Crni tekst u InDesignu
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Crni tekst u InDesignu


15.08.2020 | 16:24
Da li je kod pripreme i preloma teksta u Indesignu, za dobijanje dobre i jasne crne boje teksta, potrebno u tabeli Color Picker odrediti neke veličine, ili je dovoljno križić povući dolje savim lijevo?
Prilozi:
15.08.2020 | 22:49
Ako želiš crnu crnu (a me zelenkasto, crvenkasto ili žutkasto crnu) onda odabereš boju koja ima slijedeće parametre:

C:0
M:0
Y:0
K:100


Ovo što je odabrano na slici koju si priložio, će ti također dati crnu, ali će nepotrebno trošiti ostale boje (plavu, ljubičastu i žutu) pa možda nešto od toga "probije" kroz crnu (ili pored nje ako boje nisu dobro poravnate). Odabir boja mišem ne mora uvijek biti precizan, za precizan odabir boje uvijek je bolje rješenje ručno unijeti veličine za svaku od osnovnih boja, i to kopirati na sve elemente u toj boji, jer si onda siguran da će svi ti elementi nakon tiska biti u istoj nijansi. Ili možeš kreirati vlastitu paletu sa svim bojama koje koristiš i onda ih lako selektiraš mišem.

Inače, kada radiš nešto za tisak, uvijek radi sa CMYK bojama, jer i tisak ide u istim bojama (ako radiš u RGB onda se to prvo konvertira u CMYK, pa nikad nisi siguran kakva će ispasti boja u tisku).
15.08.2020 | 23:17
plavu, ljubičastu i žutu

zapravo tirkiznu, ciklam i žutu, zar ne?
15.08.2020 | 23:51
Kao što je već napisano: pripremu za tisak isključivo treba raditi u CMYK-u.

Tada jedino imamo ispravnu kontrolu potrebnog dijela procesa.

Podržavam vaš trud da samostalno napravite nešto.
Vidim da duže vrijeme radite pripremu i duže vrijeme se susrećete sa temeljnim "problemima".
Savijetovao bih vam, isključivo dobronamjerno, da u knjižnici ili negdje nađete za posuditi knjigu "Quark ili Indesign for dummies" ili sličnu. Tamo su objašnjenje osnove DTP-a.
16.08.2020 | 00:17
@smayoo

Pa može se to i tako prevesti, ali, iako se već dugo ne bavim grafičkim dizajnom i pripremom za tisak, ne sjećam se da sam ikad čuo nekoga iz te branše da kaže: "treba dodati još malo tirkizne" ili "ova ciklam nije baš najbolje ispala".
16.08.2020 | 00:33
Moj šogor je tiskar, on kaže "cyan", "magenta", "žuta" i "crna". Ali ne kaže "plava" i "crvena" jer je to onda baš krivo, jer se plava i crvena koriste u RGB, zar ne? Ali dobro, da ne zagađujemo temu...
16.08.2020 | 07:02
smayoo kaže:
zapravo tirkiznu, ciklam i žutu, zar ne?


Kao prvo: Ti si gay.
Kao drugo: It's OK

Colors.jpg


Šogor priča o "cyanu", "magenti", "žutoj" i crnoj" jer su to boje u CMYK (offset) tisku iz kojih se dobivaju sve ostale boje (u ograničenom spektru offset tiska).
Kao što ova šaljiva i zanimljiva slika prikazuje, "plava" i "crvena" boja su vrlo širok pojam. Iz iskustva znam da je to zbilja ženama širi pojam nego muškima. Možda se ne kuže u centimetre (i slične mjerne jedinice), al na boje zbilja briju. Vide te suptilne razlike i daju im imena. Mene boli dupe jer sam daltonist. Ja im smixam po cmyk-u. Naučio sam formulu radeći u studiju s 12ak (isključivo) žena. Čak sam svoj mjesečni ciklus uskladio s njima

Nu, šalu na stranu...

