Izložba automobila na struju i plug-in hibrida
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Izložba automobila na struju i plug-in hibrida


29.04.2017 | 08:52
29.04.2017 | 11:15
dpasaric kaže:
Meni se hibridi ne sviđaju, čine mi se kao privremeni kompromis u tranzicijskom periodu. Ne sviđaju mi se zato jer cijelo vrijeme u karoseriji sa sobom vučeš dva auta. Teški su, kompleksni i skupi za održavanje.

Ja sam za ili - ili. Za gušt mora biti benzinac, za duža putovanja dizel, za dnevne vožnje i grad - električni.


S ovime bi se definitivno složio. Nije neka baš komparacija ali imao sam priliku vozit bicikl koji je čovjek sam konvertirao u elektro. Razvijao je maksimalnu brzinu od 60km/h i autonomije 40-60km. Bilo ga je užitak vozit.
  • Hammer
  • Posjetitelj
29.04.2017 | 16:57
dpasaric kaže:
Ja sam za ili - ili. Za gušt mora biti benzinac, za duža putovanja dizel, za dnevne vožnje i grad - električni.


Ja bih to malo preformulirao - za gušt struja (ubrzanja i realno bez potrebe da punjenje traje 500+ km), za sve ostalo benzin sa plinom.

Dieseli su već odavno u fazi napuštanja, jednostavno preskupa i "prenaporna" tehnologija (i za razvoj i za servisiranje) koja je i dalje vrlo nečista, unatoč svim DPF i sličnim tehnologijama, voziti dobar benzinac sa plinom je jeftinije negoli bilo koji turbo-skupi diesel.

smayoo kaže:
Bez uložene energije, elektromotor se zaustavlja inercijski. A ako mu armaturu opteretiš, dakle pretvoriš ga u generator, onda se zaustavlja prisilno. Tim brže što ga jače opeteretiš. Ako ga opteretiš više nego što ima preostale kinetičke energije, ukopa se. Doslovce. Dakle, generator u kratkom spoju se (naravno) ne može vrtiti.

Zašto se do sada nije ugrađivalo u aute? Pa zato što auti nisu imali električni pogon, wtf??


Slažem se.

Poznato je da su električne kočnice najjače i najbolje kočnice, no imaju problem skupoće i ugrađuju se u jako malo, maltene vanserijskih, redovito supersporskih auta (i još rjeđe negoli keramičke kočnice), ima Mercedes nekoliko koncepata i maloserijskih auta sa električnim kočnicama.

Električne kočnice mogu raditi na principu retardera, samo jasno na struju, a retarderski rade maltene sve kočnice u npr. svim boljim autobusima već desetljećima... uz retardere (koji rade elektromagnetski), mogu se ugrađivati i zračne kočnice, uglavnom ako je neko vozilo električno to ne znači da i kočnice moraju biti električne... cijeli ti sustavi nisu teški kako ih se želi prikazati, dapače nisu ništa teži od klasike...
29.04.2017 | 18:12
Ja sam dugo godina vozio auto na plin( Toyotu Avensis), a od nedavno vozim diesela.
Mogu zaključiti da je puno lakše i bolje voziti diesela nego benzinca atmosferca do kojih 130ks. Jači benzinac atmosferac ili turbak je naravno sasvim druga priča, no postavlja se pitanje ugradnje plina. Danas su gotovo svi benzinci s direktnim ubrizgavanjem a instalacije za njih kod nas nema niti ih ima na vidiku, a oni koji su ih ugradili moš nabrojat na prste jedne ruke. Cijena instalacije i ugradnje za direktaša su preko 15000kn.
Vani recimo mercedes i audi rade vozila pogonjena na CNG, kod nas nula, a plina ko dreka. Apsurd samo takav.
Kad bi mogao i imao za birat, onda bi jednog manjeg na struju za gradsku vožnju, a drugog(karavan ili SUV) s nekim atmosfercem(3 litre, +400Nm, +200KS) koji bi išao na CNG.
29.04.2017 | 20:13
Dieseli su već odavno u fazi napuštanja, jednostavno preskupa i "prenaporna" tehnologija (i za razvoj i za servisiranje) koja je i dalje vrlo nečista, unatoč svim DPF i sličnim tehnologijama, voziti dobar benzinac sa plinom je jeftinije negoli bilo koji turbo-skupi diesel.


Sve je to najprije politika, pa onda marketing, pa financijski interesi (dakle, opet politika), pa svašta nešto drugo, pa tek onda tehnika.
Ali ne slažem se (nikako!) da je diesel nešto "vrlo" nečist u odnosu na benzinski motor. Upravo suprotno. Benzinski motori, svim katalizatorima usprkos, emitiraju reda veličine 10x više (po normalnom kubnom metru dimnog plina) dušičnih oksida koji su kancerogeni i zapravo najopasniji za ljude. Dieselski motori emitiraju jedino više čađe (krutih čestica) radi čega su ti DPF, a ona je jedino vidljivija i zapravo nije osobito štetna.
Voziti benzinac s plinom može biti jeftinije za neke male kilometre godišnje. Ja sam na cca 50.000 godišnje, ±10.000. Pretežno autoceste i otvorene ceste. S troškovima servisa, ne vidim matematiku po kojoj je to povoljnije ikako drugačije nego dieselom.
Naravno, slažem se da bi auto na LNG (CNG, što kaže JOHN) bio sigurno najčistiji (ne znam koliko bi koštao u startu i koliko bi koštalo servisiranje za te kilometre). A koliko ima LNG auto-punionica u Hrvatskoj? U Rijeci je jedna, to znam. Za druge ne znam.
LPG kao gorivo nije, u smislu NOx emisije ništa manje štetan od benzina.
29.04.2017 | 20:19
Tko ti brani uvesti auto na metan?
Imaš i aute koji idu na alkohol pa ne žuljaš. Nije Hrvatska za to kriva, ni tebi ni ostalima.
Nejasno mi je koji je uzrok fascinacijon s autina od 200KS. KOji će ti vrag? Ako ti i treba, što te briga koliko troši. Ako možeš istovariti 50.000€, onda ti je zadnja briga benzn.
Najsmješniji mi je Porsche Panamera 4 E-Hybrid i sigurno ima start-stop funkciju. Ovo je švapsko preseravanje s autom od preko 400KS. Samo čekam kad budu napravili start-stop na avionima.
29.04.2017 | 21:26
@Hammer Jedina opcija koju nikada ne bih niti razmotrio je auto na plin. Ako je radi štednje, a nema što drugo biti, onda se opet radi Frankenstein od auta, dodaje drugi tank, a auto nikada ne radi kako treba. čak niti s najskupljim instalacijama. Tko želi štedljiv auto može kupiti dizel i stvar je barem ono što jest - bez glume. Dizel je trajan, štedljiv i još dugo će biti prvi izbor mnogih vozača. Npr. ne bih niti s elektromobilom niti s benzicem izvukao Rijeka-Prag bez tankanja i još s ostakom u tanku.

