Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


21.04.2019 | 21:39
zabac kaže:
Ono s masom je glupost.
Energija linerano raste s masom a kvadratno s brzinom.
To bi znacilo kako su celicni auti bolji od aluminijskih (ili djelomicno aluminijski), a jos bolji od onih koji imaju djelove od karbona.


Žabac, ajde još jednom, kad ti se slegne šunkica, pročitaj sve od početka i s razumijevanjem. Nisi glup, ali sad se praviš. Preskočio si dio 'vrlo visoke čvrstoće'.
Sad me zbilja vučeš za jezik. Dakle, ako imamo neko opterećenje na neku konstrukciju, neka bude greda da bude skroz jednostavno, njena deformacije uslijed tog opterećenja će ovisiti o veličini tog opterećenja (neka bude neki moment savijanja) i bit će OBRNUTO proporcionalna umnošku momenta otpora (skroz pojednostavljeno obliku presjeka te grede koja može biti puni kvadrat, šuplji kvadrat, krug, I, U ili L profil ili nešto sasvm deseto) i modula elastičnosti materijala. Ako upotrijebimo čvršći materijal, onda je, logično, ne?, deformacija manja.
Posebna je mudrost i znanost u oblikovanju presjeka, jer uvijek težiš tome da opterećenje nosi oblik, a ne materijal.
Zapamti da suma parcijalnih optimuma nikad nije konačni optimum. Evo ti najboljeg primjera. Aluminij je lakši od čelika. Ali nema ni približno istu čvrstoću. Pa se za neke primjene dogodi da kad aluminij dimenzioniraš da podnese potrebna opterećenja, zbog slabosti materijala ga moraš toliko upotrijebiti da ti u konačnici cijela konstrukcija bude teža. Konkretan primjer: trocilindrični turbobenzinski motor obujam 1 litre od Forda, poznati ecooost. On ima blok od nodularnog lijeva (posebna vrsta sivog lijeva gdje grafit nije u obliku listića, nego kuglica (nodula) pa ima višu čvrstoću) iako je prethodna generacija četverocilindričnih tzv. ZETEC-SE motora obujma od 1.2 do 1.7 litara bila od aluminija.
Naime, ecoboost ima turbo i puno veće tlakove u cilindru od usisnog zetec-SE motora. To je jedan razlog. Drugi je da uz čeličnu radilicu sad blok ima isti koeficijent linearnog temperaturnog istezanja pa ležajevi radilice mogu biti uži što donosi manje gubitke trenja itd itd itd... Dakle, iako je materijal u startu teži (željezni lijev) na koncu je motor lakši.
Dakle, nema univerzalnog odgovora da su bolji ovi ili oni auti. Jer karbon je najlakši od svega, a nudi dovoljnu čvrstoću (najbolji omjer čvrstoće u odnosu na masu), ali je proizvodnja teška i spora i nepogodna za velike serije, a posebna razina problema je popravak u slučaju sudara. Nema ga. Mijenja se cijela šasija tj. kada. To je servisni postupak za Alfu 4C, Davore, čisto da znaš. Mijenja se cijela karbonska kada i onda na njoj gradi novi auto.
Kombinacija aluminij - čelik? Da, može, ali imaš problem spajanja. Čelik na aluminij ne možeš zavariti. Ako ih spojiš mehanički (vijci, zakovice) na mjestu dodira imaš elektrokoroziju (razlika potencijala između željeza i aluminija, znaš o tome više od mene, galvanski članak itd). Audi TT koji (je) ima(o) hibridnu karoseriju koristi ljepljenje čelika i aluminija pa to ljepilo služi i kao izolator. I opet, kompliciran postupak pa se koristi samo na vozilu koje nije velikoserijsko, a cijena nije kritični detalj.
Masa nije glupost. Ako je auto dovoljno čvrst, bolje da je lakši nego teži. Da, ako se ti sa autom od 1000 kg zaletiš u zid koji je nepomična, kruta prepreka, manje će energije morati upiti ta karoserija, nego ona od 1500 kg.
A ako te potepe autobus koji ima 15 tona, onda je ionako svejedno, jer je njegova količina gibanja puno veća od tvoje i tvoja linija gibanja će se stopiti s njegovom. Što će to značiti za tvoj vrat ili unutarnje organe ovisi o razlici smjerova i brzina i opet te 500 kila viška u slučaju da auto ima 1500 kg neće spasiti. Bitno je samo da u slučajevima kad usporenje tj. trzaj nije prevelik karoserija zadrži oblik do te mjere da ti imaš prostor za preživjeti.
A ako misliš da je svejedno koliko kila ima auto, vozi kolica u samoposluzi pomoću samo jedne ruke kad je u njima kruh i pašteta, a onda ih natrpaj s dvije gajbe vode, vrećom ugljena, par kila mesa, još voća i povrća pa mi reci kako ti je lako bilo skrenuti ta kolica, zaustaviti ih ili pokrenuti?
22.04.2019 | 09:13
Bertone kaže:
drlovic, a da li taj avion ili helikopter uopće mogu voziti bez elektronike koja se danas ugrađuje u njih?
Naravno da ne jer današnji borbeni avioni su cigle koji se kose za zakonima aerodinamike i kojima niti jedan pilot ne može upravljati bez elektronike jer bez elektronike jednostavno ne lete (ili lete do prvog brda).

