Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Jučerašnji Nu2 s Rimcem, pogledajte ako niste!


12.03.2018 | 08:56
VIdim, nitko nije pogledao. Šteta.
Iako je dug, video je po meni super. Dva iskusna auto novinara, sa stvarno par desetljeća iskustva (oni svaki tjedan voze drugi auto - na tome sam im uvijek zavidio. Odlaze s njim doma, idu na posao. I onda ga vrate i napišu review) pričaju svoje doživljaje svega, ne samo Rimca. Jedan od njih je išao s autonomnim Hyundaiem, čiji je električni "brat" predstavljen u Genevi - do tamo i na autocesti sa par traka u jednom smjeru uključio tu autonomnu vožnju da ga auto sam vozi - mislim vrijedi pogledati čovjekove i kolegine mu komentare.
Ima jako zanimljivih informacija, tipa da je PRVI Porsche bio električni (to pojma imao nisam - možda je Đuro znao) i oni oko C_Two ne dižu pompe. Samo naglašavaju kako premijera Concept_One nije nikoga (iz hrvatskih medija) zanimala, dok je na premijeri C_Two sve bilo puno, uz strane, naših novinara (tipično).
Ali naglašavaju da se REDOM radilo o mlađim auto novinarima, dok su stariji išli na druge premijere na showu.
Znači, realno pričaju.
Objašnjavaju i da Genevu zovu kraljicom europskih auto showa jer se u Parizu i Frankfurtu koji se održavaju svake dvije godine izmjenjuju francuski i njemački proizvođači, dok u Švicarsku, koja svoj show održava svake godine - dođu svi jer je neutralan teritorij.
Za Rimca vele kako se zbog velike posjećenosti i puno izložbenih primjeraka na malom prostoru - u par dana promijeni kompletan postav showa. Automobili se miču, dodaju, dok je njegov C_Two ostao i vrtio se na mjestu cijelo vrijeme.
Zgodna info.
Pogotovo ta da Rimac već ima vlastiti battery managment system u Aston Martin Valkyriri i Koenigsegg Regeri. Na ovom auto showu četiri automobila su imala njegove dijelove.
Dok im (tvrtki Rimac automobili) auti služe da sve te novitete i mogućnosti što sve mogu napraviti i demonstriraju.
Mislim, pazite imena tih automobila. Inače, osim Osijeka, otvaraju postrojenje i u Splitu.
Nevezano s time, a vezano za ono da mediji kada te dižu, dižu te u nebesa - danas je objavljen tekst u Jutarnjem o invalidu kojem je Rimac nekim izumom navodno promijenio život.
www.jutarnji.hr/life/tehnologija/sto-ce-...su-mi-zivot/7116591/
Znam da oponente Rimca živcira što sada mediji dižu tipa u nebo, i tu su u pravu jer je to boljka medija. Ili te ignoriraju, ili te gaze, ili dižu u visine.
Da pišu realno - to ne bi bila vijest za dnevne novine.
Ali čitati komentare (ne ovdje, da se razumijemo - ovaj sam pročitao na BUG-u) da je Rimac samo zalijepio brojku od 412 km/h na novi model i da nigdje nije dokazano da C_Two može postići toliku brzinu, mi je - nevjerojatno.
Pa ne radi čovjek u Saboru da može baljezgati neprovjerene informacije koje ga mogu koštati - tvrtke.
Inače, oba novinara priznaju da Rimac izlazi s najjačim i najboljim što može, dok drugi proizvođači to ne rade. Njihova izložbena verzija ne znači da im je to na jedino što imaju na lageru, već da je to u planu za ovu godinu. I to stoji. Jedan je auto novinar spomenuo super izjavu, da je tu ne pišem, jednog šefa inžinjeringa velike auto tvrtke o inovativnosti.
I zadnje, ne znam jeste li skužili taxi na showu. Ovaj iz budućnosti.
Zamislite ga na hrvatskim cestama. Mislim da bi ih naši taksisti porazbijali sve.
  • Daddo
  • Posjetitelj
12.03.2018 | 11:10
Kloba, dva brzinska pitanja:

1. Kad kažeš "Pa ne radi čovjek u Saboru da može baljezgati neprovjerene informacije koje ga mogu koštati - tvrtke", na koju točno misliš, obzirom da kao veliki poduzetnik Mate Rimac ima nekoliko tvrtki, a nekih ga je očito već i koštalo?

sudreg.pravosudje.hr/registar/f?p=150:40...636E982510514190DE30

2. Kažeš "Oba novinara priznaju da Rimac izlazi s najjačim i najboljimš to može dok drugi proizvođači to ne rade."

Smiju li skeptici ovu rečenicu i izjavu novinara protumačiti kao - Rimac izlazi s jedinim što ima, dok drugi proizvođači zapravo to što predstavljaju je mali kotačić u njihovom sustavu i opskurna zvizdarija koja će "možda jednom" zaživjeti?

