Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


30.03.2021 | 14:47
smayoo kaže:
Osobno mislim da ljetni "leisure" jedriličari u pravilu puno više zagađuju more, nego što sportski vozači zagađuju šumu, osobito ako voze organiziranu utrku. Eventualne havarije i izlijevanje štetnih tekućina, naravno, ima organizator sanirati.

Mislim da, kad bi zbrojili koliko nautičara u ljetnoj sezoni prazni kemijski wc u more, i to ne na otvorenom ili poluotvorenom moru (kao npr. u Viškom kanalu i sl.) nego upravo u zatvorenim uvalama kao što je Telašćica ili među kornatskim otočićima, teško bi to ikoji rally dosegao.


U potpunosti se slazem da su jedrilicari zagadivaci, ali to je prica za sebe... kao i planinari koji ostavljaju smece na planini.

Nisam ljubitelj automobila, a volim boraviti u netaknutoj prirodi... koje na Sljemenu, na kojem cesto boravim, ima sve manje i manje.
Mislim da bi se ista takva utrka mogla odrzati na bilo kojem zagorskom bregu, zasto ju bas gurati u park prirode.
30.03.2021 | 15:01
Zato što je takav rally događaj turistički event. Svatko tko želi popularizirati neku turističku destinaciju zna koliko mu može vrijediti takav događaj.

Netaknute prirode na Medvednici nema. Kao ni na Učki, niti u Kopačkom ritu, Telašćici, niti ikojem drugom hrvatskom parku prirode ili nacionalnom parku. Sad si me podsjetio tom izjavom kako je jedan kolega svojedobno izjavio (bili smo u Štirovači, u Velebitu) kako je super taj doživljaj netaknute prirode, a ono - uređeno izletište.

Da se razumijemo, i ja sam apsolutno za brigu o prirodi i okolišu, itekako. Ali ne trebamo biti veći katolici od Pape. Zna se što je park prirode. U parku prirode dozvoljeno je i živjeti, i prometovati, i obavljati gospodarsku djelatnost, i baviti se poljoprivredom, sve prema određenim pravilima. Rally, čak i da je jednom godišnje (a kamoli ako je sad pa tko zna kad opet) ako se provodi prema pravilima i ako svatko snosi svoj dio odgovornosti i brige, ne može biti ništa više štetan od šlajsanja drva iz šume (što je aktivnost koja se u svakoj šumi, pa i na Medvednici, provodi svake sezone).

A za one koji motociklima divljaju po planinarskim stazama postoje nadzornici parka i policija.
30.03.2021 | 16:29
Potpisujem sve što je Smayoo argumentirao. Ništa strašno se neće dogoditi od jedne utrke, a popularizacija neke lokacije je vrijedna stvar u turističkom smislu i u konačnici znači više novca da se taj prostor kvalitetno čuva i pazi.
30.03.2021 | 16:48
Slažem se u potpunosti s tobom u prvom dijelu posta, ali sa ovim:

smayoo kaže:

A za one koji motociklima divljaju po planinarskim stazama postoje nadzornici parka i policija.


... u kojoj utopiji živiš ako misliš da rendžeri i policija mogu (imaju sredstva) sankcionirati nekoga tko se motorom vozi po šumi? ... ili si mislio na ovakva sredstva?
30.03.2021 | 17:44
Evo, gospodo, što rekoh, ne porekoh: Porsche razvija goriva koja koriste CO2 iz zraka...

Pa kaže:

'ExxonMobil and Porsche Test Lower-Carbon Fuel in Race Conditions


Esso Renewable Racing Fuel to be tested in Porsche’s high-performance motorsports engines in the Porsche Mobil 1 Supercup 2021 and 2022
Companies to advance eFuel development with potential for greenhouse gas reduction
eFuels to be produced using hydrogen and captured carbon dioxide


Irving, Texas/Stuttgart. ExxonMobil and Porsche are testing advanced biofuels and renewable, lower-carbon eFuels, as part of a new agreement to find pathways toward potential future consumer adoption. The first iteration of Esso Renewable Racing Fuel is a blend of primarily advanced biofuels and is specially formulated by ExxonMobil’s in-house team of scientists and engineers. Analysis indicates the potential to significantly reduce greenhouse gas emissions with a liquid fuel. The fuel will be tested in race conditions with Porsche’s high-performance motorsports engines during the 2021 and 2022 Porsche Mobil 1 Supercup race series.

