Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


14.07.2019 | 20:33
Plačem na ovo s Ducatijem, jaki su!
14.07.2019 | 21:32
Krešimir Mustapić!
14.07.2019 | 22:11
Ma ne mogu vjerovati! Pa tu foru s kuckanjem ključevima iza leđa su prodavali prije 35 godina...
12.08.2019 | 06:24
Ne mogu da se ne nadovezem, ja vozam BMW f30 318d, sad ima 150k i nesto sitno.... ja takvih problema nemam...
No problem je sto "nasi" kupe auto koje u biti ima kilometara kao Space Shuttle.... kao koju stranicu prije onaj Auto Klaric....
Kupi auto u "Auto kuci" znaci BMW AUDI il tak onesto treba bjezati od Renaulta i Peugeota i u njemackoj jer se oni odrzavaju "in The house"
da ne duzim i stari je na novom Q7 morao na 120k km mijenjat zupcasti remen, jer je predvideno.. a prvi auto koji je imao problema sa istim je u biti Mercedes Benz
tako da to nije boljka BMWa, al je postala boljka balkanaca jer bi kupili auto za 10K € sa 100K KM, koji u biti ima 400.000, pa kad se sve pocne raspadat onda problem.
U autu se ulje i filteri mijenjaju svake godine sto bi se reklo, al se mijenjaju i druge stvari..., nista ne mogu duzit odo radit

sam osta je problem, to je veliki problem "majstorima zamjenje ulja" da naprave jer se badi motar van i vj mjenjac. pa se para ne moze zgrnut nabrzinu vec treba "znat" nesto i napravit
12.08.2019 | 15:47
LongVillage kaže:
dpasaric kaže:
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi.


Da originalna Alfa vrijedi, oni to ne bi trebali raditi, već bi se obrnuto njemački dizajneri povodili za tom Alfom. Alfa ne može živjeti od vas nekolicine malo "pomaknuta" ukusa kada su auti u pitanju.


u Jednom kaficu "decko" naide na jednu jako zgodnu crnku.... i tako kliknu oni... nakon namigivanja i mazenja veli ona njemu, de ti meni reci nesto "pokvareno"

A on ce ti njoj Alfa Romeo...!
12.08.2019 | 18:59
zabac kaže:
Zasto zupcast remem a ne lanac?
Zar BMW ima zupcasti temem?


Hi,

sorry upravu si lanac, ne znam ni ja zasto sam napisao remen, pripisujem to jutarnjem mamurluku
14.08.2019 | 12:35
Bili su i neki modeli BMW-a koji su koristili zupčasti remen. I sad ga sve više koriste jer je precizniji od lanca (nema istezanja kao kod lanca), a neki rade s umakanjem u ulje (remenica za pogon je u karteru i potopljena u ulje) pa periodička zamjena više nije potrebna.

I prije nego mi skočite na grbu s tvrdnjom kako je lanac nemjerljivo bolje i sigurnije rješenje od remena koji može puknuti:
a) nisam NIKAD vidio puknuti zupčasti remen, lanaca sam se nagledao. Remen je toliko čvrst da ga koristim kao sredstvo za dizanje motora s mjenjačem kad ga vadim iz auta. Bez problema dignem motor-mjenjač od cca 150 kg.
b) Istezanje lanca s preskakanjem jednog do dva zuba na bregastoj je vrlo čest slučaj. Mislim da posljednjih 30 godina nisam nikad to vidio da se dogodi sa zupčastim remenom
c) Zupčasti je remen tiši od lanca
d) Španer je jednostavniji (nema klizača)i zato pouzdanije radi svoj posao za vrijeme svojeg životnog vijeka

Na koncu se sve svodi na neku tradiciju, filozofiju proizvođača i, najvjerojatnije, odnos s dobavljačem koji je specijaliziran ili za lanac ili za remen...
14.08.2019 | 12:37
Robert_84 kaže:

u Jednom kaficu "decko" naide na jednu jako zgodnu crnku.... i tako kliknu oni... nakon namigivanja i mazenja veli ona njemu, de ti meni reci nesto "pokvareno"

A on ce ti njoj Alfa Romeo...!


Joj te 'rvatske gastarbajterske fore!

www.index.hr/auto/clanak/ispred-porschea...vjeruje/2088117.aspx
14.08.2019 | 21:55
nisu nisu,

cuo od susjeda youtubera....


Evo jos jedne, kazu da je svaki vlasnik Alfe sretan 2 puta....

prvi puta kad ju kupi... drugi kad ju proda


ne znam bas, nevidam te Alfe ni po Hamburgu, mozda tu i tamo koja Mito, vj jer je jeftina...

a Kad sam bio juznije.... nisam nikada vidio niti jednu....

ja osobno u biti niti ne znam u koju klasu spada Alfa, da budem iskren... netko kaze bolji fiat... netko kaze da je to linija za sebe... Kao Toyota i Lexus...
14.08.2019 | 21:55
15.08.2019 | 07:39
Robert_84 kaže:

ja osobno u biti niti ne znam u koju klasu spada Alfa, da budem iskren... netko kaze bolji fiat... netko kaze da je to linija za sebe... Kao Toyota i Lexus...


Najkraće moguće: alfa ti je ko zgodna cura koja je fantastična u krevetu, nevjerojatno šarmantna u društvu, ali ima užasno težak karakter pa nakon nekog vremena počneš vagati je li ti sve skupa vrijedno toga...

