Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!


01.04.2018 | 07:43
Kloba kaže:
Ma ok, Đuro - vjerujem ti.
Samo znaš o čemu se radi. Sušec junior (nije stručnjak u automobilizmu, ali puno putuje - pogotovo po Europi na utakmice Lige prvaka i to) mi je jednom prilikom rekao da nema luđih vozača (nije rekao gorih, istina) od Talijana. Pa sam nekako, kada si ti napisao Šveđani, stekao da je to možda osobni dojam svakog vozača. No, ne znam - samo ti kažem čega sam se sjetio, pa povezao snijeg i to...


Talijani nisu ludi vozači. Oni su sjajni vozači. Svi bez iznimke misle za upravljačem i sjajno se prilagođavaju uvjetima na cesti. Ako ima mjesta za 3 kolone, odmah ih formiraju. Na semaforu svi krenu ko jedan i kroz semafor prođe više auta nego kod nas. Ako odeš na jug (ispod RIma) to je zapravo prava Italija. Sjeverni dio (Lombardija, Veneto, Piemonte, Toscana) ostatak Italije ionako ne smatra - Italijom. Na jugu je najvažniji dio auta truba, jer se trubi stalno i svako svakom, ali svi se guraju i svi puštaju sve i sudara nema. U Italiji nikad nisam dobio dojam da netko za volanom nije siguran i ne zna što radi; u Švedskoj samo uvijek dobivao dojam da pola vozača ne vlada autom, nego je obratno
01.04.2018 | 07:50
Da, isto je zapravo govorio i on. Da kod njih žutog ili nema ili već svi kreću na žuto ko jedan - već sam zaboravio kako se točno izrazio (bilo je to davno). Uglavnom, bili smo još u 20-ima i vjerojatno je njegov pojam ludog bio tvoj pojam sjajnog i sigurnog.
EDIT:
A ovo za sjevernu i južnu Italiju sam uvijek doživljavao obratno. Znam da sjevernjaci ove Kalabreze nazivaju Afrikancima što je njima uvreda za ubit, pa sam mislio da se sjeverni dio doživljava pravom Italijom.
EDIT 1:
Mislim, sjeverni. Od Rima na gore. Znači od sredine države gledamo li je po dužini.
01.04.2018 | 08:17
To sa SAABom je jedna od sramotnijih priča u povijesti svjetske autoindustrije. Volvo i SAAB su oduvijek u globalnim mjerilima bili mali igrači koji proizvode relativno malo automobila. Kako su auti postajali sve kompleksniji, zarade po primjerku su padale jer su troškovi razvoja rasli i male ribe su počele jesti velike.
Tijekom velikog okrupnjavanja 2000-ih tako je Volvo završio kao dio Forda (zajedno s Jaguarom, Land Roverom, Aston Martinom i Mazdom), a GM je pored svojih američkih brandova (Saturn, Buick, Cadillac) i prekomorskih (Opel, Vauxhall, Holden) kupio SAAB, samo da kontrira Fordu.
I dok je Ford pustio Volvo da radi aute bez uplitanja u modelsku politiku, a dao im je samo tehniku (podvozje, motori, mjenjači), GM jednostavno nije znao što bi sa SAABom. 9-5 je bio zadnji model koji je SAAB razvio prema svojim standardima, a 9-3 je bio preodjevena vectra. Bilo je tu i politike pa da Opelovi pogoni ne ostanu bez posla (jer se Opel tek nije prodavao!) preseljena je proizvodnja 9-3 iz Trolhattana (pogon SAAB-a) u Bochum (tvornica Opela) pa su prvo zatvoreni proizvodni pogoni SAAB-a i to je bio početak kraja. Kupci to nisu popušili i nakon što je prodaja stala u potpunosti, SAAB je ugašen.
SAAB je plastičan primjer onog što mi je jednom davno rekao jedan iskusan gospodin: Nemreš prekvalitetan proizvod jako dobro prodavati....
01.04.2018 | 09:07
Da, kvaliteta se prodavačima ne isplati. Najveća istina. Što vidimo danas sve više i više.
01.04.2018 | 10:04
Ja sam u Trstu u dva navrata vidio kako na parkingu ekipa radi mjesta. Mali poguranac naprijed pa malo iza. I eto mjesta.
01.04.2018 | 11:23
Bio sam na li-la da li da ovo napišem u temi o Golfu GTE (jer se tamo spominje javni prijevoz) ili ovdje (ipak je ovo etama o e-vozilima) pa sam ipak odlučio ovdje.