Porsche and ExxonMobil’s collaboration will also focus on eFuels, which are synthetic fuels made from hydrogen and captured carbon dioxide. As early as 2022, the companies plan to test the second iteration of Esso Renewable Racing Fuel, which will contain eFuel components. The eFuel is anticipated to achieve a greenhouse gas emissions reduction of up to 85 percent, when blended to current market fuel standards for today’s passenger vehicles.'

Iskreno, užasno bi me zanimala potrošnja energije potreban da se proizvede kila/litra ovakvog goriva, jer ovih 85% smanjenja CO2 zvuči jako (pre)dobro...

PS: Footprint jednog relija koji će proći preko Sljemena od Blizneca preko vrha do Pile u količini od 70-ak auta u dva prolaza je jamačno manji od jednog skijaškog dana za vikend kad ekipa gore nagrne s autima i zakrči cijelo Sljeme...
Dapače, ljudi koji žive u Stubici i okolici, a rade u Zagrebu i idu svaki dan na posao preko Sljemena sigurno više opterećuju Sljeme od ovog jednog događaja koji je sad, i bojim se, više nikad...
  • Air
  • Korisnik
  • 9
30.03.2021 | 20:35
Definitivno nije isto zagađenje kada mašina radi na 3000 o/min i kad radi na 6-8000 o/min, tako da sumnjam da izletnici na sljeme ispušu istu količinu zagađenja.
30.03.2021 | 20:53
Zagađenje čini kumulativna količina koja iz ispuha motora izađe u okoliš. U tom smislu, 100 auta na 8000 okretaja u dva prolaza jednom godišnje (da ne kažemo jednom pa nikad više) zagađuje 1000 puta manje od 100 auta na 3000 okretaja dvaput dnevno kroz godinu dana.
30.03.2021 | 20:58
Bertone kaže:
... u kojoj utopiji živiš ako misliš da rendžeri i policija mogu (imaju sredstva) sankcionirati nekoga tko se motorom vozi po šumi? ... ili si mislio na ovakva sredstva?


Naravno da ne mislim na takva sredstva.

Sjećam se tog događaja. Nemam riječi, zaista. Ne volim motoriste na planinarskim stazama i sličnim mjestima, ali ne znači da ikom od njih želim smrt.

Ako policija može stavljati kamere za automatsko kažnjavanje protiv raznih prekršaja u prometu, može slične kamere stavljati i uprava parka prirode pa prosljeđivati prijave policiji da izda prekršajni nalog. Ako funkcionira za divlja odlagališta otpada, zašto ne bi i za ovo?
  • Air
  • Korisnik
  • 9
30.03.2021 | 21:59
smayoo kaže:
Zagađenje čini kumulativna količina koja iz ispuha motora izađe u okoliš. U tom smislu, 100 auta na 8000 okretaja u dva prolaza jednom godišnje (da ne kažemo jednom pa nikad više) zagađuje 1000 puta manje od 100 auta na 3000 okretaja dvaput dnevno kroz godinu dana.


Da, i to stoji u praksi.

Ja sam se previše teoretski izrazio.
30.03.2021 | 23:50
smayoo kaže:

Ako policija može stavljati kamere za automatsko kažnjavanje protiv raznih prekršaja u prometu, može slične kamere stavljati i uprava parka prirode pa prosljeđivati prijave policiji da izda prekršajni nalog. Ako funkcionira za divlja odlagališta otpada, zašto ne bi i za ovo?

Ekipa koja motociklima i kvadovima vozi po šumi nema tablice tako da ne znam kako bi ih se moglo pomoću kamere identificirati.
Usput, od motora u šumi su još gori biciklisti jer ih ne čuješ, a jure sumanuto po istim planinarskim stazama kao i motoristi.
31.03.2021 | 02:13
Ha, jbg... I što onda? Pojeo vuk magare? Ne radi se ništa dok jednom negdje netko od pješaka ne nastrada? Onda i nije čudno da je netko izgubio kompas i počeo razvlačiti sajle po šumi...
31.03.2021 | 08:28
smayoo kaže:
Ha, jbg... I što onda? Pojeo vuk magare? Ne radi se ništa dok jednom negdje netko od pješaka ne nastrada? Onda i nije čudno da je netko izgubio kompas i počeo razvlačiti sajle po šumi...


Na žalost, ali je tako

Problem (barem Medvednice, za druge na znam iz prve ruke) su materijalni i socijalni, ali sažeti ću misli po onome što sam vidio.

