Upit za korisnost seminara za 3D dizajnera
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Upit za korisnost seminara za 3D dizajnera


  • iMo
  • Korisnik
  • 19
27.09.2011 | 01:52
Ima li netko iskustva s izobrazbom u Algebri, konkretno s onim što se može naučiti na seminaru za 3D dizajnere ...

www.algebra.hr/stranice/edukacija/progra...ovanja.aspx?sifra=40

... Može li se s tim znanjem samostalno napraviti crtić od desetak minuta i koliko je potrebno u startu potrošiti za odgovarajuću opremu (software+hardware)?

Možda bi za početak bilo bolje potražiti firmu u kojoj bih radio, ali čuo sam da malo studija/tvrtki u HR traži 3D dizajnere ...

Ako netko nešto o ovome pouzdano zna, bit ću mu zahvalan na odgovoru : )
27.09.2011 | 10:18
Ne znam kak je sa 3D dizajnom ili animacijom, ali znam kak je sa 2D.
Tam te nebuju naucili dizajnirati, pokazat ce ti kako se koristi softver. Ako nisi bio kreativan prije tecaja, neces biti ni poslije i obrnuto.
Nakon toga ces opet morati negdje poceti raditi i nauciti koristiti softver za ozbiljno.
Nije bit u tecaju, jer svako moze nauciti koristiti bilo koji softver. Bit je u tebi jesi dizajner ili nisi.

Sa softverom ti je kao sa sportom. Ako si jako zagrizen ides svaki dan sam na trening, ako ne onda si uplatis clanarinu u nekom klubu
27.09.2011 | 11:28
Napraviti crtic nakon 160 sati predavanja? Vjerojatno mozes ako su ti kriteriji poprilicno niski. Ljudi rade godinama sa tim softverom prije nego sto se upuste u nesto ozbiljnije. Kao sto Tito kaze bitno je da li ti to imas u sebi i bitna je ideja, nije nuzno da prvi crtic izgleda kao da je izasao iz Pixara
Sto se tice posla u toj bransi trazi se malo ljudi jer smo mala zemlja, klinaca koji misle da znaju raditi ima na bacanje a pravih talenata i onih koji stvarno znaju ima jako malo i ti vrlo brzo nadju posao. Ja sam malo izasao iz 3Da tj. potpuno sam izasao i vise se bavim postom, kompozitingom i u zadnje vrijeme jako puno kolor korekcijom i u zadnjih par godina sam dobio ponude iz 3-4 firme da dodjem raditi kod njih bez da sam ja ikoga ista trazio i pitao.
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
27.09.2011 | 18:24
Prema onome što se traži (vidi dolje* i link) za optimalan rad o kakvim se računalima iz Appleove ponude radi, a kakvim računalima (radnim stanicama) od drugih proizvođača?

---

* 3ds Max 2012 or 3ds Max Design 2012 for Macintosh
http://usa.autodesk.com/3ds-max/system-requirements/

Boot Camp
You can install Autodesk 3ds Max and 3ds Max Design 2012 software on a Mac® computer on a Windows® partition. The system must use Boot Camp® application program to help manage a dual OS configuration and meet the minimum system requirements.

Intel®-based Mac Pro or MacBook® Pro computer¹
Mac® OS X 10.5.x or higher operating system
Boot Camp V 2.0 or higher
Minimum 2 GB RAM (4 GB recommended for 32-bit Windows, 8 GB or more for 64-bit Windows)
Minimum 20 GB disk space for Apple OS partition, minimum 20 GB for Windows OS partition
Mac Virtualization on Parallels Desktop
Autodesk 3ds Max and 3ds Max Design 2012 can be used on the Mac via Parallels Desktop® for Mac software without having to boot directly into the Windows OS so it is easy to switch between platforms. The system must meet the following requirements:

Intel-based Mac Pro or MacBook Pro¹
Mac OS X 10.5.x or higher
Parallels Desktop 4.0 (4.0.3844 or higher)²
Minimum 4 GB RAM (6 GB system memory for 32-bit Windows, 8 GB or more for 64-bit Windows recommended)
Minimum 40 GB available disk space (100 GB recommended)
For more details, read the 3ds Max for Mac FAQ.

¹64-bit Windows Vista requires an Intel Core® 2 Duo or Intel® Xeon® processor.
²Parallels Desktop is the only supported virtual machine software at this time.
28.09.2011 | 21:02
Slažem se sa svime što su napisali Tito i MoschuS, a, kao poslodavac u toj branši, dodat ću da si možda krenuo krivim redoslijedom.

Što zapravo želiš:

a) zaposliti se kao 3D dizajner (u Hrvatskoj ili vani)?
b) napraviti vlastiti crtić u slobodno vrijeme?
c) odraditi Algebrin tečaj i upisati novostečeno zvanje u radnu knjižicu?
d) naučiti baš 3D Max?
e) nešto deseto?

Ovo pod (a) već duže vrijeme nije jednostavno, a pogotovo ne u Hrvatskoj. Na (globalnom) tržištu rada ima puno raspoloživih talenata s iskustvom koje će svatko prije zaposliti nego nekoga tko tek ulazi u 3D. No, i kad se poslodavcu nudi 10 sličnih talenata s iskustvom, posao će vjerojatno dobiti onaj koji poznaje alate s kojima poslodavac radi. U prijevodu, možeš se usavršiti za 3D Max, ali ako firma radi u Mayi, očekuje te switch. Nije neka mudrost switchati, danas je sav 3D softver prilično sličan, a koncepti su univerzalni - ali poanta je da se za konkretnog poslodavca "pripremiš" učeći i usavršavajući ono što njemu treba.