@ Air: Pripremu ne treba raditi isključivo u CMYK-u već pripremu treba raditi za stroj kojim će se nešto tiskati.
Sve ovisi i o nakladi i / ili želji klijenta da nešto isfura. Ak je klijent voljan platiti tisak 20 etiketa za vino u CMYKu sa zlatotiskom i reljefom.... svaka mu čast. Taj zna što želi i može to platiti. Dobrim dijelom klijenti žele "best buy", a većinom im je bitno da je najjefinije.

Digitalija je danas otišla prilično daleko. Nedavno sam vlastitom bratu radio vizitke i dao u digitalni tisak. Pripremu sam napravio u CMYKu, a oni su to preveli u svoj žbnj format i rezultat je super. Otprilike kao WYSIWYG.

Što se tiče crne boje u tisku... Jednom prilikom smo trebali raditi crne kutije od valovite ljepenke i neću nikada zaboraviti riječi tehničara iz tiskare u Belišću... "Crna je jedna čudna boja"
Isto tako smo jednom prilikom radili ambalažu za Cedevitine bombone s okusom šumskog voća. Na uredskom printeru smo isprintali 100 nijansi boja od neke ciklame do neke duboke ljubičaste (žene garantiraju). Klijent je izabrao jednu od tih nijansi, a onda smo proveli cijeli dan u tiskari da na offset stroju dobijemo nešto približno.

Osobno o crnoj boji... Ja uz K najviše volim dodati malo C da to bude zasićenija i hladnija crna, al, opet, ovisi o prilici. Nekad ćeš dodati Y da bude "toplija" crna.

Što se teksta tiče, 100K + overprint je zlatno pravilo ako ne misliš izvoditi kerefeke.

U offsetu se treba paziti da c+m+y+k ne iznosi više od 250 (jer to već radi reljef s nepredvidljivim rezultatima), a u digitaliji treba paziti na to da je to digitalija i da ne treba puno paziti

Dobro, kad počinje taj Miočić?!
16.08.2020 | 11:36
Koji Miočić?

BTW, balkanski muškarci imaju još pojednostavljeniju tablicu od ove slike jer su "purple" i "pink" sve "ona pederska boja"
16.08.2020 | 15:17
Zar se isplati offsettisak za male naklade?
16.08.2020 | 15:27
smayoo kaže:
Koji Miočić?


Stipe Miočić , Amerikanac
Bio je fajt sinoć, tj. jutros po neameričkom vremenu.

BTW, balkanski muškarci imaju još pojednostavljeniju tablicu od ove slike jer su "purple" i "pink" sve "ona pederska boja"


E.
16.08.2020 | 15:33
Znači samo na K:100?

m@xym kaže:
Ako želiš crnu crnu (a me zelenkasto, crvenkasto ili žutkasto crnu) onda odabereš boju koja ima slijedeće parametre:

C:0
M:0
Y:0
K:100


Ovo što je odabrano na slici koju si priložio, će ti također dati crnu, ali će nepotrebno trošiti ostale boje (plavu, ljubičastu i žutu) pa možda nešto od toga "probije" kroz crnu (ili pored nje ako boje nisu dobro poravnate). Odabir boja mišem ne mora uvijek biti precizan, za precizan odabir boje uvijek je bolje rješenje ručno unijeti veličine za svaku od osnovnih boja, i to kopirati na sve elemente u toj boji, jer si onda siguran da će svi ti elementi nakon tiska biti u istoj nijansi. Ili možeš kreirati vlastitu paletu sa svim bojama koje koristiš i onda ih lako selektiraš mišem.

Inače, kada radiš nešto za tisak, uvijek radi sa CMYK bojama, jer i tisak ide u istim bojama (ako radiš u RGB onda se to prvo konvertira u CMYK, pa nikad nisi siguran kakva će ispasti boja u tisku).
16.08.2020 | 15:35
jura22 kaže:
Zar se isplati offsettisak za male naklade?