U prapovijesti automobilizma (zapravo ispravnije kočija koje nisu vukli konji) nakon parnih motora od negdje 1830. do 1900. su se paralelno razvijala vozila pokretana benzinskim i elektro motorima i tada su bez obzira na ograničenje u autonomiji zbog visoke cijene nafte elektro vozila bila popularnija no onda je niz nesretno-nespretnih okolnosti uz sve jači utjecaj naftnog lobija svijet automobila okrenuo na ovo što imamo danas. Mala zanimljivost iz tog razdoblja da je Ferdinand Porsche prvi auto kojeg je napravio (ili barem sudjelovao u njegovom razvoju bio električni P1 kojeg je napravio za austrijsku tvrtku Egger-Lohner.

No zapravo sam htio pisati o javnom prijevozu pa evo... u Londonu je 1907. godine osnovana tvrtka Elektrobus (ili tako nekako, možda se piše i Electrobus ) koja je imala 20-ak autobusa koje je pokretala struja. Autobusi su imali autonomiju od nekih 50-60 km no to nije bio problem jer je koncept punjenja bio riješen na način da bi autobus nakon odvožene rute dolazio na početnu postaju gdje je vozač imao 15-minutni odmor (zaštita prava radnika), a za to vrijeme bi radnici za tri minute zamijenili kompletan baterijski sklop (težio je oko tonu i pol i jednostavno se dizalicom spustio ispod autobusa, a na njegovo mjesto bi se postavio novi puni) nakon čega bi autobus odradio novu vožnju, a izvađene baterije bi se dopunile.

Koncept (koji je bio funkcionalan) je bio super i putnici su bili zadovoljni jer je vožnja bila ugodnija nego u konvencionalnim motorima pokretanim autobusima no onda je tvrtka izašla na tržište dionica i napravila plan izgradnje/nabavke još 200 e-autobusa. Ulagači su krenuli davati novac, a uprava tvrtke je nizom prevara (kupovanje nepostojećih patenata i sl.) počela izvlačiti novac ulagača iz tvrtke i kad se sve saznalo bio je to još jedan od udaraca u razvoj i korištenje e-vozila, a tvrtka Elektrobus je propala.

Da se razumijemo, nemam ja ništa protiv e-vozila, dapače vozio sam (zapravo koristio da bolje kažem) e-Up-a i autić je super za prevesti se od točke A do točke B... ali nema tu opuštenosti kad moraš unaprijed razmišljati gdje ćeš ga puniti, ako stanuješ u zgradi nemreš ga puniti doma (osim ako kroz prozor nećeš spuštati 20-30 metara produžnog kabla), moraš razmišljati da li ćeš upaliti grijanje ili ćeš voziti u zimskoj jakni, rukavicama i s kapom na glavi da bi izvukao 10-15 km više i još niz takvih sitnica o kojima u normalnom autu uopće ne razmišljaš... uglavnom da živim u kući i da mu je cijena do 100k kn (a ne 200k kn +) razmišljao bih o kupnji jednog za voziti se po gradu, ovako za sad nula bodova.
01.04.2018 | 12:41
U Ženevi se svojedobno koristio tzv. žirobus. Radilo se o busu kojeg pokreće elektromotor, a za njegov rad struju daje generator koji pokreće zamašnjak. Na svakoj stanici bi se iz električne mreže zavrtio zamašnjak koji je onda radio struju za vožnju do iduće stanice. To je funkcioniralo u gradu gdje su stanice svakih 500-600 metara. No, onda je Ženeva prešla na tramvaj i to je napušteno.
01.04.2018 | 16:39
Bertone kaže:
Mala zanimljivost iz tog razdoblja da je Ferdinand Porsche prvi auto kojeg je napravio (ili barem sudjelovao u njegovom razvoju bio električni P1 kojeg je napravio za austrijsku tvrtku Egger-Lohner.

