Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!


14.03.2018 | 10:01
@Kloba (tema je ionako otišla u maunu), po čemu je Čilić 'rvat na kojeg bi stanovnik Hrvatske (ne mora nužno biti ni 'rvat) trebao biti ponosan?

Da se razumijemo, ne osporavam njegov talent i uspjeh, ali mi nije jasno zašto je on 'rvat na kojeg bi bilo tko u Hrvatskoj trebao biti ponosan samo zato što je 'rvat.
14.03.2018 | 10:08
Zato što je treći na ATP ljestvici. Znam da igra za sebe, ali igra za reprezentaciju valjda u Davis cupu, zar ne? Iz Međugorja je, znam - mogao je nastupati i za BiH. Na stranu te političke pretenzije. Odabrao je igrati tenis za Hrvatsku kada igra reprezentacija. Po toj logici, zašto bi Srbi trebali biti ponosni na Đokovića? Njemu je tata Crnogorac (pazi!), a majka Hrvatica, ali igra za Srbiju i osvojio je Davis kup i 8 Grand Slam naslova za Srbiju. Isto kao i Siniši Mihajloviću, kojemu je majka isto Hrvatica a otac Srbin iz Borova sela, pa im nitko tamo ne broji krvna zrnca.
(OK, Mihajloviću 90-ih vjerojatno i jesu, nagađam).
Ne shvaćam čemu se čudiš. Uzmimo Karabatića. Otac Hrvat, majka Srpkinja - pa igra za Francusku. Njega nisam spomenuo. Odjenuo je dres pjetlova. A on i Balić su u modernom rukometu ono što je Michael Jordan bio u u košarci 90-ih.
Isto kao što je Ibrahimović, sin Bosanca i Hrvatice, odabrao igrati za Švedsku. Vanserijski nogometaš. Ali igra za Svergie i to je to. Želim mu svu sreću u životu, ali njegovi me uspjesi ne vesele toliko.
Možda ne pratiš sport toliko, ali ako pratiš - uzmimo za primjer ono finale Rafter - Ivanišević 2001., kada je napokon Goran osvojio pehar na "svetoj travi" - jesi li bio ponosan na njega?
Ne znam na šta ciljaš, Bertone.
Ako govoriš o tome kako tenisači uredno kupuju nekretninu u Monacu da bi izbjegli plaćanje poreza u rodnoj državi, to je istina i tu diskusije nema. Nije OK. Ali lova je njegova, i isto kao i u slučaju Rimac, pravila igre su takva da im je to omogućeno - i svi redom to rade. Od Gorana, preko Novaka, za Čilića bi trebao provjeriti, ali ne bi me čudilo da je i on tamo. Da, i Čilić je prijavljen da živi u Monacu.
Ova stranica objašnjava zašto baš visoko rangirani tenisači žive u Monte Carlu.
14.03.2018 | 17:52
Pa cilj svakog sportaša je nastupati za državnu reprezentaciju jer tada menadžeri mogu lakše dodati pokoju nulu na novi ugovor

... i ne, to što je Ivanišević osvojio Wimbledon kod mene nije izazvalo osjećaj ponosa ili zadovoljstva ni na njega, ni na sebe, ni na naše porijeklo, pripadnost, državu,... jbg, zbog 'rvata poput mene nam i je tako u državi.

Za kraj, članak VL o povlaštenim sportskim mirovinama... i još malo na tu temu ali novijeg datuma... iznosi možda jesu kikiriki za neke, ali zapitaj se kolike mirovine imaju tvoji susjedi koji su mirovinu zaslužili svojim radom kroz 35-45 godina... i da li su oni jednako ponosni na Čilića i Ivaniševića poput tebe.
14.03.2018 | 19:28
Opet crtat moram...
By the way, otkrio si Ameriku s ovim podatkom o igranju u reprezentaciji. Da to ovdje nisam pročitao, nikada ne bih znao.
Ne pucam od ponosa radi takvih stvari. Nisam ih ja napravio da se mogu ponositi njima na taj način. Ali me čine sretnijim i da, ponosnijim nego da smo u klasi sportske nacije poput Lihtenštajna ili Malte...
I naravno, ovdje ne govorim o proizvodnji gdje istom tom Lihtenštajnu možemo zaviditi na Hilti alatima.
Već o sportu i činjenici da ima svoje gledatelje SVUGDJE na svijetu.
Samo to i ništa više. Od najbogatijih do najsiromašnijih nacija. Od Katara i UAE do Nigerije, svi imaju nogometne klubove - ili griješim?
Pa ne bi auto industrija - o kojoj znaš sve - bila najveći sponzor FIFA-e i UEFA-e - da nema ljubavi gledatelja prema tom sportu. Za sve ostalo tu je Mastercard.
I sada se ti čudiš ko pura dreku - doslovno.
Ti voliš voziti po snijegu. Ja volim gledati sport.
Ostanimo na tome, i ajde sada malo pređi na nekoga drugoga.
Što se posla tiče, i ja sam radio. Nisam dugo, ali jesam.
I znam koliku mirovinu imaju moji susjedi - i gle čuda - vesele se uspjesima hrvatskih sportaša!
I da, znam ih puno koji su još u radnom odnosu i dosta njih radi za siću - i oni guštaju na Dinamove ili Hajdukove uspjehe (ovisno za koji klub navijaju), za nogometnu reprezentaciju da ne pričam.
Svako ima svoje gušte.
Šta tebi toliko smetaju moji, to je tvoj problem - nikako moj...
Ili ti je cilj prcanje... što je vrlo vjerojatnija varijanta.
Jer ne vidim drugi razlog što si se toliko zaljepio na moje postove i važeš im SVAKU riječ kako bi mi mogao kontrirati i valjda isprovocirati od mene neku reakciju, nije mi jasno.
Ali nećeš me isprovocirati. A ti piši ako ti se piše.
Ja odo gledati Bercelona - Chelsea.
15.03.2018 | 14:20
Upravo pročitao tekst o Mazdinom novom benzinskom motoru koji (navodno) spaja najbolje od benzinskih i dizel sustava.
Šta znalci misle o ovome?
Inače, osobno su mi Mazde jako dobri automobili. Prostrani, lijepi dizajnom izvana i iznutra, i kvalitetno izrađeni.
A tako čujem i od vlasnika jedne šestice koji je prezadovoljan svojim modelom (jedno 8 godina starim autom).
15.03.2018 | 17:52
Žabac, post sam ti izbrisao jer nije u redu tuđi tekst c&p u cijelosti, čak i uz potpis. Ja o samom autoru nemam neko osobito visoko mišljenje, ali ako zaista misliš da je taj tekst baš toliko vrijedan pažnje, postaj link.
16.03.2018 | 06:45
Pošto je @smayoo obrisao post iako je bio c/p i potpisan, dajem link kao oni koji nisu uspjeli pročitati ne ostanu zakinuti.

