Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!


23.03.2018 | 21:46
aaa... mislio si na konkretno porijeklo ove koja se prodaje, nemam pojma, nisam je išao ni pogledati jer bi me žena strpala u top i poslala za Muskovim Roadsterom
24.03.2018 | 06:47
Da tema ne bi postala nalik na privatnu prepisku dva stara prijatelja (nije da imam išta protiv) - nađoh ovo - zanimljivost: www.bug.hr/elektricna-vozila/bmw-odgadja...m-se-ne-isplate-3428
24.03.2018 | 09:05
Možemo opet o tome, pa da mi Smayoo skoči za vrat ko u onom drugom threadu

Kao što rekoh: cijeli lanac dobavljača i kompletna autoindustrija je posložena u smjeru u kojem je. Ova električna tehnika je toliko drugačija da treba uspostaviti potpuno novi lanac od početka do kraja i to košta. Primarno vremena (što se u končanici svodi na novac), a onda i novaca. I onda kad imaš dioničare Bayerische Motoren Werke Aktiens Gesselschafta (najveći je obitelj Quandt) koji očekuju prinos po dionici u nekom iznosu, poslovanje s debelom nulom nije opcija. Drugi, ne manje bitan detalj, je BMW kao marka koja se profilira kao vozački auto u kojem se ugađa vozaču pa treba biti jako oprezan oko performansi takvog auta da on ne bi postal precijenjeno prometalo.
Da pojasnim: pod pojmom prometalo smatram neko sredstvo individualnog transporta koji te prebaci od Črnomerca do Dubrave kroz gužvu u sličnom stupnju komfora kao i tramvaj ili autobus i uz sličnu prosječnu brzinu.
Auto, nasuprot prometala, je sredstvo s kojim ideš od točke A do točke B preko prijevoja umjesto kroz tunel samo zato jer ti sa svakim skretanjem, kočenjem, ubrzavanjem i promjenom brzine taj auto izvlači osmijeh na lice.
BMW se busa kroz svoju povijest da radi aute za znalce; ova električna polugovneta koja sad (precijenjeno) prodaje su samo prometala s propelerom
24.03.2018 | 09:12
Ma rekoh, meni ne smeta što se dva znalca međusobno ispituju i dopituju, samo sam ovo slučajno jutros našao - pa reko' da stavim. Inače, nisam imao pojma da imaju stupnjeve elektrifikacije vozila. Znači, ovo danas je električno vozilo 4. stupnja koje im se ne isplati, počet će izlaziti 2020. sa 5. stupnjem u jedno 20 modela, dok od 6. stupnja očekuju full zaradu. Jesam pohvatao?
24.03.2018 | 10:58
Kako ja to vidim, Djuro i ja se uglavnom slažemo. Da je imao priliku probati voziti Teslu makar 10-20 km, slagali bi se potpuno, jer bi shvatio koliko su i najbolji benzinski auti inferiorni električnom autu koji je primjereno koncipiran.
A to da se BMWu to ne isplati - ne čudi me. Djuro je to jako dobro i objasnio. Pogreška u njihovom razmišljanju je u tome što zanemaruju činjenicu da je ovo prijelomni trenutak tehnologije i da oni koji žele opstati na ovom tržištu SUTRA moraju ulagati novac i odustati od profita SADA da bi stekli kritični knowhow jer ga kasnije neće više imati odakle platiti. To jest - dogodit će im se što i npr. Nokiji.
24.03.2018 | 13:05
@ Kloba

Nemoj sve kaj pročitaš tak ozbiljno shvatit. Ovo s generacijama je čisti PR i damage control. Između redaka ti oni poručuju zapravo ovo: 'sad smo još preglupi da bi napravili električni auto koji je dostojna alternativa klasici i k tome to sve skupa još i previše košta. No, za 4-5 godina ćemo uspjeti izreketariti sve dobavljače da spuste cijene pa da na tome možemo zarađivati.'
To su ti generacije električnih vozila o kojima tepe BMW. I nemoj biti u zabludi, oni svi REKETARE dobavljače preko übera
24.03.2018 | 13:53
[quote="Djuro genijalac" post=166531]Možemo opet o tome, pa da mi Smayoo skoči za vrat ko u onom drugom threadu


Auto, nasuprot prometala, je sredstvo s kojim ideš od točke A do točke B preko prijevoja umjesto kroz tunel samo zato jer ti sa svakim skretanjem, kočenjem, ubrzavanjem i promjenom brzine taj auto izvlači osmijeh na lice.