Isplativost je u očima klijenta

Ukratko - ne isplati se. Neće ni tiskara pokrenuti strojeve i ljudstvo za male naklade. Spomenuo sam hipotetski slučaj gdje klijent ima zilijun novaca i spreman je podmiriti sve troškove tiska + sve počastiti ručkom i cugom. Never going to happen
16.08.2020 | 15:40
Laki kaže:
Znači samo na K:100?


Da ako pričamo samo o tekstu.
Plus overprint, ali to je po defaultu uključeno u svakom standardnom sofwareu za prijelom.
16.08.2020 | 16:03
Laki kaže:
Znači samo na K:100? Plus overprint, ali to je po defaultu uključeno u svakom standardnom sofwareu za prijelom.


Oprosti, a zašto bi overprint bio bitan za crni tekst?
16.08.2020 | 18:33
ecvis17 kaže:
Oprosti, a zašto bi overprint bio bitan za crni tekst?


Pa za crni tekst je overprint uglavnom i bitan.
Evo, odmah ću reći da overprint kod crnog teksta NIJE BITAN ako tekst ide na bijelu podlogu.

U svim ostalim slučajevima je bitan jer utječe na krajnji proizvod.
Bitan je taman toliko da moraš razmisliti hoćeš li ga isključiti ili ostaviti uključenog.
Doduše, ne znam jel kod InDesigna po defaultu uključen, ali vjerujem da je.
16.08.2020 | 20:26
Laki kaže:
Znači samo na K:100?


@Laki

Samo K:100 bez overprinta - za crni tekst na bijeloj podlozi

K:100 sa overprintom za tekst normalne veličine na podlozi sa ostalim (C,M,Y) bojama u pozadini.

K:100 sa overprintom plus određeni odnos ostalih boja (C. M, Y) da dobiješ tzv. "bogatu" crnu - za velike (debele), fontove sa velikom površinom crne boje, na koloririanoj pozadini.

Bogata crna ti je potrebna da bi pokrio sve boje ispod crne, jer crna sama po sebi nije neprozirna, i dobio željenu (toplu ili hladnu) nijansu crne.

ecvis17 kaže:
Laki kaže:
Znači samo na K:100? Plus overprint, ali to je po defaultu uključeno u svakom standardnom sofwareu za prijelom.


Oprosti, a zašto bi overprint bio bitan za crni tekst?


@ecvis17

Zato što ne želiš da ti se između crnog teksta i pozadine u boji pojavi boja papira zbog "izbijanja" ostalih boja usljed nepreciznog poravnavanje filmova sa osnovnim bojama.
16.08.2020 | 23:32
m@xym kaže:
ecvis17 kaže:
Oprosti, a zašto bi overprint bio bitan za crni tekst?


@ecvis17

Zato što ne želiš da ti se između crnog teksta i pozadine u boji pojavi boja papira zbog "izbijanja" ostalih boja usljed nepreciznog poravnavanje filmova sa osnovnim bojama.


trapping?
17.08.2020 | 00:45
Trappingom postižeš sličan efekt, ali ujedno i podebljavaš font (kada se radi tekstu veličine za čitanje), pa je overprinting elegantnije rješenje. U praksi se može korisiti i jedna i druga metoda, sve ovisi o odluci onoga tko slaže pripremu i eventualnom efektu koji želi postići.
17.08.2020 | 09:19
m@xym kaže:
Trappingom postižeš sličan efekt, ali ujedno i podebljavaš font (kada se radi tekstu veličine za čitanje), pa je overprinting elegantnije rješenje. U praksi se može korisiti i jedna i druga metoda, sve ovisi o odluci onoga tko slaže pripremu i eventualnom efektu koji želi postići.


