Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


04.06.2021 | 12:31
m@xym kaže:
Pa i nije im baš neki potez, na toj dionci (nekoliko kilometara ravnice sa par blagih zavoja) i lokalni mangupi voze preko 200 Km/h sa puno lošijim pilama od Nevere.


Za iznos kazne (navodno 10.000kn) dobio je ogroman medijski prostor.
Pa reklama bi ga više koštala!

EDIT: Zašto tako nešto ne probaju u Švicarskoj napraviti?
04.06.2021 | 13:56
Zato jer bi cijela organizacija svega koštala puno više, nego kod nas. Probaj rezrevirati sobu u hotelu s 5 zvijezdica u Švicarskoj negdje, pa usporedi s cijenama smještaja kod nas.
I to ne u nekoj švicarskoj vukojebini, nego recimo u Ženevi, da ne spominjem Davos. Jer za Dubrovnik ipak zna cijeli svijet.
Drugi dio priče su pravila oko karantine zbog Covida koja su trenutno na snazi, a glede čega smo mi ipak puno liberalniji.
I na kraju, nije ovo prva, a ni jedina prezentacija nekog auta u Hrvatskoj. Bilo je toga već puno, i sigurno je bilo i kršenja prometnih propisa i dosad, samo kaj sad svi to prate pa su skočili na noge. Misliš da Kerum nije brže divljal po cestama (a zamislite kako je meni, u mene Ferrari..!) ili onaj policijski načelnik u Zadru...
04.06.2021 | 14:06
Daj, molim te.
Netko tko je spreman platiti 2.000.000,00 eura, sigurno mu nije problem platiti hotel, a bogme niti organizatoru prezentaciju.
U Finskoj bi istovario valjda 10% od cijene auta.
U Švicarskoj bi ostao i bez auta i bez novaca i bez vozačke.

U Hrvatskoj eto, globica. A što je to naspram 1.500.000.000,00kn koje je Rimac dobio?

EDIT:
E da, samo u RH ljudi opravdavaju svoje prekršaje tuđima.
"On vozi brzo, mogu i ja. On krade, mogu i ja. On je prepilio jahtu, mogu i je. On je .... bla.bla.bal"
Sve treba kažnjavati, tim više što je Mate Rimac sigurno znao tko je vozio i koliko je vozio i gdje ga je točno vozio jer auto (bar se hvalio) bilježi sve!
04.06.2021 | 14:11
U krajnjoj liniji, mogao je prezentaciju napraviti u Smiljanama i odati počast Nikoli Tesli koji je zadužio čovječanstvo više nego što će stotinu Rimaca to napraviti.
04.06.2021 | 14:22
Dobro te Bertone pitao, šta tebe ustvari muči?
Čovjek je direktor prodaje u Rimac automobilima, vozio je po dionici D8, i murija ga je posjetila i napisala kaznu koju će ovaj platiti ili ju je platio.
Nema threda u kojem nešto ne njurgaš i nemaš problem s nečim.
Nisam ni ja Mahatma Ghandi, ali kraj tebe ispadam Normabel.
Stani malo - grickaj Čipi Čips...
04.06.2021 | 15:00
Zašto?
Raspravljamo. Ti inače u birtiji vodiš visoko umne razgovore?

Da ti odgovorim, pitali su Rimac Automobile da li je to u autu bio direktor prodaje i nisu odgovorili. Zašto? Čemu onda isprike ako nisu znali tko im je za volanom auta? Pa zar se takav auto (koji usput i nije u prodaji) daje nekome bez da se uzmu podatci i dogovori koju dionicu bude vozio?
Bila je prezentacija Ferreria (Eze, Francuska, magistralna cesta) i tamo nitko nije mogao probati auto ako nije bio registriran i na licu mjesta su potpisivali neke dokumenta i u autu s potencijalnim klijentom išao je kao suvozač čovjek iz Ferraria. Vjerujem da su ti auti bili daleko jeftiniji od Rimčevog.

S jedne strane se brani Rimac, a s druge strane se izvlači Kerum i zadarski načelnik.

