Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


06.11.2019 | 16:19
Pa valjda ovisi kakve je gradacije ulje s obzirom na eksploatacijske okolnosti. Ja se nisam time bavio na autima, ali imao sam (jako velike) industrijske regulacijske ventile na brigu, u kojima je bilo i hidrauličko, i ulje za hlađenje. Ulje iste gradacije se u prigonu koji ima 90% duty cycle mijenja svakih 10.000 h, a u onom koji ima duty cycle 25% - svakih 60.000 h.
Ili...?

Isto i za filtre. Ovisi od kakvog je materijala i kakve je izvedbe. Nije svaki filtar isti. Možda nije stvar u cijeni filtra, nego u nedostupnosti. Ako treba puno posla napraviti da se filtar zamijeni, logično je da se ugrađuje neki koji se rjeđe mijenja.

Ista je logika održavanja za aute kao i za bilo koji drugi tehnički sustav, samo što aute održavaju bitno niže obrazovani ljudi nego npr. industrijska postrojenja, brodove ili avione. A ispada da se uvijek neka ekstra specijalna pamet radi oko održavanja auta...
06.11.2019 | 19:27
serafin kaže:

Ne i vani. U Austriji je servisni interval isto 30 000km za Audi, BMW, VW. To samo kod nas je na 15 000km. Zasto? Pitam se pitam...


Zato jer su se oni odlučili za to da im svake godine dođeš u servis. Ne koriste longlife ulje, nego obično koje je jeftinije.
Koliko sam priča čul o autima od ministarstava na kojima se samo izvrte papiri i uopće ne odrade servisi... Na dizelu ti je ionako ulje crno i zmazano dvije minute nakon izmjene pa nemreš niš vidjeti, sve kad bi i htio...
06.11.2019 | 19:37
smayoo kaže:
Pa valjda ovisi kakve je gradacije ulje s obzirom na eksploatacijske okolnosti. Ja se nisam time bavio na autima, ali imao sam (jako velike) industrijske regulacijske ventile na brigu, u kojima je bilo i hidrauličko, i ulje za hlađenje. Ulje iste gradacije se u prigonu koji ima 90% duty cycle mijenja svakih 10.000 h, a u onom koji ima duty cycle 25% - svakih 60.000 h.
Ili...?


Jasno da nije svako ulje isto. Na novim autima, vidim kod kolega u Fordu, auto ima algoritam koji korisniku sugerira kad je vrijeme za promjenu. Prati se način korištenja i broje regeneracije DPF filtra i onda izbacuje obavijest da je vrijeme za servis. I strogo su propisane specifikacije ulja koje treba koristiti; primarno se gledaju aditivi s detergentnim svojstvima, jer oni ispiru motor iznutra i sprečavaju nakupljanje čađe i gareži koja blokira karike i otvore za vođenje ulja i onda je početak kraja.
Doista mi je teško povjerovati da tu VW grupacija kaska za Fordom (das Auto!) pa zaključujem da to zastupnik za nas isključuje i programira aute na fiksni servisni interval od 15.000 km kao da smo na Bliskom istoku gdje je sve puno pjeska, a održavanje manjkavo...
Tu je još bitna i količina ulja koja je u motoru. Ako povećaš količinu ulja u karteru, ulje je rijeđe u akciji, pa se manje troši i onda dulje (po)traje...

smayoo kaže:

Isto i za filtre. Ovisi od kakvog je materijala i kakve je izvedbe. Nije svaki filtar isti. Možda nije stvar u cijeni filtra, nego u nedostupnosti. Ako treba puno posla napraviti da se filtar zamijeni, logično je da se ugrađuje neki koji se rjeđe mijenja.

Kod filtera doista NIKOM nikad ne bi preporučio da štedi i ne kupuje originale za svaki auto. To može biti najskuplja ušteda ikad.


smayoo kaže:

Ista je logika održavanja za aute kao i za bilo koji drugi tehnički sustav, samo što aute održavaju bitno niže obrazovani ljudi nego npr. industrijska postrojenja, brodove ili avione. A ispada da se uvijek neka ekstra specijalna pamet radi oko održavanja auta...

