Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.11.2019 | 21:41
jura22 kaže:
A oni što ključem gule aute iz samo njima znanih razloga?


Pogledaj kako mi je netko ogulio Mazdu...bio je tada 2017 star 1 godinu.

http://


http://
24.11.2019 | 22:52
Djuro, ne smijem ti ni pokazat na što sliči moj auto...
Što se tiče grebanja ključem, meni je mlađa kćer kamenom "nacrtala" kućicu i sebe kako "se igra pred njom" na stražnjem desnom blatobranu. Prije 5 godina cca. Još je tamo (kućica).
25.11.2019 | 06:17
jura22 kaže:
A oni što ključem gule aute iz samo njima znanih razloga?


25.11.2019 | 08:33
26.11.2019 | 16:49
Ok, jedno pitanje za znalce...
Frendica kupuje novi auto pa me pita koje da zimske gume nabavi?
Dimenzija je 215/55 R17, mislim da je Hyundai Kona u pitanju.

Nude joj (Lašić):
Platin RP60/Continental - 69 EUR
Sava Eskimo HP2 - 80 EUR
Toyo S954 - 105 EUR
Fulda Kristal Control HP2 - 98 EUR
Pirelli SotoZero 3 - 120 EUR
Dunlop Wintersport 5 - 123 EUR

Do sada sam se uvijek ravnao po ADAC testu kada sam sebi kupovao gume. Imam Focusa 2016. godište, i na njemu sam dobio Continental ljetne, a kada sam uzimao zimske preporuka je isto bila Continental tako da nisam puno razmišljao. Generalno - nit smrde nit mirišu

Pisalo se po forumu nešto o gumama pa me zanima vaše mišljenje?
26.11.2019 | 17:28
Nemoj me držati za riječ ali mislim da trgovac u zimskom periodu mora isporučiti auto sa zimskim gumama pa će joj u tom slučaju trebati ljetne.
Što se tiče Kone (bolje da je pitala koji auto da kupi, a ne koje gume ) osnovni model dolazi sa felgom od 16" i gumama 205/60r16 pa bi to bila bolja opcija za zimsku gumu, a ova 215/55r17 za ljetnu.
Što se tiče pitanja, sa Dunlopom i Contijem nemre fulati, ali su i među najskupljima.
26.11.2019 | 20:28
Ja sam u zadnjih 15 godina napravio po snijegu (baš po ozbiljnom snijegu na cesti) kumulativno nekih najmanje 20.000 km, a u zimskim uvjetima, sa zimskim gumama negdje oko 350.000. Daleko najviše na Toyo Snowprox (S954 je trenutni model) i to ne bez razloga. Jedine koje su se (meni, za moje aute i moj stil vožnje) pokazale bolje, bile su neke Dunlopice s kojima smo svojedobno kupili rabljenu Corolllu Verso (ali nisu nimalo nalik ovima koje nude tvojoj frendici), međutim, kad sam htio kupiti druge takve, ispalo je da koštaju ravno DUPLO više od Snowprox. To je sve bilo prije 10 godina pa ne znam koliko je relevantno danas.
Conti WinterContact sam vozio dvije zime - 2004 na službenom VW Passatu i 2012 na Fordu Galaxy, jer je druge trebalo predugo čekati - i 2012 sam sam sebi lupao vritnjake jer sam, kreten, pristao uzeti te gume, iako sam se dobro sjećao koliko su nepouzdane na ugaženom snijegu. Tada, 2012, sam se iz govana izvukao samo zahvaljujući činjenici da nije bilo puno auta na cesti pa sam mogao grubom, sirovom silom (motor s velikim momentom i isključene elektroničke điđe), šlajsati po cesti nekih 100 m do vrha uzbrdice nekih skoro 5 min.
Jedne zime (možda 2013?) sam imao Bridgestone Blizzak na Fordu i to je bilo u redu. Ali je bilo bitno skuplje od Toyo Snowprox.
Još sam dva puta na autima koje sam vozio dio vremena imao neke druge zimske gume koje nisam ja birao. Ne sjećam se točno, možda se radilo o Michelin i Hankook. Njah...

Uglavnom Toyo mi najbolje pašu, nije još bilo snijega, ni svježeg, ni utabanog po kojem su me izdale. S tim da moram naglasiti da, kad je snijeg na cesti, vozim s dužnim oprezom, puno sporije nego inače (naravno). Recimo 40 km/h gdje bi inače 70-80. Često mi se dogodi da vozim po A6 dok pada snijeg. Ovisno o tome kad je prošla ralica, može biti snijega na kolniku par cm (2-3 puta je baš trpalo kao iz vreće pa je (kad sam pretekao ralicu) bilo je više, možda 7-8. S obzirom da sam u takvim uvjetima praktički sam na cijeloj širini kolnika (jer velika većina ljudi vozi u koloni iza ralice), vozim brzinom do 70-80, ako vidljivost dozvoljava. I Toyo gume u takvim uvjetima, dakle, na autima koje vozim, takvom brzinom kojom vozim, drže super.
26.11.2019 | 21:42
Bertone kaže:
Nemoj me držati za riječ ali mislim da trgovac u zimskom periodu mora isporučiti auto sa zimskim gumama pa će joj u tom slučaju trebati ljetne.