Na kraju krajeva, što je to Rimac revolucionarno proizveo? Supercar? On je to sastavio, a ne proizveo. Ima dva patenta (jedan za retrovizor, a drugi za hlađenje baterija), a Tesla mislim 11, usput Nikoli Tesli se pripisuje 111 patenata (kurioziteta radi).
Na netu sam našao popis najbržih Ev-a (0-60mph):
Audi RS E-tron Quattro - 3.1sec
Tesla Model 3 - 3.1sec
Lotus Evija - 'under 3.0sec'
Nio EP9 - 2.7sec
Porsche Taycan Turbo S - 2.6sec
Tesla Model X Plaid - 2.5sec
Faraday Future FF91 - 2.2sec
Pininfarina Battista - 2.0sec
Tesla Model S Plaid - 1.99sec
Tesla Roadster - 1.9 seconds
Rimac C_Two - 1.85sec
Aspark Owl - 1.72sec

Može rasprava?
04.06.2021 | 15:01
jura22 kaže:
Daj, molim te.
Netko tko je spreman platiti 2.000.000,00 eura, sigurno mu nije problem platiti hotel, a bogme niti organizatoru prezentaciju.
U Finskoj bi istovario valjda 10% od cijene auta.
U Švicarskoj bi ostao i bez auta i bez novaca i bez vozačke.

U Hrvatskoj eto, globica. A što je to naspram 1.500.000.000,00kn koje je Rimac dobio?

EDIT:
E da, samo u RH ljudi opravdavaju svoje prekršaje tuđima.
"On vozi brzo, mogu i ja. On krade, mogu i ja. On je prepilio jahtu, mogu i je. On je .... bla.bla.bal"
Sve treba kažnjavati, tim više što je Mate Rimac sigurno znao tko je vozio i koliko je vozio i gdje ga je točno vozio jer auto (bar se hvalio) bilježi sve!


Jura,

Organizacija predstavljanja je trošak poslovanja tvrtke Rimac Automobili. Podsjetio bih te da u njoj vlasničke udjele imaju Porsche i Hyundai i sasvim sigurno se prate troškovi. Nisu oni darivatelji. A da nisu (suvlasnici koji su donijeli kapital na hrpu), Rimac ne bi imao novaca da to organizira na ovako visokom nivou. Vjeruj mi, nazočih stotinama (da, množina!) predstavljanja automobila po cijelom svijetu i znam jako dobro kako to ide. Bio sam ubogi novinar pa se sjećam kako je to izgledalo. A sad želiš prodati auto po cijeni od 2.000.000 eura i pritom bi ti naplatio trošak sobe nekom potencijalnom kupcu? Oni koji imaju novaca ga nisu navikli razbacivati samo tako uokolo, a sasvim sigurno ne bi platili nekom smještaj da bi probali neki auto.
Drugo, želiš čovjeku ponuditi cijeli događaj kao nešto što će mu ostati u sjećanju. Svaka čast Smiljanu, dovezeš tamo ljude, pogledali su muzej i onda? Ili ćeš ih transferirati do Plitvica ili im daj igle za štrikanje?
Nakon što su se odvezli u autu, želiš ih dobro najesti i napiti i onda pustiti da puna želuca uživaju i kontempliraju život i tvoj proizvod.

I sad imaš izbor: to napraviti u Dubrovniku za X novaca (još uvijek ne znaš koliko ćeš auta prodati) ili za 5x novaca u Švicarskoj, recimo. Mogućnost prodaje je ista, u Švici si ausländer i još ti to više naplate. Istovremeno, možeš ta napraviti u RH, tu si domaći, i cijeli svijet zna za Dubrovnik... Pitam se što odabrati?

Primjera radi, kad je McLaren napravio F1, predstavio ga je u Monacu vikend prije VN.

I ja nisam ni jednom riječju pokušao opravdati prekoračenje brzine, niti smatram da je to primjereno. Samo velim da ovo nije prvi put i da imamo osvjedočene slučajeve toga pa se nikom ništa nije dogodilo. To je sve.

BTW, kad već spominješ Finsku, tamo postoji globa u visini postotka primanja; bio je jedan od direktora Nokije na vrhuncu moći kad su ga klepili zbog jurnjave i dobro se istovario; mislim da je to bila najviša globa zbog prekoračenja brzine na svijetu.