Ako nisi nikad radio 3D, najteži dio je početak i razumijevanje temelja. Nije problem dovući kocke i kugle na scenu, kliktati render i diviti se vlastitim uradcima. Poslodavcu ćeš biti koristan tek kad budeš imao dovoljno znanja za rauzmijeti kako je neka postojeća CGI scena kreirana. To znači da je, barem u teoriji, uz dovoljno tvikanja parametara, možeš i sam rekonstruirati, bez obzira koliko je kompleksna. Da bi došao do toga potrebno ti je ne samo poznavanje alata već i određeno iskustvo. Alati su zapravo najmanji problem. Za $35 mjesečno plaćenih Lyndi, ako imaš strpljenja 12 sati svaki dan gledati tutoriale, možeš pogledati 360 sati materijala. U tih 360 sati dobit ćeš tutora kojeg možeš pauzirati kad god ti paše, koji će ponoviti priču N puta i odradit će sve to izuzetno kvalitetno i s fokusom samo na bitno. Tako nešto je teško dobiti na domaćim predavanjima koja ciljaju publiku najrazličitijeg predznanja. Dakle, Lynda.com i kreni.

Kad kreneš, vrlo brzo će ti postati jasno koliko ti je vremena potrebno za napraviti crtić (b) jer ćeš putem spoznati što je sve potrebno znati za ga napraviti.

Ovo pod (c) je najmanje bitno. Ne sjećam se kad sam zadnji put nekome pogledao radnu knjižicu. Zanima me prvenstveno portfolio i dokaz u praksi da autor stoji iza njega. A dobar portfolio ne nastaje preko noći.

3D Max (d) je jedan od najmanje sretnih izbora za korisnike Maca. Kao i Softimage. Ako ciljaš poslodavca koji radi baš s tim alatima, OK, imaš BootCamp, možeš ih nativno vrtiti. Ali ako nemaš takvog poslodavca, a imaš budžet za Maxa, onda imaš i budžet za Mayu pa možeš krenuti s njom.
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
29.09.2011 | 19:46
Poštovani i dragi ljudi,

najprije bih vam htio zahvaliti na svim komentarima. Usput, moram reći da je prava sreća danas naići na ljude koji neće ismijati ponekad nedovoljno jasno artikulirane želje i namjere koje iznosi netko gotovo nepoznat. Hvala Vam što ste takvi.

Što se tiče Titovog komentara, smatram se kreativnom osobom i tako pristupam svakom poslu pa čak i rješavanju nekih problema na koje u radu nailazim. Dakle, ne želim ući u nešto samo rekreativno, onako da ispunim vrijeme, nego želim uložiti trud i vrijeme u nešto što će mi se početi komercijalno isplaćivati nakon otprilike godinu dana pa nadalje.

MoschuS, moji ilustratorski kriteriji su visoki. Divim se isključivo uradcima vrhunskih profaća koji rade gotovo savršeno, a ima ih od onih koji koriste isključivo grafitnu olovku, zatim sve ostale tradicionalne tehnike umjetničkog izražavanja do suvremenog softwarea za izradu animacija i ilustracija ... Ponekad dugo prelistavam online-galerije od kojih mi zastaje dah, pritom bez imalo zavisti iako znam da u ovom životu vjerojatno neću postići njihovu umješnost jer sam u prevelikom zaostatku, a i u budućnosti ću moći svom usavršavanju posvećivati samo mrvice vremena kojega imam sve manje. Svejedno, želja umire posljednja - onda kad i ono dijete u nama, onda kad i onaj san iz djetinjstva koji nam određuje životno poslanje i pokazuje put k sreći i osobnom ispunjenju. Nazdravimo tome ; )

Djipi, hvala ti na odgovoru. Drago mi je da si poslodavac.

1. želim naučiti neki aktualni soft za 3D bilo za Mac bilo za PC
2. želim napraviti vlastiti crtić u slobodno vrijeme
3. želim raditi 3D animacije za naručitelje koji dobro plaćaju u zemlji i inozemstvu

Ako sam dobro razumio najprihvatljivija verzija puta do cilja je:

1. Instalirati besplatni software Maya PLE
2. Učiti pomoću tutoriala na Lynda.com
3. Napraviti portfolio koji će biti zanimljiv poslodavcima

Moja pitanja:

1. Koju verziju Maye bih trebao skinuti?
2. Koje su optimalne performanse računala za instalaciju te verzije Maye?
3. Mogu li se u PLE-u arhivirati uradci?

Unatoč tome što me animacija jako privlači, pitam se na kraju isplati li se možda više da 360 sati mjesečno uložim u slanje portfolia ilustracija crtanih rukom - i obrađenih na računalu - na adrese potencijalnih poslodavaca u HR i inozemstvu?
29.09.2011 | 20:33
Da kazem i ja par rijeci, mozda ti pomogne

Taj posao u 3D animacijskim poslovima se dijeli na (najmanje) dvije generalne operacije, modeliranje i animiranje.

Tako to trebas i gledati.

Ti mozes imati savrseno modelirane objekte koji se sugavo i neprirodno krecu po lose pripremljenoj sceni i sve pada u vodu.

Ili imati izuzetno prirodne kretnje, svjetlo, kompoziciju ali smijesno napravljene 3D objekte, i opet je rezultat bez veze.

Ako vec crtic zelis raditi sam (obicno to rade timovi), svjestan si da moras kvalitetno savladati oba ta segmenta. Pa i kompoziciju scene, scenarij, glazbenu podlogu i efekte, postprodukcija i sl...

Iskreno mislim da si letvicu digao zbilja visoko Respect!

Maya je iztetno mocan alat u cemu se moze napraviti gotovo sve. Najrealniji rezultati se postizu upravo u Mayi (ne bas previse bitno sa crtic), i pruza korisniku najvecu mogucu slobodu da iskaze kreativnost.