Link
16.03.2018 | 06:47
Pročitao sam taj tekst, nisam ni znao da si to postavio.
16.03.2018 | 13:26
Pa i nije to bog-zna-kakav tekst već politički pamflet.
Bacilo zrnje kukuruza kokošima, pa sad kokoži zobaju i kokodaču. Klasika...
16.03.2018 | 16:11
Baš...
16.03.2018 | 18:17
Kloba kaže:
Upravo pročitao tekst o Mazdinom novom benzinskom motoru koji (navodno) spaja najbolje od benzinskih i dizel sustava.
Šta znalci misle o ovome?
Inače, osobno su mi Mazde jako dobri automobili. Prostrani, lijepi dizajnom izvana i iznutra, i kvalitetno izrađeni.
A tako čujem i od vlasnika jedne šestice koji je prezadovoljan svojim modelom (jedno 8 godina starim autom).


Da, ovo je istinski napredak u izradi motora SUI (s unutrašnjim izgaranjem). Benzinski motor tradicionalno treba vanjski izvor paljenja (jer je gorivo namjerno napravljeno da se odupire samozapaljenju mjera čega je oktanski broj). Problem kod toga točkastog paljenja je upravo ovo što je istaknuto u filmu; širenje plamene fronte. Kako se ona širi, pred njom raste tlak i može se dogoditi da dođe do spontanog samozapaljenja (ovisno o stupnju kompresije, tlaku u cilindru, čelu klipa, temperaturi ispušnih ventila itd itd itd). To spontano samozapaljenje se dogodi trenutno i u principu radi samo štetu pregrijavanjem čela klipa. Protiv toga se inženjeri bore na mnoge načine. Prvi je upotreba goriva s većim oktanskim brojem. Drugi je smanjenje stupnja kompresije (koji ima za posljedicu niže tlakove u cilindru i manji stupanj toplinske efikasnosti motora) pa smanjenje dinamičkog stupnja kompresije (kasnije zatvaranje usisnih ventila pa se dio smjese vraća u usisnu granu itd itd.
Dieselov je sistem rada efikasniji od Ottovog (prije opisanog) primarno zato jer radi sa stalnim stupnjem punjenja cilindra (uvijek se usisava sav zrak koji je moguće), a radom motora se upravlja pomoću količine ubrizganog goriva. Zato dieselov motor radi stalno sa siromašnom smjesom (lambda značajno veći od 1) tj. sa suviškom zraka. Upravo zato nastaju oni zlosretni dušični oksidi (NOx) koji su VWu došli glave u SAD. No, kako nema zaklopke na usisu, manji je kompresijski rad i pri djelomičnim opterećenjima je dieselov proces efikasniji od ottovog (koji ima zaklopku na usisu pa kod kompresije treba uložiti više rada). Također, dieselov proces nema zapaljenje baš ovako kako je to prikazano u filmu. Budući se gorivo ubrizgava u vrući zrak pod tlakom ono nije savršeno raspoređeno po cijelom cilindru. Prostor za izgaranje je kod modrenih motora s izravnim ubrizgavanjem u čelu klipa odakle se potom tlak širi dalje i potiskuje taj klip prema dolje. Također, ovo traje i nije istina da je brže od benzinskog motora (kako bi sugerirao video). Zato se dizelaši ne vrte preko 4500/min; gorivo se ne stigne ubrizgati, zapaliti i izgoriti brže.
Ottov proces radi sa lambdom približno 1 i istovremeno se može obavljati i redukcija neizgorenih ugljikovodika i NOx i oksidacija CO u katalizatorima. Osim toga, gorivo koje se koristi je jedna frakcijska destilacija prije pa je lakše, čišće izgara i ne proizvodi čađu. Ovo je brži proces izgaranja (kako svjedoče motori koji se koristili u F1 prije nego su nastupila ograničenja broja okretaja; Cosworth se vrtio preko 21.000/min!). No, brže nije dobro zbog ekonomije, jer se jednostavno ne stigne predati rad klipu. Zato se veliki brodski motori vrte oko 50/min i imaju efektivnu iskoristivost veću od 50 posto.
Dakle, što se tiče ekologije, ottov je proces bolji. Što se tiče potrošnje, dieselov je bolji. I zato je Mazda pokušala kombinirati najbolje od oba svijeta.
Mazda je napravila dosta toga drugačije i diči se skyactiv dizelašima koji rade uz stupanj kompresije od idealnih 14:1 što je optimum za toplinski i mehanički stupanj korisnog djelovanja, ali je zapravo vrlo niski kompresijski omjer za dieselov proces. I njihovi benzinci koriste isti stupanj kompresije od 14:1 što je za benzinski motor vrlo visoka vrijednost.
