Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


14.01.2019 | 19:10
Evo onda mali savjet i od mene nevezan za vožnju terenom, ali bitan ako idete u pripiz***u.
Obavezni dio opreme u autu (terencu) vam treba biti i karabitna lampa jer će ona uvijek raditi, a bez svjetla nemrete nikaj.

Karabit (kalcijev karbid) prije puta izlomite na manje grumene veličine pola palca i grumene umotajte ili u onu polu ljepljivu plastiku za omatanje namještaja ili pakirajte u male vrećice sa onim aparatom za varenje plastičnih vrećica (to je bolje rješenje ako idete u vlažne uvijete, tko se bavio speleologijom zna zašto).
Druga komponenta da bi lampa radila je voda što nije problem jer taman i da nemate više vode imate slinu
14.01.2019 | 19:11
Ja sam odrastao u Gaggenau, stalno sam visio s vozačima i inženjerima na Unimog prezentacijskom poligonu između Gaggenau-a i Selbacha . Od njih sam puno toga naučio što se tiče Offroad-a. Mercedes je imao jedan Prezentacijski poligon koji je bio otvoren za svih jer tu se nije ništa testiralo što bi moglo biti tajno, ali proglasili su ga ko testnim i tu bi se skupljali razni fotografi i slikali nove Unimoge u akciji. A poligon je bio tako napravljen i izračunan da bi bilo ko mogao Unimogom tuda proći bez da se nešto desi, samo bi morao paziti na brzinu u svakoj prepreci. To bi izgledalo strašno spektakularno ali bila bi šega. Tu bi pustili nekog jakog kupca da se provoza i slikali bi ga da se taj može hvaliti kolika je faca.
Ali imali su oni i jedan pravi poligon u blizini Kuppenheima, e tu bi stvari izgledale daleko drugačije. Tu nije svako smio posmrdit. Tu bi simulirali ozbiljne terenske uvjete. Tu su bili stvarno stručnjaci, od njih se dalo nešto naučiti. Mi bi ko momci satima s njima tu visili, i naprdivali o autima.
14.01.2019 | 19:17
Bertone kaže:
Evo onda mali savjet i od mene nevezan za vožnju terenom, ali bitan ako idete u pripiz***u.
Obavezni dio opreme u autu (terencu) vam treba biti i karabitna lampa jer će ona uvijek raditi, a bez svjetla nemrete nikaj.

Karabit (kalcijev karbid) prije puta izlomite na manje grumene veličine pola palca i grumene umotajte ili u onu polu ljepljivu plastiku za omatanje namještaja ili pakirajte u male vrećice sa onim aparatom za varenje plastičnih vrećica (to je bolje rješenje ako idete u vlažne uvijete, tko se bavio speleologijom zna zašto).
Druga komponenta da bi lampa radila je voda što nije problem jer taman i da nemate više vode imate slinu


Tako zvana "rudarska lampa". To je stavrno važno. Slinu ili pišatu.
Prilozi:
14.01.2019 | 19:23
energyman kaže:
Crkva Sv. Jeronima, Hum

Baš si brz.
Imaš palac dolje.....ovaj gore!
Inače je ta crkva s druge strane, iza mene, gdje je groblje. Ova je župna crkva uznesenja Marijina
14.01.2019 | 19:32
JOHN kaže:
energyman kaže:
Crkva Sv. Jeronima, Hum

Baš si brz.
Imaš palac dolje.....ovaj gore!
Inače je ta crkva s druge strane iza mene gdje je groblje. Ova je župna crkva uznesenja Marijina


Da si ovo mjesto malo umanjio ( Humac ) bio bi blizu korjenima
14.01.2019 | 19:36
cariblanco kaže:
JOHN kaže:
energyman kaže:
Crkva Sv. Jeronima, Hum

Baš si brz.
Imaš palac dolje.....ovaj gore!
Inače je ta crkva s druge strane iza mene gdje je groblje. Ova je župna crkva uznesenja Marijina


Da si ovo mjesto malo umanjio ( Humac ) bio bi blizu korjenima

Da. Baš sam kolegama danas to spominjao. A to bi tek bila prava avantura s terencem. I onda kad uprži, pravac na Trebižat! Baš mi fali.
14.01.2019 | 19:56
Na Čeveljušu.
14.01.2019 | 19:59
Ma i na Kravicu. Mada je to sve izgubilo onaj svoj čar od prije 30 godina. Onda samo lokalni ljudi, bicikli ili noge, ručnici i ludi skokovi.
14.01.2019 | 20:47
JOHN kaže:
Evo jedne prigodne od danas.
Tko pogodi gdje je ovo, dobiva palac.