O tome se i radi. Pripremam jednu zbirku pjesama gdje će stranice biti tonirane. U prilogu prilažem boju tih stranica. Pomislio sam kako bih trebao nekako pobiljšati tekst (ne boltirati) da bude bolje čitljiv. Obično upotrebljavam Minion Pro. Bojim se da će tekst biti slabije čitljiv, a stalo mi je do ovog tona na stranicama.
17.08.2020 | 09:20
Laki kaže:
m@xym kaže:
Trappingom postižeš sličan efekt, ali ujedno i podebljavaš font (kada se radi tekstu veličine za čitanje), pa je overprinting elegantnije rješenje. U praksi se može korisiti i jedna i druga metoda, sve ovisi o odluci onoga tko slaže pripremu i eventualnom efektu koji želi postići.


O tome se i radi. Pripremam jednu zbirku pjesama gdje će stranice biti tonirane. U prilogu prilažem boju tih stranica. Pomislio sam kako bih trebao nekako pobiljšati tekst (ne boltirati) da bude bolje čitljiv. Obično upotrebljavam Minion Pro. Bojim se da će tekst biti slabije čitljiv, a stalo mi je do ovog tona na stranicama.
17.08.2020 | 09:21
Laki kaže:
Da li je kod pripreme i preloma teksta u Indesignu, za dobijanje dobre i jasne crne boje teksta, potrebno u tabeli Color Picker odrediti neke veličine, ili je dovoljno križić povući dolje savim lijevo?
17.08.2020 | 09:24
Nikako ne uspijevam da dodam podlogu kakva bi bila na stranicama. Pokušavam ponovo.
Prilozi:
17.08.2020 | 09:54
Kao što je već napisano:

- ako se radi o tekstu "normalne" veličine, nije ti potrebna "masnija" crna (dodavanje proizvoljnog postotka C, M i Y u K)

- ako se ipak bojiš da slova neće biti dovoljno konstrastna, onda može "podebljati" crnu dodavanjem određenog postotka ostalih boja, čime ćeš postići tamniju (tj. neprozirniju) crnu i topliji ili hladniji ton crne boje

- nikad nemoj namještati boju elemenata u tisku (slova, grafike i sl) koristeći se mišem i klizačem po paleti, jer je to neprecizno i lako se može dogoditi da odabereš malo drugačiju nijansu, pa dobiješ razne nijanse "iste" boje na raznim stranicama, ili čak na istoj, što je katastrofa.
Kako što sam već napisao, za višekratno korištenje istih boja (ili tonova boja) najbolje je napraviti custom (vlastitu) paletu boja u kojoj će biti samo one boje koje ćeš koristiti u knjizi. Na taj način si siguran da če neki element obojan određenom bojom biti uvijek u istoj nijansi, bez obzira gdje se nalazi. A, osim toga, puno je lakše kliknuti mišem na boju u paleti pri rubu ekrana, nego nabadati mišem po paleti sa nijansama.


Inače, ovo što si priložio njie ni ton ni boja, nego dezen tj. uzorak.
17.08.2020 | 11:32
m@xym kaže:
Trappingom postižeš sličan efekt, ali ujedno i podebljavaš font (kada se radi tekstu veličine za čitanje), pa je overprinting elegantnije rješenje. U praksi se može korisiti i jedna i druga metoda, sve ovisi o odluci onoga tko slaže pripremu i eventualnom efektu koji želi postići.


Taj problem vrijedi ako imaš dvije boje koje nastaju iz jedinstvene offsetne ploče. Recimo slova su crna na nekoj spot boji ili na cistoj magenti.

Ali ako imaš cmyk stranicu. I u pozadini je neki ton (ili kao u slučaju Lakija) foto bg ... onda tekst nije na nekoj posebnoj ploči u odnosu na bckg, nego je stranica u cijelini mješavina 4 ploče C - M - Y - K.

I pomak neće prouzrokovati da proviri bijela. Pomak će eventualno zamutiti rubove teksta, što nije beznačajno ali nije ni isto.

Slažem se uglavnom je čista crna (dakle non-rich black) riješenje koje je optimalno za body tekst, je na tako maloj povšrini razlika u korištenoj crnoj (kao rich black je dublja crna, bogatija) se niti ne vidi. Ali bijela neće proviriti.

