Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


24.11.2020 | 16:37
Bertone kaže:
Ono što ja vidim kao idealno rješenje je pokrivenost brzim punjačima trgovačkih centara, kina, kazališta, sportskih objekata i sl. (koje gotovo svakodnevno posjećujemo), pa nakon svakog zaustavljanja/parkiranja u zoni takvih objekata, za 15 minuta - pola sata, uz plaćanje parkinga odmah platiš i struju, i uvijek imaš maksimalno dopunjenu bateriju.


Ali tu ti onda ne treba brzi punjač. Bateriji 4-5 puta manjeg kapaciteta treba 4-5 puta kraće vrijeme da se napuni na isti postotak svojeg maksimalnog kapaciteta. Znači, ako je to baterija dometa 100-150 km, 15 minuta punjenja na normalnom punjaču je njoj isto kao 60-75 minuta Tesli, zar ne?

(Osim, naravno, ako je samo domet 4-5 puta manji, a kapacitet baterije, zapravo i nije, nego je možda 2-2,5 puta manji, jer ne znaju postići maksimalnu efikasnost ).

Ako mene pitaš, u kontekstu GRADSKE vožnje, budućnost je u tome da NEMAŠ svoj auto, nego koristiš gradski car pool sustav. Imaš prepaid karticu, kao za ZET (možda baš i ZET karticu), dođeš do najbližeg car pool čvora, uzmeš raspoloživi auto, odvezeš se do čvora najbližem odredištu i ostaviš auto tamo za idućeg korisnika. Ili ga koristiš cijeli taj dan pa ga na kraju dana vratiš na isti čvor gdje si ga i preuzeo. Pay as you go.

I onda, dalje (ne za 10 godina, nego za 20, recimo), to više nije auto kojeg voziš, nego je autonomni taxi. I tek se tu postiže prava efikasnost, jer auto vozi sam i uvezan je u komunikacijsku prometnu infrastrukturu. Održava brzinu optimalnu gustoći prometa, nema nepotrebnog kočenja, niti ubrzavanja, putuje optimalnom rutom, itd.

To je, ako mene pitaš, budućnost gradske vožnje. I jedina održiva budućnost, dodao bih.
24.11.2020 | 18:07
Za dva'est godina ću biti ćorav i gluh sa refleksima slona u trgovini porculana (dobro, ne baš, ali i ne daleko od toga ) pa će mi tvoja ideja o samovozečim kapsulama biti idealno prijevozno sredstvo, do tada volim kad osjetim radilicu kako zatrese auto kad se zavrti (i ne, nisu mi nosači motora u banani ).
24.11.2020 | 19:02
Ja sam godinama jako guštao u vožnji, čak i godinama nakon što sam prešao u režim 35-40.000 godišnje, pretežno autocestama, u čemu definitivno nema nikakvog gušta. Ali prošlo me je to. Muka mi je od vožnje. Kad bi živ dočekao da ikad završe nizinsku nagibnu željezničku prugu Rijeka-Zagreb, majke mi, ne bih više nikad autom išao za Zagreb radi posla. Nikad. Ni jedan jedini put. Taxi do željezničke stanice, sat i 15 min u vlaku, kavica, Jabučnjak, mailovi, taxi od Glavnog kolodvora, i isto natrag, samo u povratku dremka do Rijeke...
Ovako, jedina mi je nada da će legislativa uskoro usvojiti i legalizirati autonomne automobile.
24.11.2020 | 19:07
E da, vlak i nova željeznička infrastruktura bi bila super (ne samo do ZG)
24.11.2020 | 20:03
Pokusavam se sjetiti kada sam zadnji put usao u vlak. Mislim 1993 ili 1994. Rat u Bosni. Vozile su one parne lokomotive, osposobili ljudi neke muzejske primjerke i stavili ih u pogon. Kacali smo se po tim kompozicijama k'o Indijci
24.11.2020 | 21:35
Putovati vlakom u Hrvatskoj, ili barem u ovom našem dijelu Hrvatske, posve je besmisleno. Shvatio sam da u nekim dijelovima Slavonije bolje funkcionira vlak od autobusa, ali i to je šaka jada.

