Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


07.07.2021 | 00:09
JA mislim da budu Rimcu napravili isto ono što je Elon Musk napravio Bitcoin-u.
07.07.2021 | 09:33
jura22 kaže:
JA mislim da budu Rimcu napravili isto ono što je Elon Musk napravio Bitcoin-u.


A sto je to Elon Musk napravio Bitcoin-u? Tesla je kupila Bitcoin u vrijednosti od $1,5B, koji je imao trzisnu vrijednost u tom trenutku $47,000 po Bitcoinu, pa je Elon Musk odlucio da ce Tesla prihvacati Bitcoin kao sredstvo prilikom kupnje auta. Onda je od toga odustao, pa je srozao cijenu Bitcoina sa ATH cca $60,000 na danasnjih cca $33,000???? (sjeti se opet da je on sam kupio Bitcoin u vrijednosti $1,5B po cijeni od $47,000 za jedan Bitcoin). Eto, to je Elon Musk napravio Bitcoin-u. Zajebo sam sebe...

Istina je da se Elon Musk malo zaletio. Naime, vjerojatno znas da Tesla jos uvijek radi sa operativnim gubitkom, odnosno neprofitabilan je. Novac dolazi od investitora i vlade SAD-a. U velikoj kolicini od vlade SAD-a kroz poticaje za obnovljivu energiju, koji su u SAD-u vrlo veliki. Kada je Tesla kao tvrtka kupila Bitcoin, shvatio je vrlo brzo da bi zbog toga mogao izgubiti poticaje od vlade SAD-a, jer se to gleda kao ulog u vrijednost a ne u daljnji razvoj. Sto znaci, vlada SAD-a ce ulagati u njegov razvoj, a on u Bitcoin. To bi mozda moglo proc u Hrvatskoj, ali malo teze u SAD-u. Pa je gospon Elon odjednom objavio da Tesla ne prihvaca vise Bitcoin kao sredstvo placanja, navevsi razlog da potrosnja energije koja se koristi za rudarenje istoga, na veliko utijece na klimatske promjene. No, pravi razlog sam ti objasnio gore. Naime 56% energije koja se koristi za rudarenje Bitcoina dolazi iz obnovljivih izvora. Cudno kako nije pogledao utjecaj rudarenja Bitcoina na klimatske promjene prije nego je kupio isti

Tako da, jedino sto je Elon Musk napravio Bitcoin-u je da je izgubio hrpu novaca na njemu...
07.07.2021 | 09:38
Ako nije te iste bitcoine prodao po nižoj cijeni, nije u ovom trenutku ništa ni izgubio, osim možda knjigovodstveno.
07.07.2021 | 09:40
Mene čudi da puno nas priča o poslovnoj strani svega a nitko još uvijek nije pročitao tekst iz FT-a.
Iako se jako lako da pročitati.
Ja bi ga tu kopirao i preveo, ali bi prekršio zakon.
No, tko hoće ima način - a oni su jedini kojih sam se mogao sjetiti da su vijest obradili s poslovnog aspekta priče.
EDIT:
Na istu foru sam našao jako sličan tekst čiji se sadržaj ne plaća:
Link:
techcrunch.com/2021/07/05/vw-offloads-bu...sBPpyrliPQbP9VO8Vyvk
07.07.2021 | 09:52
FT tekst je dobar jako. Komentira i rivale.
Tipa da je u ponedjeljak Porscheov lokalni rival Daimler odvojeno potvrdio je da će ove jeseni povezati tri svoja luksuzna brenda - AMG, G-klasu i Maybach u jednu poslovnu jedinicu, kako bi se učinkovitije pozicionirao u vrhunskom segmentu luksuza i performansi.
Dio preskačem, ne želim navaliti tužbu ovdje i samo za kraj svojim riječima:
U svibnju je Volkswagen odbio ponudu za Lamborghini u iznosu od 7,5 milijardi eura ponuđenu od strane investitora iz Švicarske na čelu s Reaom Stark koja je također inicirala startup električnih vozila s Tonijem Piechom; sinom bivšeg predsjednika Uprave VW-a.
Ali pritisak s tržišta kapitala za prodaju tih marki ipak raste.
Tako je glavna poruka "zaboravite igračke", prenjeto je sa pregovora između VW-a i dioničara navedenog koncerna.
Samo dvije, tri rečenice napisane (koliko toliko) mojim riječima, iz zadnje trećine stvarno podacima bogatog i jako zanimljivog teksta...
Još kada bi to pročitao netko tko zna o kojim se ljudima i tvrtkama radi pa da nama laicima objasni tko je ko u cijeloj priči, bilo bi super.
Pokušavam navući nekoga tko se razumije da to pročita ali mi ne ide.
07.07.2021 | 09:53
smayoo kaže:
Ako nije te iste bitcoine prodao po nižoj cijeni, nije u ovom trenutku ništa ni izgubio, osim možda knjigovodstveno.