I da, da nabacim slike dvaju instrumenata u autu... pa kome treba ovaj sa ekranom i za što? Da možeš za vrijeme vožnje gledati tko te lajkao


Porsche-911_Turbo-2007-800-57.jpg
Porsche-911_Carrera_S-2019-800-8a.jpg


Prijatelju ja sam totalno za to da imamo sva ta pomagala u autu. Zasto bi ja vukao rucnu kocnicu, pa je lagano otpustao rucno kada krecem na uzbrdici, kada to moje auto sada radi automatski. Oprema je dobra i neka je.

Ali kolicina instalirane opreme i pomagala nema veze sa kokpitom. Moj komentar se odnosio na nacin prikaza podataka. Neko voli analognu kazaljku za temperaturu motora, dok meni ne smeta da je to digitalna cifra ili ta ista kazaljka graficki nacrtana na ekranu

I da odgovorim na tvoje pitanje, od ove dvije slike uvijek bi odabrao ovu sa digitalnim ekranom, jer mi pruza puno vise korisnih informacija jednim pogledom.

Moja Insignia izgleda kao na ovoj slici. Meni je taj ekranu sredini brutaln koristan, jer su ga osmislili genijalno da prikazuje jako puno informacija... Isto tako mi ne bi smetalo da je to sve jedan veliki ekran. Nismo svi isti


Insignia.jpg
22.04.2019 | 09:25
Djuro genijalac kaže:


Previđaš bitan detalj: na analognim komandama s prekidačima možeš opsluživati te sustave samo dodirom ruke, bez skretanja pogleda s ceste. Ako je stvar u touchscreen ekranu, ne možeš, jer ne osjećaš gdje je granica prekidača... Dakle, MORAŠ skrenuti pogled s ceste da bi vidio što želiš/trebaš kliknuti pa mi sad reci što je tu sigurnije? Za Opel je sigurno jeftinije šiknut unutra jedan touch screen od 7-8" umjesto 30 mehaničkih prekidača, ali da je intuitivnije i jednostavnije za korištenje, nije.


Kuzim sta zelis reci i to je donekle tocno. Ali moje korisnicko iskustvo u zadnjih 6 mjeseci je potpuno razlicito.

Veliki taj ekran ne odvlaci paznju niti skrecem pogled s ceste, zato sto imam ekran i izmedju dva analogna sata na dashboard pa mi sve bitno prikazuje i tu. A i sve komande postoje i na samom volanu.

Da budem iskren jako rijetko i dotaknem taj veliki touch ekran. U biti jedino kada unosim adresu na navigaciji, i 5 puta je lakse i brze tipkati na ekranu direktno nego bilo kojom drugom kombinacijom mehanickih tastera. Za ulice u zapadnim zemljama mozes i glasovno reci naziv destinacije, dok se sa nasim domacim nazivima bas i ne snalazi taj Opel voice

A osim toga u opremi je i nesto kao Trackpad na laptopu pa i to dosta cesto koristim. Ima scroll i click i swipe gestures, mozes i slova i brojeve pisati na tome (OCR). Nalazi se pored rucne kocnice... Trazi malo navikavanja ali zna biti korisno...

ins.jpg
23.04.2019 | 16:10
LongVillage kaže:
Djuro genijalac kaže:
Motor može biti slabiji, pa će trošiti manje goriva....


To je najčešće posve pogrešna logika, ali kako se prosječno neinteligentan kupac rukovodi nekakvom logikom razine matematike osnovne škole, misli da manji motor troši manje i da slabiji motor troši manje... a najčešće je istina na posve suprotnoj strani..


Ja sam krenuo od toga da kad je auto lakši, onda i motor može biti slabiji. Pročitaj cijeli post od početka. A kad je lakši, onda ti je i slabiji motor dovoljno, a kako je sve skupa lakše, potrebno je manje goriva.
Ti si citirao samo dio slabiji motor...

Djuro genijalac kaže:
Kako je prethodna generacija mazde2 potonula ispod 1000 kg, a auto nije ništa nesigurniji od jednog monumentalno izrađenog VW pola? Karoserija je izrađena u cijelosti od čelika vrlo visoke i iznimno visoke čvrstoće pa ga je manje potrebno.


LongVillage kaže:
Ti je nekakva marketinška i "defenzivna" logika, jer je lakši auto i slabiji u slučaju kolizije jer ima manju masu, a time i manju energiju.