PS. Na tom dijelu ceste i drek auto nabere 200 km/h (ako može tolko).
04.06.2021 | 15:11
Ježiga, kada prodaješ maglu, onda omot mora biti skup.
Reklamira se kao serijski auto, ali mene su učili da 1 komad nije serija (sarkazam).
04.06.2021 | 15:13
jura22 kaže:
Ima dva patenta (jedan za retrovizor, a drugi za hlađenje baterija), a Tesla mislim 11, usput Nikoli Tesli se pripisuje 111 patenata (kurioziteta radi).

Samo ću te pitati znaš li koliko košta patent koji vrijedi u cijelom svijetu? Probaj to istražiti pa će ti puno toga postati jasnije.

Da se razumijemo, ne klanjam se Rimcu. Osoba koja naruči razvoj nečeg od FSB-a Zagreb, oni to odrade, a on onda NE PLATI fakultetu; to je za mene dno dna. Priča o prvobitnoj akumulaciji kapitala je dobro poznata i neću ju ponavljati.
No isto tako ću reći da nije nimalo jednostavno nešto ovakvo samo sastaviti, kako si ti rekao. Samo softver koji prati sve to i upravlja time je zalogaj koji je jako velik. Probaj složiti canbus mrežu od nule za neki auto. Uzmi neki auto star 20 godina koji ima analognu mrežu i onda ga presloži na canbus. Znači na postojeći motor prvo moraš dodati elektroničku zaklopku gasa. Potom u autu mora biti isto takva pedala gasa, jer sajle više nemaš. To mo riješili. Sad ti treba neko body control modul koji će zaključavati auto, spuštati šajbe, prati stakla i slično. To je canbus niske brzine jer nema kritičnih informacija. Treba ti neki gateway modul u kojem se spajau taj spori i brzi canbus koji upravlja radom motora uzimajući u obzir sve bitne parametre. Ah da, moraš ugraditi ABS/ESP modul, otrebnu senzoriku (kut zakreta upravljača, senzore brzine kotača, yaw i rol senzore) pa to iskalibrirati da to sve skupa radi. Nevera ima torque vectoring preko sva četiri motora. Ok, tebi to ne treba, imaš klasični motor, ali mogao bi malo pomagati ulasku u zavoj pa kočiti unutarnji stražnji kotač, a i unutarnji prednji da snagu potjeraš preko otvorenog difa na vanjsku stranu da ti auto ima brži ulazak u zavoj.
Evo, kad to složiš, javi mi se i ja ti onda dopeljam svoj auto da to na njemu ponoviš i platim ti; pošteno?
04.06.2021 | 15:35
I te kako mi je jasno da složiti auto nije nimalo lako i jednostavno. Rade timovi ljudi godinama i potroši se mnogo novaca na to.
Floskula "kad to složiš" ne treba komentirati.

Želio sam još nešto komentirati a to je ova vijest koja je udarna u RH.
Koliko se bude našlo "junaka" koji budu pokušali dionicu odvoziti brže od 232km/h? Mediji su dosta precizno naveli gdje je to bilo i koliko je vozio.
Smatram kako novinarska etika nije više ne nivou, a nejasno je zašto se tome pridaje tolika pozornost?

Davno sam gledao emisiju u kojoj je gostovao Niko Pulić i poteglo se pitanje za koliko je došao od Dubrovnika do Zagreba (očito je "letio" po cesti) i nije htio odgovoriti s argumentom kako ne želi da se taj "rekord" obara i da se ugrožavaju životi, s time da voditelj nije navaljivao s pitanjem.

EDIT:
Malo sam bacio oko na cijene patenata i dosta su šarolike cijene.
Prijava patenta je oko 4-5k EUR i plača se po godinama i raste ako se patent štiti u sve većem broju država.
Našao sam podatak da je međunarodna zaštita oko 2 miliona dolara i realno se ne isplati jer se, kako navode, korporacije koncentriraju na određena tržišta.
Rijetki su međunarodno patenti (očito zbog novaca), zato se i drže u tajnosti dok se proizvod ne razvije.
04.06.2021 | 16:00
jura22 kaže:

Na kraju krajeva, što je to Rimac revolucionarno proizveo? Supercar? On je to sastavio, a ne proizveo. Ima dva patenta (jedan za retrovizor, a drugi za hlađenje baterija), a Tesla mislim 11, usput Nikoli Tesli se pripisuje 111 patenata (kurioziteta radi).


A koja je razliku između "sastavljanja" i "proizvodnje"?!