Tu pričaš i o Subaruu, hehe,
24.03.2018 | 14:30
Nadam se samo da ima Tesla neće biti uzor po pitanju dizajna. Dizajneri(vanjštine i interijera) koji rade u toj kompaniji su poluidioti. O elektronici i pogonu neću suditi, pretpostavljam da je dobra. Vjerojatno i je u svim vozilima, prvih godinu dana.
Do sada, a mogao bi se kladit, u posljednih 10g valjda 75% svih kvarova u vozilima imalo je direktne ili indirektne veze s elektronikom. Osobno sam mišljenja da NITI JEDAN proizvođač danas nije u stanju proizvest pouzdano vozilo koje uz redovno održavanje može bez greške odvesti recimo 30000km.

Ljudi se tješe idiotarijama kako je auto sredstvo od točke A do točke B, a oni koji tako razmišljaju mišljenja sam da rade štetu sebi i drugima. To je proizvod koji masno plaćate i iza njih netko mora stajat. Nedostaje ogromna količina odgovornosti iza svih proizvoda koji se puštaju na tržište.
Dobrim dijelom dresirana stoka(koju dresira stoka koja ih je i proizvela) iz servisa obrađuje stranke i izbjegava na sve moguće načine sanirati nedostatke. To je krug u kojem krdo prevaranata trlja ruke.
A šta će tek biti kad krenu mušice u električnim vozilima, a bit će ih ko u priči. Bit će to neviđeni kupleraj. Pogotovo kod onih sa višim stupnjem autonomnosti.
Generalno me oduševljavaju električna vozila iz više razloga(pogotovo dio oko ekologije i performansi ), no svo to oduševljenje nekako splasne čim mi prdne računalo, perilica, TV itd.
24.03.2018 | 14:49
Nisam shvatio što te zapravo muči s dizajnom Tesle? Estetika? Ili elektronika?

I kakve elektronika zapravo ima veze s dizajnom?

I zašto ti se podrazumijeva da je svaka elektronika automatski nekvalitetna i podložna kvarovima? Zašto ne smatraš svaki put kad negdje vidiš keramičke pločice na zidu - da su nekvalitetne i da će sutra otpasti?
24.03.2018 | 15:37
JOHN kaže:

Osobno sam mišljenja da NITI JEDAN proizvođač danas nije u stanju proizvest pouzdano vozilo koje uz redovno održavanje može bez greške odvesti recimo 30000km.


Pa ako ti se nije omaklo da ti fali jedna nula pa si mislio reći 300.000 km, onda si debelo u krivu.
No, prije nego krenemo u raspravu tog tipa, molio bih samo da definiraš grešku? Što je greška? Kvar koji te ostavi stajati uz cestu? Smrzavanje navigacije?

Današnji auti su iznimno pouzdani. Nepredviđeni kvarovi se događaju u postotnim iznosima, i to reda veličine 1-3 posto. To je ispod razine rubnog područja u Gaussovoj krivulji.
24.03.2018 | 15:44
Mene osobno ne muči ni dizajn ni elektronika. Nisam vlasnik takvog vozila, niti ću vjerojatno biti. Ne impresionira me. U biti, s godinama me sve manje stvari može impresionirati. Po pitanju dizajna je bilo više smjeru nepraktičnosti(kojeg je ostatak autoindustrije savladao i prebolio prije 20g) i lošem odabiru materijala.

Pločice ne otpadaju/pucaju zbog njih samih. Otpadnu ili zbog loše podloge ili ljepila ili idiota koji ih je stavio. Znači da nešto ne valja u procesu ugradnje i da treba nešto zamijenit. Ako ti nešto otpadne u kupaoni i ideš logikom da je to samo(ne treba se stime zamarat) ploćica, onda čemo svi mi uvijek imati isti problem s kupaonim odnosno sa svime osim s pločicom koja je otpala ni kriva ni dužna.
Meni moje iskustvo govori da elektronika u vozilima ili recimo proizvodima kućne upotrebe nije baš na razini kakva bi trebala biti. Željezo i beton jesu.
Osobno mislim da ta elektronika ne prolazi dovoljno testiranja, nego se brže bolje štanca samo da se proda i da ima profita. Kad nitko od korisnika ne gunđa, za takve žmukljere je to eldorado. Ne samo elektronike, nego i svega ostaloga.
24.03.2018 | 16:07
Djuro genijalac kaže:
JOHN kaže:

Osobno sam mišljenja da NITI JEDAN proizvođač danas nije u stanju proizvest pouzdano vozilo koje uz redovno održavanje može bez greške odvesti recimo 30000km.