Pa napisao sam u nekom ranijem postu ove teme da je prvi Porsche bio električni i da to nisam znao. Doduše, ime modela znam tek sada, kao i ostatak detalja te priče.
Ma ta autoindustrija, kao i njena povijest, je zanimljiva skroz...
Đuro, sada sam na ručku imao zanimljivu raspravu sa starom (pazi - starom!?!) - koja me još optužila pred širom familijom da je držim idiotom.
Počnem pričati o ovoj pruzi i betonskim blokovima, i razmacima između naših tračnica zbog kojih vlakovi rade kla-glonk, ili kako si već napisao - a ona meni mrtva hladna: "pa to je radi topline i hladnoće, kada se željezo skuplja i širi."
I ja NE MOGU vjerovati da me žena, po struci pedijatar fizijatar, skefala u podatku o prometu. Pa ja njoj, "Dobro, ali kako se onda ove tračnice mogu spajati i kako njima vlakovi mogu juriti i 300 km/h" na što sam dobio spomenuti odgovor.
Uglavnom, totalno sam zaboravio taj detalj.
Fucking temperaturu...
Stvarno, kako te brze tračnice to rješavaju - i da li zaista taj prostor između nespojenih tračnica služi da se mogu raširiti ljeti?
01.04.2018 | 17:00
Pa napisal sam ti to prije. To je to. Ta je zračnost tamo da omogući toplinsku dilataciju ljeti.
Ove pruge za vlakove visokih brzina su zavarene i jako dobro uležištene (isto kao i tramvajska pruga koja je isto zavarena i nema tih zračnosti pa ni tramvaj ne ide klik-klak) pa se to širenje zadržava u pruzi u obliku naprezanja
01.04.2018 | 17:26
Sorry Đuro, ali tvoji tekstovi imaju toliko podataka da ih nekada čovjek mora i dva puta pročitati da sve nauči, popamti - uzmi kako hoćeš. Nisam ulovio.
Thanks na odgovoru!
01.04.2018 | 20:51
Djuro genijalac kaže:
U Ženevi se svojedobno koristio tzv. žirobus. Radilo se o busu kojeg pokreće elektromotor, a za njegov rad struju daje generator koji pokreće zamašnjak. Na svakoj stanici bi se iz električne mreže zavrtio zamašnjak koji je onda radio struju za vožnju do iduće stanice. To je funkcioniralo u gradu gdje su stanice svakih 500-600 metara. No, onda je Ženeva prešla na tramvaj i to je napušteno.


Zanimljivo, ovo nisam znao, budem sad malo to istražio... hvala
02.04.2018 | 07:37
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:
U Ženevi se svojedobno koristio tzv. žirobus. Radilo se o busu kojeg pokreće elektromotor, a za njegov rad struju daje generator koji pokreće zamašnjak. Na svakoj stanici bi se iz električne mreže zavrtio zamašnjak koji je onda radio struju za vožnju do iduće stanice. To je funkcioniralo u gradu gdje su stanice svakih 500-600 metara. No, onda je Ženeva prešla na tramvaj i to je napušteno.