ALI...

Maya ima najstrmiju krivulju ucenja od bilo kojeg meni poznatog softvera. Vidjet ces to i sam, kada ju pocnes koristiti. Kompleksno, ali mocno...

Mislim da ce trebati jaaaaaaako dugo da savladas taj alat, ako ces joj podariti samo mrvice svog vremena.

U svakom slucaju, predstoji ti jako zanimljiv period vremena, ako to bas volis raditi, jer ti Maya moze pruziti puuuuno radosti i uzitka u radu

Sto se tice karakteristika racunala. Za 3D NISTA NIJE OVERKILL. Shvati to bukvalno... Rendanje kompleksnih scena zna trajati danima, ali ne vjerujem da ces ti brzo doci do stadija da radis takve stvari.

U svakom slucaju drzim ti fige, i nadam se da ces nam uskoro prikazati neki filmic da vidimo
29.09.2011 | 21:01
Dakle, ne želim ući u nešto samo rekreativno, onako da ispunim vrijeme, nego želim uložiti trud i vrijeme u nešto što će mi se početi komercijalno isplaćivati nakon otprilike godinu dana pa nadalje.

Imao sam priliku svojevremeno pratiti transformaciju kolege iz vrsnog crtača u jednog od briljantnijih 3D artista - i to za otprilike godinu dana. Njega se uvijek rado sjetim kao živog dokaza da se može uspješno "svičati" u tako kratkom razdoblju. Ali treba imati na umu da je to tražilo enormno puno truda - kao i usavršavanje bilo koje druge vještine, uostalom.

1. želim naučiti neki aktualni soft za 3D bilo za Mac bilo za PC

Optimalno je učiti onaj koji je neovisan o platformi, a da se koristi u produkciji. Od "velikih", to je Maya. Od besplatnih (a da se koriste u produkciji), to je Blender.

2. želim napraviti vlastiti crtić u slobodno vrijeme

Ja ih u slobodno vrijeme radim doodlajući po rubovima blokića. Brže ne može. Šalu na stranu, "crtić" je širok pojam. Ako imaš neku konkretnu tehniku ili referencu na umu, možemo pročavrljati na temu kako se najbrže osposobiti za replicirati nešto takvo. 10 minuta kvalitetnog 3D crtića uopće nije trivijalan zadatak, pogotovo kad naumiš sve odraditi sam. Da, može se, ali obično traje mjesecima jer se s jedne strane moraš "boriti" s tehnikalijama (setup renderinga, recimo), a s druge sa onim što zapravo želiš raditi - animirati/režirati...

3. želim raditi 3D animacije za naručitelje koji dobro plaćaju u zemlji i inozemstvu

Za to ti treba ili dobar potrfolio (vani/kod nas) ili rodbinska veza (kod nas). Dobro plaćenu animaciju će raditi artist koji se već dokazao vrhunskim radovima. Graniči s kvakom 22, ali svodi se na to da moraš prvo takve radove odraditi za sebe, izgraditi portfolio i onda ga možda netko i primijeti. Možeš ubrzati proces tako da objavljuješ radove, uključno s work in progress fazama, na nekim od specijaliziranih foruma (www.cgsociety.org/ npr.) gdje ćeš dobiti konstruktivnu kritiku od kolega, a čim počneš pokazivati dovoljnu kvalitetu vlastitog rada, počet ćeš dobivati i konkretne poslovne ponude (od onih za 0 kn, do onih koje spadaju u "dobro plaćene" ).

Ako sam dobro razumio najprihvatljivija verzija puta do cilja je:
1. Instalirati besplatni software Maya PLE

Da, ako se odlučiš za Mayu. PLE verzije bitno kasne za aktualnima tako da to zapravo nije najsretnija kombinacija iako je za uvod u 3D dobra i neka prastara Maya. Maya (novije verzije) ima 30-dnevni trial pa možeš uvijek probati kako se ponaša najnovija verzija, bez ikakvih ograničenja tijekom triala.

U 30 dana je svakako nećeš savladati - tako da imaš na umu da ćeš u jednom trenutku prerasti PLE verziju što znači da bi ti licenca trebala biti na shopping listi. A nije baš "zanemarivi trošak". :/ Ako imaš pristup nekom studiju koji koristi Mayu, ne bi bilo loše povezati se s njima i tamo "peći zanat" - možda im dokažeš da si brz učenik pa te putem angažiraju za neki konkretan projekt - a tako (sa konkretnim ciljevima, rokom i nekime tko ti puše za vrat, ali te istovremeno može i poučiti) se najbrže uči (istina, tu je i stres faktor, ali to je sastavni dio posla).

Ako ne planiraš doći do punokrvne verzije Maye, možda bolje da u 3D kreneš s besplatnom alternativom - Blenderom.

2. Učiti pomoću tutoriala na Lynda.com

To najtoplije preporučam.

3. Napraviti portfolio koji će biti zanimljiv poslodavcima

Tako je. Bez (kvalitetnog) portfolija dobit ćeš etiketu "wannabe". Nitko ne želi angažirati wannabija.

1. Koju verziju Maye bih trebao skinuti?

Ne znam postoji li novija PLE verzija Maye od (prilično stare) 8.5. :/

Ali pusti Mayu i kreni od tutoriala. Napravi si kokice i pogledaj, bez ikakvog opterećivanja, Lyndin Essentials za neku noviju Mayu (2011, 2012). Uložit ćeš u to 8 sati, a vratit će ti se kroz vlastiti zaključak jesi li se našao u logici tog softvera ili nisi. Neka ti ne bude teško pogledati Essentiale i za alternativu - od Blendera do 3D Maxa (s kojim si započeo thread). Jedan od tih alata će ti izgledati privlačniji od drugih, zbog kompatibilnosti načina razmišljanja (tvog i odabranog alata). Bolje da se ravnaš po tom zaključku nego po mojoj ili ičijoj preporuci konkretnog softvera.