Nekad su alfe bile tehnički najnapredniji auti na cesti. Točka. Govorim o 60-im godinama prošlog stoljeća kad su one imale pet brzina u mjenjačima, aluminijske motore, diskove na svim kotačima, aluminijske dijelove karoserije itd itd itd... Njemačka autoindustrija je tad još štancala bube (dizajn star preko 30 godina) i tvrdila kak je to super auto...

Danas je alfa u nekom među prostoru: htjela bi biti premium u (cjenovnom) rangu BMW-a i Mercedesa, što kao nova i je donekle, ali brzo gubi vrijednost kao rabljeni...
A da se kvare? Manje od VW-a, sasvim sigurno i provjerivo.
15.08.2019 | 11:40
Istina, nema Alfi po Njemačkoj, u Berlinu sam vidio 2-3, u Frankfurtu isto tako. S druge strane, naš kolega iz Alfa Romeo kluba iz Germeringa koji inače radi u TUV institutu za certifikate (upravo na autima) ima sam 13 komada. Dakle, to je zona za entuzijaste. Mislim da nešto ima i u germanskoj kulturi ili načinu života gdje ljudi ne vole privlačiti pažnju i biti očigledno različiti, zadnji put sam tamo brojao aute koje nisu crni, srebrni ili bijeli! Zanemarivo malo ih je, pogotovo bi crveni Alfa Romeo vrištao "gledajte me, nisam normalan".

A sve ovo drugo, u smislu održavanja, je podjednako kao s bilo kojim autom u nekoj klasi jer u konačnici većinu dijelova za sve marke radi par proizvođača i na kraju su isti ili slični dijelovi u mnogim vozilima. Zadnje sam npr. vidio da mi GT dijeli isti visokonaponski trafo za xenon kao neke BMW coupe serije, dakle Bosch dio. Dijelovi koji su potrošni u smislu ovjesa i slično normalno da se troše više ako vlasnik Alfu vozi žustrije nego neki generic automobil, a to je gotovo uvijek i slučaj. S druge strane, Alfa zajednica je tradicionalno možda i najjača u smislu klubova, okupljanja i podrške, tako da se gomila kvarova može srediti tim putem za malo novca. Kao što mi na Jabučnjaku slažemo stare Mac Pro za male pare jer smo entuzijasti, tako se slažu stare Alfe i ekipa u njima uživa, a uvijek postoji taj jedan stručnjak na forumu baš za taj model koji zna sve što ti treba.
15.08.2019 | 12:01
Da se da u politiku daleko bi dogurao!
15.08.2019 | 16:15
Nije o autima, ali Noraly (itchyboots) je došla do Hrvatske pa evo malo besplatne reklame

Ep: 119


Ep: 120


Ep: 121 (nisam još stigao pogledati jer je maloprije objavljeno)


PS: Kad malo gledaš iz druge perspektive onda zapravo shvatiš koliko nam je zemlja lijepa a fasade zgrada u gradovima devastirane grafitima
15.08.2019 | 16:36
dpasaric kaže:
Zanemarivo malo ih je, pogotovo bi crveni Alfa Romeo vrištao "gledajte me, nisam normalan".



Najtočnije je upravo to - čovjek bira auto prema vlastitom karakteru i viziji samog sebe u društvu.
U Hrvatskoj je "tradicionalni" stav kako su upravo njemački proizvodi "najbolji", a "Talijani su jedino dobri za cipele, paštu i sladoled". Nakon mojih cca 25 godina inženjerskog iskustva u energetici, industriji i drugdje, ja bih rekao da je taj naš "tradicionalni" stav toliko površno predrasudan, da ne može više.
Svojedobno sam radio na jednom overhaul projektu teške industrijske hidrauličke mašinerije koja je u hrvatsku tvornicu stizala od 1951. do 1975. kao dio ratne reparacije koju je gospodarski uništena Italija na taj način parcijalno isplaćivala Jugoslaviji nakon 2. svjetskog rata. Između ostalog, radilo se tu o Innocenti hidrauličkom linearnom motoru udarne snage preko 40 MW proizvedenom 1930-ih godina, o jednom istosmjernom motoru snage 800 kW s kompletnom elektronikom (4 ormara + 1 za upravljanje uzbudom) za regulirani pogon lateralnog ekscentra i svašta još nešto, da sad ne nabrajam.
Radilo se o strojevima vrlo visoke kvalitete izrade (na nekima je bio istaknut servisni interval od 50.000 h, za elemente za koje uobičajeni njemački i američki strojevi imaju interval od 10 ili 12.000, a japanski možda nešto više od toga), ali nije to ono što želim reći. Recimo da su to bila druga vremena. Međutim, talijanski strojevi, i ti spomenuti, a i brojni drugi koje sam vidio, su uvijek izvedeni na zavidno visokoj razini inženjerske invencije. Promišljeno, kreativno, efikasnije, naprednije... I na tome im skidam kapu. To su tehnički sustavi koji su osmišljeni integralno, za razliku od konfekcijske većine koja je sklepana od "lego kocaka" s tržišta, da bude što jeftinija za proizvodnju.
Kod Nijemaca, odnosno kod njemačkih tehničkih proizvoda ja nikad nisam vidio sličnu demonstraciju inženjerske invencije. Oni su, po mom viđenju, superefikasni i vrhunski organizirani reproduktori.
Hiperpojednostavljeno, Talijani smisle i uvedu sjajnu inženjersku inovaciju u proizvod s lošom realizacijom (nešto zapinje, škripi, puca, otpada...) jer su mediteranski traljavi i površni pa ih bije glas da su im proizvodi nekvalitetni, a Nijemci se nikad ne upuštaju u inovacije. Oni implementiraju provjerena (čitaj: zastarjela) rješenja isturpijana do maksimuma u svom tradicionalnom vojnički discipliniranom stilu. Nitko se ne usudi pitati "čuj, zar nije ovo moglo bolje? vidi, ovako..." jer je subordinacija jasna. Iznad 100 debila je jedan kreten, iznad 100 kretena je jedan mamlaz, iznad 100 mamlaza je 1 nepismen, iznad 100 nepismenih je 1 pismen, iznad 100 pismenih je jedan prosljeđivač mailova, a iznad 100 takvih je jedan pametan.
U nekoj idealnoj "EU inženjerskoj utopiji", Nijemci bi sigurno bili kraljevi realizacije, ali razvoj... tamo ih sigurno ne bi trebalo pustiti...
15.08.2019 | 16:40
Super je Itchy! Evo kako doktorice znanosti provode vrijeme - zezaju se na motoru po svijetu!
15.08.2019 | 17:01
smayoo kaže:
dpasaric kaže:
Zanemarivo malo ih je, pogotovo bi crveni Alfa Romeo vrištao "gledajte me, nisam normalan".