Hvala unaprijed na odgovorima.
12.03.2018 | 11:26
Smiju. Mogu protumatičiti upravo tako kako si ti protumačio. Jedino što ima.
A odgovor koje tvrtke, pa ako pričamo o brzini C_Two - onda tvrtke čiji logo stoji na haubi tog auta, valjda. Rimac automobili. Te tvrtke.
Daddo, da su moji djelovi u ova dva automobila, bio bi izuzetno ponosan. Bi li ti?
Jesi li uopće pogledao video?
Ovo je izjava tog šefa inžinjeringa, čovjek nije htio reći iz koje velike auto tvrtke - vjerojatno jer je rečeno off the record i on kao auto novinar želi ostati s njima u dobrim odnosima:
- "imam 10000 inženjera na plaći i da hoću sutra im mogu zadati zadatak da naprave nešto neviđeno."
Ja samo držim, što govori i taj auto novinar: s obzirom iz koje države dolazi, čudo je da i to ima. I da je Hrvatsku postavio na mapu automobilističkog svijeta, ma kako ta točkica mala bila u usporedbi sa gigantima.
Mi mu kao društvo nismo dali nikakvu podršku. Govoreći to, mislim na početak te tvrtke. I kao da to nije dovoljno, jako se puno nas trudi naći mu mane. Dobro je BUG napisao: prosječan Hrvat rođenjem postaje stručnjak za nogomet i Rimac automobile.
Ne znam zašto.
Kada su tvrtke poput njegove, koje gledaju naprijed - a ne 25 ili 75 godina nazad - te koje će jednoga dana zapošljavati možda i naše potomke.
I još jednom, Rimcu ovo nije core business. Auto je tu da demonstrira što sve on može ponuditi drugim proizvođačima, kao zastava tvrtke - ako možemo tako reći.
Što je tu loše?
Pa izazvao je jednog Teslu Roadstera 2 za pola sekunde, a Chiron ide 8 km brže, i košta duplo više.
By the way Daddo - link ti ne radi - predpostavljam da se odnosi na neku njegovu propalu kompaniju. Nisam znao. Sve u redu.
Ako u isti koš stavljaš njega i primjerice, Todorića - koji je svu lovu uzeo na trgovini proizvoda svakodnevne potrošnje i državnog proračuna, i još to uspio uništiti, stavljajući prste u toliko pita kao sifilitičar u javnoj kuhinji.
Ne znam gledaš li ga na taj način. Ali vidim da ne očigledno organski ne podnosiš čovjeka.
Tvoje pravo.
Ja mu se, s druge strane, ne mogu prestati diviti. Možda sam naivan. Možda glup.
Za sada tip samo niže uspjehe. I ja sam zbog toga sretan. Živim u državi u kojoj zbog malo toga čovjek može biti sretan.
Toliko sam naivan da me izuzetno obraduje vijest da se najpopularnija serija ikada snima u Dubrovniku.
Zašto? Nisam nacionalist, ali volim ovu zemlju. I svima nama koji tu živimo želim dobro. I da pređemo preko povijesti i krenemo u budućnost.
Što se Rimca tiče:
OK, dobio je lovu od staroga. Ali je s tom lovom nešto i napravio.
Ti si cinik (kada gledamo pogled na Rimca). Obojica živimo u zemlji koja je od nas stvorila cinike. Više ne vjerujemo ničemu i ne usudimo se sanjati. One snove koji se jedva ostvare, ako se i ostvare - sjed si. Ima Balašević dobru o tome.
Vidjet ćemo tko će ispasti u pravu. Ali ovo uopće nije tema "tko je u pravu". Ovo je tema - konačno nešto dobro u truloj državi. Dajte toga još. Jer državu ne čini (osim na papiru) predsjednik, premijer, Sabor. Čine je građani. Društvo. Srednji sloj koji je ovdje doslovno ubijen. I kada se opet počne stvarati, pa makar se činio miljama daleko, ja se ponadam.
  • Daddo
  • Posjetitelj
12.03.2018 | 11:51
Kako točno zamišljaš tu "podršku"? Ono, samodoprinos za Rimca ko za nekad tunel Učka ili autocestu? Pljeskat ko velikom vođi? Čovjek zapošljava jako mali broj ljudi, specifičnih struka, pa ono ne možemo ni mitinge organizirati...

Stvarno, kakvu bi podršku? Imaš poticaje za EV već, pa i priključna postrojenja za iste, ali što kad čovjek ne radi EV po vlastitom priznanju. A investitore već ima, pa mu ni novci ne trebaju ni poticaji državni?

link ne radi ne znam iz kojih razloga, no to što Rimac radi u RH možeš vidjeti u registru trgovačkih društava bez bada i to je linkano.
12.03.2018 | 11:58
Koji je tebi?
Pa gdje ja Rimca uspoređujem sa Kim-Jong-Ilom? A to otprilike radiš kada spominješ velikog vođu. Mislim, ovdje nisi pomiješao kruške i jabuke, pomiješao si košare - čovječe.
Znaš kakvu podršku?
Podršku kakvu bi trebali imati SVI mali i srednji poduzetnici. U porezima, prirezima, potporama, pomoći za EU potpore, da ne crtam tu sada. Bilo je neki dan (u subotu) koliko papira prosječna frizerka (ne vlasnica salona, radnica) mora ispuniti da bi mogla raditi u ovoj državi. U dva tjedna mora uzeti dan slobodno koliko ih je. A svi spadaju pod isto ministarstvo - financija. Ipak, ona ispuni nešto negdje, pa s potvrđenim papirom mora otići drugdje - a oba ureda spadaju pod isto to ministarstvo. Uglavnom, vani bi ispunila (preko interneta) jedan obrazac, a tu mora pet. I još ktome hodati od šaltera do šaltera na različitim adresama.
Sada se kao razvijamo kao e-država - ali radimo osobne koje traju pet godina. Stare su trajale deset. Ove imaju e-potpis pa valjda moraju trajati duplo manje...
O TOME pričam. Da ljudi koji rade, bilo kakvi ljudi, imaju potporu države.
A autoceste su bile državni projekt. Rimac je privatnik. Ne vidim kako si ih povezao.
Što se tiče broja zaposlenih. Evo ti primjer. Rimac DANAS zapošljava 350 ljudi. I stalno ta brojka raste. Kada sam ja radio u Večernjem listu, gazde iz Styrie su se trudili broj stalno zaposlenih ljudi održati ispod 200, zato što u tom slučaju ne moraju plaćati ista davanja za sindikat, plaćati radnicima bolovanja kao velika tvrtka - već radnici imaju puno manja prava jer se vode kao srednje velika privatna kompanija.
A VL je tada imao ukupno 1300 zaposlenih, ostatak od 1100 sve redom honoraraca diljem zemlje. Znači, po zakonu su trebali biti VELIKA tvrtka i državi plaćati takva davanja.
Vladajuća garnitura, koja god, je sigurno znala da Austrijanci muljaju. Ali ruka ruku mije, i pusti tu medijsku kuću da posluje kako hoće, a oni će imati premijera na naslovnici svaki dan.
Jer me sada shvaćaš?
  • Daddo
  • Posjetitelj
12.03.2018 | 12:06
Pa upravo o tom pričam. Ako si privatnik u RH to znači da si pristao na pravila igre u RH. A njih si naveo kakva su. Nitko Rimca ne tjera da radi u RH niti ga tjera plaćat reket. Rimac to sve radi i plati sam, pa i ljude koje zaposli. Da mu se ne isplati vjerojatno ne bi.

