Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


06.11.2019 | 15:19
Pa valjda ovisi kakve je gradacije ulje s obzirom na eksploatacijske okolnosti. Ja se nisam time bavio na autima, ali imao sam (jako velike) industrijske regulacijske ventile na brigu, u kojima je bilo i hidrauličko, i ulje za hlađenje. Ulje iste gradacije se u prigonu koji ima 90% duty cycle mijenja svakih 10.000 h, a u onom koji ima duty cycle 25% - svakih 60.000 h.
Ili...?

Isto i za filtre. Ovisi od kakvog je materijala i kakve je izvedbe. Nije svaki filtar isti. Možda nije stvar u cijeni filtra, nego u nedostupnosti. Ako treba puno posla napraviti da se filtar zamijeni, logično je da se ugrađuje neki koji se rjeđe mijenja.

Ista je logika održavanja za aute kao i za bilo koji drugi tehnički sustav, samo što aute održavaju bitno niže obrazovani ljudi nego npr. industrijska postrojenja, brodove ili avione. A ispada da se uvijek neka ekstra specijalna pamet radi oko održavanja auta...
06.11.2019 | 18:27
serafin kaže:

Ne i vani. U Austriji je servisni interval isto 30 000km za Audi, BMW, VW. To samo kod nas je na 15 000km. Zasto? Pitam se pitam...


Zato jer su se oni odlučili za to da im svake godine dođeš u servis. Ne koriste longlife ulje, nego obično koje je jeftinije.
Koliko sam priča čul o autima od ministarstava na kojima se samo izvrte papiri i uopće ne odrade servisi... Na dizelu ti je ionako ulje crno i zmazano dvije minute nakon izmjene pa nemreš niš vidjeti, sve kad bi i htio...
06.11.2019 | 18:37
smayoo kaže:
Pa valjda ovisi kakve je gradacije ulje s obzirom na eksploatacijske okolnosti. Ja se nisam time bavio na autima, ali imao sam (jako velike) industrijske regulacijske ventile na brigu, u kojima je bilo i hidrauličko, i ulje za hlađenje. Ulje iste gradacije se u prigonu koji ima 90% duty cycle mijenja svakih 10.000 h, a u onom koji ima duty cycle 25% - svakih 60.000 h.
Ili...?


Jasno da nije svako ulje isto. Na novim autima, vidim kod kolega u Fordu, auto ima algoritam koji korisniku sugerira kad je vrijeme za promjenu. Prati se način korištenja i broje regeneracije DPF filtra i onda izbacuje obavijest da je vrijeme za servis. I strogo su propisane specifikacije ulja koje treba koristiti; primarno se gledaju aditivi s detergentnim svojstvima, jer oni ispiru motor iznutra i sprečavaju nakupljanje čađe i gareži koja blokira karike i otvore za vođenje ulja i onda je početak kraja.
Doista mi je teško povjerovati da tu VW grupacija kaska za Fordom (das Auto!) pa zaključujem da to zastupnik za nas isključuje i programira aute na fiksni servisni interval od 15.000 km kao da smo na Bliskom istoku gdje je sve puno pjeska, a održavanje manjkavo...
Tu je još bitna i količina ulja koja je u motoru. Ako povećaš količinu ulja u karteru, ulje je rijeđe u akciji, pa se manje troši i onda dulje (po)traje...

smayoo kaže:

Isto i za filtre. Ovisi od kakvog je materijala i kakve je izvedbe. Nije svaki filtar isti. Možda nije stvar u cijeni filtra, nego u nedostupnosti. Ako treba puno posla napraviti da se filtar zamijeni, logično je da se ugrađuje neki koji se rjeđe mijenja.

Kod filtera doista NIKOM nikad ne bi preporučio da štedi i ne kupuje originale za svaki auto. To može biti najskuplja ušteda ikad.


smayoo kaže:

Ista je logika održavanja za aute kao i za bilo koji drugi tehnički sustav, samo što aute održavaju bitno niže obrazovani ljudi nego npr. industrijska postrojenja, brodove ili avione. A ispada da se uvijek neka ekstra specijalna pamet radi oko održavanja auta...

Zato jer korisnici auta nisu inženjeri, kao ovi koji vode energetska postrojenja nego prosječni Hrvati s pravom glasa (pa vidimo kako to završava ) kojima se lako prodaju mu_a pod bubrege... Kako inače objasniti da je najprodavanija marka ona koja je skuplja od svih ostalih za 20-ak posto, a pritom ne nudi ništa izvan prosjeka?
06.11.2019 | 20:12
Djuro genijalac kaže:
serafin kaže:

Ne i vani. U Austriji je servisni interval isto 30 000km za Audi, BMW, VW. To samo kod nas je na 15 000km. Zasto? Pitam se pitam...