Zato jer korisnici auta nisu inženjeri, kao ovi koji vode energetska postrojenja nego prosječni Hrvati s pravom glasa (pa vidimo kako to završava ) kojima se lako prodaju mu_a pod bubrege... Kako inače objasniti da je najprodavanija marka ona koja je skuplja od svih ostalih za 20-ak posto, a pritom ne nudi ništa izvan prosjeka?
06.11.2019 | 21:12
Djuro genijalac kaže:
serafin kaže:

Ne i vani. U Austriji je servisni interval isto 30 000km za Audi, BMW, VW. To samo kod nas je na 15 000km. Zasto? Pitam se pitam...


Zato jer su se oni odlučili za to da im svake godine dođeš u servis. Ne koriste longlife ulje, nego obično koje je jeftinije.
Koliko sam priča čul o autima od ministarstava na kojima se samo izvrte papiri i uopće ne odrade servisi... Na dizelu ti je ionako ulje crno i zmazano dvije minute nakon izmjene pa nemreš niš vidjeti, sve kad bi i htio...


Taj dio mi je jasan, ali mi nije jasno zasto su se na to odlucili? I kako je tu npr. potrosac tj. kupac zasticen koji placa jednoga BMW-a sa razno raznim trosarinama i nametima vise nego u Njemackoj. Opet problem ne vidim u nasima, jer oni ce uzet sve sto se uzeti moze - ali mi nije jasno sto Njemci to dozvoljavaju. Mislim, paralela se lako moze povuci na Apple i distributere u Hr.
06.11.2019 | 21:27
Za Nijemce smo mi stoka koja ima biti presretna i prepočašćena što nam oni uopće dopuštaju da kupujemo njihove presvete aute od njih...
A cijene su samo odraz naše države i nazajažljive gramzivosti zastupnika. Uvijek se sjetim usporedbe kak su Mini Copper S i clio RS u Engleskoj koštali jednako. Kod nas se za jednog coopera S dobilo dva clija RS....
06.11.2019 | 21:34
Ma i to sto kazes. Samo jedna od bezbroj tocaka na listi zasto smo samo jedna mala tockica u svemiru.
06.11.2019 | 22:08
Djuro genijalac kaže:
Za Nijemce smo mi stoka koja ima biti presretna i prepočašćena što nam oni uopće dopuštaju da kupujemo njihove presvete aute od njih...


Nisu svi takvi, upoznao sam i vrlo korektne i u poslu ozbiljne, ali većina ih je baš takvih, i to ne samo u pogledu auta, nego bilo čega. Siemens je puno bolji primjer toga od bilo koje auto kuće.
06.11.2019 | 22:34
serafin kaže:
Opet problem ne vidim u nasima, jer oni ce uzet sve sto se uzeti moze - ali mi nije jasno sto Njemci to dozvoljavaju. Mislim, paralela se lako moze povuci na Apple i distributere u Hr.


Zapravo ne, Apple u Hrvatskoj više ne postoji na razini samostalnosti kakvu je nekada imao (u doba PowerComa kada su i manji Apple Reselleri mogli dobiti nekakav smisleni rabat i brinulo se o nama, komuniciralo, tražilo se načine kako pobošljati uslugu i cijene) nego je sve centralizirano u Mađarskoj koja određuje naše cijene i posložili su ih tako da je poslovanje tek rubno moguće - i to samo kao side business ako si bilo gdje van Zagreba. Ne sviđa mi se način na koji rade, a ne mogu niti dokučiti zašto tako rade, jesu li destimulativni prema nama iz čiste gramzivosti ili namjerno glume zlu maćehu/očuha jer ne žele da se prodajna mreža razvije pored njih. U svakom slučaju, u ovom primjeru nije problem u nama u Hrvatskoj.
06.11.2019 | 22:39
Ma nisam mislio da je problem u Hr. Vec u samom Apple-u. Sto se ne zauzme da to funkcionira kak treba i u zanzibar zemljama. Isto tako i Njemci s autima. Ali eto...
06.11.2019 | 23:58
dpasaric kaže:
Ne sviđa mi se način na koji rade, a ne mogu niti dokučiti zašto tako rade, jesu li destimulativni prema nama iz čiste gramzivosti ili namjerno glume zlu maćehu/očuha jer ne žele da se prodajna mreža razvije pored njih. U svakom slučaju, u ovom primjeru nije problem u nama u Hrvatskoj.


