Kao i uvijek, tradicionalno, za vikend koji je najbliži ljetnom solsticiju se vozi IMHO najveća utrka, majka svih utrka, utrka svih utrka, 24 sata Le Mansa.
Počinje danas u 15:00 i traje do, predvidivo, sutra u 15:00.
Bit će streamova po netu, pa kome se ne gadi, nek baci oko tu i tamo. Imamo 4 klase (LMP1, LMP2, GTE PRo i GTE Am)
Prema ovome je F1 mlaka kamilica; vodeća klasa radi u 24 sata oko 5000 km. S jednim punjenjem goriva se radi oko 13 krugova (krug je skoro 14 km), Michelin očekuje da se bude gume mijenjalo pri svakom petom dolijevanju.
Brzinski rekord drži Peugeot sa 405 km/h nakon čega je Mulsanne pravac (5 km) pregrađen s dvije šikane.
Za doživljaj istinske atmosfere utrke preporučam kultni klasik Stevea McQueena iz 1970 LeMans (prvi dijalog u 42. minuti!). Čisto da znate, te je godine Steve McQueen doista i nastupio u utrci i završio ju. No, nije klasificiran u konačnom poretku jer nisu odvezli dovoljno krugova; često su se zaustavljali da bi zamijenili role filma u kameri
Za kraj, LMP bolid Porsche 919 HYbrid koji je lani pobijedio u LeMansu je sad bez restrikcija prema pravilima srušio rekord F1 u Spa, a priča se da pripremaju i napad na rekord Nürburgringa (Sjeverna staza, Nordschleiffe) koji drži pokojni Stefan Bellof (Porsche 956 grupe C) i koji iznosi 6:11. Stefan Bellof je te godine uzeo Dereku Bellu u istom autu (Derek Bell nije papak, ima nekoliko pobjeda u LeMansu!) 20-ak sekundi u tom kvalifikacijskom krugu.. (čisto da shvatite kakav je to krug bio).
A ovo je uradak novijeg datuma s Bellom za upravljačem
Navodno je cilj Porschea ići ispod 5 minuta kroz Zeleni pakao što je nezabilježeno i nezamislivo...
Ove godine će Alonso voziti za Toyotu pa će svakako biti zanimljivo vidjeti da li je ostario ili McLaren ima stvarno katastrofa F1 auto
Uz Alonsa u timu, druga dva vozača će biti Sebastien Buemi i Kazuki Nakajima.
dpasaric kaže:
Ima li što talijanskih timova u utrci? Porsche mi je dosadan.
Imaš Alfu u F1 (samo što tamo Alfa isto dosadna )
Što se tiče Toyote, Gazoo Racing Team ima brojeve 7 i 8 (Alonso-Buemi-Nakajima voze auto sa brojem 8).
Ima li što talijanskih timova u utrci? Porsche mi je dosadan.
Ne kužim, kaj je dosadno kod Porschea? Auto je (911) oduvijek sve knjige okretao naglavačke svojom konfiguracijom. Bokser, 6 cilindra, straga. Čudo od auta još od 1963. kad je predstavljen?
Nemreš ga proglasiti tipično germanskim proizvodom koji je dosadan...
Da ne idem sad nabrajati sve tehničke inovacije koje je donio u seriju i da ne nabrajam silne pobjede u LeMansu koje je ipak trebalo - izboriti....
Nisam ti ja racionalan oko Porschea, meni je on sprešana hilterovska buba i do danas ih ne mogu svariti. Niti jedan, ali niti jedan njihov model me ne pali. Nula osjećaja, samo antipatija. Frend je bio kupio novi GT2 i nisam ga pitao niti da me provoza, što inače zamolim sa svakim autom.
Da se sada pojavi super ludi bogataš i kaže "Evo ti Davore najbolji Porsche koji imamo u zamjenu za tvoju Alfu GT staru 14 godina, ALI uvjet je da ga moraš voziti, ne smiješ ga prodati, iznajmiti ili dati drugome da se vozi."
