Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


04.08.2021 | 16:04
Javi mi dojmove obvezatno. Tvoja domena je u pitanju, zato me zanimaju.
Inače, Šebaljev video je super.
Zapanjen sam kako malo ljudi kuži koji je to auto.
04.08.2021 | 16:41
Kloba kaže:
Javi mi dojmove obvezatno. Tvoja domena je u pitanju, zato me zanimaju.

Pa ne znam što ću novoga saznati o Johnu DeLoreanu a da već ne znam, ali ću pogledati kad nabavim i stignem.
Inače, kako ti voliš gledati kaj ima kod susjeda preko granice, jednog DeLoreana u svojoj garaži ima Lepa Brena (ili je imala ako ga nije prodala)

Kloba kaže:

Inače, Šebaljev video je super.
Zapanjen sam kako malo ljudi kuži koji je to auto.

A ti sad kao da si sa kruške pao ... pa kako napraviti novinarski prilog ako ti 95% ispitanika da pozitivni odgovor na tvoje pitanje,... pa moraš u montaži videa/priloga prebrati odgovore i napraviš onda neki prihvatljivi omjer pozitivnih i negativnih odgovora da bi bilo gledljivo i da bi mogao naglasiti temu priloga.
04.08.2021 | 21:09
OK. Stoji...
06.08.2021 | 11:35
Djuro genijalac kaže:
Piech je to odlučio promijeniti i odvažio se na razvoj pogona na sve kotače koji je poznat kao quattro. Audi je ušao u reli i, iako nije osvojio naslov, promijenio je povijest.

Porsche je oduvijek bio u djelomičnom vlasništvu obitelji Porsche i od trenutka kad je Škoda postala dio VAG-a krenula su nadje_avanja o kontroli cijelog koncerna. Piech je kontrolirao ovaj dio, ali ne i Porsche, pa je htio otkupiti i Porsche u nekoliko navrata. Svaki puta mu je naum propao, a u svojem n-tom pokušaju je Porsche zapravo napravio suprotno i preuzeo kontrolu nad cijelim VAG-om.

Uglavnom, izgooglaj Piech/Porsche i imaš materijala za feljton/seriju. Prepuno intrige, povrijeđenih ega, taštine itd...


Odličan ti post, ali ima par sitnih greškica.

Audi je osvojio vozački WRC naslov '83 i '84 i konstruktorski '82 i '84. Nastavnik TZK u osnovnoj mi je vozio Audi 80 B2 s velikim naljepnicama koje su to slavile

Malo su komplicirani odnosi VAG / Porsche, ali na kraju je VAG kupio Porsche AG (proizvođača), a ne obratno, iako je obratno bilo jako blizu Porsche SE (obiteljski holding) drži oko 32% dionica VAG i ima još veća glasačka prava.

Ali da je zanimljivo, bome jest. Posebno priča oko toga kako je Piech izbačen iz firme.
22.08.2021 | 17:45
Zbog COVID-a je pomaknuta kultna utrka i majka svih utrka 24 sata LeMansa. Umjesto u sredinu lipnja (obično vikend najbliže solsticiju) je održana ovaj. To je donijelo tri sata dulju noć i malo magle ujutro, ali bio je i prvi nastup za novu klasu hypercar koja je zamijenila LMP1.
Toyota dobila Toyotu (1-2) ispred Alpinea i Glickenhousea. To je bilo očekivano. No, prava drama je bila u LMP2 gdje je bolid koji je vodio preko 21 sata stao doslovno u zadnjih 4 minute (da ne velim zadnji krug).

twitter.com/24hoursoflemans/status/1429443711520411652?s=20

U GTE Pro i GTE Am klasama Ferrari odnio pobjede.

BTW, ACO (organizator utrke 24 sata LeMansa, Automobile Club de l'Ouest) radi na novom pravilniku koji bi podržao na stup bolida pogonjenih vodikom koji bi se ravnopravno borili za pobjedu. Sve ide u smjeru vodikovih ćelija.
22.08.2021 | 19:50
Nije vezano za aute, ali kaj se tiče vodika, koliko pratim zadnjih par godina, avio industrija ulaže puno u razvoj aviona pogonjenih vodikom, odnosno elektromotorima koji će struju dobivati iz vodika.
Kaj se tiče aviona pogonjenih elektromotorom, baš sam nekidan gledao TV prilog o susjedima, odnosno slovenskoj tvrtki Pipistrel koji proizvode el. avione (ultra lake doduše, ali su ipak avioni) i vlasnik je također govorio da dosta ulažu tehnologiju gorivih ćelija. Inače, njihov model Pipistrel Velis Electro je prošle godine srušio nekoliko rekorda (mislim sedam).
Proizvođačima aviona je el. pogon inače interesantan već duže vrijeme zbog mogućnosti potpuno novog dizajna tijela letjelice te korištenja puno malih el. motora sa manjim elisama pomoću kojih se može dosta skratiti put uzleta (skoro pa vertikalni uzlet) pa se time u budućnosti smanjuje potreba za zemaljskom infrastrukturom aerodroma kakve danas poznajemo.
03.09.2021 | 09:36
Ako netko nema što pametnije za raditi sutra, može potegnuti do VG na sat dva.
www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/supera...sim-cestama-15099423

