Car detailing
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Car detailing


07.05.2018 | 20:06
Vidim da su Bertone i JOHN razvili vrlo smislenu raspravu na vikalici pa da to preselimo u forum i malo pretresemo temu.
Za one koji ne znaju kaj je detailing: kak moj kompa veli 'to je ona ekipa kaj liže aute'...

Ja to smatram temeljitim čišćenjem (ne Riba, prljavština ne čini zaštitu auta! ) i onda i zaštitom.

Pa da izmjenimo iskustva. Nakon sonaxa i dr Waxa sad sam auto namazal klasičnim voskom od alfacara. To je old school vosak koji traži da je auto u hladu i da je lim hladan prilikom nanošenja.

Dvaput godišnje auto očistim s glinom koja pobere svašta, osjetiš nakon nje kako je lim gladak. A perem ga visokotlačnim čistačem svaki tjedan.

Na staklo sam stavljao RainX, sad sam prvi puta probal s voskom. RainX mi se ne sviđa jer po njemu brisači zapinju, a ako ga metneš na bočna stakla, onda motor jedva podigne prozor koliki je otpor.

Staklo iznutra redovito čistim izopropilnim akloholom i krpama od mikrofibre. Uglavnom kupujem one u pakungu iz metroa, jer su jeftine.

Felge čistim sa sonaxom extreme koji radi dobro, kaj se mene tiče

Evo, toliko od mene, primam sve sugestije ako negdje griješim.
07.05.2018 | 20:26
Zanimaju me praktična iskustva čime tretirati stakla iznutra da se smanji / spriječi zamagljivanje stakla?
07.05.2018 | 20:52
To je ujedno i jedino pitanje iz ove tematike koje mene ozbiljno zanima.
Kužim da se taj mliječni film s unutarnje strane stvara puno manje kad se u autu ne puši, ali mislim da i isparavanje benzena iz plastičnog tapecirunga kad je auto izložen suncu također stvara taj film.
Svojedobno mi je jedan kemičar iz INA-e rekao da - kako god se sredstvo zvalo - protiv tog filma funkcionira jedino amonijak. I on funkcionira, uvjerio sam se, ali smrad u autu je užasan poslije toga.
Koristio sam (koristim) i ono neko sredstvo baš protiv tog magljenja od onog "turtle wax" branda. To ne smrdi, skine film efikasno, ali se ovaj relativno brzo opet vrati. A sredstvo je za ruke užasno agresivno. Nije za koristiti bez rukavica.
07.05.2018 | 21:13
Navodno dosta isparava cijela konzola i na stakla se lovi to masno govno. Lijeka jednostavno nema, osim redovitog čišćenja i držanja vozila u zaklonu od sunca, bar kad se ne vozi.
07.05.2018 | 21:26
Djuro, čišćenje glinom ti baš nije najsretnija opcija. Kao priprema za poliranje je neizbježna. Više obrati pozornost na pravilno pranje. Pranje sa dvije kante, tzv two bucket method, dobra krpa za pranje(wash mit), ph neutralni šampon, krpe za sušenje i dobar vosak ili sealant. Spužve za pranje i ona fejk žuta sranja za brisanje su zlo za lak. Ako to poštuješ onda buš se manje hvatao gline koje daje lažni dojam dotjeranog laka, taman koristio najfiniju opciju. Nakon dva tretmana glinom bez poliranja, ubio si gloss.
Imaš jednostavan test dali je glina potrebna. Dobro operi i osuši auto, navuci najlon od cigarete na prste i jagodicama prođi po laku brzim pokretima. Ako osjetiš kao kamenčiće pod prstima, defintivno treba sredit lak. Ako je površina glatka kao što je nakon poliranja, onda nema potrebe za glinom jer u biti njom samo matiraš lak.

Rainx ne koristim, općenito ne volim te jeftinije nano premaze. Imaju prevelik grab efekt. Ono što valja je preskupo ali nije baš trajno. Isplativo je po meni samo za stakla gdje nema brisača, tipa Carpro ili Gtechnic. Ja recimo koristim za lak jetseal od chemical guys i njime pičim i po staklima.dobro sjedne i vosak #16 od Meguiarsa.

