Automobili (i sve oko toga...)
(3 korsinik/a gleda/ju temu) Bertone, damir1, (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


15.08.2019 | 22:02
gledao sam zeni fiata 500 starog 2-3 godine, ljep mali auto...

samo ima jedan problem...

interijer mu se sam od sebe pocne raspadat....
16.08.2019 | 08:14
Robert_84 kaže:
serafin kaže:
O cemu ti Robert? BMW M3 7500€ da se proizvede? Felge koje BMW ne proizvodi nego ih kupuje - dodju toliko. Radio sam dugo za BMW i Audi. Danas je glavna stvar IOT i SW development - znas li ti koliko kosta razvoj recimo nove trojke? Ocito ne. Ovo su tipicne krcmarske price.

A sto se tice talijana, nisu oni losi, nego nemaju ni priblizne budjete kao njemacki divovi. Oni bi sve sami htjeli a to ne ide. Njemci jako puno koriste kooperante za razvoj, talijani samo ono minimalno sto je potrebno.

Talijani imaju dusu i strast i to se vidi sa njihovim autima - krenuvsi od fiata 500, alfe i ferraria. Kako njemci imaju Lambo, tu su vec ubacili svoju preradu lamborghinievog motora.

Sve u svemu svakome svoje....

Bio sam i ja tamo i radio, al IT, eksterna firma a imam i sad kolege koje rade tamo, da ti si upravu kompletan razvoj je druga prica, al materijal u proizvodnji ni Mercedesa GLE il koja je vec oznaka najvecek njihovog SUVa kosta 10000-+ €
No ja sam izostavio da napisem da se radi o "materijalu" razvoj je druga prica...
Naipak, mislim da BMW ima vise inzinjera nego neki "srednji" grad stanovnika u HR i svi rade na nekom razvoju.... "necega sto se vj nikada nece koristit il tek mozda za 10 godina"
I normalno i njihova se placa financira prodajom auta...
Mozda sam se krivo izrazio, al sigurno nisam izmislio niti naveo krive informacije....
A sto se tice kooperanata "njemaca" to ti ide tko je jeftiniji a da zadovoljava kvalitetu, pa moj ima "stakla" iz kine.... nesto kao i Apple, proizvedeno gdje je jeftinije al sastavljeni u DE.... pa je ko fol made in Germany...
gledao sam razvoj nove Supre, pa Japanci nisu mogli vjerovat da recimo BMW "saraf" za felgu testira naprimjer 10 000 puta kojekakvih testova, navoja, tresnje il cega vec... dok oni to sve isto rade al samo 10 puta vise

(mislim da joj je razvoj trajao 10tak godina nisam 100% siguran)

BTW. Negdje od Sl Broda prema Vinkovcima imas firmu koja pravi prihvate robora koji drze kalupe za BMW, covjek tamo radio.... vratio se u HR BMW ulozio i on sad radi za njih...

A on je bio sef proizvodnje u BMWu, tako da to koliko kosta materijal mi je i on sam rekao... samo sto kad u branik ubacis i cijenu robota od 20 mil € onda normalno da branik ne kosta 0,30€ da se proizvede... i tome slicno


Ne mozes govoriti o materijalu i opremi, jer BMW veliki dio opreme ne proizvodi sam. Cinjenica je da oni nemaju toliko veliku zaradu na prodaji auta. Ono sto BMW zapravo kosta da proizvede i proda jedan M3, je puno vise nego sto njih kostaju materijali da oni proizvedu auto. Tu je razvoj, tu je preinaka strojeva kod novog modela, tu su kooperanti tu je milijon dijelova koje BMW narucuje od subliferanata - to je jedan cijeli lanac.

Sto se pak BMW-ovih inzinjera tice, oni jako puno outsourcaju. Kad se radi o developmentu tu ne koriste usluge Kine i Indie, to sam 100% siguran. Proizvodnja je i ovako sva u Kini, pa ne cudi da dobijes kinesko staklo.