PS. Tekst sa linka je inače kao i obično obrađen u duhu novog hrvatskog novinarstva
03.09.2021 | 22:17
Zna li se kada su sutra u Opatiji? Dosta ljudi me pitalo, možda je netko naletio na informaciju?
04.09.2021 | 09:36
dpasaric kaže:
Zna li se kada su sutra u Opatiji? Dosta ljudi me pitalo, možda je netko naletio na informaciju?


Službenu informaciju nemam, ali neslužbeni info je da bi na prostor opatijske luke trebali doći oko 13,00 sati.
08.09.2021 | 14:02
Imao sam priliku, kojih sat do dva, isprobati Jaguar I-Pace 400 AWD. Dakle, potpuno električno vozilo. Moram priznat da je auto fantastičan, jako me oduševio. Napravili smo jednu stanku na Elen 50kW punionici na Ininoj benzinskoj. Za 50-tak minuta, koliko je trajala ćakula, nafilao se sa 25 na 80% što je bilo dovoljno za dodatnih 170km. Autonomija mu je oko 350km što u globalu nije loše kad se uzme u obzir snaga od 400KS i velika masa.
Auto ima fantastična ubrzanja, odlično drži cestu, ne osjeti se težina, ma mrak.. Gotovo potpuno tih u vožnji. Jedino se kod žeščih ubrzanja čuje onaj zvuk(space šatlovski ) za koji baš nisam bio siguran jel stvaran ili umjetan. Meni se čak i dopao.
Cijena.....uf, bolje ni ne spominjati! Al svakako za preporuku kao obiteljski auto sa nekim naznakama sportskog karaktera.

59EBF447-8524-49F1-9B1C-7C549E57D76E.jpeg



728F1713-58A9-4318-9B5D-17FF13013F8F.jpeg



461243D6-FD8F-4A27-907A-5B8C3200F8F6.jpeg
09.09.2021 | 00:43
Vidio sam ga uživo u kvartu, bijeli, zaista moram priznati da ima odličan dizajn, jedan je od ljepših SUV-a. Druga je stvar što ne volim SUV kao kategoriju. Jaguar je od početka stoljeća krenuo nekim čudnim putem, ali valjda je to bilo potrebno da se preživi. Vlasnici se žale da je poseban problem srozavanje kvalitete, nije dramatično, ali realno plaća se premium cijena, a dobije se Ford s fancy znakom.

No, kako se na električnom autu malo što može pokvariti, možda to više i nije ozbiljan problem. Ostao bih rezerviran po pitanju "sporta" s autom takve težine, ljudi koji vole sportsku vožnju nisu impresionirani s 400 ks na ravnici, njih zanima ponašanje u zavojima, a sa SUV-om od skoro 2,2 tone to sumnjam da može biti na razini klasičnog sportskog auta od 1.200 do 1.400 kg.
09.09.2021 | 09:07
Pa ono malo što sam ga provozao nije baš bilo ultra sportski, niti se tu može očekivati neka visoka sportska razina, elektronika se tu dosta miješa, ali obzirom na masu mislio sam da ću se njihat kao u brodu.....no nije. Ima snagu, drži zavoje....ima bar osnovne preduvjete da ga se može bar malo nazvati sportskim , pa čak ga i prvo slovo kategorije svrstava u “nešto sportsko”. U svakom slučaju malo sam prenaglio sa sportski pa ću prepraviti na naznake sportskog karaktera
E sad pojam SUVa kod ovog auta mi je malo nategnut. Više nije nego što je.
09.09.2021 | 11:22
dpasaric kaže:
Vlasnici se žale da je poseban problem srozavanje kvalitete, nije dramatično, ali realno plaća se premium cijena, a dobije se Ford s fancy znakom.