Za čišćenje stakla koristim također IPA 20-50%. Sva ostala sredstva za stakla je čisti šit. Večina imaju kojekakve dodatke i samo se brlja po staklu. IPA je svestrano sredstvo. Dobro je lak njime tretirati prije svakog nanošenja zaštite(vosak, sealant, keramike). I što je najbitnije, jako je jeftin.
07.05.2018 | 21:33
@Djuro hvala... baš sam mislio kad dođem doma sa posla predložiti JOHNU da preselimo temu sa vikalice na forum

Što se tiče unutarnje strane stakla, koliko sam do sad shvatio ta smola/masnoća/mliječno bijeli film koji se taloži na staklu (pušač jesam, ali nisam zapalio cigaretu u autu valjda 20-25 godina jer mi obje ruke moraju biti na volanu dok vozim) ne dolazi toliko od isparavanja plastičnih dijelova u putničkom prostoru koliko dolazi iz motornog prostora, odnosno kroz sistem ventilacije. To sam i isprobao mijenjajući filtre ventilacije (oba) na pola perioda između dva redovna servisa i puno je manje masnoće na staklu, ali ga se ipak nakupi.

Čišćenje stakla obavljam najčešće maramicama za stakla iz Bauhausa (15 komada oko 25 kn) i služe svrsi za brzinsko čišćenje., a kad si jednom u par mjeseci dam truda za temelitije čišćenje onda kao i djuro alkohol i krpe od mikrofibre (stakla su zadnja u redoslijedu čišćenja).

I da, meni se stakla nikad ne magle jer mi je veći dio godine upaljena klima pa ona odrađuje problem magljenja, ali vjerojatno i nanosi više te masnoće koja smeta kad je sunce nisko ispred mene... uglavnom nisam još našao neko trajnije riješenje.
07.05.2018 | 21:41
Da, zna i od lošijih zamjenskih filtera biti dodatne maščobe. Cigarete također dodatno doprinesu. No, zaista. Uzmete posudu sa nekom solidnom mlaznicom, zmučkate IPA na 50%, dvije wafle krpe i doslovno 15 min posla za sva stakla na vozilu.
I ovi koji puše, jednostavno prestanite. Ak sam ja mogao, koji sam imao više pušačkog nego nepušačkog staža, onda može svatko. Ja evo brojim 39 dana. I super se osjećam, manje glavobolje, manje vrtoglavica, bolji tek i manje nervoze.
08.05.2018 | 05:52
Koje je vaše iskustvo sa nano premazima za stakla? Sad ima i za lak. Kaže reklama da se lak ne prlja toliko ili da se sam čisti? Ali pravo je skupo.
08.05.2018 | 06:32
Carpro, Gtechnic i Geyon. To su ti provjereni proizvođači. Sve ostalo ti je rizik. Keramički nano premazi svakako su dobra stvar. Postoje raznorazna video sranja gdje taj premaz štiti od grebanja i kao obrišeš krpom i to je to. To je iluzija, odnosno prevara. Neke sitne ogrebotine(od pranja) ili grančice će preuzet, sve jače ogrebotine opet preuzima lak .Takav premaz je samo trajniji od voska i sealanta, samo je vječna dvoja oko finisha. Dali daje bolje rezultate sjaja i dubine boje kao recimo sealant ili u najboljoj opciji vosak. Postoje i hibridi voska i sealanta kao najbolje izdvojene stvari iz voska i sealanta.
Danas ta keramika košta od 1500 do 7000kn za cijeli auto, plus reload svake godine cca 500kn na više.cijena ovisi o broju slojeva i godina garancija. Ko ima para, ima svrhe. Tko nema, bolje onda svaka 2-3mjeseca izdvojit 5-6h da se ponovno nanese vosak ili sealant i dobiva se gotovo isti efekt. Po meni tu prednjači sealant, vosak pa keramika kad se iz svega izvuče neki bestbuy. Osobno sam za vosak i sealant. Keramika je za one koji imaju hrpu novaca i one koji nemaju vremena jednom tjedno oprat auto.
Sa svih tih zaštita sva se prljavština lakše spere u beskontaktnom pranju. Svako kontaktno pranje, što je auto zmazaniji, više uništava lak, koliko god se trudio ga isprati miniwashem prije upotrebe šampona. Prilikom šamponiranja stvaraju se tzv swirlovi i hologrami od sitnih sitnih čestica koje nisi sprao u predpranju. Dakle, što je auto zmazaniji to gore za njega u pranju. Što je auto pri pranju čišći i ima bar neku vrstu zaštite, to bolje za lak. Bit će dulje sjajniji i svježiji.
Za stakla svakako topla preporuka za nano zaštitu. Šajbu je bolje da ti odradi provjereni detailer, ostala stakla možeš sam. Stvar je dobre pripreme, jednolikog nanošenja, buffinga i vezanja. Mani se onih sranja iz trgovačkih centara.
08.05.2018 | 11:04
Nisam dugo kupovao sredstvo za poliranje, zadnje sam imao od TurtleWaxa nešto, ali to je bilo davno.