A ja te pitam konkretno kakvu bi mu TI pomoć pružio? Jer nisi porezni inspektor niti zakonodavac. Ono kak zamišljaš da bi pružit mu pomoć mogli ti i ja osim da kupujemo njegov proizvod? (Kojeg eto - ne prodaje jer ne živi od prodaje proizvoda), a meni bi super bilo Greypom na posao i punim ga u javnoj garaži do koja eto ima mjesta za punjenje EV.
12.03.2018 | 12:09
Kako me vučeš za jezik, imaš dodatak u gornjem tekstu o malim, srednjim i velikim poduzetnicima.
A pravila igre u RH su inače SUPER. Mrak. Nikada ih ne treba mijenjati. To tvrdiš?
Jesi li slijep na 90 000 radno sposobnih ljudi koji su otišli van samo LANI zbog "pravila igre" RH? Znam da nisi jer te znam. Samo ne podnosiš Rimca. I dalje se ne želim prepirati s tobom jer te previše poštujem. Imaš pravo imati svoj stav. Svako od nas ima.
Kakvu bi mu JA pomoć pružio?
Biti ću iskren i reći da NE ZNAM.
Posavjetovao bi se sa akademicima ekonomije (da sam ja premijer) jer o toj grani ne znam apsolutno ništa, a onda bi napravio desetogodišnji (najmanje) plan razvoja ekonomije RH i dogovorio se s oporbom da se od njega ne odstupa. Tako su Slovenci reformirali školstvo. U tri vlade im je bio isti ministar obrazovanja.
A ne da imamo ovo što imamo - kako koja stranka pređe u vladajuću garnituru, tako ruši i ono malo dobroga što su ovi prije napravili. Pa na taj smo način i došli tu di jesmo. Proizvodnje nemamo, javno zdravstvo nam je bolesnik broj jedan, umirovljenici kradu kavu i parizer po dućanima da bi mogli platiti režije. Jer za režije i HRANU - nemaju.
Eto, dovoljno?
12.03.2018 | 12:14
Meni se kod Rimca samo ne sviđa ta brada. Nikako mu ne stoji. Zar mu se nitko ne usudi reći da izgleda očajno i neozbiljno.
12.03.2018 | 12:18
Evo istinita priča o pravilima igre kod nas i kako nas gledaju stranci. Kada sam šljakao u VL predsjednik Uprave je bio Klaus Schauer. Imao je VOLVO džip, vozača i obitelj doma u Austriji kojoj se vraćao svaki petak, a dolazio ovdje ponedjeljkom.
Ovo nam je vozač pričao.
Vozili bi po Austriji prema Sloveniji, poštovali bi se i najsitniji prometni propisi. Ušli bi u SLO, e tu bi Klaus naredio vozaču da ga malo ubrza, jedno 30 iznad dopuštenog. A kada bi ušli u HR, e tu bi Klaus rekao - a sada ga Joža - GAZI. Tako nas gleda stranac - kao zakonski El Dorado...
Pa imaš izvješće EU po kojem nas svrstavaju u tri najgore ekonomije Unije. Rumunji su ispred nas. Kada smo ušli 2013. mi smo bili ispred njih.
I da, brada mu je KATASTROFA.
Valjda želi izgledati ozbiljnije. A jbg..
12.03.2018 | 13:26
Ja ne razumijem zašto su ljudi (i @Kloba ) fascinirani brzinama od preko 400 km/h... pa zar nitko ne zna da gume na toj brzini izdrže 15-20 minuta vožnje?... osim toga, meni se više sviđa i veći mi je gušt voziti po cestama iznad Ruda ili po Sljemenskoj od 50 do 80 km/h nego oplesti nekom autocestom 250+ km/h.
12.03.2018 | 13:39
Nisam fasciniran toliko brzinom, koliko kompletnim proizvodom - Bertone. I činjenicom da je osmišljen i napravljen ovdje. A na potporu države, da me opet ljudi krivo ne shvate, sam mislio na nešto tipa ovoga. Vučić posjeti Merkel - gledaju se kao zaljubljeni, Rimac veli da je sjedio na sjednici Upravnog odbora velike auto kompanije (ne smije reći koje) i da će se u Srbiji sagraditi tvornica za električne dijelove njenih vozila jer je pobijedila na natječaju. Spojiš dvije točke, i nije teško zaključiti da se radi o njemačkom proizvođaču, najvjerojatnije Volkswagenu koji ima iskustva s ovom regijom i TAS-om.
A šta mi radimo? Šta mi otvaramo? Nije Rimac tema. Rimac je pokazni primjer puno većeg problema. Iznimka koja potvrđuje pravilo, da se tako izrazim.
EDIT:
Samo primjer kako možemo biti izvrsni, a da se ne radi o Rimcu. Kada je napravljen prvi model CROTRAM-a: tadašnjeg konzorcija tri tvrtke, danas dvije: Končar – Električnih vozila i Tvornice željezničkih vozila (TŽV) Gredelj - pa kada su ga noću vozili po zagrebačkim tračnicama da ga istestiraju i nauče vozače novim načinima vožnje - ugovorili smo da jedne večeri s fotoreporterom prisustvujemo vožnji, znači da smo u tramvaju i da se vratimo sa slikama i reportažom.
Ukratko, nakon ČKD Praha kao do tada najnovijih tramvaja u Zagrebu - bio sam oduševljen.
Kasnije su mi ispali prelijepi i ovi niskopodni vlakovi u zagrebačkom prigradskom prometu HŽ-a.
Takvih stvari treba (po meni) samo dodavati.
Bilo da se radi o jakim tvrtkama poput Končara, tvrtkama koje tek postaju jake poput Rimac automobila, ili tvrtkama u nastajanju poput one 22-godišnjeg Ivana Mrvoša iz Solina kojemu je baka dala oko 4000 kuna s kojima je osmislio pametnu klupu koju danas prodaje svijetu; između ostalog i u Dubaiu.
To nam treba. Pomoć države sada Rimcu više niti ne treba - tu je Daddo u pravu.
Ali Mrvoš bi je vjerojatno trebao, zar ne?
O tome pričam.
A tko zna koliko takvih Mrvoša ima?
12.03.2018 | 21:04
Kloba,