Najtočnije je upravo to - čovjek bira auto prema vlastitom karakteru i viziji samog sebe u društvu.
U Hrvatskoj je "tradicionalni" stav kako su upravo njemački proizvodi "najbolji", a "Talijani su jedino dobri za cipele, paštu i sladoled". Nakon mojih cca 25 godina inženjerskog iskustva u energetici, industriji i drugdje, ja bih rekao da je taj naš "tradicionalni" stav toliko površno predrasudan, da ne može više.


Lijepo si to napisao, to je valjda to neko Leonardo-da-Vinčijevsko naslijeđe koje se usadilo u kulturu i razmišljanje, a ima svoje dobre strane u kreativnosti i slabe strane u ležernosti koja može prerasti u površnost. Zanimljiva je priča kako je inženjer koji je konstruirao F40 lagao upravi da to radi sa svojim "provjerenim timom inženjera i dizajnera", a zapravo je sve radio sam, praktično cijeli auto je konstruirao samostalno, čak i mjenjač. Njegova poanta je bila da takve stvari da bi bile dobre moraju biti zamišljene i realizirane kao cjelina. Kod vizualnog to bude očito, a kod inženjerskog to vide i primjete samo stručnjaci, baš na primjerima kao ovaj koji si ti opisao.
15.08.2019 | 20:25
ima tu i toga sta se ima i vozi, platezna moc...

Inace bas sam danas pitao jednog talijana sta "italijani" voze, kaze fiata, kad imaju para Njemacki auto...
No inace japanci su kao najpouzdaniji, no imao je kolega Accorda Honda ljepi auto, al kad je nasao razbijen zadnji branik na parkingu, trazio je "polovan" 3 mjeseca te je pred tehnicki otisao u Hondu dao 5000kn za branik i onda jos farbanje...
Kod nas svi vozaju golfla, barem je tako bilo, pa kad ti treba dio mogao si ga nac na svakom cosku... ak ose radi o limariji mogao si ju doslovno naci u boji da ne moras odmah ni farbat.
Mene je isto neki "cica" opalio u branik.... prvi put kad sam dosao sa autom u HR, odmah vidi strana tablica i kaze nisam ja kriv... znaci ja moram na sud. i na kraju na njuskalo, 600 kn branik 22 dostava + 100€ bojanje.
Da sam vozao neku toyotu mogao bi samo u "salon" i iskesirat za novi dio...
A sto se tice tih Peugeota i Citroena Renaulta, vozao sam jedno vrijeme i to... Renault, otisli kabeli bravice.... U Renaulta moras kupit 300€ + rad citavu bravu sa 2 kljuca, Seat, Audi, BMW... kupis kabele 200 kn.... u servisu znaci ne na "mule"
Imam ja iskustava sa autima jako puno jer sam ih jako puno promijenio i vozao, a "Familija" vec 45+ godina ima ovlastene servise a i neki prijatelji.... ono Kad ti prijatelj prodaje "Opela" al privatno voza BMW 5 karavan jer kaze Opel nema sta tako za ponudit... iako je BMW 5+ godina star.
No vjerujem kad bi se svi auti poceli vozit u "prave" odnosno ovlastene servise prica bi bila drugacija... znaci ne ovo kod nas preko njuskala. Doduse toga ima svugdje jer covjek zeli proci jeftinije.
znam samo to da kad sam vozao Jaguara tamo davne 2000+ nikad nisam sjeo u Auto koje je imalo kvalitetniju kozu...
A i danas da recimo Audi za 1m2 koze daje 70 € dok BMW i Mercedes daju max 10€, rodica mi je sef proizvodnje pa znam.
A kad bi vecina saznala da recimo BMW 318 kosta 5000€ da se proizvede, a BMW M3 7500€ maksimalno napucan opremom, dok je 316 u prodaji 30.000€ a M3 100.000€... svasta se ovdje da pisat.

Zaboravi napisat, da sam zadnjeg renaulta imao Clia 2002, kad je nesto radeno na tockovima, morali su svaki puta mijenjat i ulje u mjenjacu jer je auto tako dizajniran... 2002 godina (mislim da je osovina il nesto ulazilo dijelom u mjenjac neka glupost),
Serviser je vec 50+ godina u poslu i kaze to je imao Golf 1 tamo negdje 75te, ono rijesenje da vrisnes... a inace sam on voza Forda vec 35+ godina


Da se vratim na Alfu, onu sto ak onema ulja pod njom nema ni u njoj....