Pa ako ti se nije omaklo da ti fali jedna nula pa si mislio reći 300.000 km, onda si debelo u krivu.
No, prije nego krenemo u raspravu tog tipa, molio bih samo da definiraš grešku? Što je greška? Kvar koji te ostavi stajati uz cestu? Smrzavanje navigacije?

Današnji auti su iznimno pouzdani. Nepredviđeni kvarovi se događaju u postotnim iznosima, i to reda veličine 1-3 posto. To je ispod razine rubnog područja u Gaussovoj krivulji.


Ništa mi se nije omaklo. Danas vozila izlaze s greškama i prije no što su izašla iz salona.
Ako sam kupio vozilo s navigacijom, onda očekujem da radi auto i navigacija. Nisam kupio posebno auto i posebno navigaciju. Ne kužim takva pitanja!? Jesi li i ti jedan od onih tipova iz servisa i salona.....pa kaj ima veze ak to sad ne radi, bitno je da auto vozi.
Današnji auti su nepouzdani. Ako je pouzdanost da te odveze od točke A do točke B u bilo kakvom stanju, onda mogu potvrdit da je pouzdan(ako mi je ispran mozak ili sam na teškim drogama).
Meni pouzdano znači, da se putem ne odvrne koji vijak(nije nužno da otpadne), da ne cvile kočiona kliješta, da se ne paraju diskovi, da ne cvili cilindar papučice kuplunga, da ne puca glava motora, da ručna drži, da na brtvama ne slini, da je display uredno reagira od -10 C, da auto ne fijuče u rasponu od 120-130km/h, da stezaljke dovoda goriva drže.....i tako milion drugih stvari što prema osobnim iskustvima i iskustvima uže obitelji, prijatelja i kolega s posla.
Postotak? O čem ti pričaš? Jel ti to sebe tješiš? Čije ti postotke uzimaš kao relevantan podatak? Što “oni” tumače greškom da bi ušlo u krivulju? Ajd radije nemoj.
24.03.2018 | 16:24
Jasno da se na nekim vozilima pojavi potreba za doradama koje se službeno zovu kampanje. Neke su potencijalno opasne, onda se radi o sigurnosnom opozivu.
Auto je IZNIMNO kompleksan proizvod u koji se utrpava sve i svašta (bez realne potrebe, već kao sredstvo izdvajanja iz mase ostalih tip: mi imamo to i to..), no i opet tvrdim da radi bez problema.
Evo, idemo redom prema tvojoj definiciji pouzdanosti: da se ne odvrne vijak. Vjeruj mi da sam napravio kilometara i kilometara i NIKAD mi se nije odvrnuo ni jedan vijak.
Kočnice cvile kad se špara na oblogama i diskovima. Iz ovog podatka zaključujem da je riječ o francuskom vozilu, najvjerojatnije Citroënu koji u prvoj ugradnji koristi Valeo (francuski proizvođač). Da je riječ o nekom proizvođaču koji koristi ATE ili TRW, ne bi se nikad žalio na cviljenje. Ja vozim ford pumu staru 17 godina na kojoj NIKAD nisu zacvilile kočnice, a ima 240 tisuća km. Dakle, stvar je odabira i cijene, ali nije pošteno generalizirati. Po toj logici su svi kompjuteri smeće, jer hp radi smeće i koristi windowse kao OS.
Cviljenje kuplunga je iz iste kategorije. Ako je sve napravljeno dobro, onda ne cvili i vjeruj mi da postoji iznimno puno automobila na kojima NE CVILI kuplung ni na 200.000 km.
Displej na -10C je spor? Pa, bojim se da se zove LCD (ono L znači Liquid, ne?). Ako je auto star i nema LCD, nema problema ni na -20C...
I tako dalje i za sve ostale prigovore... Dakle, vjeruj mi, postoje auti koji nemaju NIKAKVIH problema, a postoje i oni koji, ajmo reći, traže malo više razumijevanja od svojih vlasnika
24.03.2018 | 16:43
Iskreno nemam baš volje sve komentirat šta si naveo jer bi ti sve pobio. A ta rasprava nema imala nikakve svrhe.
Uglavnom, sam si rekao da voziš Forda starog 17g. Ja govorim o vozilima 10g starosti na ovamo.
Ja sam vozio aute od 20 pa do skoro 200 tis eura. Njih brdo. Evo, neki dan sam imao priliku vozit Jaguar XE S, od 130 000 eura. Ima sam suputnike, cvrčci i to gadni.
Sve što je tvornički u vozilu, za mene je cjelovit proizvod jer sam ga tako platio.
Osobno sam imao iskustva, gdje se dio u autu tvornički mijenjao u 4 navrata. Znači 4 serijska broja, a niti onaj zadnji nije riješio problem. Znači svjesno puste nešto a da znaju da nije riješilo problem. Sajle mjenjača! I svi su imali problem s time, svaki od neznam koliko stotina tisuća proizvedenih.
Vozila se nedovoljno testiraju prije no što izađu na tržište, a kampanje su priča za sebe. Mnoge važne stvari se guraju pod tepih, a korisnike se uvjerava da je to sve u redu.
24.03.2018 | 17:31
Mogu se složiti da ima puno proizvođača automobila koji štede na elektronici koju ugrađuju u aute pa elektronika nije na razini kvalitete glavnine komponenata.
To ne znači da je to u SVIM autima tako. U autima koje sam ja vozio zadnjih 10 godina nije bilo nijednog od problema koje si naveo (osim LCD na -10, to je glupost i svjestan si toga) ne u prvih 30.000, nego ni u prvih 100.000 km.
I dalje ne shvaćam kakve to sve veze ima s dizajnom Tesle.
24.03.2018 | 17:45
smayoo kaže:
Mogu se složiti da ima puno proizvođača automobila koji štede na elektronici koju ugrađuju u aute pa elektronika nije na razini kvalitete glavnine komponenata.
To ne znači da je to u SVIM autima tako. U autima koje sam ja vozio zadnjih 10 godina nije bilo nijednog od problema koje si naveo (osim LCD na -10, to je glupost i svjestan si toga) ne u prvih 30.000, nego ni u prvih 100.000 km.
I dalje ne shvaćam kakve to sve veze ima s dizajnom Tesle.