Ja sam ti odavno rekao što bi trebao napraviti. Da svi reselleri to napravite, razjurili bi šarane u mutnom ribnjaku pa bi došao netko vidjeti o čemu se radi.
  • Daddo
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 00:04
@smayoo... Tisak media je Apple reseller. Sapienti sat.
07.11.2019 | 01:24
Možda jesu još uvijek formalno, ali rekao bih da su de facto odustali.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 09:22
smayoo kaže:
Servisni interval piše u knjizi uputa koje dolaze s autom. Hoćeš reći da HR distributer falsificira prijevod originalnih uputa i namjerno upisuje dvostruko kraći servisni interval da bi više utržio na servisima?


Smayoo, ne bi ništa čudilo... moguće u tome leži dokaz različitosti auta za naše tržište, koji su time priznati manje kvalitete (stara je priča da su npr. u Mercedesu i inim tvrtkama aute za "balkanische" tržište radili ponedjeljkom i petkom, kada je radna disciplina i koncentracija manja zbog vikenda)... i dan-danas kada se pregledavaju njemački auto-oglasi nerijetko ima slučajeva da u oglasu piše "deutsche wagen" ili naznaka da je vozilo proizvedeno za njemačko tržište, što i logički može značiti samo jedno - postoje razlike u kvaliteti.

Nevezani primjer za aute - pse se mora cijepiti svake godine, iako na cjepivu PIŠE da isto ima djelovanje - 3 godine!! Znači, ako idem svake godine, moj pas u sebi ima nakon tri godine i tri puta veću količinu cjepiva sa svim supstancama od onih koje su normalne i dovoljne?? Znači, nebitno je zdravlje psa, bitno je samo da proračun ne trpi sa debilnim i uzaludnim davanjima, ako biznisa nema, budemo ga izmislili i nametnuli!

Sličnih primjera ima i gotovo u svemu drugome... sjetim se moje omiljene kave Lavazze... odem u Metro u Zagrebu i kila košta cca 160-170 kuna, što je cca 22 eura za kilu. Odem u austrijski Metro u Grazu, apsolutno ista kava košta cca 9-11 eura po kili kave, a ako je akcija, ide i po 8 eura... nebitno je što je kod nas ponuđeno samo dvije-tri vrste kave od Lavazze, dok je u austrijskom ponuđen spektar od svih 8 vrsta (ako nisu promijenili ponudu u Lavazzi, iako je to nebitno za ovaj slučaj), bitno je što smo i mi i Austrijanci u EU; oboje unutar ISTE tvrtke kupujemo od ISTE tvrtke, znači pod istim uvjetima kupuju Lavazzu u Italiji od proizvođača i naš i austrijski Metro, no nekako na kraju cijena kod nas naraste preko 2x u osnosu na Austriju... dere bagra pohlepna dok može, jer ovce ne gledaju, ne pitaju, i zato ovce ništa ni nemaju, i nekako je ovca samozadovoljna time, što je ovim likovima jasno pa deru...
07.11.2019 | 09:40
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 10:13
smayoo kaže:
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.


Lol, recimo da je razlika vrlo mala, Illy je skuplji, no ne i u ukusu meni osobno bolji, Illy mi je malo previše "ženskasta" (blaga), iako je fina za popiti... no OK; da ne budemo off, barem ja...
07.11.2019 | 10:40
LongVillage kaže:

... i dan-danas kada se pregledavaju njemački auto-oglasi nerijetko ima slučajeva da u oglasu piše "deutsche wagen" ili naznaka da je vozilo proizvedeno za njemačko tržište, što i logički može značiti samo jedno - postoje razlike u kvaliteti.


Postojanje različitih verzija istog vozila za različita tržišta ne mora nužno značiti da se radi o različitoj kvaliteti.

Znači, ako idem svake godine, moj pas u sebi ima nakon tri godine i tri puta veću količinu cjepiva sa svim supstancama od onih koje su normalne i dovoljne??