Zato jer su se oni odlučili za to da im svake godine dođeš u servis. Ne koriste longlife ulje, nego obično koje je jeftinije.
Koliko sam priča čul o autima od ministarstava na kojima se samo izvrte papiri i uopće ne odrade servisi... Na dizelu ti je ionako ulje crno i zmazano dvije minute nakon izmjene pa nemreš niš vidjeti, sve kad bi i htio...


Taj dio mi je jasan, ali mi nije jasno zasto su se na to odlucili? I kako je tu npr. potrosac tj. kupac zasticen koji placa jednoga BMW-a sa razno raznim trosarinama i nametima vise nego u Njemackoj. Opet problem ne vidim u nasima, jer oni ce uzet sve sto se uzeti moze - ali mi nije jasno sto Njemci to dozvoljavaju. Mislim, paralela se lako moze povuci na Apple i distributere u Hr.
06.11.2019 | 20:27
Za Nijemce smo mi stoka koja ima biti presretna i prepočašćena što nam oni uopće dopuštaju da kupujemo njihove presvete aute od njih...
A cijene su samo odraz naše države i nazajažljive gramzivosti zastupnika. Uvijek se sjetim usporedbe kak su Mini Copper S i clio RS u Engleskoj koštali jednako. Kod nas se za jednog coopera S dobilo dva clija RS....
06.11.2019 | 20:34
Ma i to sto kazes. Samo jedna od bezbroj tocaka na listi zasto smo samo jedna mala tockica u svemiru.
06.11.2019 | 21:08
Djuro genijalac kaže:
Za Nijemce smo mi stoka koja ima biti presretna i prepočašćena što nam oni uopće dopuštaju da kupujemo njihove presvete aute od njih...


Nisu svi takvi, upoznao sam i vrlo korektne i u poslu ozbiljne, ali većina ih je baš takvih, i to ne samo u pogledu auta, nego bilo čega. Siemens je puno bolji primjer toga od bilo koje auto kuće.
06.11.2019 | 21:34
serafin kaže:
Opet problem ne vidim u nasima, jer oni ce uzet sve sto se uzeti moze - ali mi nije jasno sto Njemci to dozvoljavaju. Mislim, paralela se lako moze povuci na Apple i distributere u Hr.


Zapravo ne, Apple u Hrvatskoj više ne postoji na razini samostalnosti kakvu je nekada imao (u doba PowerComa kada su i manji Apple Reselleri mogli dobiti nekakav smisleni rabat i brinulo se o nama, komuniciralo, tražilo se načine kako pobošljati uslugu i cijene) nego je sve centralizirano u Mađarskoj koja određuje naše cijene i posložili su ih tako da je poslovanje tek rubno moguće - i to samo kao side business ako si bilo gdje van Zagreba. Ne sviđa mi se način na koji rade, a ne mogu niti dokučiti zašto tako rade, jesu li destimulativni prema nama iz čiste gramzivosti ili namjerno glume zlu maćehu/očuha jer ne žele da se prodajna mreža razvije pored njih. U svakom slučaju, u ovom primjeru nije problem u nama u Hrvatskoj.
06.11.2019 | 21:39
Ma nisam mislio da je problem u Hr. Vec u samom Apple-u. Sto se ne zauzme da to funkcionira kak treba i u zanzibar zemljama. Isto tako i Njemci s autima. Ali eto...
06.11.2019 | 22:58
dpasaric kaže:
Ne sviđa mi se način na koji rade, a ne mogu niti dokučiti zašto tako rade, jesu li destimulativni prema nama iz čiste gramzivosti ili namjerno glume zlu maćehu/očuha jer ne žele da se prodajna mreža razvije pored njih. U svakom slučaju, u ovom primjeru nije problem u nama u Hrvatskoj.


Ja sam ti odavno rekao što bi trebao napraviti. Da svi reselleri to napravite, razjurili bi šarane u mutnom ribnjaku pa bi došao netko vidjeti o čemu se radi.
06.11.2019 | 23:04
@smayoo... Tisak media je Apple reseller. Sapienti sat.
07.11.2019 | 00:24
Možda jesu još uvijek formalno, ali rekao bih da su de facto odustali.
07.11.2019 | 08:22
smayoo kaže:
Servisni interval piše u knjizi uputa koje dolaze s autom. Hoćeš reći da HR distributer falsificira prijevod originalnih uputa i namjerno upisuje dvostruko kraći servisni interval da bi više utržio na servisima?