Kazem ja nisam vidio niti jednu, danas idem na posao, izade iz ulice ona sto ima 400 il 500 HP..., vracam se sa posla, ista ulica parsto metara razlike ispred mene Nova Spyder ... a ja reko da nisam vidio niti jednu
15.08.2019 | 21:25
O cemu ti Robert? BMW M3 7500€ da se proizvede? Felge koje BMW ne proizvodi nego ih kupuje - dodju toliko. Radio sam dugo za BMW i Audi. Danas je glavna stvar IOT i SW development - znas li ti koliko kosta razvoj recimo nove trojke? Ocito ne. Ovo su tipicne krcmarske price.

A sto se tice talijana, nisu oni losi, nego nemaju ni priblizne budjete kao njemacki divovi. Oni bi sve sami htjeli a to ne ide. Njemci jako puno koriste kooperante za razvoj, talijani samo ono minimalno sto je potrebno.

Talijani imaju dusu i strast i to se vidi sa njihovim autima - krenuvsi od fiata 500, alfe i ferraria. Kako njemci imaju Lambo, tu su vec ubacili svoju preradu lamborghinievog motora.

Sve u svemu svakome svoje....
15.08.2019 | 22:00
serafin kaže:
O cemu ti Robert? BMW M3 7500€ da se proizvede? Felge koje BMW ne proizvodi nego ih kupuje - dodju toliko. Radio sam dugo za BMW i Audi. Danas je glavna stvar IOT i SW development - znas li ti koliko kosta razvoj recimo nove trojke? Ocito ne. Ovo su tipicne krcmarske price.

A sto se tice talijana, nisu oni losi, nego nemaju ni priblizne budjete kao njemacki divovi. Oni bi sve sami htjeli a to ne ide. Njemci jako puno koriste kooperante za razvoj, talijani samo ono minimalno sto je potrebno.

Talijani imaju dusu i strast i to se vidi sa njihovim autima - krenuvsi od fiata 500, alfe i ferraria. Kako njemci imaju Lambo, tu su vec ubacili svoju preradu lamborghinievog motora.

Sve u svemu svakome svoje....

Bio sam i ja tamo i radio, al IT, eksterna firma a imam i sad kolege koje rade tamo, da ti si upravu kompletan razvoj je druga prica, al materijal u proizvodnji ni Mercedesa GLE il koja je vec oznaka najvecek njihovog SUVa kosta 10000-+ €
No ja sam izostavio da napisem da se radi o "materijalu" razvoj je druga prica...
Naipak, mislim da BMW ima vise inzinjera nego neki "srednji" grad stanovnika u HR i svi rade na nekom razvoju.... "necega sto se vj nikada nece koristit il tek mozda za 10 godina"
I normalno i njihova se placa financira prodajom auta...
Mozda sam se krivo izrazio, al sigurno nisam izmislio niti naveo krive informacije....
A sto se tice kooperanata "njemaca" to ti ide tko je jeftiniji a da zadovoljava kvalitetu, pa moj ima "stakla" iz kine.... nesto kao i Apple, proizvedeno gdje je jeftinije al sastavljeni u DE.... pa je ko fol made in Germany...
gledao sam razvoj nove Supre, pa Japanci nisu mogli vjerovat da recimo BMW "saraf" za felgu testira naprimjer 10 000 puta kojekakvih testova, navoja, tresnje il cega vec... dok oni to sve isto rade al samo 10 puta vise

(mislim da joj je razvoj trajao 10tak godina nisam 100% siguran)

BTW. Negdje od Sl Broda prema Vinkovcima imas firmu koja pravi prihvate robora koji drze kalupe za BMW, covjek tamo radio.... vratio se u HR BMW ulozio i on sad radi za njih...

A on je bio sef proizvodnje u BMWu, tako da to koliko kosta materijal mi je i on sam rekao... samo sto kad u branik ubacis i cijenu robota od 20 mil € onda normalno da branik ne kosta 0,30€ da se proizvede... i tome slicno
15.08.2019 | 22:02
gledao sam zeni fiata 500 starog 2-3 godine, ljep mali auto...

samo ima jedan problem...

interijer mu se sam od sebe pocne raspadat....
16.08.2019 | 08:14
Robert_84 kaže:
serafin kaže:
O cemu ti Robert? BMW M3 7500€ da se proizvede? Felge koje BMW ne proizvodi nego ih kupuje - dodju toliko. Radio sam dugo za BMW i Audi. Danas je glavna stvar IOT i SW development - znas li ti koliko kosta razvoj recimo nove trojke? Ocito ne. Ovo su tipicne krcmarske price.

A sto se tice talijana, nisu oni losi, nego nemaju ni priblizne budjete kao njemacki divovi. Oni bi sve sami htjeli a to ne ide. Njemci jako puno koriste kooperante za razvoj, talijani samo ono minimalno sto je potrebno.

Talijani imaju dusu i strast i to se vidi sa njihovim autima - krenuvsi od fiata 500, alfe i ferraria. Kako njemci imaju Lambo, tu su vec ubacili svoju preradu lamborghinievog motora.

Sve u svemu svakome svoje....