Elektronika da ima veze s dizajnom Tesle? Ne kužim te.
Elektronika kod auta? Di da krenem. Ključ kartice, led rasvjeta, elektronika sjedala, lambda sonde, senzori kiše, senzori svijetla, senzori parkiranja itd.. Pa kaj sam ja vidim da ovi senzori među zadnjim navedenim, k..ca ne valjaju.
24.03.2018 | 18:25
Elektronika da ima veze s dizajnom Tesle? Ne kužim te.


Ti mene ne kužiš? Pa ti si započeo post tvrdnjom da su dizajneri Tesle poluidioti i dalje nastavio rant na temu toga kako je elektronika najveće zlo na svijetu... I ja se cijelo vrijeme trudim shvatiti logičku vezu između te dvije tvrdnje...

Elektronika kod auta? Di da krenem. Ključ kartice


Kartice ili privjeske, koristim takve ključeve auta već 10 godina, na 5 različitih auta. NIkad ni na jednom problema. Čak ni na VW.

, led rasvjeta,


LED svjetla na autima su jedina s kojima NIKAD nisam imao problema. Kakve ti to aute voziš?

elektronika sjedala,


Što ti znači "elektronika" sjedala? Misliš na elektromotore za podešavanje visine, udaljenosti i nagiba sjedala? Zašto je to "elektronika"? Znaš li ti što točno znači "elektronika" u odnosu na "elektrika" i "elektromehanika"?