Mislim da si malo zabrijao oko svega. Bez uvrede, ali jesi.
Sad se neću upletat u priču oko Rimca i C-2 i Concepta one (a znam puno detalja) i deklariranih 412 ili koliko km/h. To kaj je on rekel ne znači niš. Mogao bi ti sad nabrajati aute koji su bili najavljivani po salonima kao ovakvi ili onakvi i s brojkama koje kakvima koje su do serije nestale, ili se smanjile.
To da nam je država zagubljena u realsocijalizmu od prije 30 godina i sad samo glumi tržišnu privredu, to je svima jasno. Da država reketari svoje stanovnike na sve moguće načine, ni to nije, na žalost, sporno.
E sad, ili se možemo iseliti, kako sad već nezanemariv broj ljudi čini, ili se truditi igrati po pravilima koja su takva kakva jesu. Dok god je ishod na izborima ovakav, očito većinu to ne smeta. Davor ti bi mogao pričati satima o nametima svih vrsta koje mora plaćati kao privatni poduzetnik. I misliš da to brine nekog s kim on posluje ako je on izvan RH? Sumnjam.
Na isti način kako i tebe vjerojatno baš ne brinu radni uvjeti radnika Foxconna koji za Apple proizvode iPhone, ili što već. Ako možeš platiti, i sviđa ti se, kupiš.
Tako će biti i s C-2, ako ga Rimac IKAD proizvede.
No, hajdemo malo pogledati poticaje koje spominješ. Bilo koji od njih narušava tržišnu utakmicu (pogledaj samo koliko dobivamo po prstima zbog brodogradnje) na što je EU osobito osjetljiva. Vjerojatno se da nešto izvući na račun fondova EU za regionalni razvoj, ali onda tvornica ne bi mogla biti u okolici Zagreba, već vjerojatno u Gospiću, recimo.
Usporedbe radi, Hyundai je napravio svoju tvornicu usred ničeg u Nošovicama u Moravskoj, koja je oduvijek bila najslabije razvijeni dio bivše Čehoslovačke, danas djelomice u Češkoj, a djelomice u Slovačkoj. Investicija je dosad bila vrijedna 1,12 milijardi eura, zapošljava oko 3400 mahom čeških radnika i godišnje proizvodi 350.000 automobila (www.hyundai-motor.cz/english.php?rubrika=basic-info)
To je ona ista Češka s kojom se mi stalno sprdamo i pritom zaboravljamo njihovu povijest i da se nekad išlo na studij u Prag, da je Škoda i starija, a prije nego su došli sovjetski dobročinitelji, proizvodila aute bolje od Mercedesa.
Ta je ista Češka još u 19. stoljeću imala stopu pismenosti preko 85 posto; bojim se da mi ni danas nismo ni blizu te brojke.
Možemo o Rumunjskoj i Daciji (čitaj Renault) koja je tamo napravila ne samo tvornicu, nego i razvojni i dizajnerski centar... Ili hoćeš Mađarsku koja ima pogon Audija i tvornicu Suzukija?
Vjeruj mi da i oni odrađuju razvoj jednako kompleksnih proizvoda uz jedno veliko ograničenje kojem se Rimac zasad izmiče; prodajna cijena je zadana, a ne proizvoljno-odokativno određena.
12.03.2018 | 21:23
Đuro, nisam pročitao, pričao s Daddom privatno i samo tako mi je neke stvari objasnio. Nebitno. I ja mislim (znajući što sada znam) da sam zabrijao. A jebiga. To je moja naivnost...
Pozdrav ljudi, moram ić!
Evo me:
Misliš da nisam to znao? Nisam u detalje kao ti, ne poričem to, ali okvire svega jesam. Tipa rumunjska Dacia i Škoda iz Češke. Detalje nisam znao (da je Dacia u biti Renault, ali jesam da je Škoda ispod haube VW) tu si ti stručan - to ne opovrgavam. I nisam znao detalje o tvornicama, nisam u tom fahu i ne zanimaju me toliko automobili.
Tehnika, povijest, energetika. To volim čitati.
Mislim da jedino što propuštaš jest da EU želi ugasiti našu brodogradnju, i držim da im to ne smijemo dopustiti. Barem po meni. To nam je bila dika. I zašto ne bi bila opet?
Znam i da je Škoda proizvodila ratne strojeve.
Znaš puno više o autima od mene, to je činjenica. Ali ne znaš sve o svemu. Možda negdje ja znam više od tebe.
Pričaš mi o Česima kao načitanom narodu. Pa s kim misliš da komuniciraš? Bohemija, drugi naziv za Češku. Kafka, ovo ono... Pa Kraljevina Češka i Markgrofovija Moravska su bili uzor hrvatskom narodnom preporodu, oni su svoj obavili pola stoljeća ranije. Hajduk je osnovan u kafiću u Češkoj, točnije u Pragu. Dan danas je tamo njegov grb.
Pa nisam baš tolika neznalica. Da znam malo o svemu, a sve o ničemu - to je istina. No, povijest stvarno volim. Oduvijek sam je volio.
Što se Rimca tiče, Daddo mi je podastro samo takve podatke oko ne samo njega, već malo više sličnih stvari - i na tome mu svaka čast. Da ne ponavljam čovjeka tu. Dobri smo si. On me uspio razuvjeriti u par poruka.
Ali ovo, ovo je učenje povijesti nekoga tko guta povijest.
Sada si se ti malo zaletio...
Sorry, nemoj se sada ti naljutiti - ali tako je.
Evo ti primjer iz povijesti:
Misliš li da se nacional socijalizam, skraćeno nacizam - jednog dana samo desio u Njemačkoj?
Ono, pao s neba: ajmo sada bit nacisti.
Naravno da nije. Proizveo ga je zapad i pobjednici velikog rata (kako su tada zvali prvi svjetski rat, jer većeg do tada nije bilo) sa svojim reparacijama i otplatama, kojima su njemački narod doveli ne na rub gladi - nego u glad. Marka je padala slobodnim padom svakodnevno. U isto vrijeme preko Njemačke su se klali Staljin u Rusiji i Trocki u Turskoj - u borbi za prevlast. Sve preko leđa tadašnje Weimarske republike koji su mogli birati postati komunisti (biti lijevi), što zamalo i jesu jer im se narod napalio na ruski socijalizam (za koji znamo šta je postao kada je Staljin "zauzdao" oponente) - ili ostati u centru, odnosno toj republici takvoj kakva je bila, no gladni ko psi.
Logičan slijed - izabrali su desne, i NSDAP - jer oni su pričali ono što je narod htio čuti i radili promjene rezavši veze sa svijetom, odnosno odbijavši daljnje otplate ratnih dugova, sve dalje i dalje te sve više i sve bahatije.
Kako bi Ameri rekli: Hitler se ponašao prema stranim vođama stavom "in your face!"
I Njemci su postajali ponosni na novog vođu, a da nisu ni sanjali koji će manijak postati. Tu govorim o narodu, i pametnijim i malo običnijim građanima - jer su ga poduprli i njemački akademici židovskog porijekla, koje će kasnije izbaciti iz akademije, pa i iz države - koje je u noći paljenja židovskih knjiga u svibnju 1933. Goebbels prozvao semitskim uzurpatorima čija im znanost ne treba.