Ja bi uglavnom rekao da se koristi samo crna od cmyka ... ili ako je iz nekog nevjerojatnog razloga užasno bitno da to bude dublja crna ... onda koristiti spot boju. (cijena će naravno porasti)

lp
17.08.2020 | 12:24
Isto tako bi se moglo tiskati iz CMYK+Deep Black (Duboka crna). Znači standardni CMYK za podlogu + posebna crna za tekst. Postoji baš crna boja koja se zove Deep Black ili duboka crna po naši, koja ima veći udio pigmenta u boji. Jer znamo da se boja sastoji od veziva, punila i pigmenta, jel.
17.08.2020 | 21:25
Mnogo mišljenja i savjeta. Ali, najjednostavnije, kako da odaberem crnu boju za ovu sliku (skenirani papir kome sam dodao malo jači ton), na koji idu pjesme u crnoj boji?
Prilozi:
17.08.2020 | 22:09
Laki kaže:
Mnogo mišljenja i savjeta. Ali, najjednostavnije, kako da odaberem crnu boju za ovu sliku (skenirani papir kome sam dodao malo jači ton), na koji idu pjesme u crnoj boji?


100% K + overprint.
17.08.2020 | 22:15
@Laki

Zanemari ovu našu raspravu, samo te može zbuniti.

Kada radiš ovakve stvari, najbolje se posavjetovati sa ekipom u tiskari u kojoj ćeš otisnuti knjigu.

Odaberi običnu crnu (dakle C:0 M:0 Y:0 K:100) plus overprint, kako je Gjuroo rekao, za tekst, i napravi probni otisak, također se posavjetuj sa tiskarima da li je ta podloga odgovarajuća, tj. da li je treba malo posvjetliti (odnosno smanjiti kontrast ako je pretamna).
U svakom slučaju trebalo bi prvo napraviti probni otisak da vidiš kako će to točno ispasti u tisku i da li si zadovoljan krajnjim rezultatom, ovako gledajući na ekranu kompjutera, svi mi vidimo različite nijanse tj. drugačiju podlogu, a nakon tiska, to opet izgleda - drugačije.