Ovo sad je novi iskorak. Treba reći da su ovakvi hibridni motori (u smislu načina paljenja goriva) već postojali, ali se uvijek radilo i ispitnim motorima koji nisu došli do serije. Problem je bio u skupoj tehnici koja bi to omogućila, a postojeći su motori bili dovoljno dobri. Naime, na koncu stranka mora platiti taj motor da bi sve imalo smisla. Sad, uz pritisak da se smanje emisije i potrošnja ovakav je motor dobio smisao.
Kako će to raditi u praksi, ostaje za čekati i vidjeti.
16.03.2018 | 19:57
Jbt, Đuro - nema rečenice iz koje nisam nešto novo saznao.
Ako će to valjati, a kao što kažeš - ostaje vidjeti - pretpostavljam da će svi proizvođači napraviti svoju verziju istog motora (kao s tenisicama: Adidas Ultra Boost i Nike Air VaporMax; isti princip, drugo ime).
Znam da si fan talijanskih automobila, prvenstveno Alfa Romea.
Stric mi je svojedobno vozio svjetloplavu Alfu 157, to mi je tada bio jeben auto.
Baš baš...
Ostao je na Talijanima, ali posao mu ne ide pa se prebacio na Fiat i to dostavno vozilo od tvrtke.
Šta ćeš, računi su prvi - sve znaš.
Nego, on je (kasnih 80-ih ili ranih 90-ih) kupio novu Mazdu 323F. A mom starom, kojemu je auto bio prijevozno sredstvo od točke A do točke B, a vozio je žutog TAS-ovog Golfa, je prodao svoj dotadašnji auto - Fiat Ritmo '82. godište.
Stric se dan danas kune da je to bio prvi Ritmo u Zagrebu (zaista ne znam, ali da si je tada mogao priuštiti iznadprosječne stvari/stvari preko reda - je).
Uglavnom, stari ga je uzeo za staru, a ona, kada je uzimala Mitsubishi Lancer GLX '91. godište da obnovi "vozni park" početkom milenija - ga je proslijedila meni.
Tako da mi je taj Ritmo prvi auto. I mogu ti reć (ja sam ga - ovo nije laž - 2001. godine dobio sa 120 000 km. NIŠTA. Stara je imala rutu Kustošija - Vinogradska di je radila. Za one koji nisu iz Zagreba - četiri km u jednom smjeru. Znači, 8 km dnevno 5 dana u tjednu. Ako bi se išlo na more, išlo se kod prijatelja koji imaju viksu i oni bi vozili pa bi poveli i nas, kasnije i nju. Tako da je Ritmo bio uščuvan samo tako. Samo mu je lak otišao zbog snijega i sunca jer je parkiran vani. Dao sam ga prelakirati u istu boju - metalik plavu). Išao sam tri puta na more s njim, niti jednom nije zakašljao. S tim da sam prvi puta (negdje sam pročitao da auto treba prodisati) odvozio u komadu od Zagreba do Splita. Autu piše 180 km/h, ja sam ga uspio nagariti do 160 km/h, brže nije jadnik mogao ).
Još danas se sjećam osjećaja kada bi u lijevoj traci pretekao Mercedes koji je vozio u desnoj (znam da se taj vozač vozio mirno i da me mogao skinut samo tako da je htio, ali opet vozio sam 20 godina star auto!).
Uglavnom, ono što mi je stric rekao, i što mene zanima je li istina jest slijedeće: da je TADA (znači '80-ih) Mazda imala status kao danas (čak ne danas, nego prije 10 godina) KIA. Nitko nije vjerovao Japancima da mogu sklepati pošten auto. Jel to istina?
Evo slike auta kakvog sam imao, još je živ - prodao sam ga tipu u Gornjoj Kustošiji pa ga vidim.

Fiat_Ritmo_60L_1987.jpg

Ovako je nakon lakiranja izgledao i moj, samo mu je plastika na branicima i retrovizorima apšisala. Za to nisam našao trajno rješenje, osim onih sprejeva za plastiku koje kupiš na benzinskim pumpama pa ti par dana sjaji. Inače, auto je bio benzinac s malo jačim motorom, ne najjačim ali ne niti onim početnim. Ne znam sada detalje stvarno, gledam po Wikipedii - to je bila treća generacija istog Ritma, druga se izvana razlikovala po onim okruglim bravama.
16.03.2018 | 22:45
Kloba kaže:

Još danas se sjećam osjećaja kada bi u lijevoj traci pretekao Mercedes koji je vozio u desnoj (znam da se taj vozač vozio mirno i da me mogao skinut samo tako da je htio, ali opet vozio sam 20 godina star auto!).


