Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


08.07.2019 | 09:58
Automatski mjenjaci su najvece zlo automobilske industrije.

Sto se CVTa tice, uz Audi, i Nissan je imao zesci fail:

www.nissanproblems.com/cvt/

Nadam se da ce Subaru biti iznimka, ali osobno nikakve vrste sutomatskih mjenjaca vise ni stapom ne bih dirao. Valjda je samo DAF to znao napraviti kako spada.
08.07.2019 | 11:36
Hahaha, variomatic s kožnim remenom! Imao naš kolega iz razreda tri DAF-a!

Niti ja ne bih nikada uzeo automatski, pa to mi uzme sav užitak vožnje!
08.07.2019 | 11:44
Ja jos i potrpim voznju, ali ne kada mi izbije pare iz dzepa za servis ili me ostavi na cesti nepokretnog.
08.07.2019 | 15:08
Probao automatski i u startu odustao. Nema gušta kao što Davor reče. Brat mi imao Opela i rekao nikad više. inače za van ceste se ne preporučuju. Klasika je najbolja kao i evergrini !
08.07.2019 | 16:04
Vec 15 godina iskljucivo automatski mjenjac ( treci automobil za redom ) i nema veceg gusta od automatike . Klasika .....NIKAD vise. Van ceste nisam primjetio nikakve nedostatke . Tako da bi ova rasprava mogla krenuti u pravcu PC vs Apple


youtu.be/OlLNnK7LZJk
08.07.2019 | 18:16
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.
08.07.2019 | 19:24
Ja imam DSG sve je u najboljem redu, jedino nekad kad sam na velikoj uzbrdici treba milisekunda da kvačilo uhvati, ali to se kompenzira s automatskom ručnom i skoro se ne osjeti. Prezadovoljan!
  • LongVillage
  • Posjetitelj
09.07.2019 | 15:47
Riba kaže:
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.


Pa zar nije tako sa svime?

Ja vozim automatik, i nikada problema ako redovito mijenjaš ulje i ispireš getribu svakih 60.000 km, trošak svega je cca 1500 kuna ruke i dijelovi (Molydon).

Sin ima manual mjenjač, pa odlazi lamela, pa malo ovo, pa ono - set korpe i kvačila je cca 5000 kuna plus posao... i sin dobro vozi, ne dere kuplung, i to je Audi A6, ne neko sranje, pa ipak... i zbroji na 240.000 km troškove, automatik je isplativiji....
  • LongVillage
  • Posjetitelj
09.07.2019 | 15:51
jzelko kaže:
Probao automatski i u startu odustao. Nema gušta kao što Davor reče. Brat mi imao Opela i rekao nikad više. inače za van ceste se ne preporučuju. Klasika je najbolja kao i evergrini !


Stvar navike, automatik je mjenjač koji nije namijenjen impotentnim motorima, po meni sve ispod 150 konja nije za automatik, no iznad toga je gušt samo tako, osobito za gradsku vožnju, tako da je automatika namijenjena određenom mrvicu drugačijem stilu vožnje, no nerijetko u novijim generacijama i štedljivijoj vožnji od manualca. Otvorena cesta automatik kao moj sa 220 konja, pa tempomat - ma kakav manual?? Za iskorištavanje manualca do kraja treba poznavati stvari koje 99% vozača ne zna, iako misle svi da "znaju voziti" (raspoloživi moment tog trena u odnosu brzina-broj okretaja), dok kod automatike to vrhunski odrađuje sama getriba...
10.07.2019 | 08:28
LongVillage kaže:
Riba kaže:
Ja samo znam da sa rucnim mjenjacem nisam imao nikada nikakvih problema, a sa svim automatskim sa kojima sam imao cast imati posla imao sam najmanje jedan problem.

Sve je to divno i krasno dok ne krepa.


Pa zar nije tako sa svime?


Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.

Do sada sam se zamalo opekao na Nissanov CVT ali sam na vrijeme saznao da im svi redovno odlaze na oko 100.000 km, jedina opcija je zamjena mjenjaca (koji ce opet otici na 100.000 km), zatim "no maintenance" ZF u BMWu koji je vec spomenut, a kojeg sam dao na kompletan rebuild u ZF koji je dao godinu dana garancije nakog toga, mjenjac je izdahnuo nakon dvije. Inace zamijeniti ulje nije trivijalno jer BMW i ZF kazu da "ne treba".