Aj kad radiš kviz makni podatke iz slike jer je ovako prelako

Slikazaslona2019-01-1420-45-16.png


Hoću dobiti pola palca jer sam snalažljiv
14.01.2019 | 21:06
Ma mislim stvarno!
Kad smo kod toga, kako si došao do svih tih podataka i kako se brišu? Da znam za iduće kviz pitanje.
14.01.2019 | 23:17
JOHN kaže:
Ma mislim stvarno!
Kad smo kod toga, kako si došao do svih tih podataka i kako se brišu? Da znam za iduće kviz pitanje.




Sad sam trenutno na Linuxu pa koristim Pix, ali na svakoj platformi postoje alati za uvid u EXIF i IPTC podatke koje napravi digitalni uređaj kojim si napravio snimak, razlika je samo u količini podataka koje će ti prikazati i da li ćeš direktno u tom alatu moći obrisati/ukloniti podatke.

Na Windowsima za čitanje i brisanje možeš koristiti IrfanView, za MacOS nemam pojma, ali baci u google: "EXIF+IPTS+MacOs" pa ćeš dobiti popis tema i alata,... evo meni prva dva izbačena linka (nisam gledao kaj sve piše, ali bi to bilo to ):

exifeditor.com/

blogs.systweak.com/2017/08/7-best-exif-d...editor-for-mac-2017/

... ili sačekaj da se jave stručnjaci za MacOs jer možda ima već neki alat u njemu
19.01.2019 | 17:20
Od pogleda na X7 sam se liječio pogledom na AR8C.



PS. Da više nitko nije sprdao sa Alfom jer si ne smijem zamisliti kako bi takav auto dizajnirao BMW
19.01.2019 | 20:05
Uživo je živi seks. Baš sam crnu vidio na ulazu u tunel kada smo se vraćali iz Švicarske prije dosta godina. Moj super-car od izbora da imam beskonačno novca, ništa drugo, baš to! Cijena im sada samo raste, a i onako je bila paprena.

No, za održavanje u siromašnoj Hrvatskoj nije baš... motor je skup i kompleksan, Maserati, osam cilindara... u biti osim same pojave koja je prava umjetnost na kotačima, nema prednosti u smislu svakodnevne upotrebljivosti - i pogotovo u smislu održavanja, za to je idealna 4C. A to si možda još i priuštim za ovog života!
20.01.2019 | 07:18
Uvijek mi se sviđalo ovo s dugmetima zaDSG/ DKG. Kod Jaguara je čak i okruglo dugme ko potenciometar na radiju. Ne zauzima puno mjesta, a ispunjava u potpunosti funkciju.

Što je po vama bolje, klasični mjenjač ili DSG/DKG i koji su argumenti.
Po meni je DSG puno bolji od klasičnog mjenjača, brže šalta, troši manje. Ja nikad ne bi mogao tom brzinom prešaltati.
Ako se par stvari pripazi i izdržljiviji je od manualnog mjenjača. Pogotovo ova nova generacija s mokrim kvačilima.
20.01.2019 | 11:05
Ja sam to probao jednom i slažem se da je puno bolje od ručnog mjenjača i da nema vozača, koliko god dobrog, koji može ručno (nožno) bolje to odraditi. Druga je sad stvar to što čovjek koji zna što radi, u nekim specifičnim situacijama, može ručnim mjenjačem napraviti što god želi, pa i stvari koje su općenito glupe, ali u nekim posebnim situacijama mogu spasiti glavu. Na primjer forsirati stupanj prijenosa niže (pa i dva odjednom, npr. iz 4. u 2. brzinu) iako će to vjerojatno nanijeti štetu motoru. Ovaj DSG kojeg sam ja probao se pravio pametan pa nije prebacivao brzine onda kad si mu (pomakom ručice) naredio da to učini, nego kasnije, kad je on odredio da je "optimalno". Pa je ispalo da je promijenio stupanj prijenosa usred zavoja, a ne pred njim.
Inače, čini mi se da je i lik u tom videu spomenuo da Alfa 8C nema DSG mjenjač, nego automatizirani (robotizirani) klasično konstruiran prijenos s jednim kvačilom i baš je rekao kako je promjena brzina zeru prespora (mislim da je spomenuo 200 ms).
20.01.2019 | 15:52
tino1 kaže:

Ako se par stvari pripazi i izdržljiviji je od manualnog mjenjača. Pogotovo ova nova generacija s mokrim kvačilima.


Na žalost, iskustva pokazuju drugačije. Ford ga je izbacio iz programa. Novi focus ima klasični automatik s 8 brzina, mjenjač s dvije spojke su napustili. Na one postojeće su dali garanciju 5 godina, jer s njima ima more problema.
Ovaj s mokrom spojkom grupacije VAG koji spominješ je isto 'rado' viđen gost u servisima pa se čak i dodaje još jedna lamela da bi mogao nastaviti s radom...
Na Hyundai tucsonu set spojke potraje cca 50-60 tkm i onda krene trzanje pri kretanju...

Konstrukcijski se radi o ručnom mjenjaču koji ima dodatne aktuatore za prebacivanje brzina (tj. pomicanje vilica koje uključuju brzine) i automatizirano otpuštanje spojke.

Klasični automatik s hidrodinamičkim pretvornikom okretnog momenta je puno trajniji i izdržljiviji. Otkako su ti automatici prebacili 6 stupnjeva prijenosa, i oni su štedljiviji od ručnih (na račun toga što je motor više vremena u radnom području koje je idealno tj. najekonomičnije)...
20.01.2019 | 18:15
A što je s variomatom?
20.01.2019 | 18:43
Bertone kaže:
JOHN kaže:
Ma mislim stvarno!
Kad smo kod toga, kako si došao do svih tih podataka i kako se brišu? Da znam za iduće kviz pitanje.




Sad sam trenutno na Linuxu pa koristim Pix, ali na svakoj platformi postoje alati za uvid u EXIF i IPTC podatke koje napravi digitalni uređaj kojim si napravio snimak, razlika je samo u količini podataka koje će ti prikazati i da li ćeš direktno u tom alatu moći obrisati/ukloniti podatke.

Na Windowsima za čitanje i brisanje možeš koristiti IrfanView, za MacOS nemam pojma, ali baci u google: "EXIF+IPTS+MacOs" pa ćeš dobiti popis tema i alata,... evo meni prva dva izbačena linka (nisam gledao kaj sve piše, ali bi to bilo to ):

exifeditor.com/

blogs.systweak.com/2017/08/7-best-exif-d...editor-for-mac-2017/

... ili sačekaj da se jave stručnjaci za MacOs jer možda ima već neki alat u njemu


Evo iz običnog Finder_a. Desni klik na sliku-get info i vidi što se nudi.


Screenshot2019-01-20at18.38.14.png
20.01.2019 | 18:45
Novi Ford Focus ima Aisin ili ZF osambrzinski automatik?
Negdje sam pročitao da je to automatika iz Jaguara, ali na točan podatak nisam naišao.
Znam samo da su odjebali 9-brzinski GM-ov 9T50 automatik i da su isprobavali sličan model sa osam brzina no da nisu bili zadovoljni omjerom kvalitata-potrošnja-težina.
20.01.2019 | 18:53
Problemi nastaju kad se na uzbrdici ili na semaforu ne stane skroz na kočnicu, nego ga se pušta da lagano vuče naprijed. To je klasično šlajfanje kvačilom i to je smrt za DSG. Jedno mijenjanje kvačila košta i do 700 €. Za neke druge probleme ne znam?
20.01.2019 | 19:54
Bertone kaže:
Novi Ford Focus ima Aisin ili ZF osambrzinski automatik?
Negdje sam pročitao da je to automatika iz Jaguara, ali na točan podatak nisam naišao.
Znam samo da su odjebali 9-brzinski GM-ov 9T50 automatik i da su isprobavali sličan model sa osam brzina no da nisu bili zadovoljni omjerom kvalitata-potrošnja-težina.