PP Medvednica - dok je bio stari ravnatelj za kretanje i patroliranje šumom, rendžeri su koristili vozila Suzuki Samurai i Fiat Pande 4x4 (one stare male i kockaste sa Puhovim 4x4 prijenosom) jer su lagani i terenski sposobni,... onda je po sili kumstva i politike on maknut i postavljena je ravnateljica koja je za vozni park odabrala Mitsubishi Outlandere PHEV i tu ću stati kaj se tiče materialno-tehničkih sredstava.

PP Medvednica - komunikacija sa istima se svodi na pisanje dopisa kojom prilikom se vidi da uopće ne razmišljaju o zaštiti okoliša jer mogu potrošiti papira da to nije normalno, a ništa nisu rekli (ili možda koriste reciklirani papir). Sad je Medvedgrad zatvoren jer se renovira, ali prije su o zaštiti okoliša i miru životinja u parku kojim upravljaju (da ne kažem upravlja) razmišljali na način da je super svako malo iznajmiti prostor za rave i tehno party (to navodno pogoduje divljim svinjama da se bolje razmnožavaju)

Policija - Više od pola zagrebačkih policijskih postaja u jednom djelu terena koji pokrivaju ima brdski dio (posebno veselo po zimi). Nekad davno svaka policijska postaja je imala barem jednu Ladu Nivu, kasnije dio njih (oni koji su zaista imali puno brda) Land Rovere Defendere 110 - danas imaju prethodnu generaciju Ford Focusa ili Citroën C-Elysée.

Policija - hmmm, kad su te zadnji put zaustavili na cesti bez ikakvog razloga ili kad si ih uopće vidio na cesti? - i sad bi trebalo očekivati da ih možeš naći u šumi.
Lokalno stanovništvo - ništa ne znaju o cross/enduro motorima i quadovima, prvi glas da se netko vozi šumom.

Pravosuđe - o pravosuđu nemam što napisati jer se ne mogu sjetiti ničeg čime bi opravdao ili obrazložio načela svemira u kojem oni žive, rade i donose presude.
01.04.2021 | 17:33
Bertone; Djuro genijalac - zanima me vaše mišljenje o ovom autu, a nakon toga i o ovom komentaru napisanom ispod.
Slajzerizer veli:"Previše novaca za francusko auto.Novi Renault ne bi trebao prelaziti 10,000€ jer je poznato koliko vrijede nakon 5 godina.Sramota da se Renault uopće svrstava u klase njemačkih i švedskih auta,to je poseban svijet.Renault, Citroen,i Peugeot spadaju u klasu nižih i jadnijih automobila koje vozi sirotinja i jedva srednja klasa.Zaista bi volio upoznati psihološki profil osobe koja će dati preko 20,000€ za francuski automobil."
Čisto onako, tip se "prodaje" da se razumije. Pa me zanima razumije li se zaista.
01.04.2021 | 18:33
Ne umišljam si da neka čuda o autima znam, ali napravio sam u životu zbilja puno kilometara, u puno različitih auta pa otud i neko korisničko iskustvo. U principu se slažem s likom da su se francuski auti strašno prokuruzili u zadnjih 20-ak godina. Kad usporediš jedan Peugeot 205 ili 405 (pa i 406), ili jedan Renault 25, ili Citroen GS s ovim što danas Francuzi rade, to je stvarno jedna tužna tuga koliko su se srozali u smislu kvalitete i pouzdanosti. U smislu udobnosti, rekao bih da su još uvijek prvi, kad se radi o većim autima, ali u manjima su se i u ovom pogledu isprostituirali.

Međutim, ako lik fakat smatra da su njemački i švedski auti (danas) vrh kvalitete da ih uzima kao "poseban svijet", onda ne bih rekao da je baš takav znalac...
01.04.2021 | 18:51
Kloba, kaj da ti odgovorim na to? Prvo, poznam nesretnog potpisnika tih redaka (pokondirena tikva s neoborivim stavom o svemu, uključujući potencijal međuplanetarnog putovanja do Marsa).
A auto? Auto je u industrijskom prosjeku. Sviđa li se tebi ili nekom, to je drugi par rukava, ali auto je posve konkurentan po svim mjerivim kriterijima (prostranost, performanse, oprema, tehnologija, potrošnja, cijena).
Francuski auto an ženeral? Govorimo o tri kompanije. Dvije od njih su, kad su to odlučile, dominirale svjetskim prvenstvom u reliju godinama, a treća je u puno navrata osvajala naslove svjetskih prvaka sa svojim motorom, a onda i kompletnim bolidom.
Peugeot i Renault su pobijedili i u 24 sata LeMansa.
Autor ovog komentara vjerojatno smatra BMW markom koja smije koštati preko 20000 eura pa taj isti BMW nije uspio sa svojim bolidom postati svjetski prvak u F1, nego se povukao podvijena repa...