Idemo dalje, na Audiju je krepala elektronika, pa naucis da je uobicajeno da im istrule zice u mjenjacu u vlaznim krajevima a u ovim toplijim im ocigledno temperature bas ne odgovaraju.

Dalje, hladnjak ulja koji je samo jos jedan element sklon problemima kojeg klasicni mjenjac nema.

LongVillage kaže:
Stvar navike, automatik je mjenjač koji nije namijenjen impotentnim motorima, po meni sve ispod 150 konja nije za automatik, no iznad toga je gušt samo tako, osobito za gradsku vožnju, tako da je automatika namijenjena određenom mrvicu drugačijem stilu vožnje, no nerijetko u novijim generacijama i štedljivijoj vožnji od manualca. Otvorena cesta automatik kao moj sa 220 konja, pa tempomat - ma kakav manual?? Za iskorištavanje manualca do kraja treba poznavati stvari koje 99% vozača ne zna, iako misle svi da "znaju voziti" (raspoloživi moment tog trena u odnosu brzina-broj okretaja), dok kod automatike to vrhunski odrađuje sama getriba...


Po gradu nastojim ne voziti automobil, a sto se autoceste tice, ne razumijem koja je razlika izmedju rucnog mjenjaca u sestoj brzini na tempomatu i automatskog?

Da se razunmijemo, automatski mjenjac ima nesporne prednosti u odnosu na rucni, pogotovo u gradskoj voznji, ali meni to jednostavno nije vrijedno cijene, rizika i zajebancije.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
10.07.2019 | 11:53
Riba kaže:
Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.


Što znači "otići"??

Pa lamela sa svojim setovima odlazi redovito, servisiranje iste je skuplje nego redovito održavanje automatskog mjenjača. Do sada sam izvozio cca pet automatika od vlastitih auta i nikada problema sa mjenjačem.

Sa automatikom si jako rijetko baš nepokretan, ubaciš u N i može se šlepati i sve ostalo kao i kod klaske...
10.07.2019 | 11:59
Automatski mjenjač je meni dobrodošao otprilike kao ona Microsoftova spajalica-asistent!

Ono, NE, ne želim da ti mijenjaš za mene niti znaš i osjećaš što želim i kako mislim proći idući zavoj!

A o pouzdanosti da ne pričam. OK, naravno da nisu niti svi mjenjači isti, npr. moja stara Alfa 33 je imala gotovo tvorničke probleme sa sinkronom druge koji bi se brzo izlizao, ali to alfiste nije posebno smetalo, naučiš lijepo voziti s međugasom i nema beda. Da je to neki auto danas, već bi javio 10 errora na komandoj ploči, otišao u safe mode i pilao da se ode na prvi servis. Ja sam je vozio tako godinama i takvu je i prodao, nitko nije taj sinkron niti popravljao, to je bio "dio karaktera". I meni je to bilo super!

Novije Alfe, generacija 90-tih, pa idućih desetak godina su imale odlične mjenjače na svim motorima, nikada problema s njima. Kasnije su 159 imale problem jer su naivni Talijani napustili svoj kvalitetan mjenjač i uzeli njemačko smeće koje je razvio Opel, tzv. "M32" model, koji jednostavno nije dorastao za 400 Nm okretnog. Takvi mjenjači su znali odlaziti, najčešće ležajevi. Opet, na Alfi je to popravak od 400-500 € i ciao, a popravak nekog automatika sigurno nije u toj klasi cijene.
10.07.2019 | 12:27
LongVillage kaže:
Riba kaže:
Pa u ovom konkretnom slucaju bas i nije. Ne pamtim kada je nekome otisao klasicni mjenjac, a ako i je jos su rjedji slucajevi da je kvar takve prirode da si potpuno nepokretan - sto najcesce je slucaj sa automatskim mjenjacem.


Što znači "otići"??

Pa lamela sa svojim setovima odlazi redovito, servisiranje iste je skuplje nego redovito održavanje automatskog mjenjača. Do sada sam izvozio cca pet automatika od vlastitih auta i nikada problema sa mjenjačem.

Sa automatikom si jako rijetko baš nepokretan, ubaciš u N i može se šlepati i sve ostalo kao i kod klaske...


Sve ok, ti nemas problema, ja ih imam pa ih se klonim. I sa potrosenom lamelom se mozes kretati, slepanje ne stavljam u istu kategoriju.
10.07.2019 | 14:58
Ja sam ciljano trazio automatik, uvijek kupujem rabljene aute stare 2-3 god vozim do 6-7 pa prodam i sve tako.