A auto na struju kao auto "za gušt" nije opcija ako se ne radi o Concept_One, a to je egzotika za 8 bogataša. On je jedini koji omogućuje razne sportske setupe, driftanje i slično, pa nije sterilan kao ostali elektromobili. Bih li imao Teslu S za autoput do Zagreba? Svakako. Bih li vozio Teslu S po uskim zavojitim B-cestama za gušt? Naravno da ne. To je stvar za V6 benzinca sa šperom. Poanta benzinca su performanse i zvuk, a to jeftini električni automobili nema, a pogotovo ne hibridi.
30.04.2017 | 07:24
Zabac cisto za informaciju - panamera ima start stop u svim modelima - to je valjda zahtjev propisa, ne znam. U svima ga mozes iskljuciti - osim u hibridu. U hibridu se benzinac i u voznji konstantno gasi, ne samo u stajanju. Cim ga ne trebas, on se gasi. Cim dodas gas, instant se pali bez da ti to uopce osjetis, osim ako gledas obrtomjer. A kad krece iz mjesta, to radi na struju zbog velikog okretnog momenta, a i snaga tog "pomocnog" motora je veca nego ti imas u svom autu. Takva koncepcija dolazi iz modela 918 i nema veze s onim sto ima toyota prius.
A sto se mase tice, hibrid je tezi 300kg od benzinca, ali s serijskim zracnim ovjesom tesko da to osjetis, pogotovo jer je to auto klase i velicine bmw 7-ice i mercedes s klase - znaci >5m i 2 tone luksuza.
30.04.2017 | 07:53
Ono za start-stop je bila retorika. Njemci toliko bronu o ekologiji da od silnih eura koje grabe i trpaju u džep ne vide bit. WV j evarao na količini smrada kojeg ispuštaju, a njemci su to sve zataškali i pokrili (dok naši udre po Agrokoru, a iste su lopine kao i WV, ako WV nije veći).
Primjer su ubijanje zarulja sa žarnom niti.
Ne znam kao si kupio Porsche Panamera 4 E-Hybrid (niti me zanima), ali netko tko istovari oko 1.000.000,00kn za auto sigurno ne brine o potrošnji (onda kupiti isto tako luksuzni auto za 1/2 miliona i iz ostatka plačati gorivo).
30.04.2017 | 08:11
Nije uopce vazna potrosnja, nego razina serijske opreme koja je na hibridu dosta visa i trosarina koju u ovom slucaju ne iskrcas drzavi, a za istu snagu auta razlika u trosarini je 30k eura. Jel sad malo jasnije?
30.04.2017 | 08:22
smayoo kaže:
Usporedba ti je neprimjerena jer uspoređuješ potrošnju u uvjetima koji su za turbodiesel optimalni, a za hibrid najgori mogući. Ajde ih usporedi u uvjetima čiste gradske vožnje pa onda pričaj.

Osim toga, uspoređivati na ovakav način je općenito neprimjereno jer je turbodiesel zrela tehnologija u kojoj se detalji detalja tweakaju zadnjih 20 godina, a hibridi su razvojni međukorak do elektromobila koji bi već sad bili po svemu superiorni turbodieselu ili benzincu da postoji jednako dobro razvijena mreža punionica baterija.

Jasno, običnom korisniku je, čisto s funkcionalne strane, klasični motor jednostavnije i jeftinije rješenje, ali jamačno vam je svima jasno da su slične takve komentare prije 100 godina ljudi stavljali na automobile s motorom s unutarnjim izgaranjaem u odnosu na kočije s konjima.

"Ma jebo tu modernu tehnologiju. Moraš vući svugdje sobom te kanistere petroleja, a konji imaju trave za pašu gdje god staneš! Koja bi budala to vozila?"

"Pogledaj samo... Zapeo u prvom blatu. Nema do konja. Pucneš malo jače bičem i ..."

"Gledaj molim te, kako to dimi i smrdi... Šta ima veze to malo konjske balege po ulicama... Pa nije to nikog još ubilo..."




Zasto usporedba nije primjerena? Pa nije Audi vozio 100 000km po otvorenoj cesti. Pola toga je po gradu napravljeno. Prosjek je potrosnja od 5,8l/100km.

Ja sam namjerno usporedio Priusa sa A6 Audijem koji ima veli motor, velike kotace, stalni sva 4 pogon i puno skuplje servise od prosjecnog dizela jer kad Priusu dodu na red zamjena baterija i kad oslabe, onda se vidi da imati hibrida jednaki broj godina kao jednog Audi-a A6 koji je tri klase iznad auto, kosta jednako.

Audi A3 1.6TDI nam ima prosjek od 4,0l/100km. Ovdje tek radi puno manje pocetne cijene, i puno manjeg troska odrzavanja Prius nemoze konkurirati.

Zato sam i rekao da je samo struja u auto puno bolje rjesenje makar i to treba razmotriti koliko se cisto dobije energija za takav auto. Da sutra cijela europa pocne voziti aute na struju, sigurno bi falilo elektrana a sigurno ih nebi gradili sa ekoloski prihvatljivim izvorima.
30.04.2017 | 08:37
zabac kaže:
Tko ti brani uvesti auto na metan?
Imaš i aute koji idu na alkohol pa ne žuljaš. Nije Hrvatska za to kriva, ni tebi ni ostalima.
Nejasno mi je koji je uzrok fascinacijon s autina od 200KS. KOji će ti vrag? Ako ti i treba, što te briga koliko troši. Ako možeš istovariti 50.000€, onda ti je zadnja briga benzn.
Najsmješniji mi je Porsche Panamera 4 E-Hybrid i sigurno ima start-stop funkciju. Ovo je švapsko preseravanje s autom od preko 400KS. Samo čekam kad budu napravili start-stop na avionima.


Kako poznam par ljudi koji su dosli svojim radom a ne pljackom i politickom podobnosti do ajmo reci "para" tako ti isto mogu reci da onaj tko ih je stekao radom nece ih trositi sakom i kapom tamo di netreba trositi. Takvi ljudi ako mogu voziti auto od 400ks a da trosi 5l/100km manje ce takvog kupiti i voziti. Nece se rasipavati. Kako je rekao moj sef, stedi se dok se ima. Covjek je kupio Audi A6 sebi kao poslovni auto da bi ustedio u odnosu na hibrida jer da je nastavio voziti priusa, dugorocno bi ga taj prius kao puno niza klasa auta kostao puno vise.

Po tebi bi svaki auto od 400ks trebao trositi kao dobar americki V8 jedno 40l/100km jer eto ako ima za auto neka baca pare za gorivo? Ili puno bolje zvuci prosjek od 12l/100km?

Bogati ljudi nisu budale da bi bacali pare u vjetar. ( oni koji su svoje pare zaradili svojim radom)
30.04.2017 | 08:39
Ako audi trosi toliko malo, to je fantasticno. Doduse, sigurno ga vozi netko s laganom nogom. Kod mene sigurno ne bi bilo tako. Vozio sam mercedes 3.0d s 224ks i prosjekom 10l i bmw 3.0d biturbo s 286ks i prosjekom 11,5l. Panamera dizel je trosila jako malo - 7,5l mojim tempom, ali voziti jakog benzinca je ipak puno ljepse, pogotovo kad mu elektromotor digne okretni moment.
  • Hammer
  • Posjetitelj
30.04.2017 | 08:47
JOHN kaže:
Mogu zaključiti da je puno lakše i bolje voziti diesela nego benzinca atmosferca do kojih 130ks. Jači benzinac atmosferac ili turbak je naravno sasvim druga priča, no postavlja se pitanje ugradnje plina. Danas su gotovo svi benzinci s direktnim ubrizgavanjem a instalacije za njih kod nas nema niti ih ima na vidiku, a oni koji su ih ugradili moš nabrojat na prste jedne ruke. Cijena instalacije i ugradnje za direktaša su preko 15000kn.
Vani recimo mercedes i audi rade vozila pogonjena na CNG, kod nas nula, a plina ko dreka. Apsurd samo takav.
Kad bi mogao i imao za birat, onda bi jednog manjeg na struju za gradsku vožnju, a drugog(karavan ili SUV) s nekim atmosfercem(3 litre, +400Nm, +200KS) koji bi išao na CNG.


Zašto CNG, kada je CNG skuplja i kompliciranija instalacija i pohrana goriva o0d LPG-a, zbog toga je CNG i ostavljen uglavnom za vrlo mali broj tržišta (i u EU je CNG vrlo rijetka sorta), a služi uglavnom za teška vozila tipa autobusa gradskog prijevoza (i ZET ima CNG autobuse, no za njih imaju i vlastitu punionicu, za ostale je jedino ona na Radničkoj u INA-i).