Mislim da je Aisin, ali me nemoj držati za riječ. ZF je u Land Rover evoque bil uvalil 9 brzinski, kaj ne? Isto za poprečnu ugradnju...
20.01.2019 | 19:58
tino1 kaže:
Problemi nastaju kad se na uzbrdici ili na semaforu ne stane skroz na kočnicu, nego ga se pušta da lagano vuče naprijed. To je klasično šlajfanje kvačilom i to je smrt za DSG. Jedno mijenjanje kvačila košta i do 700 €. Za neke druge probleme ne znam?


Prodaje se kao automatik. I za korisnika jest automatik. Ali nije izdržljiv i robustan kao klasični automatik. Kako su dimenzije klasičnih automatika pale, a broj brzina porastao dovoljno, proizvođači se okreću njima, jer s njima ima manje problema.
Dosta je teško čovjeku koji je za DCT (DSG, TCT, kako god želiš komercijalno zvati mjenjač s dvije spojke) doplatio 15-20.000 kn objasniti da mora mijenjati spojku češće nego na ručnom mjenjaču ili da su kvarovi na koje nije navikao i poremećaji u radu - normalni....
20.01.2019 | 20:01
zabac kaže:
A što je s variomatom?


On (poznatiji kao CVT) je ostao ograničen na male snage motora. Lanac je tlačni, a ne vlačni, razmicanje stranica remenice radi, ali u praksi je i to dosta problematično rješenje na duge staze. Mislim da je dvolitreni usisni benzinac maksimum koji CVT mjenjač može podnijeti (prva je bila nissan almera, pa onda audi A4/A6) i nisam siguran da to itko danas ugrađuje u bilo što što nije gradski auto do nekih 100-njak KS
20.01.2019 | 20:04
Djuro genijalac kaže:
Klasični automatik s hidrodinamičkim pretvornikom okretnog momenta je puno trajniji i izdržljiviji. Otkako su ti automatici prebacili 6 stupnjeva prijenosa, i oni su štedljiviji od ručnih (na račun toga što je motor više vremena u radnom području koje je idealno tj. najekonomičnije)...


Klasični automatik s hidrodinamičkim pretvaračem okretnog momenta vjerojatno jest vrlo trajan i izdržljiv (najbolje još da nije, nakon zamalo 70 godina što je u uporabi), ali je živo smeće za vožnju. Fuj, pljuv, hračk!

Ali to je sve ionako svejedno. Za 20 godina sve će to biti samo eksponati u tehničkom muzeju...
20.01.2019 | 20:47
Ako misliš na klizanje pretvornika, ono se može podesiti. Bolje (čitaj skuplje) izvedbe imaju posebnu mehaničku spojku koja stvori fiksnu vezu i eliminira klizanje nakon što auto krene pa je odziv na gas trenutan. A ako imaš šest ili više brzina, vjeruj mi da tome niš ne fali...
Probaj neki novi auto s takvim automatikom o videl buš da je to ide super. Problem je samo cijena...
20.01.2019 | 22:07
Dečki, meni je još uvijek najbolje šaltanje na žgance. Vozil sam i novu Hibrid Tojotu i nije me impresionirala da bi ju mijenjal za Subija.
20.01.2019 | 22:20
Djuro genijalac kaže:
Ako misliš na klizanje pretvornika, ono se može podesiti. Bolje (čitaj skuplje) izvedbe imaju posebnu mehaničku spojku koja stvori fiksnu vezu i eliminira klizanje nakon što auto krene pa je odziv na gas trenutan. A ako imaš šest ili više brzina, vjeruj mi da tome niš ne fali...
Probaj neki novi auto s takvim automatikom o videl buš da je to ide super. Problem je samo cijena...