Nisam stručnjak za cjepiva, ali čisto sumnjam da sastojci cjepiva ostaju u krvotoku godinama. Poanta cijepljenja je da imunosni sustav prepozna agense iz cjepiva, stvori antitijela koja će ih savladai, i ukloni ih iz organizma.


... dere bagra pohlepna dok može, jer ovce ne gledaju, ne pitaju, i zato ovce ništa ni nemaju, i nekako je ovca samozadovoljna time, što je ovim likovima jasno pa deru...

Ako netko želi biti ovca, onda i ima pravo da ga drugi šišaju i deru, ali danas je sve više ljudi svjesno mogućnosti izbora, i online kupnje bilo gdje u svijetu, pa je sve manje ovaca.
07.11.2019 | 13:26
smayoo kaže:
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.


LongVillage kaže:
Lol, recimo da je razlika vrlo mala, Illy je skuplji, no ne i u ukusu meni osobno bolji, Illy mi je malo previše "ženskasta" (blaga), iako je fina za popiti... no OK; da ne budemo off, barem ja...


Sreća vaša što Jelena Veljaća nema acc na Jabučnjaku (valjda nema) jer da ima sad bi čuli svoje
07.11.2019 | 13:45
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 13:51
m@xym kaže:
Postojanje različitih verzija istog vozila za različita tržišta ne mora nužno značiti da se radi o različitoj kvaliteti.


Ne, varaju na fakin Nutelli i na sitnicama (a svaka sitnica, kada je u dovoljnoj količini, više nije sitnica!...), no auto će za tebe napraviti isti kao za onoga iz Berlina?? Sorry, nisi u pravu, a za takovu praksu, kao i razloge iste, znam iz prve ruke od ljudi koji rade u tvornici Mercedesa u Sindelfingenu, od kolege majka i njezin sadašnji muž oboje tamo žive i rade u Mercedesu... tako da pusti relativizacije, znaju i Nijemci čemu služi oznaka "deutsches wagen"... razlike koje se namjerno rade i do krajnjih granica štedi koliko se može i ako može, često su nevjerojatne... kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.

m@xym kaže:
Nisam stručnjak za cjepiva, ali čisto sumnjam da sastojci cjepiva ostaju u krvotoku godinama. Poanta cijepljenja je da imunosni sustav prepozna agense iz cjepiva, stvori antitijela koja će ih savladai, i ukloni ih iz organizma.


Ne čitaš sa razumijevanjem. Ako proizvođač veli da je djelatni rok cjepiva 3 godine, onda je jasno da do isteka tog roka novo cjepivo NIJE POTREBNO, jer ga ima u organizmu, i da djeluje! Jer da je cjepivo nestalo, ne bi imalo što djelovati!. I tu je tvoja kvazi-farmako-analitika promašena, jer logika veli da ako cjepivo traje - znači da ga još ima u organizmu, da ima nečega što djeluje - i da nove doze zato još nisu potrebne... dok hrvatski zakon - a ne interes životinje ili upute proizvođača - nalažu suprotno... zarada je i tu važnija od svega drugoga, i pohlepa je ozakonjena.

m@xym kaže:
Ako netko želi biti ovca, onda i ima pravo da ga drugi šišaju i deru, ali danas je sve više ljudi svjesno mogućnosti izbora, i online kupnje bilo gdje u svijetu, pa je sve manje ovaca.


Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ... što mojim psima, koji imaju hrvatske čipove i podliježu hrvatskim zakonima (i iz njih proizvedenih kaznenih odredbi za nepridržavanje istih) znači online kupnja i mogućnost izbora, a o kojoj ti bajaš?? Pa ne govorimo o kupnji baterijske lampe ili casea ili powerbanka za mobitel... govorimo o specifičnosti hrvatskih pravnih nezakonitosti kroz konkretni primjer obveze cijepljenja pasa SVAKE GODINE samo da se po sili zakona uzme novac (i jasno, pritom se ne poštuje ono najvažnije - preporuka lijeka od proizvođača... zamisli da ti u bolnici dobivaš duple doze lijekova samo zato da to bolnica naplati i zaradi od HZZO-a??)...