Zanimljivo, ovo nisam znao, budem sad malo to istražio... hvala


en.wikipedia.org/wiki/Gyrobus

EDIT: nije točno Ženeva, nego njezin okrug, evo, i ja sam imal krivu informaciju
02.04.2018 | 07:45
Evo kako izgleda 300 tisuća VW dizel automobila koji u Kaliforniji čekaju na popravak ili uništenje. Po nalogu resornog suda SAD-a, njih 85% do lipnja 2019. mora biti popravljeno ili otkupljeno. Tvrtka tvrdi da je ispunila zahtjev za 83% vozila.
Ali, koje brdo vozila. Mislio sam da je kod onog napuštenog NFL stadiona komplet povučenih VW-a. Očigledno sam se prevario.
a4b151fa9045a63116bb.jpeg

Kako avion izgleda mali kraj toliko automobila...
b8ad1260e931261638da.jpeg

Slike su izvučene iz današnje vijesti u Večernjaku.
02.04.2018 | 07:51
Auti su na 37 lokacija širom SAD.

A evo ti i link otkud 'autonovinari' prepisuju buljuk vijesti..... europe.autonews.com/article/20180331/COP...acilities-around-u-s
02.04.2018 | 07:57
Nisam bas vidio sochaliste kako u Njemackoj izlaze na ulice i traze unistavanje VW-a kao sto se radilo u RH protiv Agrokora.
02.04.2018 | 08:10
zabac kaže:
Nisam bas vidio sochaliste kako u Njemackoj izlaze na ulice i traze unistavanje VW-a kao sto se radilo u RH protiv Agrokora.


Sori, ali nemreš to uspoređivat ni na jednoj razini. VW proizvodi nekaj i to izvozi i prodaje, Agrokor nije niš proizvel, nego je samo uništaval ljude oko sebe i uz to generiral gubitke
02.04.2018 | 08:43
Bertone kaže:
Bio sam na li-la da li da ovo napišem u temi o Golfu GTE (jer se tamo spominje javni prijevoz) ili ovdje (ipak je ovo etama o e-vozilima) pa sam ipak odlučio ovdje.

U prapovijesti automobilizma (zapravo ispravnije kočija koje nisu vukli konji) nakon parnih motora od negdje 1830. do 1900. su se paralelno razvijala vozila pokretana benzinskim i elektro motorima i tada su bez obzira na ograničenje u autonomiji zbog visoke cijene nafte elektro vozila bila popularnija no onda je niz nesretno-nespretnih okolnosti uz sve jači utjecaj naftnog lobija svijet automobila okrenuo na ovo što imamo danas. Mala zanimljivost iz tog razdoblja da je Ferdinand Porsche prvi auto kojeg je napravio (ili barem sudjelovao u njegovom razvoju bio električni P1 kojeg je napravio za austrijsku tvrtku Egger-Lohner.

No zapravo sam htio pisati o javnom prijevozu pa evo... u Londonu je 1907. godine osnovana tvrtka Elektrobus (ili tako nekako, možda se piše i Electrobus ) koja je imala 20-ak autobusa koje je pokretala struja. Autobusi su imali autonomiju od nekih 50-60 km no to nije bio problem jer je koncept punjenja bio riješen na način da bi autobus nakon odvožene rute dolazio na početnu postaju gdje je vozač imao 15-minutni odmor (zaštita prava radnika), a za to vrijeme bi radnici za tri minute zamijenili kompletan baterijski sklop (težio je oko tonu i pol i jednostavno se dizalicom spustio ispod autobusa, a na njegovo mjesto bi se postavio novi puni) nakon čega bi autobus odradio novu vožnju, a izvađene baterije bi se dopunile.

Koncept (koji je bio funkcionalan) je bio super i putnici su bili zadovoljni jer je vožnja bila ugodnija nego u konvencionalnim motorima pokretanim autobusima no onda je tvrtka izašla na tržište dionica i napravila plan izgradnje/nabavke još 200 e-autobusa. Ulagači su krenuli davati novac, a uprava tvrtke je nizom prevara (kupovanje nepostojećih patenata i sl.) počela izvlačiti novac ulagača iz tvrtke i kad se sve saznalo bio je to još jedan od udaraca u razvoj i korištenje e-vozila, a tvrtka Elektrobus je propala.

