Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


26.08.2019 | 08:46
JOHN kaže:
Tko se bavio zavarivanjem?


Ja. Bilo dosta vjetra pa zavari nisu školski lijepi (vjetar odnosio plin), ali penetracija je dobra, čvrsto je
26.08.2019 | 08:50
Bertone kaže:
Djuro genijalac kaže:


...
IMG_0822.JPG


...


Taj volan nije originalno iz tog modela Civica?


Nije. Moj je model šesta generacija (tvornička šifra EK3 za ovaj konkretan model s D15Z6 motorom), a volan je iz sedme generacije (Ep3). I tu obožavam Hondu: volan paše na stup, a modul prepoznaje airbag. Sve je potpuno funkcionalno, samo kaj je volan ljepši, manjeg promjera i puno bolje leži u ruci. Zato kaj je manji promjer volana, sad je upravljanje malo otežalo (manji krak sile) što je bilo potrebno; prije je bil tupavo prelagan. Ovaj paše savršeno na ovu servopumpu i prijenosni omjer letve.
26.08.2019 | 08:58
dpasaric kaže:

A onda sam konačno sredio i nešto za osobno zadovoljstvo, namonitrao felge koje sam lovio godinama, pa ih konačno našao, ali u lošem stanju, stare 12 godina, to je tražilo pažljivu restauraciju: pjeskarenje, pripremu, farbanje i lakiranje. Sada su opet kao nove!



Felge su lijepe, ali muči me kaj su, ako dobro vidim na slici 'pozitivke'? (To znači da im je sredina ispupčena u odnosu na gaznu površinu. Koji je ET ovih felgi? Zapravo, ne volim takve felge, jer se iznimno lako oštete na rubnjacima (središnji dio viri prema van u odnosu na gumu). Više volim negativne profile kod kojih guma strši van i ona je prvi kontakt s rubnjakom pa tako štiti felgu.

Dakle, Davore, pazi na sve rupe na cesti i rubnjake, to je poanta ovog posta, posebno jer su ti i gume niskog presjeka
26.08.2019 | 09:59
Felge su ET 32, originalni tvornički setup za GT, a rub je sličan kao i na svim drugim širine 8", a većina u 18" je tih dimenzija. Da postoje 7" ili 7.5", izabrao bih takve, ali nema. Volim uže radi težine, a ionako ja ne pretjerujem sa širinom guma, držim se tvorničkih specifikacija. E sada ovisno o tipu gume, neke imaju bočnu zaštitu, neke nemaju, ove Nexen nemaju i zato ću morati ekstra paziti.
26.08.2019 | 10:11
Da li treba homoligirati ili su felge/gume vec homologirane za taj model?
Znam da gume ne smiju strsati izvan vozila
26.08.2019 | 15:29
zabac kaže:
Da li treba homoligirati ili su felge/gume vec homologirane za taj model?
Znam da gume ne smiju strsati izvan vozila


Ne strše, to ne volim niti vizualno, niti je dobro na druge načine, ovo su dimenzije koje su išle serijski na taj auto u top opremi. Za nestandardne opcije treba raditi homologaciju kod CVH, onda oni rade mjerenja i atest (čitaj otimaju novac u slučajevima kada je njemački TUV već nešto homologirao).
31.08.2019 | 13:43
E da mi je ovakvog brata imati...
01.09.2019 | 11:22
IMG_1559-1.jpeg




BTW, pozdrav svima sa Špancirfesta!
01.09.2019 | 14:38
smayoo kaže:
IMG_1559-1.jpeg




BTW, pozdrav svima sa Špancirfesta!


Baš si u Varaždinu, nisi na 'a je to' festivalu?
01.09.2019 | 15:21
A ja, dotle, složil i suvozačko sjedalo....


desno.jpeg


Sad sjedala idu na tapeciranje da ih se rastavi, opere presvlake i popravi kaj treba...