2. Koje su optimalne performanse računala za instalaciju te verzije Maye?

"Optimalno" varira od toga što s njom radiš. Hardver za 3D se slaže imajući na umu konkretan zadatak. Ako modeliraš i animiraš hi-poly objekte, kupit ćeš stroj kojeg možeš nakrcati sa svim RAMom koji si možeš priuštiti i sa grafičkom karticom koja daje onoliko FPSova koliko ti treba za "mekano vrtiti" objekte sa N milijuna poligona. Ako je tvoj crtić o dvije kocke koje veselo skakuću po bespućima Velikog Ničeg, hardverski bi vjerojatno bio dovoljan i iPhone.

Ne zamaraj se puno s hardverom. Radit će na svakom stroju. Kad stroj postane usko grlo, ili pogrešno setupiraš scenu (jer još ne znaš bolje, u smislu optimiziranja renderinga) ili su ti apetiti prerasli stroj - u potonjem slučaju već znaš koliko milijuna poligona imaš na sceni pa nećeš imati problem odabrati konfiguraciju za tu namjenu.

3. Mogu li se u PLE-u arhivirati uradci?

Mogu, ali se ne mogu kasnije prenijeti u punokrvnu Mayu (niti učitati iz nje). Snimaju se u dedicated PLE formatu.

Unatoč tome što me animacija jako privlači, pitam se na kraju isplati li se možda više da 360 sati mjesečno uložim u slanje portfolia ilustracija crtanih rukom - i obrađenih na računalu - na adrese potencijalnih poslodavaca u HR i inozemstvu?

Ako si u tome već sada jako dobar, vjerojatno se više isplati (financijski/vremenski). S druge strane, ako ne probaš raditi 3D nećeš si nikada odgovoriti na pitanje koliko si dobar u njemu. Možda si genijalan samo što to još nisi otkrio.

Nego... spominješ da te privlači animacija. Animacija (u najužem smislu riječi) u 3D nije jednostavna zbog toga što je uklopljena u puno širu cjelinu. Da bi nešto animirao, ili moraš raditi kao animator kojemu je tehnički direktor prethodno pripremio rig, a redatelj dao uputu što i kako da animira, ili pak moraš sve napraviti sam: izmodelirati objekt za animaciju, osvjetliti scenu, pripremiti kadar, setupirati render i tek kao jednu od faza - animirati. Animirati možeš i u 2D, koristeći After Effects ili neki softver specijaliziran za druge oblike animacije (cell animaciju, npr.). Unutar Aftera možeš animirati i u 3D (ali to shvati više kao kadriranje 2D kolaža u 3D prostoru). I sve to može biti jednako zabavno i izazovno, uz beskonačno brže dolaženje do rezultata. Naravno, opet sve ovisi o tome kakav ti je crtić na umu.

Teško je danas u 3Du biti Katica za sve. Može se i poslodavci to cijene. Ali za takvo što je potrebno puno iskustva (stečenog radom). Ako te zanima baš animacija, u 3D, bez svih ostalih "manje zabavnih, ali nužnih" cjelina, možeš prilikom učenja preskočiti razne velike cjeline i fokusirati se na samu animaciju. Daleko od toga da je pametno preskakati osnove (nije!), ali možeš uštedjeti komad vremena uzevši rigani lik i raditi s njim čistu animaciju koju će netko drugi (ako je uopće potrebno) kasnije renderirati. Na spomenutim stručnim forumima nerijetko možeš naići na nekakav "compo" koji se obično svede na brzo modeliranje ili animiranje na postojećoj sceni. Super su i za modelere i za animatore jer se svatko može fokusirati na onaj komad posla kojim se želi baviti. Ako kreneš u 3D, svakako ih iskoristi za vježbu - to je najbliže "real life" produkciji.
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
30.09.2011 | 02:31
DrLovric,
skužio sam da u pripremi crtića i u izobrazbi 3D animatora postoji modelar, odnosno izrada fizičkih modela. Malo sam se pitao zašto ako sve možeš napraviti na kompu, u programu? ... Nije mi jasno.

Meni ide ručno modelarenje. Dokaz za to je i da mi djeca dobro rade u glinamolu. Supruga ne.

Glazba? Što ja volim preslušavati onu zbirku zvukova/efekata/kratkih kompozicija u GarageBandu!!! Satima bih klikao i samo mi u glavi "sijevne": ovo bi bilo dobro za ovu scenu, ovo za onu. itd. Možda moj izbor glazbe ne bi svima "sjeo" ali ukusi su različiti. To bi bio moj izričaj. Ne znam svirati ali znam prepoznati glazbu koja prizor - sliku i riječ - spaja u jednu cjelinu i predočuje ga kao stvarni životni trenutak, kao nešto što se je nekome stvarno dogodilo (povijest) ili kao nešto što bi se meni ili tebi moglo dogoditi (budućnost).