Ne mora. Kad bi to bilo tako, prodaja automobila zimi nebi postojala kao djelatnost

Ja koristim jako dugo Goodyear Ultragrip. Od šestice do sad, ne znam kaj je, devetka? I uvijek su bile vrlo dobre gume.
26.11.2019 | 22:04
Ok, krivo sam se izrazio, nije propisano da mora isporučiti auto u zimskom periodu sa zimskim gumama ali ima proizvođača koji tako rade jer kad kupiš novi auto prodavač ti je dužan isporučiti tehnički ispravan auto da bi ga mogao registrirati, a to znači po zimi zimske gume na autu ili ljetne i lanci u prtljažniku. Kako nitko od prodavača ne isporučuje auto s lancima u prtljažniku, pravno gledajući, kupcu su isporučili tehnički neispravan auto.
26.11.2019 | 23:11
Iskustveno se dobro pokazale Ultragrip i Nokian WR D4
26.11.2019 | 23:15
Djuro tko ti je lakirao farove?
27.11.2019 | 08:38
JOHN kaže:
Djuro tko ti je lakirao farove?


Horvat iz Zlatar Bistrice. Vrhunski meštar i još bolji čovjek.
27.11.2019 | 16:22
Ekipa hvala na sugestijama.
Bertone, što se tiče Hyundai Kone, mi smo joj predlagali da pogleda novi Focus, ali Kona je imala crvene pojaseve...
27.11.2019 | 16:27
27.11.2019 | 17:30
veli moj kompa da su auti dokaz da su žene _rave. Jer čim je nekaj crveno, one podemone i više nema rasprave, veli on....
I kad malo razmisliš.....
27.11.2019 | 22:46
Djuro genijalac kaže:
veli moj kompa da su auti dokaz da su žene _rave. Jer čim je nekaj crveno, one podemone i više nema rasprave, veli on....
I kad malo razmisliš.....


...skužiš da to nije istina!

Evo, ja sad razmišljam, i ne znam NIJEDNU ženu koja voli baš crvenu boju (da si želi baš crveni auto, da baš naglašeno bira crvenu garderobu, namještaj, slike, mobitel...).
28.11.2019 | 09:13
Ima, ima tu u malom mistu kod mene samo dvije, mazde !
www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/kada-z...ategorijama/9635953/
28.11.2019 | 09:50
Naravno, što žene briga što su na zadnjoj generaciji Mazde 3 izbacili multilink
28.11.2019 | 11:58
Bertone kaže:
Naravno, što žene briga što su na zadnjoj generaciji Mazde 3 izbacili multilink


Zezaš?!?

A taman sam mislio pohvaliti auto jer je pogođenog dizajna. Kakvi škriljci!
28.11.2019 | 19:12
Na žalost ne... i nije mi jasna politika uštede na ovjesu.
09.12.2019 | 18:37
@djuro genialac

Ono šta smo jučer pričali, danas vozim GTE-a na servis i vidi čuda- servisna Akcija- 93E2- otvaranje visokonaponske baterije provjeravanje svake čelije i provjera kučišta (navodno su upotrijebili neku krivu brtvu. Prošvrljao sa malo po forumima i skonto da se radi o žešćoj akciji. Nisam baš siguran da su ovi momci u Rijeci tome dorasli, a čisto sumnjam da i ovi u metropoli imaju bolju ekipu za takve zahvate. Koliko sam na forumima saznao to traje i po 7 dana.
Kako je to kod vas? Znaš li nekog u PA, da dobiješ malo podrobnije informacije?

P.S. pošalji mi tvoj mob. u PM.
09.12.2019 | 22:15
tino1 kaže:
@djuro genialac

Ono šta smo jučer pričali, danas vozim GTE-a na servis i vidi čuda- servisna Akcija- 93E2- otvaranje visokonaponske baterije provjeravanje svake čelije i provjera kučišta (navodno su upotrijebili neku krivu brtvu. Prošvrljao sa malo po forumima i skonto da se radi o žešćoj akciji. Nisam baš siguran da su ovi momci u Rijeci tome dorasli, a čisto sumnjam da i ovi u metropoli imaju bolju ekipu za takve zahvate. Koliko sam na forumima saznao to traje i po 7 dana.
Kako je to kod vas? Znaš li nekog u PA, da dobiješ malo podrobnije informacije?

P.S. pošalji mi tvoj mob. u PM.


Tino, tvoj je strah bezrazložan. Kad tvornica proglasi FSA (Field Service Action) ili kampanju, nju slijedi TSB (Technical Service Bulletin) koji je napisan tako precizno da bi to i idiot mogao odraditi. Ovlašteni servis ima iza sebe i tehničku podršku trenera tako da nema bojazni da to neće odraditi kako treba.