Opcenito velika je razlika BMW-a koji dolazi za Hrvatsko trziste i njemacko, jer ovaj za hrvatsko se ne proizvodi u Njemackoj, nego u nekoj zemlji drugog reda.

I opet kazem - pojam Hrvatskog BMW-a je ili bazni model pa kupio novi ili 5+ godina star BMW. Danas BMW/Audi rade cuda, pa ne cudi da jedan A6 ili BMW 5 kosta 140-150 000 Eura - to je sve oprema, a 90% opreme BMW ne proizvodi nego narucuje od subliferanata. Naravno to je za prosjecnog Hrvata znastvena fantastika.
16.08.2019 | 08:51
Robert_84 kaže:
gledao sam zeni fiata 500 starog 2-3 godine, ljep mali auto...

samo ima jedan problem...

interijer mu se sam od sebe pocne raspadat....


To je tako - jedan mali skupi auto, pri tome veoma atraktivan i ima taj wow efekt - tipicno za talijane.
Kvaliteta je diskutabilna, ali dok je auto pod garancijom i relativno nov, ne bi trebalo biti problema.

Sjecam se pred kojih 10tak godina imali smo na motor test benchu Ferrari-a 458 i Porshe 911. Jedan je imao dusu a drugi je imao klasu.
Recimo mi smo cudili kako si talijani mogu dozvoliti da u jedan Ferrari ugrade toliko plastike. Ali to opet nema veze jer Ferrari ima dusu i svaki stovatelj brenda se time ne opterecuje.

S druge strane Porsche cilja na klasu gdje je uz performanse vazan taj osjecaj da je u tom autu svaki detalj skup - tipican njemacki pristup.

Glupo je pricati sto je bolje - svatko ima definiciju boljeg.
17.08.2019 | 07:44
serafin kaže:
Robert_84 kaže:
gledao sam zeni fiata 500 starog 2-3 godine, ljep mali auto...

samo ima jedan problem...

interijer mu se sam od sebe pocne raspadat....



Mmm, da. Smatraš li i izbjeljivanje plastike prvim znakovima raspadanja? Naime, na BMWima i VWima se prekidači počnu izbjeljivati (gubi se ona siva boja koja je meka na dodir i proviruje bijela tvrda plastika od ispod) već nakon 5-6 godina, ako ih puno koristiš...
Da se razumijemo, ne tvrdim da su to loši auti, samo me smeta kad se uspoređuje auto za 100.000 kn i aute za 300.000 kn i onda se ustanovi da su ovi za 100.000 nekvalitetni... Pa negdje se ta razlika u cijeni mora osjetiti, a motori su ionako na istom stupnju tehnološkog razvoja, baš kao i ovjesi do određene mjere...

serafin kaže:

To je tako - jedan mali skupi auto, pri tome veoma atraktivan i ima taj wow efekt - tipicno za talijane.
Kvaliteta je diskutabilna, ali dok je auto pod garancijom i relativno nov, ne bi trebalo biti problema.


Jesi li pogledao cijene VW pola nedavno? Ili bilo kojeg drugog auta? Po čemu je to fiat 500 skup u odnosu na druge?
I opet, koliko ih je krepalo i ostavilo ljude na cesti?

serafin kaže:

Sjecam se pred kojih 10tak godina imali smo na motor test benchu Ferrari-a 458 i Porshe 911. Jedan je imao dusu a drugi je imao klasu.
Recimo mi smo cudili kako si talijani mogu dozvoliti da u jedan Ferrari ugrade toliko plastike. Ali to opet nema veze jer Ferrari ima dusu i svaki stovatelj brenda se time ne opterecuje.

S druge strane Porsche cilja na klasu gdje je uz performanse vazan taj osjecaj da je u tom autu svaki detalj skup - tipican njemacki pristup.

Glupo je pricati sto je bolje - svatko ima definiciju boljeg.