U tom razredu snage do 130 KS jasno je da diesel više "osvaja" zbog izraženijeg okretnog momenta (benzinci tih snaga su u momentu osjetno slabiji od diesela), pa ti ta startnost čini prednost, no danas su slabiji auti od cca 130 konja ionako rezervirani za nezahtjevne korisnike (čitaj one sa manje novaca, jer jeftiniji auto najčešće ne troši manje - iako oni na to računaju).

Instalacije plina se danas bez problema - govorim o direktnom, skevnet plinu - mogu naći već za cca 1000 eura, isplativost ulaganja je kod motora iznad 2500 ccm i prosječnom vožnjom godišnje za manje od 12 mjeseci. O čistoći ispuha i ostaloga ne treba govoriti, dieseli su zagađivačko smeće, apsolutno su najprljaviji, za razliku od plinaša kojima je CO2 = nula, jer plin izgara 100%, dok benzin, a osobito diesel o tome mogu samo sanjati.

Filozofija odabira ti je maltene istovjetna mojoj, samo što bih obvezno uzeo jeftiniji, široko dostupniji i pouzdaniji LPG a ne CNG.

smayoo kaže:
Sve je to najprije politika, pa onda marketing, pa financijski interesi (dakle, opet politika), pa svašta nešto drugo, pa tek onda tehnika.


Ma to je tehnika u prvom redu, diesel se ne može dovesti ni izbliza na razinu tehničke perfekcije kao benzin ili plin, jer svojom konfiguracijom, težinom, pa i temeljnom namjenom diesel nije dobro rješenje za osobne automobile, no ljudi se love na tu skupu tehnologiju isključivo zbog "jeftinijeg goriva", tj. zbog manje potrošnje istoga. No pitanje na koje ne vole trošiti vrijeme je za koliko će im se isplatiti plaćanje nerijetko dosta viših cijena diesel vozila kod kupnje... kada bi uključili i realne troškove održavanja, prestaje svaka prednost, a kada mu u jednadžbu stavimo i benzinac sa plinom, diesel je u 99% slučajeva čisti luzer. Ima najnovijih diesela koji troše 4-5 litara, no takav košta brdo love i u startu je skuplji podosta tisuća eura od paralelnog benzinca. Ja bih tada radije dao tisuću eura na ugradnju plina i opet bio bezbrižniji za održavanje i vozio se jeftinije.

smayoo kaže:
Ali ne slažem se (nikako!) da je diesel nešto "vrlo" nečist u odnosu na benzinski motor. Upravo suprotno. Benzinski motori, svim katalizatorima usprkos, emitiraju reda veličine 10x više (po normalnom kubnom metru dimnog plina) dušičnih oksida koji su kancerogeni i zapravo najopasniji za ljude. Dieselski motori emitiraju jedino više čađe (krutih čestica) radi čega su ti DPF, a ona je jedino vidljivija i zapravo nije osobito štetna.


Daj to malo potkrijepi dokazima, uključi i količine čestica i troškove održavanja - kod benzinca nepostojećih dijelova... jer nije sve baš tako kao prikazuješ da utješiš sebe, imao sam svakakvih auta, i čistih benzinaca i dobrih diesela (BMW, Mazda, Mercedes, VW...) i cca 5 plinaša do sada (u rasponu od 1800 do 4300 ccm), pa eto mislim da jesam onaj koji o tome sudi na temelju objektivnih iskustava...

smayoo kaže:
Voziti benzinac s plinom može biti jeftinije za neke male kilometre godišnje. Ja sam na cca 50.000 godišnje, ±10.000. Pretežno autoceste i otvorene ceste. S troškovima servisa, ne vidim matematiku po kojoj je to povoljnije ikako drugačije nego dieselom.


Računica ti je nemalo pogrešna. Plin se isplati prvenstveno nekome tko vozi PUNO (osnovna zdrava logika stvari veli da što se voziš više - štediš više, pa ne kužim tu tvoju logiku...).

Ja sam donedavno imao E430 sa LPG-om. Znači, V8 motor sa 400 Nm i 280 KS, automatik mjenjač, tempomat. Prosječna potrošnja je bila cca 11-12 litara plina u mix-ciklusu, što je u cijeni trenutno a 4,18 kuna = dobro ispod ili u ravni sa 50 kuna na 100 km. Ne znam koji si ti diesel vozio da je tako super-isplativ, no sigurno po performansama nije bio ni sluga tom mojem E430, a gotovo sam siguran da nije ni trošio manje u kunama po 100 km. Potrošnja diesela da je ispod 50 kuna na 100 km morala bi biti prosjek cca 5,5 litara, što unatoč pričama - ima ipak jako malo njih.

Održavanje plinaša je neusporedivo jeftinije od bilo kojeg diesela, plinaš je u biti benzinac sa dodatnim troškom od 500 kuna pri registraciji i filterom plina svakih 10.000 km koji košta 120 kuna. Nema dizelskih dizni, kojekakvih pumpi osjetljivih na lošije gorivo, nema tu masu velikog diesela i brda osjetljivih dijelova, grijača itd itd... promijeniš svjećice - koje su kikiriki troška naspram grijača i dizni, nema ni DPF-a (koji kada ode, pripremi cca 12.000 kuna za diesel veličine 2000-2200 motor, kolega je sa E200 CDI upravo u toj fazi...).

Zajedno sa troškovima održavanja, nema diesela koji je jeftiniji za vožnju od LPG-a. Puno ljudi koji nude zamjene diesela za plinaša po oglasnicima to isto vidi i zna, jedino tebe muči elementarna matematika.

smayoo kaže:
LPG kao gorivo nije, u smislu NOx emisije ništa manje štetan od benzina.


Daj malo provjeri, nešto si krivo shvatio. I uključi i količinu CO2 u usporedbi sa dieselom. Očito su vani budale kada zabranjuju ulazak dieselima u sva zagađenija područja, a tu odluku su donijeli na temelju ipak nekih parametara i pokazatelja koje su tumačili ljudi koji ipak znaju malo više od tebe i u tome su stručniji.
30.04.2017 | 09:45
Auto o kojemu pričamo košta od 100-200k €. Ja to ne mogu platiti.
Pa moj auto košta manje nego taj popust!
  • Hammer
  • Posjetitelj
30.04.2017 | 09:54
zabac kaže:
Ono za start-stop je bila retorika. Njemci toliko bronu o ekologiji da od silnih eura koje grabe i trpaju u džep ne vide bit. WV j evarao na količini smrada kojeg ispuštaju, a njemci su to sve zataškali i pokrili (dok naši udre po Agrokoru, a iste su lopine kao i WV, ako WV nije veći)..


Nije tu VW ništa kriv više negoli svi ostali, već je kriva dvoličnost cijelog sustava koji je baziran i proveden na - laički rečeno - bajkama kojima se šopa javnost... ne postoji vozilo koje realno zadovoljava nekakve Euro6 ili koje već eko-klase, jer su to sve samo razredi tolerancija u postotcima od željenog rezultata da bi se on mogao kititi nekakvom Euro-klasom. Razred tolerancije se odnosi da kada motor postigne određenu postotnu količinu razine ispušnih štetnih tvari - tada ostvaruje pravo na etiketu više Euro-klase, iako je količina ukupnih tvari daleko iznad onoga što je deklarirano, ali ta dvoličnost, sa kojom se javnost ipak "ne opterećuje" (po nalogu istih tih proizvođača), caruje i dan-danas. Materijala koji to detaljno objašnjavaju ima na internetu sasvim dosta.

VW diesel-skandal je samo politička igra koju su namjestili Ameri koji žele umanjiti uspjeh europskih auta na američkom tržištu, osobito VW-a koji je tamo daleko najprodavanija marka i koji je zaslužan za gašenje najmanje 4 velike auto-kompanije u SAD-u. Američki auti su koma po pitanju razvoja, potrošnje i ekologije (i nekvalitete), zato SAD i ne pristaje na mjerenje CO2 i NOx po međunarodnim standardima, nego imaju svoje homologacijske i ekološke norme, gdje su smislili mjerenje po jedinici zapremine.

