imac problem, trazim pomoc ili servis u/oko Rijeke
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

imac problem, trazim pomoc ili servis u/oko Rijeke


05.06.2016 | 14:35
Ljudi pomagajte, evo situacije
imac cca 3god star, zacrnio se ekran. Po zvuku harda i ventilatora on radi. Ne reagira na misa ili tipkovnicu. Uspio sam ga prisilno ugasiti i upaliti. Kod dizanja os dolazi do jabuke sa sivom pozadinom. Prekomtoga se kao u rasteru cca 1x1cm nalaze u skupinama pixeli raznih boja

Stanujem u Rijeci, molim preporuku servisa ( legalnoga, ilegalnoga svejedno ) tko prihvatio maca za barem pokusaj servisiranja
05.06.2016 | 16:08
U Rijeci ti jedino mogu reći da NE nosiš Mac onom lažljivcu i muljatoru koji se reklamira na netu da servisira Macove. Neki dan mi je Josip iz JM elektronike spominjao da misli za sebe urediti neki iMac. Inače, čini mi se, ne servisira Macove, nego samo iPhoneove, ali možda možeš pitati njega.
Šire od toga, u Zagrebu preporučam RAM servis, već smo ga spominjali dosta puta.
05.06.2016 | 19:35
Ako već na boot screenu imaš grafičke artefakte, to je vjerojatno grafička. Ona je na daughterboardu kod većine modela, pa znači da je popravak moguć i isplativ, ali ne i jeftin.

Prije svega po serijskom broju provjeri u nekom službenom servisu (ja preporučujem Agram u Zagrebu) je li stroj možda pokriven produženim jamstvom. Prijatelj imao takav problem i popravljeno je besplatno i nakon jamstva jer je bila "pogođena serija".

Ako nije u produženom jamstvu, računaj na trošak od oko 2.500 kn u službenom servisu.
07.06.2016 | 06:57
Evo malo novosti
Na netu sam nasao tri servisa za Apple u Rijeci. Kod jednoga je moj prijatelj popravljao vec dva prijenosnika ( win ) imbio je jako zadovoljan sa njima, pa sam se odlucio na njih.
imac predan, u servisu je bilo u tome trenutku jos 4-5 Apple prijenosnika. Onako na prvu je detektiran kvar graficke ( 99% ) i da popravak kosta cca 1500kn, danas ce mi nakon testiranja-otvaranja tocno javiti.
Ako sve prodje ok javim o kojemu je servisu rijec
07.06.2016 | 09:04
Od srca ti želim da sve prođe OK.
16.06.2016 | 13:26
hej hej drustvo, evo tipakm ponovno sa postene tipkovnice a ne sa ipada i ostalih "aj djidja"

Kao sto je davor prognozirao na macu je otisao graficki cip, zamijenjen novime za sve skupa 1500,00 kunica
imac je donesen u servis vec dobro tijekom radnoga dana, sutradan ujutro su mi javili kvar i cijenu popravka uz info da cu cip cekati 4-5 radnih dana
Nakon 4 dana stize obavijest da je cip stigao i da ce za dan-dva sve biti gotovo, kako je i bilo.

Sve je to odradio jedan servis u Rijeci, necu sada ovdje spominjati ime ali ako nekome treba neka me kontaktira

Procijena servisa da je doslo do pregrijavanja zbog tone prasine unutra. Jedina mala ispravka da imac nema 3g vec skoro 5g. Nazalost imac nikada nije imao problema sa prasinom ispod ekrana, da se taj uobicajeni problem prije pojavio vjerojatno bi ga otvorili pa usput i ostatak ocistili

ispada da je prasina na ekranu skriveni apple fičr!
16.06.2016 | 14:28
Drago mi je da si za relativnu ok cijenu uspio popraviti. I sada sam sretan sto sam prilikom ugradnje ssd-a kupio komprimiraani zrak i ispuhao cijeli imac
16.06.2016 | 22:43
ZAAK kaže:

Sve je to odradio jedan servis u Rijeci, necu sada ovdje spominjati ime ali ako nekome treba neka me kontaktira

smayoo kaže:
U Rijeci ti jedino mogu reći da NE nosiš Mac onom lažljivcu i muljatoru koji se reklamira na netu da servisira Macove.
Šire od toga, u Zagrebu preporučam RAM servis, već smo ga spominjali dosta puta.