Ferrari je trkaći auto donekle prilagođen svakodnevnoj upotrebi na cesti. Mislim da im je sad servisni interval nezamislivo velikih - pazi sad - 7500 km. Toliko je bio interval mainstream auto industrije prije 40 godina, kad su se još mijenjala ulja pred zimu (zimsko i ljetno) i ljeto. Dakle, to nije auto za svakog. Koliko god ja obožavao aute i volio bi imati jedan ferrari, čisto ono, reda radi, to je za mene preekstremno. Na trkaću stazu ne idem, a drndanje, gledanje u ispuh kamiona koji ti je u razini očiju, jer ti je guzica 7 i pol cm od zemlje mi je previše. Jasno, tu dolazi kilava ventilacija, ergonomija koja je li-la... Ista stvar Lamborghini. Još i gori u nekim detaljima (kod njih je recimo u pravilu ventilacija očajna).
No, s druge strane, Ferrari sa svojih 7000 komada godišnje (mislim da su pod pritiskom potražnje pokleknuli i sad rade 9000 godišnje) je ekskluziva koja nešto znači. Da ne velim da se divim firmi koja razvija motore i sve ostalo za tako malu seriju i svaku godinu-dvije izbaci novi model. Zato je i logično da mora biti plastike unutra, ali to nije bitno.
Porsche predstavlja drugu stranu skale. To je auto za svakoga i svaki dan. I tvornica ih radi sad već skoro 700.000 godišnje, ako se ne varam. Puno veća serija, puno više mogućnosti za razvoj i posvećivanje pažnje detaljima koje spominješ. A s druge strane, proizvode i govneta poput ovih SUV drekova koji nisu ni na koji način u duhu marke, ako mene pitaš.
Kako u Porscheu kažu kad ih pitaš za Ferrari: oni prodaju aute da bi se mogli utrkivati. Mi se utrkujemo da bi prodali više auta...
Razlike u filozofiji. Baš kao što su razlike i u kuhinjama iz Italije i Njemačke (mislim na jela, ne na mjesta za pripravu hrane). Pa kako kome paše. Ali me smeta nepotrebno i bezrazložno glorificiranje njemačke autoindustrije kad za to nema ni mjesta, ni povoda.
17.08.2019 | 08:51
Djuro ne znam gdje si ti vidio glorificiranje, ali da se nadovezem.

Fiat500 je skup mali auto, s dobrom opremom dodjes lako i na 20 000€.
Usporedjivat Pola s njim je glupo, jer je polo veci auto.

Ali zato ima vw up. On je tu negdje cijenom. Ali uzmi neki Clio, Twingo, vec ces bolje proc.

Sto se tice ferrari vs. Porsche, dao sam slucajno za primjer jer smo oba imali na testu. Kao sto rekoh glupo je to usporedjivat. Ali gledaj 911 Rs2,3 modela i nema bas u tolikim tisucama koje ti navodis. To je isto trkaci auto. Slazem se apsolutno da je Porsche auto za mase i da Njemci imaju vise para kako bi se istaknuli.

O Talijanima mi ne moras pricati, oni su svijet stvarali. Od mode, hrane, namjestaja pa do auta sve im ima dusu.
17.08.2019 | 09:19
Ja sam dobio vozačku u kolovozu 1989. Stjecajem okolnosti, vlastitom sklonošću i prirodom posla, u ovih 30 godina napravio sam, računam - cca 1.000.000 km za volanom, od čega nekih 5% i lijevom stranom ceste . Vozio sam oko 100 različitih automobila, kombija, kamiončića i kampera. Naravno, neke sam vozio puno i dugo, a neke samo jednom, samo parsto km pa nije sve baš 100% usporedivo, ali moje je iskustvo u pogledu toga dosta čisto:

1. Nisam vozio NIJEDAN talijanski auto ikad (a bilo je tu svašta, od Fiata 127, Una, Punta, Tipa, Crome, Alfe 33, 75, 156, Lancie Delte, Theme i Kappe, Autobianchija, ...), a da je na njemu bilo sve ispravno. Ali, isto tako, nijedan od tih ne sasvim ispravnih auta me nije nikad ostavio na cesti.

