Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


08.07.2019 | 07:58
Automatski mjenjaci su najvece zlo automobilske industrije.

Sto se CVTa tice, uz Audi, i Nissan je imao zesci fail:

www.nissanproblems.com/cvt/

Nadam se da ce Subaru biti iznimka, ali osobno nikakve vrste sutomatskih mjenjaca vise ni stapom ne bih dirao. Valjda je samo DAF to znao napraviti kako spada.
08.07.2019 | 09:36
Hahaha, variomatic s kožnim remenom! Imao naš kolega iz razreda tri DAF-a!

Niti ja ne bih nikada uzeo automatski, pa to mi uzme sav užitak vožnje!
08.07.2019 | 09:44
Ja jos i potrpim voznju, ali ne kada mi izbije pare iz dzepa za servis ili me ostavi na cesti nepokretnog.
08.07.2019 | 13:08
Probao automatski i u startu odustao. Nema gušta kao što Davor reče. Brat mi imao Opela i rekao nikad više. inače za van ceste se ne preporučuju. Klasika je najbolja kao i evergrini !
08.07.2019 | 14:04
Vec 15 godina iskljucivo automatski mjenjac ( treci automobil za redom ) i nema veceg gusta od automatike . Klasika .....NIKAD vise. Van ceste nisam primjetio nikakve nedostatke . Tako da bi ova rasprava mogla krenuti u pravcu PC vs Apple


youtu.be/OlLNnK7LZJk
08.07.2019 | 16:16
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.
08.07.2019 | 17:24
Ja imam DSG sve je u najboljem redu, jedino nekad kad sam na velikoj uzbrdici treba milisekunda da kvačilo uhvati, ali to se kompenzira s automatskom ručnom i skoro se ne osjeti. Prezadovoljan!
  • LongVillage
  • Posjetitelj
09.07.2019 | 13:47
Riba kaže:
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.


Pa zar nije tako sa svime?

Ja vozim automatik, i nikada problema ako redovito mijenjaš ulje i ispireš getribu svakih 60.000 km, trošak svega je cca 1500 kuna ruke i dijelovi (Molydon).

Sin ima manual mjenjač, pa odlazi lamela, pa malo ovo, pa ono - set korpe i kvačila je cca 5000 kuna plus posao... i sin dobro vozi, ne dere kuplung, i to je Audi A6, ne neko sranje, pa ipak... i zbroji na 240.000 km troškove, automatik je isplativiji....
  • LongVillage
  • Posjetitelj
09.07.2019 | 13:51
jzelko kaže:
Probao automatski i u startu odustao. Nema gušta kao što Davor reče. Brat mi imao Opela i rekao nikad više. inače za van ceste se ne preporučuju. Klasika je najbolja kao i evergrini !


Stvar navike, automatik je mjenjač koji nije namijenjen impotentnim motorima, po meni sve ispod 150 konja nije za automatik, no iznad toga je gušt samo tako, osobito za gradsku vožnju, tako da je automatika namijenjena određenom mrvicu drugačijem stilu vožnje, no nerijetko u novijim generacijama i štedljivijoj vožnji od manualca. Otvorena cesta automatik kao moj sa 220 konja, pa tempomat - ma kakav manual?? Za iskorištavanje manualca do kraja treba poznavati stvari koje 99% vozača ne zna, iako misle svi da "znaju voziti" (raspoloživi moment tog trena u odnosu brzina-broj okretaja), dok kod automatike to vrhunski odrađuje sama getriba...
10.07.2019 | 06:28
LongVillage kaže:
Riba kaže:
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.


Pa zar nije tako sa svime?


Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.

Do sada sam se zamalo opekao na Nissanov CVT ali sam na vrijeme saznao da im svi redovno odlaze na oko 100.000 km, jedina opcija je zamjena mjenjaca (koji ce opet otici na 100.000 km), zatim "no maintenance" ZF u BMWu koji je vec spomenut, a kojeg sam dao na kompletan rebuild u ZF koji je dao godinu dana garancije nakog toga, mjenjac je izdahnuo nakon dvije. Inace zamijeniti ulje nije trivijalno jer BMW i ZF kazu da "ne treba".

Idemo dalje, na Audiju je krepala elektronika, pa naucis da je uobicajeno da im istrule zice u mjenjacu u vlaznim krajevima a u ovim toplijim im ocigledno temperature bas ne odgovaraju.

