Izložba automobila na struju i plug-in hibrida
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Izložba automobila na struju i plug-in hibrida


27.04.2017 | 18:15
Dragi forumaši,

zadovoljstvo mi Vas je pozvati na izložbu automobila i to ne bilo kakvu izložbu! Ovo je možda prva u Hrvatskoj ali i u ovom dijelu Europe.

Dakako radi se o izložbi automobila na struju, plug-in hibrida i hibrida u Zagrebu na adresi Petračićeva 4 u blizini Doma Sportova.

Izložba je u sklopu naj većeg festivala digitalnih tehnologija zvanog Brave New World. Bude puno super zanimljivog sadržaja za djecu i odrasle.

Dan održavanja je 6. svibnja (subota) s početkom u 10 h do 19 h na dvorišnom parkiralištu. Upad je naravno besplatan za sve posjetitelje!

Moja malenkost je organizirala izložbu uz podršku HUB385. Dolaze nam Volkswagen, Toyota, Mitsubishi, Kia i Volvo. Možda se pojavi BMW i čekam potvrdu za jednu egzotiku (Tesla mode S ili Fiskar Karma)!

A da ne bi samo gledali, organizirao sam i test vožnje! Tako da će te moći isprobati auto na struju! To je stvarno doživljaj i svakako preporučujem iskoristite ovu priliku i isprobajte. Naravno i hibride možete testirati krug po kvartu.
A bude i nagrada za sve posjetitelje u obliku 30 min besplatne vožnje po Zagrebu za uslugu Spin City (car shering) koji se planira širiti i na druge gradove osim Zagreba.

Koji modeli nam dolaze pogledajte u video koji sam snimio kao najavu. Svi ste pozvani!

Vidimo se!

27.04.2017 | 18:49
Pohvaljujem inicijativu. Kritika (i tebi, i timu stručnjaka iz HUB385) na (priznajem, u zadnje vrijeme općenito relativno čestom) propustu - od silne pažnje da se sve napravi jako vizualno dojmljivim i flashy, nigdje temeljne informacije - GDJE se to događa? Mislim - napisao si ti da je na dvorišnom parkiralištu, ali nije. Hoću reći, da se to održava iduće subote na mom dvorišnom parkiralištu, ja bi to znao. A ne znam, dakle, ne održava se tamo.
Ako si mislio na neko DRUGO dvorišno parkiralište, jbg. Meni se podrazumijeva moje...

(Nisam sa 100% pažnjom ispregledavao cijelu web stranicu Brave New World događaja jer je previše šarena i "leteća" što mi smeta. No, ako i negdje u nekoj fusnoti piše lokacija, smatram da to i dalje nije dovoljno dobro jer se takva informacija treba napisati frontalno i 100% uočljivo.)

BTW, cura koja u HUB385 vodi sales & marketing se zaista zove Sven?
27.04.2017 | 21:57
Da voditeljica se stvarno zove Sven svima je na prvu čudno.

Slažem se da je stranica malo fenci i na žalost ja ju ne uređujem. Informacije o auto sajmu su pale u drugi plan. Kao da se boje da ne ukrade pozornost eventa.

Adresa HUB385 je Petračićeva 4 ima na webu karta s lokacijom na dnu. Ali danas je teško i scrolat haha.
Ugl parkiralište je do prostora mislio sam da se podrazumijeva. Isprike ako je bilo nejasno, ažurirao sam.
27.04.2017 | 22:09
Vidio sam da ni ekipa na Forum.hr ne kuži lokaciju. Daj fino promijeni svugdje i napiši: Dan održavanja je 6. svibnja (subota) s početkom u 10 h do 19 h na dvorišnom parkiralištu HUB385 na adresi Petračićeva 4.

btw. pošalji mi na PP kratku objavu pa zaljepim i na e-vozila forum, oni bi se trebali napaliti na to
28.04.2017 | 00:38
Ček, zašto na popisu nema glavne zvijezde, Rimca?
28.04.2017 | 02:19
Josip R. kaže:
Adresa HUB385 je Petračićeva 4 ima na webu karta s lokacijom na dnu. Ali danas je teško i scrolat haha.