Tocno
07.07.2021 | 10:24
Preveo sam tekst, imam ga i fakat je zanimljiv.
Ali dioničari stvarno stišću VW da je dosta igračaka i natjeravaju Upravu da sve proda.
To bi bio zaključak...
EDIT:
Ali koji su to divovi u igri. Pojma nisam imao da se SEAT (mislio sam da je španjolski) isto dio VW-a. Još kad ovi kažu "lokalni rivali" za VW i Daimler - pa to je ko da da pričaju o dva prodavača kokica da se tuku za mjesto na ulici.
No tekst naglašava da novac nije promjenio strane, eto - ako je to ikome bitno.
A ima predviđanja, plus nešto što mi je promaklo - Rimac je sebe usporedio s  watchem a Bugatti (ili Porsche?) sa švicarskim satom.
Ne znam!!!
Zašto?
Jer sam tuljan za ovu temu.
A ljude koji se kuže na zanima.
Psmtr...
07.07.2021 | 12:28
Kloba kaže:
Pojma nisam imao da se SEAT (mislio sam da je španjolski) isto dio VW-a.


Da, Seat je španjolski, Škoda češka, Audi i WV njemački.

Seat, Škoda, Audi i WV su dio VAG grupacije već nekih 30-ak godina.
07.07.2021 | 13:15
@m@xym, prijatelju - primjeti dio "tuljan sam za ovu temu".
07.07.2021 | 13:15
Ok, Kloba, evo malo povijesti.