Misliš da je sastavljanje samo sklapanje gotovih dijelova koje je netko drugi proizveo?!

Zašto onda nešto slično Neveri nije sastavila neka druga firma koja je u auto-industriji već desetljećima, kad je to tako jednostavno?!

Mislim, ne bi trebala neka filozofije samo "stataviti" auto, zar ne?!

Mate Rimac je uspio napraviti sportski automobil na električni pogon, vrhunskih karakteristika, nešto što do sada nije uspjelo niti znatno etabliranijim "igračima" u branši. Ako to nije posignuće, onda ne znam što jest.
04.06.2021 | 16:19
Pa dao sam spisak električnih super auta. Pregledaj ih.
Aspark Owl izgleda kao super auto.
Da se ne mučiš: www.autocar.co.uk/car-news/advice-electr...astest-electric-cars

Interesantno je što Tesla Roadstar (kako je navedeno) od 0-60mph ide za 2,0s, dok Rimac C_Two 1,85s a cijena mu je 189.000 funti u odnosu na 2 milina funti.

EDIT:
Želim reći kako je cijena astronomska i kako takav tip auta nije "za svaki dan", a pogotovo po cestama RH, a i po dobrom djelu EU. To je auto u klasi "imati" a ne "koristiti" i sigurno bude kupaca koji ga budu dodali uz Ferrai-a, Bugattia i još po kojeg egzotičnog ljubimca.
04.06.2021 | 16:30
jura22 kaže:
Floskula "kad to složiš" ne treba komentirati.


Ovo nije floskula, nego najozbiljniji stav. Kako sam napisao, kad to složiš, ja ti dopeljam svoj auto da na njemu napravimo skupa istu stvar i to pošteno platim.
Ne prepirem se bezveze, i ne razbacujem ofrlje izjavama i ocjenama. Mehanički mogu složiti sve što trebam. Mogu zavariti sve što trebam MIG/MAG postupkom. Idući na listi je izmjenični TIG (da mogu zavarivati aluminij). Bavim se kompozitima. Iskreno bi htio savladati CANBUS da ga mogu složiti od nule i poslije modificirati.
Dakle, moja ponuda stoji. Svi ju vide, a Smayoo neće obrisati ovaj post (jer nema razloga, vjerujem), nadam se.
04.06.2021 | 16:59
Djuro genijalac kaže:
BTW, kad već spominješ Finsku, tamo postoji globa u visini postotka primanja; bio je jedan od direktora Nokije na vrhuncu moći kad su ga klepili zbog jurnjave i dobro se istovario; mislim da je to bila najviša globa zbog prekoračenja brzine na svijetu.

Sjećam se ovoga za Finsku. Da, u visini primanja je bila kazna i tip je morao platiti ohoho. Samo, ja sam mislio da se radi o Švedskoj, no to je sada tako malo bitno...
Djuro genijalac kaže:
Ovo nije floskula, nego najozbiljniji stav. Kako sam napisao, kad to složiš, ja ti dopeljam svoj auto da na njemu napravimo skupa istu stvar i to pošteno platim.
Ne prepirem se bezveze, i ne razbacujem ofrlje izjavama i ocjenama. Mehanički mogu složiti sve što trebam. Mogu zavariti sve što trebam MIG/MAG postupkom. Idući na listi je izmjenični TIG (da mogu zavarivati aluminij). Bavim se kompozitima. Iskreno bi htio savladati CANBUS da ga mogu složiti od nule i poslije modificirati.
Dakle, moja ponuda stoji. Svi ju vide, a Smayoo neće obrisati ovaj post (jer nema razloga, vjerujem), nadam se.

No, @jura_22 - you've got yourself a challenge: kako bi to rekli Englezi.
Čovjek zna o temi više od 80% članova ovoga foruma, give or thake.
Šta sada, nije više birtijska priča - treba stati iz svojih rečenica...
EDIT:
Vjerujem da bi ti čovjek dopustio i đoker "zovi prijatelja".
04.06.2021 | 17:11
jura22 kaže:
Ježiga, kada prodaješ maglu, onda omot mora biti skup.
Reklamira se kao serijski auto, ali mene su učili da 1 komad nije serija (sarkazam).