Ma nije valjda da se u Rijeci da servisirat kvalitetno, brzo i povoljno.
Smayoo, jel to moguće?

Nego, Apple računala posebice macbook su poprilično problematični što se hlađenja tiče kada se ne održavaju kako treba. Imac ipak ima malo bolje i masivnije hlađenje ali bez obzira trebalo bi makar svake dvije godine očistiti rashladni sistem i zamjeniti termalne provodnike.
Prašina će začepiti hladnjake te smanjiti ili onemugućiti protok zraka što će rezultirati višim radnim temperaturama što ćeu konačnici uvelike smanjiti radni vijek komponetni prventveno BGA čipova u prvom redu grafike.
Računala, kao i sve drugo treba ipak održavati kako bi se izbjegli ovakvi kvarovi.
17.06.2016 | 09:11
ITelektronika kaže:
ZAAK kaže:

Sve je to odradio jedan servis u Rijeci, necu sada ovdje spominjati ime ali ako nekome treba neka me kontaktira

smayoo kaže:
U Rijeci ti jedino mogu reći da NE nosiš Mac onom lažljivcu i muljatoru koji se reklamira na netu da servisira Macove.
Šire od toga, u Zagrebu preporučam RAM servis, već smo ga spominjali dosta puta.


Ma nije valjda da se u Rijeci da servisirat kvalitetno, brzo i povoljno.
Smayoo, jel to moguće?


Zašto ne bi bilo moguće? Meni servis za Maca nije trebao zadnjih 5 godina. Tada kad mi je trebao odradio sam to u Zagrebu jer ovdje (osim spomenutog muljatora) nisam znao ni za koga da uopće prima Macove, a pogotovo ni za koga s preporukom. S tobom nemam osobno iskustvo pa te ne mogu ni preporučiti. Ako je ZAAK kod tebe popravio iMaca i zadovoljan je, ne mora se ustručavati to ovdje napisati. To svakako puno bolji dojam ostavlja, nego kad se sam hvališ.
17.06.2016 | 09:15
smayoo kaže:
[To svakako [b]puno[/b] bolji dojam ostavlja, nego kad se sam hvališ.


ZAAK nije uređaj donesao kod mene na servis. Falio si:)
Sudeći po tvojim upisima u servisima po "Rijeci možeš očekivati svašta", mada kako i sam kažeš nemaš iskustva s nekim servisima, u stvari vjerujem da imaš iskustva samo s jednim.
Da se razumijemo, ja nemam problema s tim da moderatura gura jedan servis i time ostvaruje pogodnosti u istom, imam problem kada se paušalno napiše citirano prema istom kriteriju a pritom da se izostavljaju preporuke, kvaliteta, oprema i znanje.
17.06.2016 | 13:11
dakle google je ponudio tri servisa u Rijeci
-jednom se web nije otvarao - taj je otpao odmah
-ostala su dva, jedan je igrom slucaja mom prijatelju popravljao PC laptop i ovaj je bio zadovoljan

to su jedine informacije koje sam imao i hocu necu imac je otisao kod ovoga za kojega sam imao kakvu takvu preporuku

kada samo kod toga, popravak je izveo Asos servis na Zametu


BTW - da ga u Rijeci nije nitko zelio servisirati vjerojatno bih se okrenuo prema Trstu ili Ljubljani jer vec godinama nisam nicime vezan za Zg , kada bolje promislim zadnji puta sam bio u Zg kada sam kupio spornoga iMaca, dakle za koji mjesec biti ce 5g. A ni tada nisam bio bas u Zg vec cca 1h u Arena centru
17.06.2016 | 13:20
Ja imam iste osjecaje prema Rijeci.
17.06.2016 | 14:42
zabac kaže:
Ja imam iste osjecaje prema Rijeci.