Ja ne mogu sam cijepiti pse i upisivati to u knijižicu, a da si cjepivo naručim preko Alibabe... da mogu, ti bi bio u pravu.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 13:53
Bertone kaže:
Sreća vaša što Jelena Veljaća nema acc na Jabučnjaku (valjda nema) jer da ima sad bi čuli svoje


A što to inače ili od kave pije VeljaĆa, iliti drugarica Februarka, da bio ona digla svoj glasić?
07.11.2019 | 14:00
Hvala za ispravak na č
Za ovaj drugi dio posta koje veze ima što Veljača pije s onim što sam napisao?
07.11.2019 | 14:52
Nije shvatio da si to napisao radi “ženskastog okusa”
  • LongVillage
  • Posjetitelj
07.11.2019 | 15:04
Bertone kaže:
Hvala za ispravak na č
Za ovaj drugi dio posta koje veze ima što Veljača pije s onim što sam napisao?


Pa ti si rekao da ona ima profil ovdje da mi mi "čuli svoje"... pa mi reci što bi mi to i na koju temu onda od nje čuli, aludiraš da joj nešto u našem (mojem) stavu ne odgovara?

smayoo kaže:
Nije shvatio da si to napisao radi “ženskastog okusa”


Ako je to - to, mea culpa, stvarno sam šovinist...
07.11.2019 | 16:05
LongVillage kaže:

Ne, varaju na fakin Nutelli i na sitnicama (a svaka sitnica, kada je u dovoljnoj količini, više nije sitnica!...), no auto će za tebe napraviti isti kao za onoga iz Berlina??


Uspoređuješ namaz od šećera i palminog ulja sa automobilom.
Jesi li ti to ozbiljno?!!

Kao prvo, o Nutelli uopće nismo pričali, a kao drugo različite vrste Nutelle za različita tržišta, proizvode se u različitim (i zemljopisno udaljenim) postrojenjima.

... razlike koje se namjerno rade i do krajnjih granica štedi koliko se može i ako može, često su nevjerojatne... kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.


Ako u specifikacijama Mercedesa za Američko tržište stoji da im je lim tanji 0.2 mm, ako to nije protivno Američkim zakonima, i ako je automobil prošao homologaciju, u čemu je problem?!
Da li je taj američki Mercedes manje kvalitetan od Njemačkog? Da li će se prije pokvariti?! Da li će preći manje kilometara od njemačke verzije?

Nitko ne kaže da ne postoje razlike u istim modelima za različita tržišta, ali to ne znači automatski i manju kvalitetu.

Naravno, to ne znači da i automobilskoj industriji ne postoji "sindrom Nutelle", pa npr. tvornice istog proizvođača iz različitih zemlja, koje proizvode automobile za različita tržišta, ne proizvode jednako kvalitetna vozila, ali tvrditi da iz iste tvornice izlaze namjerno kvalitetna i namjerno nekvalitetna vozila, to je ipak malo pretjerano.

Ne čitaš sa razumijevanjem. Ako proizvođač veli da je djelatni rok cjepiva 3 godine, onda je jasno da do isteka tog roka novo cjepivo NIJE POTREBNO, jer ga ima u organizmu, i da djeluje! Jer da je cjepivo nestalo, ne bi imalo što djelovati!. I tu je tvoja kvazi-farmako-analitika promašena, jer logika veli da ako cjepivo traje - znači da ga još ima u organizmu, da ima nečega što djeluje - i da nove doze zato još nisu potrebne


Kao što rekoh, nisam stručnjak za cjepiva, ali ta "tvoja" logika nema veze s mozgom.
Nije cjepivo to koje djeluje na uzročnike bolesti, nego imunološki sustav organizma koje je napadnut.
Kad bi bilo tako kako ti kažeš, onda bi bilo dovoljno cijepiti se kad osjetiš prve simptome bolesti, i stvar riješena, međutim u stvarnosti se moraš cijepiti prije potencijalne zaraze, kako bi organizam stigao stvoriti anti-tijela. Osim toga, nuspojave kod cijepljenja pojavljuju se neposredno nakon cijepljenja i traju par dana, dok se sadržaj cjepiva ne izbaci iz organizma.