Zanima me što uzeti za dobro očuvan lak, auto je garažiran, znači zanima me prije svega dodatni sjaj i zašita. Ne bih nešto ultra-skupo, znači kvalitetno i provjereno, ali bez čudesa.

I gdje kupiti?

Inače, što se tiče stakala, ja za vjetrobran koristim Rain-X i služi svrsi, na bočna stakla ga nisam stavljao. Prije sam imao nešto slično od TurtleWaxa i činilo mi se bolje, ali više nije kod nas nabavljivo.
08.05.2018 | 11:42
Bilo kakvo nanošenje zaštite traži određene predradnje. Mehanička i kemijska dekontaminacija, korekcija laka. Kad to napraviš, onda slijedi zaštita(vosak ili sealant). Kad naneseš zaštitu onda se treba pridržavat načina pranja vozila. Svi šamponi koji nisu ph neutralni skinut će zaštitu. To znači također, da ako odeš na ručnu i automatsku praonicu gdje se koristi program šamponiranja 100% skidaš tu zaštitu. Znači, đaba si krečio.
Ako želiš sve to sam odraditi, potrošit češ oko 1500kn bez polirke. Polirku, dual action, možeš vjerojatno unajmit ili posudit u Rijeci. Od spomenutih 1500kn imat češ dovoljno sredstava (za cca 5g).
Ako će ti netko drugi obavit predradnje a ti češ samo trackat zaštitu i sam prati vozilo, onda nekih 600kn i vjeruj mi da će ti to (sva ta sredstva) trajati također godinama. U Rijeci ima DLS-detail i prodaju kvalitetnu uglavnom englesku robu (Bilt Hamber). Ja recimo preferiram od svega pomalo. Od voska bi izdvojio Soft99 fusso coat kao allrounder (neka vrsta sintetičkog voska, proizvod cijenjenog proizvođača iz Japana), Meguiars gold Carnauba wax, Meguiars #16 Mirror Glaze. Od sealanta, Jet Seal, proizvođač Chemical Guys.

Osobno koristim kombinaciju Jetseal i Mirror Glaze, a zimi samo Soft fusso coat.
Svaki vosak ili sealant je priča za sebe, od toga kako se nanaša, kakav daje gloss, dubinu, wet look, beading i sheeting.

Sva navedena i hrpa ostale vrlo kvalitetne robe može se naći u:

Rijeka
dls.com.hr/

Zagreb
forea-ocd.hr/
www.chemicalguys.hr
ph-detailing.hr/
partes.hr/ -od ovih je stranica jako grozna, nepregledna za search proizvoda.

Svi proizvodi su detaljno objašnjeni. Za dodatna pitanja slobodno ih nazoveš, a mogu ti i ja dati pokoji savjet. Bitno je da se ne zaletavaš. Neke stvari nisu jeftine. A sve je uzaludno ako se ne drži uputa za korištenje. Bitan je proces vezanja(bonding) zaštite na lak.
08.05.2018 | 16:37
Djuro genijalac kaže:
Ja to smatram temeljitim čišćenjem (ne Riba, prljavština ne čini zaštitu auta! ) i onda i zaštitom.


Hehe, i dalje nudi pouzdanu UV zaštitu! U mojim krajevima te pomade slabo pomažu kada se digne vjetar i počne pjeskarenje, zato samo fizička zaštita u obliku folije.

IMG_20180508_161533666.jpg


IMG_20180508_161524758.jpg


Još uzmeš bež boju pa si na miru! Ovdje korozija nije problem, ali je skidanje clearcoata stvaran problem. Zato bolje da se pjeskari blato nego lak.

Kad je već tema tu, mene zanima koje sredstvo preporučujete za zaštitu kože koja već ima površinske pukotine, da barem odgodim potpuno pucanje? Negdje u glavi mi je informacija da su najkvalitetnija sredstva za održavanje jahaćih sedla?
08.05.2018 | 17:13
Ta folija (clear bra) je danas jedino jamstvo recimo za kamenčiće i sl. Ima jedan ili dva detailera koji to stavljaju. Jako skupa stvar, bar za sada. Uglavnom se stavlja na prednji dio auta i par tisuća je u pitanju. To znaju stavljat oni koji sa svojim ljubimcima odu na trkače staze i sl.

