Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


07.07.2019 | 16:35
Dijete kaže:
dpasaric kaže:
Pa za ta pare se već dobije polovna Giulija!!!


Prioriteti


Pa poznanik uzeo Giuliju staru par godina, uvoz iz Njemačke, za 24k €, to ja vodim kao "nov auto", a to je potpuno druga klasa vozila. Opet, vjerujem da i to u Dubrovniku ne bi imao tko održavati.
07.07.2019 | 17:14
m@xym kaže:
Meni je najbitnija stavka bila činjenica da za Peugeot imam osiguran servis u Dubrovniku, a za Subaru-a mi je najbliži servis u Splitu.


Slažem se, to je svakako najveći minus za tebe.

A što se opreme tiče,
i-cockpit 12.5" digitalna instrument tabla
multifunkcijski 8" displej na centralnoj konzoli

Dodatna oprema koju sam ja odabrao prema svom guštu je:

električno preklopiva ogledala
otključavanja i pokretanje bez ključa
Visiopark 1 (stražnja parking kamera 180 + senzori za parkiranje sprijeda + MirrorScreen - za Apple Car)
rezervni kotač malih dimenzija


Evo, to što sam ostavio u citatu nije dio opreme Subaru XV modela kojeg smo kupili. Instrument tabla je "obična" (klasične kazaljke, samo elektronički kontrolirane i mali digitalni display između njih), a multifunkcijski display je 5,7" ili tako nešto.

Naravno, najveća razlika je u tome da ja imam ručni šestostupanjski mjenjač, a ti automatski CVT, ali meni automatski mjenjač nije bio prioritet, a toj odluci je doprinijela i činjenica da bi me odabir automatskog 8-stupanjskog mjenjača izašlo skuplje od kompletne dodatne opreme koju sam odabrao.


I sam motor, naravno. 1200 umjesto 1600.
Prije kupovine smo probavali svašta, pa i francuske aute (nekad davno sam Citroën i Peugeot izuzetno cijenio, onda sam se strašno razočarao prije jedno 15-20 godina, ali htio sam vidjeti je li se dogodila neka pozitivna promjena u međuvremenu). Uglavnom probao sam bio i jedan Peugeot (fkt se više ne sjećam koji, ali u toj istoj "compact SUV" klasi), i jedan Citroën (C5 Aircross) s takvim automatikom (klasični automatik s 8 brzina) i to je baš strašno, grozno iskustvo. Katastrofa. Doslovce kao da transmisija ne pripada tom autu, nego ju je netko unutra na silu ugurao.

Tako da mislim da si dobro učinio što nisi odabrao tu izvedbu.

P.S. Zaboravih najvažnije, Subaru je AWD a Peugeot nije, ali to mi nije niti igralo bitnu ulogu, jer mi pogon na sve točkove nije zatrebao ama baš nikad, u mojoj tridesetogodišnjoj vozačkoj karijeri.


"Zatrebao" nije ni meni. Ali osjećaj stabilnosti na cesti je izvrstan. Teško je to ovako objasniti. Trebao bi probati voziti auto s takvim pogonom. Naročito po cesti kao što je Jadranska magistrala, iako je i na autocesti na momente (u jačim zavojima, u petljama i na izlazima) stvarno wow.
07.07.2019 | 18:42
@smayoo

Hvala na pojašnjenju.
Koliko te sve to, skupa sa dodatnom opremom, koštalo do registracije, ako nije tajna?

U vrijeme kad sam se zainteresirao za XV (prije cca. 2 godine), oprema mu je bila dosta siromašnija, a nije bio uključen ni automatski mjenjač.

Meni automatski mjenjač nije bio prioritet, ali naravno, ne bih se bunio da ga dobijem u osnovnoj opremi, mada uz njega idu i dosta veći troškovi održavanja, troškove u slučaju kvara, da ni ne spominjem.

