Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.06.2018 | 09:49
Kako tu i tamo malo pričamo o autima, utrkama i sl., da za svaku stvar ne otvaram(-o) novu temu, evo nove pa možete u nju staviti kaj hoćete (a da je vezano uz aute naravno... aj' mogu i motori u temu ) jer pretraživanjem foruma (starih tema) nisam našao ništa gdje bih mogao staviti krš sa jučerašnje utrke WTCR-a.

Uglavnom, ovaj vikend se u Portugalu voze utrke WTCR-a i jučer su se malo momčadski kolege zaigrali nakon čega je uslijedilo ovo:



*****

Zadnji put sam nešto slično vidio prošle godine na utrci GT serije (veselje počinje negdje oko 1:50)

24.06.2018 | 10:01
U prvom videu stvarno moras biti vol i onako se gurati jedan na drugoga. Time ne dokazuju nista osim beskonacne ljudske gluposti. Nista nisu postigli.
Ja u principu ne pratim trke jer su ovi novi vozaci agesivci a ferplay uopce ne postoji.
U stvari ferplay sve manje postoji u sportu jer novac je jedini motiv.
24.06.2018 | 11:58
Zlobno ću primjetiti da oni debili-timski-kolege koji su uništili cijelu utrku svojim međusobnim guranjem (nije li prvo pravilo da se to nikada ne radi unutar tima?) - voze Golfove.
24.06.2018 | 12:13
Inače, ja sam se u subotu uhvatio velike stvari koji nikada prije nisam radio sam - velikog servisa, zamjena distribucije, zatezača, vodene pumpe i svega usputnog. Male servise znam odraditi sam, ali veliki je potpuno druga priča. Dogovorio sam s mojim mehaničarom (i frendom) da pokušam veći dio posla odraditi sam, naravno u njegovoj radionici i uz njegov nadzor. O da vidite kakvo je to iskustvo!

Mislim da bi mehaničarske radionice trebale nuditi takvu mogućnost svojim klijentima (naravno po x2 većoj cijeni) da sami odrade servis uz njihov nadzor i pri tome nauče toliko finesa koje nisu očigledne. Na GTV je sve to još neka posebna priča jer se radi o kompliciranom motoru s 4 bregaste, a što je još važnije, sve je vrlo nedostupno jer je Busso toliko velik za GTV šasiju da "ne stane ni igla".

Alfa Romeo preporučuje vađenje cijelog motora za taj posao, ali prije svega zato jer je na rubu mogućeg izvaditi pumpu vode dok je motor unutra. Kako je Kristijan ( www.autokiki.hr ) stara iskusnjara i već je to radio na ovom autu, idemo putem da motor ostane unutra, samo se mrvu spusti kada se izmakne donji desni nosač motora. Ako se ne žuri, to je posao od puna dva dana da se lijepo uredno odradi, a i više ako netko ima OKP kao ja, pa ide još polirati usise, plenum itd...

Uglavnom, na početku motorni prostor izgleda ovako:



A kada rastaviš sve potrebno da možeš pristupti potrebnom ovako:




Čekamo sada još neke dijelove, pa nastavak slijedi prvi radni dan...

Poželite mi sreće, trebat će mi!
24.06.2018 | 12:32
Evo nešto za tebe i nadam se da imaš dobre zvučnike jer je zvuk motora od 4 do 5,5 k rpm fantastičan (u cijeloj priči je ovaj S4 nebitan)