Da li je nesigurniji ili ne, za to ne treba pitati marketing firme koja najčešće vlastite priče kojima samo štete lovu u proizvodnji (no to još dodatno naplate - pa imaju duplu win-situaciju), već probati malo rezinirati drugačije i logičnije, ali u skladu sa fizikalnim izračunima, a ne logikom koju već spomenuh...

Princip o kojem govorim da se najbolje opisati u ekstremnoj usporedbi - da li bi u slučaju sudara Mercedesa S-klase i Smarta radije bio u Smartu, pa makar on imao ne znam kako dobar sigurnosni kavez i "Insassen-sicherheit"?? Inače, Taj Smart je višestruko lakši, relativno štedljiviji, napravljen od visokoelastičnih materijala koji mu daju malu masu i visoku sigurnost, no što to sve znači u sudaru sa težim i čvršćim autom??


Ovaj dio nije NIKAKO istina. To je ono što ti cijelo vrijeme pokušavam reći, da brkaš pojmove. Čvrstoća nije ni na koji način produkt mase vozila. Imaš gore post o tome, o deformacijama i silama koje djeluju na neko tijelo.
Zapitaj se kako Formula 1 sa svojih 700 kila može podnijeti zalet u zid s 200 km/h? Čvrstoća ovisi o samo o svojstvu materijala i obliku konstrukcije.
Ti govoriš o inerciji vozila tj. njegovoj količini gibanja o čemu sam također napisao (vektori brzine, zakon očuvanja količine gibanja itd.) i teže vozilo će težiti tome da ima manje vrijednosti usporenja, ali to opet ni na koji način ne jamči bilo kakvu čvrstoću bilo čega. Možeš natovariti na prikolicu dvije tone gnoja i sjediti naprijed, zaletiti se u onaj smart i javiti (ako preživiš) kako ti je bilo. Tvoj gnoj će izbaciti smart iz putanje, ali ti baš ne buš imal puno od toga kad te smart zdrobi. O tome govorim. Krenulo se od čvrstoće karoserije i o tome govorim cijelo vrijeme.
Strojovođa lokomotive će biti u debelim govnima, ako ga smart pogodi točno tamo gdje je njegov prostor, i probije u njega pa samelje strojovođu. To što će vlak nastaviti svojim smjerom i gotovo nepromjenjivom brzinom, neće mu biti puno od pomoći, vjerujem da se slažemo oko toga? A ako je smart dovoljno čvrst da se ne deformira, onda e ga vlak nakon inicijalnog trzaja gurati pred sobom dok ga ne odgura u stranu, ovaj će se isprevrtati i kad stane, iz njega će vozač, ako su zračni jastuci ublažili trzaj, izaći van i otresti prašinu s ramena i pokušati komunicirati s nekim nagluh od aktivacije zračnih jastuka (eksplozije).

Ti spominješ visokoelastične materijale itd. Dakle, cijelo vrijeme brkaš osnovne pojmove. Razumijem što želiš reći i kako rezoniraš o sudaru, ali, ponavljam, o tome sam pisao i 'pokrio' taj dio o trzajima i promjenama smjera. I ok, uzeo si za primjer S klasu. Zašto nisi Volgu, koja ima također dvije tone, pa da ja tebe pitam: bi li radije sjedio u onom istom smartu ili u volgi koja ima dvije tone da se oni sudaraju, ako već tjeramo stvari na taj mlin? Volga ima dvije tone, lagano natrula, ali, po tvojem rezoniranju je puno sigurnija od smarta.