Auto je dosad bio primarno emotivan proizvod. To se, IMHO, mijenja upravo s ovom elektrifikacijom i auti idu u rang bijele tehnike. No, to je druga tema, ostanimo na onom što je bilo (donedavno). Čim je nešto emotivan proizvod, onda tu ima jako taštine. A na čelu autoindustrije je ima vjerojatno samo malo manje nego u modnoj industriji.
Spomenuo si Ferdinanda Piecha. On je potomak po ženskoj strani obitelji Porsche (zato ima drugačije prezime) koje se, jasno, a kako drugačije?, ne podnose. Po zvanju je on strojraski inženjer koji je zaslužan za Porsche 917 (onaj koji je u LeMansu vozio Steve McQueen; mislim na film). Stari se Ferdinand Porsche javio na Hitlerov natječaj za proizvodnju vozila koje neće biti preskupo i s jednom litrom goriva može prevaliti više od 8 km. To je ono što u povijesnim knjigama stoji zabilježeno kao buba. Njegov sin, Ferry Porsche je konstruirao porsche 911. Čisto da shvatiš koja je snaga obitelji Porsche u automobilskom svijetu.
Sad dolazimo do onog dijela gdje se oni i Piech (jasno, oko nasljedstva je pukla ljubav) nemaju. Piech je bio pripadnih 'gubitničkog' klana i zato se duplo trsio da se dokaže dostojnim. Prva prilika bila je Audi brand koji je početkom 80-ih bio lošiji pandan VW-a (prouči kako je nastao Audi ujedinjavanjem nekoliko brandova, konkretno 4, zato i ima 4 ringa kao logo). Piech je to odlučio promijeniti i odvažio se na razvoj pogona na sve kotače koji je poznat kao quattro. Audi je ušao u reli i, iako nije osvojio naslov, promijenio je povijest. To je bio početak uzleta prema premiumu i jačanja utjecaja Piecha unutar VW-a. VAG (Volkswagen Aktiens Gesselshaft ili po naški d.d.) se danas sastoji od: Audija, branda VW, SEAT (španjolska verzija Crvene zastave koja je počela kao licencni proizvođač Fiata; SEAT je akronim Sociedad Espanol Automobili e Turismo, ili tako nekako) koji je kupljen od Španjolske krajem 80-ih). Iduća na listi je bila Škoda koja je već imala zaključen deal o prodaji s Renaultom (tad u zajedničkom koncernu s Volvom) prije nego je VW uletio i česi su onda prodali Škodu VW-u, a ne Renaultu. Porsche je oduvijek bio u djelomičnom vlasništvu obitelji Porsche i od trenutka kad je Škoda postala dio VAG-a krenula su nadje_avanja o kontroli cijelog koncerna. Piech je kontrolirao ovaj dio, ali ne i Porsche, pa je htio otkupiti i Porsche u nekoliko navrata. Svaki puta mu je naum propao, a u svojem n-tom pokušaju je Porsche zapravo napravio suprotno i preuzeo kontrolu nad cijelim VAG-om (tu se u međuvremenu našao i Lamborghini kao dio Audija, Ducatti i proizvođač kamiona Scania, ako se ne varam).
Kako je PIech, kako to običava reći moj ponajbolji prijatelj samo još jedan Austrijanac koji želi osvojiti svijet, nije mogao podnijeti da u portfelju nema sve naj. Tvrdoglav i autokratski u nastupu, znao je na svoj brk progurati projekte koji nisu donijeli nikakvu zaradu, nego su samo kreirali hype. Bilo je tu svega, ali nije sve nužno bilo loše, samo neisplativo. Evo, na brzinu mi pada na pamet: VW lupo 3L (lupo koji troši u prosjeku 3l/100 km), audi A2 (gradski auto s aluminijskom karoserijom), dvosjed koji troši jednu litru/100 km i, jasno, kralj svih sličnih napora: serijski auto koji je brži od 400 km/h. Da bi pokazao Porscheu gdje mu je mjesto, Audi je razvio R8, izravnog konkurenta porscheu 911, a onda je slijedio krunski dragulj: otkupio je ime Bugatti i najavio odmah Veyron, auto s više od 1000 KS i najvećom brzinom višom od 400 km/h.
Već sam ti rekao koliko je novaca spaljeno u tom projektu koji je bio Piechova čista fiks ideja (kad smo već kod toga, on nije ni izbliza jedini koje je progurao neke projekte na svoj brk, a na račun kompanije koja ga plaća i koja je tu imala samo gubitke..)
U obranu Piecha navest ću neke stvari koje je pogurao (iako ih je kasnije svojatao kao vlastite/izume kompanija kojima je bio na čelu) i koje su zbilja označile tehnološki napredak u datom trenu: izravno ubrizgavanje goriva kod dizela (Fiat je to imao prvi, ali Audi je to omasovio), vruće pocinčavanje karoserije (također poznat postupak, ali Audi ga je prvi uveo u serijsku proizvodnju). mjenjač s dvije spojke (Porsche je to imao još krajem 70-ih, ali LUK je razvio moderni sustav zajedno s VW-om koji je to omasovio)...
Uglavnom, izgooglaj Piech/Porsche i imaš materijala za feljton/seriju. Prepuno intrige, povrijeđenih ega, taštine itd...
07.07.2021 | 13:17
@Djuro, jedva čekam pročitati ovo iznad - a ti baci, lijepo te molim, pogled na privatni mail.
EDIT:
Pa ti si enciklopedija auto moto svijeta - izlizano novinarski "svijeta oktana" - dvije riječi koje će vrijediti još 15ak godina.
Uživancija te čitati.
Ali stvarno.
+1 za post
07.07.2021 | 13:27
Hvala ti na odgovoru, da zaključim konačno.
Utažio si mi znatiželju i još dodao materijala da deset dana čitam po netu.
Mljac...
EDIT:
Pitanje, FT navodi Chiron kao najbrži serijski automobil, do Nevere.
Pretpostavljam da je Veyron stariji, a Chiron je nasljednik.
Sjećam se da je Bernie Ecclestone kćeri kupio Veyrona za svadbu ili za rođendan.
Ako sam u pravu, ne zamaraj se odgovorom.
I hvala ti još jednom, znam da sam dosadan.
Ooo, znam.
07.07.2021 | 13:56
Samo da ti pokažem kako upijam sve ko spužva.
Čitam tvoj zadnji post po drugi put, sada sam na tek na dijelu kako se obitelji ne podnose i rečenici u kojoj pišeš kako je Ferdinand Piech zaslužan za Porche 917.
Učim profesore, učim...
07.07.2021 | 14:40
Kloba kaže:

Pretpostavljam da je Veyron stariji, a Chiron je nasljednik.


Dobro pretpostavljaš.