Ljudi se moraju cjepiti svake godine protiv gripe, ne zato što je cjepivu od lani prestao "djelatni rok" nego zato što se svake godine pojavljuju novi sojevi gripe, na koje antitjela stvorena cjepivom od prethodne godine ne djeluju.

I, koliko vidim, što se tiče cjepiva za pse, vani postoje i krugovi koji sumnjaju da je uopće potrebno cijepljenje pasa svake tri godine, i spominju se neka istraživanja koja tvrde da pretjerano cijepljenje može biti i kontra-produktivno.

Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ... što mojim psima, koji imaju hrvatske čipove i podliježu hrvatskim zakonima (i iz njih proizvedenih kaznenih odredbi za nepridržavanje istih) znači online kupnja i mogućnost izbora, a o kojoj ti bajaš?? Pa ne govorimo o kupnji baterijske lampe ili casea ili powerbanka za mobitel... govorimo o specifičnosti hrvatskih pravnih nezakonitosti kroz konkretni primjer obveze cijepljenja pasa SVAKE GODINE samo da se po sili zakona uzme novac (i jasno, pritom se ne poštuje ono najvažnije - preporuka lijeka od proizvođača... zamisli da ti u bolnici dobivaš duple doze lijekova samo zato da to bolnica naplati i zaradi od HZZO-a??)...

Ja ne mogu sam cijepiti pse i upisivati to u knijižicu, a da si cjepivo naručim preko Alibabe... da mogu, ti bi bio u pravu.


Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ.

Tko priča o tvojim psima i njihovom cjepivu?!

Ja sam komentirao dio tvog odgovora koji se odnosio na cijenu kave u Metro-u u Hrvatskoj i u Austriji.
Naravno da su naši trgovci takvi kavi jesu, i nastoje nas oderati na sve moguće načine, ali, barem kada je riječ o nečemu što se bez problema može kupiti u drugoj državi, razumna osoba će uvijek radije to napraviti nego hraniti naše trgovinske lobije.

A, što se tiče pasa i cjepiva, organizirajte se i pobunite, pa možda bude nekog rezultata, kukanjem na forumu sigurno se ništa neće promjeniti.

P.S. Zaboravih spomenuti, dvadeset godina sam vozio "češki" automobil prepun "deutche wagen" mehanike i tehnika, i jedan od dijelova koji mi se pokvario (i ne samo meni, nego i još nekim ljudima koje poznam) je upravo "deutche wagen kvaliteten" koji proizvodi BOSCH. Toliko i "njemačkoj kvaliteti"
07.11.2019 | 16:33
LongVillage kaže:
kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.


Govorimo li o autima proizvedenima u američkim pogonima Mercedesa za njihovo domicilno tržište? Možda dobavljaš iz nekog tehnološkog razloga isporučuje lim tanji za dvije desetinke milimetra. A ako je riječ o modelima proizvedenima u Njemačkoj koji se transportiraju u SAD, onda je moguće jedan od razloga stanjivanja lima i manja masa vozila i manji transportni troškovi...?
Da ne ulazim u legislativu, Ameri koriste svoj sustav mjera pa im možda treba da je auto težinski u razredu do, ne znam 3000 lb pa se zato stanji lim. Razloga može biti jako puno i ni jedan od njih ne mora imati nikakve veze s teorijom zavjere i manjom kvalitetom koja je cilj tih zahvata.
A to što se auto oglašava kao Deutches Wagen ima primarno korijene u njihovom uber stavu da su svi osim Engleza i eventualno donekle Francuza manje vrijedni ljudi od Nijemaca pa bi auto koji nije bio kod njemačkog vlasnika (da ne velimo pruskog) bio lošiji, jer ga ovaj nije htio/mogao/znao održavati kao pravi echte švabo...

Pouzdano znam da francuski auti za naše tržište imaju slabiju izlaznu kontrolu na izlazu iz pogona, ali ne zato jer smo mi fukara koja na zaslužuje bolje, nego iz čite računice: satnica u francuskoj tvornici je viša nego kod nas i onda je tvornici jeftinije otklanjati eventualne nedostatke kroz sustav garancija koji se vodi na našem tržištu, nego da netko u Francuskoj kontrolira sve stavke. Kako je u Njemačkoj satnica viša nego u Francuskoj, ti se auti bolje kontroliraju, jer im je to jeftinije. Dakle, tu nema nikakve uskrate prava i kvalitete proizvoda, nego čista računica. Kupio si auto, nešto nije kako treba, imaš garanciju i to će se otkloniti.
07.11.2019 | 16:34
LongVillage kaže:

Ako je to - to, mea culpa, stvarno sam šovinist...