Ali nisam mogao naci automatik sa opremom i stanjem auta koje sam zelio, tako da sam opet uzeo manualni mjenjac. I zao mi je radi toga. Svaki dan mi je zao.

Slijedece moje auto ce biti automatik 100% Mozda ovu Insigniju brzo i prodam bas radi mjenjaca, a odlican auto...
10.07.2019 | 17:52
I tako će sve to biti nebitno kada se prošire električni automobili.
10.07.2019 | 18:11
Tu se slažem. Inače, MENI je na "das Autu" baš OTIŠAO ručni mjenjač (ne lamela, ni potisni ležaj), nego se baš podrobiše zupčanici (ne pitaj zašto ni kako, nikad mi nisu znali/htjeli objasniti) tako da je auto ostao potpuno nepokretan, na cesti.
10.07.2019 | 18:24
Riba kaže:
I tako će sve to biti nebitno kada se prošire električni automobili.


Doći će mjenjači i u e-vozila, evo članak (doduše na njemačkom) koji govori koliko se podiže učinkovitost potrošnje, smanjuje buka i povećava krajnja brzina na primjeru ZF-og mjenjača kojeg razvijaju za e-vozila.
10.07.2019 | 18:38
Ne znam bas da je elektricni auto praktican bilo kome tko zivi u stambenoj zgradi. Sta trebam pruziti kabel sa 7 kata

Kupio bi neki hybrid, al to mora biti novo a nove. aute ne vozim. Tako da ce pricekati taj scenarij
10.07.2019 | 19:03
smayoo kaže:
Tu se slažem. Inače, MENI je na "das Autu" baš OTIŠAO ručni mjenjač (ne lamela, ni potisni ležaj), nego se baš podrobiše zupčanici (ne pitaj zašto ni kako, nikad mi nisu znali/htjeli objasniti) tako da je auto ostao potpuno nepokretan, na cesti.


Meni se nekako čini da nije problem u mjenjačima nego u Das autima, jer su meni na njima otišli automatski mjenjači.
10.07.2019 | 19:35
12.07.2019 | 11:18
dpasaric kaže:
Automatski mjenjač je meni dobrodošao otprilike kao ona Microsoftova spajalica-asistent!


Ručni mjenjač je meni ko clean instalacija DOS 3.11 na novom MBP 15” sa touchbarom.

Znači Davore, ništa od quadrofoglie? ????

Edit: to su trebali biti smajlići a ne upitnici

42C425DF-2FFE-4FA0-A7F4-48C950993F7C.jpeg
12.07.2019 | 11:39
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi. Za prave alfiste to je katastrofa i sramota! To je očigledno bio ogroman pritisak marketinškog odjela na dizajnere. Jedino je njuška auta podnošljiva, a bočno izgleda kao BMW, a od iza baca na Audi. To je sada stvar poremećenog identiteta, ne mogu se lako zamisliti voziti Alfu koja izgleda kao BWM. Trebali su ostati na tragu odličnog i prepoznatljivog 159 dizajna.

Pogledaj samo kvake na toj Alfi! Sramotno za jedan Alfa Romeo! Kvake izgledaju kao vulgaris Audiju! Kvake su uvijek bile dio "nakita" kod Alfe, ono po čemu se može prepoznati cijeli auto, a oni što naprave? Stave dosadne bezlične kvake kao na Audiju! Ne mogu im to oprostiti.

Izuzev problema s neoriginalnim dizajnom taj auto je mehanički zaista odličan (vozio sam srednji model) i ponaša se kao vojni lovac, a mjenjač je sekvencijalan i mislim da će malo tko koristiti bilo kakvu automatiku.
  • LongVillage
  • Posjetitelj
14.07.2019 | 10:01
dpasaric kaže:
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi.