Imam i zadnju klupu zbog materijala pa mislim i stražnju klupu dat pretapecirati da bude pasend
01.09.2019 | 16:43
Možda me oko vara, ali kaj nebuš sad sjedio malo više od poda,... kod starih Hondi me zapravo (uz motore i ovjes) najviše oduševljavao položaj sjedenja i kaj je guzica skoro na podu (ok, nije baš super kad si parkiran bočno uz visoki rizol, ali kad jednom sjedneš...
01.09.2019 | 19:17
Ne, ovo je taman. Ovo je četvrta verzija nosača sjedala s kojom sam konačno zadovoljan. Ovo je sad sjedalo čak za cca pol cm niže od originala i to je taman položaj kad uzmeš u obzir komande i volan i sve ostalo...

Da, prva verzija nije valjala, jer se sjedalo nije dalo pomicati (okvir nije bil precizan).

Druga je koristila astrine originalne nosače, ali oni se šarafe bočno (astra ima kao kadicu gdje su sjedala). Na tom sam navaril dodatke da ide u pod, ali je to bilo sve skupa dosta klimavo i nije ulijevalo povjerenje.

Treća verzija je koristila bazu od honde s dodatnim međuokvirom kao i prva, ali je bila precizno napravljena i sve je štimalo dok nisam sjel u sjedalo i ustanovil da mi je glava nabijena u krov i da ne vidim pol instrument ploče. Sjedilo se previsoko za dobrih 3-4 cm.

Ovo je sad točno kak treba biti, a imam one univerzalne tračne vodilice ispod koje su visoke 25 mm i to je taman. Honda svoja sjedala kvači vrlo visoko, na bočnim stranicama i onda na taj način sjedalo spušta dolje. Recaro ima prihvat dolje u dnu i zato je bilo ovoliko petljanja. Ali, naučil sam puno toga, sad bi bil puno brži i efikasniji da krećem od nule s nečim sličnim
02.09.2019 | 08:46
Bertone kaže:

... usput, kak voliš aute, imaš li pod poklopcem motora B16A?


Sori, nisam odgovoril.

Moj je model 1.5 s 'obratnim' VTEC-om (eco model, isključuje jedan usisni ventil za bolje vrtloženje smjese pri manjim opterećenjima do 3300/min).

Kad bih radio swap, onda bi to bio K20.. (ne velim da ne budem..!)
02.09.2019 | 11:15
Tko radi tapeciranje?
02.09.2019 | 11:18
Ne znam tko radi Djuri, ali iz vlastitog iskustva mogu od srca preporučiti Tapetariju Ferrari. Čovjek je precizan, pedantan, savjestan i jako drži do kvalitete svog rada.
02.09.2019 | 12:23
Nikad čuo za njih, ali što više dobrih iskustava to bolje. Iskreno nikada nisam koristio neke velike usluge tapeciranja. Imao sam jednu intervenciju u Avensisu, prije valjda 10 godina, kad sam dao da mi presvuku središnji naslonjač u kožu. Išlo mi na živce to što je na originalnoj crnoj tkanini uvijek ostajao trag od laktova. Meni je to odradio Vitrum i bio sam jako zadovoljan.
02.09.2019 | 14:47
JOHN kaže:
Tko radi tapeciranje?


Ja sve nosim Borisu Berakoviću. Boc je malo spor, ali dostižan, a sve što napravi, napravi vrhunski. Volan je također njegovo djelo...

On mi je radil i Sparco sjedala na pumi i to je odradil super, volane na pumi, fokusu i još je napravil nebrojene volane koje mi je ekipa poslala iz Engleske, pa ih je on pretapeciral i ja sam ih slal natrag...
  • LongVillage
  • Posjetitelj
06.09.2019 | 13:33
Ima netko tko instalira Android 2DIN radije u aute koga znate ili možete preporučiti, Zagreb i Zagrebačka županija, prednost istočni dio?
20.09.2019 | 09:20
20.09.2019 | 11:32
Ugradnja takvih uređaja je prilično jednostavna za svakoga tko ima malo DIY duha. Ja sam ih instalirao nekoliko u svoje aute, uvijek uspješno. Vjerujem da autoelektričari ili firme koje nude ugradnju hi-fi opreme i alarma u aute nude i tu uslugu.
20.09.2019 | 17:30
Ovisi, ako je u pitanju i kamera za voznju u natrag, onda se ima sto raditi, isto tako ako se montira i mikrofon s gornje strane vjerrobranskog stakla. Dalje, GPS antenu isto treba negdje provesti ako je odvojena.
Za majstora sigurno nije neki problem, jedino treba znati skinuti masku (ako je potrebno) radi provlacenja kabela.
Ne znam koliko uzimaju, ali 1000kn pa navise.
20.09.2019 | 20:45
Ajde, tema je auti i sve oko toga pa imam pitanje za FER-ovce i one koji su strujom puno jači od mene.
Pokušavam razdvojiti signal od ABS senzora da ga iskoristim za brzinomjer. Prvo pitanje, ako paralelno uzmem signal s nekim otpornikom od 1kOhm, struja bi trebala biti toliko mala da signala ne 'usfali' ABS modulu?