Za kraj, spustimo se iz stratosfere globalnih utrka koje nešto znače na sasvim prizemnu svakodnevnu razinu. Pogledaj oko sebe. Na cestama još uvijek ima peugeota 206 i renaulta clio druge generacije. To su auti stari 20 i više godina. Jesi vidio i jednog da je trulež? Ima ih razvaljenih, ali ni jedan nije gnjili kao mnogi drugi sličnih ili mlađih godišta...

Zaključak komentara: na žalost, dar govora je podijeljen svima, pa i onima koji to sustavno zloupotrebljavaju....
01.04.2021 | 18:55
smayoo kaže:
Ne umišljam si da neka čuda o autima znam, ali napravio sam u životu zbilja puno kilometara, u puno različitih auta pa otud i neko korisničko iskustvo. U principu se slažem s likom da su se francuski auti strašno prokuruzili u zadnjih 20-ak godina. Kad usporediš jedan Peugeot 205 ili 405 (pa i 406), ili jedan Renault 25, ili Citroen GS s ovim što danas Francuzi rade, to je stvarno jedna tužna tuga koliko su se srozali u smislu kvalitete i pouzdanosti. U smislu udobnosti, rekao bih da su još uvijek prvi, kad se radi o većim autima, ali u manjima su se i u ovom pogledu isprostituirali.


Uprosječili su se i postali konkurentni u svim mjerivim kriterijima...
I samo jedna opaska: ako si i u potrazi za nečim sitnim i dinamitnim (kolokvijalno GTI) oni su tu i dalje standard prema kojem se drugi mjere...
01.04.2021 | 19:44
@Kloba, nazvao sam i pitao sestričnu kako je zadovoljna svojim Meganeom (star oko godinu dana, 1,3 TCe, 140 KS) i kaže da je auto super za voziti. Za napomenuti je da su svi u njenoj obitelji (i ona) do sada vozili isključivo "narodno auto" (par Golfova, par Pasata i jedan Caddy). Osobno ga nisam vozio no mogu pitati i probati pa prenijeti svoje dojmove.

Što se tiče "nečijeg" komentara da će auto nakon par godina izgubiti puno na cijeni i da ga je teško prodati nemam kaj pametno reći osim da takve osobe vjerojatno nikad nisu sebi kupili novi auto.

Ako pitaš ima li što bolje ili isplativije do 20k €, osobno bi bolje izabrao Kiu Ceed (zbog multilinka straga) nego Megane, ali ako ti je Megane oku dopadljivi kaj te briga kaj ja mislim
01.04.2021 | 21:48
Iako sam vozio tri Renaulta i mogu reći da su bili izuzetno pouzdani i dali mnogo za novac, od mnogo prijatelja čujem da ovi novi modeli imaju niz problema - od pouzdanosti (i to čak najskuplji modeli, frendica vozi Koleos), preko suludo neergonomskih kontrola putem tableta (novi Scenic), pa do nevjerojatnih propusta gdje novi Clio nema grijanje(!) za stražnje putnike! Nevjerojatno, jednostavno su uškriljili na račvi dvije plastične cijevi i dva difuzora. Strašno. Valjda su uštedjeli 15 € po autu. Prijatelj je to skužio kada su mu se klinci posmrzavali iza, prvo je mislio da je nešto začepilo grijanje, a kad tamo...
02.04.2021 | 00:03
Meni uopće nije mjerodavno kad je netko jako zadovoljan novim autom kojeg vozi tako kratko vrijeme kao što je godina dana. Dovraga, pa SVAKI bi auto MORAO barem toliko dugo valjati. Druga stvar, ne sumnjam da ima auta koji su ljudima lijepi, udobni, ugodni za vožnju i sve tako nešto. Ali ja sam konkretno mislio na to kako se i koliko često ti auti kvare i (još gore) ostave te na cesti. Meni osobno je to jako bitno.

Ali... ne mislim da su njemački auti tu nešto JAKO puno bolji od francuskih. Neki možda donekle jesu, a neki nisu nimalo, kao Opel ili VW, na primjer.

Ovako, off the top of my head, čega se mogu sjetiti na brzinu...