Također, obavezno koristi Paragraph Style u InDesignu, tako da u slučaju potrebe lako možeš promijeniti stil kompletnog teksta, bez potrebe da selektiraš svaki pojedinačni tekst na svakoj stranici i mjenjaš mu boju. (to stvarno nema smisla raditi za veliki broj stranica)
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 6 sati, 46 minuta
  • drlovric: Ma ide to bez problema. Ja sam uvijek azurirao sve strojeve prvi dan. Nisam imao problema, ali generalno nije pametno :)
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgleda da izlazi oko 19.00 sati po našem vremenu. Očekuje ze velika gužva prilikom downloada
  • dpasaric: Možda za neki nebitni stroj za početak...
  • dpasaric: Ne znam, ja ne bih žurio. :)
  • drpongrac23: Sutra macOS Tahoe!
  • dpasaric: Osvrt je na naslovnici...
  • dpasaric: Ja bih samo Siri koja radi kako treba.
  • stefanjos: pa nije da ikome treba, ali radije bi to nego iakkav AI image generator haha
  • drlovric: Top je stvar. Razmazi oci i plus dobijes par sat i baterije usput.
  • dpasaric: Kome to uopće treba? :)
  • drlovric: Slazem se. Natjerala ih AI blamaza a ne dobra volja :)
  • stefanjos: 120hz na obicnom iphoneu. Napokon!
  • stefanjos: Drpongrac. Nema uvrede. Autoagnostik sam ali volim svoj polo :)
  • drpongrac23: Bez uvrede, isprika svakome, imao san bekutanera kockici m3, golfa 4 i polo sdi - sve redom šrot!!!!
  • drpongrac23: @stefanjos - fauwe = krampwagen! Hyundai rulez!!!!
  • drpongrac23: Uskoro event! Euforija počinje!!!! Gemišti na hlađenju!!!!
  • stefanjos: @yonkis, a stvarno je tino haha. samo fauve :P
  • Borisone: [link]
  • Borisone: Kao i svake godine u rujnu, nova generacija iPhona, te eventualno AirPodsi, Apple TV, i sl.
  • Yonkis: A što se predstavlja?
  • dpasaric: Danas Appleov Keynote u 19 sati po našem vremenu!
  • Yonkis: tino1 mora pješke jer ga izdao Bayerische Motoren Werke :)
  • stefanjos: ?
  • Yonkis: [link] tužno
  • smayoo: Rijeka je treći grad u Europi po godišnjoj precipitaciji. Prva je Genova u Italiji, a drugi je Nikšić u Crnoj Gori
  • smayoo: Nije istina. London ima više kišnih dana godišnje, ali Rijeka ima veću godišnju precipitaciju (kumulativnu količinu padalina u mm po m2)
  • hal9000: @yonkis • Navodno je.
  • Yonkis: Jel' ovo istina za Rijeku? [link]
  • smayoo: Riječani i ostali zainteresirani, kavica i ćakula ovu subotu (30.08.) ujutro u 10h u gradskoj kavani Renard
  • drlovric: @vanjus: Barem si imao mogucnost izbora. Odaberes banku koja ima Apple Pay i cao :) biH je doslovce prije tjedan-dva dobila Apple Pay, nije uopce bilo dostupno u drzavi.
  • VanjusOS: pa znam da je Apple pay bio dostupan preko PBZ-a već godinama, ali tek od jučer je to moguće i preko HPB.
  • Yonkis: @smayoo - mogli bi subotu ujutro. Ima li još zainteresiranih, gdje je tino1?
  • Yonkis: @VanjusOS - to misliš kao "napokon" tj sarkastično?
  • smayoo: @yonkis - ja mogu u subotu ujutro. U nedjelju popodne-navečer možda također, ali nisam siguran.
  • VanjusOS: ljudi, tehnološka revolucija! od danas Apple Pay i preko HPB-a!!
  • Yonkis: Jel netko za kakvu kavu ovaj vikend? U Ri mislim :)
  • Yonkis: Glede Tita.. u Splitu: [link]
  • smayoo: @drlovric, nema na čemu, drago mi je. :)
  • mbp2009: Titini kriteriji: onaj koji je bio protiv njega. Kao i kriteriji svakog drugog kriminalca i diktatora :)
  • drlovric: @Smayoo: Isli u plavo bijeli. Sasvim pristojna hrana. Nismo uopce razocarani. Hvala :)
  • jura22: Da, tocno tako. Sakupljao po ulici! Zene, djecu, starce. Po redu. Bez kriterija.
  • smayoo: U samom Osijeku, nažalost, po mom iskustvu ništa nije baš trajno na visokom nivou. Ako bih morao preporučiti bar jedno mjesto, to bi bio "Plavo-bijeli". Klasični restoran, kad vidiš kako su konobari odjeveni, izgleda kao da su još osamdesete, ali hrana je konzistentno vrlo dobra. Ali to je nekakav standardni restoranski jelovnik, nema nekih baš tradicionalno slavonskih jela
  • smayoo: Varga u Bilju, pojeli smo zbilja dobar čobanac prije koju godinu. Još je bolji u Sokaku u Đakovu, kod ergele, ali to ti nije blizu Osijeka
  • drlovric: Sutra sam u Osijeku. Molim lokalce za preporuku za dobru slavonsku hranu.
  • Air: U protivnom je imao vanzemaljsku sreću da je baš smaknuo one koji su mu smetali.
  • Air: @jura22 ja sam nekoj logici siguran da je Tito imao kriterije po kojima je to činio.
  • smayoo: Kako misliš - da je nekog dao smaknuti bez kriterija? Skupljao je nasumično ljude po ulici pa ih vodio na smaknuće?
  • Yonkis: Što je kriterij?
  • jura22: “kriterija”

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.36 Seconds

Provided by iJoomla SEO