Koža se da sanirat, brusi se i farba, tako da se da vratiit u izvorno stanje. Postoji leather cleaner, conditioner za održavanje kože i UV zaštita. Ima opcija all in one, al ja ih koristim odvojeno.
Cleaner
www.chemicalguys.hr/interijer-motorni-pr...eather-cleaner-473ml
Conditioner
www.chemicalguys.hr/interijer-motorni-pr...er-conditioner-473ml

Za UV
www.chemicalguys.hr/leather-protectant-serum-473ml

Poanta je samo da zaštitu ne stavljaš, a da kožu prethodno ne očistiš kako spada.
I da, možeš to koristit i za kućanstvo.
08.05.2018 | 17:24
Čitam i ne mogu vjerovati. JA sam gospodar auta i ima me služiti makar do šajbe bio blatan.
KAd bi to bila zakonska obveza, ja bi sjedio u zatvoru.  
08.05.2018 | 17:25
JOHN kaže:
Ta folija (clear bra) je danas jedino jamstvo recimo za kamenčiće i sl. Ima jedan ili dva detailera koji to stavljaju. Jako skupa stvar, bar za sada. Uglavnom se stavlja na prednji dio auta i par tisuća je u pitanju. To znaju stavljat oni koji sa svojim ljubimcima odu na trkače staze i sl.


Ovdje čim izađeš na ulicu si na trkaćoj stazi. Vjetrobran se u prosjeku mijenja svaku godinu-dvije. Nadobudniji ovdje prije sezone pješćanih oluja ili ako putuju kroz pustinju našpricaju auto s nekim drekom koji grozno izgleda ali valjda spašava lak.

To koliko košta ta folija je mene šokiralo, ne bih platio toliko za to ali bivši vlasnik je bio Libanonac a oni vole šminkicu i to.

Koža na sjedalu ne izgleda loše, jedi kada je malo rastegnem rukama onda vidim da ima površinskih pukotina. Ne zanima me potpuna restauracija, samo ako je moguće nešto napraviti a da je bolje od ničega.
08.05.2018 | 17:26
zabac kaže:
Čitam i ne mogu vjerovati. JA sam gospodar auta i ima me služiti makar do šajbe bio blatan.
KAd bi to bila zakonska obveza, ja bi sjedio u zatvoru.  


Mene je zaustavila policija da me upozori da operem auto. ))
08.05.2018 | 17:29
JOHN kaže:


Hvala za linkove, probat ću s ovim.
08.05.2018 | 19:51
zabac kaže:
Čitam i ne mogu vjerovati. JA sam gospodar auta i ima me služiti makar do šajbe bio blatan.
KAd bi to bila zakonska obveza, ja bi sjedio u zatvoru.  

A šta da ti velim. Ja i auto imamo drugačiji odnos nego ti sa svojim.
Jbg, svako ima svoje veselje. Netko se vikendom bavi sportom, netko voli žvakat janjce, netko naroljat, netko buljit pred telkom, ja svako drugi potrošim 3-4 sata na detailing. Rezultat je čist auto iznutra/izvana. Neka vrsta hobija kojim održavam svoju imovinu.
08.05.2018 | 20:08
John, inženjer si. Znaš definiciju održavanja. Troškovi održavanja su u funkciji održanja vrijednosti i produljenja životnog vijeka opreme. U tom smislu, ono što košta više nego što pridonosi održanju vrijednosti i produljenju životnog vijeka - nije održavanje.
Hobi - apsolutno. I imaš puno pravo na svoj hobi trošiti koliko god novca i vremena želiš. Kako si i sam rekao - svakom svoje veselje.
08.05.2018 | 20:13
Je, a kak si toliko siguran da nema računice u tome? Ja mislim da ima.
08.05.2018 | 20:18
zabac kaže:
Čitam i ne mogu vjerovati. JA sam gospodar auta i ima me služiti makar do šajbe bio blatan.
KAd bi to bila zakonska obveza, ja bi sjedio u zatvoru.  