Dalje, hladnjak ulja koji je samo jos jedan element sklon problemima kojeg klasicni mjenjac nema.

LongVillage kaže:
Stvar navike, automatik je mjenjač koji nije namijenjen impotentnim motorima, po meni sve ispod 150 konja nije za automatik, no iznad toga je gušt samo tako, osobito za gradsku vožnju, tako da je automatika namijenjena određenom mrvicu drugačijem stilu vožnje, no nerijetko u novijim generacijama i štedljivijoj vožnji od manualca. Otvorena cesta automatik kao moj sa 220 konja, pa tempomat - ma kakav manual?? Za iskorištavanje manualca do kraja treba poznavati stvari koje 99% vozača ne zna, iako misle svi da "znaju voziti" (raspoloživi moment tog trena u odnosu brzina-broj okretaja), dok kod automatike to vrhunski odrađuje sama getriba...


Po gradu nastojim ne voziti automobil, a sto se autoceste tice, ne razumijem koja je razlika izmedju rucnog mjenjaca u sestoj brzini na tempomatu i automatskog?

Da se razunmijemo, automatski mjenjac ima nesporne prednosti u odnosu na rucni, pogotovo u gradskoj voznji, ali meni to jednostavno nije vrijedno cijene, rizika i zajebancije.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
10.07.2019 | 09:53
Riba kaže:
Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.


Što znači "otići"??

Pa lamela sa svojim setovima odlazi redovito, servisiranje iste je skuplje nego redovito održavanje automatskog mjenjača. Do sada sam izvozio cca pet automatika od vlastitih auta i nikada problema sa mjenjačem.

Sa automatikom si jako rijetko baš nepokretan, ubaciš u N i može se šlepati i sve ostalo kao i kod klaske...
10.07.2019 | 09:59
Automatski mjenjač je meni dobrodošao otprilike kao ona Microsoftova spajalica-asistent!

Ono, NE, ne želim da ti mijenjaš za mene niti znaš i osjećaš što želim i kako mislim proći idući zavoj!

A o pouzdanosti da ne pričam. OK, naravno da nisu niti svi mjenjači isti, npr. moja stara Alfa 33 je imala gotovo tvorničke probleme sa sinkronom druge koji bi se brzo izlizao, ali to alfiste nije posebno smetalo, naučiš lijepo voziti s međugasom i nema beda. Da je to neki auto danas, već bi javio 10 errora na komandoj ploči, otišao u safe mode i pilao da se ode na prvi servis. Ja sam je vozio tako godinama i takvu je i prodao, nitko nije taj sinkron niti popravljao, to je bio "dio karaktera". I meni je to bilo super!

Novije Alfe, generacija 90-tih, pa idućih desetak godina su imale odlične mjenjače na svim motorima, nikada problema s njima. Kasnije su 159 imale problem jer su naivni Talijani napustili svoj kvalitetan mjenjač i uzeli njemačko smeće koje je razvio Opel, tzv. "M32" model, koji jednostavno nije dorastao za 400 Nm okretnog. Takvi mjenjači su znali odlaziti, najčešće ležajevi. Opet, na Alfi je to popravak od 400-500 € i ciao, a popravak nekog automatika sigurno nije u toj klasi cijene.
10.07.2019 | 10:27
LongVillage kaže:
Riba kaže:
Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.


Što znači "otići"??

Pa lamela sa svojim setovima odlazi redovito, servisiranje iste je skuplje nego redovito održavanje automatskog mjenjača. Do sada sam izvozio cca pet automatika od vlastitih auta i nikada problema sa mjenjačem.

Sa automatikom si jako rijetko baš nepokretan, ubaciš u N i može se šlepati i sve ostalo kao i kod klaske...


Sve ok, ti nemas problema, ja ih imam pa ih se klonim. I sa potrosenom lamelom se mozes kretati, slepanje ne stavljam u istu kategoriju.
10.07.2019 | 12:58
Ja sam ciljano trazio automatik, uvijek kupujem rabljene aute stare 2-3 god vozim do 6-7 pa prodam i sve tako.

Ali nisam mogao naci automatik sa opremom i stanjem auta koje sam zelio, tako da sam opet uzeo manualni mjenjac. I zao mi je radi toga. Svaki dan mi je zao.