To je, jasno, logička nebuloza, jer Majci Prirodi je posve svejedno koliko neko vozilo ispušta po jedinici zapremine (a 100 ccm) - zagađenje nastaje zbog ukupne količine štetnih tvari.. primjer za shvaćanje je - imam motor od 2000 ccm koji izbacuje npr. 6 grama CO2 po 100 ccm zapremine, ili ukupno 120 grama za cijeli motor (2000 ccm : razredi po 100 ccm = 20 razreda, i tih 20 rezreda/jedinica mjere x 6 grama = 120 grama ukupno). Istodobno Amer ima motor koji izbacuje 5 grama na 100 ccm, i on onda tvrdi kako je njihov motor "najčišći na svijetu", no problem koji prešućuje je što njegov motor ima 5000 ccm i ukupno izbacuje 300 grama CO2 u prirodu - e to je spika o kojoj oni ne žele govoriti, zato se drže kao pijan plota tih jedinica zapremine od po 100 ccm i na tome grade svoj "ekološki duh".

Američki problem i gornja posljedica je i što je njihova tehnologija zastarjela, desetljeća skupih ulaganja u razvoj Europe i Japana nije se ticao Amerike jer su se oni bahatili zbog jeftinog goriva, pa su prodavali iste ili minimalno poboljšane motore desetljećima, smanjenje potrošnje je bila tema za budale, a zapremine europskih motora predmet ismijavanja... imali su small block i big block, sa time šopali desetke marki i modela, no kriza je pokucala i na njihova vrata, a desetljeća trpanja profita u džep, umjesto reinvestiranja u razvoj, došla su na naplatu.

To je ugasilo veliku većinu američke auto-industrije, a i sam Bush je na pitanja o prilagodbi ekološkim standardima Protokola iz Kyota itd rekao da bi isti "uništili američku industriju", jer je svjestan da SAD nema potencijala dostići desetljeća razvoja modernih motora, pa bi ista - da bude konkurentna - morala kupovati tuđe licence i to debelo plaćati, što se pak kosi sa američkim ponosom i "way of life", te tradicijom "auto-makers-nation"...

Na kraju im glave nisu došle te prilagodbe i licence, nego vlastiti kupci koji su se jednostavno okrenuli europskim i japanskim markama (zbog nedostatka američkih konkurentnih modela u naftnoj krizi i visokih cijena goriva po galonu), pa je do danas preživjela samo velika trojka, kojoj core-business i nisu osobni auti (Ford, GM, Chrysler - iako ovaj zadnji od 2014.-e i nije američki, nego europski, po kapom Fiata... zato ga zamjenjuje rastući Tesla).

Trump to želi promijeniti i prisiliti američkem kupce da kupuju američke aute, no problem je što su isti ipak previše nekonkurentni, pa sad smišlja masu protumjera poput poreza (da bi to uspio porezima morao se sam odreći TTIP-a, u kojima ne bi mogao nametati poreze) kako bi osigurao toj zastarjeloj krami ipak neku prodaju u razredima osobnh auta, dok u razredima pick-upova ionako nemaju problema, obzirom su te klase auta neinteresantne ostatku svjetskog tržišta.

dpasaric kaže:
@Hammer Jedina opcija koju nikada ne bih niti razmotrio je auto na plin. Ako je radi štednje, a nema što drugo biti, onda se opet radi Frankenstein od auta, dodaje drugi tank, a auto nikada ne radi kako treba. čak niti s najskupljim instalacijama.


Očito se baš i ne kužiš u plinaše, robuješ predrasudama. Nikakvi Frankenštajni, nikakav napor ili problem, već razuman i najisplativiji izbor kojim pomiriš visoke performanse sa niskim troškovima eksploatacije (i to radi odlično!!) - što kod diesela NE MOŽEŠ. Ili štediš, ili ga spališ, diesel jednostavno nije napravljen za visoke performanse, i to je amen. Možeš sliniti po cesti na minimalnom gasu misleći i guštajući kako trošiš 5 litara - za iste troškove na 100 km ja si mogu priuštiti i visoke performanse.

dpasaric kaže:
Tko želi štedljiv auto može kupiti dizel i stvar je barem ono što jest - bez glume. Dizel je trajan, štedljiv i još dugo će biti prvi izbor mnogih vozača. Npr. ne bih niti s elektromobilom niti s benzicem izvukao Rijeka-Prag bez tankanja i još s ostakom u tanku.


Nema tu nikakve glume, puno proizvođača ti serijski ugradi i plin još u tvornici ako hoćeš, samo naruči - kakva gluma? To je samo inteligentan izbor, ništa drugo.

Diesel je trajan, pod uvjetom da ga redovito i skupo održavaš, osobito ako je nov, no tada si ga i platio masno, debelo skuplje nego paralelni benzinac, a isplatiti ćeš ga najčešće kada to već bude izraubana krama od auta. Ako nešto krepa prije, nećeš ga zbog skupih dijelova isplatiti - nikada.

Rijeka - Prag ne bi izvukao sa samo benzincem, ali bi sa benzincem sa plinom (moj E430 je imao tank od 100 litara, mogao sam natankati cca 95 litara zbog tako postavljenog plovka, i sa time napraviti preko 800 km za 400 kuna - jasno, uz manji trošak na 100 km od tog tvog diesela, i uz neusporedivo bolje performanse - jer ti ni ne znaš koji to diesel ima limitator na 250 km/h...).

Sa druge strane, ne idem preko Sahare da mi ta izdržljivost nešto životno znači - ionako moraš stati da odmoriš, protegneš, pojedeš, samo bi budala odvozila 1200 km u komadu i tako ugrožavala druge, jer ti ipak nisi tako izdržljiv i neumoran kao motor ispod haube, to je besmisleno precjenjivanje i forsiranje sebe. Pumpi za tankanje od Rijeke do Praga ima barem 100 - prema tome, što mi to znači da ne moram tankati??

dpasaric kaže:
A auto na struju kao auto "za gušt" nije opcija ako se ne radi o Concept_One


Pa i Tesla bi, u usporedbi bilo kojeg tvog preferiranog modela, bio auto za gušt, jer ubrzanja i Tesle S su nedostižna za bilo koji diesel ili i za 98% benzinaca. Kako onda to nije gušt kad imaš na raspolaganju maksimalni moment već od 0 okretaja? Imaš masu videa na YT, pa pogledaj što čovjek radi sa njim od semafora do semafora... diesel? Don't make me laugh...

zabac kaže:
Auto o kojemu pričamo košta od 100-200k €. Ja to ne mogu platiti. Pa moj auto košta manje nego taj popust!


Ja sam imao Mercedes E430 iz 1997, kojeg možeš kupiti (ili rašireniji i manje egzotičan E320 sa "samo" 220-230 KS) već za cca 3-4.000 eura a da je u stvarno vrlo dobrom stanju. Jasno, za cijenu jedne nove Škode Octavije diesel možeš uzeti Mercedes E320 ili E350 star 5 godina, još uvijek debelo pod svim garancijama, koji je imidžom, kvalitetom, opremom, performansama, pojavom, kvalitetom itd itd itd i tada najmanje 5 prečki iznad te Octavije u svakom pogledu...

Jasno, oni koji su mentalno u vremenu Henryja Forda i njegove izreke "da je najbolji auto - novi auto" (iz vremena kada on praktički nije imao konkurenciju u cijeni novog auta i tako je mudro reklamirao prodaju svojih auta), radije će uzeti novu Daciu Duster, jer "novo je novo", no ja osobno aute ipak dijelim po nekim drugim parametrima (i taj "status" novog auta će vrlo brzo prestati, nakon samo 6 mjeseci i 6000 km taj auto više ni zakonski nije nov, a onda što imaš...? Daciu?).