Smayoo, ne bi ništa čudilo... moguće u tome leži dokaz različitosti auta za naše tržište, koji su time priznati manje kvalitete (stara je priča da su npr. u Mercedesu i inim tvrtkama aute za "balkanische" tržište radili ponedjeljkom i petkom, kada je radna disciplina i koncentracija manja zbog vikenda)... i dan-danas kada se pregledavaju njemački auto-oglasi nerijetko ima slučajeva da u oglasu piše "deutsche wagen" ili naznaka da je vozilo proizvedeno za njemačko tržište, što i logički može značiti samo jedno - postoje razlike u kvaliteti.

Nevezani primjer za aute - pse se mora cijepiti svake godine, iako na cjepivu PIŠE da isto ima djelovanje - 3 godine!! Znači, ako idem svake godine, moj pas u sebi ima nakon tri godine i tri puta veću količinu cjepiva sa svim supstancama od onih koje su normalne i dovoljne?? Znači, nebitno je zdravlje psa, bitno je samo da proračun ne trpi sa debilnim i uzaludnim davanjima, ako biznisa nema, budemo ga izmislili i nametnuli!

Sličnih primjera ima i gotovo u svemu drugome... sjetim se moje omiljene kave Lavazze... odem u Metro u Zagrebu i kila košta cca 160-170 kuna, što je cca 22 eura za kilu. Odem u austrijski Metro u Grazu, apsolutno ista kava košta cca 9-11 eura po kili kave, a ako je akcija, ide i po 8 eura... nebitno je što je kod nas ponuđeno samo dvije-tri vrste kave od Lavazze, dok je u austrijskom ponuđen spektar od svih 8 vrsta (ako nisu promijenili ponudu u Lavazzi, iako je to nebitno za ovaj slučaj), bitno je što smo i mi i Austrijanci u EU; oboje unutar ISTE tvrtke kupujemo od ISTE tvrtke, znači pod istim uvjetima kupuju Lavazzu u Italiji od proizvođača i naš i austrijski Metro, no nekako na kraju cijena kod nas naraste preko 2x u osnosu na Austriju... dere bagra pohlepna dok može, jer ovce ne gledaju, ne pitaju, i zato ovce ništa ni nemaju, i nekako je ovca samozadovoljna time, što je ovim likovima jasno pa deru...
07.11.2019 | 08:40
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.
07.11.2019 | 09:13
smayoo kaže:
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.


Lol, recimo da je razlika vrlo mala, Illy je skuplji, no ne i u ukusu meni osobno bolji, Illy mi je malo previše "ženskasta" (blaga), iako je fina za popiti... no OK; da ne budemo off, barem ja...
07.11.2019 | 09:40
LongVillage kaže:

... i dan-danas kada se pregledavaju njemački auto-oglasi nerijetko ima slučajeva da u oglasu piše "deutsche wagen" ili naznaka da je vozilo proizvedeno za njemačko tržište, što i logički može značiti samo jedno - postoje razlike u kvaliteti.


Postojanje različitih verzija istog vozila za različita tržišta ne mora nužno značiti da se radi o različitoj kvaliteti.

Znači, ako idem svake godine, moj pas u sebi ima nakon tri godine i tri puta veću količinu cjepiva sa svim supstancama od onih koje su normalne i dovoljne??


Nisam stručnjak za cjepiva, ali čisto sumnjam da sastojci cjepiva ostaju u krvotoku godinama. Poanta cijepljenja je da imunosni sustav prepozna agense iz cjepiva, stvori antitijela koja će ih savladai, i ukloni ih iz organizma.


... dere bagra pohlepna dok može, jer ovce ne gledaju, ne pitaju, i zato ovce ništa ni nemaju, i nekako je ovca samozadovoljna time, što je ovim likovima jasno pa deru...

Ako netko želi biti ovca, onda i ima pravo da ga drugi šišaju i deru, ali danas je sve više ljudi svjesno mogućnosti izbora, i online kupnje bilo gdje u svijetu, pa je sve manje ovaca.
07.11.2019 | 12:26
smayoo kaže:
Sve je to ok, ali Lavazza ipak nije toliko dobra kao Illy.


LongVillage kaže:
Lol, recimo da je razlika vrlo mala, Illy je skuplji, no ne i u ukusu meni osobno bolji, Illy mi je malo previše "ženskasta" (blaga), iako je fina za popiti... no OK; da ne budemo off, barem ja...


Sreća vaša što Jelena Veljaća nema acc na Jabučnjaku (valjda nema) jer da ima sad bi čuli svoje
07.11.2019 | 12:45
07.11.2019 | 12:51
m@xym kaže:
Postojanje različitih verzija istog vozila za različita tržišta ne mora nužno značiti da se radi o različitoj kvaliteti.