Automatska kočnica mi je super 'sjela', iako mi nije bila nikakav prioritet (štoviše, malo sa zazirao od nje, jer u slučaju praznog akumulatora, a to mi se događalo do sada barem 7-8 puta, automobil je nepokretan i nepokretljiv do zamjene akumulatora ili spajanja vanjskog uređaja za pokretanje automobila), jer radi super. Npr. kod zaustavljanja na semaforu: pritisnem kočnicu i spojku, aktiviram kočnicu preko tipke, izbacim mjenjač iz brzine i otpustim kočnicu i spojku; za ponovno kretanje potrebno je samo pritisnuti spojku, ubaciti u brzinu, i polako stisnuti gas i krećeš naprijed, i na ravnom i na uzbrdici.

Za ovo o stabilnijoj vožnji na otvorenoj cesti sa AWD pogonom sam znao i prije, i naravno to bi bio veliku plus u slučaju da sam odabrao XV-a. Iako, u principu, vozim 'penzionerski' tj. 'ziheraški', bez ulijetanja u zavoje i pretjecanja (osim onih najsporijih, ali i to na dionicama gdje je pretjecanje dozvoljeno i sigurno), pa mi ta dodatna stabilnost nije presudna (i ovako 'bolja polovica' stalno traži da usporim).

BTW i sa ovakvim načinom vožnje sam, dionicu od 100 Km, prošao 10-15 minuta kraće nego što sam to radio sa Škodom Octavia-om. Vjerojatno Peugeot 3008 drži zavoje bolje od Octavia-e iako je podignut, a i motor je znatno startniji od iskusnog dizelaša (mada nisam vozio preko 120 Km/h, i nisam prelazio 4000 okretaja, s obzirom da je motor nov i da se još razrađuje).
07.07.2019 | 19:33
m@xym kaže:
@smayoo

Hvala na pojašnjenju.
Koliko te sve to, skupa sa dodatnom opremom, koštalo do registracije, ako nije tajna?


197.000 Kn

U vrijeme kad sam se zainteresirao za XV (prije cca. 2 godine), oprema mu je bila dosta siromašnija, a nije bio uključen ni automatski mjenjač.


Aktualna generacija se uopće ne nudi u izvedbi s ručnim. S obzirom na to da CVT prijenos zapravo povećava prosječnu efikasnost, to je, rekao bih, dobra politika.

Meni automatski mjenjač nije bio prioritet, ali naravno, ne bih se bunio da ga dobijem u osnovnoj opremi, mada uz njega idu i dosta veći troškovi održavanja, troškove u slučaju kvara, da ni ne spominjem.


CVT navodno nema te probleme, to se odnosi na klasične automatike. Ali ima tu ljudi koju su puno stručniji u tome, tako da i ja čekam komentare.
07.07.2019 | 20:29
Automatici (klasični, sa planetarnim ozubljenjem) su pouzdaniji od bilo čega, AKO (ključna riječ) se mijenja ulje u njima svakih 60.000 km. Ironično, ZF koji je jedan od najvećih proizvođača takvih mjenjača (recimo, BMW kupuje automatike od ZF-a (Zahnrad Fabrik)) kaže promijenite ulje u mjenjaču svakih 60.000 km i NIKAD neće biti nikakvih problema. BMW proda auto s TIM mjenjačem i onda kaže da je mjenjač wartungsfrei (bez održavanja) i da zamjena ulja nije potrebna. I onda, na nekih 180 tisuća km - problem.
Ti su mjenjači komplicirane naprave i servisi ih NE POPRAVLJAJU, nego mijenjaju. A to su cifre od 50.000 kn na više i onda imaš tu percepciju da se automatici kvare i da su skupi. (BTW, ako netko treba, servis Novosel u Oroslavju je vrlo stručan za automatike i popravlja SVE, ponekad i za par stotina kuna)
CVT ima lanac i dvije konusne remenice koje se odmiču-primiču i tako se mijenja polumjer uklještenja lanca i prijenosni omjer. Stvar je konstrukcijski izuzetno jednostavna, a kakva je izvedba, javit ćeš nam. Audi je imao taj mjenjač u ponudi (komercijalni naziv multitronic) i nije se baš iskazao. Ali, to izvedba by VAG (izradio LUK) pa to treba uzeti u obzir s rezervom.
Princip rada: en.wikipedia.org/wiki/Multitronic
Problemi: www.audiworld.com/how-tos/a/audi-a4-b8-m...-cvt-problems-421233
07.07.2019 | 23:48
Znam neke ljude koji su prešli preko 200, odnosno preko 300 tisuća km sa subaruima starim nekih 8-9 godina, sa CVT prijenosom, 0 problema. To, naravno, statistički ne znači ništa. Nedavno je bilo problema na Subaru autima s CVT prijenosom i jačim motorom. Koliko čitam po netu, Subaru je produžio jamstvo za to i preuzeo sve troškove.
Vidjet ćemo kako će se ovaj ponašati. Za lanac deklariraju da se ne mijenja preventivno, nekakvo ulje valjda ima, i valjda ne prodaju maglu u vezi toga. Kako god bilo, jamstvo je tri godine ili 150.000 km. U našem slučaju, to će biti tu negdje cca. Pa dotle ćemo vidjeti kako se ponaša.
08.07.2019 | 07:58
Automatski mjenjaci su najvece zlo automobilske industrije.