A što bi mi vrijedilo scrolat kad bi mi se najprije moralo "podrazumijeti" da je HUB385 nešto što ima konkretan prostor za održavanje takvih evenata i da je baš tamo izložba?

Ugl parkiralište je do prostora mislio sam da se podrazumijeva. Isprike ako je bilo nejasno, ažurirao sam.


Je, bilo je nejasno, skroz. Sad je puno bolje.
28.04.2017 | 06:06
Dobra inicijativa. Ja necu doci jer plugin hibrida vozim godinu i pol pa znam sve
28.04.2017 | 06:59
Navodno je sasvim drugi doživljaj voziti električni u odnosnu na hibridni(ako u to ne ubrajamo super vozila).
S ekološkog aspekta jako podržavam prodaju/kupovinu hibridnih i električnih vozila, samo da cijene budu pristupačnije.
No ono što me ustvari najviše zanima u toj cijeloj priči autoindustrije takve vrste je benefit za okoliš.
Recimo, koliko ode u atmosferu štetnih emisija počevši od same proizvodnje, vožnje narednih 15g i na koncu zbrinjavanje otpada(cijelog vozila ili sklopova tipa baterija i sl.) te najbitnije pogonskog goriva(nije isto dobiti energiju iz obnivljivih izvora ili neke termoelektrane(uzimajući u obzir koje je pogonsko gorivo), kada se usporedi recimo neko vozilo srednje klase pogonjeno na benzin, plin(LPG), plin(CNG), diesel, hybridi i recimo potpuno električno vozilo, svi recimo neke približno iste snage.
28.04.2017 | 09:51
Mogu ja svog voziti i u ful elektricnom modu. A vozio sam i nekoliko Tesli pa znam i to. Hibrid je bolja stvar od ful elektrike.
28.04.2017 | 10:08
Razborito pitanje. Da bi ispravno odvagao odgovore, naravno, moraš uzeti u obzir i energiju utrošenu u rafinerijama nafte, te činjenicu da je TA energija daleko "najprljavija" jer oni, naravno, spaljuju otpad od rafinerijskog procesa kojeg ne mogu nikom prodati. I tu ne zaboravi da nije sav problem u dimnom plinu (co2, so2, nox, čađi i prašini), nego i u teškim metalima koji ostaju u šljaci nakon spaljivanja, kao opasan industrijski otpad.
Dakle, kad uspoređuješ zagađenje elektromobila uračunavajući njegov tzv kumulativni ekološki učinak, učini to isto i s automobilima s klasičnim otto i diesel motorima.
Ne možeš, zar ne? Zato što naftna industrija mulja, zamagljuje i skriva te činjenice upravo kako bi mogli prikazati kako su fosilna goriva "čista".
28.04.2017 | 12:20
Meni je osobno bio fenomenalan i malo čudan osječaj voziti električni automobil.

Zato sam i organizirao test vožnje da isporbate tko nije ili nema priliku.
28.04.2017 | 13:11
smayoo kaže:
Razborito pitanje. Da bi ispravno odvagao odgovore, naravno, moraš uzeti u obzir i energiju utrošenu u rafinerijama nafte, te činjenicu da je TA energija daleko "najprljavija" jer oni, naravno, spaljuju otpad od rafinerijskog procesa kojeg ne mogu nikom prodati. I tu ne zaboravi da nije sav problem u dimnom plinu (co2, so2, nox, čađi i prašini), nego i u teškim metalima koji ostaju u šljaci nakon spaljivanja, kao opasan industrijski otpad.
Dakle, kad uspoređuješ zagađenje elektromobila uračunavajući njegov tzv kumulativni ekološki učinak, učini to isto i s automobilima s klasičnim otto i diesel motorima.
Ne možeš, zar ne? Zato što naftna industrija mulja, zamagljuje i skriva te činjenice upravo kako bi mogli prikazati kako su fosilna goriva "čista".