Turbina 2x zamijenjena na Meganeu karavan 2003 1.9TD ili tako neki motor, ne hvatajte me sad za dlaku. Prvi put u jamstvenom roku, drugi put na 130.000 km

Akvarij s raznim oblicima života u vozačkim i suvozačkim vratima na Meganeu 3 vrata 2003

Peugeot 407 karavan 2011, ne sjećam se koji motor. Vlasnik odustao nakon što je u prvoj godini korištenja auto proveo više od 3 mjeseca sveukupno u servisu. Mislim da je ukupno bilo 7 (sedam) kvarova ili ozbiljnih bugova u softveru (gašenje na semaforu, nakon kojeg auto uđe u anti-theft blokadu i nema dalje bez šlepa).

C5 Aircross s nekakvim 1.4 (ako se dobro sjećam) TD motorom i 8-stupanjskim automatikom. Vozio sam osobno test drive. Taj auto se ni ne treba nikad pokvariti. On je toliko loš da i kad je posve ispravan - nije za voziti se igdje osim po poligonu. A košta kao pravi auto.

Megane 2008 nekakav diesel, s provjerenih 140.000 km kojeg je nemoguće popraviti, da bude ispravan dulje od tjedan dana. Kao moj nekadašnji stojadin. Neće upaliti. Pa hoće upaliti, ali ne vuče. Pa vuče, ali kočnice propadaju. Pa opet ne vuče, ali sad je prosvirala turbina (prije je bilo nešto drugo). Pa grije ljeti (ne samo da je pokvarena klima, nego baš aktivno kuri grijanje). A struja? O, Bože... bolje da o tome ni ne počinjem...

Recimo... za Kangoo nisam nijedan čuo da se ljudi (ni nakon puno godina) žale, a znam za njih desetak. Citroën C5 generacija cca 2012-2013. Isto znam za par njih. Sve je stvarno super do cca 200.000. Onda krenu problemi, ali opet ništa izvan očekivanja, za tu kilometražu.

BTW, neki dan sam se sa starim prijateljem vozio do Zadra i natrag. Čovjek je prije 5-6 godina kupio BMW peticu 2008 (1.9 TD) i, kad ga je kupio, bila su mu ga puna usta. Prije toga je vozio 1.000.000 godina star Mitsubishi Lancer kojeg je poklonio nekom svom pajdi. Priča mi što mu se sve s tim BMWom dogodilo, uključivo i puknuti blok motora (!!??? ) uz poznatu rečenicu "znate, to im je boljka" . Samo na šlepanje je potrošio više nego njegov pajdo na sve moguće redovne i izvanredne servise onog Mitsubishija. Koji se, bajdvej, još uvijek kotrlja uredno. Ni klima mu nije trebala punjenje.
02.04.2021 | 19:06
Kod mene samo auti dalekog istoka. Ostalo je prenapuhano jer imaju bolji marketing.
02.04.2021 | 20:17
jura22 kaže:
Kod mene samo auti dalekog istoka. Ostalo je prenapuhano jer imaju bolji marketing.


Da, ali ipak oni stariji su bolji. Oni s kraja jednog i početka drugog stoljeća su najbolji ikad. Svi konektori su ispunjeni mašću pa nema korozije. Svi su šarafi pocinčani, pa ne zahrđaju u navojima itd itd... To su auti koje su proizvodili pravi, školovani inženjeri koji su se trudili napraviti posao najbolje što se može.
Onda su došli ekonomisti koji su skrenuli pozornost na to da takvi auti traju predugo pa nitko ne želi kupiti novi. I da, to je skupo u proizvodnji. Pa su i ti dalekoistočni auti odustali od ovih gore detalja; konektori više nisu 'masni', šarafi više nisu pocinčani itd itd...
03.04.2021 | 09:30
I to je isto istina. Ali to nema veze samo s autima. To je opći globalni trend u svemu. SVEMU. Ogromna većina populacije bogatog dijela svijeta (u kojeg i mi spadamo) ima pomaknute percepcije vrijednosti. Nema veze što je s*anje, važno je da je jeftino. Počevši od sje.ane i sistematski zatrovane hrane, "aplikacija" za $1, "besplatnih" internetskih usluga, štraca od odjeće za 20 kn koje ne vrijede ni 2 kn, elektroničkih proizvoda koji se daju na tržište s teškim felerima...
03.04.2021 | 09:54
Da, to je opći globalni trend megakonzumerizma koji nam dolazi glave. Znaš li ti da je u UK neslužbena preporuka u javnom prostoru da se novi auto kupuje SVAKE tri godine? Jer, onda nema problema s njim, u jamstvu je itd itd...
Mislim, auto bi morao potrajati bez ikakvih problema (uz redovno održavanje) barem 10 godina, da ne velim 15...
03.04.2021 | 10:43
Sve je to istina i ne sviđa mi se u kojem smjeru to ide.