Sto se CVTa tice, uz Audi, i Nissan je imao zesci fail:

www.nissanproblems.com/cvt/

Nadam se da ce Subaru biti iznimka, ali osobno nikakve vrste sutomatskih mjenjaca vise ni stapom ne bih dirao. Valjda je samo DAF to znao napraviti kako spada.
08.07.2019 | 09:36
Hahaha, variomatic s kožnim remenom! Imao naš kolega iz razreda tri DAF-a!

Niti ja ne bih nikada uzeo automatski, pa to mi uzme sav užitak vožnje!
08.07.2019 | 09:44
Ja jos i potrpim voznju, ali ne kada mi izbije pare iz dzepa za servis ili me ostavi na cesti nepokretnog.
08.07.2019 | 13:08
Probao automatski i u startu odustao. Nema gušta kao što Davor reče. Brat mi imao Opela i rekao nikad više. inače za van ceste se ne preporučuju. Klasika je najbolja kao i evergrini !
08.07.2019 | 14:04
Vec 15 godina iskljucivo automatski mjenjac ( treci automobil za redom ) i nema veceg gusta od automatike . Klasika .....NIKAD vise. Van ceste nisam primjetio nikakve nedostatke . Tako da bi ova rasprava mogla krenuti u pravcu PC vs Apple


youtu.be/OlLNnK7LZJk
08.07.2019 | 16:16
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.
08.07.2019 | 17:24
Ja imam DSG sve je u najboljem redu, jedino nekad kad sam na velikoj uzbrdici treba milisekunda da kvačilo uhvati, ali to se kompenzira s automatskom ručnom i skoro se ne osjeti. Prezadovoljan!
09.07.2019 | 13:47
Riba kaže:
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.


Pa zar nije tako sa svime?

Ja vozim automatik, i nikada problema ako redovito mijenjaš ulje i ispireš getribu svakih 60.000 km, trošak svega je cca 1500 kuna ruke i dijelovi (Molydon).

Sin ima manual mjenjač, pa odlazi lamela, pa malo ovo, pa ono - set korpe i kvačila je cca 5000 kuna plus posao... i sin dobro vozi, ne dere kuplung, i to je Audi A6, ne neko sranje, pa ipak... i zbroji na 240.000 km troškove, automatik je isplativiji....
09.07.2019 | 13:51
jzelko kaže:
Probao automatski i u startu odustao. Nema gušta kao što Davor reče. Brat mi imao Opela i rekao nikad više. inače za van ceste se ne preporučuju. Klasika je najbolja kao i evergrini !