Da se razumijemo, nemam ja ništa protiv e-vozila, dapače vozio sam (zapravo koristio da bolje kažem) e-Up-a i autić je super za prevesti se od točke A do točke B... ali nema tu opuštenosti kad moraš unaprijed razmišljati gdje ćeš ga puniti, ako stanuješ u zgradi nemreš ga puniti doma (osim ako kroz prozor nećeš spuštati 20-30 metara produžnog kabla), moraš razmišljati da li ćeš upaliti grijanje ili ćeš voziti u zimskoj jakni, rukavicama i s kapom na glavi da bi izvukao 10-15 km više i još niz takvih sitnica o kojima u normalnom autu uopće ne razmišljaš... uglavnom da živim u kući i da mu je cijena do 100k kn (a ne 200k kn +) razmišljao bih o kupnji jednog za voziti se po gradu, ovako za sad nula bodova.


O ovakvom konceptu, zamjeni bateriskog sklopa, za osobno i privatno korišteno auto su razmišljali i u Izraelu i Danskoj. I iz nekog razloga taj koncept nije zaživio. Ja mislim da su baterije bile skupe, a da ih je neko ko bi pokrenuo ovakav model morao staviti hrpu na raspolaganje. A i svaki proizvođač želi sam razvijati tehnologiju akumuliranja struje, jer je to osim elektromotora jedina stavka na kojoj se može profilirati i graditi brend.
youtu.be/qd0WPw3p2MQ
Problem Europe je da nemamo proizvodnju i razvoj čelija i da smo taj segment u potpunosti prepustili kolegama sa dalekog istoka, koji munjevitom brzinom razvijaju i steću nedokučivi know how kojim sve više Europski proizvođači postaju ovisni o njima i njihovom znanju. To je ujedno i razlog zašto se Loby Europske autoindustrije više fokusirao na čiste sagorjevajuće sisteme nego na alternativne pogone.
Ali vrijeme prolazi. I Nokija je svojedobno izgubila tržišnu bitku koncentrirajući se na svoju dobro prodavanu i robustnu tehnologiju a ignorirajući razvoj Smartphone sistema.
Po meni je elektromobilnost u kombinaciji sa Smartgridom jedan stvarno dobar koncept. Naime veliki problem alternativnih proizvođača struje je da se struja prizvodi u vrijeme kad priroda to hoće a ne kad potrošači nju trebaju, a i gdje priroda to hoće a ne gdje su potrošači. Tu u nevrijeme proizvedenu struju treba negdje skladištiti i pustiti kad i gdje nam je energija potrebna. Za to bi mogle služiti baterije osobnih automobila. A za uzvrat bi neiskorištena energija primjerice u elektroautu koje je i biti će negdje parkirano neko vrijeme služiti za pokrivanje Pikova.
Sada već ima u sjevernom moru hrpa kwh instaliranih u vetrenjačama i ne mogu se koristiti jer nije napravljen grid sjever- jug. Kod nas bi se više mogla koristiti sunčeva energija, ali kamo sa strujom itd. itd.
Prilozi:
02.04.2018 | 08:53
zabac kaže:
Nisam bas vidio sochaliste kako u Njemackoj izlaze na ulice i traze unistavanje VW-a kao sto se radilo u RH protiv Agrokora.