Zanima me bi li uspjela tvrtka koja bi radila po "jedan model" automobila i da jasno iskomunicira da ga neće bitno mijenjati xy godina (nešto kao nekada Buba ili R4), ali da su totalno posvećeni dugotrajnosti, lakom servisiranju i rješenjima koja ako i zastare su takva da se mogu retrofitati i na najstariji od takvih modela (npr. farovi, kočnice, unutarnja oprema).

I marketing usmjere upravo u to, da je auto napravljen hiperkvalitetno u svakom detalju, da je sve na njemu namjerno složeno tako da ga možeš i sam održavati ako imaš dio, ono kao Mac Pro na kojem samo vadiš komponente "klik-klik" i "na magnete". Kupiš ga jednom i voziš cijeli život. I da im to bude ideja za slogan i brand.

I ok, sada će netko reći da je u smislu kvalitete "to nekada bio Rolls-Royce", ali ovo ne bi bilo zamišljeno kao luksuzni auto, nego kao auto za prosječnog građanina koji je ekološki osvješćen i koji želi nekakav R4 za 21. stoljeće.

I znam da bi to mnogima bilo dosadno, ali možda bi neki dio kupaca prihvatio takav koncept?
03.04.2021 | 10:54
Evo jedna zanimljiva pričica u kontekstu kvalitete proizvoda...
Priča ne počinje početkom tisućljeća već krajem 19. stoljeća.

[video]https://youtu.be/j5v8D-alAKE[/video]
03.04.2021 | 11:05
Slično razmišljamo. Ja razmatram ideju simple car (ali jasno, ne smiješ ga tako nazvati jer simple nije sexy). Iskreno, vjerujem da bi se našlo kupaca. Problem ideje o hiperkvaliteti nastaje kad kreneš u pregovore s dobavljačima. Bosch, Valeo, Faurecia, Magneti Marelli, Denso, Mobis itd itd imaju u svojem programu ono što imaju, a to je prilagođeno maksimalnom šticungu proizvođača koji cijede maksimalnu zaradu gdje god stignu (kako si rekao, izbaci se grijanje straga).
Sjećam se kad smo bili kod Tenneca (Walker, Monroe su brandovi) i gledamo razvoj amortizera. I vele da je ovo za novi citroen C4 (tad je bila xsara aktualni model). I da njih prijedlog nije prošao, jer su amortizeri bili preskupi Citroenu za cca 3 ili 4 eura (ili su možda još bile DEM) po komadu. Ovi su odgovorili da mogu napraviti i takve, ali da onda ne mogu jamčiti životni vijek dulji od 80.000 km u svim uvjetima korištenja. Citroen je odgovorio da je to u redu.
Za Opel smo vidjeli kompletan ispušni sustav od corse koji u nabavi Opel košta 12 ili 13, oper me ubij sad, eura ili DEM (bez katalizatora). Cijev nakon katalizatora, dva ispušna lonca i nosači - sve skupa 12 ili 13 zapadnonjemačkih novaca (koji su bili tad u upotrebi).
Između ostalog, zato i imamo danas trend da većina motora ima usisnu granu sprijeda, a ispušnu straga - ušpara se dobrih pol metra cijevi...
03.04.2021 | 12:43
Ljudi, hvala na odgovoru. Zaboravih napisati gore.
EDIT:
Ne razmišljam o tom automobilu, nego me zanimalo kuži li se tip zaista ili se prodaje kao da se kuži.
Odgovor ste mi dali.
04.04.2021 | 08:28
Kloba kaže:
Ljudi, hvala na odgovoru. Zaboravih napisati gore.
EDIT:
Ne razmišljam o tom automobilu, nego me zanimalo kuži li se tip zaista ili se prodaje kao da se kuži.
Odgovor ste mi dali.


Ti stvarno pitaš je li mjerodavan citat nepoznate budale koja komentira test auta?