Starija kći ima prijateljice u Našicama. Vjerovali ili ne, ima direktan vlak od Rijeke do Osijeka i obratno (ne treba presjedati u Zagrebu) i to ispada najpraktičnija varijanta putovanja za osobu bez auta (ili bez vozačke dozvole) koja putuje iz Rijeke u Slavoniju ili obratno. Ali put od Rijeke do Našica ili obratno traje 8 fkn sati... Jbt, za 8 sati autom stigneš do Niša . Ili do Züricha, Nürnberga i još pregršt drugih gradova s dvije točkice u imenu...

Ali u Njemačkoj, Francuskoj, Engleskoj... Eeeee... Samo sam se jednom zajebo pa s aviona uzeo rent-a-car. 75 km od Kölnskog aerodroma do Essena, 3h i 45 min. Sjeli u auto, taman izašli iz garaže na autocestu i - stali u "Stau". I slušamo na radiju "zbog velikog broja zastoja na autocestama, navodimo samo one gdje su kolone dulje od 2 km".

Svaki idući put - lijepo vlakom. ICE, s aerodroma direkt na Essen Hbf, 65 minuta, udobna avionska sjedala, vlastiti stolić, mjesta za noge, temperatura taman, prozračeno, čisto, kavica, sendvič, ćakula s kolegama, internet...

Komentirao sam to s nekoliko Nijemaca i oni su redom svi bili - zgranuti. Automobilistička kultura je kod njih toliko jaka da oni uopće ne razmišljaju o vlaku kao o sredstvu prijevoza (osim prigradski). Štoš, jbg....

A u francuskom TGV-u sam uživao još kao srednjoškolac... od Lyona do Pariza i natrag.
25.11.2020 | 09:07
Imaš ti dosta tog putovanja iza sebe
25.11.2020 | 09:26
Zbrajao sam nedavno. Od 1989. do danas cca 850-900.000 km autom (ili kombijem, ili kamperom). Plus vlakovi (jedan cijeli krug Europom, još kao student, par puta u Francuskoj i 6-7 puta u Njemačkoj, dvaput u Engleskoj) i avioni (30-ak europskih letova x2 za povratak, jednom Australija, 2x USA, 4x Daleki istok). Skupilo se...
15.12.2020 | 17:57
Evo, to će tako izgledati?





Iskreno, dođe mi da mu pomećem čaše od jogurta da felge tuku po njima....
15.12.2020 | 19:16
Aha, čekaj, sad kužim! Električni auti ne valjaju zato što ne dižu buku, ne dime i ne smrde!
15.12.2020 | 20:40
Jedno je buka, drugo je zvuk... Ali da, ovo zbilja zvuči smiješno, kad me već vučeš za jezik...
15.12.2020 | 20:46
Pa da. Tako je prije 100 godina ljudima smiješno zvučalo što nije više bilo klopota kopita i smrada konjske balege.
15.12.2020 | 20:49
Djuro genijalac kaže:
Jedno je buka, drugo je zvuk...


Je. "Zvuk" je tebi za volanom. A meni kroz prozor sobe u stanu gdje sam nekad živio, s pogledom na A7 (riječku obilaznicu) - je buka. Živio sam na 24. katu, cca 40 m visinske razlike iznad obilaznice, i cca 300 m horizontalne udaljenosti, i kad bi otvorio prozor, buka mi je bila kao na ulici. Dok bi razgovarao na telefon, ljudi bi mislili da sam u javnoj govornici negdje u gradu.
15.12.2020 | 20:51
Bila ti je buka jer su stavili ograničenje brzine na 60 ili 70 km/h, da su dali ljudima da malo razvrte motore slušao bi glazbu
15.12.2020 | 21:20
Misliš? U to doba (devedesetih), to je bila obična cesta s jednim kolnikom i malo poluzaustavne sa svake strane, na kojoj je u ono doba ograničenje bilo 80 (što znači da su svi smatrali kako je OK voziti 150 ). Dosta dugo tražim nekog da mi objasni kako je onda ograničenje bilo 80, a sad je 60...
15.12.2020 | 21:21
Znam da nisu auti, ali ovo mi paše na Djurine teorije - savršeno! Osobito dio od 00:50 na dalje.
15.12.2020 | 22:08
smayoo kaže:
Misliš? U to doba (devedesetih), to je bila obična cesta s jednim kolnikom i malo poluzaustavne sa svake strane, na kojoj je u ono doba ograničenje bilo 80 (što znači da su svi smatrali kako je OK voziti 150 ). Dosta dugo tražim nekog da mi objasni kako je onda ograničenje bilo 80, a sad je 60...