Je, žabac, ali ti ne znaš da čist auto bolje ide i manje troši
08.05.2018 | 20:27
Ilustracija. Dakle Golf III, 96g.Što češ bolje prodat? Dali je ovo dolje što sam radio za vlasnika bilo potrebno, a nije, samo da se malo više vodilo računa oko pranja i održavanja. Prodan je par tjedana kasnije. Prije nije nitko htio ni doći pogledati auto.
047EBF78-22AE-4B71-9E9C-327DD235705B.jpeg


A6D09266-A097-45A7-A1C9-96F3582F84CB.jpeg


A1D12BCB-AF03-44EE-AE86-7CE1C14F340B.jpeg


595829B0-E88D-42CE-8BD7-818AA9EA78A7.jpeg


578E4D05-D9D1-4479-A586-453D7FEA05D2.jpeg


8EEF42FD-60C0-47D9-89C6-84F53EC0A56D.jpeg
08.05.2018 | 20:40
Djuro genijalac kaže:
zabac kaže:
Čitam i ne mogu vjerovati. JA sam gospodar auta i ima me služiti makar do šajbe bio blatan.
KAd bi to bila zakonska obveza, ja bi sjedio u zatvoru.  


Je, žabac, ali ti ne znaš da čist auto bolje ide i manje troši

Ma ja da sam na njegovom mjestu, ne bi mijenjao ni filter ulja na Nissanu. Navodno su neki mijenjali ulje i filter na 30000km, pa nije bila ništa strašno dok nije došao cajger na 40000km. Neki su dogurali i do 60000
08.05.2018 | 21:31
Dadadada... To ti je sad isto kao da uspoređuješ odlazak liječniku na sistematski pregled s ubrizgavanjem botoxa u obraze i hijaluronske kiseline u usne...
08.05.2018 | 21:35
Šta je to?
08.05.2018 | 22:22
Kojim sve sredstvima je Golf tretiran?
08.05.2018 | 22:32
Botoxom i hijaluronskom kiselinom!
09.05.2018 | 05:32
ja da sam na njegovom mjestu, ne bi mijenjao ni filter ulja na Nissanu. Navodno su neki mijenjali ulje i filter na 30000km, pa nije bila ništa strašno dok nije došao cajger na 40000km. Neki su dogurali i do 60000


na mom autu je normalan ciklus za servis na 30.000 km. To nova ulja mogu.
09.05.2018 | 06:04
smayoo kaže:
John, inženjer si. Znaš definiciju održavanja. Troškovi održavanja su u funkciji održanja vrijednosti i produljenja životnog vijeka opreme. U tom smislu, ono što košta više nego što pridonosi održanju vrijednosti i produljenju životnog vijeka - nije održavanje.
Hobi - apsolutno. I imaš puno pravo na svoj hobi trošiti koliko god novca i vremena želiš. Kako si i sam rekao - svakom svoje veselje.


Evo ovako, nisam neki freak šta se tog održavanja tiče, ali perem auto redovno i volim da mi je čisto (bolje se osjećam). Šta se servisa tiče redovno i svaki napravim (i ako nisam siguran da mi ovi lopovi sve i naprave šta mi naplate) ali volim imati pečat u knjižici.
Moj stari Golf V 2.0 TDI kojega sam prodao prije godinu dana (ti ga znaš i vidio si ga) je prošao pod mojom čizmom 460.000 km u 13 godina. Moja žena ga je prodala za 6.000,00 € (ja nisam mogao toliko pitati, ali ona gazi preko mrtvih). To je prodala tipu iz susjedstva koji je bez da sam ja znao već odavno bacio oko na njega i kad je vidio da se prodaje odmah zagrabio. Tip je pre zadovoljan.
Prvo dizelaš nebi ni u ludilu, kao visoko talkaš, mogao proći ovoliko bez da mu propuše glava cilindra da se nije pazilo (koliko toliko) nna njega.
Drugo, tipa je privuklo optičko stanje auta je se skoro pa nikad to auto nije vidjelo usrano do grla nego (koliko toliko) čisto i održavano.