Uglavnom, električno podešavanje sjedala na svim autima na kojima sam to imao krepa nakon nekog vremena. Ono što se dogodi je - da pukne neko plastično govance u prijenosu. Dakle - mehanika. Elektrika uredno radi i dalje.

lambda sonde,


Otkad se lambda sonde uopće koriste. Dakle, dvadesetak godina, nikad, ali NIKAD nisam imao problem s lambda sondom, osim na jednom autu, na kojem je nakon 250.000 km krepao grijač lambda sonde.

senzori kiše,


Taj senzor je toliko trivijalan da ni ne znam što bi se na njemu moglo pokvariti. Ja sam do sad vozio 4 auta s tim senzorom i na svima je radio jednako dobro prvog dana kao i zadnjeg. Na nekima od tih auta softver nije bio najbolje podešen pa aktivira brisače neujednačeno (pri istom podešenju osjetljivosti i istom intenzitetu kiše nekad zaglupavi pa "zaboravi" uključiti brisače, odnosno zakasni s tim). I to su bili auti od prije 10-12 godina. Na ovim novijima nema više takvih problema.

senzori svijetla,


Kakav je to senzor? Koji automatski pali svjetla u tunelu i sl? To nikad ne koristim jer su mi svjetla uvijek upaljena. Također - to je toliko trivijalan senzor da ne znam što se uopće može pokvariti. Jesi li siguran da problem nije u tome da mu je "oko" zamrljano blatom ili sl.?

senzori parkiranja itd..

Njih sam imao na dva auta. Na jednom su prestali raditi jer sam ja jednog mehanički oštetio i ne želim platiti sramno visoku cijenu koju servis traži za zamjenu. Na drugom radi vrlo zadovoljavajuće.

Pa kaj sam ja vidim da ovi senzori među zadnjim navedenim, k..ca ne valjaju.


To je vrlo inženjerski precizna kvalifikacija. "K..ca ne valjaju". Iz toga je posve jasno vidljivo kakav si točno problem imao s njima.

Što je zapravo tvoj problem? Zaista ti se svi ti nabrojani senzori neizostavno na svim autima koje si vozio - kvare? Ili oni ne funkcioniraju onako kako si TI zamislio da bi trebali? Je li u tome problem? Da imaš nerealna očekivanja? Kao Daddo u vezi baterija koje se ugrađuju u petparačke mobitele pa na temelju donosi sud o aktualnom stanju razvoja tehnologije baterija...
24.03.2018 | 19:00
Jbt...
Ljudi, stvarno ste se aktivirali...
Đuro, hvala na savjetu!
Ja se isključujem, daleko ste zanimljiviji za čitati bez mene.
24.03.2018 | 19:10
JOHN kaže:

Evo, neki dan sam imao priliku vozit Jaguar XE S, od 130 000 eura. Ima sam suputnike, cvrčci i to gadni.


Bez uvrede, ali od tvrdnje da su SVI auti nepouzdani do cvrčaka je jako dalek put. Cvrčak može iritirati (i mene BESKRAJNO iritira, da ne bi bilo zabune!), ali to ne znači da je auto nepouzdan.

No, evo, mislim da se možemo složiti da se NE SLAŽEMO oko definicije pouzdanosti.

Iako, ti nisi spomenuo ono drugo, puno, puno bitnije: a to su ovlašteni servisi koji su nemotovirani, preskupi, bahati, prečesto needucirani i kad sve zbroji i oduzme NISU DORASLI vozilima koja bi trebali održavati.

Na tvoju, ali i svačiju veliku žalost: vremena majstora koji se u sve razumiju su nepovratno prošla i danas ti treba podrška od tvornice i tehničke službe da bi mogao popraviti moderan auto na kojem se nešto pokvarilo. Počev od softvera koji tjeraju razne komponente vozila pa do njihove interakcije koju je nemoguće predvidjeti bez dobre tehničke podrške, a i uz nju se ponekad dogodi da nitko ne može otkriti kvar.

Evo jednog faktoida koji te može zanimati, ali i ne mora. Peugeot 607 kad se pojavio 1999. bio je prvi auto čiji je kompjuter motora bio po svojim mogućnostima (procesorska snaga) bio jači od onih koji su se koristili u programu Apollo i USPJEŠNO SU (čak i u slučaju nesretnog Apolla 13) odvezli tri astronauta do Mjeseca i nazad. Vjerujem da to ipak pokazuje i dokazuje da je auto danas nešto složeniji uređaj od perilice rublja...
24.03.2018 | 20:31
Djuro, cvrčci su bilo na račun toga da se vozila ne testiraju dovoljno, ali definitvno nije pitanje pouzdanosti, nego udobnosti.
Servisere sam spomenuo.