2. Nisam vozio NIJEDAN njemački auto (ma koliko skup), a da se (ako sa ga vozio dulje vrijeme) nije barem jednom pokvario tako da ostane mrtav na cesti i nemaš druge nego zvati šlep. Pri tom je prvak svih sranja nad sranjima upravo - BMW X5 koji se nasred autoceste, pri 160 km/h, usred noći, jednostavno - ugasio. Čak ni jbn 4 žmigavca nisu radila. Ali radio je uredno svirao.

3. Nisam vozio NIJEDAN auto kojem se interijer ne počne raspadati nakon dovoljno vremena i uporabe. U tom smislu je daleko najotpornija Toyota Carina 3 karavan, 12/1995, koju trenutno vozi moj šogor kad ide okolo po njivama servisirati poljoprivredne strojeve. On je, ujedno, tom interijeru učinio i najviše štete, traljavo ugašenim opušcima. U drugom ekstremu je opet - njemački auto - WV Polo 1996. godište u kojem mi je prva stvar bila u ruci ostala mjesec dana nakon što je izašao iz salona.
17.08.2019 | 10:39
Toyote su veoma pouzdane i pamtim jedan mali projekt sto smo radili s njima na razvoju baterija. Japanci su nam mast izvadili.

Ono sto zelim reci je da danas, vecina proizvodjaca jako puno outsourca. Opel, Fiat, Renault i Citroen puno manje od ostatka ekipe.

Recimo kod Audi-a je bilo poznato da odredjene komponente izdrze N godina. Kod A3, bi trebalo biti krace nego kod nekog Q7. To se zna. Obzirom da su auti danas tehnoloski strahovito nabijeni, driving asistencije i pizdarije, razne djidje koje svjetle u mraku u ledu itd. To sve jako puno kosta, pa ni ne cudi da je zarada na jednom takvom autu jako mala - zato oni to lijepo rjesavaju da komponente imaju vijek trajanja i uopce se ne trude kako bi trajale duze.

A djuro, upravo se sjetio da je Ferrari jos pred 7 godina radio na SUV. Mislim da bi oni isto rado mijenjali brzinu za brzinu prodaje auta - to je danas tako, nazalost u tom smo dobu.
17.08.2019 | 11:08
Malo bježim s teme, ali tiče se vožnje pod utjecajem.
Jeste li skužili kako se kod nas UVIJEK prvo mora desiti jebena pizdarija da se krene sa izmjenama i strožim nadzorom koga/čega već treba.
Ciljam na onog manijaka koji se 11. 07. zabio u naplatne kućice na ulazu na autocestu A4, Sveta Helena; Zagreb - Goričan, pri čemu je skršio svoj i dva druga automobila, te uz sebe ozlijedio još troje ljudi.
Na kraju je ispao pozitivan na opijate (čitaj: metadon ili ona druga pizdarija koju dobivaju, ne znam ime) - pa je murija odlučila oprati svoje prste (stara mi je liječnica u mirovini i ima frendicu koja radi kao medicinska sestra u ordinaciji Obiteljske medicine).
Naime, tipu je njegova liječnica opće prakse izdala "terapiju" (opet čitaj: medaton ili ovo drugo) za ljetovanje (čitaj: maksimalno 14 dana na što zakonski imaju pravo dva puta godišnje), i ta se terapija uredno piše u knjigu narkotika koja se predaje policiji. U tu se knjigu piše svako izdavanje narkotika ovisniku, ne samo ovo za dulje razdoblje.
Usprkos tomu, murija sada kažnjava tu doktoricu, koja nije ništa skrivila, sa 5000 kuna. Ona se buni i tuži policiju, tako nešto.
Uglavnom, tek sada će ovisnike stisnuti kako ih se i treba stisnuti, te im se davati "terapija" na dnevnoj bazi, ili minimalno tri puta tjedno.
Da ne govorimo da smo mi jedina država u EU gdje ovisnici podižu "terapiju" u Domovima zdravlja, umjesto u za to i samo to namijenjenim ustanovama...
Znam da imamo prečih problema, ali ulovio staru i tu ženu kako pričaju o tome, pa reko da prenesem...
EDIT:
Ovo je jedan od mali milijun problema s kojima se mi kao narod susrećemo. A koje nam vlasti, koje dolaze i prolaze, rješavaju na kapaljku.
Ne znam jeste li čuli da smo po Eurostatu ispali drugi najprljaviji narod u EU (Rumunji su prvi), kao peremo se (ljeti) svaki drugi dan i zube peremo isto, ako ne i rjeđe.
17.08.2019 | 13:07
Bilo kakva visina kazne neće utjecati na bolje stanje u prometu jer:
1. nema tko (policije) uočavati i sankcionirati prekršaje
2. ako policija i uoči prekršaj i napiše prekršajni nalog ili optužni prijedlog, u sudskoj praksi se izriču minimalne kazne ili se prijave idu u odbačaj
  • Air
  • Korisnik
  • 9
17.08.2019 | 14:34
Navest ću primjer kada policija odbija provoditi zakon iako zna mjesto i vrijeme kada će se prekršaj desti / prekršaj koji se dešava konstantno u cijeloj HR. To je prekršaj kojim se ugrožavaju prva onih najnezaštičenijih članova društva - male djece.