Kasnije su (Židovi koji su htjeli ostati živjeti u Njemačkoj) shvatili da su stali na krivu stranu prikrivajući se i prelazeći na katoličanstvo ili protestantizam; jer se tražilo do djeda i bake imaš li židovske krvi pa "uzalud im trud, svirači" - završili su (koji nisu na vrijeme emigrirali) u vlakovima za koncentracijske logore.
Jer kako je cijeli problem počeo u lovi, za sve njemačke probleme vlast je okrivila Židove kao vlasnike banaka, već sam spomenuo.
Uzrok i posljedica. Sve na ovom svijetu to ima.
I kasnije su protjerali te iste židovske znanstvenike, a jedini koji ih je javno osramotio i opalio im šamarčinu preko medija jer ih je preuduhitrio je Albert Einstein koji je sve to predvidio i ranije se odrekao njemačkog državljanstva nego što su mu ga oni mogli oduzeti i izbaciti ga s njemačke Akademije znanosti i umjetnosti.
Ali karma je kučka, i upravo su oni bili ti koji su utrli put da Saveznici prvi naprave atomsku bombu.
Siguran sam da znaš i da je Hugo Boss, danas ugledna marka koju nose oni koji na to pate - šio uniforme za stormtrooperse (tako su se zvali, nemoj misliti da su izmišljeni u Star Warsima) - sa znakom lubanje. Da se to nije desilo u povijesti, i da nam netko priča da bi se moglo desiti - rekli bi da je lud. Nebi li?
Volkswagen je kao narodno vozilo (pa to i znači u prijevodu, zar ne?) s Bubom pokrenuo Hitler.
AG Farben s Ciklonom B otrovao 6 milijuna ljudi.
Itd, itd...
Koji je najpoznatiji Židov bio protiv stvaranja židovske republike nauštrb Palestine i odbio biti prvi predsjednik Izraela?
Albert Einstein.
Iako je svojedobno izjavio da bi volio da njegov narod ima svoj komad zemlje, kada je shvatio što će napraviti Palestini, doslovno se verbalno poklao s vođom cionističkog pokreta u SAD-u.
A sada stvarno dosta o povijesti jer je off topic.
Samo za kraj, kakve veze ima koja postrojenja ima Češka, koja Rumunjska?
Ja sam napisao da je Srbija dobila na natječaju za gradnju tvornice.
Niti Česi,niti Slovaci, niti Mađari niti Rumunji nisu imali ratove devedesetih. Rumunji su zbacili Ceauşescua 1989., nakon godine dana prosvjeda, i ne poričem - žrtava.
Ali naspram višegodišnjeg rata?
Molim te.
Oni su zbacivali 71-godišnjeg diktatora, a ne bombardirali gradove i slali ljude na frontove.
Mi smo ipak sudjelovali u ratu i to nas je (sve države bivše SFRJ) itekako unazadilo.
O tome pričam. Ne znam zašto moram crtati ovdje. I zato sam spomenuo baš - Srbiju. Iako znam da ona već ima tvornicu automobila, gdje se radio Yugo a danas Fiat Punto, ako se ne varam. Ali ovo postrojenje neće biti tamo - gdje je Zastava u Kragujevcu, nego negdje drugdje i izgradit će ga potpuno novog za "električne dijelove budućih luksuznih automobila".
Zašto mi nismo bili na tom natječaju? Natječaj je bio izričito za zemlje jugoistočne Europe.
Zadnje dvije zemlje su ostale Makedonija i Srbija.
I jedni i drugi (još uvijek) kotiraju lošije od nas - mada ako ovako nastavimo prešišat će nas i oni.
Ako je to zabrijavanje - OK - zabrijao sam.
I samo još ovo Đuro - mislim da se DANAS još samo neznalice sprdaju sa Češkom. Postali su jedni od najpoželjnijih turista ovdje sa prilično velikom kupovnom moći. To više nisu oni Česi koji skrivaju knedličke i paštetu u gepeku na ulazu u HR.
Svi, koji imalo pratimo vijesti, znamo koliko su napredovali. Ne samo oni; i Mađari, i Slovaci i Rumunji.
Isto kao što si ti rekao meni, ja kažem tebi - nemoj se ljutiti - znaš toliku količinu informacija da je tvoje postove užitak čitati jer čovjek u 99% slučajeva nešto nauči iz njih. Ne kažem da znam povijest bolje od tebe, samo tvrdim da ju volim i volim sagledavati stvari iz više kuteva pa ih spajati u jednu veliku sliku. Ako te išta u ovom postu uvrijedilo ili naljutilo, ispričavam ti se.
Nije mi namjera s ikime ovdje posvađati se. Baš naprotiv.
A kada vidim da sam zaista u krivu, priznam to.
Zato se ovim putem još jednom ispričavam i Daddi, koji mi je sinoć privatno objasnio kako stvari stoje na malo širem planu u ovoj zemlji. Na moju veliku žalost...
12.03.2018 | 22:17
Nažalost, hrvatska brodogradnja ne može biti ništa nego umirući nasukani kit bez sve one prateće industrije koje više nemamo. Za brodogradnju se inače kaže kako je ekonomski multiplikator. Ali u našem slučaju ona može biti jedino multiplikator talijanske i njemačke ekonomije jer naša brodogradilišta više nemaju kooperante koji bi brodove opremali hrvatskim proizvodima.
12.03.2018 | 22:25
Smayoo živi u gradu koji ima brodogradilište, i ovo mu vjerujem. Ako je tako, meni je žao. Kada na vijestima vidim porinuće ovog ili onog broda (Smayoo, znaš na što mislim) ili iz 3. maja, ili Uljanika - meni je stvarno drago.
Ako to ne može opstati - šteta. Zaista šteta.
A samo da dodam koliko je Smayoo u pravu sa ovom svojom izjavom. Kada se počela graditi Dalmatina, tada su neki prometni stručnjaci rekli da bi nam bilo (za gospodarstvo) puno pametnije ulagati u obnovu pruga. A prvu od njih trasu koridora 5b Rijeka - Budimpešta, kako bi Luka Rijeka povratila primat koji joj je zbog našeg rata i kasnijeg neulaganja oduzela Luka Kopar. A tek nakon ulaganja u željeznice, da krenemo u ulaganje u autoceste. Ne znam, nisam prometni stručnjak, ali bilo ih je jako puno koji su zagovarali taj smjer.
13.03.2018 | 11:46
Vjerojatno nam je zbog tadašnje vrlo snažne orijentacije bliskim turistima koji dolaze autima ipak bilo važnije riješiti autoceste. Ali do sad smo ipak trebali zakotrljati i pruge.
I meni je drago kad se porine novi brod. Nažalost, na tom je brodu praktički - jedino trup hrvatski proizvod. Možda bi bilo preambiciozno očekivati da znamo i možemo proizvoditi brodske motore (oni koje smo radili nekad ipak nisu bili na nivou), ali da baš ni jbn cijevi, lampe i kabeli ne mogu biti hrvatski, a kamoli namještaj... To je tužno... I to je, moram dodati, razlog što EC ne dozvoljava "subvencioniranje" brodogradnje. Jer nema stvarnog napretka. Nema razvoja.
13.03.2018 | 12:34
Baš smo kifla od države
13.03.2018 | 13:25
Yonkis kaže:
Baš smo kifla od države