Ne, varaju na fakin Nutelli i na sitnicama (a svaka sitnica, kada je u dovoljnoj količini, više nije sitnica!...), no auto će za tebe napraviti isti kao za onoga iz Berlina?? Sorry, nisi u pravu, a za takovu praksu, kao i razloge iste, znam iz prve ruke od ljudi koji rade u tvornici Mercedesa u Sindelfingenu, od kolege majka i njezin sadašnji muž oboje tamo žive i rade u Mercedesu... tako da pusti relativizacije, znaju i Nijemci čemu služi oznaka "deutsches wagen"... razlike koje se namjerno rade i do krajnjih granica štedi koliko se može i ako može, često su nevjerojatne... kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.

m@xym kaže:
Nisam stručnjak za cjepiva, ali čisto sumnjam da sastojci cjepiva ostaju u krvotoku godinama. Poanta cijepljenja je da imunosni sustav prepozna agense iz cjepiva, stvori antitijela koja će ih savladai, i ukloni ih iz organizma.


Ne čitaš sa razumijevanjem. Ako proizvođač veli da je djelatni rok cjepiva 3 godine, onda je jasno da do isteka tog roka novo cjepivo NIJE POTREBNO, jer ga ima u organizmu, i da djeluje! Jer da je cjepivo nestalo, ne bi imalo što djelovati!. I tu je tvoja kvazi-farmako-analitika promašena, jer logika veli da ako cjepivo traje - znači da ga još ima u organizmu, da ima nečega što djeluje - i da nove doze zato još nisu potrebne... dok hrvatski zakon - a ne interes životinje ili upute proizvođača - nalažu suprotno... zarada je i tu važnija od svega drugoga, i pohlepa je ozakonjena.

m@xym kaže:
Ako netko želi biti ovca, onda i ima pravo da ga drugi šišaju i deru, ali danas je sve više ljudi svjesno mogućnosti izbora, i online kupnje bilo gdje u svijetu, pa je sve manje ovaca.


Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ... što mojim psima, koji imaju hrvatske čipove i podliježu hrvatskim zakonima (i iz njih proizvedenih kaznenih odredbi za nepridržavanje istih) znači online kupnja i mogućnost izbora, a o kojoj ti bajaš?? Pa ne govorimo o kupnji baterijske lampe ili casea ili powerbanka za mobitel... govorimo o specifičnosti hrvatskih pravnih nezakonitosti kroz konkretni primjer obveze cijepljenja pasa SVAKE GODINE samo da se po sili zakona uzme novac (i jasno, pritom se ne poštuje ono najvažnije - preporuka lijeka od proizvođača... zamisli da ti u bolnici dobivaš duple doze lijekova samo zato da to bolnica naplati i zaradi od HZZO-a??)...

Ja ne mogu sam cijepiti pse i upisivati to u knijižicu, a da si cjepivo naručim preko Alibabe... da mogu, ti bi bio u pravu.
07.11.2019 | 12:53
Bertone kaže:
Sreća vaša što Jelena Veljaća nema acc na Jabučnjaku (valjda nema) jer da ima sad bi čuli svoje


A što to inače ili od kave pije VeljaĆa, iliti drugarica Februarka, da bio ona digla svoj glasić?
07.11.2019 | 13:00
Hvala za ispravak na č
Za ovaj drugi dio posta koje veze ima što Veljača pije s onim što sam napisao?
07.11.2019 | 13:52
Nije shvatio da si to napisao radi “ženskastog okusa”
07.11.2019 | 14:04
Bertone kaže:
Hvala za ispravak na č
Za ovaj drugi dio posta koje veze ima što Veljača pije s onim što sam napisao?


Pa ti si rekao da ona ima profil ovdje da mi mi "čuli svoje"... pa mi reci što bi mi to i na koju temu onda od nje čuli, aludiraš da joj nešto u našem (mojem) stavu ne odgovara?

smayoo kaže:
Nije shvatio da si to napisao radi “ženskastog okusa”


Ako je to - to, mea culpa, stvarno sam šovinist...
07.11.2019 | 15:05
LongVillage kaže:

Ne, varaju na fakin Nutelli i na sitnicama (a svaka sitnica, kada je u dovoljnoj količini, više nije sitnica!...), no auto će za tebe napraviti isti kao za onoga iz Berlina??


Uspoređuješ namaz od šećera i palminog ulja sa automobilom.
Jesi li ti to ozbiljno?!!