To je bilo prije 15 god. za vrijeme Fordove ere, ali pošto ih je Ford prodao prije 13-14 god. teško da je to sada slučaj.
09.09.2021 | 12:07

Ja sam tu pogledao detalje o autu. Meni je stvarno dobar. Ovaj otvor iznad prednjeg grilla za usis zraka koji izlazi van na kraju uzdignutog dijela haube uopće ne skužiš dok ti netko ne kaže.
Ko mali spojler sprijeda.
Auto stvarno dobro izgleda.
Ovog lika svi hvale, pa reko da pogledam njegov review.
09.09.2021 | 12:22
Što će električnom autu taj usis zraka? Termička disipacija je unutar 5% nazivne snage (za razliku od 50% kod benzinskih i dizelskih motora), a zrak za izgaranje mu uopće nije potreban.
09.09.2021 | 12:36
Za brzinu, aerodinamiku - to je prednji spojler.
Za hlađenje baterije je manji (uži) grill ispod prednjeg grilla.
Ne shvaćam zašto komentirati nešto ako se ni ne pogleda video.
Isto kao i sa ICT temom.
Nitko to Otvoreno pogledao nije.
EDIT:
Pogledaj sliku auta.
Pa pogledaj prednji grill.
Sada baci oko skroz na vrh tog prednjeg grilla i primjeti povišeni dio haube kako ima dio prema šajbi koji je niži.
Znači zrak ne ulazi u auto, nego struji kroz haubu.
Kužiš?
A za hlađenje je jedan mali i uski grill ispod ovog velikog, a to je valjda za bateriju.
Tip sve objašnjava.
09.09.2021 | 12:44
@Smayoo, znam da si zaposlen čovjek i da mrziš gledati te video klipove.
Ali ako hoćeš ovo razumjeti, da ne bi ispalo kuršlus u komunikaciji kao s @kupusom - lijepo te molim da baciš pogled na dvije minute videa baš od neke druge minute. Kada vidiš da se tip kamerom približava prednjem velikom grillu - stani i počni gledati.
Napisati ću ti vrijeme kada da počneš gledati u sekundu.
Evo, ako te zanima - čovjek se time bavi od 1:30 minuta.
Tip sam kaže da ovaj grill u odnosu na standardna vozila gdje isti hlade motor ne radi apsolutno ništa. Ali onda diže kameru na taj mali dio kroz koji zrak ulazi i struji haubom te izlazi prije šajbe ispod tog dignutog dijela iste.
Zašto je to tako - ne znam.
Po onome što do sada znam o ovoj temi - neka aerodinamika valjda, pojma nemam.
EDIT:
Taj manji, uži grill - čisto da ti dočaram ako ni ovaj puta nećeš gledati video barem to malo - se nalazi ispod mjesta za tablice s prednje strane.
Znači toliko je mali i toliko je uzak naspram ovog velikog naprijed koji je tu (valjda, ne znam) proforme.
A prednji gril (obrati pažnju na slici videa) postaje nakošen za usis zraka točno kod Jaguar loga.
Tu više nije ravan kao odozdola prema logu, nego počinje ići ukoso prema unutrašnjosti haube da zrak lakše ulazi u taj prednji spojler koji se nalazi na haubi.
Mislim, sve se vidi na slici od videa ako se malo bolje zagledaš.
Ne izmišljam ništa.
09.09.2021 | 13:40
smayoo kaže:
Što će električnom autu taj usis zraka? Termička disipacija je unutar 5% nazivne snage (za razliku od 50% kod benzinskih i dizelskih motora), a zrak za izgaranje mu uopće nije potreban.

Aerodinamika?
Možda da ipak pogledaš video kao što je Kloba predložio
09.09.2021 | 14:02
@JOHN - ali auto je stvarno macan samo takav.
Doduše ovaj u videu obrađuje UK verziju, no to je samo razlika u sjedalu i položaju volana.
Stvarno super auto izgleda.
Nego pisao si da je cijena otprilike "boli glava" (nisi se baš tako izrazio, ali u tom smislu je bilo napisano ako sam dobro shvatio).
Koliko košta taj model kojeg si ti vozio?
09.09.2021 | 14:10
600.000,00kn
09.09.2021 | 14:20
Ujbmti...
Ali da imam.
Dao bih.
09.09.2021 | 14:27
Na drugoj slici kod fara vidim crvenu točku, tvoj post - @JOHN.
Pa te pitam jer mi je sada palo na pamet - ima li to čudo ono autonomno parkiranje, vožnju - ili nema?
Mislim, osobno vjerujem da taj model to može imati kao dodatnu opremu - e sada da li ovaj koji si vozio ima nemam pojma.
I znaš li šta je ta crvena točka u faru?
09.09.2021 | 20:09
JOHN kaže:
smayoo kaže:
Što će električnom autu taj usis zraka? Termička disipacija je unutar 5% nazivne snage (za razliku od 50% kod benzinskih i dizelskih motora), a zrak za izgaranje mu uopće nije potreban.