Možda je samo izgled varao, ako si naletio na neki Mercedes 190D 2.0 (kakvi su se tada kupovali i vozili kod nas, onda ste po brzini/snazi bili tu negdje jer je Merc iz 1997 ccm davao 72 i 75 KS i u obje verzije je išao maksimalno 160 km/h)... a da si slučajno naletio na neki 190E 2.5-16 Evolution I ili II je ravno dobitku na lotu


Kloba kaže:

Uglavnom, ono što mi je stric rekao, i što mene zanima je li istina jest slijedeće: da je TADA (znači '80-ih) Mazda imala status kao danas (čak ne danas, nego prije 10 godina) KIA. Nitko nije vjerovao Japancima da mogu sklepati pošten auto. Jel to istina?


Da, istina je. Bile su to Mazde 929 i uopće nisu bili loši auti (osim limarije).

EDIT:
Što se pak SkyActiv-X motora tiče, mislim da je Mazda pri kraju roka da pokaže neki rezultat i da ni sami nisu sigurni kako će to završiti i zato su paralelno razvijali 2,5 litreni turbo motor (iako su ne tako davno rekli da nikad neće raditi male motore i turbo motore).
17.03.2018 | 00:01
A ako si pretekao čuveni W123 (poznatiji kao Imoćan), on je imao dvolitreni dizel sa urnebesnih 55 KS i jurio je 115 km/h nakon samo 5 km zaleta, s vjetrom u guzicu i blagu nizbrdicu.

Prije velike japanske ekspanzije 90-ih, oni doista nisu bili na glasu kao osobiti auti. No, onda se 90-ih sve okrenulo: počeli su raditi lijepe aute, motori su bili tehnički napredniji od europskih (elektroničko ubrizgavanje goriva, viševentilska tehnika, velike specifične snage, niska potrošnja) i nakon toga više ništa nije bilo isto. Ubrzo se pokazalo da su i nevjerojatno izdržljivi i pouzdani i ti auti iz druge polovice 90-ih proizvedeni u Japanu su najkvalitetniji auti koje je čovječanstvo proizvelo. Europljani su podigli kvalitetu svojih automobila, a Japanci ubrzo spustili kvalitetu svojih (jer, kome ćeš prodati novi auto, ako je stari neuništiv, a ni na dijelovima se ništa ne zaradi, ako se niš ne kvari) i sad smo tu gdje jesmo.

Bertone, Mazda s ovim turbomotorom želi zamijeniti veliki V6 koji se ionako primarno prodaje samo u SAD. U downsizing se ne upuštaju, jer su dokazali da su njihovi motori posve konkurentni u potrošnji, iako malo kaskaju u okretnom momentu (nemaju turbo).

Ljudi često zaboravljaju da je Mazda zapravo u globalnim odnosim snaga vrlo mali igrač koji čak i na domicilnom tržištu ima jedva jednoznamenksati udio. Primjera radi, Toyota je imala preko 50 posto tržišnog udjela u Japanu pa su čak i prestali aute označavati kao Toyote, jer je bilo toliko zasićenje brendom. Tako je u Japanu Yaris bio samo Yaris, ne Toyota Yaris, Corolla samo Corolla itd...
Budući je Mazda (inače kompanija iz Hirošime, a prema legendi se Hanibalov slon s kojim je pregazio Alpe zvao mazda) mala kompanija, onda si ne može priuštiti toliko veliki razvojni centar i rad na nogim projektima koji nikad ne ugledaju svjetlo dana, već se vode srednjoročno izvedivim projektima koji mogu početi vraćati novac. I tako je rođena skyactiv tehnologija, a struja je prepuštena drugima.
Sad su tek osnovali zajedničku tvrtku s Toyotom koja kreće u razvoj baterija
17.03.2018 | 09:55
Slažem se s tobom, ali Mazda je kao tvrtka bez obzira na veličinu (odnosno to što je mala) uvijek imala onu dozu ludosti (hrabrosti) da proba izgurati neku od drugih odbačenu ideju (sjeti se Wankela kojeg su valjda konačno napustili negdje 2011-2012. godine iako su riješili dobar dio problema koje je taj motor/koncept početno imao).
17.03.2018 | 13:37
Hvala na poučnom tekstu. Jedna stvar mi ne štima, međutim. Ne kažem da si nužno ti u krivu, ali posve sam siguran kako koncentracija (ppm vol ili µg/Nm3, kako god izražavao) NOx eksponencijalno raste kad se lambda SMANJUJE (pribiližava 1 s gornje strane), a kad je lambda puno veći od 1 (kad je puno previše zraka u smjesi za izgaranje, onda koncentracija SVEGA opada jer jednostavno - ukupni protok dimnih plinova raste za količinu suvišnog zraka.