Kao prvo, o Nutelli uopće nismo pričali, a kao drugo različite vrste Nutelle za različita tržišta, proizvode se u različitim (i zemljopisno udaljenim) postrojenjima.

... razlike koje se namjerno rade i do krajnjih granica štedi koliko se može i ako može, često su nevjerojatne... kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.


Ako u specifikacijama Mercedesa za Američko tržište stoji da im je lim tanji 0.2 mm, ako to nije protivno Američkim zakonima, i ako je automobil prošao homologaciju, u čemu je problem?!
Da li je taj američki Mercedes manje kvalitetan od Njemačkog? Da li će se prije pokvariti?! Da li će preći manje kilometara od njemačke verzije?

Nitko ne kaže da ne postoje razlike u istim modelima za različita tržišta, ali to ne znači automatski i manju kvalitetu.

Naravno, to ne znači da i automobilskoj industriji ne postoji "sindrom Nutelle", pa npr. tvornice istog proizvođača iz različitih zemlja, koje proizvode automobile za različita tržišta, ne proizvode jednako kvalitetna vozila, ali tvrditi da iz iste tvornice izlaze namjerno kvalitetna i namjerno nekvalitetna vozila, to je ipak malo pretjerano.

Ne čitaš sa razumijevanjem. Ako proizvođač veli da je djelatni rok cjepiva 3 godine, onda je jasno da do isteka tog roka novo cjepivo NIJE POTREBNO, jer ga ima u organizmu, i da djeluje! Jer da je cjepivo nestalo, ne bi imalo što djelovati!. I tu je tvoja kvazi-farmako-analitika promašena, jer logika veli da ako cjepivo traje - znači da ga još ima u organizmu, da ima nečega što djeluje - i da nove doze zato još nisu potrebne


Kao što rekoh, nisam stručnjak za cjepiva, ali ta "tvoja" logika nema veze s mozgom.
Nije cjepivo to koje djeluje na uzročnike bolesti, nego imunološki sustav organizma koje je napadnut.
Kad bi bilo tako kako ti kažeš, onda bi bilo dovoljno cijepiti se kad osjetiš prve simptome bolesti, i stvar riješena, međutim u stvarnosti se moraš cijepiti prije potencijalne zaraze, kako bi organizam stigao stvoriti anti-tijela. Osim toga, nuspojave kod cijepljenja pojavljuju se neposredno nakon cijepljenja i traju par dana, dok se sadržaj cjepiva ne izbaci iz organizma.

Ljudi se moraju cjepiti svake godine protiv gripe, ne zato što je cjepivu od lani prestao "djelatni rok" nego zato što se svake godine pojavljuju novi sojevi gripe, na koje antitjela stvorena cjepivom od prethodne godine ne djeluju.

I, koliko vidim, što se tiče cjepiva za pse, vani postoje i krugovi koji sumnjaju da je uopće potrebno cijepljenje pasa svake tri godine, i spominju se neka istraživanja koja tvrde da pretjerano cijepljenje može biti i kontra-produktivno.

Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ... što mojim psima, koji imaju hrvatske čipove i podliježu hrvatskim zakonima (i iz njih proizvedenih kaznenih odredbi za nepridržavanje istih) znači online kupnja i mogućnost izbora, a o kojoj ti bajaš?? Pa ne govorimo o kupnji baterijske lampe ili casea ili powerbanka za mobitel... govorimo o specifičnosti hrvatskih pravnih nezakonitosti kroz konkretni primjer obveze cijepljenja pasa SVAKE GODINE samo da se po sili zakona uzme novac (i jasno, pritom se ne poštuje ono najvažnije - preporuka lijeka od proizvođača... zamisli da ti u bolnici dobivaš duple doze lijekova samo zato da to bolnica naplati i zaradi od HZZO-a??)...

Ja ne mogu sam cijepiti pse i upisivati to u knijižicu, a da si cjepivo naručim preko Alibabe... da mogu, ti bi bio u pravu.


Ti stvarno ne čitaš ili ne razumiješ.

Tko priča o tvojim psima i njihovom cjepivu?!

Ja sam komentirao dio tvog odgovora koji se odnosio na cijenu kave u Metro-u u Hrvatskoj i u Austriji.
Naravno da su naši trgovci takvi kavi jesu, i nastoje nas oderati na sve moguće načine, ali, barem kada je riječ o nečemu što se bez problema može kupiti u drugoj državi, razumna osoba će uvijek radije to napraviti nego hraniti naše trgovinske lobije.

A, što se tiče pasa i cjepiva, organizirajte se i pobunite, pa možda bude nekog rezultata, kukanjem na forumu sigurno se ništa neće promjeniti.