Što se tiče vađenja motora mislim da je tako danas više-manje na svim autima kod velikog servisa i budi sretan ako za promjenu žarulje ne moraš rastaviti prednji kraj auta.
24.06.2018 | 12:51
Haha, vidio sam ovo, tip je skoro nabrao 300 km/h na autobahnu. Moja ide do 248 km/h, ali generalno ne volim voziti iznad 160, ja sam više "brdo" tip. A kako ide nova Giulia QV najbolje se vidi po rekordu na Nürburgringu. Auto je mehanički i performansama vrhunski, ali nažalost dizajnom to nije pravi Alfa Romeo, namjerno je germanizirana da se podiđe kupcima BMW-a i Audija i zato mi se ne sviđa, ne bi bila moj izbor da imam para.
24.06.2018 | 16:44
A čuj, za brdo ti je dosta i 60-70 km/h... ili su tvoja brda ravnija
24.06.2018 | 18:29
Ima ovdje odličnih tip-B cesta za od 60 do 150 km/h i to mi je najdraže. Cijela dionica Rijeka - Karlovac po Gorskom kotaru mi je odlična, onda par cesta u zaleđu Rijeke prema Sloveniji, ima dio prema Studeni koji je fantastičan iako kratak, pa cesta s podnožja Učke do Matulja na kojoj su se i inače vozile utrke... Dobar je i dio uz istarsku obalu do Labina.
24.06.2018 | 19:45
Za te ti ceste samo fali pravi auto koji nije u nosu težak ko prase
24.06.2018 | 20:23
dpasaric kaže:
Ima ovdje odličnih tip-B cesta za od 60 do 150 km/h i to mi je najdraže. Cijela dionica Rijeka - Karlovac po Gorskom kotaru mi je odlična, onda par cesta u zaleđu Rijeke prema Sloveniji, ima dio prema Studeni koji je fantastičan iako kratak, pa cesta s podnožja Učke do Matulja na kojoj su se i inače vozile utrke... Dobar je i dio uz istarsku obalu do Labina.

Kod Delnica sam do unazad 10g nekoliko puta pobirao kazne. Koliko god se trudio, uvijek su me uspjeli nekak nanišanit. Kazne su u pravilu bile okidač da mi cura(danas žena) brani zajedničku vožnju starom cestom. Uglavnom nisu nikad bile krive kazne, nego zavojite ceste koje žena ne podnosi.
24.06.2018 | 21:21
Baš sam htio napisati da je stara cesta dušu dala za popiti kaznu (valjda tamo premjeste 50% kamera za vrijeme sezone)

Ne znam kakve su ceste iznad Rijeke, ali Istarske lokalne ceste ne volim jer su često pune nekakve crvene prašine, a i biciklisti u vrijeme sezone nisu baš pri zdravoj pameti

Inače, ako volite zavoje i nije vam žao auta, ovo je po meni najljepša cesta u Hrvatskoj:



... prošao sam je dva puta prije desetak godina no nisam jurio jer je voziti njom tako lijepo da svako malo staneš i uživaš u pogledu, prirodi i čudu od gradnje
24.06.2018 | 22:01
Ma na staroj cesti Rijeka - Karlovac sada nema žive duše, a policiju sam sreo jednom. Vjerojatno ih nema jer nema niti prometa, pa ne bi ništa niti ulovili, isplativije im je biti negdje gdje ima gužve. Zna se dogoditi da se vraćam iz Zagreba i da na toj dionici sveukupno nabrojim 4-5 vozila i to uglavnom lokalci. To je postala fantastična cesta za uživanje u vožnji, a najveća realna opasnost su životinje. Jednom sam nabrojao preko 10 srna koje su mi izletjele...

@Djuro genijalac - je, teška je naprijed, baš dobrano teška, ali vjeruj mi da ne ide u understeer niti kada voziš kao huligan. Nakon špere imam samo oversteer iskustva i to mi je novo i prilično neugodno za auto s prednjim pogonom, srećom gas i korekcija volanom to čupa van ako imaš prostora, ali nisam na to navikao kod ovog auta. Moram staviti unibole na 4 mjesta iza gdje mi je sada powerflex, previše mi je stvrdnuto dupe, trebao sam pustiti Alfin mekan setup, njihovi inženjeri su znali što rade.
24.06.2018 | 22:11
Ako budeš išao tijekom srpnja javi kakav je promet pa se možda odlučim za staru jer 23. moram potegnuti do Pule.
24.06.2018 | 22:45
Naprotiv, nije neobično da ima radara na toj cesti. Zdihovo, npr. Stoje kod autobusne stanice i pišu kazne za one koji voze 78 jer je ograničenje 60. U Delnicama također, ali dobro - to nikog ne bi trebalo iznenaditi.
Bertone, koja je to cesta? Ona preko južnog Velebita, od Obrovca do negdje tamo kod Sv. Roka?
25.06.2018 | 00:09
smayoo kaže:

Bertone, koja je to cesta? Ona preko južnog Velebita, od Obrovca do negdje tamo kod Sv. Roka?