Znači, sve je samo stvar izbora, po meni je i 10 godina star Mercedes svakako bolji auto od godine dana stare Octavije ili posve nove Dacie, no ljudi kod nas robuju i kompleksima, ipak nije malo da se barem jednom u životu pohvališ da si kupio novi auto iz salona, pa makar bio posve neadekvatan tvojim potrebama i 5 klasa ispod dobrog rabljenog (zato su kod nas najprodavaniji "obiteljski" auti Opel Corsa, Renault Clio i slični auti "visokih performansi i odlične ponude prostora")... i tu školu sam prošao. I rekoh - nikad više... gubitak vrijednosti je parametar za sebe, o kojem ovce ne vole misliti. A trebale bi - jer je isti i najskuplja stavka.
30.04.2017 | 11:03
Hammer kaže:

Očito se baš i ne kužiš u plinaše, robuješ predrasudama. Nikakvi Frankenštajni, nikakav napor ili problem, već razuman i najisplativiji izbor kojim pomiriš visoke performanse sa niskim troškovima eksploatacije (i to radi odlično!!) - što kod diesela NE MOŽEŠ. Ili štediš, ili ga spališ, diesel jednostavno nije napravljen za visoke performanse, i to je amen. Možeš sliniti po cesti na minimalnom gasu misleći i guštajući kako trošiš 5 litara - za iste troškove na 100 km ja si mogu priuštiti i visoke performanse.

Nema tu nikakve glume, puno proizvođača ti serijski ugradi i plin još u tvornici ako hoćeš, samo naruči - kakva gluma? To je samo inteligentan izbor, ništa drugo.

Diesel je trajan, pod uvjetom da ga redovito i skupo održavaš, osobito ako je nov, no tada si ga i platio masno, debelo skuplje nego paralelni benzinac, a isplatiti ćeš ga najčešće kada to već bude izraubana krama od auta. Ako nešto krepa prije, nećeš ga zbog skupih dijelova isplatiti - nikada.

Sa druge strane, ne idem preko Sahare da mi ta izdržljivost nešto životno znači - ionako moraš stati da odmoriš, protegneš, pojedeš, samo bi budala odvozila 1200 km u komadu i tako ugrožavala druge, jer ti ipak nisi tako izdržljiv i neumoran kao motor ispod haube, to je besmisleno precjenjivanje i forsiranje sebe. Pumpi za tankanje od Rijeke do Praga ima barem 100 - prema tome, što mi to znači da ne moram tankati??

Pa i Tesla bi, u usporedbi bilo kojeg tvog preferiranog modela, bio auto za gušt, jer ubrzanja i Tesle S su nedostižna za bilo koji diesel ili i za 98% benzinaca. Kako onda to nije gušt kad imaš na raspolaganju maksimalni moment već od 0 okretaja? Imaš masu videa na YT, pa pogledaj što čovjek radi sa njim od semafora do semafora... diesel? Don't make me laugh...

Jasno, oni koji su mentalno u vremenu Henryja Forda i njegove izreke "da je najbolji auto - novi auto" (iz vremena kada on praktički nije imao konkurenciju u cijeni novog auta i tako je mudro reklamirao prodaju svojih auta), radije će uzeti novu Daciu Duster, jer "novo je novo", no ja osobno aute ipak dijelim po nekim drugim parametrima (i taj "status" novog auta će vrlo brzo prestati, nakon samo 6 mjeseci i 6000 km taj auto više ni zakonski nije nov, a onda što imaš...? Daciu?).

Znači, sve je samo stvar izbora, po meni je i 10 godina star Mercedes svakako bolji auto od godine dana stare Octavije ili posve nove Dacie, no ljudi kod nas robuju i kompleksima, ipak nije malo da se barem jednom u životu pohvališ da si kupio novi auto iz salona, pa makar bio posve neadekvatan tvojim potrebama i 5 klasa ispod dobrog rabljenog (zato su kod nas najprodavaniji "obiteljski" auti Opel Corsa, Renault Clio i slični auti "visokih performansi i odlične ponude prostora")... i tu školu sam prošao. I rekoh - nikad više... gubitak vrijednosti je parametar za sebe, o kojem ovce ne vole misliti. A trebale bi - jer je isti i najskuplja stavka.


S dijelom se slažem, s dijelom ne - jer imam drugačija iskustva.

Moj uzorak vlasnika auta s plinom koje poznajem (a to je sve ove godine njih 15-ak) je u 100% slučajeva bio problematičan. Kako sam auto entuzijast i stalno "visim" na 3 velika auto foruma, mnogo i čitam o iskustvima drugih. Uglavnom, problemi su nemiran rad na minimumu, velik nedosatatak snage, a tu je još poteban atest, drugi tank, skupa instalacija i stanice za plin koje nisu raširene. Plin je za mene potpuno neisplativa priča u benzincu jer benzinac se danas vozi za gušt, a ako ga uništiš plinom onda i nije gušt. To koliko benzinac više potroši u toj gušt vožnji vikendom ne može opravdati priču s plinom niti kroz višegodišnje korištenje.

Što se tiče dizela, prošla su vremena niskih performansi. U nekoj srednjoj višoj klasi s ispod 9 sekundi do 100 i preko 200 km/h i ogromnim okretnim momentom većina takvih auta je vrlo živahna. Održavanje polovnog dizela je više nego razumno i isplativo. Moj prvi dizel sam prodao sa 214.500 km, kvarova na samom motoru nije niti imao, samo potrošne stvari. Moj sadašnji dizel ima 245.400 km, a ženin 283.500 km. Dakle, rekao bih da sam vrlo kvalificiran za pričati o njihovom održavanju. Ne vidim kombinaciju u kojoj mi auto na plin može ponuditi takvu ekonomiju, lakoću održavanja i performanse kao dobar dizelaš.

Ono s izdržljivošću i dugom vožnjom - slažem se, to nije bitno, to je bio moj primjer više zbog male potrošnje, a ne zato jer bih uživao voziti toliko dugo bez odmora, to je svakako opasno.

Ubrzanja Tesle su super, ali to nije ono što čini vožnju sportskom. Tesla je izuzetno težak. "Vožnja od semafora do semafora" je za seljačine. Sportska vožnja je idealna u autu do 1.000 kg, najviše 1.300 kg. Velik dio užitka sportske vožnje je u angažmanu vozača, a ne u tome da ga inteligentan stroj vozi. Zato je bitno da se brzine mjenjaju ručno, da imaš mjenjač, da čuješ zvuk motora, šuštanje kočnica, a ne da se brzo i sterilno provezeš uz upravljanje elektronikom. Da ne pričam o tome koliko jedan Tesla košta.

Što se tiče novih automobila, potpuno se slažem. Sam ne bih nikada kupio nov auto osim da sam zaista bezobrazno bogat. Za mene je "nov auto" auto star 10 godina. Krivulja isplativosti je vjerojatno najbolja na oko 5 godina starosti, ali meni je to još uvijek preskupo.
30.04.2017 | 11:39
Na bmw-u sam na 75.000 mijenjao vecu turbinu, dva puta sve grijace i razvod - ne znam kako se to zove. Na mercedesu grijace, motorice ler gasa valjda pet puta, sonde i sad na kraju injektore. Sve samo ne jeftino...
30.04.2017 | 11:48
Čudna mi je logika ta da kupujem stari aut i onda ulažem u njega. Nakod 10-ak godina nakon zamora materijala, koliko je pouzdan taj auto? Nism automehaničar i vozim u ovlažteni servis. O popravci auta ne znam baš puno.
Ne budem kupio Daciu, ali Nissana budem i to novoga.
  • Hammer
  • Posjetitelj
30.04.2017 | 11:56
dpasaric kaže:
Moj uzorak vlasnika auta s plinom koje poznajem (a to je sve ove godine njih 15-ak) je u 100% slučajeva bio problematičan.


Možeš imati uzorak od njih 20 koji svi imaju iste/slične aute/sustave/a time i probleme, no sam sam izvozio puno na npr. BMW 525i, pa Passat V6 2.8, Mercedes E430... nikada nikakvih problema, a niti ekipa koju pak ja znam - isto ne bilježi išta spomena vrijedno... motor na plinu uvijek radi tiše, bolje, kvalitetnije nego na benzinu, izgaranje je potpuno i vožnja je ekološkija.