Rimac je predstavio dva automobila. A proizvoditi će se i coupe, koliko sam shvatio.
Pogledaj im unutrašnjost, jedan ima svijetlo smeđu a drugi jarko narančastu kožu.
Znači, nije proizveden jedan automobil definitivno, jer će oba biti vožena i testirana u okolici Dubrovnika.

o_11280071_1280.jpg


U godini dana će ih proizvoditi 50; i svih 150 je naručeno.
Nije li ti bilo malo slučajno vidjeti kod Romana Bolkovića Mohameda Alabbara?
www.jutarnji.hr/vijesti/hrvatska/emirats...i-je-na-umu-15078049
Nekako si mislim da taj tip, osim što je rekao da nikada nije vidio ljepšu stvar na svijetu od hrvatske obale (što ti Djuroo objašnjava svojim riječima), nije propustio ovaj event.
Ako ne znaš tko je on, čovjek je zaslužan za Burj Kalifu i najveći Mall na svijetu, u kojemu se nalazi najveći  store na svijetu no to nije tema.
Ja sam emisiju gledao. I baš sam si pomislio da je to tip čovjeka koji će kupiti Neveru.
No, tko zna - možda je zaista došao u Hrvatsku samo na priču s Tomaševićem oko "zagrebačkog Manhatanna".
Taman kada ovaj pregledava financije i vjerojatno polako steže sve investicije koje smatra nepotrebnim.
Ja ne znam, priznajem.
Samo držim da je velika slučajnost da se predstavljanje Nevere i dolazak ovakvog kita u Hrvatsku poklope u istome tjednu.
04.06.2021 | 17:21
Ne dvojim da Djuro zna jako puno, cak opsesivno.
Nisam tvrdio da znam sloziti elekrtoniku u autu (hvala na ponudi).

I to ako netko zna vise o nekoj temi, nama ostalima je sto, zabranjeno komentirati i diskutirati?

Neki padaju u ekstazu od Rimca. Naslisao sam se keko je on cudo od poduzetnika i sve tako superlativi.
Budemo pricali kada prvi auto isporuci (lako ga je prodati).

I novac koji mu je dodjeljen iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, ako dobro racunam, dobiva 10% od onoga sto ce svi ostali gospodarstvenici dobiti.
Ispada da je to najvrijednija hrvatska kompanija.