Tada vladajućima nije bila bitna sigurnost u prometu
15.12.2020 | 22:30
Aha, to... Ne znam znaš li za onu reportažu u Novom listu, nakon što su pometali ta ograničenja, pa su novinari sjeli u dva auta i jednog običnog ne-ljetnog dana, kad nije bila kiša, i nije bila ni jutarnja, ni popodnevna špica, provezli se jedan do drugog (svaki u svojoj traci) od Orehovice do Diračja, strogo po ograničenju, a fotoreporter je s nadvožnjaka snimio dvije beskonačne, nepregledne kolone kolone iza njih. Nakon toga su tražili komentare i tumačenja od svih i svakog kompetentnog za temu i dobili samo hrpu izmotavanja, s izuzetkom tadašnjeg načelnika prometne policije koji je izjavio (i ostao iza toga) da na riječkoj obilaznici nitko neće platiti kaznu za prebrzu vožnju dokle god ne vozi preko 100. I tako ti je to i dan-danas, s kamerama i svim ostalim.
Jebo ja te vladajuće.
16.12.2020 | 00:24
Možda sa RI tablicama (ili PU ili neke druge vama bliske) i ne dolaze kazne, ali vozači sa ZG tablicama uredno dobiju čestitku.
16.12.2020 | 01:32
Hja... to ne znam, naravno. Ali dosta je ljudi s kojima sam podijelio ovu informaciju, s raznim tablicama, znam tridesetak ljudi koji su dobili kaznu, za brzine od 100 i sitno (kad se odbije sve što se odbije) pa do 180 (njemu je netko prodao foru da, kad vozi tako brzo noću, kamera "ne stigne snimiti tablicu" ), ali baš nikog, ni jednog jedinog tko je dobio kaznu za brzinu ispod 100 (na mjestu gdje je ograničenje 60 i postavljena je kamera)
16.12.2020 | 04:44
Bertone kaže:
Možda sa RI tablicama (ili PU ili neke druge vama bliske)


Sta nije to isto? RI, PU? Oboje stoji za Republika Istra ...sta ne?
16.12.2020 | 11:49
Ono što se ja nadam, da će izostati ono neugodno kmečanje električnih sklopova. Ne znam da li su vam poznati ti zvukovi, npr koji se redovito pojavljuju kod ventilacija poslovnih i stambenih građevina, trafostanica, potenciometara rasvjete, električnih romobila, bicikala, vozila i sl. Zamisli putovanje i na putu ti cijelo vrijeme ide ono iritantno kmečanje eeeeeeeeee

Smayoo, postoji li neka tablica uobičajenih raspona buke koji generiraju konkretno ventilatori kupaona/wc-a u stambenim građevinama, u skladu s europskom tehničkom specifikacijom? Dodatno na pravilnik o najvišim dopuštenim razinama buke u sredini u kojoj ljudi rade i borave
16.12.2020 | 17:01
Nije moje područje, mislim da nema.
Zašto bi se to čulo? Ako je zvučna izolacija toliko dobra da priguši urlanje dizelskog motora, zašto misliš da ne bi mogla prigušiti brujanje energetske elektronike?
16.12.2020 | 17:26
Nadam se da budu, mada ne znam što će će biti s onima koji su trajno uz prometnicu. Ova buka koju generira elektronika nekima je posebno iritantna. Osobno se divim ljudima koji žive u zgradama blizinu trafostanica i sl.
16.12.2020 | 18:41
Meni je zujanje zavojnica i kondenzatora u recimo napajanju računala ili jeftinim šuko utičnicama koje na sebi imaju USB ulaze kud i kamo iritantnije od bilo kojeg drugog zvuka uključujući i dizel motore.