Smayoo, moduli za kartice su odlazile kod francuza dosta često, pogledaj koliko korejancima i francuzima odlaze led dnevna svijetla, električna sjedalala kod forda su kratkog vijeka (dal je elektrika, elektronika ili elektromehanika to me se ne tiče, jer TAKAV sklop NIJE POUZDAN), senzori svijetla kod nekih proizvođača rade uredno, kod nekih katastrofalno)lambda sonde su se kod chevroleta mijenjale na traci, a problemi su se ponavljali( Cruze od kuma, Kalos službeni). Senzori kiše, probaj vozit jedan BMW ili Mercedes, to je toliko nepouzdano da više moraš šamarat po prekidaču nego kaj se koncentriraš na promet. I nije riječ o nikakvom dreku na oku. Jednostavno nije kalibrirano kak spada. Meni je to onda neispravno.
I nije riječ svugdje o kvaru, nego o poluproizvodu. Auto sa senzorima za parkiranje da registrira stupić. Kod nekih senzori love i grančicu!!!! Kad uđem u tunel da odmah pali svijetla, a ne nakon dvije-tri sekunde. Itd itd.
Moja očekivanja su sasvim normalna. A takva su da kad se nešto prodaje i na koncu plati, da onda to zaista i radi. A ne da slušam....a to vam je tako na svakom autu, budu to popeglali na redizajnu.
I onda kad mi netko spomene autonomna vozila. Dalek je put do toga. Uprotivnom, će biti krša i mrtvih na sve strane.
24.03.2018 | 21:46
Dakle, za svaki specifičan problem, našao si NEKOG proizvođača koji ima (ili je IMAO) problema s tim i to si onda ekstrapolirao na sveopći problem. Super fora. Vidi, ima onaj jedan most što se nedavno srušio. Jebote, pa to je strašno! Ti mostovi su užasno nekvalitetni i nepouzdani! Idem odmah pisat peticiju da se ponovno uvede trajektna linija za Krk!
24.03.2018 | 21:55
Kad se otkrije tko je zajebo, taj sigurno više neće biti sudionik u gradnji. U industriji poluproizvoda budeš nagrađen!

Prije par godina sam nabasao na neku stranicu(nemrem se sad točno sjetit naziva) kad sam bio u potrazi za problemom oko vibracija sajli mjenjača. Na toj stranici imaš mogućnost provjeriti svaki model vozila, čak mislim od svih proizvođača. Nevjerojatna količina grešaka. Možeš listat do imendana.
24.03.2018 | 22:01
Uff... morao sam malo i raditi, a vi se raspisali

Ok, za početak par riječi o Tesli od MKBHD-a (lik nije dobio sponzorirani auto pa da piše samo lijepo o njemu).



... a kasnije možda pohvatam što ste sve napisali pa dam i svoj komentar na vaša razmišljanja iako me iskustvo uči da je možda najbolje napraviti kao @Kloba i škicati iz prikrajka i ne miješati se

PS. Samo još jedan mali komentar na francuze i njihovu elektroniku... pa njima elektroniku isporučuje AMD i onda je valjda jasno da moraju imati mušice
24.03.2018 | 22:09
@ JOHN

Nije slučajno prvo pravilo strojarstva: čega nema, to se ne kvari

No, i dalje tvrdim: kad pogledaš kolike su to serije, ovo je zanemariv broj kvarova koje spominješ. Ali, kad se dogodi, nekog mora zadesiti. Ako se to SVE tebi izdogađalo, ja bi na tvojem mjestu zaigral eurojackpot
24.03.2018 | 22:15
Naravno da se nije sve meni izdogađalo. Al obožavam pitat ekipu, jel bilo kakvih problema s autom. Opće stanje svih auta koje sam posjedovao, je da su maksimalno dotjerani. Mislim da si svi ovlašteni servisi koje sam posjetio, ispizdili od mene.
Picajzla jesam, al baš nije da imam nerealna očekivanja. Ako recimo piše senzor svijetla, onda nek se tak ponaša. Uprotivnom ga zovi “senzor svijetla app” ili “samo jedan od prekidača” .
Stvar je u tome što postoji nevjerojatna količina vlasnika vozila koja uopče ne kuži da imaju problema, niti se time zamaraju. Tak da su ti % vrlo relativni!!!!
24.03.2018 | 22:28
Bertone kaže:
Uff... morao sam malo i raditi, a vi se raspisali

Ok, za početak par riječi o Tesli od MKBHD-a (lik nije dobio sponzorirani auto pa da piše samo lijepo o njemu).