Bio sam i ja tamo i radio, al IT, eksterna firma a imam i sad kolege koje rade tamo, da ti si upravu kompletan razvoj je druga prica, al materijal u proizvodnji ni Mercedesa GLE il koja je vec oznaka najvecek njihovog SUVa kosta 10000-+ €
No ja sam izostavio da napisem da se radi o "materijalu" razvoj je druga prica...
Naipak, mislim da BMW ima vise inzinjera nego neki "srednji" grad stanovnika u HR i svi rade na nekom razvoju.... "necega sto se vj nikada nece koristit il tek mozda za 10 godina"
I normalno i njihova se placa financira prodajom auta...
Mozda sam se krivo izrazio, al sigurno nisam izmislio niti naveo krive informacije....
A sto se tice kooperanata "njemaca" to ti ide tko je jeftiniji a da zadovoljava kvalitetu, pa moj ima "stakla" iz kine.... nesto kao i Apple, proizvedeno gdje je jeftinije al sastavljeni u DE.... pa je ko fol made in Germany...
gledao sam razvoj nove Supre, pa Japanci nisu mogli vjerovat da recimo BMW "saraf" za felgu testira naprimjer 10 000 puta kojekakvih testova, navoja, tresnje il cega vec... dok oni to sve isto rade al samo 10 puta vise

(mislim da joj je razvoj trajao 10tak godina nisam 100% siguran)

BTW. Negdje od Sl Broda prema Vinkovcima imas firmu koja pravi prihvate robora koji drze kalupe za BMW, covjek tamo radio.... vratio se u HR BMW ulozio i on sad radi za njih...

A on je bio sef proizvodnje u BMWu, tako da to koliko kosta materijal mi je i on sam rekao... samo sto kad u branik ubacis i cijenu robota od 20 mil € onda normalno da branik ne kosta 0,30€ da se proizvede... i tome slicno


Ne mozes govoriti o materijalu i opremi, jer BMW veliki dio opreme ne proizvodi sam. Cinjenica je da oni nemaju toliko veliku zaradu na prodaji auta. Ono sto BMW zapravo kosta da proizvede i proda jedan M3, je puno vise nego sto njih kostaju materijali da oni proizvedu auto. Tu je razvoj, tu je preinaka strojeva kod novog modela, tu su kooperanti tu je milijon dijelova koje BMW narucuje od subliferanata - to je jedan cijeli lanac.

Sto se pak BMW-ovih inzinjera tice, oni jako puno outsourcaju. Kad se radi o developmentu tu ne koriste usluge Kine i Indie, to sam 100% siguran. Proizvodnja je i ovako sva u Kini, pa ne cudi da dobijes kinesko staklo.

Opcenito velika je razlika BMW-a koji dolazi za Hrvatsko trziste i njemacko, jer ovaj za hrvatsko se ne proizvodi u Njemackoj, nego u nekoj zemlji drugog reda.

I opet kazem - pojam Hrvatskog BMW-a je ili bazni model pa kupio novi ili 5+ godina star BMW. Danas BMW/Audi rade cuda, pa ne cudi da jedan A6 ili BMW 5 kosta 140-150 000 Eura - to je sve oprema, a 90% opreme BMW ne proizvodi nego narucuje od subliferanata. Naravno to je za prosjecnog Hrvata znastvena fantastika.
16.08.2019 | 08:51
Robert_84 kaže:
gledao sam zeni fiata 500 starog 2-3 godine, ljep mali auto...

samo ima jedan problem...

interijer mu se sam od sebe pocne raspadat....


To je tako - jedan mali skupi auto, pri tome veoma atraktivan i ima taj wow efekt - tipicno za talijane.
Kvaliteta je diskutabilna, ali dok je auto pod garancijom i relativno nov, ne bi trebalo biti problema.

Sjecam se pred kojih 10tak godina imali smo na motor test benchu Ferrari-a 458 i Porshe 911. Jedan je imao dusu a drugi je imao klasu.
Recimo mi smo cudili kako si talijani mogu dozvoliti da u jedan Ferrari ugrade toliko plastike. Ali to opet nema veze jer Ferrari ima dusu i svaki stovatelj brenda se time ne opterecuje.

S druge strane Porsche cilja na klasu gdje je uz performanse vazan taj osjecaj da je u tom autu svaki detalj skup - tipican njemacki pristup.

Glupo je pricati sto je bolje - svatko ima definiciju boljeg.
17.08.2019 | 07:44
serafin kaže:
Robert_84 kaže:
gledao sam zeni fiata 500 starog 2-3 godine, ljep mali auto...

samo ima jedan problem...

interijer mu se sam od sebe pocne raspadat....



Mmm, da. Smatraš li i izbjeljivanje plastike prvim znakovima raspadanja? Naime, na BMWima i VWima se prekidači počnu izbjeljivati (gubi se ona siva boja koja je meka na dodir i proviruje bijela tvrda plastika od ispod) već nakon 5-6 godina, ako ih puno koristiš...
Da se razumijemo, ne tvrdim da su to loši auti, samo me smeta kad se uspoređuje auto za 100.000 kn i aute za 300.000 kn i onda se ustanovi da su ovi za 100.000 nekvalitetni... Pa negdje se ta razlika u cijeni mora osjetiti, a motori su ionako na istom stupnju tehnološkog razvoja, baš kao i ovjesi do određene mjere...

serafin kaže:

To je tako - jedan mali skupi auto, pri tome veoma atraktivan i ima taj wow efekt - tipicno za talijane.
Kvaliteta je diskutabilna, ali dok je auto pod garancijom i relativno nov, ne bi trebalo biti problema.