Pa valjda 3/4 Rvata "zna" da je jedino auto švapsko auto i ultimativni simbol uspjeha je dokopati se auta di ozada piše Passat
04.04.2021 | 12:14
Da. Tko pita ne skita.
04.04.2021 | 14:37
Tko pita upala mu kita.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 19 sati, 54 minuta
  • JOHN: Naprave trial verziju, pa ako valja onda će se pošteno i platit (jednokratno ili pretplate). Ako ja nekoga suportam na ovakav ili onakav način, onda je to partnerstvo i tada očekujem svoj postotak
  • jura22: Mislim kako će se brojni mali programi ugasiti jer će prihod od reklama pasti i neće više biti interesa. Ne može se za nula novaca očekivati nešto.
  • JOHN: To si ja tumačim kao one naporne agencije za istarživanje tržišta za koje ih je netko angažirao. Super stvar, ali plati ti i meni tih 5 min podataka koje ti dam.
  • JOHN: Ne znam zašto, ali nemam povjerenje u te opcije. Čitam svako malo, da negdje nekome procure prikupljene baze podataka. Smatram da, za takvo prikupljanje podataka, oni moraju nagradi korisnika na mjesečnoj bazi ili mu darovati kompletnu verziju softvera.
  • JOHN: Ne kažem da trebaju živit od zraka, nego neka nađu drugi model. Odnosno neka meni ponude opciju, a ja ću kao korisnik odlučiti da li želim praćenje ili ne.
  • JOHN: Ono što mi pod zadnje postaje iritantno što je sve učestalija pojava nemogućnosti odabira jednokratnog plaćanja
  • JOHN: U proteklih 5-10godina, “besplatne” aplikacije su najčešće su me koštale živaca. Ono što me zanima, instaliram trial verziju i ako zadovolhava....kupim ju.
  • smayoo: Naravno jer jednokratna naplata nije nikako usporediva s trajnim prihodom. Zato sam i rekao da treba očekivati mjesečnu pretplatu umjesto besplatne usluge.
  • Riba: Jos je veci problem sto je talakav stav doveo do toga da se vise ni ne nudi placena opcija cak i ako zelis platiti.
  • Soffoklo: E to je veliki problem u mnogim društvima, od glazbe, filma do otvori pipu i curi voda i sad bi da još to platim ;)
  • smayoo: To je OK, ali ima puno ljudi koji misle da je korištenje besplatne usluge njihovo Bogom dano pravo *I* da istodobno imaju pravo blokirati reklame.
  • Soffoklo: Naravno ili pređu na Android koji postoji samo zbog targetiranih reklama. Nikad nisam imao problem s plaćanjem app koja mi je potrebna ili me uveseljava, ali isto tako mnogi koji su živjeli od ciljanih reklama nek malo promijene pristup možda ih ovo osvijesti, a ne da ljudi misle kako nešto pričaju pokraj mobitela, pa to ovaj čuje, pa onda se njima pokaže reklama :)
  • smayoo: Činjenica je da non-targeted reklama vrijedi manje jer je (a) oglašivači manje plaćaju i (b) ciljana publika je manje klika. Oni koji razvijaju softver s financijskom osnovom reklamiranja gube svoj prihod. Ja samo kažem da onaj koji odabire "ne slijedite me" mora biti svjestan da onda ne može očekivati da trajno uživa besplatnu uslugu
  • Soffoklo: bez njegovog znanja, već te informacije dijele s drugima, odnosno preprodaju ih drugima, pa sad traže način kako da što jače nagaze Apple i stvore sliku kako su bezobrazni!
  • Soffoklo: Apple doslovno nudi OPCIJU. Znači implementirat će mogućnost da korisnik dobije obavijest da ga određena aplikacija traži određene informacije i prepušta korisniku da odabere "ok nek me prate" ili "ne, to ne dopuštam". Znači Apple neće ništa blokirati samo će omogućiti IZBOR, ali digla se graja, jer 99% takvih firmi ne samo da skuplja ogromnu količinu podataka od korisnika bez njego
  • Riba: Pa ako dobro citam iskljucit ce targetiranje a ne oglase. Oglasi ce i dalje biti, samo nece se skupljati podaci o tebi.
  • smayoo: ...što konzumiraju reklamni sadržaj, a netko plaća autoru programa za svoj promotivni plasman. Ako taj plasman odjednom postane trećerazredan umjesto prvorazredan, kao što je do tada bio, onda je jasno da korisnik mora na neki način kompenzirati gubitak prihoda kojeg je prouzročio.
