04.05.2004 | 16:59
Mozda su moji postovi ovdje malo neobicni, to je samo stoga sto sam imao (ne)srecu raditi kao zaposlenik na visokoskolskim ustanovama u RH. Takodjer sam bio i student, s mnostvom poznanstava, a kao predavac, upoznao mnostvo profaca iz svih kutaka Hr, s mnogih fakulteta.
Osnovna stvar koju sam uvijek govorio svojim studentima bila je: "Ako te predmet ne zanima, otidji iz ucionice i dodji samo na ispit. (nekolicina bi vec tada ispraznila klupe . Ako te zanima, onda ovo sto predajem samo shvati kao natuknicu, post-it note, ili salabahter, za pravo znanje koje te ceka ako dodatno ucis, nabavljas literaturu i ozbiljno zapnes za omiljeni predmet. Ako te zanima ovo drugo, onda dodji na konzultacije i moci cemo pricati o cemu hoces i dobit ces sve potrebne natuknice."
U ovakvom pristupu bio sam mozda malo nestandardan, ali sam tijekom skolske godine u klupama konstantno imao nekolicinu studenata koji su ZELJELI znati vise, a ne dobiti samo ocjenu.
Takvog pristupa, medjutim, nisam vidio u izobilju kod svojih kolega predavaca. Pitam se, sto ce Usera cekati na fakultetu kojeg upise? Hoce li naci potporu, ili ce nakon 2 godine borbi za ocjene i veslanje kroz hrpu nepotrebnih predmeta prokljuvit' studij i prebacit se na nesto trece, ili odustati?
No dobro. Pustimo sve to sastrane, na tren. Vratimo se zrtvi, odnosno nasem mladom pripadniku Mac zajednice koji zeli studirati, potrositi najmanje 4 godine zivota u tom pothvatu, onda odluziti vojni rok drzavi, usput eventualno naci svoju bolju polovicu i gledati kako bi zapoceo svoj "pravi" zivot, tamo, za nekih 6-7 godina ... koji je njegov izbor?
Nema puno izbora. Svo potrebno znanje treba nauciti tijekom faksa, jer svako ozbiljnije poduzece trazi kompletnu osobu koja zna raditi i ima diplomu (ovo im je bitno samo radi poreznih olaksica). Tocka!