Problem je što ti pričaš iz nečijih drugih iskustava, a ne svojih, a ti ljudi su sami kao i svi - ne bi priznao da je sam kriv za nešto da ga ubiješ, uvijek je nešto ili netko drugi kriv, pa tako i onima koji nisu bili kod pravog mehaničara zadnjih 150.000 km, plin nije mijenjan filter zadnjih 40.000, a podešavanje mapa na laptopu valjda nikada...

Tu je najvjerojatnije problem lošeg i nepodešenog sustava, moguće i loše ugradnje, neodržavanja auta i nepoštovanje određenih specifičnosti plina kao takovog (ne u smislu da se nečeg trebaš odreći, ali npr. da koristiš kvalitetnije svjećice sa višim toplinskim koeficijentom jer plin izgara višim temperaturama - to da, to ne pretpostavlja ništa ekstra odricanja ili kemijanja, no ipak treba znati neke stvari i ne šparati na krivim mjestima... osobito jer je razlika u cijeni možda 10 kuna po svjećici za slijedećih 30.000 km... na tome štede likovi koje ni ne uzimam pod primjer ičega - osim gluposti)...

Što se tiče takovih priča, nema tu razlike od diesela - ako si autu maćeha, on će ti to vratiti, a ti ćeš redovito za to optuživati nekog ili nešto drugo, nećeš nikad reći da si kriv, jeo govna štedeći gdje i kada ne treba sam određujući servisne intervale po svojoj lijenosti i besparici...

dpasaric kaže:
problemi su nemiran rad na minimumu, velik nedosatatak snage, a tu je još poteban atest, drugi tank, skupa instalacija i stanice za plin koje nisu raširene.


To su sve simptomi likova koje sam gore spomenuo. Nemiran rad ne može biti ako je ostatak sustava zdrav, no kod loših kablova, svjećica, filtera, neispravnog ili lošeg motorića ler-gasa itd itd - on se "zaletava", ne radi mirno itd... no tu je sam plinski sustav najmanje kriv, greška je u ostatku sustava, koji - kao i kod svakog auta - zahtijeva održavanje i servis.

Nedostatak snage? U vršnim vrijednostima - DA, no kada trebaš vršne vrijednosti - prebaciš u vožnji na benzin, odradiš što trebaš i vratiš... no u donjih 90% režima rada to nije nikada problem... čak ni meni koji se volim "poganjati"...

Atest radiš jednom u deset godina i košta 800 kuna, ispituje se tlačnost plinskog spremnika. Drugi tank - je, ako misliš na benzinski kao prvi, ali to ne smeta, plinski nije ništa nesigurniji ako je kvalitetno složen, to nije "bomba" kako to neuki misle... stanice za plin? Misliš pumpe? Pa kod nas maltene svaka druga pumpa ima i LPG, kome to nije dovoljno...

dpasaric kaže:
Plin je za mene potpuno neisplativa priča u benzincu jer benzinac se danas vozi za gušt, a ako ga uništiš plinom onda i nije gušt. To koliko benzinac više potroši u toj gušt vožnji vikendom ne može opravdati priču s plinom niti kroz višegodišnje korištenje.


Očito nisi pročitao, shvatio ili uopće htio shvatiti moju računicu, npr. uz Passata 1.9 TDi PD sam imao i Passata V6 2.8, direktna usporedba na istom autu iz prve ruke i mojeg osobnog iskustva, bez da imam protiv išta prema TDI-ju (da imam, nebih ga kupio)... kakvo uništavanje plinom? Zvučiš kao neinformirani hejter koji silom mora biti u pravu, iako prodaje predrasude o kojima sam ne zna ništa... prije ćeš uništiti bilo koji diesel nego LPG benzinca, jer dieseli su vrlo osjetljive biljke ako ih imalo forsiraš.

Plin i ne ugrađuju ljudi koji imaju aute za vikend-vozikanje (takovima se ne isplati zbog par tisuća km godišnje), plin ugrađuju ljudi koji se puno voze i na tome štede velike iznose novca. Takovima se plin isplaćuje već za pola godine... ja se ne vozim puno, no na 525i mi se isplatio nakon ni 11 mjeseci.

dpasaric kaže:
Što se tiče dizela, prošla su vremena niskih performansi. U nekoj srednjoj višoj klasi s ispod 9 sekundi do 100 i preko 200 km/h i ogromnim okretnim momentom većina takvih auta je vrlo živahna.


Voziti diesela takovim tempom je i jako skupo u potrošnji i još više u održavanju. Takova vožnja ubija DPF, dize i još nekoliko "nebitnih" detalja koji svaki košta malo bogatstvo i koje - benzinac sa plinom niti nema... onaj tko se voli voziti 200 taj i ne kupuje diesel, ili koji ga prži po principu "prvi na semaforu"... to je smrt za diesel. Vidio sam diesela, i to novih, u rukama takvih "štediša", koji su počeli bacati prve crne oblačke već nakon desetak tisuća km...

dpasaric kaže:
Održavanje polovnog dizela je više nego razumno i isplativo. Moj prvi dizel sam prodao sa 214.500 km, kvarova na samom motoru nije niti imao, samo potrošne stvari. Moj sadašnji dizel ima 245.400 km, a ženin 283.500 km. Dakle, rekao bih da sam vrlo kvalificiran za pričati o njihovom održavanju.


Koje potrošne stvari i koliko koštaju dize, grijači i filteri, da ne spominjem ako ode neki senzor... kod novijih diesela i CDI motora jedna diza je 250 eura puta broj cilindara. Kod mene je jedna najbolja svjećica 80 kuna puta broj cilindara. To što nisi imao problema ne znači da nećeš. Nedajbože, ali... za 250 eura ja napravim generalku motora, a ne da promijenim jednu dizu...

dpasaric kaže:
Ne vidim kombinaciju u kojoj mi auto na plin može ponuditi takvu ekonomiju, lakoću održavanja i performanse kao dobar dizelaš.


Znam da ne vidiš, već rekoh da ne želiš vidjeti.

dpasaric kaže:
Sportska vožnja je idealna u autu do 1.000 kg, najviše 1.300 kg. Velik dio užitka sportske vožnje je u angažmanu vozača, a ne u tome da ga inteligentan stroj vozi. Zato je bitno da se brzine mjenjaju ručno, da imaš mjenjač, da čuješ zvuk motora, šuštanje kočnica, a ne da se brzo i sterilno provezeš uz upravljanje elektronikom. Da ne pričam o tome koliko jedan Tesla košta.


Huh, predrasude iz romantičnih filmova... to su teorije koje nemaju veze sa današnjicom. BTW, današnji supersportaši su redom prvenstveno - automatici. Ili - da ti srce bude na mjestu - najčešće su sekvencijalni (tiptronic) mjenjači, no poanta je da te tu i opet vozi inteligentan stroj, jer nema smisla rasipati gušt ceste i krajolika na izračune momenta pri određenom broju okretaja i onda doziranju spojke - to više odavno nemaju ni u F1. Ne vozi tebe tu elektronika, ali ti pomaže da svoje izvjesno neznanje ne pretvoriš u tragediju, da svoju pažnju usmjeriš na važnije stvari. Osobito kod današnjih velikih snaga i okretnih momenata koji u vrijeme te romantike nisu ni postojali...

dpasaric kaže:
Što se tiče novih automobila, potpuno se slažem. Sam ne bih nikada kupio nov auto osim da sam zaista bezobrazno bogat. Za mene je "nov auto" auto star 10 godina.


Tu smo znači negdje, ajde da se barem u nečemu složimo!...
  • Hammer
  • Posjetitelj
30.04.2017 | 12:04
nvarga kaže:
Na bmw-u sam na 75.000 mijenjao vecu turbinu, dva puta sve grijace i razvod - ne znam kako se to zove. Na mercedesu grijace, motorice ler gasa valjda pet puta, sonde i sad na kraju injektore. Sve samo ne jeftino...