PS. Nisam nikad nikom skinul karmu, pa ni tebi. I kakve veze sad ima Smayoo s ovom raspravom o nekim fizikalnim pojmovima?
23.04.2019 | 18:46
LongVillage, posljednje upozorenje. Uvredljive i svađalačke postove brišem jer ovdje na Jabučnjaku ne toleriramo trolove. Tvoj posljednji post nije izbrisan samo zato što ti sada dajem još jednu, *posljednju* šansu da *kulturno* sudjeluješ u diskusiji.
O tvojem odgovoru ovisi što će se dalje dogoditi. Samo o tome.
24.04.2019 | 17:20
Žabac, postoje neki modeli u povijesti automobilizma koji postoje samo zato jer je Šef rekao da ih se napravi. Veyron je upravo takav model. Njega je želio gosp. Piech, tada gazda VW koncerna (potomak sa ženske strane obitelji Porsche iz koje su najpoznatiji Ferdinand, tvorac VW bube i njegov sin Ferry koji je napravio 911). Za njega moj kompić veli da je u pitanju samo još jedan Austrijanac koji je želio osvojiti svijet (što je donekle točno), ali treba reći da je i on bio iznimno sposoban inženjer (recimo, Porsche 917, onaj the Porsche u kojem Steve McQueen osvaja LeMans u istoimenom filmu).
Elem, on je zamislio da na vrhu piramide VW treba biti über auto i za to je kupljen Bugatti (inače, treći iz trojca najpoznatijih inženjera u povijesti automobila; Ferry Porsche, Enzo Ferrari i Ettore Bugatti koji je inače Francuz iz Alzacea, da ne bude zabune). On je sudjelovao i izradi prve studije Veyrona koja je bila samo to, dizajnerska studija, ali njemu se toliko dopala da je rekao da taj auto mora ući u seriju (kako god ona mala bila) i odmah zacrtao da taj auto mora ići brže od 400 km/h. I sad su inženjeri VW-a dobili u ruke najgori mogući zadatak: definiran oblik auta (jasno, aerodinamički nepovoljan) i javno obećanje da će taj auto juriti preko 400 km/h. I onda kad se to metnulo na papir, postalo je jasno da za to treba jako puno KS, pa je onda procurila i informacija da će auto imati 1001 KS.
Taj sam auto prvi put vidio uživo na testiranjima iznad Milana na jednoj stazi 2003. Tad je projekt već bio star dvije ili tri godine. Auto je napravio dva brza starta praćenja naglim kočenjima, i onda se iz njega izdimilo i stajao je iduća dva sata. Tad je procurila informacija da je dotad, iako projekt nije bio ni blizu završetka, VW utukao u to PET PUTA VIŠE novaca nego je trebalo da se za 2003. razvije potpuno novi VW polo. Koliko je love ulupano u to sve skupa nikad se nije saznalo, ali mogu ti samo reći da je te 2003. VW odlučio povećati broj onih koji rade na tom projektu, jer im je ugled opasno visio zbog stalnih odgađanja. Dakle, posve je realno pretpostaviti da je cijeli taj show koštao barem 10 puta više od razvoja posve novog pola iz 2003.
2005. je auto konačno bio spreman za kupce uz cijenu od milijun eura. Puno novca, ali kap u moru stvarnih troškova za kompaniju.
Ovo je jedan kraj skale. Drugi auto koji je bila fiks ideja dolazi iz Forda. Radi se o focusu RS prve generacije. Njega je zamislio tadašnji šef FoE (Ford of Europe) Martin Leach kao statement da Ford odsad radi aute za kojima čeznu vozači. To je bila osnovna ideja prvog focusa predstavljenog 1998. koji je kao prvi donio multilink stražnju osovinu u tu klasu i zbilja podigao vozačka svojstva klasu iznad suparnika (golf IV, astra H). No, focus nije imao izvedbu jaču od 130 KS i tako je zamišljeno da se oživi RS oznaka (kao kratica za RallySport) i uvede malo nježnija sportska izvedba ST (Sport Technologies).
Taj je projekt shvaćen na razini kompanije iznimno ozbiljno i svi koji su u njemu sudjelovali bili su izuzetno entuzijastični pa su stalno dodavane nove ideje i auto je zbilja razvijen nevjerojatno dobro (poseban ovjes sa svojom vlastitom geometrijom, novi dvolitreni motor, Quaife selflocking diferencijal, Sparco sjedala, Brembo kočnice, OZ felge itd.) Auto je imao kotače 18 cola s gumama 225 mm. No, linija za proizvodnju u Saarlouisu je mogla prihvatiti gume do maksimalno 215 mm širine. Potom, sjedala nisu bila Fordova, nego od Sparco-a. Motor je bio dotad nepostojeći itd itd. To je sve značilo da auto nije mogao prolaziti po proizvodnoj traci. Kompjuter ne bi pustio auto dalje na točki gdje se ugrađuju sjedala, jer ona nisu imala odgovarajući barkod. Pa su onda ugrađivana serijska sjedala samo da auto ode dalje po liniji. Ugrađivale su se druge felge s gumama koje su bile uže od ograničenja linije. Kad je auto konačno sišao s trake, onda je išao na stranu i tamo se ručno vadilo sve što mu nije pripadalo, i ugrađivali su se dijelovi koje treba imati.
Ford je na svakom autu imao izravni gubitak od 4986 GBP nakon svih tih akrobacija i kad se uzmu u obzir troškovi razvoja te ograničena serija od 2500 kom. No, Gazda je htio taj auto i on se dogodio. Bio je to, a i danas je jedan od, najbolji auto s prednjim pogonom u povijesti.
Danas ti auti imaju iznimnu vrijednost i ona im samo raste. Ford danas veli da PR koji su dobili zbog tog auta nisu mogli platiti pa da se projekt isplatio, ali ako pogledaš sirove brojke, bila je to dobra zguba. Ali, evo, dva auta koji postoje, a koji nisu imali nikakvog ekonomskog opravdanja...
25.04.2019 | 09:17
drlovric kaže:

ins.jpg


Gledam ovu rucnu "na gumb", istu ima i moja gospodja i nikako se ne mogu prestati pitati...

Kako ja mogu znati da ce ta kocnica drzati na nagibu ako stakori pogrizu neke zice od struje?

Sto ako mi otkazu koznice u voznji, kako sa ovakom rucnom mogu sigurno stati?