  • smayoo: Valjda si svjestan da nitko ne živi od zraka. Netko može dati aplikaciju na besplatno korištenje jer je svjestan da još treba puno raditi na njoj, jer mu treba povratnih informacija od korisnika, jer se nada razviti bazu korisnika prije nego počne naplaćivati, ali dugoročno nitko ne može razvijati i održavati korisnu aplikaciju besplatno. Ako je korisnici koriste besplatno, to je zato št
  • JOHN: Imaš predodžbu u kojim situacijma bi to bilo potrebno?
  • smayoo: Slažem se, ali onda ne treba plakati kad dođe do toga da za neku aplikaciju koja je sada besplatna bude potrebno plaćati mjesečnu pretplatu
  • zoranowsky: Ovo je mrak, svaka čast ak to naprave!
  • JOHN: 100% podržavam takav pristup
  • Djuro genijalac: iOS bude nudio da se isključi bilo kakve targetiranje s oglasima tj, prikupljanje podataka o korisniku. Konačno. Sjajno
  • Djuro genijalac: [link]
  • stefanjos: cuo sam se i sa zoranowskym, kaze da ima dosta veliko pa cu kod njega to rijesiti posto ne idem ya rijeku tako bryo, ali imam backup :)
  • smayoo: Nemam to tako lijepo sređeno, ali imam nešto, ako ne nađeš bolje. :)
  • stefanjos: stvar je da imam ipod classic i volio bi na njega staviti diskografije, azre, parni valjak, fit, itd. jer se cesto nadem u meni sramotnoj situaciji jer neznam te pjesme nit znam izvodace i clanove tih bendova, pa sam mislio da to malo upoznam i glazbeno pa bi zato se nekom prikopcao na gotovi itunes da je sve to lijepo sa artworkom i sl pa bi zamolio syncat ipod :D
  • stefanjos: nisam rekao da mora biti kvalitetna :D
  • smayoo: Nema kvalitetne ex yu muzike za pun disk :)
  • stefanjos: ima li tko neki on disk itunes library pun ex yu muzike?
  • energyman: Ima li tko u Zg BluRay snimač za posuditi ili samo da mi nešto snimi? :)
  • gladhr2: Ima netko iskustva s ASUS VG279 [link]
  • big_mac: @vjeko1 hvala uspio sam riješiti sve.
  • ivan.ocd: Sretan Uskrs svima!
  • vjeko1: Sretan Uskrs svima sa zakašnjenjem ;-)
  • vjeko1: @big_mac probaj ovo za iCloud [link]
  • smayoo: Sretan Usrks i od mene! :) Nije me bilo online...
  • VanjusOS: Sretan Uskrs svima
  • Djuro genijalac: Sretan Uskrs svima! Šunkice, jajca, luk i ostalo je spremno, vjerujem?
  • Riba: Pa rekao ja, samo sto ce sat biti u obliku buttpluga.
  • big_mac: Ma neka vrate touch id i svi problemi su riješeni. :/)
  • Kloba: Sorry ljudi krivi sam link dao za trenutnu upotrebu FaceIDa. Evo pravi: [link]
  • Kloba: Sretno od lika s osmicom i touch IDem ;)
  • Kloba: A do tada, ukoliko meni ne vjerujete: [link]
  • Kloba:  kaže da će uskoro FaceID funkcionirati i sa maskom, ukoliko vlasnik iPhonea ima i sat. [link]
  • Bertone: @Riba, a može se koristiti i kao budilica ujutro :D
  • big_mac: @vjeko1 uspio sam to sa slikama.Sada je problem kako sve te podatke,slike i sve ostalo sto sam prebacio preko iclouda na novi ajfon da ostane u memoriji ajfona jer ne želim koristiti icloud.On mi je služio samo za prebacivanje svega toga.Znaci kako sve to kopirati na memoriju relefona? Kada idem na odjava icloud piše da će se sve izrbisati sa ajfona.
  • mario.zg: da li Migration assistant samo kopira podatke source to destination ili ih premješta?
  • vjeko1: @big_mac: ne sjećam se više detalja, ali nisam imao nikakvih problema prebacivanjem u iCloud, no 290 slika i videa bi trebao lako backupirati. Ja koristim iCloud ponajviše za fotke i više ne bih znao bez toga
  • JOHN: Ja sam ovu pizdariju s maskom izvalio rano jutros, ali kako sada čitam nove mjere nebi me čudilo da se pojavi i spomenuta sonda za šupak

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Komentari

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.15 Seconds

Provided by iJoomla SEO