Pa zato pitam, bilo bi zanimljivo vidjeti usporedbu. Utjecaj jedne i druge strane.
Možda sam po tom pitanju ko mali Ivica, ali ziher neko radi studije i zamjera se nekom kome ne bi trebao.
28.04.2017 | 13:17
Evo i Facebook event.
28.04.2017 | 13:22
nvarga kaže:
Mogu ja svog voziti i u ful elektricnom modu. A vozio sam i nekoliko Tesli pa znam i to. Hibrid je bolja stvar od ful elektrike.


Hm....imati na raspolaganju sav moment u startu kod elektromotora u odnosu na motor s unutarnjim izgaranjem kod kojeg čekaš određeni broj okretaja sa ili bez pomoći elektromotora....ne bih se baš složio sa tvojom tvrdnjom. Možda ima rezona raspravljati o nedostatku zvuka klasičnog motora i tome sl.
Hibridi su danas dosta ograničeni. Vozio sam recimo Toyotine pa znam koje su mogućnosti, odnosno ograničenja, takvih auta tog proizvođača, a koliko je meni poznato manje više svi hibridi funkcioniraju po sličnim ili gotovo istim mogućnostima.
28.04.2017 | 16:01
Elektroauti kao i hibridi (isti vrag je to, jedino se hibrid može puniti u vošnji) su s energetske strane učinkovitiji od klasičnih auta s motorima s unutarnjim sagorjevanjem.
1. Elektromotor može raditi i u motornom i u generatorskom režimu rada. Svako spuštanje niz brdo može puniti baterije, svako kočenje isto, a čak se mogu i fotonaposki paneli staviti na krov (mada je ovo neisplativo). Auto bude ovijek imao kočnice (dikove) jer elektromotor ne može stati na "nulu". Ušteda je u potrošnji kočnica, a dobiva se vračanje dijela energije u baterije.
2. Motor s unutarnjim sagorjevanjem u hibridima radi puno mirnije i bez "stresova" nego u klasičnim autima (nema do stotke u prvoj i 6500 okretaja). Taj motor bude duže trajao.
3. BAtrije se mogu i doma puniti (ovisno od modela do bodela)
4. Nešto se postiže i vezano za ekologiju.
Ako se gleda, kako smayoo kaže, otpad od rafinerija, onda se sigurno može lakše utjecati na nekoliko rafinerija da paze na ekologiju nego milioni auta.IStina je kako je okretni moment kod elektromotora veliki, ali to nije bitno za većinu auta (ako nisu jurilice).
Ovo su moje razmišljanja.
  • Hammer
  • Posjetitelj
28.04.2017 | 16:14
nvarga kaže:
Hibrid je bolja stvar od ful elektrike.


Rekao bih preciznije - hibrid je POUZDANIJA stvar od full elektrike, jer imati izbor je bolja stvar od neimanja istoga, dva motora su dva motora.

Sve u svemu, rizik kvarova i cijene održavanja danas još svakako ne opravdavaju nabavne cijene, pa do tada smatram da je dobar benzinac sa plinom svakako puno bolja, jeftinija i kvalitetnija solucija za osobno vozilo od bilo kojeg hibrida ili elektro-auta.
28.04.2017 | 16:26
Mislio sam i cisto prakticno - jos uvijek nije jednostavno otici na godisnji odmor s full elektrikom. Zahtjeva puno planiranja i paznje. Iz lezernosti se tesko prebaciti u takva razmisljanja.
Moj hibrid radi samo na struju do 135 na sat ako treba, gradska voznja je samo na struju, puni se preko noci na uticnici. Ako zatreba zivljih performansi odmah se ubacuju benzinac i kombinirano tjeraju mjenjac. Sve skupa ima 416KS i 590Nm tako da ide jako dobro.
I po nasim autocestama ne moram voziti 120 prema moru da bih usparao energije da se dovucem do punionice. U buducnosti ce to biti drugacije, ali sad jos nije...
28.04.2017 | 17:28
A što voziš? Brend, model, godište...
28.04.2017 | 17:45
Porsche Panamera S e-hybrid 2015.
28.04.2017 | 18:26
Jedini hibrid sa kojim se mogu usporediti u stvarnom zivotu je bio ovaj novi model priusa. Vozen je u istim uvjetima kao Audi A6 3.0TDI biturbo sa 313ks i quattro pogonom. Audijeva je prosjecna potrosnja zadniih 100 000km, 5,8l/100km. Prius nije daleko od toga koliko god ljudi bjezali od istine. 250 000kn za priusa je u najbolju ruku smijesno. Zagreb-Frankfurt nije trosio manje od 6l benzina. Isto kao i navedeni audi. Prius je kupljen u firmi radi nekakvih poticaja koji su bili na takva vozila. Auto je tezi mozda cak i od audi-a. Di god je vidio blata je odma zapao i zapeo.