Jesi li pogledao cijene VW pola nedavno? Ili bilo kojeg drugog auta? Po čemu je to fiat 500 skup u odnosu na druge?
I opet, koliko ih je krepalo i ostavilo ljude na cesti?

serafin kaže:

Sjecam se pred kojih 10tak godina imali smo na motor test benchu Ferrari-a 458 i Porshe 911. Jedan je imao dusu a drugi je imao klasu.
Recimo mi smo cudili kako si talijani mogu dozvoliti da u jedan Ferrari ugrade toliko plastike. Ali to opet nema veze jer Ferrari ima dusu i svaki stovatelj brenda se time ne opterecuje.

S druge strane Porsche cilja na klasu gdje je uz performanse vazan taj osjecaj da je u tom autu svaki detalj skup - tipican njemacki pristup.

Glupo je pricati sto je bolje - svatko ima definiciju boljeg.


Ferrari je trkaći auto donekle prilagođen svakodnevnoj upotrebi na cesti. Mislim da im je sad servisni interval nezamislivo velikih - pazi sad - 7500 km. Toliko je bio interval mainstream auto industrije prije 40 godina, kad su se još mijenjala ulja pred zimu (zimsko i ljetno) i ljeto. Dakle, to nije auto za svakog. Koliko god ja obožavao aute i volio bi imati jedan ferrari, čisto ono, reda radi, to je za mene preekstremno. Na trkaću stazu ne idem, a drndanje, gledanje u ispuh kamiona koji ti je u razini očiju, jer ti je guzica 7 i pol cm od zemlje mi je previše. Jasno, tu dolazi kilava ventilacija, ergonomija koja je li-la... Ista stvar Lamborghini. Još i gori u nekim detaljima (kod njih je recimo u pravilu ventilacija očajna).
No, s druge strane, Ferrari sa svojih 7000 komada godišnje (mislim da su pod pritiskom potražnje pokleknuli i sad rade 9000 godišnje) je ekskluziva koja nešto znači. Da ne velim da se divim firmi koja razvija motore i sve ostalo za tako malu seriju i svaku godinu-dvije izbaci novi model. Zato je i logično da mora biti plastike unutra, ali to nije bitno.
Porsche predstavlja drugu stranu skale. To je auto za svakoga i svaki dan. I tvornica ih radi sad već skoro 700.000 godišnje, ako se ne varam. Puno veća serija, puno više mogućnosti za razvoj i posvećivanje pažnje detaljima koje spominješ. A s druge strane, proizvode i govneta poput ovih SUV drekova koji nisu ni na koji način u duhu marke, ako mene pitaš.
Kako u Porscheu kažu kad ih pitaš za Ferrari: oni prodaju aute da bi se mogli utrkivati. Mi se utrkujemo da bi prodali više auta...
Razlike u filozofiji. Baš kao što su razlike i u kuhinjama iz Italije i Njemačke (mislim na jela, ne na mjesta za pripravu hrane). Pa kako kome paše. Ali me smeta nepotrebno i bezrazložno glorificiranje njemačke autoindustrije kad za to nema ni mjesta, ni povoda.
17.08.2019 | 08:51
Djuro ne znam gdje si ti vidio glorificiranje, ali da se nadovezem.

Fiat500 je skup mali auto, s dobrom opremom dodjes lako i na 20 000€.
Usporedjivat Pola s njim je glupo, jer je polo veci auto.

Ali zato ima vw up. On je tu negdje cijenom. Ali uzmi neki Clio, Twingo, vec ces bolje proc.

Sto se tice ferrari vs. Porsche, dao sam slucajno za primjer jer smo oba imali na testu. Kao sto rekoh glupo je to usporedjivat. Ali gledaj 911 Rs2,3 modela i nema bas u tolikim tisucama koje ti navodis. To je isto trkaci auto. Slazem se apsolutno da je Porsche auto za mase i da Njemci imaju vise para kako bi se istaknuli.

O Talijanima mi ne moras pricati, oni su svijet stvarali. Od mode, hrane, namjestaja pa do auta sve im ima dusu.
17.08.2019 | 09:19
Ja sam dobio vozačku u kolovozu 1989. Stjecajem okolnosti, vlastitom sklonošću i prirodom posla, u ovih 30 godina napravio sam, računam - cca 1.000.000 km za volanom, od čega nekih 5% i lijevom stranom ceste . Vozio sam oko 100 različitih automobila, kombija, kamiončića i kampera. Naravno, neke sam vozio puno i dugo, a neke samo jednom, samo parsto km pa nije sve baš 100% usporedivo, ali moje je iskustvo u pogledu toga dosta čisto:

1. Nisam vozio NIJEDAN talijanski auto ikad (a bilo je tu svašta, od Fiata 127, Una, Punta, Tipa, Crome, Alfe 33, 75, 156, Lancie Delte, Theme i Kappe, Autobianchija, ...), a da je na njemu bilo sve ispravno. Ali, isto tako, nijedan od tih ne sasvim ispravnih auta me nije nikad ostavio na cesti.

2. Nisam vozio NIJEDAN njemački auto (ma koliko skup), a da se (ako sa ga vozio dulje vrijeme) nije barem jednom pokvario tako da ostane mrtav na cesti i nemaš druge nego zvati šlep. Pri tom je prvak svih sranja nad sranjima upravo - BMW X5 koji se nasred autoceste, pri 160 km/h, usred noći, jednostavno - ugasio. Čak ni jbn 4 žmigavca nisu radila. Ali radio je uredno svirao.