Probao sam, proljetos, u Engleskoj, ganc novi Audi A4 (manje od 5000 milja na odometru). Živo govno. Ništa bolje od onih nekadašnjih, osim što stalno neki q prebacuje i ljulja s turažom.
20.01.2019 | 22:28
Djuro genijalac kaže:

... i nisam siguran da to itko danas ugrađuje u bilo što što nije gradski auto do nekih 100-njak KS


Na žalost ugrađuje i to onaj kod kojeg to nikako nisam želio, Subaru.
Impreca i XV imaju isključivo Lineartronic (njihov naziv za CVT), kod Foristera se još može birati 6-brzinski ručni ili CVT-a (s time da najjači i najskupli dolazi isključivo sa CVT-om), Levorg samo CVT, jedini dvojac sa ručnim mjenjačem je ostao BRZ i WRX STi no kako su krenuli pitanje do kada
21.01.2019 | 08:03
Djuro genijalac kaže:
tino1 kaže:
Problemi nastaju kad se na uzbrdici ili na semaforu ne stane skroz na kočnicu, nego ga se pušta da lagano vuče naprijed. To je klasično šlajfanje kvačilom i to je smrt za DSG. Jedno mijenjanje kvačila košta i do 700 €. Za neke druge probleme ne znam?


Prodaje se kao automatik. I za korisnika jest automatik. Ali nije izdržljiv i robustan kao klasični automatik. Kako su dimenzije klasičnih automatika pale, a broj brzina porastao dovoljno, proizvođači se okreću njima, jer s njima ima manje problema.
Dosta je teško čovjeku koji je za DCT (DSG, TCT, kako god želiš komercijalno zvati mjenjač s dvije spojke) doplatio 15-20.000 kn objasniti da mora mijenjati spojku češće nego na ručnom mjenjaču ili da su kvarovi na koje nije navikao i poremećaji u radu - normalni....


Tako je. Ali trebali bi znati da se tu radi o sekvencijalnom mjenjaču koji samo sam stišće i otpušta kvačilo-la.
DQ 250 je jako jednostavan i robustan mjenjač, ne lijepe mu se kvačila i izdrži i do 450 Nm okretnog momenta. To je za dizela dovoljno. To mi je prodao jedan tip koji radi u proizvodnji tih mjenjača.
Po gotovo je jako važno mijenjanje ulja. Ali ne samo promijeniti nego isprati mjenjač i onda promijeniti ulje.
21.01.2019 | 11:57
tino1 kaže:

Po gotovo je jako važno mijenjanje ulja. Ali ne samo promijeniti nego isprati mjenjač i onda promijeniti ulje.


Tu imaš primjere gdje proizvođači idu protiv konstruktora. ZF će ti UVIJEK reći da je njihova preporuka da se u njihovim automaticima mijenja ulje svakih 60.000 km, a onda taj isti mjenjač u BMW-u uopće nema predviđen servisni interval zamjene ulja...

@smayoo: jesi ziher da nisi imal onaj drek od CVT-a pod haubom? Nemrem se sjetit kak to Audi zove. Kod njega okretaji motora nemaju baš nikakve veze s okretajima mjenjača tj. brzinom vožnje i iskustvo za vozača je užasno. Kreneš, a okretaji gore dolje, pa su konstantni,a auto ubrazava, ono, misliš da si lud.....