P.S. Zaboravih spomenuti, dvadeset godina sam vozio "češki" automobil prepun "deutche wagen" mehanike i tehnika, i jedan od dijelova koji mi se pokvario (i ne samo meni, nego i još nekim ljudima koje poznam) je upravo "deutche wagen kvaliteten" koji proizvodi BOSCH. Toliko i "njemačkoj kvaliteti"
07.11.2019 | 15:33
LongVillage kaže:
kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.


Govorimo li o autima proizvedenima u američkim pogonima Mercedesa za njihovo domicilno tržište? Možda dobavljaš iz nekog tehnološkog razloga isporučuje lim tanji za dvije desetinke milimetra. A ako je riječ o modelima proizvedenima u Njemačkoj koji se transportiraju u SAD, onda je moguće jedan od razloga stanjivanja lima i manja masa vozila i manji transportni troškovi...?
Da ne ulazim u legislativu, Ameri koriste svoj sustav mjera pa im možda treba da je auto težinski u razredu do, ne znam 3000 lb pa se zato stanji lim. Razloga može biti jako puno i ni jedan od njih ne mora imati nikakve veze s teorijom zavjere i manjom kvalitetom koja je cilj tih zahvata.
A to što se auto oglašava kao Deutches Wagen ima primarno korijene u njihovom uber stavu da su svi osim Engleza i eventualno donekle Francuza manje vrijedni ljudi od Nijemaca pa bi auto koji nije bio kod njemačkog vlasnika (da ne velimo pruskog) bio lošiji, jer ga ovaj nije htio/mogao/znao održavati kao pravi echte švabo...

Pouzdano znam da francuski auti za naše tržište imaju slabiju izlaznu kontrolu na izlazu iz pogona, ali ne zato jer smo mi fukara koja na zaslužuje bolje, nego iz čite računice: satnica u francuskoj tvornici je viša nego kod nas i onda je tvornici jeftinije otklanjati eventualne nedostatke kroz sustav garancija koji se vodi na našem tržištu, nego da netko u Francuskoj kontrolira sve stavke. Kako je u Njemačkoj satnica viša nego u Francuskoj, ti se auti bolje kontroliraju, jer im je to jeftinije. Dakle, tu nema nikakve uskrate prava i kvalitete proizvoda, nego čista računica. Kupio si auto, nešto nije kako treba, imaš garanciju i to će se otkloniti.
07.11.2019 | 15:34
LongVillage kaže:

Ako je to - to, mea culpa, stvarno sam šovinist...

To je to, kod nje ne smiješ raditi usporedbu ničega sa "ženskim rodom" jer ćeš završiti na medijskoj lomači... isto kako ne smiješ pred Lukom Oman javno reći da je neka mačka ružna ili pas smrdljiv... ili ne daj bože da ružno pogledaš neku kokoš... gotov si i moraš se odseliti u Australiju
07.11.2019 | 15:48
Djuro genijalac kaže:
LongVillage kaže:
kao npr. kako je lim na Mercedesima za američko tržište tanji nego za njemačko tržište... tebi je možda nebitan podatak o 0,2 mm tanjem limu, no pomnoži to sa tisućama vozila i računica u težini lima je jasna za Mercedes... a rade to jer mogu i jer im američke norme to ne brane.



A to što se auto oglašava kao Deutches Wagen ima primarno korijene u njihovom uber stavu da su svi osim Engleza i eventualno donekle Francuza manje vrijedni ljudi od Nijemaca pa bi auto koji nije bio kod njemačkog vlasnika (da ne velimo pruskog) bio lošiji, jer ga ovaj nije htio/mogao/znao održavati kao pravi echte švabo...


Ovo je skroz tocno. Radeci s njima covjek shvati koliko je "made in germany" kao brend precijenjen. A kad krene posao, onda fusare, kasne s terminima, muljaju, grijese pa ne znaju itd. Nevjerojatne price. Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.
08.11.2019 | 20:35
serafin kaže:
Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.


Pa i je, liberalna trulež je donijela to da u tvornici više NIjemaca ni nema... njemački je maltene strani jezik tamo. Zato i ide sve kvragu.
08.11.2019 | 21:49
LongVillage kaže:
serafin kaže:
Covjek pomisli da je na balkanu a ono Minhen.


Pa i je, liberalna trulež je donijela to da u tvornici više NIjemaca ni nema... njemački je maltene strani jezik tamo. Zato i ide sve kvragu.