Ne znam je li me samo pregalizo vrijeme ili samo nitko ne pita ovakva pitanja?
25.04.2019 | 09:27
Takva ručna se ne aktivira ako se auto miče. Dakle, kao zamjena za osnovne kočnice ne može poslužiti. Ali i da je klasična "na sajlu", ne bi ti bila od koristi s obzirom na masu i brzine današnjih auta.
Ako ti ne drži na nagibu, ne drži ti odmah kad si parkirao. Neće se dogoditi da drži dok parkiraš pa kasnije popusti zato što su neke žice oštećene.
25.04.2019 | 11:00
Smayoo, moram te ispraviti. Neki auti (Audi sigurno, onda valjda i ostatak VW grupacije) ima tzv. Notbremse funkciju gdje se prekidač električne ručne digne i drži (simbolički kao da dižeš ručicu) i onda se tako koči auto da stane. Jasno, zaustavni se put mjeri stoljetnim kalendarom, ali može zakočiti auto dok ide. To je bilo predstavljano primarno kao pomoć u slučaju da vozača ćopi herc ili nekaj slično pa suvozač može jednom rukom pridržavati volan na ravnom da auto zadrži smjer, a drugom rukom koči da auto stane.
EPB (electronic park brake) periodički provjerava zategnutost sajli tj. kočnica dok auto stoji parkiran pa ako auto stoji 2-3 mjeseca to može ubiti akumulator. Mislim da je default ako se uoči neka greška u sustavu (tipa ovo, oštećena instalacija jer su ju kune pregrizle) da se kočnica zategne do kraja i ne može se osloboditi osim dijagnostikom pa onda nerijetko ekipa reže sajle da oslobodi vozilo da bi ga utovarili na šlepu do servisa...
U svakom slučaju, još nešto što se može pokvariti. Inače su dizajneri odgovorni za to, jer je njima trebalo oslobađanje središnje konzole...
25.04.2019 | 12:10
Hvala na ispravku!
26.04.2019 | 17:52
Djuro genijalac kaže:
Smayoo, moram te ispraviti. Neki auti (Audi sigurno, onda valjda i ostatak VW grupacije) ima tzv. Notbremse funkciju gdje se prekidač električne ručne digne i drži (simbolički kao da dižeš ručicu) i onda se tako koči auto da stane. Jasno, zaustavni se put mjeri stoljetnim kalendarom, ali može zakočiti auto dok ide. To je bilo predstavljano primarno kao pomoć u slučaju da vozača ćopi herc ili nekaj slično pa suvozač može jednom rukom pridržavati volan na ravnom da auto zadrži smjer, a drugom rukom koči da auto stane.


Dakle RTFM situacija.

Djuro genijalac kaže:
U svakom slučaju, još nešto što se može pokvariti. Inače su dizajneri odgovorni za to, jer je njima trebalo oslobađanje središnje konzole...


S ovim se slažem, ajmo čačkati nešto što je u startu bilo foolproof.
27.04.2019 | 08:57
Odoh ja napraviti kokice
27.04.2019 | 11:35
Svađalački postovi izbrisani.
02.05.2019 | 05:45
U ponedjeljak sam išao s jednim kolegom u njemačku s njegovim Mercedesom, koji ima nešto kao automatski volan.
Ili sam ja previše očekivao ili je to nedovoljno dobro. Svakako radi samo na autoputu i ako nema prevelikih zavoja. Svako toliko moraš pomaknuti volan, kao potvrda budnosti.

Ali na tom putu sam slikao kod Münchena ovog Erlköniga, koji je to po vama auto.
V0WWOhO8SwKCIgvffN41jA.jpg

kUmqV8yETum2JjjbrND6gA.jpg

HVZQC5eRFCAU7rEVsyVjQ.jpg
02.05.2019 | 06:09
Po felgama bi mogao biti Audi Q7/Q8, ali ispusi ne odgovaraju. Uzas u svakom slucaju.
02.05.2019 | 07:37
Ma, lik je car, a vi ste ljubomorni što se niste prvi toga sjetili!
02.05.2019 | 11:09
neki SsangYong?
02.05.2019 | 11:51
tino1 kaže:

Ali na tom putu sam slikao kod Münchena ovog Erlköniga, koji je to po vama auto.


Po dizajnu zadnjih svjetala, dijelovima zadnjeg ovjesa i obrubima blatobrana to je bio novi BMW X5 koji dolazi 2020. ili 2021. godine na tržište.
02.05.2019 | 12:45
Bertone kaže:
tino1 kaže:

Ali na tom putu sam slikao kod Münchena ovog Erlköniga, koji je to po vama auto.


Po dizajnu zadnjih svjetala, dijelovima zadnjeg ovjesa i obrubima blatobrana to je bio novi BMW X5 koji dolazi 2020. ili 2021. godine na tržište.