Kloba kaže:

Sjećam se da je Bernie Ecclestone kćeri kupio Veyrona za svadbu ili za rođendan.


Iskreno, ne znam to. Ne pratim ta celebrity prese_avanja
07.07.2021 | 14:41
Djuro genijalac kaže:
Kako je PIech, kako to običava reći moj ponajbolji prijatelj samo još jedan Austrijanac koji želi osvojiti svijet...


Djuro genijalac kaže:
Uglavnom, izgooglaj Piech/Porsche i imaš materijala za feljton/seriju. Prepuno intrige, povrijeđenih ega, taštine itd...

Hoću profesore, i veliko ti hvala još jednom!
07.07.2021 | 14:49
Nego, slažeš li se sa ovom izjavom koju je rekao čovjek koji sjedi do Šebalja (ne znam mu ime) u videu 24 sata?
Nije novinar, nego isto nešto kao Šebalj, ajmo reći "struka".
Izjava je "da se Bugatti Atlantic Type 57 dan danas smatra najljepše dizaniranim automobilom".
U tom stilu.
Još samo to ako mi možeš prokomentirati.
Bugatti Type 57 Atlantic:
maxresdefault_2021-07-07.jpg



bugatti_type_571.jpg
07.07.2021 | 15:05
A gle, ljepota je subjektivna kategorija. Posebnost atlantica je izrada gdje su dvije polovice karoserije spojene zakovicama. To je ovaj rub koji vidiš po simetrali automobila.

Moja lista najljepših auta je duga i na njoj su alfa romeo giulia sprint, jaguar E-type, aston martin vanquish, ferrari 250 GTO, peugeot 205, subaru impreza GC8, i još dosta automobila, ali Bugatti nije na njoj....
07.07.2021 | 15:07
@Djuro mi je naveo par automobila što se ljepote dizajna tiče...
Alfa Giulia Sprint
AlfaGiuliaSprint.jpeg

Aston Martin Vanquish
AstonMartinVanquish.jpg

Jaguar E type
JaguarEtype.jpg

Ferrati 250 GTO
Ferrari250GTO.jpg

Da bi reč rekel.
Počinjem shvaćati zaljubljenike u ovo.
EDIT:
Sorry, Djuro - mislio sam da se nećeš javno zamarati kada si mi odgovorio privatno.
No barem su slike tu.
07.07.2021 | 15:14
Djuro genijalac kaže:
A gle, ljepota je subjektivna kategorija. Posebnost atlantica je izrada gdje su dvije polovice karoserije spojene zakovicama. To je ovaj rub koji vidiš po simetrali automobila.

Kao i Eiffelov toranj, zar ne?
I ta je zgrada spajana zakovicama i šarafima.
EDIT:
Koliko si doma u ovoj temi, ne samo u dizajnu nego svemu - meni je možda najbolje dočarao ovaj zadnji odgovor.
Gdje "samo o dizajnu" ti ideš od Peugeota 205, preko Subaru Impreze, do Jaguara i Aston Martina, da ne nabrajam dalje.
Dio o zakovicama u Bugattiu također, dođe kao "točka na i" samo na temu dizajna.
Kapa dolje.
08.07.2021 | 19:15
Bar je ostalo malo zvuka, nije samo zzzzz-zzzzz-zzzzz... WRC M-Sport Ford Hybrid



PS. Video je prihvatljiv za @smayuu*

*@smayoo, neš ništa korisnog saznati, ali traje samo 48 sekundi
08.07.2021 | 23:45
Konačno!
Regulira se vožnja električnih romobila.
Slika do kojih su mrcina proizvođači već napredovali (ovo đubre ide 100 km/h bez beda i naravno da ga zagrebački trendsetteri moraju imati ):
o_11709285_1280.jpg