Ovo znam posve sigurno i pouzdano jer sam se nauživao projektiranja, ugradnje, podešavanja i puštanja u rad lambda regulacije na velikim industrijskim i toplinarskim kotlovima na loživo ulje (ekstra teško, teško, i lako) i ugljen. Dakle, problematiku miješanja goriva i zraka te korekciju te karakteristike po mjerenju pretička kisika u dimnom plinu poznajem jako dobro, iako ne na motorima s unutarnjim izgaranjem.
17.03.2018 | 18:27
Iskreno, ne znam s kojim lambdama rade elektrane i termoenergetska postrojenja. Benzinski motor je stalno oko jedinice. Kad radi pod čokom, tj. hladnim startom, onda je lambda oko 0.9, kad vozi uz najmanju potrošnju mota se oko 1.05. Lambda sonda ga pokušava držati oko jedinice cijelo vrijeme. Također, kod punog gasa je lambda opet 0.9, ali to je zato da se hladi smjesa tj. da se snize temperature izgaranja u komori i da se olakša život ispušnim ventilima i čelu klipa.
Dizel je kod punog opterećenja (naški puni gas) oko 1.1. Tu ti je granica čađenje kojeg ne smije biti. Zakon ne dopušta da iz ispuha izlazi crni dim. Potom imaš i ograničenje čestica čađe u ispuhu koji ti dodatno ograničavaju koliko se smiješ približavati jedinici. Kod praznog hoda i vrlo malih opterećenja je lambda cca 1.6. Vjerujem da je to u usporedbi s termoenergetski postrojenjima još uvijek vrlo blizu stohiometrijskog omjera pa zato nastaju NOx što se slaže s tvojom primjedbom. Zanimljivo je da i benzinci s izravnim ubrizgavanjem goriva pokazuju sklonost nastanku NOx

@Bertone
Wankel ima dobrih strana, ali one loše pretežu. Za početak, on troši ulje. To je dizajnerska značajka, jer postoji mlaznica koja ubrizgava ulje. Potom, problem koji ga jako muči su emisije (nema ventila pa ti bježi smjesa kao i kod 2T motora i to je onda jako loše po ispuh. Onda imaš hladnu i toplu stranu motora što neizostavno dovodi do toplinskih naprezanja u bloku. Ograničen ti je izbor stupnjeva kompresije s kojima radi zbog kinematike hiptrohoide.
No, osnovni problem je vrlo mali okretni moment koji taj motor razvija i sve se svodi samo na okretaje. Da, vrti se mirno i rado, ali se niš ne događa. I troši toliko da to zbilja nema smisla. One brtvene pločice koje NSU nije mogao riješiti nikako (Mahle je čak razvio Nikasil prevlaku da se pomogne i smanji trošenje) Mazda je donekle utjerala u red, ali ostaju ovi problemi izviru iz konstrukcije.

Manji je, niži, mehanički jednostavniji, ali jednostavno nije dorastao dobrom klipnom motoru.
17.03.2018 | 18:29
Kao i uvijek kada se o autima radi, kada se Đuro i Bertone nađu - nema rečenice u kojoj nešto ne naučiš. Nisam POJMA imao da su bili (Japanci) najkvalitetniji auti 90-ih, da je Toyota toliko jaka, ali NAJZANIMLJIVIJA info ovdje mi je ime Hannibalovg slona. Di si to iščupao, Đuro?
EDIT:
Morao sam malo pročeprkati po netu za to ime, jer tema o Hannibalu, prelasku Alpa i nadmudrivanju Rimljana u bitci kod Cannae mi je samo takva priča iz povijesti. Siguran sam da znaš da sada postoje i sumnjičavci, koji znanstvenim metodama utvrđuju koliko koji slon (da li indijski, da li afrički) dnevno jede, na kojim temperaturama obitava - i da misle da je cijela priča o slonovima koji prelaze Alpe izmišljotina.
No ono što sam ovdje našao, je da mu se slon zvao Surus, u prijevodu Sirijac.
Zato te pitam, odakle ti ovo za Mazdu? Vjerujem da si to negdje pročitao, jer uvijek pišeš provjerene stvari - pa sada ne znam tko je u krivu - ti ili New York Times.
EDIT 2:
Đuro, da se razumijemo - ovdje te nikako nisam namjeravao potkopati za ime toga slona.
Svi znamo da o istoj temi mogu postojati dvije knjige, i da neće imati iste podatke.
Čisto da svima bude jasno da čovjeka ne optužujem za išta.
17.03.2018 | 20:55
@Djuro, znam za probleme Wankela (čak sam imao sreće u životu pa sam napravio nekih 100-150 km sa RX-8 po Zagrebu i okolici i to je vjerojatno prvi, a vjerohatno i zadnji put u životu da sam potjerao motor nekog auta preko 9000 rpm) no njega sam spomenuo u kontekstu trenutnog Mazdinog guranja SkyActive motora i tehnologije koju su probali svi veliki europski proizvođači i odustali, odnosno njihove želje da guraju stvari od kojih su svi već odustali.