Mjesto prekršaja: prilazne ceste vrtića.
Vrijeme dešavanja prekršaja: od ponedjeljka do petka u vrijeme dovoza i odvoza djece u vrtić i iz vrtića.
Prekršaj: djeca nisu osigurana u vozilu sukladno zakonu.

Što više reći o policiji?
Tu ih mafija ne pritišće.
Tu pokazuju kako se odnose prema onim najnezaštićenijima iako imaju sve potrebno da ih zaštite u tom procesu.
17.08.2019 | 15:50
Opet ponavljam, nema ih tko kazniti kad su sve radno sposobne i aktivne poslali na granicu... iako se slažem s tobom i kao roditelj i vozač bi s guštom kažnjavao mame koje dovoze djecu jer dok su im djeca u autu voze 20 km/h i čim ih ostave sjednu u auto, nabiju mobitel na uho i opletu 50-60 km/h gdje su maloprije vozile 20,... i nije to sad muški šovinizam jer vodim djecu pješice do škole i vrtića i tate koji dovoze djecu rijetko voze brže od 20-30 u dolasku i odlasku za razliku od ženiki.

Drugo, da krenu kažnjavati roditelje koji dovoze djecu javila bi se pravobraniteljica za djecu pa bi drvljem i kamenjem po policiji jer izlažu djecu stresu (P.S. Sad će se javiti JOHN sa svojim iskustvom kad su ga kaznili ).

Ako pak ne zaustave roditelja dok je dijete u autu već pričekaju sa strane da roditelj odvede dijete u školu/vrtić onda su u suprotnosti sa pravilnikom o načinu postupanja, a prijave padaju u vodu na sudu.
Kako god okreneš, u cijelom lancu su oni najmanje krivi (ovi kaj delaju na cesti).

*****

Nevezano za kazne malo zanimljivosti s HR autocesta

hr.n1info.com/Vijesti/a426795/Sportski-z...na-autocestu-A6.html


19.08.2019 | 15:45
I sad bi policija trebala naći ovog maloumnog idiota koji kao vozač automobila na autocesti u kriznoj situaciji, gdje avion prinudno slijeće na tu istu autocestu, mobitelom snima događaj umjesto da se jebeno maksimalno koncentrira na sami događaj i moguće preveniranje posljedica.
19.08.2019 | 16:16
Ma ove u autu Bog čuva i sve im je već oprostio
20.08.2019 | 23:00
Nego, nikako da pitam, čistite li vi utore na gumama četkicom za zube?