Zbilja previše barataš predrasudama. Mercedes je javno priznao da su najveći pad kvalitete u proizvodnji imali kad su masovno otkupili staž gotovo svih turskih radnika koji su se, oboružani njemakim mirovinama, vratili u Tursku, a na njihovo mjesto su zaposleni domaći, ergo, Nijemci. Naime, Turci su bili ponosni da rade u Mercedesu i činili su to s ljubavlju i pažnjom, jer je to - Mercedes! A mlađi Nijemci su došli samo po plaću i boli ih q...ac i za Mercedes i za njegov dotadašnji ugled.

I nije to liberalna trulež donijela, nego njemački über stav da su oni vrijedniji od ostalih pa NE ŽELE raditi takve i slične poslove. Kompa redovno ide u Dojčland poslom pa mi priča da nema lijenije nacije od Nijemaca, tj. on nije vidio lijenije ljude, a poslovao je sa svima u Europi unutar radijusa od cca 1200 km zračne linije od nas.

Da ti ispričam kaj vele dečki iz servisa da je Škoda NEMJERLJIVO kvalitetnije napravljen auto od VW-a (vele da to rade češki inženjeri, a VW rade njemački šloseri)? Nema tu nikakve liberlne truleži, nego, bez uvrede ikome, slično kao kod nas na Obali, ljudi ne žele raditi fizičke poslove pa to treba raditi netko drugi, izvana.

Zbilja ne razumijem otkud ta opčinjenost Njemačkom kao mjernim etalonom za sve dobro tj. kako bi trebalo biti?!
08.11.2019 | 22:52
slično kao kod nas na Obali, ljudi ne žele raditi fizičke poslove pa to treba raditi netko drugi, izvana.


Bez uvrede, skrenuo bih samo pažnju da je i Istra na obali, a bome bi cijela Hrvatska (i još solidan komad Europe) itekako od Istrijana mogla učiti kako se radi... Sve. Od okopavanja vinograda i berbe maslina, preko industrije i građevine, do ugostiteljstva.

Zbilja ne razumijem otkud ta opčinjenost Njemačkom kao mjernim etalonom za sve dobro tj. kako bi trebalo biti?!