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 15 sati, 3 minuta
  • gladhr2: [link] ajmo znalci :)
  • rusty: Hoće Dragan to... voli on palit vatru ;). Ma pitam samo zato da ne krenu savjeti po Bosni, i Jadranu, a tebi se recimo ne da doći do tamo.
  • Heretic: A ti isto sad kuriš frku, j... ga, zaboravio spomenut :D
  • drlovric: Bas si ti Rusty neki cudan lik. Pa valjda se podrazumijeva da je covjek iz ZG :D
  • Heretic: @smayoo bum pogledao, hvala.
  • Heretic: @rusty Zagreb
  • smayoo: ima svako toliko takva tema u forumu. Pogledaj tamo pa dopiši post tamo ako trebaš
  • rusty: A gdje si ti Heretic?
  • Heretic: Pozdrav ljudi, dali netko ima preporuku majstora/servisa koji bi mogao očistiti iMac od prašine. Radi se o iMac 5k 2017.
  • kupus: [link]
  • ivan.ocd: Ima li netko ideju kako napraviti ili gdje nabaviti eGPU za MacBook Pro?
  • ivan.ocd: Ima li netko ideju kako na
  • rusty: vidiš to mi nije palo napamet
  • energyman: Da se pozeleni kao i cijeli Jabučnjak :D
  • rusty: ma šta će nam to
  • energyman: Kada Jabučnjak planira uvesti SSL? :)
  • Moonlike: @drlovric mozda su samo bile spojene na laptop, pa kad iih hoces opet spojiti na iPhone valja to odraditi sto si opisao, ili obratno... kod mene ne visim problema oko toga
  • Mate22: Izbriši ih iz bluetooth postavki pa ih ponovo upari i bi će sve u redu!
  • drlovric: Ne upare se kad ih izvadim iz kutije i stavim u usi. Moram otici u Settings-BT pa kliknuti na njih. Ranije nisam morao :)
  • Yonkis: Kako te zezaju APodsi? Konekcija, battery status, uparivanje..?
  • drlovric: Pa izdali su taj update primarno da pokrpaju FaceTime, a mene sada malo zezaju AirPods. A prije update nisu...
  • mario.zg: pojasni malo
  • drlovric: Jucer sam instalirao. Popravili jedno, pokvarili drugo, postaju ko Android...
  • Yonkis: iOS 12.1.4 iz aut
  • stefanjos: smao imessage bajo moj
  • robee: Konacno, sjetili se :) cak je i Evernote dobio prije Vibera.
  • rusty: Eto Dark mode uskoro i za Viber - [link]
  • Beyorn: Pozdrav svima, imam mali problem oko novog fps na novom laptopu MBP 2018 zadnji model. Imam otvorenu temu pod Igre ako netko ima vremena. Hvala
  • big_mac: Obratite pozornost na postavke jer sa apdejtom su ukljucili natrag opciju prikazi obavijesti usluge
  • smayoo: A... evo, sad mi je ponudio update... :)
  • smayoo: 9.9.7
  • rusty: v10?
  • smayoo: O čemu vi? Kod mene je i dalje sve ljubičasto kao i prije...
  • rusty: Osobno mi je drago da su makli onu njihovu ljubičastu boju... ovako puno bolje izgleda (meni barem)
  • big_mac: Sta je sa apdejtom vibera??! Izgleda sada isto kao imessage
  • Mate22: Meni nije ali sam restartao macbook i sad radi valjda je nešto bilo moja greška ali sad je ok.
  • JOHN: meni radi kao i obično
  • Mate22: Jel to App Store pao na mac računalima? Jel to tko još primjetio?
  • anton12345: Pozz
  • cariblanco: apple tv 4
  • cariblanco: Ima li tko viška apple tv $ ?
  • drlovric: Imam dva Nimbus kontrolera za iOS. Pa ako ima neki gamer koji bi to koristio, javi se za neki deal :) [link]
  • Robert_84: garancija
  • smayoo: @energyman: A1 je već godinama teška kuruza od firme... :(
  • saint: Nema kodi :(
  • drlovric: Nez meni stvarno lijepo. I mrdaju se i 3D su. I aplikacije su mi ljepse. Sve mi je cool :) Mada sam ostavio i Xiaomi Box 3 u spavacoj , ima i on svoje prednosti.
  • Riba: A sto ima biti toliko posebna sminka u rtedovima ikona na ekranu? :)
  • drlovric: Kupio sam Apple TV, nako bez veze, i malo je reci da sam odusevljen interfejsom. Stvarno je sminka mrtva. Sad opet imam Android box viska :)
  • energyman: Logično nema ništa od Applea, samo Samsung i Huawei.
  • energyman: Jel se to meni pričinjava ili je A1 ostavio samo 3 mobitela u ponudi za poslovne korisnike?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.49 Seconds

Provided by iJoomla SEO