Da, ideš od Obrovca pa kad prijeđeš most preko Zrmanje ideš do stare tvornice glinice i skreneš prema selu Modrić (to sam zapamtio po Luki Modriću ) nakon kojeg uskoro prestaje asfalt i dalje ideš makadamom prema Malom Alanu, poslije kojeg prelaziš na Ličku stranu i počinješ spuštanje prema staroj cesti ili A1 (ovisi gdje i kako skreneš).

Ja sam prvi put prošao od Ličke strane prema moru i to slučajno jer nas je policija preusmjerila radi neke teške prometne nesreće pa sam se izgubio i neki me čovjek kojeg sam nakon dva sata vožnje sreo među kamenjem uputio na nju (nemam pojma gdje sam ga sreo jer sa obje strane ceste kilometrima prije i kilometrima kasnije nije bilo ničega osim kamenja), odnosno da se po njoj mogu spustiti do Obrovca.

Drugi put (slijedeće godine) sam bio nešto u Zadru i onda sam namjerno u povratku išao na tu cestu i ljepši mi je put sa te strane jer se stvarno nauživaš i odmoriš dok voziš, a onda poslije na A1 i doma.

Ovo da je cesta još uvijek makadamska uzmi sa rezervom jer je prošlo sigurno 10 godina od kad sam zadnji put prošao (iskreno se nadam da su je ostavili kakva je bila jer je sve drugo devastacija nečeg prelijepog), ali imam zadnjih 2-3 godine (djeca su napokon malo narasla) želju da se vratim i par dana vozim Velebitskim cestama jer ta Majstorska nije jedina.
25.06.2018 | 06:05
dpasaric kaže:
Moram staviti unibole na 4 mjesta iza gdje mi je sada powerflex, previše mi je stvrdnuto dupe, trebao sam pustiti Alfin mekan setup, njihovi inženjeri su znali što rade.


Eto, sad si naučio da suma parcijalnih optimuma nije generalni optimum
25.06.2018 | 08:14
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Moram staviti unibole na 4 mjesta iza gdje mi je sada powerflex, previše mi je stvrdnuto dupe, trebao sam pustiti Alfin mekan setup, njihovi inženjeri su znali što rade.


Eto, sad si naučio da suma parcijalnih optimuma nije generalni optimum


Dođe to sa godinama Dok si mlad što tvrđe to bolje, kad malo ostariš više voliš da ljulja nego da žulja
25.06.2018 | 09:32
Djuro genijalac kaže:
dpasaric kaže:
Moram staviti unibole na 4 mjesta iza gdje mi je sada powerflex, previše mi je stvrdnuto dupe, trebao sam pustiti Alfin mekan setup, njihovi inženjeri su znali što rade.


Eto, sad si naučio da suma parcijalnih optimuma nije generalni optimum


Ma stvar je u nizanju nadogradnji koje onda mijenjaju ravnotežu auta i onda se "usko grlo" pomiče; tijekom 16 godina što je auto kod mene imao sam raznih setupa i neki su super funkcionirali i s powerflexom iza, ali sada kada je prednji dio toliko dograđen (strut, Eibach, Koni podešavajući i špera), stražnji dio je postao slaba točka i odgovaralo bi mi da se stražnji ovjes opet tvornički ponaša s onim njegovim "passive rear steering" efektom po kojem je GTV bila poznata. Powerflex je super i "po šinama" dok imaš nos koji hoće u understeer, ali kada se to izgubi, eto slabe točke.
25.06.2018 | 12:39
Da li je netko vozio (malo duže) Golfa/Leona sa 1.4 TSI motorom od 125 KS?
Zanima me ima li taj motorić dovoljno snage/momenta za auto od cca 1300 kg?
25.06.2018 | 17:00
Vozil u golfovima petardama obje izvedbe: samo turbo sa 122 KS (isprva) i onu s kompresorom i turbom koja je isprva imala 170, a kasnije 160 KS.