Jbg, to je već generacijska stvar. Puno je hrvatskih obitelji živjelo od novca kojeg je netko zarađivao u Njemačkoj.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 7 sati, 33 minuta
  • ecvis17: u svakom slucaju serverska spika na desktopu ... nije za svakoga naravno ali zanimljivo
  • ecvis17: i da i ne ... fedora je kao neki base ... iako ne kuzim ni ja kako onda govore da je bare-metal hypervizor ...
  • smayoo: Nisam čitao pažljivo. Sorry. Ali - onda to nije OS, nego samo hypervizor
  • ecvis17: @smayoo kako mislis? zar to nije ovisno o tome sto imas u virtualkama ...
  • Pixie: Hvala puno
  • Riba: 64
  • Riba: Da, About This Mac -> System Report -> Software -> Applications, sortiraj po stupcu 32bit/54 bit
  • Pixie: Postoji li mogucnost da provjerim na MBP koje su mi aplikacije 32bitne? Odnosno, sto ce mi prestati raditi kad instaliram Catalinu?
  • smayoo: Sve su napisali, osim što nigdje ne piše koji aplikacijski softver se može koristiti. Genijalci... :)
  • ecvis17: OS posvecen sigurnosti [link]
  • Moonlike: Photo Mechanic
  • smayoo: Photos
  • VanjusOS: koji program koristite za slike, mislim u privatne svrhe, za ažuriranje albuma, sortiranje, pregledavanje..?
  • Zdravac: @MBPruleZ ne treba ti USA, ali ne možeš ni sa nekom iz druge zemlje. Trebaš odabrati po plaćanje "none", a kasnije imaš bonova za kupiti, koje si "radeem" na svoj USA acc. To tak funkcionira bez beda
  • drlovric: [link]
  • drlovric: Ovo mi se ne cini skupo. Ako nekome treba :)
  • MBPruleZ: IP-om uđem unutra vidim sadržaj. kreirao i appleID sa USA podacima ;) ali dio s naplatom ne prolazi jer očito moram imati USA bank card ili nešto takvo... netko ima ideju šta i kako?
  • MBPruleZ: Možda već pisano, postoji način za aktivirati free trial za ATV kod nas. Skinuo app na FireStick4K, VPN-om sa USA
  • lastavica: Probaj s VPNom, sta vi da ti je IP u USA, ali ja sam probao HR HBO nekako gledati pomocu VPNa van, i izgleda da HBO dosta pazi na to za razliku od netflixa te je 90% servera blokirano i ne moze se pristupiti stranici, ali moguce da je s HBO US druga priča. Ništa ne škodi da probaš, ako nemaš vpn, mislim da svaki ima neku trial verziju pa probaj :)
  • energyman: Kako skinuti HBO GO app sa US stora ali da radi kod nas?
  • TuxFan: [link]
  • Pixie: spot on John, thanks :)
  • JOHN: Pixie jesi siguran da si stisnuo delete a ne remove?
  • akajuraCRO: bumbar jesi siuguran da imas zadnju verziju iTunes-a?
  • stefanjos: sada sam isprobao i to nije slucaj kod mene
  • Pixie: Bok ekipa, new iPhone user - zasto izbrisana slika iz albuma je i dalje u Recents photos?
  • bumbar: iTunes problem "iTunes could not to this iPhone. You do not have permission." to mi javlja čim uključim novi iphone...
  • m@xym: ihorvat, da kojim slučajem imaš jedan SSD za MB Air 2015 viška, da li bi šutio o tome i čekao na Vikalici da te netko to pita, ili bi stavio to na Oglasnik?
  • ihorvat: Jel prodaje netko ssd za mb air 2015?
  • Beli: Ok Smayoo...
  • Beli: @Matija klc: isti slucaj, ista boja ali 6s, 3 mj star. Cist sumnjam da ce uvaziti reklamaciju. Dapace, vjerovatno ce tvrditi da joj je pao. Ali, ako uspijes vikni. A ak treba mozemo ih skupa jahati.
  • smayoo: Pišite u forum...
  • Matija klc: Problem kao u navedenom linku
  • Matija klc: [link]
  • Matija klc: Poz , kupio curi silikon case za xs u istyle. Nije proslo mj dana komadic u cosku joj se odkrhnuo a nije pao. Moze li se to reklamirati, vase misljenje?
  • lastavica: I jel mislite da novi MBP 13" sa novom/starom scissor switch tipkovnicom izlazi uskoro ili tek u Q2 2020 ?
  • lastavica: Jaoo, gdje mogu kupiti Macbook Pro 13" sa nadogradnjom procesora na 2.8 gHz i rama na 16Gb, IStyle ne odgovara na nikakve mailove, drugi me salju na njih, uzeo bih negdje od vani al uzimam preko firme tako da mi to nije opcija.
  • bumbar: @Zdravac hvala
  • Zdravac: God bless Vikalicu! :)
  • Zdravac: Moonlike, SlingTV, FuboTV, SKY UK (zbog formule), itd... ATV plus je samo sad naletio kao primjer da izrazim svoj revolt prema nepravdi :woohoo
  • Zdravac: iz protesta, hahahaha
  • Zdravac: Da, baš, zbog ATV je složen VPN. Iskreno, nisam još ni aktivirao trial month
  • Moonlike: A I Jennifer Aniston, iako jos uvijek jako atraktivna... ipak je malo ostarila. A na Netflix-u ima serija "Prijatelji" gdje je jos uvijek puuuunooo atraktivnija :-D :-D :-D :-D
  • Kristijan7: :D Naravno da nisi, ali to je meni sve "suvišno" pa nismo u drugoj galaksiji da trebamo bit omanji hakeri da si neki servis upalimo
  • Moonlike: @Zdravac... Nisi, naravno, iako je legalnost tog poteza upitna ;-) No, toliko peripetija (lazni USA racuni, lazne adrese, VPN... itd.). Tolika zapetljancija da mozes koristiti Apple servise. A na HR trzistu, legalno, bez peripetija, postoje isti servisi (ali bolji od 8 serija i 1 filma :-D)
  • Zdravac: Koristim VPN i fingiram lokaciju da sam u USA. Jesam li ja izdajnik Hrvata i Hrvatske? ;)
  • Kristijan7: Nije meni "drama" šta konkretno Apple TV plusa nema kod nas.. al mi fakat već ne ide u glavu zašto te neke gluposti jednostavno ne funkcioniraju.. di je problem.. države u zabiti Afrike imaju tu mogućnost, mi ne.. Ne znam, odeš na neku stranicu pa naravno ima dostavu do Slovenije, Mađarske, Italije, ali ne i nas (?).. ono, kaj smrdimo? Ne "plaćem" ja za Appleom, kao zašto tog servisa nema
  • Moonlike: @Zdravac... ja to nisam rekao. Ali cini mi se kako vdje prevladava misljenje da ako Apple ne pruza servise u HR, onda je HR katastrofa od drzave. Ja bih rade rekao da je Apple katasrofa od kompanije... jer druge kompanije sa istim (ali boljim) servisima su dosle u HR
  • Zdravac: Tako je Moonlike, neka ih samo, mi smo najbitniji i sami sebi dovoljni! ;)
  • Zdravac: transmission

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.98 Seconds

Provided by iJoomla SEO