Možda, ali misliš da ga oni voze po Münchenu? Pa provalili bi ga već. Ima li još negdje slika od njega.
02.05.2019 | 14:36
tino1 kaže:
Bertone kaže:
tino1 kaže:

Ali na tom putu sam slikao kod Münchena ovog Erlköniga, koji je to po vama auto.


Po dizajnu zadnjih svjetala, dijelovima zadnjeg ovjesa i obrubima blatobrana to je bio novi BMW X5 koji dolazi 2020. ili 2021. godine na tržište.


Možda, ali misliš da ga oni voze po Münchenu? Pa provalili bi ga već. Ima li još negdje slika od njega.


Ovo je sasvim normalno vidjeti u okolici Münchena i Nürburga. Pa ne kuži se da je BMW, maskiran je
02.05.2019 | 17:13
tino1 kaže:

Možda, ali misliš da ga oni voze po Münchenu? Pa provalili bi ga već. Ima li još negdje slika od njega.


Pa nemam, ali ova kombinacija crvene i (zadimljene) crne plastike koja viri ispod naljepnica na karoseriji na mjestu zadnjih svjetala mi ima potpis BMW-a unazad zadnjih par modela (recimo onaj ružni X7 ili novi BMW serije 3 (ispod imaš sliku serije 3 pa obrati pažnju na zadnja svjetla)... ovaj okrugli katadiopter je fejk i samo je nailjepljen na karoseriju radi sigurnosti u prometu dok testiraju auto.



Isto tako BMW još jednini linijom otvora kotača prati liniju gume (kotača) dok ostali danas idu u nekom drugom smjeru (četverokuta, peterokuta ili kako već oni to zovu) i zadnje otvori auspuha u obliku romba, odnosno njihova pozicija u kutovima branika (opet baci oko na zadnju seriju 3).

I za kraj, dimenzije vozila koje si slikao. Iako nije u ravnini sa starim modelom Tuarega, maskirani auto mu je dimenzijama sličan jer je BMW napravio X7 koji je veći od Tuarega, a zadnji X3 je ipak auto osjetno manjih dimenzija tako da jedini logični (po meni) zaključak je da si upecao novi X5.

Još jedan detalj je spojler praga koji je zavinut slično kao na seriji 3 ili X7 (slika X7 je ispod pa opet imaš isti dizajn boje zadnjih svjetala i pozicije auspuha)



Jbg, slike su ti loše da bi se vidjelo više detalja (NHF) no opet ponavljam, koliko se vidi zadnji ovjes je složen po BMW receptu
02.05.2019 | 17:19
Jbg, slike su ti loše da bi se vidjelo više detalja (NHF)


Jebi ga imao sam mobitel.

Ali imaš pravo mogao bi 80% biti BMW SUV možda čak i X7 (po auspufu i po zadnjem brisaču).
02.05.2019 | 17:23
tmedven kaže:
tino1 kaže:
Bertone kaže:
tino1 kaže:

Ali na tom putu sam slikao kod Münchena ovog Erlköniga, koji je to po vama auto.


Po dizajnu zadnjih svjetala, dijelovima zadnjeg ovjesa i obrubima blatobrana to je bio novi BMW X5 koji dolazi 2020. ili 2021. godine na tržište.


Možda, ali misliš da ga oni voze po Münchenu? Pa provalili bi ga već. Ima li još negdje slika od njega.


Ovo je sasvim normalno vidjeti u okolici Münchena i Nürburga. Pa ne kuži se da je BMW, maskiran je


Imaš pravo, u Eisenachu sam isto vidio jednog, ali nisam imao mobiltel.
02.05.2019 | 17:26
tino1 kaže:
Jbg, slike su ti loše da bi se vidjelo više detalja (NHF)


Jebi ga imao sam mobitel.

Ali imaš pravo mogao bi 80% biti BMW SUV možda čak i X7 (po auspufu i po adnjem brisaču).


Ma šala za kvalitetu fotke, i takva je dobra obzirom da si slikao u pokretu i da ti vremenski uvjeti nisu bili naklonjeni za fotkanje

X7 nemaju potrebe maskirati jer je auto službeno objavljen prije par mjeseci, X3 je predstavljen prije godinu i pol-dvije tako da im ostaje samo X5 (a linija krova auta sa slike ne daje naslutiti da se radi o nekom SUV-u sa parnom oznakom jer su oni coupe izrodi na platformi SUV-a ).
02.05.2019 | 19:57
Cesto se zna desiti da je auto i dalje maskiran a u biti je vec vani. U principu se radi o samoj ljenosti zaposlenika i nema potrebe odljepljivati. X5 novi je izasao ove godine. I taj auto bi mogao biti bas ovaj.