Taj golf je sam sebe isplatio u punoj mjeri sa svim dodatcima i pranjima. Još je tada ciklus servisa bio 10.000 km.
09.05.2018 | 08:13
A ti si auto jednostavno odvezao u praonicu na pranje vulgaris ili si koristio dvaput mjesečno 10 različitih lakova, gelova i voskova čija se cijena piše s tri ili četiri cifre?
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 56 minuta
  • big_mac: Jel radi pbz na 26 beta 7?
  • Riba: Mislim da ovdje mijesamo beta aplikacije sa trojancem.
  • dpasaric: Tako da o tome treba voditi računa kada se igra sa softverima još u razvoju.
  • dpasaric: Da se nešto slučajno dogodi sva odgovornost je na beta korisniku.
  • drlovric: Tako je moj prijatelj prije par godina crackiran password manager pa upao u probleme.
  • drlovric: Stavljati bankarstvo na beta aplikacije ne bih nazvao pametnom zivotnom strategijom :)
  • ZeljkoB: IOS26 dev Beta 6, ZABA, OTP, Revolut, Finax…. Sve radi od potencijalno problematičnih app
  • ZeljkoB: iOS26 public beta 2 - ZABA i OTP rade
  • ZoPaj: a Rolling Stonesi planiraju turneju 2026…
  • ZoPaj: RIP! odlaze legende …
  • Gjuroo: Počivala u miru...
  • smayoo: RIP Gabi Novak
  • VanjusOS: možda nije obrisano zbog "piratstva" već zbog toga što se u vikalici ne bi trebamo objašnjavati nego u temama?
  • drlovric: Svi gledamo nesot piratsko. Apsurd je pricati o tome. Ja Hajduku placam pretplatu i clanarinu, a kradem HDTV od 2e, jer ne postoji nacin da ga legalno kupim :)
  • Zdravac: Eto, malo analogije za kraj!
  • Zdravac: Ali ok, svaki privatnik u svome restoranu može svojevoljno određivati cijene, a na nama je opet volja hoćemo li ići u taj restoran ili ne.
  • Zdravac: Shvatite da NIJE ilegalno instalirati Kodi na AppleTV
  • Zdravac: Pomalo je frustrirajuće kad znaš da nisi napisao apsolutno ništa ilegalno, a svejedno su ti postovi čak i u vikalici pobrisani jer, eto, moderatori smatraju kao "neprikladno" :?
  • VanjusOS: probao sam preko Xcode neki način ali trebam apple develpper acc
  • VanjusOS: da li je netko instalirao KODI na Apple TV 4K?
  • ZeljkoB: Kakvih problema? Ja koristim public beta vreziju i nikakvih problema.
  • damir1: pozzz svima , da li ima netko problema s iOS 18.6 ? hvala
  • mbp2009: Odlično za PBZ, ali vidim sad da je baterija katastrofa pa onda ću preskočiti dok to ne srede
  • Damirst: Koristim aplikaciju PBZ, istalirao sam public verziju 26 i sve uredno radi
  • Borisone: Čak i da sada radi, možda ju slijedeća public beta skrši
  • Borisone: Prevelika kocka. Ako na iPhonu imaš internet bankarstvo i/ili ostale bitne aplikacije ne savjetujem prelazak na novu slijedeću veliku verziju dok nije na prvoj reviziji (npr. iOS 26.1)
  • mbp2009: Ekipa, itko na ios PB? Zanima me par stvari ali brine me samo pbz aplikacija
  • Yonkis: Ozzy se pridružio legendama :(
  • stefanjos: RIP ozzy!
  • cariblanco: RIP i od mene, mada sad "đavo" trlja ruke, jer mu se ekipa ojačava ;)
  • smayoo: RIP Ozzy Osbourne
  • Gjuroo: Nema za Mac...
  • drlovric: [link]
  • jura22: E da, gdje je to “begišu”?
  • jura22: Izgleda kako ce ova sezona ipak biti bolja od one 2020.!
  • cariblanco: Moj omiljeni bend Guns N’ Roses večeras u begišu....bilo bi fora da kažu "pumpaj" :D
  • Junuz: Yonkis, riješeno.Ubio sam icloud/face time na svim uređajima.Iako se problem manifestovao na 16e.Svakako nekoristim face/imesage.Hvala
  • Yonkis: @Junuz - ti si u USA? Na čijoj si mreži? Vidiš li ti te poruke koje su poslane? Da nemaš USA Apple account? Ne znam, puno informacija nedostaje za ikakvo pojašnjenje. Ili otvori remu/post.
  • cariblanco: Kakav dobar finale tenisa, inače navijam za Noleta, ali on je svoje dao...danas se "griješnik" nije dao u Alcatraz ;9
  • Junuz: Nije baš tako, za par sati su mi naplatili oko 1euro na pozadinsko slanje sms ova u ameriku sa ciljem aktiviranja face time.Iphone koristim od 6 naovamo
  • drpongrac23: @Junuz - pa aktiviraj Facetime i iMessage, ništa te ne košta.
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, BigMac, Ender, vjeko1, Anonimci (1376)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.04 Seconds

Provided by iJoomla SEO