... a kasnije možda pohvatam što ste sve napisali pa dam i svoj komentar na vaša razmišljanja iako me iskustvo uči da je možda najbolje napraviti kao @Kloba i škicati iz prikrajka i ne miješati se

PS. Samo još jedan mali komentar na francuze i njihovu elektroniku... pa njima elektroniku isporučuje AMD i onda je valjda jasno da moraju imati mušice


Jbg, možda i taj ima nerealna očekivanja ili bi trebao zaigrat eurojackpot..
Sad kad mu se dogodi treći put(a dogodit će se), serviser će dobit čir od njega.
Onda bu bila spika da su oni napravili sve što su mogli i da je to tako kako je i da je to siguran sustav, samo što će trebat malo više u teretanu. Onda bu ovaj popizdil. I onda slijede dva scenarija. Dobit će nazad lovu ak ima zaprijeti scenarijem na youtube ili bu jednostavno prodao auto i prebacio problem na drugog. A u međuvremenu bu tesle silazile s trake kao da nema nigdje problema s fakin upravljanjem( jedan od ključnih elemenata vozila, uz kočnice). Lova, samo lova. Tko još danas testira vozila? To rade korisnici!
25.03.2018 | 00:43
Ma pustimo na miru ove nove aute za razmažene i idemo na mehaniku

@Gjuro, motor u Pumi ti je onaj Yamahin 1.7 ccm kaj ima cilindre tretirane Nikasil-om ili... ?
Ako da, kako se taj motor danas drži?
25.03.2018 | 00:55
JOHN kaže:
Ako recimo piše senzor svijetla, onda nek se tak ponaša.


Nek se "kak" ponaša? Kako se točno po tvom sudu treba ponašati senzor svjetla u odnosu na to kako se ponaša taj kojeg si u autu dobio?

Kad se otkrije tko je zajebo, taj sigurno više neće biti sudionik u gradnji. U industriji poluproizvoda budeš nagrađen!


AAAAHAHAHAHAHAHHAHAHAAHAHAHA!!!!! Neće više biti sudionik u gradnji?
Lijepo je što braniš svoju struku, ali, sorry - presmiješno je.
NE POSTOJI struka u kojoj je veća vladavina fuša od - građevinske.
25.03.2018 | 07:34
Samo da velim kako mislim da autoindustrija - a vjerujem kako to i drugi članovi na ovoj temi drže; redom PUNO iskusniji vozači i veći znalci od mene u ovom području (i puno drugih ) - stvarno korisnike tretira kao testere automobila.
Vjerojatno je ovo vama kao otkrivanje tople vode, ali to je ovdje napisao JOHN u usporedbi s pokusnim kunićima. Puno ranije u totalno drugoj temi slično je napisao i Smayoo (sjeti se, nešto si pisao oko prvog predstavljanja ABS-a i serva, koliko su koštali i kakvi su zapravo bili kao dodatna oprema tada u usporedbi s ovima danas koji su standard u automobilima) - i k'o šlag na tortu Bertone stavi link (za ovo pojma nisam imao; znao sam da MKBHD vozi Teslu S, ali da mu se ovo dešava - ne) u kojem Marques postavlja pitanje vrijedi li mu auto kojeg obožava, no kojemu se svakih toliko tisuća milja ponavlja identičan problem sa volanom.
I on se pita nisu li vozači beta testeri vozila...
Ali, ono najluđe - kako volim čitati komentare - pod tim njegovim sam videom uhvatio komentar koji je vjerojatno od nekoga ko vozi Teslu i imao je isti problem (to sam zaključio, možda griješim - po količini palaca koje su mu drugi dali - oko 750) - rješenje za njegov problem je (pazite izraz) "rebootat auto i zatvoriti sve otvorene prozore" - i tada će power steering ponovno biti OK.
Znači, prešli smo paljenje auta, danas ih bootamo - jbt...
A što je najgore, rješenja problema su kao rješenja BSOD na Windowsima - ludi workaroundi do kojih je netko slučajno došao.
PS. Prije nego mi se nasmijete na neznanju (slobodno to učinite - sve u redu ), samo da dodam da sam svjestan (koliko toliko) količine elektronike i većeg broja kompjutera u modernim automobilima, koja sva imaju svoj zadatak i da svaki od njih komunicira s mainframeom - ali ovaj izraz "bootaj auto" me - smrz'o...
Vrati mi Ritmo kojem ću djelove ko Yugu kupovat na obližnjem kiosku i to je to, a ne da se na cesti - brinem o bootanju...
25.03.2018 | 08:21
Bertone kaže:
Ma pustimo na miru ove nove aute za razmažene i idemo na mehaniku

@Gjuro, motor u Pumi ti je onaj Yamahin 1.7 ccm kaj ima cilindre tretirane Nikasil-om ili... ?
Ako da, kako se taj motor danas drži?


