05.04.2018 | 00:15
Laki kaže:
Većina kolega nije razumjela ovo oko odabira boje za zadnju koricu knjiga. Kako će knjiga biti deset želio bih da svaka ima drugačiju boju zadnje korice, jer će na naslovnoj biti ilustracija u boji. Kako odabrati nijansu boja da bude približna kao ove knjige? Da boje budu približno ujednačene, ni prejake, ni blijede. Ako skeniram npr. ovu knjigu zelene boje, mogu li nekim načinom odrediti da ona bude ovakva? Ako je to u photoshopu možda bih mogao kapaljkom uzeti njenu boju i prenijeti je. Sigurno neću dobiti dobar rezultat. Opet, u InDesignu ću morati svaku boju odrediti odoka, pa šta bude.
Ah... Sad je možda malo jasnije. Nije ti bitno dobiti istu boju s otisnute knjige već otprilike sličan ton u drugoj boji?
U tom slučaju bih rekao da je stvar perceptivne prirode i vlastitog izbora. Dakle, da... Odoka, pa šta bude
Mislim, uvijek možeš imati svoju zamisao i neki koncept kako bi htio da stvari budu u konačnici.
Kad se rade neki proizvodi koji su na neki način povezani u skupinu, a opet svaki ima svoj karakter, onda se među prvim stvarima radi ono što smo mi u timu zvali -
bojni kôd. Npr. radiš seriju ambalaže za čajeve... Imaš metvicu, kamilicu, hibiskus, borovnicu, jabuku s cimetom i dr. Gotovo prije svega smo određivali koja boja bi trebala prevladavati na kojem pakiranju. U slučaju čajeva ta boja (ili boje) bi nekako prirodno proizašle iz vrste čaja, odnosno boja koje prevladavaju u biljkama i plodovima od kojih je čaj napravljen.
U tvom slučaju moraš sam osjetiti koja boja prevladava u kojoj knjizi. Kojom bojom bi najbolje opisao koju knjigu?
Opet je pitanje želiš li da ta boja proizađe iz kolorita ilustracije ili želiš osjetiti kolorit sadržaja knjige.
Tu već ulazimo u područje percepcije, intuitivnosti i osjećaja kao takvog. Ako ćeš se time voditi, onda praktički moraš biti u stanju osjetiti (vidjeti) auru knjige.
Ako pak želiš samo da su knjige različitih boja, a tonski ujednačene, onda jednostavno miješaj boje kako ti odgovara i kako ti se čini da je ok.