3. Nisam vozio NIJEDAN auto kojem se interijer ne počne raspadati nakon dovoljno vremena i uporabe. U tom smislu je daleko najotpornija Toyota Carina 3 karavan, 12/1995, koju trenutno vozi moj šogor kad ide okolo po njivama servisirati poljoprivredne strojeve. On je, ujedno, tom interijeru učinio i najviše štete, traljavo ugašenim opušcima. U drugom ekstremu je opet - njemački auto - WV Polo 1996. godište u kojem mi je prva stvar bila u ruci ostala mjesec dana nakon što je izašao iz salona.
17.08.2019 | 10:39
Toyote su veoma pouzdane i pamtim jedan mali projekt sto smo radili s njima na razvoju baterija. Japanci su nam mast izvadili.

Ono sto zelim reci je da danas, vecina proizvodjaca jako puno outsourca. Opel, Fiat, Renault i Citroen puno manje od ostatka ekipe.

Recimo kod Audi-a je bilo poznato da odredjene komponente izdrze N godina. Kod A3, bi trebalo biti krace nego kod nekog Q7. To se zna. Obzirom da su auti danas tehnoloski strahovito nabijeni, driving asistencije i pizdarije, razne djidje koje svjetle u mraku u ledu itd. To sve jako puno kosta, pa ni ne cudi da je zarada na jednom takvom autu jako mala - zato oni to lijepo rjesavaju da komponente imaju vijek trajanja i uopce se ne trude kako bi trajale duze.

A djuro, upravo se sjetio da je Ferrari jos pred 7 godina radio na SUV. Mislim da bi oni isto rado mijenjali brzinu za brzinu prodaje auta - to je danas tako, nazalost u tom smo dobu.
17.08.2019 | 11:08
Malo bježim s teme, ali tiče se vožnje pod utjecajem.
Jeste li skužili kako se kod nas UVIJEK prvo mora desiti jebena pizdarija da se krene sa izmjenama i strožim nadzorom koga/čega već treba.
Ciljam na onog manijaka koji se 11. 07. zabio u naplatne kućice na ulazu na autocestu A4, Sveta Helena; Zagreb - Goričan, pri čemu je skršio svoj i dva druga automobila, te uz sebe ozlijedio još troje ljudi.
Na kraju je ispao pozitivan na opijate (čitaj: metadon ili ona druga pizdarija koju dobivaju, ne znam ime) - pa je murija odlučila oprati svoje prste (stara mi je liječnica u mirovini i ima frendicu koja radi kao medicinska sestra u ordinaciji Obiteljske medicine).
Naime, tipu je njegova liječnica opće prakse izdala "terapiju" (opet čitaj: medaton ili ovo drugo) za ljetovanje (čitaj: maksimalno 14 dana na što zakonski imaju pravo dva puta godišnje), i ta se terapija uredno piše u knjigu narkotika koja se predaje policiji. U tu se knjigu piše svako izdavanje narkotika ovisniku, ne samo ovo za dulje razdoblje.
Usprkos tomu, murija sada kažnjava tu doktoricu, koja nije ništa skrivila, sa 5000 kuna. Ona se buni i tuži policiju, tako nešto.
Uglavnom, tek sada će ovisnike stisnuti kako ih se i treba stisnuti, te im se davati "terapija" na dnevnoj bazi, ili minimalno tri puta tjedno.
Da ne govorimo da smo mi jedina država u EU gdje ovisnici podižu "terapiju" u Domovima zdravlja, umjesto u za to i samo to namijenjenim ustanovama...
Znam da imamo prečih problema, ali ulovio staru i tu ženu kako pričaju o tome, pa reko da prenesem...
EDIT:
Ovo je jedan od mali milijun problema s kojima se mi kao narod susrećemo. A koje nam vlasti, koje dolaze i prolaze, rješavaju na kapaljku.
Ne znam jeste li čuli da smo po Eurostatu ispali drugi najprljaviji narod u EU (Rumunji su prvi), kao peremo se (ljeti) svaki drugi dan i zube peremo isto, ako ne i rjeđe.
17.08.2019 | 13:07
Bilo kakva visina kazne neće utjecati na bolje stanje u prometu jer:
1. nema tko (policije) uočavati i sankcionirati prekršaje
2. ako policija i uoči prekršaj i napiše prekršajni nalog ili optužni prijedlog, u sudskoj praksi se izriču minimalne kazne ili se prijave idu u odbačaj
  • Air
  • Korisnik
  • 10
17.08.2019 | 14:34
Navest ću primjer kada policija odbija provoditi zakon iako zna mjesto i vrijeme kada će se prekršaj desti / prekršaj koji se dešava konstantno u cijeloj HR. To je prekršaj kojim se ugrožavaju prva onih najnezaštičenijih članova društva - male djece.

Mjesto prekršaja: prilazne ceste vrtića.
Vrijeme dešavanja prekršaja: od ponedjeljka do petka u vrijeme dovoza i odvoza djece u vrtić i iz vrtića.
Prekršaj: djeca nisu osigurana u vozilu sukladno zakonu.