02.05.2019 | 20:39
Jep, u pravu si X5 g5 je već vani... možda je to što kažeš za nalje, a možda već rade na redizajnu i slijedećoj generaciji (iako je malo rano).
02.05.2019 | 20:51
Pa gledaj oni rade konstantno na autima, ovaj je izasao a oni i dalje testiraju. Problem je sto jednostavno ciklus od ca. 5 godina jednostavno nije dovoljan da se odredjenje tehnologije uspiju razviti. Ne mora biti niti nuzno novi model, moze biti postojeci - pa ga oni upgradeaju tehnoloski.
03.05.2019 | 06:45
serafin kaže:
Pa gledaj oni rade konstantno na autima, ovaj je izasao a oni i dalje testiraju. Problem je sto jednostavno ciklus od ca. 5 godina jednostavno nije dovoljan da se odredjenje tehnologije uspiju razviti. Ne mora biti niti nuzno novi model, moze biti postojeci - pa ga oni upgradeaju tehnoloski.


Dobro, ali ako je tako onda sigurno spremaju neku izmjenu optički. Jer za tehnički ga ne trebaju kamuflirati, ili? A može biti da je sve samo patka za konkurenciju i marketinški trik. Svi se čude što to sad BMW kad ono kurac od ovce. Voze se samo sa kamuflažom na svojim autima.
03.05.2019 | 09:08
Tino moguce da je kamufliran od lani, a to sto je auto izasao ne znaci da oni sad odmah moraju skinuti kamuflazu. Dosta god sam radio thermal dev. i cooling za autoindustriju. Jedan od teskih trenutaka mi je bio kad su 2 prototipa Porsche 911 na kojima sam radio isla pod presu. Takva steta ni dan danas to ne mogu prezaliti.
03.05.2019 | 09:50
serafin kaže:
Tino moguce da je kamufliran od lani, a to sto je auto izasao ne znaci da oni sad odmah moraju skinuti kamuflazu. Dosta god sam radio thermal dev. i cooling za autoindustriju. Jedan od teskih trenutaka mi je bio kad su 2 prototipa Porsche 911 na kojima sam radio isla pod presu. Takva steta ni dan danas to ne mogu prezaliti.

Točno tako.

Glede prešanja, meni se srce slomilo kad sam u Kölnu gledao kako se Aston Martin Vanquish rastavlja i uništava kako bi se provjerile deklaracije o recikliranju izdane od strane Astona. Tad je Aston bio u vlasništvu Forda pa su ovi provjeravali papire prije nego ide auto u homologaciju. Srce mi krvari i danas, kad se toga sjetim....