Bandic plati 2 miliona eura fontane, a Rimac dobije 200 miliona eura.
04.06.2021 | 17:28
Gledaj, ja samo podsjećam da si prvo pisao da nikada neće izaći iz koncepta, pa unatoč dokazima udaljenim klik na touchbar da si tvrdio kako je predstavljen jedan, da bi kraj jednog Dubrovnika provukao Smiljan zato što je auto električni pa u zahvalu Tesli, na što ti je objašnjeno zašto se išlo na Dubrovnik.
Rečenicom - koliko god ga ne voliš - taj mali postavlja neke nove granice i uredno ih ruši.
I ja sam osobno sretan zbog toga.
Em mi diže reklamu zemlji iz koje sam, em dovodi ljude u tu svoju firmu iz 40 zemalja svijeta koji znaju što rade - pa ne bi Porsche i Hyundai ulagali u njega da je levat.
Ali tebi ni on ne valja.
Stvarno smo poseban narod.
Tko god se digne iznad prosjeka, popljujemo ga i svi tvrdimo da znamo bolje.
Dobro je Krleža rekao, sačuvaj me srpskih pobjeda i hrvatskog jala.
Valjda ti je jasno zašto; prvi izgubljene bitke slave kao pobjede, a drugi ne podnose uspjeh sunarodnjaka.
Aj reci da nismo takvi?
04.06.2021 | 17:36
I daj malo smanji superlative. Niti vidim Tita u kavi niti padam u ekstazu na Rimca.
Samo na to što ti gledaš negativno ja gledam pozitivno.
Treba li nam proizvodnja ovdje u Hrvatskoj?
Treba.
Hoće li on pojačati taj segment poslovnog sektora?
Hoće.
Za mene tu priča staje.
EDIT:
Prije nego me pokušaš posramiti da ne znam što je superlativ, znam - ovo je bilo preneseno značenje da mislim sve najbolje o onima o kojima ti misliš sve najgore - samo da objasnim.
Superlativ u praksi - dobar, bolji, najbolji. OK?
A pod ovo da mi Alabbar spada u tipa koji će kupiti Neveru pokušat ću ti objasniti tvojom usporedbom s Rimac automobila s Teslinim.
Tesla trenutno proizvodi automobile. Električne, ali "automobile".
Rimac proizvodi - neka me znalci isprave - hiper automobile. Tako ih zovu ako ne griješim.
Znači, prosječan kupac Tesle nema teorije da cilja na Rimčev automobil, kao ni na Koenigseggov automobil - koliko god ta dva proizvođača bila mala - skupi su ko vrag.
Tesla Roadster 2 će vjerojatno spadati u istu skupinu, tu ću pustiti @Djuri da me ispravi ako griješim.
Ono što želim reći jest da ovakve automobile kupuju oni koji imaju još 10 sličnih u garaži. Ljudi iz svijeta sporta (Ronaldo, Jordan, Rosberg koji je i naručio jedan crveni ako se dobro sjećam), biznisa (Alabbar) i ostalih sfera života koji imaju toliko para da imaju ne jedan, nego ergelu automobila, redom te hiper jurilice i eventualno par obiteljskih tipa Porsche Cayenne.
Pa neće si tako skup auto kupiti tip koji će imati samo taj jedan auto, i ciljati da će mu kada ga ne vozi biti parkiran ispred kuće na Gračanskoj cesti.
Takvi ljudi imaju poslugu, zaposlenike koji se brinu oko njihovih automobila, jahta, privatnih aviona...
O tome ti pričam.
I zašto je to loše za Hrvatsku, ja zaista ne vidim.
04.06.2021 | 18:25
@jura_22 - odakle ti brojka da je Vlada RH ili Grad Zagreb (na koga si već ciljao nije mi jasno) uložili u Rimca 200 milijuna eura?
To je, ako se dobro sjećam, cijena kampusa u Sv. Nedelji koji on planira graditi, no nisam pročitao da će to platiti porezni obveznici.
Ako mu je za malo manje od pola kompanije Porsche dao 70 milijuna eura, a Hyundai i Kia 80 milijuna eura - to je 150 milja za suvlasništvo.
I to se da provjeriti klikom na Google, članci iskaču da sada ne stavljam linkove.
Ali ovih 200 milijuna eura, ne osporavam - samo te pitam jer nisam tražio - jesi li siguran u to što tvrdiš?
04.06.2021 | 19:11
Novci: www.tportal.hr/biznis/clanak/ovo-su-dva-...agendu-foto-20210401
Nije ulozila vec je odredila EU novac za Rimca. Jako je zgodno da kampus bas toliko kosta.

To sto je autoindustrija ulozila 150milja je kap u moru kapitala koje imaju. To su firme koje vrijede desetke miliona bilo cega.
Kuriozitet je da Tesla daje jurilicu za 10% cijene C2.

I na kraju s Teslom mogu na Sljeme, a s C2 je pitanje da li bi prosao ili zapeo.
04.06.2021 | 19:38
Nisam niti ciljao da je to puno novaca za Porsche ili Hyundai & Kia Motors, nego da je 150 milijuna eura kupilo gotovo pola (malo manje) kompanije Rimac automobili.
A što te smeta ako tu lovu daje EU?
I za obnovu, tj. prenamjenu Rafinerije Sisak, kao i za Pelješki most - to su bespovratni novci ako sam dobro shvatio.
I zašto se to ne bi uložilo u proizvodnju?
Ja tu ne vidim problem ako je stvar ovakva kako sam je ja opisao.
EDIT:
I usporedba sa Sljemenom više ide na cestu nego na auto. Koliko se sjećam, jedan od tri suvoditelja emisije The Grand Tour, Richard Hammond, potrgao je prvi model na brdu u Švicarskoj. Znači auto se može voziti brdovitim terenom s poštenom cestom.
Samo se ne da juriti s njime u zavoju.
04.06.2021 | 20:19
Kloba, Jura ti govori o ovome: www.portalnovosti.com/mate-matika