Što više reći o policiji?
Tu ih mafija ne pritišće.
Tu pokazuju kako se odnose prema onim najnezaštićenijima iako imaju sve potrebno da ih zaštite u tom procesu.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 30 minuta
  • invictus: Proradilo samo od sebe.
  • invictus: Da li može netko provjeriti na iPhoneu da li na aplikaciji Njuškalo kada se uđe u neki oglas javlja grešku? Meni već pola sata javlja grešku na bilo koji oglas da uđem.
  • smayoo: @zdravac: cybershop.hr je domena u vlasništvu tvrke Cyber shop j.d.o.o. U STEČAJU, odnosno, po podacima trgovačkog suda, tvrtka je BRISANA iz registra, dakle stečaj je okončan i firma likvidirana, još 13.05.2019.
  • Vanjuška: Jedino sam morao reset network settings napraviti jer mi je gubio wifi lease
  • Vanjuška: Sama činjenica da su u mail.app vratili DELETE ALL iz mailboxa mi je vrijednija od mogućeg živciranja zbog mogućih bugova.
  • Zdravac: Bkt, jel netko čuo za Cybershop.hr? Zatrpao je pola njuškala sa svojim oglasima Mac-ova :/
  • zkap: instalirao 13 na iPhone i betu na iPad, sve radi uredno. Dosta je brz OS.
  • zabac: Ne bude pomoglo.
  • Dijete: doduse ne znam kak je sa hrvatskim
  • Dijete: al "klizno" tipkanje radi super, brijem da ce pomoc ljudima koji puno tipfeleriraju :)
  • Dijete: ma nece ga pocistit nikad :) Adobe im je novi uzor...
  • zabac: G, g je trebalo biti.
  • smayoo: E, da. Te breške su zaj**ana stvar... :D
  • zabac: Nikad pred rudo. Ovo je univerzalno pravilo, novo je nedovoljno testirano i neka drugi razmišljaju o breškama.
  • dpasaric: Nema šanse da idem na 13 dok oni to malo ne počisti prvih desetak dana... :)
  • Dijete: davanje sanse njima da me iznenade da nisu izbacili van poluproizvod...
  • Dijete: stvar percepcije...
  • JOHN: A zašto toliko forsirate nadogradnju? Razumijem da mami, ali gotovo uvijek treba čekati ispravak
  • Zdravac: Sretan rođendan! :)
  • smayoo: HEPI BRRRZDEJ PIKENPOUK!!! :D
  • dpasaric: Ako ste večeras u gradu (Rijeci), svratite iza 20 sati kod nas PEEK POKE na skromnu proslavu 12-tog rođendana! Ne planiramo ništa posebno, ali bit će torte, cuge i dobrog društva. Tko ima klince mogu se igrati na retro konzolama.
  • Dijete: ne znam kak vama, al meni je trinajstica na sedmici jako bagovita... najvise problema imam sa tastaturom... vjerojatno je vise problem sto aplikacije nisu prilagodjenje jos, ali mi je naporno kad mi ode gore pa kad se ne pojavi...
  • kupus: arcade sada samo na ios13, ceka se pravi punokrvni release za osx :)
  • BigMac: Nakon običnog Liona dogurao sam do Mojave na Mac Pro 5.1
  • ELITEBOOK: Pozdrav, je li jos netko ima problem sa prelijevanjem boja u dark mode-u. Naime kada brzo scrolam ukoliko je na ekranu crna boja dolazi do prelijevanja na rubovima slike u nekakvu plavu boju.
  • rusty: Arcade je pun pogodak
  • stefanjos: Napisem clanak definitivno!
  • Zdravac: stefanjos, ajd javi kakve su igrice, može i tema u forumu. Inaće ne igram, ali ovo bi moglo biti onak, za "ubiti dosadu" perfektno!
  • Soffoklo: Jedna od super stvari o kojoj se nije puno pričalo kod predstavljanja novog iPhonea: "iPhone 11 Audio Zoom Annihilates Note 10 Zoom-In Mic" - [link]
  • stefanjos: instalirao i aktivirao apple arcade free trial da isprobam!
  • drlovric: Konacno dark mode, da ne zavidim vise ukucanima na prekrasnom Samsung experience :)
  • big_mac: ios 13 je vani
  • razjaren: Hvala na informaciji @smayoo
  • smayoo: Ako prodaješ, onda u Hardver ponuda
  • razjaren: ovo "ukoju" .. piše u koju :)
  • razjaren: bok, može li sa mala pomoć ... dao bih oglas za iMac .. Pitanje glasi: Ukoju podkategoriju staviti taj oglas? hvala
  • energyman: The iPhone 11 may have an extra 2GB of RAM dedicated to the camera. [link]
  • Soffoklo: The iPhone 11 Pro vs. The Competition (s tim da s kasnijim updateima iOS-a dolazi Deep Fusion) - [link]
  • Soffoklo: Pričekat ću iOS 13.1 koji će biti vani kroz mjesec dana.
  • drlovric: ma veceras oko 9-10. To bude oko 1-2PM po Eastern time...
  • big_mac: to znam al sam mislio da se zna i u kolko sati?
  • energyman: danas
  • big_mac: Kada se ocekuje pustanje ios13?
  • Renzo: Od Ekonomskog faksa do JM Elektronika, po škalinima, umro sam :)
  • energyman: Et osamo je trebalo cekati, dosla zena iz Varazdina po onaj moj iPhone. 2800, ko kuca.
  • Robert_84: njemu je to navika jer je on svoje tako nabavljao... i meni se nekada tesko naviknut na nase cijene...
  • m@xym: odgovorio :)
  • VanjusOS: našao..
  • VanjusOS: može pomoć - bila je tema bežičnih punjača za iPhone.. može li netko mi naći i dati link? Hvala unaprijed
  • m@xym: to je 'malo više' od 650-700 usd

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.89 Seconds

Provided by iJoomla SEO