A dalje:
Radi se o induktivnim senzorima koji daju izmjenični sinusoidni signal čiji napon i frekvencija rastu s porastom brzine vrtnje. Nabavio sam kutiju koja može mijenjati frekvenciju signala da ju prilagodim onom što moja instrument ploča traži (ukratko, ona očekuje 9 kvadratnih napona od 12 V za svaki okret kotača). Ta kutija reagira na signale kad napon iz senzora naponski preskoči cca 0,5 V, a to se dogodi pri cca 16-17 km/h. Dakle, ispod te brzine bi mi kazaljka brzinomjera bila na nuli. Ok, nije neka osobita drama, ali....
Koliko se sjećam tranzistori mogu služiti i kao prekidači, ne? I moje pitanje: koliki napon treba dovesti na bazu (jel je baza?) da ona pusti struju koju bi doveo na trazistor. Dakle, na jednoj nogici je stalnih 12V, ABS senzor šalje ovu svoju sinusoidu koja kreće od milivolta i ide do nekih 2V, cca. S tim signalom (treba li ga naponski stabilizirati/ograničiti?) otvaram vrata i puštam onih 12V dalje. Kad signal ABS padne ispod neke vrijednosti, vrata se zatvaraju i prekida se tok ovog 12V signala i ja na izlazi iz tranzitora dobivam pravokutnih 12V čiju frekvenciju sad moja kutija može podesiti da stvar štima i brzinomjer prikazuje stvarnu, ane pet puta veću brzinu (ABS prsten ima 44 zuba, dakle za 1 okret kotača mi proizvede 44 pikova, umjesto 9 koliko trebam).
Je li moje rezoniranje ispravno, ili ne?

Druga je opcija da se ovaj signal koji dolazi iz ABS-a ODMAH pojačava na neku vrijednost od cca 1V i pegla pri tih 1V pa dobivam pravilnu sinusoidu koja ide do 1V (ili 1,5, nije bitno) i kojoj raste samo frekvencija kako raste broj okretaja kotača?
Tu me brine šum koji se vjerojatno javlja ako signal pojačavam 200 puta (50 mV na 1 V) i drugo je li moguće to pojačanje 'ugasiti' kad signal dosegne 1V?

Molio bih stručno mišljenje ekipe koja zna sve o tome, a i neka shema ne bi bila naodmet (lemiti mogu )

Falim unaprijed,
20.09.2019 | 23:43
zabac kaže:
Ovisi, ako je u pitanju i kamera za voznju u natrag, onda se ima sto raditi, isto tako ako se montira i mikrofon s gornje strane vjerrobranskog stakla. Dalje, GPS antenu isto treba negdje provesti ako je odvojena.
Za majstora sigurno nije neki problem, jedino treba znati skinuti masku (ako je potrebno) radi provlacenja kabela.
Ne znam koliko uzimaju, ali 1000kn pa navise.