Ovo nije kampus, nego projekt samovozećih taxija, ali princip je isti.
04.06.2021 | 20:25
Za to sam čuo, i za to znam da je rok nevjerojatno mali i za znalce nedostižan.
Tri godine, da sada ne čitam ponovo - i da će Zagreb imati prve autonomne taxije na svijetu.
Da, to je malo Petar Pan...
EDIT:
Sada tek čitam i ovo nisam znao. Samo ovo što sam napisao prije dodatka na temu taxi vozila.
04.06.2021 | 20:32
Da. Ovo je očito stručan medij a ja sam informacije o taxiju čitao točno iz ovog teksta čiji naslov citira i prema tome sam čak i ja koji pojma nemam bio skeptičan.
"Godine 2024. Zagreb će postati prvi grad na svijetu u kojem će biti dostupna usluga robotaxi – korištenje samovozećih, električnih taxija putem aplikacije."
Ali da država komplet lovu koju smo dobili za oporavak od pandemije ulaže u Rimca - to je suludo. Bez daljnjeg.
Ne ulažeš sve što imaš u jednu stvar, biznis 1 na 1.
04.06.2021 | 20:46
Djuro genijalac kaže:
Kloba, Jura ti govori o ovome: www.portalnovosti.com/mate-matika

Ovo nije kampus, nego projekt samovozećih taxija, ali princip je isti.


Da, na novcima pise kuda tocno trebaju ici.
Novac za kampus je valjda plavi a za samohodne taksije je zuti.
Kako to da lova iz fonda dolazi bas kada se kampus pocinje graditi i kako su bas pogodili iznos.

Koliko se ja sjecam, Hammondu je dosta cudno izletio s ceste a auto su gasili danima.
04.06.2021 | 21:05
Da, na novcima koje ti daje EU, piše točno kuda trebaju ići.
Nenamjensko trošenje novca dobivenog iz fondova EU povlači velike financijske kazne.

Ili ti stvarno misliš da EU doveze sa šleperom 200 milja EUR-a, istovari ih ispred firme, i kaže: "Evo gospodo, izvolite, trošite gdje, kako i koliko želite".

Ah, da, nije čovjek ništa revolucionarno napravio, kupio LEGO autić i sastavio ga po tvojim uputama....

Svijet ipak funkcionira malkice složenije od tvog pojednostavljenog razmišljanja.

A Hammondovo izlijetanje sa Concept One-om sa tim ima kakve točno veze?
Nikakve, ali eto, još jedna prilika za pljuvanje po Rimcu... baš zgodno.
04.06.2021 | 21:16
Kloba kaže:
Nisam niti ciljao da je to puno novaca za Porsche ili Hyundai & Kia Motors, nego da je 150 milijuna eura kupilo gotovo pola (malo manje) kompanije Rimac automobili.
A što te smeta ako tu lovu daje EU?
I za obnovu, tj. prenamjenu Rafinerije Sisak, kao i za Pelješki most - to su bespovratni novci ako sam dobro shvatio.
I zašto se to ne bi uložilo u proizvodnju?
Ja tu ne vidim problem ako je stvar ovakva kako sam je ja opisao.
EDIT:
I usporedba sa Sljemenom više ide na cestu nego na auto. Koliko se sjećam, jedan od tri suvoditelja emisije The Grand Tour, Richard Hammond, potrgao je prvi model na brdu u Švicarskoj. Znači auto se može voziti brdovitim terenom s poštenom cestom.
Samo se ne da juriti s njime u zavoju.


ja bi zelio jako puno Rimaca u Hrvatskoj il slicnih firmi, mozda onda nas puno ne bi moralo radit van Hrvatske... ukratko
04.06.2021 | 21:17
Bio je sarkazam!
Ako imaš 150 miliona EUR-a koje su ti prijatelji uplatili i onda dobiješ 200miliona EUR-a koje su ti prijatelji omogućili, tada imaš 350 miliona EUR-a na računu. S tim novcima moraš razviti samohodni taxi i sagraditi kampus. Vjerujem da će kampus uspješno sagraditi.

Još nešto što sam mislio da će netko komentirati s linka o E super car listi:

Under the Battista’s curvaceous carbonfibre skin is the same powertrain used in the Rimac C_Two. With four motors and a combined output of 1877bhp, performance is ferocious, and although official figures haven’t been released, insiders reckon a two-second 0-60mph time is on the cards. Despite being closely related to the Rimac, the two share only about 50% of their components, so the 150 purchasers of the £2 million Pininfarina will be getting a bespoke machine. The hefty price includes driver training in a Formula E car run by parent firm Mahindra.

