S tim riječima Tomislav Vince citirao je Johna Scullya u uvodu priručnika hrvatskog izdanja “Macworld Vodič kroz System 7.1”, 1994. godine. Citatom je želio reći kako za lokalizaciju na domaći jezik već tada nije bilo previše razumijevanja. Niti 20 godina poslije lokalizirani softver još ne dobiva pravi značaj. Pročitajte kako se Apple Macintosh vrlo rano prilagođavao slavenskim jezicima na našem tržištu, kako su prijevodi evoluirali i koji su sve softveri bili prevedeni.

Davor Pasarić 03.06.14

Jučerašnja Appleova konferencija WWDC (Worldwide Developers Conference) napeto je očekivana jer se zna da Cupertino ima mnogo novosti planiranih za ovu godinu. Takva očekivanja dodatno je potpirio Eddy Cue, Appleov "visoki časnik" za internetske usluge i softver kada je nedavno izjavio da je linija proizvoda koju će objaviti ove godine "najbolja u zadnjih 25 godina". No, jučer nije prikazano ništa od toga, ali..

Kada je Steve Jobs predstavio prvi iPad entuzijasti na Jabučnjaku su odmah prepoznali da se radi o revolucionarnom proizvodu koji će promijeniti mnogo toga, koji će konkurencija kopirati, koji će mnogi u tom trenu kritizirati, a na kraju postati njegovi zagovornici. Predviđanja su bila točna. Prije par godina objavili smo prikaz softvera iBook Author kojim čak i neprofesionalci mogu brzo ovladati i stvarati svoje knjige - ili ono što je mnogo važnije, školske udžbenike. Tada se ovdje povela i rasprava o tome koje su sve prepreke da i naše škole počnu koristiti prednosti ove tehnologije. Kada ćemo dočekati budućnost u hrvatskom obrazovanju tema je razgovora s Marinom Biti, redovitom profesoricom i voditeljicom doktorskog studija "Izdavaštvo i mediji" na Filozofskom fakultetu u Rijeci.

Često slušam iPhone korisnike kako se tuže na to da im baterija izdrži jedva jedan dan ako su bili izuzetno aktivni. To uvelike ovisi o načinu korištenja i odabiru uključenih servisa. Nekada su mobiteli imali izmjenjive baterije, ali uz napredak tehnologije i sve izdržljivije izvore napajanja, mnogi proizvođači su slijedili Apple u konceptu da je baterija ugrađena i zamjenjiva jedino u servisu na kraju radnog vijeka. No, što ako vam Appleova ugrađena baterija nije dovoljna za dnevne potrebe rada na terenu? Što ako idete u prirodu na par dana bez pristupa električnoj utičnici?

Davor Pasarić 24.03.14

Početkom prošle godine testirali smo super-tanki iMac 27” prve generacije. Ta serija unaprijedila je mnoge karakteristike prošlih modela, a ponajviše ekran. Zanimljivo je vidjeti kako su se pokazali u upotrebi nakon godinu dana i što nudi novi poboljšan model ove vrlo popularne iMac serije.

Tomislav Ribičić 23.03.14

Konačno vam nakon više od dvije godine nakon što je projekt započet predstavljamo Jabučnjak 3.0. Novi Jabučnjak je prema starom Jabučnjaku nešto kao OS X Snow Leopard prema Leopardu; sve je i dalje prepoznatljivo, ali je baš sve doživjelo promjene, vjerujemo na bolje. Gotovo niti jedan dio nismo ostavili netaknutim.

Forum je temeljito obnovljen i dodana je podrška za Tapatalk (testirajte!), izgled stranice je temeljito pretresen, kod je pročišćen, oglasnik je doživio značajan facelift, a dosta toga je i uklonjeno. Istovremeno je stranica preseljena na novi i znatno brži server!