Što se tiče trajanja, tu nemam nikakva iskustva; mi još nismo morali rastavljati ni jednu bateriju pa ne mogu reći koliko bi to trebalo trajati. Ali, iskustvo s proizvodima VAG-a novije generacije mi govori da su to prekomjerno zakomplicirani auti na kojima puno zahvata traži više vremena, nego kod nekih suparnika....
Ako to traje sedam dana, traži zamjenski auto...(bez naplate)
09.12.2019 | 23:11
Pišu i po njemačkim forumima da je morao doći faca iz Wolfsburga da im to poslaže.
10.12.2019 | 00:18
Djuro genijalac kaže:
Tino, tvoj je strah bezrazložan. Kad tvornica proglasi FSA (Field Service Action) ili kampanju, nju slijedi TSB (Technical Service Bulletin) koji je napisan tako precizno da bi to i idiot mogao odraditi.


O tome smo jednom diskutirali, ti si napisao otprilike isto ovako, a ja sam ustvrdio, kao i sada, da to jednostavno nije istina, jer elektrika nije mehanika. Uz primjeren alat i dovoljno detaljne upute, mehaniku možda i može svaki idiot odraditi, ali za elektriku, pogotovo kad se radi o velikim strujama, jednostavno nema uputa koje bi bile toliko dobre da nadomjeste nedostatak temeljne naobrazbe i barem minimuma vlastite inteligencije.
10.12.2019 | 09:26
Gledaj Smayoo, oni investiraju u naobrazbu i trening, koliko sam ja to do sad skužio svako ima svoje ovlasti i nema toga Boga da smije nešto taknuti ako nema papir za to. A ja mislim da svakako za biti mehaničar trebaš imati neku temeljnu prirodnu inteligenciju. Ali vidjet ćemo! Ja vas svakako informiram na ovome mjestu o daljnjim zbivanjima.
10.12.2019 | 17:49
energyman kaže:
Eto, novonastala situacija.

Zafira Tourer C iz 2014. sa 1.6 CDTI motorom od 100kW.
Prije nekoliko tjedana se počeo pojavljivati ovaj zvuk iz videa na hladnom startu. Nestane kada se motor zagrije/nakon nekoliko kilometara. Kontantan je prilikom turiranja. To zveckanje ili što je već se povećava tj. ubrzava sa gasom.
Volan kočnica i kuplung nemaju utjecaj, zvuk je idalje tu.
Auto ima oko 170kkm.

E sad svi kažu to je lanac. Ne bi li se lanac trebao čuti samo prilikom paljenja par sekundi? Ovi zvukovi mi se predugo nakon paljenja čuju. Pritisak ulja je odavno nabijen. Velim zvuk nestane kad se motor dobro zagrije i oonda ponovno pri paljenju nema nikakvog zvuka.


youtu.be/kcxh9vkZnAc


Idalje ništa nisam riješio, auto bio kod Hadrovića. Promijenili lanac, zvuk je idalje tu. Probao je mijenjati i zamašnjak ali nije ni do njega. Sutra idem po njega i nisam pametan kaj da radim više. Provjeren je i klinasti remen da ne bi koja remenica zujala ali ništa od toga.
10.12.2019 | 18:51
Idalje ništa nisam riješio, auto bio kod Hadrovića. Promijenili lanac, zvuk je idalje tu. Probao je mijenjati i zamašnjak ali nije ni do njega. Sutra idem po njega i nisam pametan kaj da radim više. Provjeren je i klinasti remen da ne bi koja remenica zujala ali ništa od toga.


Je su li skidali kanalni remen pa tako potvrdili da nije do remenice, rolice, španera ili kuplunga alternatora? Je su mijenjali i vodilice i španer lanca ili samo lanac? To uvijek ide u kompletu. Ako nije do ovog dvoje onda možda nešto s motorom (možda bolcna klipa, ležaj radilice, leteći). Teško je ovako reći preko youtube-a no pravi majstor koji zna Opele bi trebao odmah napraviti defektažu.
10.12.2019 | 20:49
@Djuro genialac

Mogu li se ćelije koje su spakovane u Visokonaponskoj bateriji oštetiti ako ti se neko zabije od pozadi.
10.12.2019 | 20:56
Ako se radi o litijskoj bateriji (LiFePO ili LiPo), da, mehanički udarac i minimalna (čak i okom nevidljiva) deformacija može značajno utjecati na zdravlje baterijske ćelije. Jači udarac i mehaničko probijanje izaziva požar. No, kako se radi o VW imitaciji elektro automobila , tko zna, možda su ti baterije Li-Ion (koje ozbiljni proizvođači ne koriste jer, ako se zapale, požar je potpuno nemoguće kontrolirati) ili čak olovne VRLA.
10.12.2019 | 21:05
LiFePo su u njemu.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 13 sati, 28 minuta
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.59 Seconds

Provided by iJoomla SEO