A tako geografski i izgledamo.
Nego, Daddo mi je skrenuo pažnju na ovaj tekst.
Ako se ikome da čitati, neka prosudi sam - ja više pametovati neću.
13.03.2018 | 13:27
smayoo kaže:
Jer nema stvarnog napretka. Nema razvoja.

To je to o čemu zapravo cijelo vrijeme pričam, samo vrludam ko mačka oko vruće kaše...
13.03.2018 | 14:28
Kloba, krivo si me shvatil. Nisam ja tebe poimence učil povijesti ni bilo čemu drugom, samo sam istaknul da smo mi kao nacija skloni preskakanju koraka. Pa ako netko kod nas krene raditi __________________ (ubaci proizvod po želji) on ODMAH mora biti najbolji na svijetu.
Ako Rimac krene raditi auto, on mora (deklarativno) juriti 412 km/h, inače je, da prostiš, qurac od ovce.
I tako je sa svim. I da se sad pojavi stranka s REALNIM RAZVOJNIM PLANOM od 15-20 godina i kaže otvoreno ljudima: mi smo vriti, prvih 5 godina obećajemo samo krv, znoj i suze, ali djeca koja se rode u tom razdoblju imat će bolje razvojne mogućnosti nego mi, misliš da bi prošla izborni prag? Pa pogledaj recimo Živi Zid i njihove tlapnje. Ono što oni laprdaju, ni sami u to ne vjeruju, ali evo, parlamentarna su stranka. Da ne spominjem relikte iz prošlosti okupljene oko tri slova nominalno lijevog i desnog predznaka.
I mi se onda, kao narod! (nemoj ovo osobno shvatiti, nije tako ni bilo namijenjeno)IMAMO OBRAZA sprdati s česima?
Kaj se tiče rata: da, bil je. Jel baš moral biti takav, pitanje je (ne relativiziram ono što se dogodilo, ali recimo, uvijek me zanimalo kako to da je u Osijeku Hrvata načelnika policije Josipa R. Khira ubio pripadnik ZNG-a...?), ali što sve dulje gledam i s većim vremenskim odmakom vidim da se određena klika obogatila preko svake mjere upravo na tom ratu i ovo što je nastalo nakon toga je nanijelo višestruko veću štetu od neposrednih ratnih djelovanja. Dakle, sami smo sebi naškodili više nego itko drugi.
Ovaj vic nas oslikava bolje od svega. Američki predsjednik primi obavijest od svojeg savjetnika da SAD-u treba za 3 dana barem 10 milijuna kondoma veličine 25 cm i da to nitko kod njih ne može isporučiti. I preko svojih ambasada se raspita i nazove ga predsjednik RH Stipe Mesić: Koja muka? Pa trebamo u roku 3 dana 10 milijuna kondoma od 25 cm, ali nema nikog tko će to napraviti. I veli Stipe (dok Šajeta svira na radiju) Nema problema, to je riješeno.
I zbilja, cijela se nacija upre i napravimo mi za 3 dana 10 milijuna kondoma tražene veličine. I gleda to Stipe i onda zadovoljno veli: sad ih lijepo zapakirajte i uz barkod metnite: Made in Croatia. Size: Small
13.03.2018 | 14:50
Đuro - ovo što ću sada napisati je malo šala, ali znaš kako se kaže: u svakoj šali je pola istine.
Stvarno si genijalac. I zato zasluženi palac!
13.03.2018 | 14:55
Djuro genijalac kaže:
Kloba, krivo si me shvatil. Nisam ja tebe poimence učil povijesti ni bilo čemu drugom, samo sam istaknul da smo mi kao nacija skloni preskakanju koraka. Pa ako netko kod nas krene raditi __________________ (ubaci proizvod po želji) on ODMAH mora biti najbolji na svijetu.
Ako Rimac krene raditi auto, on mora (deklarativno) juriti 412 km/h, inače je, da prostiš, qurac od ovce.