@Kloba, ne znam kako se zvao čiji slon, ali ime Mazde potiče od imena "Ahura Mazda", a koji je pak bio vrhovni bog u Zoroastrizmu (religija se još nazivala i imenima Zaratustrizam odnosno Mazdaizam)... i da, sad ćeš me pitati kako sam došao do saznanja o toj religiji ... pa došao sam čitajući knjigu Friedricha Nietzschea "Tako je govorio Zaratustra" (što ćeš, nekad sam imao jako puno slobodnog/viška vremena)
17.03.2018 | 23:10
Nisam ovo znao Bertone, thanks!
17.03.2018 | 23:48
Bertone kaže:


@Kloba, ne znam kako se zvao čiji slon, ali ime Mazde potiče od imena "Ahura Mazda", a koji je pak bio vrhovni bog u Zoroastrizmu (religija se još nazivala i imenima Zaratustrizam odnosno Mazdaizam)... i da, sad ćeš me pitati kako sam došao do saznanja o toj religiji ... pa došao sam čitajući knjigu Friedricha Nietzschea "Tako je govorio Zaratustra" (što ćeš, nekad sam imao jako puno slobodnog/viška vremena)


Bitno je samo da nisu "jamili" jednog od onih četiriju slonova koji nam drže ravnu zemlju u ravnoteži, a sve je ostalo relativno, pa čak i da se Kloba zahvali Bertone
18.03.2018 | 05:48
Ispričao sam se čovjeku privatno drugi dan nakon napisanog posta. Već po običaju, planem na nešto što totalno krivo protumačim, i kada to shvatim (obično nakon prospavane noći, kao što i ti dobro znaš cairblanco ) - naravno da osjećam potrebu ispričati se.
Pogotovo nekome s kim sam si dobar i koga na ovom forumu cijenim - kao što je Bertone.
Ma. Radim na sebi. Ali nekad onaj gori ja izađe. Nadam se samo da to danas više nije češće nego rjeđe, već obrnuto.
Cilj mi je doći do nule.
A šta ću... tu zapaljivost sam nasljedio od starog. I ljubav prema čitanju i povijesti. Sestra mi plane samo tako - i ona ima takvu narav. Trebali ste vidjeti naše svađe kad smo bili klinci. Ja s nekih 10-12, ona 7 godina starija. Pa do Dubrave se sve čulo kako smo se drečali.
A navečer kao da nikada ništa nije bilo. Stisnuti jedno uz drugo uz kokice iz tave gledamo (jer se sjećate toga?) Noćne ptice, onaj program koji se emitirao u petkom ili subotom u ponoć, vodila ga je Mirna Berend (mislim), i uvijek su puštali hororce tipa Strah u Ulici Brijestova i slične.
Tek kasnije, kada sam gledao neki dokumentarac oko ubojstva JFK-a, sam shvatio da Amerima Elm Street i radi tog atentata vjerojatno nije baš najdraži naziv za ulicu.
Jer Kennedyeva je povorka čas prije nego što je ubijen skretala iz Elm Streeta na Dealey Plazu.
Ovo je osobna teorija, nigdje nisam to pročitao - to je ono povezivanje točaka o kojem znam pisati.
Mada ne mora ispasti točno, naravno.
18.03.2018 | 10:49
Ovo za Mazdu je bila urbana legeneda koju sam kao takvu i proslijedio ovdje: pošto kupio, poto prodao

Bertone, fala za opasku o imenu. To nisam znal. A zanimljivo je to s imenima firmi. U Japanu su to mahom prezimena (Honda, Toyoda što je pretvoreno u Toyota), imena gradova (Yokohama, Kawasaki), ali ima i kombinacija svega i svačega (Mitsubishi - dijamanti, Birdgestone - doslovan prijevod prezimena Ishibashi što znači baš to, kameni most, Subaru sazviježđe, okupljati).
S druge strane svijeta imamo prezimena (Peugeot, Citroen, Ford, Lancia, Porsche, Ferrari, Bugatti, Opel, Renault), akronime (FIAT - Fabrica Italiana di Automobili Torino, SEAT - Sociedad Espanol Automobili e Turismo, BMW - Bayerische Motoren Werke, SAAB - Svenska Aeroplan AktiensBelaget) kombinaciju jednog i drugog (ALFA Romeo - Anonima Lombarda Fabrica Automobili (Nicola) Romeo), prijevod njemačkog prezimena na latinski (Hörch - Audi), ime kćeri osnivača (Mercedes)...

Bertone, RX8 je iznimno popularan auto za engine swap (i sam razmišljam o tome da frknem unutra jaguar trolitreni V6 iz S-Typea samo je muka canbus u RX-8 koji komplicira stvari) jer su vani sad u bescijenje; kad motor krepa ne vrijede više ništa, a zapravo je vrlo dobro osmišljen auto i vrlo dobar za vožnju
18.03.2018 | 11:11
Dosta ovih imena nisam znao kako su nastala. Primjerice da je FIAT akronim. To je i PLIVA - skraćeno za proizvodnja lijekova i veterinarskog asortimana.
A za Hannibalovog slona, koliko je godina od tada prošlo, stvarno je nebitno kako se zaista zvao - no hvala ti na odgovoru!
Ali, kada smo već na japanskim automobilima, sada kada si spomenuo Subaru - sjetio sam se da sam prvi puta čuo za tu marku kada se Zagrebom vozio onaj plavi Impreza sa zlatno žutim felgama. I da je to, kao, izvrstan auto.
Pa me sada zanima - ovo može odgovoriti bilo tko ko se razumije u automobile - koji je japanski proizvođač po vama najbolji?
Ajmo ovako, da budemo još precizniji; koji je bio najbolji 90-ih, a koji je sada?
Našao sam koji je to Subaru Impreza bio, model 2002. - evo slike.
maxresdefault.jpg
18.03.2018 | 12:21
@Djuro,
Vidiš, nikad mi nije palo na pamet da bi se išlo na ugradnju drugog motora u RX-8, a da je auto bio zamišljen odlično je istina... tada su mi se bočna vrata koja se otvaraju nasuprotno i bez B nosača činila kao ludost - danas zapravo priželjkujem tako nešto na svakom obiteljskom autu