Sve sam to radio, i ugradnja mikrofona gore i kamere u branik i GPS antenu sakriti u konzolu... 1.000 kn je vrlo fer cijena za taj posao. A to većini nije malo novca, zato mislim da je to lijep sam-svoj-majstor projekt.
21.09.2019 | 00:10
Djuro genijalac kaže:
Molio bih stručno mišljenje ekipe koja zna sve o tome, a i neka shema ne bi bila naodmet (lemiti mogu )

Falim unaprijed,


Lakše je napraviti okidač (generator pravokutnog signala), a taj odmah ima i visok ulazni otpor pa ne ometa signal prema ABSu.

www.johnhearfield.com/Eng/Schmitt.htm
21.09.2019 | 08:53
smayoo kaže:
Djuro genijalac kaže:
Molio bih stručno mišljenje ekipe koja zna sve o tome, a i neka shema ne bi bila naodmet (lemiti mogu )

Falim unaprijed,


Lakše je napraviti okidač (generator pravokutnog signala), a taj odmah ima i visok ulazni otpor pa ne ometa signal prema ABSu.

www.johnhearfield.com/Eng/Schmitt.htm


Fala, majstore! Točno to mi je trebalo. Poguranac u pravom smjeru. Sad moram malo računati i još jednom dobro proučiti sve kaj je napisano, ali ovo se čini ono kaj trebam.

Fala još jednom
21.09.2019 | 10:38
Hint: Sto vise impulsa, preciznije mjerenje.
21.09.2019 | 12:53
Je, ali ako ima indikator koji je izbaždaren na 9, jbg, to mu je to.
21.09.2019 | 13:46
Igra i obod gume jer je 9 impulsa na osovini.
21.09.2019 | 14:19
Slažem se, ali vjerujem da Djuro zna sve o tome.
21.09.2019 | 15:27
Žabac, mogu ti o ovome pričati satima. Ford koristi tzv. 8000 ppm sistem mjerenja. To znači da za milju instrument ploča mora primiti 8000 pikova (kvadratni napon od 12V).
Kad to sve preračunaš na gumu 195/50 R15 to ti da 9 pikova za jedan okret kotača, tj. osovine.
Azijski proizvođači (Toyota, Honda, Hyundai itd.) koriste sistem 4000 ppm. Oni su, teoretski neprecizniji od Forda jer imaju upola manje pikova po milji. Ali, to zbilja nije bitno. Preciznost je dovoljna, u krajnjoj liniji razlikuje se između novih guma s 10 mm profila i zakonskog minimuma od 1,6 mm profila; razlika u promjeru ti je skoro 17 mm.
Ima automobila koji imaju 16000 ppm, 32000 ppm, ali to je u principu nebitno.
Ja trebam 9 i to je to.

Kod novih auta tog sistema nema na taj način, jer nema više senzora brzine vozila (VSS - vehicle speed sensor) nego se iz WSS (Wheel speed sensor) prikupljaju podaci koje obrađuje ABS/ESP modul koji onda preko CANBUS-a šalje podatak o brzini kretanja koji onda koriste instrument ploča (da prikazuje tu brzinu), modul motora itd itd...

Iz tog razloga novi mjenjači nemaju VSS, jer on više nije potreban. Kako ja ugrađujem novi mjenjač sa šest brzina i motor, fali mi VSS i onda moram iskoristiti ovo što imam, a to je stari analogni ABS.

Senzori koji se danas koriste su Hallovog tipa koji daju digitalni signal i puno su precizniji od analognih koji defacto ne rade ispod brzine cca 6-7 km/h. Hallovi senzori mogu detektirati razliku u brzini vrtnje između pravilno i slabo napuhane gume, pomak od par stupnjeva (to omogućuje kretanje na uzbrdici tj. automatski hill assist) itd itd itd...
Hallovi senzori su prikladniji i zato jer dopuštaju veće zračnosti u odnosu na davače položaja. Kod mene je između prstena i senzora propisani razmak 0,6 mm; Hallovi senzori dopuštaju i nekoliko mm pa to omogućuje da su davači izravno u ležajima što dodatno olakšava ugradnju itd itd itd...