Inače, riječ je o modelu tvrtke Moneghette, proizvođaču najbržih električnih romobila na svijetu.
www.moneghette.com/about.html
14.07.2021 | 15:51
EU unveils sweeping climate change plan www.bbc.co.uk/news/world-europe-57833807
Obratite pažnju na prijedlog da se efektivno onemogući prodaja naftnih derivata za osobna vozila u idućih 20 godina
14.07.2021 | 19:39
Sori, ali to ne vidim u ovom članku. On kaže da će do 2035. prestati prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila, a da će gorivo za avionski i brodski transport biti dodatno oporezovano?
Ali vjerujem da nije EU baš toliko glupa. Očekujem da će se naftni derivati koji se sad ionako vade biti zamijenjeni sintetskim gorivima (kako rekoh, već postoje postrojenja koja to rade) koja će biti CO2 neutralna, jer će se proizvoditi uzimanjem CO2 iz zraka. Kakav će to efekt imati globalno, ne znam. Ako se to krene masovno proizvoditi i bude dovoljno čiste energije za to, vidim dva moguća scenarija. To postaje globalni trend i Bliski istok postaje opet pustinjski dio svijeta koji nikog više ne zanima i sve se tamo smiruje, jer više nije nikom bitno. Ili se oni međusobno pokolju oko vode koje nemaju dovoljno.
Drugi scenarij: EU proizvodi dovoljno sintetskog goriva za svoje potrebe i proizvođači nafte sad imaju značajne viškove uz gubitak najboljih platiša. Pada cijena nafte i sad ju kupuju u velikim količinama i oni koji inače nisu pa se emisija CO2 globalno nije smanjila....
14.07.2021 | 20:56
Mislim da su i naši novinari konačno uhvatili vijest pa je obradili na svoj način:
www.jutarnji.hr/planet/objavljen-sveobuh...jucne-tocke-15088142
14.07.2021 | 21:28
Djuro genijalac kaže:
Sori, ali to ne vidim u ovom članku.


U pravu si, ja nisam pažljivo čitao. Piše da planiraju zabraniti prodaju benzinskih i dizelskih osobnih vozila u idućih 20 godina.
14.07.2021 | 22:26
Nevezano, ili vezano, kako se uzme, našao sam svoj stari članak iz 2008. kad sam bio na prezentaciji BMW 760iL Hydrogen. Voditelj projekta bio je prof. dr. Raymond Freymann koji je onda rekao doslovce ovo na moj upit o usporedbi benzinskog motora na vodik i gorivih ćelija: 'Naši otto motori u svojoj najpovoljnijoj točki rade uz 38 posto iskorištenja. Dizelaši su na 42 posto (i opet govorim o motorima BMW-a). Kad bi se motor optimirao samo za vodik, onda bi njegov η bio 52 posto, jer stupanj kompresije možemo podići na 16 do 17:1 što s benzinom nije moguće. Gorive ćelije su trenutno također na 50-ak posto.'
Ne znam koliko su gorive ćelije napredovale u međuvremenu po pitanju efikasnosti, ali ne vjerujem da je ostvaren dramatičan napredak veći od 5 posto. Osnovni problem vodika je njegov volumen; sedmica je imala tank obujma od 225 litara i s tim je mogla prevaliti cca 200 km (8 kg vodika). Cilj razvoja je bio postići potrošnju od 1 kg vodika/100 km. Bio je u igri razvojni četverocilindraš koji je bio blizu te brojke. Projekt je s vremenom napušten, ali ne bih se kladio da netko ne pregledava te baze podataka u ova vremena...
14.07.2021 | 23:42
Ha, gle... Ti stalno jašeš po tom vodiku. Ja sam, nakon intenzivnih 8 godina iskustva s njim *siguran* da je to preopasan energent za široku uporabu. Naftni plin u bocama ima 15 puta uže granice eksplozivnosti i neusporedivo ga je lakše zabrtviti pa svako malo negdje eksplodira boca ili auto.
15.07.2021 | 08:51
Ne jašem, nego navodim konkretne podatke za usporedbu raznih pogonskih sustava. Htio ti to ili ne, činjenica je da se može kupiti auto koji koristi vodik kao pogonsko gorivo i da se vodik normalno prodaje (tamo gdje postoji potražnja ili to netko gura).
Znam da su onda u BMW-u rekli da je vodik zapravo manje opasan od benzina koji curi, jer se benzin nakuplja na tlu i pare ispod vozila, a vodik je najlakši plin koji odmah 'odjuri' u vis. Problem su podzemne garaže koje ionako ni sad ne primaju vozila s LPG ili CNG instalacijama.
Emile, od tebe nisam očekivao ovakav ofrlje argument koji to nije: 'neusporedivo ga je lakše zabrtviti pa svako malo negdje eksplodira boca ili auto'. Iskreno, ja se ne sjećam da sam čuo da je negdje eksplodirao auto s LPG instalacijom. A ovo po kućama, znaš i sam da se sigurnosni mehanizam svodi na onaj dodatak plinu da on smrdi; svaki tukac može kupiti bocu plina i spajati ju kako želi, crijeva su gumena i koštaju 27 kuna, stara 20-ak godina i polutrula...
K vragu, čak i na autu bar formalno, svakih 5 godina moraš na tlačnu probu spremnika i pregled svega, doma kad jednom prištekaš šparet, nitko te više nikad niš ne pita...
15.07.2021 | 12:01
Ispričavam se, "svako malo" jest vrlo neodređeno jer se ne sjećam više točno kad sam zadnji puta čuo za takav slučaj, ali recimo da svakih nekoliko godina čujem za neki. Zadnje što sam čuo bilo je netom prije corone, pričao mi je čovjek koji se bavi osiguranjem kako su imali natezanja oko toga da li eksplozija plina jest ili nije pokrivena kaskom. Auto je bio parkiran i srećom prazan kad se to dogodilo, na otvorenom, ne u garaži, ali bilo je jugo i nizak atmosferski tlak, bez vjetra. Plin se skupljao pod autom, netko je vjerojatno u prolazu frknuo čik i tako...