Stvar navike, automatik je mjenjač koji nije namijenjen impotentnim motorima, po meni sve ispod 150 konja nije za automatik, no iznad toga je gušt samo tako, osobito za gradsku vožnju, tako da je automatika namijenjena određenom mrvicu drugačijem stilu vožnje, no nerijetko u novijim generacijama i štedljivijoj vožnji od manualca. Otvorena cesta automatik kao moj sa 220 konja, pa tempomat - ma kakav manual?? Za iskorištavanje manualca do kraja treba poznavati stvari koje 99% vozača ne zna, iako misle svi da "znaju voziti" (raspoloživi moment tog trena u odnosu brzina-broj okretaja), dok kod automatike to vrhunski odrađuje sama getriba...
10.07.2019 | 06:28
LongVillage kaže:
Riba kaže:
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.


Pa zar nije tako sa svime?


Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.

Do sada sam se zamalo opekao na Nissanov CVT ali sam na vrijeme saznao da im svi redovno odlaze na oko 100.000 km, jedina opcija je zamjena mjenjaca (koji ce opet otici na 100.000 km), zatim "no maintenance" ZF u BMWu koji je vec spomenut, a kojeg sam dao na kompletan rebuild u ZF koji je dao godinu dana garancije nakog toga, mjenjac je izdahnuo nakon dvije. Inace zamijeniti ulje nije trivijalno jer BMW i ZF kazu da "ne treba".

Idemo dalje, na Audiju je krepala elektronika, pa naucis da je uobicajeno da im istrule zice u mjenjacu u vlaznim krajevima a u ovim toplijim im ocigledno temperature bas ne odgovaraju.

Dalje, hladnjak ulja koji je samo jos jedan element sklon problemima kojeg klasicni mjenjac nema.

LongVillage kaže:
Stvar navike, automatik je mjenjač koji nije namijenjen impotentnim motorima, po meni sve ispod 150 konja nije za automatik, no iznad toga je gušt samo tako, osobito za gradsku vožnju, tako da je automatika namijenjena određenom mrvicu drugačijem stilu vožnje, no nerijetko u novijim generacijama i štedljivijoj vožnji od manualca. Otvorena cesta automatik kao moj sa 220 konja, pa tempomat - ma kakav manual?? Za iskorištavanje manualca do kraja treba poznavati stvari koje 99% vozača ne zna, iako misle svi da "znaju voziti" (raspoloživi moment tog trena u odnosu brzina-broj okretaja), dok kod automatike to vrhunski odrađuje sama getriba...


Po gradu nastojim ne voziti automobil, a sto se autoceste tice, ne razumijem koja je razlika izmedju rucnog mjenjaca u sestoj brzini na tempomatu i automatskog?

Da se razunmijemo, automatski mjenjac ima nesporne prednosti u odnosu na rucni, pogotovo u gradskoj voznji, ali meni to jednostavno nije vrijedno cijene, rizika i zajebancije.
10.07.2019 | 09:53
Riba kaže:
Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.


Što znači "otići"??

Pa lamela sa svojim setovima odlazi redovito, servisiranje iste je skuplje nego redovito održavanje automatskog mjenjača. Do sada sam izvozio cca pet automatika od vlastitih auta i nikada problema sa mjenjačem.

Sa automatikom si jako rijetko baš nepokretan, ubaciš u N i može se šlepati i sve ostalo kao i kod klaske...
10.07.2019 | 09:59
Automatski mjenjač je meni dobrodošao otprilike kao ona Microsoftova spajalica-asistent!

Ono, NE, ne želim da ti mijenjaš za mene niti znaš i osjećaš što želim i kako mislim proći idući zavoj!

A o pouzdanosti da ne pričam. OK, naravno da nisu niti svi mjenjači isti, npr. moja stara Alfa 33 je imala gotovo tvorničke probleme sa sinkronom druge koji bi se brzo izlizao, ali to alfiste nije posebno smetalo, naučiš lijepo voziti s međugasom i nema beda. Da je to neki auto danas, već bi javio 10 errora na komandoj ploči, otišao u safe mode i pilao da se ode na prvi servis. Ja sam je vozio tako godinama i takvu je i prodao, nitko nije taj sinkron niti popravljao, to je bio "dio karaktera". I meni je to bilo super!