Zašto?
17.06.2016 | 14:53
Zato jer imam lijepu crtu po autu od jedno metar koja je uspimena na posjer Rijeci prije 8 godina doduse prije mjesec dana sam samo prosao kroz Rijeku.
17.06.2016 | 16:55
o pa nemam ja nista protiv Zg-a , jednostavno nista me ne vezuje za njega ( prijatelji, posao ) pa nemam potrebu tamo otici. U osnovi sva putovanja, sto autom, sto avionom idem preko Slovenije ili Italije tako da sam jednostavno "zaboravio" na taj nas centar moci i u potpunosti se navikao za sve sto treba a nema kod mene potraziti kod susjeda. A to je mozda i dugogodisnja navika odlaska u Trst jos iz nekih drugih vremena
17.06.2016 | 17:35
ITelektronika kaže:
Sudeći po tvojim upisima u servisima po "Rijeci možeš očekivati svašta",


Ne seruckaj i ne pljuckaj neodređeno. Lijepo jasno i glasno reci, a prije svega CITIRAJ gdje sam ja to napisao da se u "Rijeci može očekivati svašta".

mada kako i sam kažeš nemaš iskustva s nekim servisima,


Što "mada". Točno tako kako kažem. Nemam iskustva pa ne mogu nikog preporučiti. Što, dovraga nije u tome jasno?

u stvari vjerujem da imaš iskustva samo s jednim.


Točno tako, kako sam i napisao. Imam iskustva s jednim servisom u Rijeci, užasno loša, i to baš s ovim gdje je ZAAK sada, srećom, izašao zadovoljan. Čovjek je lažljivac i muljator, u što sam se osvjedočio osobno. Nakon besmisleno puno vremena, rekao je da mu treba još tjedan dana, da "još neke stvari finalno istestira". Nakon tjedan dana preda mi komp, kojeg, srećom, nisam samo tako poslao vlasniku natrag na Hvar, nego sam ga doma išao provjeriti. Pa sam ustanovio da HDD u njemu nije niti spojen. Dakle - nema teorije da je *IŠTA* testirao. A još tjedan (povrh pustih mjeseci) dana mu je stajao pitaj Boga zašto. Lažljivac i muljator. Ništa me dalje ne zanima. Čak me nije niti briga da li mu je to prvi i zadnji put da se tako ponio. Pošten čovjek ne posiže za lažima.

A ovaj je još jednom kasnije sam pokazao da je lažljivac i muljator, kad je ovdje na Jabučnjaku pokušao samog sebe reklamirati, ali na način da glumi zadovoljnog korisnika svog vlastitog servisa. How low can you go?

Da se razumijemo, ja nemam problema s tim da moderatura gura jedan servis i time ostvaruje pogodnosti u istom,


Ovo je DRUGI put da me vrijeđaš na isti način. Sada više niti neću tražiti ispriku jer očito ni ona prva nije bila iskrena. Mogu jedino zaključiti da si zlonamjeran i svadljiv po naravi. A onda mi je to, kao karakterna osobina, opet više nego dovoljno da ne želim ikad ikakvog posla imati s tobom, a kamoli još da te nekom preporučim.

Uslugu RAM servisa sam koristio osobno jednom (čovjek nije ni znao da imam ikakve veze s Jabučnjakom), uredno platio traženu cijenu i otišao jako zadovoljan. Još jednom sam bio s njima u kontaktu iz usluge prijateljima, s istim ishodom.

imam problem kada se paušalno napiše citirano prema istom kriteriju a pritom da se izostavljaju preporuke, kvaliteta, oprema i znanje.


Što god ti to značilo. Prestani se služiti neodređenim oblicima. Napiši jasno, glasno, precizno i konkretno. Što te smeta? Što znam(o) da servisiraš kompjutere, a nismo te ovdje preporučili? Čuj, jesi li razmislio da to možda ipak ima veze s tobom? Eno ti među člancima tekst o Josipovom servisu pa pogledaj koliko se tamo ljudi javilo da ga pohvale i preporuče. Evo, pozivam sve korisnike koji su imali iskustva i zadovoljni su tvojom uslugom, da se ovdje jave. Ili bilo gdje. Neka otvore novu temu. Neka napišu članak, objavit ćemo ga na naslovnici, kao i onaj o JM Elektronici.
17.06.2016 | 18:08
Moram se javiti, jer sam sam bio mušterija "dotičnog" servisa, te mogu potvrditi da su navodi smayooa istiniti. To je bilo skoro će biti 3 godine i nisam dobio informacije da se nešto promijenilo. Kako se ime lako gubi a teško stjeće, nisam siguran da se u međuvremenu nešto promijenilo.
Da ne spominjem da sam ostao i bez nekih dijelova, ali sam s obzirom na situaciju, prešao preko toga i sam se snašao. Toliko od mene o toćnosti navoda.
17.06.2016 | 18:35
zabac kaže:
Zato jer imam lijepu crtu po autu od jedno metar koja je uspimena na posjer Rijeci prije 8 godina doduse prije mjesec dana sam samo prosao kroz Rijeku.