Kad već ćaskamo o japanskoj egzotici, prije 20-ak godina sam u nekim novinama (vjerojatno motociklističkim) naletio na članak o Mifun ili Mifune 750 ccm motociklu, mislim da je naslov članka bio "Veliki Mifun/Mifune i četiri mala (Suzuki, Honda, Jamaha i Kawasaki" i pisalo je o motociklu iz ranih 70' godina prošlog stoljeća koji je imao V12 mašinu od 750 ccm... da li ti je poznato to jer sam kasnije tražio po internetu ali informacija o motociklu ili tvrtki ništa.


@Kolba
Pa za Subaru kažu da je bio Japanski Mercedes, a to valjda najbolje govori koji je najbolji japanski proizvođač auta

Meni osobno se najviše sviđa I. generacija i to model "WRX RB5" iako ni predzadnja generacija iz 2015. godine, model "WRX STI S207" nije loš

Što se pak vožnje Impreze tiče, to je izuzetno opasan auto (STi i WRX modeli) jer su mu granice trakcije izuzetno visoko, ali kad pobjegne, pobjegne nepredvitljivo i da se spasiš trebaš puno dosta vozačkog iskustva i jako jako puno sreće, zapravo još malo više sreće.

Za razliku od Impreze, Subaru Legacy je fenomenalan obiteljski auto (pogotovo ako je karavan), mehanika (prijenos) skoro identični, ali duh auta je potpuno različit i nikad vozača ne navuče da dođe do granice (ok, ak si bedak onda ni duh auta ne pomaže).

I treći po meni odlični Subaru je Forister no o njemu će ti više iz prve ruke napisati @jzelko jer je nedavno udomio jednog (to mu je drugi)

Današnji Subaru je malo previše zabrijao sa CVT mjenjačima i ubija ih ekologija, no daju se zato naći još uvijek dobri i očuvani primjerci stare škole.

EDIT:
Zašto volim Subaru? Prije 7-8 godina vozim Legacya Samoborskom u smjeru istoka nekih 50-60 km/h, dolazim do restorana Zelendvor i na par metara ispred mene sa južnog nogostupa na cestu se uključuje neki ford okićen balonima i konfetama (znaš u kakvom je stanju onda bio vozač i kako me je vidio), uglavnom sa normalnim autom bi ga vjerojatno pobrao, sa Legacyjem sam samo smotao naglo lijevo, zabio pedalu gasa do poda i vratio volan u desno, a mehanika prijenosa je odradila ostalo, odnosno zaobišao sam ga bez da se Legacy zanio, proklizao ili izvrtio na cesti. Eto, zato volim Subaru, to kaj troši 10-12-16 lit na 100 km i kaj je održavanje malo skuplje... ma ko ga hebe

EDIT2: Kako se bliži vrijeme zamjene privatnog auta, krajem prošle godine sam uz nekoliko modela SUV-ova do 4.5 metra razmišljao i o novoj Imprezi, a onda su me ošamarili CVT mjenjačem i autom koji izgleda kao Opel Astra ... ma otišli su malo u bananu...
18.03.2018 | 14:02
Eh, koji je auto (japanski) najbolji.. Kloba, to ti je ko da pitaš koje su cure/žene najzgodnije. 100 ispitanika, 100 odgovora. Jedan voli plavuše, drugi brinete, treći crnke. Jedan voli visoke (tzv. čapljasti tip), drugi voli s izraženijim oblinama...

Tak je i s autima. Vozač Toyote želi nevidljivi auto. Ne kvari se, nema problema, ali ni ne nudi neki užitak u vožnji. Odradi sve što treba, ali ne traži u njemu nešto više.

Honda je tradicionalno radila izbjeglice s trkaće staze pa im se motori oduvijek jako vrte. Ni s njima nema problema (i opet, govorim o japanskoj proizvodnji).

Subaru je napravio ime na reliju pa zato impreze imaju poseban status. No, tu potrošnja kreće od 12 l i ispod nema priče (govorim o turbo motorima od 2 litre) pa ako svaki dan tučeš 100+ km, nije neko veselje...

Svaki ima nešto u svoju korist i u korist svoje štete. I u vožnji se razlikuju. Ovo kaj veli Bertone, legacy je jedan od najudobnijih auta koje možeš kupiti. Općenito old school subarui su takvi; bokser motor je nizak i onda se auto manje naginje pa možeš biti na račun toga mekši s ovjesom. Pa tu još dođe pogon na sve kotače koji ti daje dodatnu mogućnost omekšavanja ovjesa i to su izuzetno udobni auti.
Recimo Micek Evo je uvijek bil osjetno tvrđi od impreze STi iako su po performansama, snazi i svemu ostalom bili jako usporedivi

A ovo da je moderni subaru prešel vrit, to je notorna činjenica. Oni tvrde da više ne žele biti proizvođač za članove fan cluba, nego mainstream. Pa su onda takvi i auti. Fan cluba uskoro više ne bude, a mainstream kupci ih baš nisu prihvatili....
18.03.2018 | 16:15
Dečki, hvala lijepa na odgovorima.
  • Dijete
  • Posjetitelj
19.03.2018 | 02:03
Ja vozim Subaru Legacy 2001 kara nutra, karavan... bez turba jer te masine dulje traju i manje trose...