Ljestvica je previsoko dignuta za moje sadašnje prilike (životne okolnosti), ali u jednom kreativnom timu s odgovarajućom opremom, nakon vremena potrebnog za ovladavanje softwareom ne sumnjam da bih uspješno jedan takav crtić od 3 - 5 minuta doveo do kraja uz čvrstu ocjenu 4 ispred stružnog žirija

Spomenuo bih ovdje nešto što sam uspio odraditi iako nije animacija ali je slično (režija, montaža, glazba ... ) pa mi to ulijeva dodatno samopouzdanje. Prije koju godinicu napravio sam dokumentarac od kojih ... između pola sata i sat vremena. U suradnji s kolegama na poslu koji su mi bili sugovornici i jedne voditeljice koja mi je pomogla logično posložiti koncepciju priče (a radilo se o njezinom djelokrugu rada u kojeg nisam bio upućen) snimio sam kamerom intervjue, razne scene, unio sve to iMovie, stavio glazbenu podlogu, efekte prijelaza iz scene u scenu, neke titlove ... Na tome sam radio pet dana. Zatim sam pustio da računalo to lijepo cijelu noć prebacuje u iDVD ... ili tako nekako, više se ne sjećam i ujutro eto fravog filmića. Bio sam tako sretan i ponosan! Uradak stvarno nije bio loš, samo to je sve dosta zamorno i naporno ako imaš i druge poslove te ako to na kraju krajeva ne bude prihvaćeno i korišteno u onoj mjeri u kojoj si očekivao i priželjkivao. Interni "žiri" nije mi dao prolaznu ocjenu. Jedva sam to prežalio ali nisam izgubio nadu ; )

Što znači "overkill"?

Što se tiče "mojeg crtića" ja ništa ne planiram. Samo se raspitujem o odmjeravam se, tražim informacije gdje bih mogao naći eventualne partnere, pomoć, ostvariti suradnju ... Jednom riječju "njuškam" : )




Djipi,
hvala na "sočnom" odgovoru i molim te za kontakt tog darovitog ilustratora - 3D dizajnera.

1. Nemam verziju Mac OS-a za Bledner, a od Maye PLE imam CD : ) Osobno sam išao u Silicon Master d.o.o. na adresi XIII. Podbrežje 26 u Zagrebu, Ali kad sam vidio onu šumu ikona brzo sam se "umorio". Bilo je to prije pet godina. Tad nisam znao za Lynda.com ... Možda mi to pomogne.

2. Deset minuta je puno! Za početak ciljam na 3 - 5 minuta. Nešto kao LIGHTHOUSE : )

responsibility-project.libertymutual.com...se/#fbid=Kl0XAihtQpU

Jedino mi se kod ovg crtića ne sviđa što slika nije OŠTRA. Je li to zbog ograničavanja težine za videa koja se postavljanju na ovakve portale ili Blender ne može izvući "savršenu" oštrinu? ...

Volio bih sve napraviti sam, od početka do kraja. Prvi crtić. Za one poslije toga podijelio bih posao ali "da sve bude po mome" Sve mi je u glavi (tekst, slika, zvuk) i volio bih da imam 30 ruku - ali nemam. A nemam ni dovoljno vremena. Noć je prekratka, a danju se mora raditi za život.

4. Znaš li studio koji koristi Mayu ili Blender u ZG-u ili bližoj okolici?

5. Koliko sam dobar u ilustraciji (ručnoj)? Poslat ću ti link pa ti prosudi "ima li štofa" ...

6. Zanima me rad na crtiću od početka do kraja, ne samo animacija. Animacija je u službi zaokupljanja pažnje, a poruka se ubrizgava u svijest gledatelja slojevito. Bitno je ono što ostane u duši čovjeka nakon The End-a, a to su sjećanja, osjećaj uzdah, osmijeh, radost, nada ... Da ne ponavljam ono što sam odgovorio DrLovriću - zanima me sve: od ideje do odjavne glazbe. Svaki detalj želim da prođe "kroz mene", da ga oblikujem, stavim na svoje mjesto, dam mu ulogu ...
30.09.2011 | 17:59
skužio sam da u pripremi crtića i u izobrazbi 3D animatora postoji modelar, odnosno izrada fizičkih modela. Malo sam se pitao zašto ako sve možeš napraviti na kompu, u programu?

Brže je. I utoliko jeftinije.

hvala na "sočnom" odgovoru i molim te za kontakt tog darovitog ilustratora - 3D dizajnera.

AIR.cgsociety.org/gallery/ - pod About ćeš pronaći kontakt podatke.

Jedino mi se kod ovg crtića ne sviđa što slika nije OŠTRA. Je li to zbog ograničavanja težine za videa koja se postavljanju na ovakve portale ili Blender ne može izvući "savršenu" oštrinu? ...

Nije problem u Blenderu niti u videu - crtiću je u postprodukciji dodano puno blura, kako bi djelovao "toplije" (mekše) i "manje CGI" (od čega ne može pobjeći). I da, malo su pretjerali jer je blur u nekim kadrovima predominantan.

Volio bih sve napraviti sam, od početka do kraja. Prvi crtić. Za one poslije toga podijelio bih posao ali "da sve bude po mome" Sve mi je u glavi (tekst, slika, zvuk) i volio bih da imam 30 ruku - ali nemam. A nemam ni dovoljno vremena. Noć je prekratka, a danju se mora raditi za život.

Crtić, kakav god, ne počinje život u Mayi. Počinje storyboardom. Kao ilustratoru, taj dio ti ne bi trebao biti problem. S obzirom da ga ne možeš preskočiti (odnosno možeš, ali zakomplicirat ćeš si posao ako ga kreneš raditi bez storyboarda), iskoristi znanje koje već imaš i pripremi (nacrtaj) si storyboard.

Sljedeća faza opet nije Maya nego je animatics - kadrove storyboarda stavi u iMovie (ili u nešto drugo, za montažu), tamo im odredi timing, kako bi dobio ritam. I usput podloži s glazbom. Tako ćeš dobiti kostur, a imajući ga, možeš puno bolje komunicirati s eventualnim suradnicima na projektu - najvažnije je što ćeš sam vidjeti funkcionira li ideja u toj formi ili ne.

Ako funkcionira, možeš krenuti ili na generiranje pojedinih kadrova ili na dalju razradu animaticsa - crtajući dodatne ilustracije za breakdown pojedinih animacija, primjerice. S njima tražiš timing pokreta (u prethodnoj fazi si dobio timing/ritam kadrova/sekvenci).