evo, toliko ukratko
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 17 sati, 5 minuta
  • Yonkis: @Junuz - ti si u USA? Na čijoj si mreži? Vidiš li ti te poruke koje su poslane? Da nemaš USA Apple account? Ne znam, puno informacija nedostaje za ikakvo pojašnjenje. Ili otvori remu/post.
  • cariblanco: Kakav dobar finale tenisa, inače navijam za Noleta, ali on je svoje dao...danas se "griješnik" nije dao u Alcatraz ;9
  • Junuz: Nije baš tako, za par sati su mi naplatili oko 1euro na pozadinsko slanje sms ova u ameriku sa ciljem aktiviranja face time.Iphone koristim od 6 naovamo
  • drpongrac23: @Junuz - pa aktiviraj Facetime i iMessage, ništa te ne košta.
  • Junuz: A naravno nisam siguran kako
  • Junuz: trebao bih pomoć oko pozadinskog slanja sms ova u usa na iphonu.16e model sa novom pretplatom i esim karticom.Trošak raste svako malo a od telekom operatora sam dobio odgovor:U slučaju ako koristite iPhone, Vaš uređaj u pozadini šalje SMS prema svom uslužnom servisu u SAD-u s ciljem aktivacije usluge Facetime i iMessage. Molimo deaktivirajte u postavkama mobilnog uređaja navedene usluge k
  • ping: naravno nije bitno koji smartphone dok god je iphone :)
  • ping: @drlovric koliko se sjećam nije radila ako se spajaš na wifi ali ako koristiš iphone sa hr linijom onda je radilo.
  • drlovric: Koristi li netko MaxTV aplikaciju van HR?
  • Ender: verovatno je to, jer je on sa ekranom od 12", mada je bilo i MB Air-ova 11" pa su imali 2 standarnda USB porta. dobro mozda je on bio malo veci od tog MacBook-a jer je imao onaj siri screen bezel.
  • smayoo: Imao je samo jedan port jer je cijela matična ploča bila toliko malena da nije bilo mjesta za dva. To je bitna ušteda (veličina matične ploče), a ne broj portova
  • Ender: verovatno ce cena biti povoljna uz kompromis da se ukine neke stvari koje postoje kod MB Air-a. recimo MacBook model iz 2015-2016 je cak imao samo jedan USB-C port. neka usteda od par $, al dovoljno da se ustedi taman za bonus nekog menadzera.
  • Ender: Slazem se, masa korisnika nema neke prevelike zahteve, niti koristi zahtevne programe, ali sam sistem postaje s vremenom gladan resursa, i to bude cesto ogranicavajuci faktor. Ali u upravi drage nam firme sede neki ljudi koji vrlo precizno odmere svaki korak, tako da s druge strane mislim da ima smisla, koliko god meni logika govori drukcije.
  • Bertone: Sve ovisi koliko €/$ će tražiti,... masa ljudi još koristi Intel MBA/MBP i ne daje im se 1k€ za osnovni MBA, a potrebe im nisu veće od tu i tamo kojeg dopisa, e-maila ili pogledati kakav video.
  • Ender: malo je bzvz imati MacBook sa procesorom od iPhone-a, a imas iPad sa M1 procesorom. ne vidim segment trzista za taj MacBook.
  • Ender: izgleda ce tako i ovog puta biti. ti MacBook-ovi su imali core-M seriju procesora (M, M3, M5 i M7), a poslednja serija je imala core-i procesore 2017. god.
  • smayoo: Imali su već i prije takav neki proizvod. Onaj "zlatni" macbook 12", zar ne. Pa se nije baš "primio".
  • drpongrac23: [link]
  • drpongrac23: Izgledno je da izlazi low-end MacBook, tj. povratak stare MacBook serije, oviga puta sa iPhone čipom unutra. Ako se ostvari, biti će zanimljivo
  • drpongrac23: @cariblanco - slažem se, no zbog zdravstvenih razloga se bisam usudio ići. Produkcija na svjetskom nivou.
  • cariblanco: Koncert na hipodromu, je neponovljiv po mnogim stvarima...dok sam živ neće ga nitko prestići po mnogim detaljima....ma što god mislili o Marku
  • smayoo: RIP Renato Baretić :(
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

jura22, Riba, robee, Smet, temeljnik, Anonimci (724)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.99 Seconds

Provided by iJoomla SEO