Naravno da ne bih pristao. I to za moju "dnevnu" GT, a GTV neću niti spominjati. Uopće se ne mogu zamisliti u takvom autu. To bi bilo kao da odjenem karirane hlače.
Taj iracionalan alfistički dio emocija, doživljaja estetike i želja nije stvar koju ljudi van tog kruga razumiju.
Da se sada pojavi super ludi bogataš i kaže "Evo ti Davore najbolji Porsche koji imamo u zamjenu za tvoju Alfu GT staru 14 godina, ALI uvjet je da ga moraš voziti, ne smiješ ga prodati, iznajmiti ili dati drugome da se vozi."
Naravno da ne bih pristao. I to za moju "dnevnu" GT, a GTV neću niti spominjati.
Stari, mogu ti samo reći da tepeš. Sjeti se narodne: nemoj kuditi konja kojeg nisi jahao....
Nemam ja niš protiv Alfe, da se rauzmijemo, dapače, ali ovo je drugi svijet, tri klase iznad. Nema usporedbe, ozbiljno. S Porscheom možeš živjeti svaki dan, lako se sjedne u njega, lako izađe, a kad treba ide ko da nema sutra i ne kvari se nikad. Čudo od auta...
Zvuk motora da se naježiš, bremze sustavno najbolje na svijetu... To nije precijenjeni drek ko Audi
Ne sporim da je to vrhunski sportski auto, vjerujem da je kvalitetan i da se fantastično vozi i da je upotrebljiv i da postavlja standarde u svojoj klasi, ali kod mene - nula bodova. Da ga dobijem u nagradnoj igri istog trena bih ga prodao.
Toyote su i dalje 1. i 2. ... što je super samo što Toyota ima lošu povijest odustajanja u zadnjoj minuti ili zadnjih pola kilometra i to ne samo u LeMansu
Toyote su i dalje 1. i 2. ... što je super samo što Toyota ima lošu povijest odustajanja u zadnjoj minuti ili zadnjih pola kilometra i to ne samo u LeMansu
Referiraš se na Sainza i kvar corolle u zadnjem brzincu (Magram special) u Walesu tamo 1999?
Referiraš se na Sainza i kvar corolle u zadnjem brzincu (Magram special) u Walesu tamo 1999?
Naravno, pa ne sjećam se nikoga kome je auto krepao 500 metara prije cilja
... a i prošle godine su u LeManu vodili skoro cijelu utrku i opet ispušili na kraju... jbg, Toyota
Nevezano za to, noćas su bili baš moćni (i ludi), prvo su dobili kaznu zbog prebrze vožnje u sporom dijelu, a onda je Buemi vozio odlično, potom Alonso preuzeo auto i skidao po 2-3 sekunde po krugu.
Još jedan link (dok radi): - ako vam stream ne radi, kopirajte link i pokrenite ga u novom tabu (link nije javno dostupan pa hoće malo zezati).
Referiraš se na Sainza i kvar corolle u zadnjem brzincu (Magram special) u Walesu tamo 1999?
Naravno, pa ne sjećam se nikoga kome je auto krepao 500 metara prije cilja
Mala ispravka: nije to bio cilj, već kraj zadnjeg brzinca. Još je ostalo 25-30 km etape do servisa i zadnje vremenske kontrole koju je trebalo odraditi. Ako se ne pojaviš na vremenskoj kontroli u servisu isto tako odustaješ tj. ispadaš iz natjecanja
Bilo kako bilo, zbog nesreće koja prati Toyotu je Sainz izgubio prvenstvo i pobijedio je Makinen sa dva boda razlike.
E da, te je godine Colin odvezao zadnju sezonu sa Subaruom, slijedeće je prešao u Ford.
Što se tiče Alonsa možda je mogao još prošle godine uzeti Indy jer je dio utrke vodio no Hondin motor nije izdržao.
I za kraj, sva trojica (Alonso-Buemi-Nakajima) su vozili odlično (pogotovo noćni dio).
IgorD: > Infinite Mac is a collection of classic Macintosh and NeXT system releases and software, all easily accessible from the comfort of a web browser
m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec
drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu
BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!