Auto je za mene samo na struju ili samo sa klasicnim motorom. Hibridi imaju problem tezine i cim pocnu raditi samo na benzin ili dizel odma se promjeni prica o stedljivosti
28.04.2017 | 18:43
Usporedba ti je neprimjerena jer uspoređuješ potrošnju u uvjetima koji su za turbodiesel optimalni, a za hibrid najgori mogući. Ajde ih usporedi u uvjetima čiste gradske vožnje pa onda pričaj.

Osim toga, uspoređivati na ovakav način je općenito neprimjereno jer je turbodiesel zrela tehnologija u kojoj se detalji detalja tweakaju zadnjih 20 godina, a hibridi su razvojni međukorak do elektromobila koji bi već sad bili po svemu superiorni turbodieselu ili benzincu da postoji jednako dobro razvijena mreža punionica baterija.

Jasno, običnom korisniku je, čisto s funkcionalne strane, klasični motor jednostavnije i jeftinije rješenje, ali jamačno vam je svima jasno da su slične takve komentare prije 100 godina ljudi stavljali na automobile s motorom s unutarnjim izgaranjaem u odnosu na kočije s konjima.

"Ma jebo tu modernu tehnologiju. Moraš vući svugdje sobom te kanistere petroleja, a konji imaju trave za pašu gdje god staneš! Koja bi budala to vozila?"

"Pogledaj samo... Zapeo u prvom blatu. Nema do konja. Pucneš malo jače bičem i ..."

"Gledaj molim te, kako to dimi i smrdi... Šta ima veze to malo konjske balege po ulicama... Pa nije to nikog još ubilo..."

28.04.2017 | 18:47
Potrosnja je ovako - grad 0, otvorena cesta oko 7, autocesta na 170 11. Prosjek na zadnjih 10k km je 9,9. Vozim ili grad ili autocesta. Otvorene ceste nista.
28.04.2017 | 18:57
zabac kaže:
Auto bude ovijek imao kočnice (diskove) jer elektromotor ne može stati na "nulu".


Kuku meni, Žabac, kako ne može??! A što misliš kako to funkcionira u industrijskim elektromotornim pogonima već 30 godina?
Zar misliš da transporter u npr. valjaonici bešavnih cijevi treba disk-kočnice? Ne treba, stari. Treba samo IGBT inverter i tzv. "braking resistor" (otpornik koji disipira kinetičku energiju sustava u kretanju). U autima se, naravno, kinetička energija ne mora disipirati termički, jer imaš baterije u koju je vraćaš.

Može, može i to *SIGURNO* jače i efikasnije od bilo kojih diskova! Limitirajući faktor su, naravno, same gume. Čak se i zastarjeli koncept ABS-a može baciti u smeće s elektromobilima jer imaš mogućnost preciznog reguliranja momenta kočenja tako da uvijek imaš maksimalno kočenje, a nikad proklizavanje.