Ma slušaj ti njega. A što se nisi meni javio prije 8 godina kad si bio u Rijeci? Pa bi osim crte imao i lijepu uspomenu na večeru i butelju dobrog vina.

Vratio sam se sa studija iz Zagreba prije 21 godine. I od tada sam u Zagrebu u prosjeku 2x mjesečno. To znači da se dogodi nekad da dolazim i 3x tjedno. Svake godine barem triput noćim u Zagrebu noć-dvije. U svo to vrijeme sam doživio i otkinut brisač, i đir ključem po vratima, na stotine puta "mater blitvarsku" na nekom semaforu, poneki put i "četničku" (!! ), nebrojena trubljenja u prometu, itd. Pa nikad nisam ni pomislio da je to učinio Zagreb.
17.06.2016 | 19:01
17.06.2016 | 20:13
ITelektronika kaže:
Da se razumijemo, ja nemam problema s tim da moderatura gura jedan servis i time ostvaruje pogodnosti u istom


Odgovorno tvrdim da nikakve pogodnosti nisu ostvarene i samo mogu dodati neka institucije rade svoj posao!
17.06.2016 | 21:21
smayoo kaže:

Ne seruckaj i ne pljuckaj neodređeno. Lijepo jasno i glasno reci, a prije svega CITIRAJ gdje sam ja to napisao da se u "Rijeci može očekivati svašta".

smayoo kaže:
u Ri, da li mi netko može preporučiti dobar i provjeren servis za moj MBP

Nažalost u Rijeci nema servisa koji prima Mac laptope, a kojeg bi ja osobno preporučio. To znači da postoji neki servis (da ne ispadne da sam rekao da ga nema), ali da od njega možeš svašta očekivati.

Svakako vaše pravo je reklamirati kolege, a mi serviseri znamo između sebe tko i kako radi. Da netko ne protumači krivo, za servise koji se tu preporučaju od strane moderature imam samo pozitivno mišljenje, čisto da netko ne shvati krivo moj upis.
Kao što sam ti i kroz PP odgovorio, nebih ulazio u kolega prema njihovim klijentima.
Samo smayoo, krivo tumačiš. Meni ti reklama i nije potrebna. Ali smeta mi i smetati će mi to gore citirano mislim da nije fer. Kao što sam ti rekao, radim uglavnom kao vanjski suradnik za popriličan broj servisa i orjentiran sam tome.
Nije fer, jer servisi u Rijeci ne zaslužuju takav tretman generaliziranjem.Ne možeš tako. Mislim možeš, al.....

Što znam(o) da servisiraš kompjutere, a nismo te ovdje preporučili?

U stvari ovo nije istina. Na ovaj forum sam i došao jer je link išao prema mom Webu. Al ponavljam uistinu nije bitno.
17.06.2016 | 21:42
ITelektronika kaže:
smayoo kaže:

Ne seruckaj i ne pljuckaj neodređeno. Lijepo jasno i glasno reci, a prije svega CITIRAJ gdje sam ja to napisao da se u "Rijeci može očekivati svašta".

smayoo kaže:
u Ri, da li mi netko može preporučiti dobar i provjeren servis za moj MBP

Nažalost u Rijeci nema servisa koji prima Mac laptope, a kojeg bi ja osobno preporučio. To znači da postoji neki servis (da ne ispadne da sam rekao da ga nema), ali da od njega možeš svašta očekivati.


Dakle, napisao sam da se OD TOG SERVISA može svašta očekivati. Sve ostalo je tvoja fabrikacija. Nauči se čitati s razumijevanjem.

Kao što sam ti i kroz PP odgovorio, nebih ulazio u kolega prema njihovim klijentima.


Nisam dobio PP.