Ali ovo je legendarno.
  • Daddo
  • Posjetitelj
13.03.2018 | 15:37
Djuro genijalac kaže:
Kloba, krivo si me shvatil. Nisam ja tebe poimence učil povijesti ni bilo čemu drugom, samo sam istaknul da smo mi kao nacija skloni preskakanju koraka. Pa ako netko kod nas krene raditi __________________ (ubaci proizvod po želji) on ODMAH mora biti najbolji na svijetu.
Ako Rimac krene raditi auto, on mora (deklarativno) juriti 412 km/h, inače je, da prostiš, qurac od ovce.


Đuro, a zakaj sad imputiraš naciji ono kaj nacija ne misli? Ono, Rimac je taj koji tvrdi da ima naj na svijetu. I on je siroče jadan jer ga hejtaju i jer mu ne vjeruju.
13.03.2018 | 16:28
Isto je i sa sportom. Ako si treci na svijetu je sramota valjda.
Rimac je digao puno prasine dok lijecnici koji su u samom vrhu svijetske medicine u nekim zahvatima (transplatacija recimo) prolaze ispod radara.
13.03.2018 | 17:15
To su ti mediji, Žabac. Sve znaš. Sada imaju njega da im popunjava stranice i dižu ga u nebo. Što se sporta i trećeg mjesta tiče, ne znam na koji ciljaš. Kada smo bili treći na Svjetskom prvenstvu 1998 bili smo presretni. Ali da, bilo je i onih koji su pričali da smo trebali proć da Boban nije krivo dodao loptu, i da bi dobili i Brazil jer tada nisu bili jaki. U napadu Ronaldo...
13.03.2018 | 17:21
zabac kaže:
Isto je i sa sportom. Ako si treci na svijetu je sramota valjda.