I kad napokon dođeš do kadrova, slijedi njihova "dekompozicija" - odavno iz renderera ne izlaze finalni kadrovi - izlaze elementi kadrova koji se potom "spajaju". Primjerice, nema potrebe satima uzaludno renderirati stalno istu kompleksnu pozadinu statične scene - izrenderira se jednom i preko nje se slažu animacije, dodaju sjene... sve ovisno o konkretnim kadrovima (tu ima puno tehniciranja u svrhu optimizacija, kako bi se smanjilo potrebno vrijeme renderiranja).

Ako te zanima cijeli proces, preporučam neku literaturu poput "Inspired 3D Short Film Production" (Jeremy Cantor/Pepe Valencia).

4. Znaš li studio koji koristi Mayu ili Blender u ZG-u ili bližoj okolici?

Mayu koriste Vizije (www.vizije.hr/). Za Blendera mi nitko ne pada na pamet.

5. Koliko sam dobar u ilustraciji (ručnoj)? Poslat ću ti link pa ti prosudi "ima li štofa" ...

Ima štofa, pogotovo što se tiče crteža. U koloriranju možeš puno toga popraviti. A i u upisu teksta (korištenje tipografije).

6. Zanima me rad na crtiću od početka do kraja, ne samo animacija.

Onda kreni. Poigraj se, zabavi se. Uključi u to ostatak obitelji, uključi klince. Izrada crtića može biti zabava za svih.
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
01.10.2011 | 01:02
Djipi,

hvala što si se potrudio oko odgovora. Zanimljivo je to područje, a hvala Bogu danas ne nedostaje nadahnuća jer mnogi to rade dobro i zanimljivo pa je (između ostaloga) izazov natjecati se s njima ...

"Heavenly Appeals" a short film by David Lisbe


This Side Up - A Short Animation by Liron Topaz


Short Cuts: Defective Detective
http://www.3dworldmag.com/2011/09/07/sho...defective-detective/

Galerija Damira G. Martina na http://AIR.cgsociety.org/gallery/995625/
- Pre-di-vno! (Nisam ga još kontaktirao.)

Bitno je ne stati na pola puta ako se već krene, a to se može postići ako se čovjek ne prisiljava nego stalno drži onu notu kreativne "zaigranosti" dok radi na projektu koji po sebi može biti vrlo zahtjevan, slojevit i dugotrajan. Pogotovo ako sve radiš sam. Ne znam zašto mi je toliko stalo da prvijenac bude potpuno moj ali u ovom slučaju moram se(be) poslušati ; )

Što kaže DrLovrić ne može se u tome uspjeti ako se tome ne posveti više vremena pa možda i čitavo vrijeme, u duhu AnimSchool-a: At AnimSchool, we eat, drink, and sleep animation! We love animating, and we want students who share our enthusiasm. http://www.animschool.com/catalog/ProgramDescription.aspx?ID=2

Aha, da ne zaboravim: Format creža ili pozadine i IMovie-u ... Koji uzeti? Kad se otvara novi doc u iMovie-u ima više mogućnosti. Također koju rezoluciju uzeti kod skeniranja crteža i zadržati je kod obrade npr. u Photoshopu? ...
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
01.10.2011 | 23:18
Evo jednog (ohrabrujućeg) primjera (iako nije 3D) u kojemu je jedna osoba odradila, čini mi se, veći dio posla : )

“The Scarf” by Carla Veldman
http://vimeo.com/11362592


Zatim još jednog, odgojnog za miroljubivost ...

Bridge by Ting Chian Tey
http://www.tingtey.com/Story.html
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
02.10.2011 | 00:42
Početak : )

03.10.2011 | 18:51
Aha, da ne zaboravim: Format creža ili pozadine i IMovie-u ... Koji uzeti? Kad se otvara novi doc u iMovie-u ima više mogućnosti.

Nisam siguran na što misliš pod "format". Aspect Ratio je bitan utoliko što definira proporcije kadra (4:3 ili 16:9). 16:9 izgleda "filmskije". Frame Rate biraš ovisno o tome za gdje (Europa/USA) i za što (TV/film) radiš to što radiš. "25 fps - PAL" je europski TV standard. NTSC je američki. A "24 fps - Cinema" je za one projekte koji bi trebali završiti na filmskoj traci. Slobodno počni sa PAL.

Također koju rezoluciju uzeti kod skeniranja crteža i zadržati je kod obrade npr. u Photoshopu? ...

Najsretnija je ona u kojoj ti je projekt. Pa tako ako radiš PAL u 4:3, možeš koristiti standardnu TV rezoluciju (720x576 pixela). Za 16:9 koristi HD format (1280x720, npr.). To komentiram ako me pitaš vezano za crteže za animatics. I s njima pokušaj preskočiti bilo kakvu obradu u Photoshopu jer služe samo za odrediti ritam, a ne za im se diviti.

Ako me pitaš vezano za crteže za animaciju (koje planiraš, recimo, prvo nacrtati rukom), onda rezoluciju diktira ono što s njima planiraš raditi. Primjerice, ako planiraš zoomirati kadar, treba ti ona rezolucija skenirane slike u kojoj će zoomirani dio slike imati u originalu onoliko pixela koliko ih ima projekt. Još konkretnije: ako zoomiraš na 1/4 kadra, a radiš u 720x576 pixela, onda ti je potreban "original" (sken) veličine 1140x1152 pixela (duplo veći).
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
04.10.2011 | 00:29
Hvala na odgovorima, Djipi. Sad mi je jasnije.