Slijedece moje auto ce biti automatik 100% Mozda ovu Insigniju brzo i prodam bas radi mjenjaca, a odlican auto...
10.07.2019 | 15:52
I tako će sve to biti nebitno kada se prošire električni automobili.
10.07.2019 | 16:11
Tu se slažem. Inače, MENI je na "das Autu" baš OTIŠAO ručni mjenjač (ne lamela, ni potisni ležaj), nego se baš podrobiše zupčanici (ne pitaj zašto ni kako, nikad mi nisu znali/htjeli objasniti) tako da je auto ostao potpuno nepokretan, na cesti.
10.07.2019 | 16:24
Riba kaže:
I tako će sve to biti nebitno kada se prošire električni automobili.


Doći će mjenjači i u e-vozila, evo članak (doduše na njemačkom) koji govori koliko se podiže učinkovitost potrošnje, smanjuje buka i povećava krajnja brzina na primjeru ZF-og mjenjača kojeg razvijaju za e-vozila.
10.07.2019 | 16:38
Ne znam bas da je elektricni auto praktican bilo kome tko zivi u stambenoj zgradi. Sta trebam pruziti kabel sa 7 kata

Kupio bi neki hybrid, al to mora biti novo a nove. aute ne vozim. Tako da ce pricekati taj scenarij
10.07.2019 | 17:03
smayoo kaže:
Tu se slažem. Inače, MENI je na "das Autu" baš OTIŠAO ručni mjenjač (ne lamela, ni potisni ležaj), nego se baš podrobiše zupčanici (ne pitaj zašto ni kako, nikad mi nisu znali/htjeli objasniti) tako da je auto ostao potpuno nepokretan, na cesti.


Meni se nekako čini da nije problem u mjenjačima nego u Das autima, jer su meni na njima otišli automatski mjenjači.
10.07.2019 | 17:35
12.07.2019 | 09:18
dpasaric kaže:
Automatski mjenjač je meni dobrodošao otprilike kao ona Microsoftova spajalica-asistent!


Ručni mjenjač je meni ko clean instalacija DOS 3.11 na novom MBP 15” sa touchbarom.

Znači Davore, ništa od quadrofoglie? ????

Edit: to su trebali biti smajlići a ne upitnici

42C425DF-2FFE-4FA0-A7F4-48C950993F7C.jpeg
12.07.2019 | 09:39
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi. Za prave alfiste to je katastrofa i sramota! To je očigledno bio ogroman pritisak marketinškog odjela na dizajnere. Jedino je njuška auta podnošljiva, a bočno izgleda kao BMW, a od iza baca na Audi. To je sada stvar poremećenog identiteta, ne mogu se lako zamisliti voziti Alfu koja izgleda kao BWM. Trebali su ostati na tragu odličnog i prepoznatljivog 159 dizajna.

Pogledaj samo kvake na toj Alfi! Sramotno za jedan Alfa Romeo! Kvake izgledaju kao vulgaris Audiju! Kvake su uvijek bile dio "nakita" kod Alfe, ono po čemu se može prepoznati cijeli auto, a oni što naprave? Stave dosadne bezlične kvake kao na Audiju! Ne mogu im to oprostiti.

Izuzev problema s neoriginalnim dizajnom taj auto je mehanički zaista odličan (vozio sam srednji model) i ponaša se kao vojni lovac, a mjenjač je sekvencijalan i mislim da će malo tko koristiti bilo kakvu automatiku.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
14.07.2019 | 08:01
dpasaric kaže:
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi.


Da originalna Alfa vrijedi, oni to ne bi trebali raditi, već bi se obrnuto njemački dizajneri povodili za tom Alfom. Alfa ne može živjeti od vas nekolicine malo "pomaknuta" ukusa kada su auti u pitanju.
14.07.2019 | 09:50
A ti smatraš da vrijedi samo nešto što je masovno prihvaćeno?
14.07.2019 | 10:45
@smayoo,

Sa ekonomskog stajališta, ono što je masovno prihvaćeno (ili prihvaćeno u znatno većem broju od nekog drugog dizajna) vrijedi više, jer će donijeti veću zaradu od prodaje.
14.07.2019 | 11:12
Nismo pričali o tome što vrijedi više, nego što vrijedi.
Ali, naravno, tržišna cijena nije jedino mjerilo vrijednosti.
14.07.2019 | 12:11
LongVillage kaže:
dpasaric kaže:
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi.


Da originalna Alfa vrijedi, oni to ne bi trebali raditi, već bi se obrnuto njemački dizajneri povodili za tom Alfom. Alfa ne može živjeti od vas nekolicine malo "pomaknuta" ukusa kada su auti u pitanju.