Razlog zašto se diskovi ugrađuju je klasično tradicionalističko nepovjerenje u novu tehnologiju. Propisi zahtijevaju da auto ima mehaničke kočnice. Zato elektromobili imaju mehaničke kočnice. "Za svaki slučaj". Jer u auto-industriji pravila pišu strojari, a strojari ne vjeruju žicama.
28.04.2017 | 20:14
Hm.... ja mislio uspredbu auta do nekih 100kW a ne nekim bijesnim makinama tipa panamera, e klase 300hybrid , lexusima, peticama ili sedmicama. Dakle auti u okviru do 300000kn a ne pola milje do milje kuna
28.04.2017 | 20:57
Nisam proucavao ako generator koji se sporo okrece proizvodi jaoko malo energije i sto bi se to trebalo disipirari?
Da li se moze generator u kratkom spoju vrtiti?
Bez ulozene energije, elektromotor ne bude stao kad hocemo vec kad ga trenje zaustavi.
Opce je potanje, ako je to tako dobro, zasto se to do sada nije ugradjivqlo u aute?
28.04.2017 | 22:27
Bez uložene energije, elektromotor se zaustavlja inercijski. A ako mu armaturu opteretiš, dakle pretvoriš ga u generator, onda se zaustavlja prisilno. Tim brže što ga jače opeteretiš. Ako ga opteretiš više nego što ima preostale kinetičke energije, ukopa se. Doslovce. Dakle, generator u kratkom spoju se (naravno) ne može vrtiti.
Zašto se do sada nije ugrađivalo u aute? Pa zato što auti nisu imali električni pogon, wtf??
28.04.2017 | 23:42
Meni se hibridi ne sviđaju, čine mi se kao privremeni kompromis u tranzicijskom periodu. Ne sviđaju mi se zato jer cijelo vrijeme u karoseriji sa sobom vučeš dva auta. Teški su, kompleksni i skupi za održavanje.

Ja sam za ili - ili. Za gušt mora biti benzinac, za duža putovanja dizel, za dnevne vožnje i grad - električni.
29.04.2017 | 05:58
Vibrator isto ide na stuju. Zaduze preporucas dizel?
29.04.2017 | 06:50
smayoo kaže:
Bez uložene energije, elektromotor se zaustavlja inercijski. A ako mu armaturu opteretiš, dakle pretvoriš ga u generator, onda se zaustavlja prisilno. Tim brže što ga jače opeteretiš. Ako ga opteretiš više nego što ima preostale kinetičke energije, ukopa se. Doslovce. Dakle, generator u kratkom spoju se (naravno) ne može vrtiti.
Zašto se do sada nije ugrađivalo u aute? Pa zato što auti nisu imali električni pogon, wtf??


Jok, nisu ih ugrađivali je su relativno teški (teži od postojećeg sustava). Inaće kamioni ih imaju i rade na principu dodatne električne energine uzbude radi kontrole.
Generator u kratkom spoju bilo bi dosta teško (ne i nemoguće) okretati ali bi ga se uništilo. MAlo sam pošlicao po internetu jer se time nikad nisam bavio.
29.04.2017 | 08:47
Fantastično puno znaš o nečem čime se nikad nisi bavio.
Elektromagnetna kočnica u teškim vozilima nije isto načelo. Elektromobil reverzira pogonski agregat. Ma gle... ne da mi se više. Ako te zaista zanima, odeš na naš faks, na ESA-u ili na Automatiku pa ti mogu pokazati uživo.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 18 sati
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P
  • drpongrac23: @Bertone - evo vidiš, baš suprotno. MS Office na PC-u radi daleko brže i uglađenije nego na Mac-u. Baš si fulao od prve :)
  • Yonkis: jer jabučnjak nije optimiziran ;/
  • ping: Zašto na iPadu ne mogu skrolat u vikalici?
  • Bertone: Imaš pravo, M$ Office na PC-u i W11 piše što korisnik stisne na tipkovnici, dok na MBP i MacOS-u isti taj office radi na misli korisnika :D
  • drpongrac23: Mješate RAM i takt CPU na PC-u i na Mac-u. Dva potpuno različita OS-a koji iskoristavaju resurse na potpuno drugačiji način. Mac je Mac, a PCje PC.
  • Bertone: ??
  • drpongrac23: Mješate RAM 8

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, m@xym, marioart, ping, Riba, robee, zoranowsky, Anonimci (580)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.44 Seconds

Provided by iJoomla SEO