Auto ide dobro. Dovoljno jako i za dinamičniju vožnju. Druga izvedba (kompresor i turbo) ide malo bolje, ali troši više od GTI-ja (dvije litre, turbo, 200 KS).

Nisam siguran kak stojimo s dugovječnošću tih motora
25.06.2018 | 18:19
Djuro genijalac kaže:
Vozil u golfovima petardama obje izvedbe: samo turbo sa 122 KS (isprva) i onu s kompresorom i turbom koja je isprva imala 170, a kasnije 160 KS.

Auto ide dobro. Dovoljno jako i za dinamičniju vožnju. Druga izvedba (kompresor i turbo) ide malo bolje, ali troši više od GTI-ja (dvije litre, turbo, 200 KS).


Hvala.


Djuro genijalac kaže:
Nisam siguran kak stojimo s dugovječnošću tih motora


A što se trajnosti tiče... pa nebu više nikdad mašine kao što je 1.9 TDI PD



25.06.2018 | 18:43
ja bi ovo.
Prilozi:
25.06.2018 | 19:21
tino1 kaže:
ja bi ovo.


Izvoli



PS. Inače odličan YT kanal sa klasičnim autima
25.06.2018 | 20:01
Juniorka, Bertoneova

A GTA, to se nemre više platit, ako ju nađeš. Mislim, sad i obične juniorke postižu sulude cifre, nekmoli GTA.

Već se i ovi gnojevi od VW bube prodaju za velike novce, a gdi neće Alfe...
25.06.2018 | 20:11
Boys with toys!
25.06.2018 | 21:14
ili ovo
Prilozi:
26.06.2018 | 13:14
zabac kaže:
Boys with toys!


Jedna moja frendica je davno ustvrdila da se djeca i muški razlikuju samo po cijeni svojih igračaka.....
26.06.2018 | 14:21
Bertone kaže:
Da li je netko vozio (malo duže) Golfa/Leona sa 1.4 TSI motorom od 125 KS?
Zanima me ima li taj motorić dovoljno snage/momenta za auto od cca 1300 kg?


Vozio sam Leona ali 1.4 turbaka. Vuče sasvim solidno, rekao bih iznenađujuće dobro za tako mali motor. Zvuk na toj FR verziji je bolestan
Kolega ima isti motor pod haubom sa 110tkm i zasad nikakvih problema, no mala je to kilometraža da bi se vidjeli neki ozbiljni problemi.
Kaj se tiče potrošnje, na nekih 700km koje sam odvozio, prosječna brzina po kompu 140, trošio je oko 8.7l/100km.
26.06.2018 | 15:05
Djuro genijalac kaže:
zabac kaže:
Boys with toys!


Jedna moja frendica je davno ustvrdila da se djeca i muški razlikuju samo po cijeni svojih igračaka.....


Mislim da ti se frendica zvala Simone de Beauvoir
26.06.2018 | 15:12
Hvala, ali i 1.4 TSI sa 125 KS je sa turbom... zapravo mislim da su svi TSI motori sa turbom osim možda ulaznih trocilindraša za male aute i starog 1.2 TSI-a kojeg polako napuštaju.

Kvaka je da moram zamijeniti auto jer mi trebaju četvora/petora vrata i trenutno sam u nedoumici između Leona FR 1.4 sa 125 KS i Škode Octavie 1.5 sa 150 KS. Srce kaže Leon , glava kaže Octavia .

Potrošnja me ne dira previše, sve do 10-11 l po gradu je ok.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 21 minuta
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P
  • drpongrac23: @Bertone - evo vidiš, baš suprotno. MS Office na PC-u radi daleko brže i uglađenije nego na Mac-u. Baš si fulao od prve :)
  • Yonkis: jer jabučnjak nije optimiziran ;/
  • ping: Zašto na iPadu ne mogu skrolat u vikalici?
  • Bertone: Imaš pravo, M$ Office na PC-u i W11 piše što korisnik stisne na tipkovnici, dok na MBP i MacOS-u isti taj office radi na misli korisnika :D

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.40 Seconds

Provided by iJoomla SEO