Naravno, samo to diesel-fanovi ne žele vidjeti...

zabac kaže:
Čudna mi je logika ta da kupujem stari aut i onda ulažem u njega.


Auto star deset godina nije star, uvjetno rečeno, auto postara neredovito održavanje i loš vozač, može auto biti star 20 godina i perfektan, i star 5 godina i biti komad smeća... sve ovisi koliko je uništavan nebrigom i neservisiranjem...

zabac kaže:
Nakod 10-ak godina nakon zamora materijala, koliko je pouzdan taj auto? Nism automehaničar i vozim u ovlažteni servis. O popravci auta ne znam baš puno.


Zato zamor materijala preveniraš redovitim servisima u kojima se mijenjaju zamorene stvari. I to je jeftinije od kupnje novog auta. Iako je zamor materijala vrlo rijedak fenomen kod auta...

zabac kaže:
Ne budem kupio Daciu, ali Nissana budem i to novoga.


Nećeš kupiti drek, kupit ćeš govno - ali zamotano u ljepši celofan... na to se svodi... Dacia i Nissan su maltene isti auto, samo drugog imena i vanjštine, no najvažniji dijelovi su svi Renault - motori, šasije, getribe, ovjesi, kočnice itd itd... u čemu je razlika između Dustera i Qashqaija? U izgledu... iako to nisu loši auti, ali je sve to isti shit...
30.04.2017 | 12:22
Hammer ja pričam o instalaciji na bazi direktnog ubrizgavanja bez isparivača, gdje se koristi tvornička visokotlačna pumpa i tvornički injektori. Znači za direktno ubrizgavanje, ne indirektno. To su tzv LPG Ldi sustavi. Pod zadnje(pred nekih 2-3mjeseca) to je bilo nešto preko 17000kn za recimo nekog turbaka s direktnim ubrizgavanjem (WAG, BMW, Mercedes itd).
30.04.2017 | 12:27
Onaj tko u tfsi recimo ugradu sekvent, nije se baš usrećio ni po uštedi niti po normalnom radu motora. Za to postoje sad nove instalacije, ali su skupe.

I smayoo, da, ušteda na plinu je velika, pogotovo za one koji prelaze preko 15000km godišnje. Pod uvjetom da nije riječ o direktašima.
  • Hammer
  • Posjetitelj
30.04.2017 | 12:56
JOHN kaže:
Hammer ja pričam o instalaciji na bazi direktnog ubrizgavanja bez isparivača, gdje se koristi tvornička visokotlačna pumpa i tvornički injektori. Znači za direktno ubrizgavanje, ne indirektno. To su tzv LPG Ldi sustavi. Pod zadnje(pred nekih 2-3mjeseca) to je bilo nešto preko 17000kn za recimo nekog turbaka s direktnim ubrizgavanjem (WAG, BMW, Mercedes itd).


OK; no naveo si primjer najskuplje opcije, iako se može uz jednako dobre, pa i manje problematične i rizične rezultate, proći i duplo jeftinije.
30.04.2017 | 14:58
Hammer kaže:
JOHN kaže:
Hammer ja pričam o instalaciji na bazi direktnog ubrizgavanja bez isparivača, gdje se koristi tvornička visokotlačna pumpa i tvornički injektori. Znači za direktno ubrizgavanje, ne indirektno. To su tzv LPG Ldi sustavi. Pod zadnje(pred nekih 2-3mjeseca) to je bilo nešto preko 17000kn za recimo nekog turbaka s direktnim ubrizgavanjem (WAG, BMW, Mercedes itd).


OK; no naveo si primjer najskuplje opcije, iako se može uz jednako dobre, pa i manje problematične i rizične rezultate, proći i duplo jeftinije.

Na žalost, tamo negdje od 2010 godine ovo je jedina ispravna opcija za direktaše, sve ostalo su kemije koje nikad ne rade kako treba. Ne postoji druga opcija. Ovo na što ti misliš su klasične instalacije s injektorima i isparivačem koje se ugrađuju za 6000-10000kn(Prins kao najskuplja), ovisno o snazi, broju isparivača(za neke jače idu i po dva). Ja sam imao u svom OMVL, a najčešći su BRC, landi renzo, Lovato itd.

Brc ti sada nudi recimo taj LDI, no koliko ja znam nitko ga do sada u HR nije ugradio za potrebe direktaša
30.04.2017 | 15:05
nvarga kaže:
Ako audi trosi toliko malo, to je fantasticno. Doduse, sigurno ga vozi netko s laganom nogom. Kod mene sigurno ne bi bilo tako. Vozio sam mercedes 3.0d s 224ks i prosjekom 10l i bmw 3.0d biturbo s 286ks i prosjekom 11,5l. Panamera dizel je trosila jako malo - 7,5l mojim tempom, ali voziti jakog benzinca je ipak puno ljepse, pogotovo kad mu elektromotor digne okretni moment.


laganom nogom? nebi bas rekao. recimo za usporedbu moj prijatelj vozi bmw 320d automatic 2012 godina i prosjek mu je 11l dizela. nevozi se nista brze od tog audi-a. cak i sporije samo ne stedi gorivo tamo di ga moze stediti i nabija potrosnju.

kolega i ja vozimo iste kamione sa isto konja i potpuno istom tezinom tereta. sve je isto. vozimo zajedno Zagreb-Split i razlika u potrosnju bude do 9l/100km. jedan trosi oko 18l/100km a drugi 27l/100km.

Audi A4 2.0TFSI DTM edition iz 2007 godine (dignut na 272ks na kotacima mjereno) kad vozis tempomatom 130-140km/h koliko je i dozvoljeno u HR je oko 8l/100km potrosnja uz proracunatu voznju.

sve to oko potrosnje je jako ovisno o vozacu i svi misle da znaju voziti ekonomicno cak i u autoskolama uce voziti ekonomicno ljude ali kad cujete njihove teorije onda shvatite koliko tamo ljudi zapravo malo znaju.

Hammer je objasnio sve u vezi plina. Sve sto je rekao stoji samo je covjek dokazao da bi isao ugraditi plin sa kojim neces imati problema u autu moras biti veci strucnjak od onih koji ga ugrađuju da te ne smuljaju. Pola ljudi nezna ni kako izgleda svjecica, di se nalazi, cemu sluzi a da ne spominjem toplinsku vrijednost svjecice. Ako radi plina promjenis toplinsku vrijednost svjecice onda nema vise voznje sa njom na benzin jer je to jako opasno za sami motor, a nagledao sam se toga na skuterima. Ljudi su mi dolazili i pokazivali kolike su im rupe u glavi motora ostale od krive svjecice. Plin za sada radi super sa autima bez direktnog ubrizgavanja. Ti auti su svake godine sve stariji i stariji a novih takvih bas i nema. Koliko ce ti stari auti jos izdrzati. I bas da ces na mercedesu napraviti generalku za 200e je smijeh i komedija. Na fiat puntu 1.2 8v sa 44kw nemozes to napraviti za te novce jer te materijal kosta vise.

Nemaju svi ljudi problema sa dizelima. Evo ti primjer moga sefa. Covjek ode i kupit novog Audi dizela. Nabije 200 000km u 2-3 godine i proda ga. Osim redovnih servisa covjek nije osjetio niti jedan skupi servis auta. Zasto? zato sto on ne vozi stare rage po 10 godina starosti i vise koje su ljudi unistili. Za njega je dizel auto najpouzdaniji auto danas. i tako je u zemljama di ljudi mogu otici u kupiti novi auto u salon i prodati ga za 2-3 godine i uzeti novi. Probleme i nedostatke u dizelima otrkivaju balkanci( kao i ja) koji si ne mogu pristiti novi auto iz salona. Meni se kvario i dizel i benzin. kako je rekao Zabac iskljucivo jer je auto bio star i makar je imao malo kilometara nije to vise kao novo.

mi balkanci imamo kupovnu moc kakvu imamo a jos gore imamo mogucnosti financiranja novih vozila. da imamo 10% opcija koje imamo u njemackoj, bilo bi sigurno 30% vise novih auta na cesti.
  • Hammer
  • Posjetitelj
30.04.2017 | 16:20
jmarijano kaže:
Nemaju svi ljudi problema sa dizelima. Evo ti primjer moga sefa. Covjek ode i kupit novog Audi dizela. Nabije 200 000km u 2-3 godine i proda ga. Osim redovnih servisa covjek nije osjetio niti jedan skupi servis auta. Zasto? zato sto on ne vozi stare rage po 10 godina starosti i vise koje su ljudi unistili. Za njega je dizel auto najpouzdaniji auto danas.