Detaljan popis izmjena je predugačak pa ga nema smisla objavljivati - najbolje da istražite sami. Važno: ako naletite na kakav bitan problem koji nam je promakao pri testiranju, javite nam čim prije! Za sada smo identificirali problem sa Vikalicom (dupliciranje poruke, reload stranice pomaže) i neke sitnije nepravilnosti s prilozima u forumu. Nova anketa uskoro, kao i dio s datotekama koji je na remontu.

Hvala svima koji su sudjelovali u migraciji kao i svim posjetiteljima na strpljenju.

"On January 24th, Apple Computer will introduce Macintosh. And you'll see why 1984 won't be like '1984'." - završna je poruka TV reklame redatelja Ridleyja Scotta, prema mnogima, najboljeg reklamnog spota ikada. Ova reklama emitirana je samo jednom, u prestižnom terminu pauze Super Bowl utakmice. Iz današnje perspektive ta najava je bila zapravo skromna jer danas znamo da je Apple Macintosh temeljito revolucionizirao način na koji koristimo osobna računala.

Još niste odlučili kuda za Novu godinu? Uz vaš iPhone i Bose SoundLink Mini zvučnik s Bluetooth konekcijom nije bitno gdje ćete završiti! 21. stoljeće nam donosi nevjerojatne igračke, a ovaj džepni disco klub pravo je otkriće!

Goran Paulin 23.12.13

Za razliku od Fassbindera, Brett Leonard nije snimio puno filmova. Sudeći prema kvaliteti, možda je tako i bolje. Ali kada je 1992. jednu jedinu scenu iz Kingove kratke priče uspio razvući na 107 minuta dugačak i u to vrijeme izuzetno vizualno atraktivan SF, Hollywood mu se naklonio dodjelivši mu laskavu titulu "inovatora i vizionara". Pritom su pomogli budući James Bond i glavni lik kojeg je utjelovio Jeff Fahey: Čovjek kosilica.

Uživao sam u CGI kadrovima, neopterećeno ignorirao površnost filma i potom se još godinama u mislima vraćao na ideju virtualne stvarnosti.

Emil Prpić 15.12.13

Svima koji još nisu primjetili temu u forumu Jabučnjak, skrećemo ovim putem pažnju da ćemo se neformalno okupiti u Rijeci, u pizzeriji "Maslina", u subotu 21.12.2013. predvečer, od 17h.

Davor Pasarić 13.12.13

Jedan od ranih marketinških vizuala za Apple Macintosh bila je stilizirana silueta biciklista. Ideja je nastala nakon Jobsove usporedbe osobnog računala s “biciklom za um”. I zaista, tadašnja osobna računala pomagala su nam da mnoge dnevne poslove obavimo brže nego li na tradicionalan način, tj. “pješke”. Centralni procesor računala bio je njegovo srce koje je odrađivalo sav dosadni dio posla koji bismo inače morali odraditi sami. Vremenom je snaga procesora rasla i računala su počela obavljati zadatke koji prije nisu niti postojali; to su bili oni poslovi koji su bili prekompleksni da bi ih čovjek mogao obaviti sam bez greške i u prihvatljivom roku. Tada se produktivnost nekih računalnih alata slikovito uspoređivala s “xy godina ljudskog rada”. Računala su u tom trenu prestala biti tek “bicikli za um” i postala su “automobili za um” jer na neka daleka putovanja ne bismo niti krenuli bez automobila - baš kao što ne bismo krenuli u neke poslove da nemamo računalo. U kojem smo dobu danas? Što današnja računala predstavljaju za naše umove?

Tomislav Ribičić 18.11.13

Znate li one sitnice koje često koristimo a ne razmišljamo o njima? One koje bi nam najviše nedostajale kada ih ne bi bilo? Mali sitni dragulji, ponekad besplatni ali uvijek vrijedni. :) Upravo takve sam potražio u svojem folderu s aplikacijama i izdvojio 10 koje ću podijeliti s vama.



Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 19 minuta
  • JOHN: .....ispravak,..... al neka su one ipak ograničene
  • JOHN: Da nebi bilo nesporazuma, ja obožavam određene vrste vozila, pogotovo ona koja imaju raznorazne dodatne opcije(asistencije). Pružaju određeni dodatni komfor, al neka su one ipak određene, makar se i te ponašaju dosta mušićavo u čudnim okolnostima.
  • zabac: [link]
  • Beli: [link]
  • JOHN: A o mušićavim problemima sw i hw, bolje ni ne spominjat. Danas nisu sposobni složit sw i hw za mobitel i perilicu rublja, a kamoli će za takve naprednije sustave o vozilima koja danas i bez toga na neshvatljiv način crknu nasred ceste jer je otkazao neki od senzora za rad motora.
  • JOHN: :-)
  • JOHN: I onda kad mi još netko spomene HR, mislim si da je neko tamo puko ko kokica ili je neš drugo posrijedi
  • JOHN: Ali mislim da nema potrebe braniti fanatike koji neznaju malo prikočit, nego pošto poto guraju nešto za što nisu stvoreni uvijeti
  • JOHN: A mislim da i na jubaču ima dosta ispada oko takvih vozila čiji se kreatori čude ko pura dreku. Velim, IT djeca se zaigrala. Mislim, odnosno, shvaćam tvoj stav da moraš branit svoju struku
  • JOHN: (silovanim) elementima dijelova krivina, pa o promjeni uvjeta na cestama, percipiranju loše situacije. Ta nije ti to računalna igra., da napraviš reload. Po meni za takvo nešto treba stvorit hebenu podlogu da ima smisla. Sve ostalo je prodaja magluštine i tragičnih ishoda. Što se mene tiče, slobodno otvori temu i pusti maštu na volju
  • JOHN: Nema veze kakve su ulice i signalizacija. To me čudi za tebe. Aj ti fino sjedni za malo bolji auto koji ima drugi ili treći stupanj autonom. pa mi reci koliko na banalnom primjeru koliko je ispravno očitao vertikalnu signalizaciju. Vozim trenutno jedan takav auto i znam u čemu su problemi. To je samo banalna stvar(koja može biti jako opasna), a da ne pričam o cestama/ulicama s vrlo lošim(si
  • smayoo: Gle, na vikalici mi se ne da. Ako hoćeš da ozbiljno i argumentirano pišemo o tome, možemo otvoriti temu na forumu. Ovdje ti samo mogu reći da griješiš jer gledaš na stvari iz pozicije svoje struke, a ne moje (koja je tu relevantna). Tehnički, autonomna vozila su posve izvediva (bez muke) i uopće nema veze kakve su ulice i signalizacija.
  • JOHN: Kako bi ja rekao, djeca za računalima bi se opet igrala. :-)
  • JOHN: Ja mislim da itekako ima. I upitno je zašto se ustvari snima. Projekt autonomnih vozila u HR. Dal da se smijem ili da plačem?
  • JOHN: Smayoo, kako misliš da nema nikakve veze
  • cariblanco: prvi ja, zato sam i kupio vuru da moram svaki dan na trčanje, hodanje ili bicikliranje...sad nemam izgovora da sam ljen :D
  • cariblanco: btw. da je bar prioritet za tolike građane, svi bi se rješili pretilnosti :)
  • cariblanco: da vidio sam simulaciju negdje, dobro je to zamišljeno
  • smayoo: Rotor se neće samo obnavljati, nego rekonstruirati. U planu je denivelacija da najprometniji smjer izdvoje iz njega (slično kao rotor kod CC One West)
  • smayoo: Je, pa da. To je sigurno apsolutni prioritet za jedno 750.000 Zagrepčana. Kao i fontane... :D
  • cariblanco: Mene rotor ne brine, mene zanima bajk magistrala do Slovenije ;)
  • Kloba: To je navodno jedan od prioriteta ove gradske vlasti, što se prometa u Zagrebu tiče
  • Kloba: Kada smo kod prometa, jel Zagrepčani ovdje misle da će bandić održati obećanje i obnoviti rotor?