Ma ne, ta logika ne stoji, možeš je odmah primjeniti na Macintosh: "da vrijedi, ne bi nikada Apple morao dodati Boot Camp na Macove". Alfa je marka u niši, a to što je periodično imala teška razdoblja je uglavnom bilo razlog koji nije imao veze sa samim autima, nego s Fiat grupom koja je imala svoje probleme, s rasprostranjenošću i kvalitetom servisne mreže koja u mnogim državama nije bila top. Isto tako, oni su se gurali na najšire tržište, a imali ponudu koja je većim dijelom bila za entuzijaste i gdje su već marke poput BMW-a imale stalnu bazu kupaca, pogotovo tzv. "kupci flota" za korporacije.

Npr. Alfa 159 je bila sjajna poslovna limuzina, ali nikada nije zagrizla veći dio tržišta, dobrim dijelom možda baš zato jer nije dovoljno bezlična, dosadna i generic, kao većina Audija i BMW-a u toj klasi cijene iz tog doba. Alfa je to na kraju skužila, pa su krenuli s elitnijim autima tipa Giulija QV, Stelvio QV, 8C, 4C, a kod Gulije su onda baš pucali na taj eksperiment s dodvoravanjem germanofilskim kupcima, što ja mislim da je promašaj. To je kao kada se hrvatski lijevi političar pokuša svidjeti i desnima, to jednostavno ne ide, na kraju izgubiš i jedne i druge. Guilija je srećom inženjerski savršen auto koji je pokupio sve nagrade i priznanja, potukla je BMW na vlastitoj teritoriji, postavila novu ljestvicu na Nürburgringu, a po kvaliteti i pozudanosti je dobrano ispred modernih njemačkih vozila po svim ispitivanjima koja sam vidio. Još je i po zadovoljstvu kupaca No. 1 marka. Dakle, očigledno vrijedi, samo to je auto za užu publiku.

Ponovnim ulaskom Alfa Romea u F1 pokazuju da još više dižu standard vozila koja će nuditi u budućnosti, idu na manje serije, ali skupljih vozila, no ipak ne idu toliko visoko da sveopće ulete u Maserati zonu, mada je npr. Alfa 8C bila baš takav izlet. Nju su morali brzinom ograničiti jer je zapravo brža od nekih ulaznih Ferrarija, a to je "big no-no i pišanje po Papi" - kako je rekao Clarkson.
14.07.2019 | 18:36
NSFW
14.07.2019 | 19:13
Bertone kaže:


Ahahaha, TO JE TO! Inače, imamo u susjedstvu Kreativnog odjela i PEEK&POKE-a autoservis Domenigini, oba mehaničara voze Alfe! I uvijek je neka zezancija kod njih na to. Meni je super fora što stariji, Nino Vaccaro, vuče korijene iz Palerma gdje su njegovi imali jednu od najuglednijih automehaničarskih "officina" na jugu Italije. A odlični su, baš lijepo rade, ali naravno da i tamo ima psovanja, ali ide to na sve marke podjednako. Neki dan su bili ludi jer su na nekom ful novom Peugeotu morali skidati razvodnu kutiju samo da bi se zamijenio filter klime.
14.07.2019 | 19:29
NSFW part two ili što Krešimir misli o BMW-u