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 18 sati, 46 minuta
  • smayoo: @cariblanco: [link]
  • cariblanco: Možda sam malo zabrijao, pa i sam neznam da je ovo "govor mržnje", molim glavonje da se očituju :)
  • cariblanco: Sretan vam dan izbora, vi u Istri ili PGŽ i nemate baš neki izbor...vama vladaju već 30 godina isti, ili sam nešto falija :)
  • dpasaric: Glasajte ako niste, nema kukanja kasnije ako ne odradite svoje građansko pravo! :)
  • jura22: HPB ima Visu i s njome ide placanje na AppStoreu i PSN-u.
  • Djuro genijalac: eto! Super, nije mi se pričinilo...
  • john_st: @djuro genijalac - potvrđujem za produljeno trajanje baterije. Do sada bih pred spavanje imao niti 10%, od updatea dobrih 30ak%
  • drpongra75: Nema, otvori debitnu karticu u banci i s njom plaćaj
  • GREED: Jel ima gdje u hr za kupiti gift card?
  • iivanu00: I da ima problem sa USB 2.0 uredajima koji prestanu radit iz cista mira
  • iivanu00: Ima li ko novi Air ili Pro 13 sa desetom generqcijom
  • Piko: Odličan prikaz ... nabaviti ću ga možda kada dođe u kategoriju "retro" mac-a
  • dpasaric: Mac Pro (7,1) prikaz je vani! :)
  • john_st: Ja imam tog starog. Baš ću testirat
  • Djuro genijalac: Updateo iPhone SE (stari) na iOS13.5.1 i baterija traje OSJETNO dulje. Cijeli dan prošao i još je na 75%. Zbilja poboljšanje i preporuka za upgrade iOS-a tko nije!
  • ihorvat: ako netko traži mb pro 15 stavio sam nešto ma oglasnik :)
  • ihorvat: Ako NETKO
  • jura22: Jedini koji bude profitirao je Apple.
  • drlovric: ... profitirati ovom tehnoloskom tranzicijom :)
  • drlovric: Ja to gledam kao na auto. Svidja mi se i vozim, stvarno me ne dotice ko je proizvodjac motora ispod haube i kakve tehnoloske procese su primjenili. Ja samo zelim da vozim :) Apple chipovi su dokazani i provjereni. Pa iPad, sa svim termalnim ogranicenjima svog dizajna, ima sirove snage kao laptopi upogonjeni Intel cpu. Vrijeme ce pokazati ali moje vidjenje je da ce krajnji korisnici profitirati ovo
  • Soffoklo: A ovo znači zbogom Hackintoshu, ali najvjerojatnije i starim Mac Pro strojevima bez obzira na podršci za Intel CPU: [link]
  • Soffoklo: @songoku da macOS X tj. 10 je završio s Catalinom, Big Sur je macOS 11, ali izgleda da će nastaviti označavati macOS kao što označavaju iOS i iPad OS, pa će sljedeći macOS biti 12 itd.
  • smayoo: Mislim da je sada tržišno drugačija situacija. Tada su prelazili s HW platforme koja je postala skupa i problematična i u dobavi, i u razvoju, na općeprihvaćenu i tržišno ukorijenjenu platformu. Sada je to prijelaz s takve, još uvijek tržišno jake platforme na drugu, tržišno u porastu.
  • songoku: Vidim svi portali pisu da je Big Sur macOS 11 a ne 10.16, jel to stvarno tako ili typo? Ne vidim nogdje potvrde na applovim stranicama, oni samo navode macOS BigSur.
  • kupus: 2011 zadnji update za 10.5.
  • kupus: bit će, jednako kao i ppc nakon najave intela. jos jedan os, i onda dovidjenja mili moji. 2005 najavljen prelazak na intel, 2009 dolazi 10.6. ekskluzivno za intel procesore.
  • jura22: HAL= Hardware Abstraction Layer
  • jura22: Sami suatav ostaje isti ali se prigramira samo HAL. Zato UNIX lako ide s procesora na procesor. Ako su programi sobro napisani, eventualno ih treba ponovmo kompajlirati.
  • john_st: Ovo!!
  • john_st: [link]
  • rusty: U samoj prezentaciji je rečeno da će Intel macovi biti podržani još “years to come”
  • smayoo: Ma ne, ne radi to Apple nikad tako. Zadnje PPC mašine (iMacG4, PowerMac G5, ...) bile su podržavane sve do OS 10.4
  • ivan.ocd: ovo zadnje je bio thumbs up ali pretvorilo je u upitnike :) ispričavam se
  • ivan.ocd: @smayoo: e to me zanimalo, a nisam mogao pronaći nigdje odgovor. Odnosno, krivo sam shvatio da podrška prestaje za dvije godine. Hvala ????????
  • smayoo: @ivan.ocd: kad su zadnji put prelazili s PPC na Intel hardware, novi OSovi su podržavali stari hardware još godinama
  • smayoo: Slažem se.
  • drlovric: @jura: Ne mozes porediti iPhone u kome sve zbijeno, sa normalno dizajniranim racunalom sa adekvatnim hladjenjem. Duboko vjerujem da 80% svakodnevnih korisnika nece ni primjetiti razliku u performansama.
  • drlovric: @Ivan: Uvijek imas opciju da koristis sav vec razvijeni software. Sama OS podrska je misterija, ko zna koliko ce dugo to gurati. Morace sve dok bude barem jedan Mac Intel u ponudi :)
  • ivan.ocd: Taman sam nabavio početkom godine Macbook Pro 16 (2019)... što će sad biti s time? Hoće li za dvije godine, kad su najavili završetak tranzicije, prestati podrška i izdavanje novih sustava za Intel Macove ili će to ipak potrajati malo duže?
  • jura22: ARM se ne moze usporedivati s Intel CPU. Za neobavezno koristenje racunala sve je dovoljno brzo, ali ako ga malo upregnete, pocinje puhati i grijati se. Koliko se recimo iPhone zagrije igranjem igrica. O PS ne treba niti govoriti.
  • Riba: Vjerojatno ce najveca korist biti za prijenosnike zbog odnosa snage i potrosnje, a za desktope...jednog dana.
  • drlovric: Na iPhone su uvijek podebljavali performanse i kada realno nije bilo potrebe, tako da mislim da ce nastaviti slicno i na MAC. Sve sto meni treba svaki dan, kako vidim vec radi na ARM.
  • drlovric: Ja se radujem ovoj ARM tranziciji. Do sada smo puno puta zainuti na performansama, zato sto Intel nije isporucio obecano na vrijeme. Sada cemo biti zakinuti samo Apple pohlepom, jer oni mogu dozirati performanse kako zele.
  • Air: zamislite takav MBP, ne grije se a brzzzz
  • Air: brzine na procesoru od iPada izgledaju nevjerojatno..
  • Dijete: Arm - jupi! Idem pogledat vijesti... drago mi je da sam strpljivo nisam nista kupovao vec samo serafio po mac prou...
  • Borisone: macOS ostaje kompatibilan i s Intelom i s njihovim čipovima. Najavili su slijedeće generacije mac računala na Intelu.
  • drpongra75: I nema onda više petljanja sa hackintoshevima
  • drpongra75: Apple se sad potpuno zatvorio, vidjet ćemo kako će se to odraziti na cijene
  • Soffoklo: I ode Mac na ARM platformu

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.10 Seconds

Provided by iJoomla SEO