Yup, to je zetec-SE (razvojna šifra sigma) koji je cijeli od aluminija. Yamaha je odradila razvoj i u najvećoj izvedbi (1.7, exclusive za pumu, 125 KS) on ima nikasil cilindre i varijator na usisnoj bregastoj.
Taj se motor pokazao izuzetno dobrim. Ja imam preko 240.000 km i osim cca litre ulja koju moram dolit u intervalu od 10.000 km nema nikakvih problema.
Kao i na svim motorima obitelji sigma (zetec-SE) na nekih 190.000 procuri ona plastična račva u kojoj je termostat i grana se rashladni sustav prema hladnjaku i prema malom hladnjaku za zagrijavanje kabine. Nekako u isto vrijeme se dogodi smrt bobine (prdne jedan cilindar pa auto radi na tri, a poenkad i na dva i pol) i to je to.
Motor super ide, vrti se 6800 (ima ford racing puma koja se vrti 7300 i ta razvija 155 KS, ali vuče odmah dolje. Možeš se voziti na 1500/min, daš gas i on krene i to jako i glatko sve do 6800 (recimo usporedbe radi honda civic 1.5 sa 114 KS koji bi trebao biti usporediv s ovim nije ni izbliza tako elastičan; glatko prima gas, ali se niš ne događa)
Ako baš pitaš za blok, on se pokazao izuzetno trajnim. Vidio sam jednu pumu s 408.000 km i motor je radio ko vurica.
Ako dođe do potrošnje ulja, potrošile su se karike, a ne blok, svi koje sam vidio s ne znam koliko km imaju još tragove od honanja netaknute, očistiš i izgleda ko novo.
Problem su dijelovi. To je bio maloserijski motor, konstrukcijski je stariji od 20 godina i dijelova koji su specifikum više nema. Ford ih je odavna prestao proizvoditi i nisu dobavljivi, a serija je premala da bi bil zanimljiv aftermarketu. No, onda se dovineš, ako radiš generalku da motor bude opet 'u nuli'.
Karika nema, ali paše prva kompresijska od nissana GC18 (motor), druga kompresijska od rovera k serije (1.8), leteći ležaji od suzuki swifta 1.3...
Baš sam jučer izvukel pumu iz zimske hibernacije, zapalila je iste sekunde, i onda sam se malo vozil i opet moral ustanoviti kako je to dobro složen auto i koliko me veseli...
Ono, jinxi: smijem se....
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 15 sati, 30 minuta
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?
  • kupus: Ima takvih naravno. Iz mog skromnog iskustva takvi su u manjini.
  • smayoo: većina online trgovaca odbija slati na poste restante pa čak i na poštanski pretinac
  • kupus: zasto na osobnu adresu*
  • kupus: Zasto na adresu? Naruci na adresu postanskog ureda, tamo ce te cekat
  • drlovric: Imamo li koga iz Zupanje na forumu da bih mogao naruciti paket na njegovu adresu? :)
  • ecvis17: ok, tnx
  • smayoo: Piši u forum
  • ecvis17: pozdrav svima, imam stari MBP koji maksimalno moze voziti BigSur ... malo nisam vise u toku, gdje se danas mogu pronaci Combo installeri? Tnx
  • cariblanco: Čekao je da Hajduk osvoji prvenstvo i na kraju je odustao ;)
  • Yonkis: Od sada ćemo mjeriti vrijeme pre-JM and post-JM time
  • JOHN: Ako je vjerovao, neka mu dragi Bog pomogne i uzme sebi. Ako nije, opet nema veze……sve u svemu mislim da je živio dobar život!
  • smayoo: Ljudi... ode nam Joža Manolić... Nije šala.
  • accom: ne nadjem...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

gogsy1975, Maxxy, Riba, tino1, Tito, VanjusOS, ZeljkoB, Anonimci (614)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.45 Seconds

Provided by iJoomla SEO