To je to, kod nje ne smiješ raditi usporedbu ničega sa "ženskim rodom" jer ćeš završiti na medijskoj lomači... isto kako ne smiješ pred Lukom Oman javno reći da je neka mačka ružna ili pas smrdljiv... ili ne daj bože da ružno pogledaš neku kokoš... gotov si i moraš se odseliti u Australiju
07.11.2019 | 16:48
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.



A to što se auto oglašava kao Deutches Wagen ima primarno korijene u njihovom uber stavu da su svi osim Engleza i eventualno donekle Francuza manje vrijedni ljudi od Nijemaca pa bi auto koji nije bio kod njemačkog vlasnika (da ne velimo pruskog) bio lošiji, jer ga ovaj nije htio/mogao/znao održavati kao pravi echte švabo...


Ovo je skroz tocno. Radeci s njima covjek shvati koliko je "made in germany" kao brend precijenjen. A kad krene posao, onda fusare, kasne s terminima, muljaju, grijese pa ne znaju itd. Nevjerojatne price. Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
08.11.2019 | 21:35
serafin kaže:
Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.


Pa i je, liberalna trulež je donijela to da u tvornici više NIjemaca ni nema... njemački je maltene strani jezik tamo. Zato i ide sve kvragu.
08.11.2019 | 22:49
LongVillage kaže:
serafin kaže:
Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.


Pa i je, liberalna trulež je donijela to da u tvornici više NIjemaca ni nema... njemački je maltene strani jezik tamo. Zato i ide sve kvragu.


Zbilja previše barataš predrasudama. Mercedes je javno priznao da su najveći pad kvalitete u proizvodnji imali kad su masovno otkupili staž gotovo svih turskih radnika koji su se, oboružani njemakim mirovinama, vratili u Tursku, a na njihovo mjesto su zaposleni domaći, ergo, Nijemci. Naime, Turci su bili ponosni da rade u Mercedesu i činili su to s ljubavlju i pažnjom, jer je to - Mercedes! A mlađi Nijemci su došli samo po plaću i boli ih q...ac i za Mercedes i za njegov dotadašnji ugled.

I nije to liberalna trulež donijela, nego njemački über stav da su oni vrijedniji od ostalih pa NE ŽELE raditi takve i slične poslove. Kompa redovno ide u Dojčland poslom pa mi priča da nema lijenije nacije od Nijemaca, tj. on nije vidio lijenije ljude, a poslovao je sa svima u Europi unutar radijusa od cca 1200 km zračne linije od nas.

Da ti ispričam kaj vele dečki iz servisa da je Škoda NEMJERLJIVO kvalitetnije napravljen auto od VW-a (vele da to rade češki inženjeri, a VW rade njemački šloseri)? Nema tu nikakve liberlne truleži, nego, bez uvrede ikome, slično kao kod nas na Obali, ljudi ne žele raditi fizičke poslove pa to treba raditi netko drugi, izvana.

Zbilja ne razumijem otkud ta opčinjenost Njemačkom kao mjernim etalonom za sve dobro tj. kako bi trebalo biti?!
08.11.2019 | 23:52
slično kao kod nas na Obali, ljudi ne žele raditi fizičke poslove pa to treba raditi netko drugi, izvana.


Bez uvrede, skrenuo bih samo pažnju da je i Istra na obali, a bome bi cijela Hrvatska (i još solidan komad Europe) itekako od Istrijana mogla učiti kako se radi... Sve. Od okopavanja vinograda i berbe maslina, preko industrije i građevine, do ugostiteljstva.

Zbilja ne razumijem otkud ta opčinjenost Njemačkom kao mjernim etalonom za sve dobro tj. kako bi trebalo biti?!