Vodik jest lagan i "bježi" u vis, ali i dalje postoji značajna mogućnost eksplozije, jer su mu granice eksplozivnosti puno, puno šire (imam dojam da ne znaš što ovo znači pa uporno zanemaruješ taj argument), a energija paljenja jako mala (npr. dovoljno je da ti ispadne metalni alat ili ključevi na betonsku podlogu i da to stvori oku nevidljivu iskru koja može okinuti eksploziju).

To što netko proizvodi i gura aute na vodik nema nikakve veze s (ne)sigurnošću korištenja te tehnologije. Netko također proizvodi i gura po život i zdravlje štetne proizvode (boje i lakove, hranu, dodatke prehrani...) pa eto.

Poanta je da (i to je isto argument kojeg uporno zanemaruješ) nije isto imati dobro educiran i istreniran kadar na punionicama vodika (u smislu prevencije eksplozije) kad se radi o malom broju takvih lokacija, u odnosu na to da istu stvar moraš implementirati na npr. pola svih sadašnjih benzinskih pumpi.
15.07.2021 | 14:44
Apsolutno se slažem s tobom i volim kad raspravljamo razumno i svrhovito. Posve si u pravu što se tiče plina, na što bih ja mogao reći da toga ima jako puno u upotrebi pa striček Gauss odradi svoje i jasno da se nađe dovoljno buda_a da se dogodi neko sranje po sili zakona velikih brojeva.
S druge strane, prihvaćam argument da kad bi vodik bio masovno u upotrebi da bi te iste buda_e imale u rukama još eksplozivniju napravu i potencijal da nekontrolirano raskrčuju kvartove po gradu.
No, moj je argument nešto drugo preko čega ti prelaziš. Ako zanemarimo činjenicu da se vodik diže u zrak i prihvatimo tvoj scenarij po kojem je alat pao na pod i zaiskrio imamo mogućnost da se to zapali. OK, nema spora oko toga. Sad dolazimo do onog dijela koji pokušavam reći. Vodik zauzima jako puno mjesta (Hindenburg je to pokazivao vrlo zorno) i zapravo ga ima jako malo. U ovom BMW-u koji sam vozio je tank od 225 litara imao u sebi 8 kg vodika što je energetski ekvivalent 25 litara benzina. Daleko od toga da je to bezopasna količina, jer ne govorimo o fajercajgu, ali nije nešto što će od Zagreba napraviti krater, ako dođe do najgoreg.
Što se tiče dopunjavanja, sustav je bio posve automatiziran i trajao je dosta dugo, jer se prvo vakumiralo crijevo, pa se isušuje instalacija pa izjednačavaju tlakovi i na kraju se propuhuje crijevo zrakom da ne bi negdje zaostao vodik. Ako se dobro sjećam, tankanje 5 kg vodika je trajalo dobrih 10 minuta, ako ne i dulje.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 31 minuta
  • Dijete: da, OCR, nisam primijetio da je prije bilo.. primijetio sam da mi nalazi "objekte", ali ne i rijeci... sad kad pronalazi rijeci na, smatram to jako korisno i potencijalno friki
  • m@xym: OCR na fotografijama je iOS uveo sa zadnjom verzijom, ali ne radi na mojoj 8-ici plus, jer traži jači CPU..
  • Daddo: što će reći da ne moraš otvorit photos da bi radio OCR... možeš i upalit kameru samo ili whatsapp ili neki drugi app
  • Daddo: nalaženje riječi na fotkama je isto tako prisutno system wide...
  • Riba: A ovo sto ti kazes Google Photos ima odavno.
  • Riba: To onda nije nalazenje rijeci na fotkama (?)
  • Daddo: nego u tražilicu upišeš primjerice cat... a on ti napravi pametan search između ostalog i među tvojim fotkama na kojima se nalaze mačke