Samo smayoo, krivo tumačiš. Meni ti reklama i nije potrebna. Ali smeta mi i smetati će mi to gore citirano mislim da nije fer.


Što nije fer? To što je moje iskustvo s Mac serviserom iz Rijeke to da je čovjek lažljivac i muljator? To je činjenica. Gola činjenica. Kako to može biti ili ne biti fer?

Ja sam napisao što ja znam. Što sad hoćeš? Pod svaku cijenu i na silu postići da "priznam" kako su riječki serviseri sjajni? Možda ima neki koji jest. ALI JA TO NE ZNAM!

Daj, više, jbt, prestani s*at. Ako ima neki koji je super, pa valjda će se onda javiti neki zadovoljni korisnici ovdje i to posvjedočiti? Kao što su posvjedočili za Josipa.

Uostalom, evo ZAAK je napisao da je zadovoljan uslugom Asos servisa. Pa sad neka odvagne svatko po svom.

Nije fer, jer servisi u Rijeci ne zaslužuju takav tretman generaliziranjem.


Ma kojim generaliziranjem? Još jednom ti kažem - nauči se čitati s razumijevanjem.

Ti iskazuješ tipični complex minor. Čim ti se UČINI da je netko rekao nešto protiv tvoje mahale, odmah bi se tukao.
17.06.2016 | 22:00
Dakle, napisao sam da se OD TOG SERVISA može svašta očekivati. Sve ostalo je tvoja fabrikacija. Nauči se čitati s razumijevanjem.

To znači da postoji neki servis (da ne ispadne da sam rekao da ga nema), ali da od njega možeš svašta očekivati.

Ovo je generalna tvrdnja. Od kojeg servisa? Od servisa u Rijeci. Generalno, nedefinirano.
Što sad hoćeš? Pod svaku cijenu i na silu postići da "priznam" kako su riječki serviseri sjajni? Možda ima neki koji jest. ALI JA TO NE ZNAM!

Ne, ja želim postići da ne komentiraš o ljudima i njihovom radu koje ne poznaješ. Jednostavno ubuduće napiši peporuku servisa beza da ulaziš u komentare rada ljudi za koje neznaš. I to je to. Ništa više od toga. Jel fer?
Ako čuješ negativnu kritiku za mene, slobodno...pače kritika je ono što nas tjera na bolji rad i to je ono što je u cilju krajnjeg korisnika. Naravno, ako je utemeljena.

Ti iskazuješ tipični complex minor.