Sve stoji kaj je napisano, lezi u zavojima za ne vjerovat, ima snagu uzbrdice i za preticanje... udoban, prostran... 9l otvorena cesta... 11l po gradu...

Vozio sam nedavno Legacy 2016 i 2017 modele i sve je puno drugacije plastike, rucna kocnica na gumb (mislio sam da takve idiotarije samo Opel/Holden/Vaxhaul proizvodi)... nije me se dojmio ni najmanje...

Generacija nakon moje mi se jako svidja, ali mislim da je 2001 bila puno bolja godina. Sljedeci auto bi mi opet mogao bit Subaru, ako ne uspijem kupit EV do vremena kad trebam zamijenit auto.
19.03.2018 | 20:49
Kloba kaže:
Ispričao sam se čovjeku privatno drugi dan nakon napisanog posta. Već po običaju, planem na nešto što totalno krivo protumačim, i kada to shvatim (obično nakon prospavane noći, kao što i ti dobro znaš cairblanco ) - naravno da osjećam potrebu ispričati se.
Pogotovo nekome s kim sam si dobar i koga na ovom forumu cijenim - kao što je Bertone.
Ma. Radim na sebi. Ali nekad onaj gori ja izađe. Nadam se samo da to danas više nije češće nego rjeđe, već obrnuto.
Cilj mi je doći do nule.
A šta ću... tu zapaljivost sam nasljedio od starog. I ljubav prema čitanju i povijesti. Sestra mi plane samo tako - i ona ima takvu narav. Trebali ste vidjeti naše svađe kad smo bili klinci. Ja s nekih 10-12, ona 7 godina starija. Pa do Dubrave se sve čulo kako smo se drečali.
A navečer kao da nikada ništa nije bilo. Stisnuti jedno uz drugo uz kokice iz tave gledamo (jer se sjećate toga?) Noćne ptice, onaj program koji se emitirao u petkom ili subotom u ponoć, vodila ga je Mirna Berend (mislim), i uvijek su puštali hororce tipa Strah u Ulici Brijestova i slične.
Tek kasnije, kada sam gledao neki dokumentarac oko ubojstva JFK-a, sam shvatio da Amerima Elm Street i radi tog atentata vjerojatno nije baš najdraži naziv za ulicu.
Jer Kennedyeva je povorka čas prije nego što je ubijen skretala iz Elm Streeta na Dealey Plazu.
Ovo je osobna teorija, nigdje nisam to pročitao - to je ono povezivanje točaka o kojem znam pisati.
Mada ne mora ispasti točno, naravno.


Gle Kloba, nema potrebe za nekim elaboratima o tvojoj osobnosti, ti si takav kakav jesi. Meni si osobno jako simpatičan i mogu ti reći da si osvježenje na jabučnjaku S tobom bar nikad nije dosadno Bilo bi glupo da se ti sad trudiš promjeniti, jer onda ti nebi bio ti. Velika većina više-manje stalnih jabučara te poznaju po tvojoj osobnosti i načinu na koji reagiraš, koji je još uvjek u granicama normale, pa nemamo problema oko toga...živio


I ja bi Subaru, ali da nema 4*4
20.03.2018 | 00:08
Nisu mi japanski auti fokus, ali da nema talijanskih, vjerojatno bih završio na nekoj Hondi ili Subaruu. Poznanik ima NSX, super sređen, to mi je recimo prava stvar. Onda sam volio CRX-ice... čak je i onaj malo stariji Civic Type R bio cool (ovaj zadnji je odvratan). A Impreze volim one klasične, starije, ove nove su za babe, barem izgledom.

Našao bi se još pokoji cool model, imali su oni dobrih stvari u jednom periodu.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 14 minuta
  • mbp2009: Doslovno sam ju ja otvorio hahaha
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?
  • kupus: Ima takvih naravno. Iz mog skromnog iskustva takvi su u manjini.
  • smayoo: većina online trgovaca odbija slati na poste restante pa čak i na poštanski pretinac
  • kupus: zasto na osobnu adresu*
  • kupus: Zasto na adresu? Naruci na adresu postanskog ureda, tamo ce te cekat
  • drlovric: Imamo li koga iz Zupanje na forumu da bih mogao naruciti paket na njegovu adresu? :)
  • ecvis17: ok, tnx
  • smayoo: Piši u forum
  • ecvis17: pozdrav svima, imam stari MBP koji maksimalno moze voziti BigSur ... malo nisam vise u toku, gdje se danas mogu pronaci Combo installeri? Tnx
  • cariblanco: Čekao je da Hajduk osvoji prvenstvo i na kraju je odustao ;)
  • Yonkis: Od sada ćemo mjeriti vrijeme pre-JM and post-JM time
  • JOHN: Ako je vjerovao, neka mu dragi Bog pomogne i uzme sebi. Ako nije, opet nema veze……sve u svemu mislim da je živio dobar život!
  • smayoo: Ljudi... ode nam Joža Manolić... Nije šala.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.51 Seconds

Provided by iJoomla SEO