  • Daddo: Ne OCR
  • Riba: Tzv...OCR?
  • Dijete: Super mi je iOS spotlight search koji sad nalazi rijeci na fotkama… jebenica!
  • JOHN: :-) Malo te zekam, ali to je činjenica. I jedno i drugo
  • JOHN: A ja tebi ponavljam da pričamo o istom laptopu. Ulazni model nije 2500 nego je 3800USD
  • drlovric: Pa isto auto moze kostati 30000e i 60000e. Svako bira za sebe. Ja zelim reci da je ulazni model od 2500 odlican stroj koji ce zadovoljiti skoro svakoga.
  • JOHN: Nisi me shvatio. Ja pričam o jednom laptopu koji ima dvije bitno različite cijene
  • drlovric: Ajmo reci da niti 10% korisnika ne treba upgradej od 3800. ja sigurno ne.
  • JOHN: A govorimo o istom laptopu
  • JOHN: 2500 USD nije isto što i 3800USD
  • drlovric: Meni su cijene realne i ocekivane. 2500$ za 16" laptop koji radi minimum 5-6 godina i prodam ga za 500e opet, nije puno. I nikada nece biti.
  • JOHN: Ja čekam nekoga tko će uzimati preko firme
  • jura22: Cijene su već besramno visoke za nove prijenosnike.
  • catalina: Zanima li ikoga MacBook Pro 15 2018, 32GB RAM, i7 2.6GHz, 1TB SDD, 560X, za 15 000kn
  • Hacusy: [link]
  • Hacusy: Cijene iStlye-u: 14''M1 Pro base - 18,839 kn, 16''M1 Pro base - 22,979 kn
  • JOHN: RIP
  • JOHN: Osoba, odnosno glumac čiji ću glas, a i lice, pamtiti dok sam živ
  • smayoo: RIP :(
  • Kloba: On mi simpa bio.
  • m@xym: Umro Žarko Potočnjak.
  • Piko: Samo magsafe kutijica .... sve ostalo je isto ... naravno pro model ... no ionako i originalna kutijica podržava wireless punjenje
  • Mislav2222: Na pro model mislim
  • Mislav2222: Mislim da je magsafe kutijica za punjenje i jos neke sitnice
  • Riba: Piko: [link]
  • Piko: kakav update ? ... link ?
  • Mislav2222: I airpods pro su dobile mali update :)
  • kupus: preporuka alata za testiranje diskova? 10.11 ako je bitno
  • zvone: Nadam se da kosilica neće imati notch da ne bude trava neravnomjerno pokošena. ????
  • JOHN: naravno sa M2 Pro/Max čipekima
  • JOHN: .....kao nešto inovativno....nešto napredno što se može pogoniti iz sobe samo jednim klikom i tako to
  • JOHN: Možda se sprema kosilica za idući event!?
  • zvone: Ne znam zasto nisu pokosili travu , barem za keynote. Da nije to u stilu njihove nove ekoloske osvijestenosti?
  • Riba: Hahaha
  • Piko: Netko zaboravio napomenuti i novi gadget [link]
  • Vanjuška: Imaš TouchID, to je ok. Zamisli FaceID koji kad god pogledaš ekran kupi nešto bez da si mu rekao :D
  • dpasaric: Evo kratka vijest, pa se može komentirai ispod da se ne gubimo po Vikalici :)
  • drlovric: Idem u USA jako skoro i donijet cu si jednog. Nez jos 14 ili 16. Taman ce recenzije biti prije nego podjem... Zao mi je i TouchBara....
  • zoranowsky: SDXC reader su vratili :)
  • drlovric: Uvale mi notch i ne stave FaceID unutra. Ili sam nesto previdio :/
  • Borisone: Još nitko nije komentirao ... notch
  • BigMac: Neka ožive Aperture, ostalo me ne zanima :)
  • Borisone: Čekaj malo, di je Big Sur update?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

dpasaric, Ender, jura22, Nikx, Riba, Robert_84, zvone, Anonimci (235)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.07 Seconds

Provided by iJoomla SEO