Čini se da kupuju u istom dućanu!
04.06.2021 | 21:27
Ja bi želio jako puno Rimaca u RH, ali da se ne futraju s novcem za oporavak i otpornost. Taj novac je namijenjen firmama koje su pretrpjele gubitke uslijed korone i potresa, a ne za gradnju kampusa i samohodnih taxija (za koje čisto sumnjam da će vidjeti svijetlo dana i da će zakonodavac takva vozila prihvatiti)
Nije točno jasno od čega se Rimac treba oporaviti i kako će nam njegova tvrtka pružiti otpornost i na što.
Na kraju on nije većinski vlasnik, ali je najveći.

Za samohodne aute postoji "Moral Machine" kojeg je izradio MIT, USA pa ga ispunite:
www.moralmachine.net/
04.06.2021 | 21:35
Robert_84 kaže:
ja bi zelio jako puno Rimaca u Hrvatskoj il slicnih firmi, mozda onda nas puno ne bi moralo radit van Hrvatske... ukratko

Infobip i Rimac automobili spadaju među jedina dva jednoroga u HR. Tako se kao zovu tvrke čija je vrijednost prešla miljardu dolara.
Mi imamo dva, dok primjerice Italija nema niti jedan.
www.netokracija.com/unicorn-jednorog-hrvatska-177282
No, ekonomiju države ne čine jednorozi koliko mala obiteljska gospodarstva ili srednje tvrtke, kao što dobro znaš pošto živiš u Njemačkoj da njihovo jako gospodarstvo čini (uz krovne gigante koje ne trebamo nabrajati) ogroman broj srednjih poduzeća.
I na to se mi moramo usredotočiti.
Znači, svaka čast ovim jednorozima - ali država treba poraditi da smanji birokraciju i olakša otvaranje biznisa za svakoga tko ima iole znanja, volje i ideje.
Na tekstu koji sam linkao stoji da jednoroge nema ni Danska, ali unatoč tomu tu zemlju nitko ne drži siromašnom.
Baš naprotiv.
Najbolji dokaz da upravo te srednje tvrtke čine srž ekonomije države.
To malo što znam, znam sa faksa i to je to.
EDIT:
Kao i činjenica da naši porezni inspektori čine sve da zatvore ljude koji se trude, dok države koje sam nabrojio kao dobar primjer imaju potpuno drugačiji sistem. Njihov porezni inspektor je tu da te nauči i pomogne ti, te samim time olakša posao - a ne da glumi financijskog policajca čiji je jedini cilj ugušiti tvrtku i time potezom ubiti dohodak gazdi i svim zaposlenicima.
Moramo mi još jako puno žganaca pojesti u poslovno figurativnom smislu da dođemo na taj nivo.
To je moje skromno mišljenje.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 2 minuta
  • Mislav2222: ima i 2K 27inca dell monitor, u top stanju na prodaju :D
  • Yonkis: prodao bih iPhone 8 Plus, mijenjao mu bateriju prije cca godinu dana, moram provjeriti, pa ako ima zainteresiranih da ne pišem oglasnik.. Zapravo pišem anyway, valjda tamo netko lurka :)
  • mbp2009: Smayoo riješio sam, nego sad nije za mene, nego nekog drugog
  • accom: O muziki nemam pojma, surfanje je o.k., gaming - isto nemam pojma. :)
  • Krehacro: Dj-ing...Netflix,surfanje i neki gaming :)
  • accom: @Krehacro: meni ne uspjeva koliko bih željeo. Ali je iPad super alat, i sve više mi je neophodan (ajde, navika). Najviše ovisi o tome, što želiš radit.
  • lucija: Dosta ih je uspjesno preslo na iPad.
  • lucija: Nisam no ima na YouTubeu dosta recenzija ljudi koji jesu.
  • Krehacro: Planiram preci sa MacBook air na iPad da koristim kao svoj primarni uredjaj...jel netko to još pokušao i kako mu ide :)?
  • smayoo: Pa zar još to nisi riješio?
  • smayoo: :D
  • mbp2009: Doslovno sam ju ja otvorio hahaha
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?
  • kupus: Ima takvih naravno. Iz mog skromnog iskustva takvi su u manjini.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.33 Seconds

Provided by iJoomla SEO