Jbg, to je već generacijska stvar. Puno je hrvatskih obitelji živjelo od novca kojeg je netko zarađivao u Njemačkoj.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 30 minuta
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?
  • kupus: Ima takvih naravno. Iz mog skromnog iskustva takvi su u manjini.
  • smayoo: većina online trgovaca odbija slati na poste restante pa čak i na poštanski pretinac
  • kupus: zasto na osobnu adresu*
  • kupus: Zasto na adresu? Naruci na adresu postanskog ureda, tamo ce te cekat
  • drlovric: Imamo li koga iz Zupanje na forumu da bih mogao naruciti paket na njegovu adresu? :)
  • ecvis17: ok, tnx
  • smayoo: Piši u forum
  • ecvis17: pozdrav svima, imam stari MBP koji maksimalno moze voziti BigSur ... malo nisam vise u toku, gdje se danas mogu pronaci Combo installeri? Tnx
  • cariblanco: Čekao je da Hajduk osvoji prvenstvo i na kraju je odustao ;)
  • Yonkis: Od sada ćemo mjeriti vrijeme pre-JM and post-JM time
  • JOHN: Ako je vjerovao, neka mu dragi Bog pomogne i uzme sebi. Ako nije, opet nema veze……sve u svemu mislim da je živio dobar život!
  • smayoo: Ljudi... ode nam Joža Manolić... Nije šala.
  • accom: ne nadjem...
  • accom: jel postoji tema "must have apps"?
  • Riba: Vjerojtano koliko je Apple mapa detaljna.
  • Yonkis: Ili da otvorim temu u forumu?
  • Yonkis: Jedna osoba dok je bila u Beču, mogao sam vidjeti njenu lokaciju točno na kojem je katu i u kojem dijelu zgrade je bila (iPhone 14 u pitanju). Zna li netko koji su preduvjeti za takvo točno lociranje jer u Hrvatskoj to još nisam nigdje doživio? Vidim lokaciju ali ne u 3D.
  • m@xym: Uostalom, palčevi su na ovom forumu odavno prestali biti relevantni, a nama koji smo redovito ovdje niti ne trebaju da bi smo znali kakav je tko.
  • m@xym: Nerviraj se samo zbog onih koji su ti bitni, a nebitne ignoriraj, inače ćeš ostati bez živaca.
  • Vanjuška: Nema nervoze m@xym, ali da javno prozovem malog žapčića da bog sve vidi i sve zna :D
  • smayoo: Ja nemam.
  • zvone: Servisom naime...
  • zvone: ljudi ima li tko iskustva sa sercisom iklinika?
  • m@xym: Čemu nervoza zbog palčeva?! Evo ti još jedna gore ako te to baš toliko muči.
  • Vanjuška: LOL, puknem post i vidim 1 pozitivan palac gore, a imao sam ih 10 nakon onog Tinovog pushanja. Kaj je Žabac/Jura, opet me imaš na piku? :D
  • Kloba: Predizborna škola Željka Pervana [link]
  • Yonkis: Najljepše je kad ostane u “obitelji” :)
  • imjasminh: Mobitel prodan useru s Jabučnjaka :)
  • Zdravac: :)
  • Zdravac: Jel zna netko bez googlea odakle to?
  • Zdravac: ...Galebi, oj beli tići, poletite dole k jugu, ter moju pozdravite majku...
  • Gjuroo: Moj talent za poeziju nije skriven :)
  • Air: ...možda bi se razvili skriveni talenti za poeziju :)
  • Air: Da uredništvo ima smisla za biznis... brzo bi se reducirao broj vojnih stratega, predsjednika, trenera... :)
  • smayoo: @Air: :D
  • imjasminh: u biti cmd r xD
  • imjasminh: updatane slike mobitela u oglasniku - cmd f5 ako vidite stare slike...
  • imjasminh: Apple iPhone 14, 128GB, Midnight Blue - 89% - Spuštam na 450 EUR - [link]
  • Air: Da uredništvo ima smisla za biznis uvelo bi porez na političke teme, 1c za čitanje, 2c za pisanje po postu.
  • Gjuroo: "Smayoo: 25x je vrlo optimistična procjena :)
  • Bertone: Otvorena tema "Zero-day" pa se slobodno možete maknuti od politike i rata

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.41 Seconds

Provided by iJoomla SEO