Novije Alfe, generacija 90-tih, pa idućih desetak godina su imale odlične mjenjače na svim motorima, nikada problema s njima. Kasnije su 159 imale problem jer su naivni Talijani napustili svoj kvalitetan mjenjač i uzeli njemačko smeće koje je razvio Opel, tzv. "M32" model, koji jednostavno nije dorastao za 400 Nm okretnog. Takvi mjenjači su znali odlaziti, najčešće ležajevi. Opet, na Alfi je to popravak od 400-500 € i ciao, a popravak nekog automatika sigurno nije u toj klasi cijene.
10.07.2019 | 10:27
LongVillage kaže:
Riba kaže:
Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.


Što znači "otići"??

Pa lamela sa svojim setovima odlazi redovito, servisiranje iste je skuplje nego redovito održavanje automatskog mjenjača. Do sada sam izvozio cca pet automatika od vlastitih auta i nikada problema sa mjenjačem.

Sa automatikom si jako rijetko baš nepokretan, ubaciš u N i može se šlepati i sve ostalo kao i kod klaske...


Sve ok, ti nemas problema, ja ih imam pa ih se klonim. I sa potrosenom lamelom se mozes kretati, slepanje ne stavljam u istu kategoriju.
10.07.2019 | 12:58
Ja sam ciljano trazio automatik, uvijek kupujem rabljene aute stare 2-3 god vozim do 6-7 pa prodam i sve tako.

Ali nisam mogao naci automatik sa opremom i stanjem auta koje sam zelio, tako da sam opet uzeo manualni mjenjac. I zao mi je radi toga. Svaki dan mi je zao.

Slijedece moje auto ce biti automatik 100% Mozda ovu Insigniju brzo i prodam bas radi mjenjaca, a odlican auto...
10.07.2019 | 15:52
I tako će sve to biti nebitno kada se prošire električni automobili.
10.07.2019 | 16:11
Tu se slažem. Inače, MENI je na "das Autu" baš OTIŠAO ručni mjenjač (ne lamela, ni potisni ležaj), nego se baš podrobiše zupčanici (ne pitaj zašto ni kako, nikad mi nisu znali/htjeli objasniti) tako da je auto ostao potpuno nepokretan, na cesti.
10.07.2019 | 16:24
Riba kaže:
I tako će sve to biti nebitno kada se prošire električni automobili.


Doći će mjenjači i u e-vozila, evo članak (doduše na njemačkom) koji govori koliko se podiže učinkovitost potrošnje, smanjuje buka i povećava krajnja brzina na primjeru ZF-og mjenjača kojeg razvijaju za e-vozila.
10.07.2019 | 16:29
Ovaj svijet odlazi k Vragu!

1. automatski mjenjač (kako se ručni zglob ne bi ozljedio)
2. elektromobili (a gdje je bukaka od motora)
3. samohodni elektromobili za prijevoz putnika (za pijance, ne treba vozačka)
4. Samohodni elektromobili s kamerama kako ne bi trebali ići od doma već s nekim VR naočalama pratimo zbivanja (bolje se upucati)
5. MATRIX ( )
10.07.2019 | 16:38
Ne znam bas da je elektricni auto praktican bilo kome tko zivi u stambenoj zgradi. Sta trebam pruziti kabel sa 7 kata

Kupio bi neki hybrid, al to mora biti novo a nove. aute ne vozim. Tako da ce pricekati taj scenarij
10.07.2019 | 16:46
Biti će punionice po parkiralištima.
Samo se čeka kako će zakonodavac oporezivati energiju koja ide u auto.
Za sada kad je to zanemariva količina, ne isplati se pokazivati mišiće, ali kad elektroauti pređu kritičnu masu, da vidiš ekstra trošarina.
10.07.2019 | 17:03
smayoo kaže:
Tu se slažem. Inače, MENI je na "das Autu" baš OTIŠAO ručni mjenjač (ne lamela, ni potisni ležaj), nego se baš podrobiše zupčanici (ne pitaj zašto ni kako, nikad mi nisu znali/htjeli objasniti) tako da je auto ostao potpuno nepokretan, na cesti.