kako zabac, ne razumijem? Agrokor je bankrotirao! To znači da je njegov dug premašio njegov promet! To samo jer ga je vodio jedan egoistični egoman koji nije imao klikera da napravi busienssplan na nivou svog koncerna!
VW je lagao, i za to ga treba natjerati da plati i da mu ne padne na pamet da opet laže. To su već, bar ja mislim napravili.
Ti si meni malo sljepo protiv, a nemaš baš neke koncepte? Oprosti.
03.04.2018 | 17:11
Kod Marquesa baš i ne pada kiša svaki dan da je to razlog (pogotovo kaj gdje on živi niti je hladno niti nešto pretjerano pada kiša)

www.dnevno.hr/vijesti/svijet/tesla-povla...a-s-trzista-1149028/
04.04.2018 | 21:29
On ti živi u Hobokenu, New Jeresy. Tako da godišnje ima nekih stotinjak dana kiše. Naspram Zagreba, devetog grada u Europi po količini kiše, živi u sušem području.en.wikipedia.org/wiki/Zagreb
Evo link pa možeš usporediti sve.
Ne znam gdje si držao da živi. Ne živi u Kaliforniji, ako si to mislio - no vjerujem da si to i znao.
Uostalom, sjeti se da lik u videu koji si sam priložio kaže da dnevno radi xyz milja samo zato jer uživa voziti tu svoju Teslu. Tako da vjerojatno pređe granice svoje države i vjerojatno pređe i one iduće, pa pređe još neku granicu samo da se nađe se s nekim drugim frendom (s YouTubea ili nekim trećim, totalno nebitno...)
Koliko sam stekao dojam, on stvarno puno vremena provodi u tom svom autu...
Koliko kilometara prođe, ne znam, ali držim da ih prevali puno - čak i za vaša mjerila iskusnih vozača/autoljubaca.
04.04.2018 | 22:19
Zanimljivo, prije nego sam ostavio komentar, na tri različite web stranice sa meteo podacima sam provjerio Hoboken NJ i za prosinac, siječanj i veljaču su imali ukupno sedam kišnih dana (snijega nula), a u srpnju i kolovozu 2017. recimo nisu imali ni jedan kišni dan, a po ovoj tvojoj linknoj stranici ispadne da imaju više kiše nego Zg i jedini zaključak koji mi se nameće da ne smijemo ni jedan ni drugi slijepo vjerovati informacijama sa weba... najbolje da bubnemo jedan mail Marquesu pa da ga pitamo

EDIT: Nije mi vrag dao mira pa sam sad išao provjeriti još desetak web stranica i svaka daje drugačije podatke... ništa, šalji mail Marquesu
05.04.2018 | 07:36
Nemoj me zezati? Nisam znao da su toliko različiti. Negdje sam pročitao (možda čak i na Jabučnjaku) da je jedna od najpouzdanijih meteostranica Europe Norge Meteorologisk Institutt. Probaj tu, možda ispadne najtočnije. Ja osobno uvijek ovdje gledam za Zagreb, točniji su i od DHMZ-a i od iPhone weather appa. I za dnevne, kraće prognoze, i za dulje, tjedne.
Što se poruke tiče, jednom se stvarno jesam dopisivao s njim. To sam ovdje i napisao. Preko Facebook Messangera, mislim. Rekao mi je da je bio u HR, a kako sam ga molio da mi da iPhone (jer sam znao da dijeli te telefone svako malo) - nije popustio, samo mi je rekao datum idućeg dijeljenja, i da na njegovom Twitter profilu ili YouTube accountu ostavim poruku koji točno model želim, pa koga izvuče - on će napisati ime pobjednika na Twitteru tog i tog datuma pa se dalje dogovoriti s njim. Ali to nije jedan pobjednik. Ispadne ih desetak, petnaestak - koliko on već ima mobitela viška. I svatko ko zaželi primjerak koji ima biva izvučen i pošalje mu, to radi mislim čak i dva puta godišnje.
I s te strane mi je lik OK, čak mi se digao u očima jer nije htio odmicati od svojih principa.
05.04.2018 | 08:16
Glede pouzdanosti meteostanica climendo.com/ - agregira više vremenskih prognostičkih webstranica i njihove rezultate te daje onu "najtočniju" tj neku sredinu. Prema tome bi trebala biti najtočnija. Uključuje i YR.no u rezultate tj uzima u obzir.
05.04.2018 | 08:18
Zaboravih dodati sestrinsku stranicu www.storm.no (sestrinska od YR.no) - pa provjeri Kloba i ovu
05.04.2018 | 08:33
Ajde, provjerit ću obje. Thanks Yonkis! Palac! Ali ti već znaš za što.
EDIT:
Vidiš, i tvoje dvije i ova koju sam ja stavio su skandinavske - točnije švedska i dvije norveške. Znači da su oni zaista najtočniji.
EDIT 1:
Stavio ih u bookmarkse, Yonkis!
05.04.2018 | 10:35
Ah, u uređenom društvu poput njihovog bi valjda i takve stvari trebale biti transparentne i točne. Kod nas imam da je sistem "sutra će padati kiša" i onda, ako padne "jupiii pogodili smo, tko nije slušao prognozu, tko mu kriv", ne padne li kiša "ah, pa to je samo prognoza, ništa nije 100% točno kod predviđanja vremena, žao nam je ali to je tako"..