Da originalna Alfa vrijedi, oni to ne bi trebali raditi, već bi se obrnuto njemački dizajneri povodili za tom Alfom. Alfa ne može živjeti od vas nekolicine malo "pomaknuta" ukusa kada su auti u pitanju.
14.07.2019 | 11:50
A ti smatraš da vrijedi samo nešto što je masovno prihvaćeno?
14.07.2019 | 12:45
@smayoo,

Sa ekonomskog stajališta, ono što je masovno prihvaćeno (ili prihvaćeno u znatno većem broju od nekog drugog dizajna) vrijedi više, jer će donijeti veću zaradu od prodaje.
14.07.2019 | 13:12
Nismo pričali o tome što vrijedi više, nego što vrijedi.
Ali, naravno, tržišna cijena nije jedino mjerilo vrijednosti.
14.07.2019 | 14:11
LongVillage kaže:
dpasaric kaže:
Ma meni Giulija nikada nije sjela dizajnom, umjesto da su napravili originalnu Alfu, oni su se dodvorili germanofilskom tržištu kojem je auto dobar ako izgleda kao BMW ili Audi.


Da originalna Alfa vrijedi, oni to ne bi trebali raditi, već bi se obrnuto njemački dizajneri povodili za tom Alfom. Alfa ne može živjeti od vas nekolicine malo "pomaknuta" ukusa kada su auti u pitanju.


Ma ne, ta logika ne stoji, možeš je odmah primjeniti na Macintosh: "da vrijedi, ne bi nikada Apple morao dodati Boot Camp na Macove". Alfa je marka u niši, a to što je periodično imala teška razdoblja je uglavnom bilo razlog koji nije imao veze sa samim autima, nego s Fiat grupom koja je imala svoje probleme, s rasprostranjenošću i kvalitetom servisne mreže koja u mnogim državama nije bila top. Isto tako, oni su se gurali na najšire tržište, a imali ponudu koja je većim dijelom bila za entuzijaste i gdje su već marke poput BMW-a imale stalnu bazu kupaca, pogotovo tzv. "kupci flota" za korporacije.

Npr. Alfa 159 je bila sjajna poslovna limuzina, ali nikada nije zagrizla veći dio tržišta, dobrim dijelom možda baš zato jer nije dovoljno bezlična, dosadna i generic, kao većina Audija i BMW-a u toj klasi cijene iz tog doba. Alfa je to na kraju skužila, pa su krenuli s elitnijim autima tipa Giulija QV, Stelvio QV, 8C, 4C, a kod Gulije su onda baš pucali na taj eksperiment s dodvoravanjem germanofilskim kupcima, što ja mislim da je promašaj. To je kao kada se hrvatski lijevi političar pokuša svidjeti i desnima, to jednostavno ne ide, na kraju izgubiš i jedne i druge. Guilija je srećom inženjerski savršen auto koji je pokupio sve nagrade i priznanja, potukla je BMW na vlastitoj teritoriji, postavila novu ljestvicu na Nürburgringu, a po kvaliteti i pozudanosti je dobrano ispred modernih njemačkih vozila po svim ispitivanjima koja sam vidio. Još je i po zadovoljstvu kupaca No. 1 marka. Dakle, očigledno vrijedi, samo to je auto za užu publiku.

Ponovnim ulaskom Alfa Romea u F1 pokazuju da još više dižu standard vozila koja će nuditi u budućnosti, idu na manje serije, ali skupljih vozila, no ipak ne idu toliko visoko da sveopće ulete u Maserati zonu, mada je npr. Alfa 8C bila baš takav izlet. Nju su morali brzinom ograničiti jer je zapravo brža od nekih ulaznih Ferrarija, a to je "big no-no i pišanje po Papi" - kako je rekao Clarkson.
14.07.2019 | 20:36
NSFW
14.07.2019 | 21:13
Bertone kaže:


Ahahaha, TO JE TO! Inače, imamo u susjedstvu Kreativnog odjela i PEEK&POKE-a autoservis Domenigini, oba mehaničara voze Alfe! I uvijek je neka zezancija kod njih na to. Meni je super fora što stariji, Nino Vaccaro, vuče korijene iz Palerma gdje su njegovi imali jednu od najuglednijih automehaničarskih "officina" na jugu Italije. A odlični su, baš lijepo rade, ali naravno da i tamo ima psovanja, ali ide to na sve marke podjednako. Neki dan su bili ludi jer su na nekom ful novom Peugeotu morali skidati razvodnu kutiju samo da bi se zamijenio filter klime.
14.07.2019 | 21:29
NSFW part two ili što Krešimir misli o BMW-u



... ipak, s Talijanima je veselije

Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 13 sati
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, Jedro, marioart, Maxxy, robertM, tino1, Tito, Zoki, Anonimci (424)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.60 Seconds

Provided by iJoomla SEO