Jasno, no pod "uvjetima" tvojeg šefa - niti jedan auto ne bi mu bio loš, jer kupiti novi auto danas je garantirano da niti sa jednim nećeš imati problema... prava kvaliteta auta se vidi kasnije, sa vremenom, a u prve tri godine, uz uredno mijenjanje ulja i filtera te ovjeru servisnih intervala po kilometraži, nemam ni ideju što bi mu i moglo otići, osobito ako vozi jedan tako skup auto - jasno, to je "sport" za one koji si to i mogu priuštitit, tako da taj šef nije primjer ičega, osim lovatora koji se i ponaša u skladu sa time... pod tim uvjetima najpouzdaniji auto bi bio i bilo koji benzinac, ili hibrid, ili bilo koji drugi...
30.04.2017 | 16:31
zabac kaže:
Nisam proucavao ako generator koji se sporo okrece proizvodi jaoko malo energije i sto bi se to trebalo disipirari?
Da li se moze generator u kratkom spoju vrtiti?
Bez ulozene energije, elektromotor ne bude stao kad hocemo vec kad ga trenje zaustavi.
Opce je potanje, ako je to tako dobro, zasto se to do sada nije ugradjivqlo u aute?


Da razjasnimo neke stvari za generator, nije baš vezano uz temu, ali onako usput da i drugi nešto saznaju. Iz tvog pitanja mi se nameće tvrdnja, da ako se generator sporo okreće da proizvodi malo energije, pa ako želimo povećat energiju povećamo broj okretaja na generatoru, tako sam to bar ja shvatio. Krivo, generator se uvjek vrti brojem okretaja za koji je projektiran i to se neda mjenjati. Mjenja se samo i povećava uzbuda, ako želimo više struje. Znači, povećamo protok vode kroz turbinu i automatski moramo povećati uzbudu tog generatora, da bi bio jači "teret" za generator i dobijemo više štroma.

Da umetnem još i ovo, kad je generator u kratkom spoju ( normalno da se ne vrti ) tad to služi da se pospješi sušenje namota, ako ima puno vlage.
30.04.2017 | 18:20
Hammer kaže:
jmarijano kaže:
Nemaju svi ljudi problema sa dizelima. Evo ti primjer moga sefa. Covjek ode i kupit novog Audi dizela. Nabije 200 000km u 2-3 godine i proda ga. Osim redovnih servisa covjek nije osjetio niti jedan skupi servis auta. Zasto? zato sto on ne vozi stare rage po 10 godina starosti i vise koje su ljudi unistili. Za njega je dizel auto najpouzdaniji auto danas.


Jasno, no pod "uvjetima" tvojeg šefa - niti jedan auto ne bi mu bio loš, jer kupiti novi auto danas je garantirano da niti sa jednim nećeš imati problema... prava kvaliteta auta se vidi kasnije, sa vremenom, a u prve tri godine, uz uredno mijenjanje ulja i filtera te ovjeru servisnih intervala po kilometraži, nemam ni ideju što bi mu i moglo otići, osobito ako vozi jedan tako skup auto - jasno, to je "sport" za one koji si to i mogu priuštitit, tako da taj šef nije primjer ičega, osim lovatora koji se i ponaša u skladu sa time... pod tim uvjetima najpouzdaniji auto bi bio i bilo koji benzinac, ili hibrid, ili bilo koji drugi...


Covjek koji radi 20 sati dnevno i non stop je u pokretu nije lovator nego primjer kakvog bi bilo lijepse cesce vidjeti u HR.

Sef je primjer kakvog u Njemackoj vidas svaki dan. Ljudi prodaju aute do 5, 6 godina starosti i to odlazi dalje na balkan. A naš je problem ovdje sto dok vozilo dode do balkana dodu na red svi skuplji servisi. Zasto ih ljudi prodaju u njemackoj opce? Za audi a6 3.0tdi v6 veliki servis kosta 3.700€. I to se jasno zna kad se auto kupuje novi u salonu. To se radi na 200 000km. Auto je kostao novi sa S Line opremom 72000e u punoj cijeni. Sad takav kupis sa tri godine starosti i tom kilometrazom za 30 000e. I tko ga kupi? Najcesce prosjecni balkanac koji je prodao pola nasljedstva i odricao se kruha 5 godina da bi kupio takav auto. I onda dode na Balkan i treba napraviti servis od 3700e ili ce ga voziti dok se ne raspadne jer nema toliko novaca za servis. I tako onda ti skupi auti dolaze na los glas kod nas.

Onaj tko si moze priustiti novi auto svake 3,4,5 godina jer mu drzava to omogucuje opce nema problem sa dizelom, plinom, benzinom. Netreba biti doktor za instalacije plina u auto da bi to sljakalo niti voditi brigu koliko kosta zamjena kvacila na takvom auto jer ga on vozi dok ima garanciju i to je to. Ove balkanske sheme di neki auto traje vjecno je samo opravdanje da ljudi koji nemaju novaca imaju marku auta. Ostalima je to potrosna roba koja se eksplotira za vrijeme garancije.

Radi ovoga je nova dacija bolja od starog mercedesa. Rade bi vozio svakih 5 godina novu daciju nego starog mercedesa bilo na plin, dizel ili benz.

U prosloj firmi smo imali 5 renola sa problematicnim 1.5 dci motorima prve generacije di su odlazile turbine. Ali za cudo nama u firmi nije otisla niti jedna turbina. Ti su auti kod nas u 8-9mjeseci napravili 80-100k km i odma na bubanj. Nisu se stigli pokvariti i vec su otisli dalje novom vlasniku koji je imao problem sa njima nakon 7 godina starosti i 160 000km.
30.04.2017 | 18:35
Ovo za navedene potrosnje, sad mi je jasnije. Ja vozim po autocesti 160-170, od tuda visi prosjeci potrosnje.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 8 sati, 12 minuta
  • mbp2009: Doslovno sam ju ja otvorio hahaha
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?
  • kupus: Ima takvih naravno. Iz mog skromnog iskustva takvi su u manjini.
  • smayoo: većina online trgovaca odbija slati na poste restante pa čak i na poštanski pretinac
  • kupus: zasto na osobnu adresu*
  • kupus: Zasto na adresu? Naruci na adresu postanskog ureda, tamo ce te cekat
  • drlovric: Imamo li koga iz Zupanje na forumu da bih mogao naruciti paket na njegovu adresu? :)
  • ecvis17: ok, tnx
  • smayoo: Piši u forum
  • ecvis17: pozdrav svima, imam stari MBP koji maksimalno moze voziti BigSur ... malo nisam vise u toku, gdje se danas mogu pronaci Combo installeri? Tnx
  • cariblanco: Čekao je da Hajduk osvoji prvenstvo i na kraju je odustao ;)
  • Yonkis: Od sada ćemo mjeriti vrijeme pre-JM and post-JM time
  • JOHN: Ako je vjerovao, neka mu dragi Bog pomogne i uzme sebi. Ako nije, opet nema veze……sve u svemu mislim da je živio dobar život!
  • smayoo: Ljudi... ode nam Joža Manolić... Nije šala.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.70 Seconds

Provided by iJoomla SEO