... ipak, s Talijanima je veselije

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 14 sati, 18 minuta
  • Riba: Mozda je covjeku u redu da netko to uzme i sutra. :)
  • drpongra75: Ajde da spusti minija i monitor na 2.500 kn, to se odmah uzima
  • smayoo: Ne da nije puno, nego je jako malo. Ali u tekstu piše samo Mini i monitor, ništa više.
  • drpongra75: Za taj komplet nije puno, ako ide i Time Capsule DVD-R vanjski miš i tipkovnica.
  • kupus: za nevjerne tome, koliko i7 mini 2012 vrijedi
  • kupus: [link]
  • Marko: @rusty Hvala!
  • rusty: @Marko - imaš PM
  • drpongra75: Ako nema na službenim Apple stranicama, probaj potražiti na [link]
  • Marko: di bi se dalo to skinuti?
  • Marko: bok svi! ima ko macos 10.7 lion instalaciju? Imam jednog bijelog imaca za osposobiti.
  • big_mac: ok hvala probat cu.
  • drlovric: Nije JB al ostali su tragovi. Restore na tvornicke postavke, d bude kao nov, pa onda vrait podatke iz backupa. I radit ce.
  • big_mac: pa sam pretpostavio da uredaj vise nije jailbreakan.
  • big_mac: Zapravo nisam uklonio jailbreak nego sam apdejtao softver na 13.5.1 i cydia i sve ostalo je nestalo.
  • big_mac: Pozdrav nakon brisanja jailbreaka sa ajfona i dalje ne mogu koristiti keks pay aplikaciju.Javlja mi da je zbog moje sigurnosti korištenje onemogućeno.Sto mi je činiti? hvala
  • Dijete: Ma znam, zapeo mi za oko skroz... gledam da li nekako mogu opravdat cijenu za “akhm” music player za novo pojacalo :) :)
  • Riba: Ja ne dam sbojeg, najdrazi mac ikada :)
  • Dijete: Ja sam na Novom Zelandu, ali da obicno ono sto kosta u hrv kosta 1000kn, kod nas kosta 1000nzd (sto je oko 4200kn) :) i, jel kupio kod od vas tog od 1000kn :)
  • kupus: cube g4? bio je oglas na njuskalu za 1000kn, ne toliko davno.
  • Dijete: Neko prodaje Cube na Nz verziji EBaya... za 1100nzd.. srecom, nemam viska para trenutno
  • Riba: ??
  • Dijete: Cube na oglasniku u susjedstvu... pocetna cijena 4500kn... :(
  • Calsam: MacBook mi ne čita više od danas Kingstone USB stick. Disk Utility isto ne prepoznaje USB Stick. Neki besplatni program za recover podataka sa sticka ili da netko to može povoljno napraviti u Rijeci, hvala :)
  • drlovric: Ki fa whaaat? :) Sta vam je to? :)
  • smayoo: Ki fa meno nisam igrao... čovječe... skoro 30 godina... :D
  • Borisone: Ajde da na Jabučnjaku doživim i ki fa meno.
  • smayoo: 1000! Ja nudim 1000! :D
  • john_st: Ja ga pokupim za 2000 :D
  • stefanjos: 3000 kn vec ga danas navecer ja pokupim :P
  • energyman: Za koliko se da prodati iPhone 11 pro 64 u super stanju, kupljen 9/2019?
  • cariblanco: Možda je i dvije minute, nisam mjerio...samo znam da mi to išlo na živce
  • songoku: Samo malo mi je cudno sto kazes ponovi nakon 5 minuta, ako se ne varam repeat alarm interval bi triba biti 2 min
  • songoku: Tako je, ako ne zelis ponovni alarm stavi nikad
  • cariblanco: ty, znači kod ponovi alarme, odaberem nikad
  • songoku: @cariblanco Settings->Notifications->Messages->Repeat Alerts
  • smayoo: piši u forum
  • cariblanco: Dobijem sms na ajfon...zvučni signal, ne pogledam pokuru i dobijem još jedan zvučni signal, nakon 5 minuta, ali za istu poruku ? dali se to može reducirati, na samo jedan zvučni signal !!!
  • stefanjos: prvi glas
  • Parangal1307: Netko čuo ili ima problem sa novim MBP 2019 da se u stand-by poziciji isključuje ?
  • JOHN: Hvala i pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Svim hrvatskim građanima, i onima koji se tako osjećaju, čestitam Dan državnosti! :)
  • zoranowsky: Očito bi mac pro s kotačićima komotno mogao u topic Automobili :)
  • dpasaric: Smayoo, bez kotačića, ne možeš za 80.000 kn očekivati i kotačiće! :)
  • cariblanco: Moguće, jer obično ga punim navečer i ostane do jutra na punjaču
  • drlovric: Ja sam to skontao da ti nauci navike pa smanji struju punjenja, da bi se sacuvala dugovjecnost baterije.
  • Riba: To imam i ja na Sonyju, prati kada drzis mobitel na punjacu tako da ga napuni na 100% neposredno prije nego ga skines sa punjaca jer nije dobro da stoji na punjacu na 100%.
  • cariblanco: Znači sad ga punim i skoro je pun, a završetak će biti rano ujutro :D
  • cariblanco: Ponekad dok punim ajfon, dobijem obavijest...završetak punjenja će biti dovršeno u 4.30. A telefon je cijelo vrijeme na punjaču ??
  • zoranowsky: Ej bok chichak!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

drpongra75, rusty, Anonimci (145)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.86 Seconds

Provided by iJoomla SEO