Dobio sam i dijagnozu.
17.06.2016 | 22:45
Eto. Sad lijepo posjeti profesionalca i potraži pomoć. Nije to sramota. Ako nisi težak slučaj, možda ti ni tablete neće trebati.
To što sam napisao NIJE generalna tvrdnja, neko partikularna, koja se odnosi na servis s kojim imam takvo iskustvo. Nisam ga (opet) imenovao, jer je čovjek tražio pozitivnu preporuku, nego sam samo pojasnio da znam za neki servis u Rijeci, ali da imam loše iskustvo, da ne ispadne da tvrdim da u Rijeci nema servisa (pa bi me onda i za to napao, zar ne?).
Tako. Molim te sad, skini mi se više. Umjesto sveg tog laprdanja, mogao si jednostavno čovjeku odgovoriti (prije mene i Davora) i dati kontakte nekog od tih sjajnih riječkih servisa.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 10 sati
  • VanjusOS: ovo lasersko graviranje izgleda odlično, nikakve naljepnice!
  • Bertone: ... i da, mislim da je sad graviranje oko 20€
  • Bertone: Lasersko graviranje, baci oko na [link] , ovako izgleda na T14s koji sam nosio kod njih s time da nisam htio baš sve znakove nego samo par osnovnih, tipkovnica je isto bila DE [link]
  • jura22: Radije kupi naljepnice. Ima ih na oglasniku: [link]
  • Riba: Puno, jer ako se ne varam mora se mijenjati kuciste.
  • CoffeePod: Kupio MBP16" M4, al tipkovnica je njemacka. Zna li se koliko bubvrega dode zamjena tipki da mi bude HR?
  • Soffoklo: Misliš bravo retardirana EU birokracija
  • drpongrac23: Bravooo Apple, super!!!
  • m@xym: a evo i pojašnjenja: [link]
  • Yonkis: In iOS 26.2, Wi-Fi network synchronization between iPhone and Apple Watch will no longer be available in the EU.
  • hal9000: HAHAHAHAHAHA: [link]
  • dpasaric: Iskreno, i meni Liquid Glass ide na živce i nije im to trebalo. Srećom barem se na iPhoneu lako ugasi u onim opcijama za invalidne osobe.
  • Borisone: Ne znam što su se svi uspuhali oko Liquid Glass, a tragediju od prikaza UI-a na ne-retina ekranima se tolerira više od desetljeća.
  • CoffeePod: Dyeovog odlazak je mozda najbolja stvar. Racunam da ce implementirat malo nazad Mavericks draži i da će utišat Liquid Glass gimmick. Apple se stvarno mora sjetiti da ljudi vole Apple upravo radi blenda vrhunskog hardware i software koji je funkcionalna koliko i lijepo izgleda. Liquid Glass je form over function 101.
  • Yonkis: Sa novim WApp updateom funkcionalan WhatsApp app na Apple Watchu.
  • IgorD: Zašto ne bi bilo istina? O tom se govori danima, neki ljudi slave što je Dye otišao. Trebao si otvoriti temu
  • Djuro genijalac: Sve mi se čini da je ovo istina..?
  • Djuro genijalac: [link]
  • IgorD: ovo je bilo na 17
  • IgorD: [link]
  • IgorD: Meni radi paste, iPhone Max 15, nije zadnji ios
  • smayoo: Ne možeš s iphonea
  • Djuro genijalac: Jbm, kak se pastea link u vikalicu?
  • Djuro genijalac: Ne znam jel ovo istina, ali....
  • Air: Ja sam u Zg, reci što i kada trebaš?
  • drlovric: Ima li neka dobra dusa iz Zagreba da mi preuzme hedan mali paket i preusmjeri ga na paketomat ili kakogod u Zupanju? :)
  • smayoo: [link]
  • ydrea: @Vanjuška - imamo! Poslao sam ti pp ;)
  • drlovric: Akom znate nekoga da prodaje SteamDeck, ja bih to kupio...
  • Piko: Zašto WP ? .... ima .... samo ja radim u Laravelu, no WP mi nije stran.. što konkretno treba ?
  • dpasaric: Svi otišli u keramičare. Naš ex-voditelj weba radi s mramorom sada. :)
  • Vanjuška: Imamo li na Jabučnjaku ikoga tko je vičan WordPressu i općenito web hokus pokus?
  • Riba: Anker ili Baseus i na miru si.
  • drlovric: Ja vjerujem Ankeru. Godinama bez problema
  • dpasaric: Ne kupuj nikada jeftine punjače za auto, gomila je uništenih iPhonea na taj način.
  • Yonkis: ima netko za preporučiti autopunjač a da ima USB C i USB A? Ne vjerujem ovima ovim artiklima od 5€.
  • zvone: Vrhunski. Moj prvi OS je 7.5. Digao ga i igrao Sim Tower satima. Kao u stara dobra vremena.
  • smayoo: Evo stavio sam ja [link]
  • dpasaric: To je vrijedan link, nemoj da se izgubi na Vikalici, imamo u forumu grupu MacOS Classic, pa ostavi tamo da ostane
  • IgorD: Da, mogao bih nekom to amjestit full scree da se šokira kad se vrati a komp
  • smayoo: hvala!
  • drlovric: Ovo je tako cool. Svaka cast!!
  • Ender: @IgorD: ovo je sjajno! hvala!
  • IgorD: > Infinite Mac is a collection of classic Macintosh and NeXT system releases and software, all easily accessible from the comfort of a web browser
  • IgorD: Upravo otkrio: [link]
  • m@xym: RIP Deajn Ristanović, jedan od rijetkih koji je postao legenda još za svog života (barem nama koji smo pratili same početke kompjuterizacije u bivšoj državi.
  • smayoo: :(
  • IgorD: Računari itd. RIP
  • Yonkis: Zar Apple nije mogao napraviti bolji emoji za miša, tj za magic mouse?
  • Miro Spiro: Umro Dejan Ristanović :( RIP

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.66 Seconds

Provided by iJoomla SEO