Aerodinamika?
Možda da ipak pogledaš video kao što je Kloba predložio


Ako može precizniji timestamp na kojem konkretno o tome priča? Fkt mi je život prekratak da ga trošim na beskonačna brbljanja o stvarima koje me ne zanimaju. Da to negdje piše, kao tekst, u pola minute bi u tom tekstu našao što me zanima i onda to pročitao. Ali ovako...
09.09.2021 | 20:33
Pa jesam li ti boldao 1:30 minuta i tako gledaš skroz minutu do dvije?
Ako to nije precizno onda ne znam što jest?
Ako ti je 15 minuta puno, onda se nadajmo da u tih prvih par minuta čovjek obrađuje komplet gornji i donji grill, pokazuje kako je gornji for show jer se uopće se ne radi o rešetkama nego je napravljen da tako izgleda (između je plastika, lim - tako nešto - nije šuplje; to mi je poanta), dok je manji smješten ispod prednjih tablica i on je taj koji hladi baterije i ostale električne spojeve.
09.09.2021 | 21:00
Sorry, nisam primjetio tvoje postove. Svejedno ne kužim kako može biti više aerodinamično da zrak struji kroz neki procijep ispod haube, umjesto da struji preko haube i dalje preko krova. Ono - čisto fizikalno. Bernoullijeva jednadžba i Stokesova formula.

Da simplificiram skroz - da ta aerodinamika ima smisla, svi bi avioni imali takva krila, zar ne? A nema nijedan.
09.09.2021 | 21:04
E za to - kako i sam znaš - nisam adresa od koje možeš očekivati suvisli odgovor.
Ja sam samo primjetio to sa uzdignućem na haubi, tip je relativno brzo u videu počeo pričati o tome i to je to.
A sada, ulaziti u detalje takvog dizajna - ne bi se štel mešat.
Pak bum ispal bedast.
09.09.2021 | 21:30
smayoo kaže:
Da simplificiram skroz - da ta aerodinamika ima smisla, svi bi avioni imali takva krila, zar ne? A nema nijedan.


Doduse krila su projektirana da stvaraju uzgon sto kod automobila nije najpozeljnija karakteristika.
09.09.2021 | 21:57
smayoo kaže:
JOHN kaže:
smayoo kaže:
Što će električnom autu taj usis zraka? Termička disipacija je unutar 5% nazivne snage (za razliku od 50% kod benzinskih i dizelskih motora), a zrak za izgaranje mu uopće nije potreban.

Aerodinamika?
Možda da ipak pogledaš video kao što je Kloba predložio


Ako može precizniji timestamp na kojem konkretno o tome priča? Fkt mi je život prekratak da ga trošim na beskonačna brbljanja o stvarima koje me ne zanimaju. Da to negdje piše, kao tekst, u pola minute bi u tom tekstu našao što me zanima i onda to pročitao. Ali ovako...

Pa više vremena izgubiš na nepotrebna piskaranja oko toga kako ti se ne gledaju beskorisna testiranja.
09.09.2021 | 22:00
Kloba kaže:
Na drugoj slici kod fara vidim crvenu točku, tvoj post - @JOHN.
Pa te pitam jer mi je sada palo na pamet - ima li to čudo ono autonomno parkiranje, vožnju - ili nema?
Mislim, osobno vjerujem da taj model to može imati kao dodatnu opremu - e sada da li ovaj koji si vozio ima nemam pojma.
I znaš li šta je ta crvena točka u faru?

Ima autonomnu vožnju neke niže kategorije. Stvar funkcionira ok na autoputu, ali u gradu nikako. Dakle neće te otpeljat recimo od Kustošije do Prečkog. Ali recimo Zagreba do Karlovca bude. Na autoputu i otvorenim cestama uredno prati zavoje. Nisam baš te stvari puno testirao, više sam se bazirao na neš drugo.
Očito sam kod brisanja registarskih oznaka slučajno taknuo far crvenom bojom.
Evo slike još jednom

805EC224-0C63-498D-998F-ED1FE8788FE8.jpeg
09.09.2021 | 22:05
Riba kaže:
Doduse krila su projektirana da stvaraju uzgon sto kod automobila nije najpozeljnija karakteristika.


A jbg sad... OK, zanemari tu paralelu.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 20 sati
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.22 Seconds

Provided by iJoomla SEO