20.08.2019 | 23:11
Ne, ta razina postojanja mi je nedohvatljiva
Usput, ovo sa spužvom između guma ti nije dobro jer spužva vuče vlagu pa onda trpe bočnice guma (osim ako nemaš vrećice sa silica gelom/granulama )
20.08.2019 | 23:35
Bez brige, nije ovo priprema za skladištenje, nego za prodaju, spužva je tanka i tu je samo da se ne ogrebu felge.
20.08.2019 | 23:43
Sad mi je lakše
21.08.2019 | 09:22
dpasaric kaže:
Nego, nikako da pitam, čistite li vi utore na gumama četkicom za zube?


Ne. To sam jednom u JNA čistio fuge na pločicama u WCu.
21.08.2019 | 09:42
Obično očistim kamenčiće iz utora manjim odvijačem.
21.08.2019 | 15:47
Ja ne mjenjam gume dok se ne potroše.

Da pitam, da li netko ćisti auspuh iznutra?
21.08.2019 | 16:07
Zajebaji ti, zajebaji...
Ali evo jedna ozbiljna. Čime izglancati šoferšajbu iznutra kad se na nju uhvati ona mliječasta maglica od para benzena (ne benzina, nego benzena, koji hlapi iz plastike kad je auto parkiran na suncu), a da se onda ne uhvati ta ista maglica ponovno, barem do iduće godine?
21.08.2019 | 16:24
Siguran sam da ima na ebay-u neka unutarnja navlaka za stakla

... ili si kupiš (opet ne ebay-u) navlaku za prednju konzolu pa em upija pare , em je mat pa nema refleksije plastike na prednjoj šajbi,... a ako uzmeš od alkantare možeš je i "češljati" rukom ako upadneš u gužvu pa ubiješ malo vrijeme
21.08.2019 | 17:16
Štooooo?
What the f...? Taman kad pomislim da sam sve vidio...
Kupit ću si odmah u paketu s original papučama za Subaru...
21.08.2019 | 18:05
Neee, trebaš staviti dlakavac na konzolu.
21.08.2019 | 18:40


21.08.2019 | 19:35
zabac kaže:
Ja ne mjenjam gume dok se ne potroše.

Da pitam, da li netko ćisti auspuh iznutra?


Da, ja čistim. Kako je od avionskog T304 čelika, na njega loše prijanja boja, a unutarnji dio je mat crn, pa ponekad to očistim i pofarbam ponovo.
21.08.2019 | 19:58
Sad mi je jasno kako nikad nemaš vremena...