Kako god okreneš, oni (prognozeri) su pokriveni. A ionako skupljaju informacije sa drugih meteo stanica i onda rade predviđanja, malo prilagode za mikroklimu nekog mjesta (ala Rijeka, Senj, Knin) jer su po nečemu ipak specifična.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 1 sat
  • Air: Ja sam u Zg, reci što i kada trebaš?
  • drlovric: Ima li neka dobra dusa iz Zagreba da mi preuzme hedan mali paket i preusmjeri ga na paketomat ili kakogod u Zupanju? :)
  • imjasminh: 399 - ispod toga stvarno nemogu...
  • imjasminh: Apple Watch Ultra 2, 49mm Titanium Blue/Black - 450 eur - bump
  • smayoo: [link]
  • ydrea: @Vanjuška - imamo! Poslao sam ti pp ;)
  • drlovric: Akom znate nekoga da prodaje SteamDeck, ja bih to kupio...
  • Piko: Zašto WP ? .... ima .... samo ja radim u Laravelu, no WP mi nije stran.. što konkretno treba ?
  • dpasaric: Svi otišli u keramičare. Naš ex-voditelj weba radi s mramorom sada. :)
  • Vanjuška: Imamo li na Jabučnjaku ikoga tko je vičan WordPressu i općenito web hokus pokus?
  • Riba: Anker ili Baseus i na miru si.
  • drlovric: Ja vjerujem Ankeru. Godinama bez problema
  • dpasaric: Ne kupuj nikada jeftine punjače za auto, gomila je uništenih iPhonea na taj način.
  • Yonkis: ima netko za preporučiti autopunjač a da ima USB C i USB A? Ne vjerujem ovima ovim artiklima od 5€.
  • zvone: Vrhunski. Moj prvi OS je 7.5. Digao ga i igrao Sim Tower satima. Kao u stara dobra vremena.
  • smayoo: Evo stavio sam ja [link]
  • dpasaric: To je vrijedan link, nemoj da se izgubi na Vikalici, imamo u forumu grupu MacOS Classic, pa ostavi tamo da ostane
  • IgorD: Da, mogao bih nekom to amjestit full scree da se šokira kad se vrati a komp
  • smayoo: hvala!
  • drlovric: Ovo je tako cool. Svaka cast!!
  • Ender: @IgorD: ovo je sjajno! hvala!
  • IgorD: > Infinite Mac is a collection of classic Macintosh and NeXT system releases and software, all easily accessible from the comfort of a web browser
  • IgorD: Upravo otkrio: [link]
  • m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
  • smayoo: :(
  • IgorD: Računari itd. RIP
  • Yonkis: Zar Apple nije mogao napraviti bolji emoji za miša, tj za magic mouse?
  • Miro Spiro: Umro Dejan Ristanović :( RIP
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Riba, tino1, VanjusOS, zoranowsky, Anonimci (367)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.66 Seconds

Provided by iJoomla SEO