  • smayoo: JOHN, vidim, opet razmišlja kao pravi građevinac... :D Kvaliteta kolnika, nogostupa, vertikalne i horizontalne signalizacije nema bogzna što puno veze s autonomnom vožnjom. Skoro pa bi se moglo reći da nema - ništa veze... :D
  • m@xym: a mislim da bi i ovo sa službenim vozačima bilo sranje... :D :D :D
  • m@xym: lijepa naša bi stvarno bila izazov za autonomne automobile, po zagrebu se svake godine mijenjaju smjerovi jednosmernih cesta, i preokreće promet, a kod nas u Du, svi važmiji zahvati se rade neprosredno prije ljeta, tako da su turistima GPS karte uglavnom neažurne
  • JOHN: U biti cijeli zeleni val. :-)
  • stefanjos: cak i bi da napravim usporedbu s apple watchom, ali logistika iza toga je prekomplicirana.
  • JOHN: Zamisli, da ti neki stranac bane u Klaićevu i želi se parkirat s desne strane. Tu bi uzeo stolicu i kokice pa da malo popratim taj kaos
  • JOHN: Čestitam i ja. Lijepo ime
  • JOHN: Ajd u tu krajnost nisam išao. Mislio sam više na uređenje horizontalne i vert signalizacije, nepreglednih križanja, nepropisnih oznaka radova na cesti, konstantnih građenja i milijin drugih prepreka koje nam Bandinjo postavlja.:-)
  • Dijete: Cestitke za curku!
  • cariblanco: Misliš, kako će toliko vozača službenih vozila, otjerati na cestu :D
  • JOHN: Kad tad se strane mogu okrenut, a mi šeramo info ko budale. Ako netko ikad u ovoj državi uspije realizirat projekt autonomnih vozila, izuzev autoceste, ja režem glavu.:-)
  • cariblanco: Kaj bi stvarno htio ili se zezaš ? pa nije to novi model koliko je meni poznato
  • stefanjos: taman
  • cariblanco: I još mi malo nabildaš kilometara :)
  • stefanjos: fora! posalji mi na recenziju :P
  • cariblanco: vivoactive hr ;)
  • cariblanco: Onaj koji smayoo stavlja pod noge stola :D
  • stefanjos: haha, koji?
  • cariblanco: Eo sad NATO može znati kako hodam i jel zanosim u stranu...kupio si "pametni" sat :)
  • cariblanco: Zorane, čestitke na Magdi :)
  • stefanjos: imas pravo za NATO, ta ratna industrija je dvosjekli mac, donosi jako dobre tehnologije, a svi znamo drugu ruznu stranu
  • stefanjos: pa jer je cash nazadan sam po sebi, nositi nesto sto ionako vodi kompjutorski sistem, bolje da te sve silne kompjutere i koristimo. zato je nazadno.
  • m@xym: A ovo što NATO traži, sigurno nije zbog ekonomskog napretka, nego zbgo boljeg snalaženja u slučaju rata
  • m@xym: stefanjos, zašto bi plaćanje cash-om bilo nazafno, a plaćanje karticom bilo napredno? To samo dokazuje da te u Njemačkoj nitko neće ubiti ako imaš 50 EUR-a u džepu, od napredne SAD u kojoj će te zbog 50 USD u džepu bez problema skratiti za glavu.
  • stefanjos: zasto je ovo lose? ako ce pridonijeti razvoju autnomnih vozila? uopce ne razumijem zabrinutost. i nije njemacka neko mjerilo velicanstva, oni jos uvijek sve u cashu placaju po trgovinama, toliko o naprednosti te drzave
  • JOHN: A NATO-u eventualno dati jedan koridor za prolaz, a to bi bila autocesta i točka.
  • JOHN: Neznam kakvog ste mišljenja, al ako nekog zanima kako izgleda neka uloca ili zgrada, slobodno može doći i nasnimavat ju. Neke baze podataka ipak nebi trebale biti javne. Malo mi je to too much. Hebeni sindrom busanja nečim od čega mi nemamo baš neke koristi

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li neku od Apple novosti?

Page Speed 0.72 Seconds

Provided by iJoomla SEO