Meni se nekako čini da nije problem u mjenjačima nego u Das autima, jer su meni na njima otišli automatski mjenjači.
10.07.2019 | 17:35
12.07.2019 | 09:18
dpasaric kaže:
Automatski mjenjač je meni dobrodošao otprilike kao ona Microsoftova spajalica-asistent!


Ručni mjenjač je meni ko clean instalacija DOS 3.11 na novom MBP 15” sa touchbarom.

Znači Davore, ništa od quadrofoglie? ????

Edit: to su trebali biti smajlići a ne upitnici

42C425DF-2FFE-4FA0-A7F4-48C950993F7C.jpeg
12.07.2019 | 09:39
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi. Za prave alfiste to je katastrofa i sramota! To je očigledno bio ogroman pritisak marketinškog odjela na dizajnere. Jedino je njuška auta podnošljiva, a bočno izgleda kao BMW, a od iza baca na Audi. To je sada stvar poremećenog identiteta, ne mogu se lako zamisliti voziti Alfu koja izgleda kao BWM. Trebali su ostati na tragu odličnog i prepoznatljivog 159 dizajna.

Pogledaj samo kvake na toj Alfi! Sramotno za jedan Alfa Romeo! Kvake izgledaju kao vulgaris Audiju! Kvake su uvijek bile dio "nakita" kod Alfe, ono po čemu se može prepoznati cijeli auto, a oni što naprave? Stave dosadne bezlične kvake kao na Audiju! Ne mogu im to oprostiti.