PRIČA
Za sada nemam na pameti neku mudru ili zabavnu priču. Samo bih nabacivao neke manje-više povezane manje, kraće animacije u jednu veliku. Možda na kraju sve ispadne kao neki košmar, a možda kao "brainstorming", kao mentalno čišćenje. Bitno mi je da postignem tečnu animaciju.

UŠTEDA VREMENA
Da li bi bilo mudro da osnovni crtež - oko kojega bi rasla svaka ta mala priča/scena unutar velike cjeline - napravim u Illustratoru da kasnije nemam problema s oštrinom kod zumiranja dijelova ilustracije?
04.10.2011 | 01:11
iMo, svojevremeno sam se poigravao animacijom, no nije me zanimala 3D animacija, već ona old-school 2D animacija. Možda se varam, ali čini mi se da je to ono što bi i tebi bolje leglo? Uglavnom, tada sam izuzetno sretan bio sa softverom Moho, koji je vidim promijenio vlasnika i sada se zove Anime Studio. Za više o samom softveru pogledaj ovdje:
anime.smithmicro.com/
Alat je prilično jednostavan za savladati a što je još važnije ne košta bijesan iznos para. Možda ti neće naći posao u Holywoodu, ali pogledaj malo što ljudi s njime rade pa odluči.
04.10.2011 | 01:22
Da li bi bilo mudro da osnovni crtež - oko kojega bi rasla svaka ta mala priča/scena unutar velike cjeline - napravim u Illustratoru da kasnije nemam problema s oštrinom kod zumiranja dijelova ilustracije?

Za storyboarding/animatics fazu je potpuno nebitno - raditi skice u Illustratoru samo znači više posla (vremena) nego ih raditi "olovkom na salveti". Ako pak pripremaš crteže za 2D animiranje i isplanirao si kadrove u kojima koristiš zoom, da, tada ima smisla. No, to onda neće biti 3D animacija pa u tom slučaju svakako uzmi u obzir i Ribinu preporuku jer postoje alati koji olakšavaju i tu vrstu animacije.
  • iMo
  • Korisnik
  • 19
04.10.2011 | 01:59
Riba kaže:
iMo, svojevremeno sam se poigravao animacijom, no nije me zanimala 3D animacija, već ona old-school 2D animacija. Možda se varam, ali čini mi se da je to ono što bi i tebi bolje leglo? Uglavnom, tada sam izuzetno sretan bio sa softverom Moho, koji je vidim promijenio vlasnika i sada se zove Anime Studio. Alat je prilično jednostavan za savladati a što je još važnije ne košta bijesan iznos para. Možda ti neće naći posao u Holywoodu, ali pogledaj malo što ljudi s njime rade pa odluči.


Nekako mi je 3D atraktivniji iako bih se možda bolje snašao (za početak) u 2D softwareu za animaciju. I ja sam svojevremeno njuškao okolo za 2D pa sam čak i skinuo trial verziju Anime ali nisam od početka bio baš odviše zadovoljan rezultatima (drugih). Nekako mi nije bilo dovoljno lijepo, a likovi su bili pomalo uštogljeni kao u lutkarskoj predstavi. Ipak mi se ova crtić svidio i baš me je razveselio! Bit će da je to razina koja mi odgovara i koju bih želio i mogao postići ; )

No Anime za sada otpada jer nemam "OS X 10.5 or higher" : (

Ako se do Božića stvari promijene nabolje možda bi to bila dobra investicija. Hvala ti, Riba, što si me podsjetio.

Ipak, ostaje moje duboko nutarnje strahopoštovanje prema 3D.

  • iMo
  • Korisnik
  • 19
04.10.2011 | 02:03
... Kad malo bolje pogledam, kao da su crtići s novijom verzijom Anime (je li novija i koliko, ne znam) malo "mekši" od onih koje sam gledao prije nekoliko godina. A možda to i ije do softwarea nego do autora, koliko se potrudi ... Primjerak koji mi se vizualno sviđa:

  • iMo
  • Korisnik
  • 19
04.10.2011 | 02:06
Djipi kaže:
Za storyboarding/animatics fazu je potpuno nebitno - raditi skice u Illustratoru samo znači više posla (vremena) nego ih raditi "olovkom na salveti". Ako pak pripremaš crteže za 2D animiranje i isplanirao si kadrove u kojima koristiš zoom, da, tada ima smisla. No, to onda neće biti 3D animacija pa u tom slučaju svakako uzmi u obzir i Ribinu preporuku jer postoje alati koji olakšavaju i tu vrstu animacije.


Možda na kraju završi priča tako da ću sve odraditi rukom i posložiti u iMovie. Ipak ću biti u prednosti u usporedbi s pionirima animacije - oni nisu imali iMovie ; )

Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 58 minuta
  • zoranowsky: Dok su se druga djeca igrala u pijesku, mali Chuck se igrao na betonu :)
  • smayoo: Chucka Norrisa je rodila njegova teta jer mu se nitko nije usudio j***t mater. :D
  • Ender: @smayoo: ja sam cuo da je Cuck Norris stvorio sam sebe, a onda je Bog stvorio ostalo. al to je jedno od izgubljenih jevandjelja :-)
  • smayoo: Kad smo kod Chucka Norrisa, to, pretpostavljam, znate - da je njega rodila teta? :)
  • smayoo: Zanimljivo. Hvala!
  • drlovric: Ne znam jeste li culi za Omnivore. Ja nisam do nedavno, i brutalan je alat. Pogledajte, mozda vam se svidi :) [link]
  • Zdravac: Chuck Norris ne slavi rođendan. - Rođendan slavi Chacka Norrisa! :)
  • smayoo: :D
  • Yonkis: @smayoo misliš reći da Chuck Norris rođen dan poslije rođenja tvoje mame? To mi nekako bolje zvuči. :)
  • zoranowsky: Respect!
  • smayoo: A moja mama je rođena dan prije Chucka Norrisa :D
  • zoranowsky: Moja mama dan ranije :)
  • korisnik: Steve Jobs i Alain Prost rođeni istog dana. Moja mama, dan kasnije :)
  • Ender: Bez Steve sa nama, sa Stevom u nama! :-)
  • smayoo: Druže Stevo, Miti seku nemo! :D
  • dpasaric: Jobs bi danas slavio 69. rođendan!
  • Beli: Dragi svi, molim vas da pogledate na moj post na Hardware forumu. Unaprijed zahvalan od srca. [link]
  • zvone: Pozdrav. Netko jr ovdje spominjao promjenu tipkovnice na MB Airu iz strane u Hr. Ima li tko iskustva i zna li se cijena? Hvala.
  • cariblanco: Imaš toga za kupiti na aerodromu...capy electronic ,ako ideš preko švabije.
  • cariblanco: Kupi si ti i miran si gaje god da putuješ. Ja to imam Ali nisam ponio sad u Argentinu, ali oni imaju neke utičnice, ne kao naše, ali se naše mogu piknuti i to radi
  • cariblanco: [link]
  • Yonkis: Znam da ovdje ima ljubitelja JMJarrea pa evo izašao je album od prošlogodišnjeg koncerta VERSAILLES 400 LIVE
  • Yonkis: @Matija klc Jedino što mi pada na pamet da nije torbica plesala (poskakivala) tu i tamo i onda mobitel to mjerio kao "još jedan korak" i tako stotinama puta. Nemam pojma, i mene bi frustriralo. Možda drugi put stavi u džep ili u ruksak? Ne znam stvarno. A Google, pomaže li što?
  • Matija klc: @yonkis- u torbici oko pasa
  • Borisone: Naći ćeš ga sigurno za manje love nego da ovdje ideš tražiti neke s njihovim utikačima.
  • Borisone: Šta si razbijaš glavu. Ponesi USB kablove, a tamo kupi kombinirani USB/A i /C punjač od koliko ti vati treba.
  • Ender: @Yonkis: kad budem kuci, uslikacu takav adapter sa tim razlicitim viljuskama, imas ga po aerodromima za jaku cenu, meni je doneo kum iz Kanade za nekoliko dolara.
  • Yonkis: @Riba da svoj (brzi 30W) punjač mogu ukopčati u njihove utičnice i da puni iPhone/iPad. Mislio sam da nije dovoljan adapter nego da mi treba i “konverter” radi drugog napona..Jel’ onda može i nešto jeftino ako je samo “viljuška” u pitanju? Npr?
  • Ender: @Yonkis: mislim da nemas brige sto se tice adaptera, jer kao sto Riba kaze vecina uredjaja radi od 90-250 Vac. Apple mislim da vec 35 god radi ta univerzalna napajanja. Za USA ti samo treba drukcija viljuska tj. utikac.
  • Riba: Vecina uredjaja prihvaca i 110 i 220V ulazni napon, pa zato pitam./
  • Riba: Adapter ti treba za sto tocno?
  • Yonkis: Ima li netko iskustva kakav bi mi putni adapter trebao za SAD s obzirom da nemaju 220/50 (svjestan sam da im utičnice također drugačije izgledaju). Može neki primjer putnog adaptera, samo da provjerim jer mislim da mi ovo [link] nije dovoljno, zar ne?
  • Yonkis: @Matija klc, a gdje ti je bio mobitel za vrijeme uspona?
  • Matija klc: Ekipa, isao sam ja Japetic. Upalio na 15pro Stravu i mjerio do gore. Izbaci 4,32km staza da iznosi, a iznosi 2.7. To je dosta velika razliika. Imate li mislienje sta moze biti i kako popraviti to? Dosada sam se dosta oslanjao na bivsi mob 13pro i nisam imao problema, ( ili ih nisam znao da imam)…. Poprilicno sam razocaran. Ako Garmin Fenix moze dobro izracunati pa trebao bi i mob od 1300€…
  • cariblanco: Danas se šeću kockice u Argentini u čast vaterpolistima ;)
  • cariblanco: [link]
  • drlovric: Sorry Davore, ja sam tek sad vidio ovaj odg u Vikalici. Rijesio sam, by the way, hvala ti u svakom slucaju!
  • dpasaric: Mi smo u firmi imali period kada smo se profesionalno bavili SEO-om, pa pitaj, možda znam.
  • drlovric: Imamo li ovdje neke SEO znalce? :) Trebale bi mi kratke konzultacije u svezi web stranice. Msg me.
  • JOHN: :)
  • JOHN: Gjuroo kladim se da si šejiku Aladinu poslao nešto bitcoina da ti može transferirat milijarde koje čuva još od Sadama
  • JOHN: pošaljem sadržaj mail-a
  • JOHN: Ma samo chekiram da li je legit
  • Gjuroo: @JOHN: Ma dobio sam gomilu para od jednog afričkog princa, pa mi nije problem trošiti :)
  • Riba: JOHN, moguce zato jer si follower na ko-fi, sad cu pogledati ima li opcija da se to iskljuci.
  • Riba: JOHN, posalji mi sadrzaj tog maila, mi nismo nista inicirali.
  • smayoo: Pitat ćemo Ribu, on je spominjao neku takvu kampanju još u listopadu, za pokriti trošak najma servera. Ovo je možda nova kampanja jer je nova kalendarska godina.
  • JOHN: Gjuroo, nije tebi lako :)
  • JOHN: Ne zajebavam se, mada u tom mail-u ima neke istine. Suporto sam jabučnjak pred tri mjeseca, pa me samo zanima da li su te molbice pod kontrolom
  • Gjuroo: Jbga, platio sam.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.33 Seconds

Provided by iJoomla SEO