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 23 sati
  • JOHN: Upload slika preko iphone ne radi
  • zabac: Ne radi stabilno. Musicava aplikacija. Koji puta kad kliknes na sliku, ne mozes natrag.
  • JOHN: Mada se zna tu i tamo srušit nakon više listanja
  • JOHN: Na 12.3.1 radi normalno
  • m@xym: radi
  • marvin: Da li netko može provjeriti na iPhoneu da li mu radi aplikacija Njuškalo? Meni stalno vrti kružić i ne ulazi u nju.
  • abajo: iDefrag je bezveze, jer to na os x nema smisla, iPartition je odličan alat
  • zabac: Da li vrijede te aplikacije?
  • smayoo: To su one aplikacije iDefrag i iPartition koje su ljudi dali badava na download jer više ne rade na Mojave
  • Daddo: [link]
  • Daddo: kaže kernel panic nešto Coriolis Systems?
  • energyman: [link]
  • energyman: Moze li tko iz ovoga dekodirati koji kext/software mi je izazvao kernel panic i nemogucnost bootanja sustava?
  • stefanjos: tko je mene bio pitao za apple cinema display? nasao sam jedan za 2600kn pa nek se javi proyvani da proslijedim detalje
  • smayoo: :)
  • Daddo: Eid mubarak i tebi smayoo....
  • smayoo: Svima koji ga slave čestitam Kurban-bajram! :)
  • Daddo: sredstva su upravo to - sredstva. služe nekoj svrsi. Ali velim, mene ne čudi da su rekli ok evo vam i kartica. Ako je mogao I.T. što ne bi mogao Tim C.? :D
  • Riba: Sredstva plaćanja me ne fasciniraju, neovisno od koga dolaze.
  • Daddo: mislim, ako možedu kriptovalute bez kartica, a zašto ne bi jedna tvrtka sa stvarnim kapitalom napravit karticu i čitav sustav plaćanja?
  • smayoo: Zar je to neka veća glupost od raznih điđimiđi bankarskih kartica? Prozirnih, s nekakvim plutajućim ribicama, zlatnim, srebrnim, crnim... :)
  • Riba: Bože ja sam već zaboravio na tu glupost. :(
  • energyman: [link]
  • Riba: Koristis li originalni punjac? Meni na Androidu na nekim srot punjacima ne radi dobro touch screen dok se puno, mozda je do uzemljenja (?)
  • smayoo: Piši u forum
  • big_mac: ajfon 8 dok se puni otisak prsta ne otkljucava odmah nego treba cekat i ponovo stavljat prst na citat ili ne zeli otkljucat uredaj pa moram lozinku upisivat.Cim ga maknem sa punjaca sve ok radi iz prve.Ima neko slicno iskustvo?
  • zabac: BUG nije referenca. Poznato je kako ne vole Apple jer. Ih valjda ne financira. Nikad pozitivna inisu pisali, vise je bilo rezervirano. Zasto se tako ne osnose prema autima “za suplo manje se sobije brzi auto”.
  • Dijete: al ponavljam se...
  • Dijete: nadam se da novi Mac Pro, revizija 2 dolazi sa Apple Arm Cpu
  • Soffoklo: Novi Mac Pro koji još nije ni krenuo u prodaju već je zastario - [link]
  • smayoo: :D
  • Gjuroo: Ko? Hypo banka?
  • smayoo: Zanimljivo. Između redaka one hrpe PR bullshita čitam da su popušili ružan gubitak tržišta pa se sad grčevito bore protiv toga tzv. "rebrandingom" (čitaj: promijenili smo ime i ništa više i sad se nadamo da ćete to popušiti";) :)
  • ping: Filemaker se ponovno zove Claris.
  • zabac: Od sada jos je nekoliko firmi koje sakupljaju vase navike.
  • zabac: Ja sam primjerio kako keš nikad ne odbijaju. Bilo ili nebilo struje, interneta, dizela ili sunca, keš prolazi.
  • Yonkis: drlovric, zar se nismo za to borili (pod utjecajem Oluje sam)? /s
  • drlovric: Blago vama, sad cete jos lakse i brze moci trositi novce :)
  • erseticmatej: Takoder uspio preko pbz aplikacije, ali moze se direkt i iz waletta, napokon????????
  • big_mac: Uspio sam dodati preko pbz aplikacije
  • big_mac: Zasto ja i dalje imam samo opciju monese i revoult?
  • Yonkis: Evo, tko ima PBZ karticu može je dodati u ApplePay: [link]
  • smayoo: Ma šalio sam se... :)
  • zabac: Ako ne moze kupiti golo kuciste, neka kupi cijeli G5 i izvadi sve iz urtobe.
  • smayoo: Zar G5 ima visak u sebi? Zašto? Mora idealno okomito stajati? ;)
  • zabac: Kupi cijeli komp i izvadi visak.
  • smayoo: piši u forum, ili u oglasnik
  • icolada: bok, zanima me gdje se kod nas moze nabaviti kuciste od powermaca g5? planiram stavljati atx maticnu u njega
  • Daddo: ja vam uz smayine želje kojima se pridružujem želim i sretan dan hrvatskih branitelja.
  • smayoo: Svima želim sretan Dan pobjede i Domovinske zahvalnosti! :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.11 Seconds

Provided by iJoomla SEO