Izuzev problema s neoriginalnim dizajnom taj auto je mehanički zaista odličan (vozio sam srednji model) i ponaša se kao vojni lovac, a mjenjač je sekvencijalan i mislim da će malo tko koristiti bilo kakvu automatiku.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 34 minuta
  • cariblanco: pozdrav, da li postoje kakvi ekrani na satovima koji se sami oporavljaju od ogrebotina ?
  • 23-D: Ekipa, koji je prihvatljiv batery cycle count kod kupovine polovnog MBPa?
  • smayoo: Zašto bi to kupovao u RH? Naruči preko interneta.
  • Yonkis: Pozdrav, ima li netko savjet gdje u RH kupiti 3.5mm Audio Charger adapter/splitter? Nešto ovog stila - [link]
  • Tomek: Ima li netko iskustva sa Renewed iphonima sa Amazona? Uzeo bih si jedan SE pa me zanimaju iskustva
  • Soffoklo: Meni slike da pregledati, a ostalo moram downloadati, jbg :-)
  • dpasaric: Evo vam igra za ljeto! :)
  • smayoo: Je. I ništa se ne da pogledati jer je ispucana kvota i pregleda, i downloada... :)
  • Soffoklo: Netko je skupio i stavio na jedno mjesto sav Apple promo od 1970. do danas. :-) [link]
  • zabac: Je, ako ne kalibriraš, onda ti se postotoak bez veze pokazuje.
  • smayoo: Ne radi se o samoj bateriji, nego o algoritmu koji prikazuje koliko je preostalo naboja u bateriji (kalibracija).
  • Yonkis: Žabac, zar nije to dokazano da to ne važi za nove baterije?
  • zabac: @Yonkis, ako se isprazni do 0% i kada se napuni do 100%, tada se posloži % da ispravno prikazuje jer je baterija smanjenog kapaciteta.
  • Daddo: Common misconception? :)
  • Yonkis: [link] Zašto se još uvijek savjetuje zadnji postupak (isprazniti bateriju do 0%)?
  • stefanjos: ja sam koristo prijasnju verziju. ok je slika, ali nije to to
  • mario.zg: Koristi li tko uz OS X monitor Dell U2718Q?
  • Mate22: Pusti to imate film o titi na hrt-u gledajte tog zločinca u ovom izvrsnom dokumentarnom filmiću.
  • drlovric: al nema veze ako krsi pravila, povlacim ponudu....isprike
  • drlovric: covjek ionako dolazi, ne treba meni nista od toga
  • drlovric: kakav crni sverc smayoo.... cinim ljudima uslugu ako neko hoce kupiti mac po US cijenama
  • smayoo: @drlovric, već sam te upozorio više puta da ne koristiš vikalicu za svoje švercerske transakcije
  • VanjusOS: @drlovric - koliko košta
  • drlovric: Jel planirao neko od kolega Jabucara kupovati MBP iz USA? Velike su sanse da mi kolega vojnikza 2 tjedna slijece u ZG, pa mogao bi vam nesto uvezati :)
  • cariblanco: Bitno je da budem sutra u 20.05h, počinje nova serija
  • zabac: cariblanco: je si pred TV-om s HRT1?
  • stefanjos: najlakse i najbezbolnije ti je kupovat itunes gift kartice na ebazu iz drzave koje zelis imati account
  • VanjusOS: napravio sam strani ACC, ali mi traži i stranu bankovnu karticu
  • stefanjos: ja na AUS accountu isto oko 10 godina. doduse imam aus bankovnu karticu, ali sve mi radi.
  • drlovric: Vanja ja sam na US account vise od 10 godina valjda. Gdje si zapeo?
  • VanjusOS: tj. da netko kaže kako je najlakše napraviti strani apple id
  • VanjusOS: htio sam vidjeti vaša iskustva..
  • VanjusOS: da li netko koristi apple tv app na mobu
  • cariblanco: @Daddo, život ima materijalnu i duhovnu stranu....isto kao hardware i software ;)
  • cariblanco: Istina drlovrić,isti klinac kao i Dinamo...ako nema 3-4 Bosanca, oni su za *urac :)
  • Daddo: a od toga što je HR osvojila u nogometu ja imam što? I otkud ti ideja da ja imam išta protiv bosanskih Hrvata? :)
  • drlovric: @Daddo: Sta imas ti protiv bosanskih Hrvata. Da nas nema, nikad nista HR u nogometu osvojila ne bi :D
  • drlovric: Tito pobio 500K Hrvata. Moguce, ne bi znao. Ali znam da ih je vise HDZ raselio u posljednjih 5 godina.
  • cariblanco: evo nove teme pod razno...to je danas i tema u dnevniku
  • cariblanco: Kaj je već gotovo ? Đabe kupio kokice...bude ih dr. Lovrić platio :)
  • Daddo: Žabac ne pretjeruj i nemoj (sve/neke) Bosance brojat ko Hrvate. :D
  • zabac: Napravili bi cestw da Jozef nije pobio preko 500.000 Hrvata.
  • Daddo: Ovako nam komunisti grade mostove a Turci autoceste, za lovu koju ionako nemamo. :)
  • Daddo: Da su nas oslobađali Ameri a ne partizani imali bi AC do Budve u 3 trake a Y bi bio u punom profilu.
  • Daddo: @drlovric, ako čovjeka zanima daj mu moj kontakt, dotični je s mojom prabakom bio bratić. :)
  • Bertone: A kako kad je u petak prvu epizodu o Titu navodno gledalo 800 000, a za slijedeće očekuju i veću gledanost :)
  • drlovric: Ma poslao mi Amer jedan, kaze nisam znao da ste imali takvog bad ass :) Ja ta vremena ne pamtim, ali mi se ovo cini kvaliutetno odradjena biografija.
  • stefanjos: Ajmo probat na godinu dana ne izustit imena totalitarnih rezima i njihovih voda. Koliko bi izdrzali :D
  • Riba: Joj Lovricu...
  • drlovric: [link]

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.97 Seconds

Provided by iJoomla SEO