Točno to! Ako smo u nekom sportu 7. to ne valja niš...
13.03.2018 | 17:49
Pratim sportove, i stvarno smo sportska nacija. Od Petrovića, Kukoča, Rađe, preko nogometne generacije Vatrenih '98, Janice i Ivice Kostelić, Ivaniševića i Wimbledona 2001. (koje je to bilo finale, za film snimit), braće Skelin, Jakova Faka (koji sada nastupa za Sloveniju); naravno i rukometaši - od generacije Atlanta 1996. sa Saračevićem i Ćavarom, preko one iz ranih 2000.-ih koju su u Grčkoj predvodili Metličić i Balić do ove danas sa Duvnjakom. Tu su i vaterpolisti, od generacije Šimenca iz Atlante do ove Sandra Sukna 2017. kada smo postali prvaci svijeta. Sandra Perković, sama zlata i pokoja bronca.
Osladilo se ljudima zlato.
Ali tu vrijedi i ona iz drevnog Rima, kruha i igara. Kada se nemamo čemu veseliti, onda se veselimo sportu.
No, kad smo kod sporta, baš me zanima kako će nogometaši igrati u Rusiji.
Jedino što nam je danas zaista loše je košarka. Ona kao da je umrla s Draženom.
Ovo je subjektivno mišljenje, naravno.
13.03.2018 | 19:28
Kloba kaže:
To su ti mediji, Žabac. Sve znaš. Sada imaju njega da im popunjava stranice i dižu ga u nebo. Što se sporta i trećeg mjesta tiče, ne znam na koji ciljaš. Kada smo bili treći na Svjetskom prvenstvu 1998 bili smo presretni. Ali da, bilo je i onih koji su pričali da smo trebali proć da Boban nije krivo dodao loptu, i da bi dobili i Brazil jer tada nisu bili jaki. U napadu Ronaldo...


Hipotetski! 3. mjesto, 5. ili 12. nije bitno, bitno je kako seljoberima nije to dovoljno, nego samo prvo!
To je ona velika skupina ljudi koji u životu nisu ništa postigli, iskompleksirani i frustrirani.
13.03.2018 | 19:34
Gdje je Blanka Vlašić, Sara Kolak, Josip Glasnović, Lucija Zaninović, Filip Ude, Igor Marenić i Šime Fantela, Filip Hrgović, Mirko Filipović.
Neki manje zastupljeni sportovi su jednostavno u sjeni i malo ih se tko spominje.
13.03.2018 | 22:36
Nisam ih se sjetio, sorry.
Od ovih koje si napisao, trebao sam se sjetiti Blanke, Mirka i Hrgovića te Zaninović. A tko će ih sve popamtiti, stvarno ih ima.
I neka ih ima.
A što se Mirka tiče, čovjeku svaka čast - no čuo sam da opet ide u ring. Bojim se već za njega. Ne hoće li izgubiti ili dobiti meč, to je sastavni dio sporta - nego da će završiti kao Muhammad Ali. I on se stalno vraćao u ring, dok mu 1982 nisu dijagnosticirali Parkinsonovu bolest. Samo 12 godina nakon toga, sjeti se kako je izgledao dok je palio vatru u Atlanti. Ameri su se bojali hoće li moći, ali čovjek je uspio. Da se razumijemo, on je izvrstan boksač i još bolji čovjek bio - samo nije znao stati.
EDIT:
Trebao sam se sjetiti i Čilića, pa čovjek je treći na ATP listi, iza Federera i Nadala. Ne znam je smo li ikada u modernoj Hrvatskoj imali tenisača koji je tako dobro kotirao. Ne mogu se sjetiti Goranovog najvišeg mjesta.
EDIT 2:
Ne, ipak je Ivanišević bio bolji. Još tamo 1994. je bio 2. i tu je poziciju ponovio 1997. Zaboravio sam to.
Što ne umanjuje Čilićev uspjeh nikako.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 6 minuta
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?
  • kupus: Ima takvih naravno. Iz mog skromnog iskustva takvi su u manjini.
  • smayoo: većina online trgovaca odbija slati na poste restante pa čak i na poštanski pretinac
  • kupus: zasto na osobnu adresu*
  • kupus: Zasto na adresu? Naruci na adresu postanskog ureda, tamo ce te cekat
  • drlovric: Imamo li koga iz Zupanje na forumu da bih mogao naruciti paket na njegovu adresu? :)
  • ecvis17: ok, tnx
  • smayoo: Piši u forum
  • ecvis17: pozdrav svima, imam stari MBP koji maksimalno moze voziti BigSur ... malo nisam vise u toku, gdje se danas mogu pronaci Combo installeri? Tnx
  • cariblanco: Čekao je da Hajduk osvoji prvenstvo i na kraju je odustao ;)
  • Yonkis: Od sada ćemo mjeriti vrijeme pre-JM and post-JM time
  • JOHN: Ako je vjerovao, neka mu dragi Bog pomogne i uzme sebi. Ako nije, opet nema veze……sve u svemu mislim da je živio dobar život!
  • smayoo: Ljudi... ode nam Joža Manolić... Nije šala.
  • accom: ne nadjem...
  • accom: jel postoji tema "must have apps"?
  • Riba: Vjerojtano koliko je Apple mapa detaljna.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

baka, Bertone, BigMac, drlovric, m@xym, tino1, Anonimci (751)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.84 Seconds

Provided by iJoomla SEO