Usput, Ken Block & Ford Fiesta ERX


... i nešto ipak bolje
16.12.2020 | 19:21
Šta mislite o ovome?
"Toyota Says Gasoline Cars Will be Obsolete by 2050."
16.12.2020 | 22:20
A tko će se za 30 godina sjećati što su iz Toyote danas rekli
16.12.2020 | 23:27
Bertone kaže:
A tko će se za 30 godina sjećati što su iz Toyote danas rekli


Ma nije to ništa novo, znaš i sam. I mislim da nisu to rekli danas nego sam ja naletio na tekst. Pa sam si mislio, pa sjećam se (istina, više pojedinih dogodovština nego cijeloga doba) što se događalo prije 30 godina. Hoću reći, ako kojim slučajem poživim do tada, vjerojatno ću se sjećati koliko se debata vodilo oko ove teme kako god automobili tada izgledali i na koji god pogon se vozili.
17.12.2020 | 09:54
Kloba kaže:
Šta mislite o ovome?
"Toyota Says Gasoline Cars Will be Obsolete by 2050."


Da
Ne
Možda

Iznimno puno toga ovisi o proizvodnji sintetskih goriva što je projekt koji je jako uzeo maha. Ideja je ova: pomoću struje iz obnovljivih izvora energije (voda, sunce, vjetar) se proizvodi sintetsko gorivo koristeći CO2 iz zraka te tako to gorivo postaje CO2 neutralno.
To daje nekoliko prednosti.
Prvo: koristiš postojeću infrastrukturu i POSTOJEĆA vozila (proizvodnja bilo čega ostavlja nezanemariv CO2 otisak) te postojeću tehniku.
Drugo: stvaranjem goriva prema svojim specifikacijama možeš itekako utjecati na sastav ispušnih plinova tj. njihovu čistoću.
Treće: gustoća pakiranja i brzina punjenja klasičnog auta je još uvijek mokar san za sve električare (za pet minuta si auto dopunio da može prevaliti 800-1000 km).

Kakva je energetska bilanca cijelog procesa, ne znam. Proizvodimo li na razini svijeta dovoljno energije na taj način? Sasvim sigurno ne. No, opet, noćni viškovi postoje...

I prije nego me Smayoo krene ismijavati, Porsche je već u fazi izrade prvog postrojenja ove vrste u Čileu, ako se ne varam. Je li to sve skupa navlačenje novih cipela mrtvacu? Ne znam. Ali ostavlja alternativu, jer kako sad stvari stoje, EV NIJE rješenje za putovanje od 1000 km u komadu u razdoblju od 8 sati.
17.12.2020 | 10:41
A koliko % korisnika OSOBNIH vozila ima potrebu za takvim putovanjem?

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 9 sati
  • cariblanco: Mož i meni, samo ja neći mini :)
  • stefanjos: kad bude netko imao vakumirani iphone 12 mini 128 gb, neka mi se javi u pm :)
  • surf: halo kako stojite sa kriptom?
  • name: Tražim g5 dual, ili bar g5, ima ko kaj?
  • dpasaric: Novi prikaz hardvera na Jabučnjaku! :)
  • dpasaric: Da, da, vidjeli, bilo je i vrijeme!
  • lucija: [link] - zanimljiv clanak o remakeanju digitalnog avijeta od strane Bernesea Leea
  • lucija: [link]
  • Gjuroo: Koristi li netko Adobe Dimension? Treba mi mala pomoć.
  • Air: i ja vjerujem :)
  • Air: naravno da ih ima.
  • Dijete: :) Ja vjerujem da ima ljudi kojima 5000kn ne cini veliku razliku...
  • Air: Prvo, pogledao sam na austrijskim stranicama i tamo je isti odnos. Dakle upravu ste. Drugo, 5000 kn nije mala razlika.
  • Piko: da li je novi bolji ovisi o potrebama .... netko treba intel x86 kompatibilnost (win, Linux) pa mu novi nije bolji :)
  • Dijete: to nije bilo pitanje, pitanje je bilo da li ovo ima negdje drugdje :D - svugdje je tako.. :D i ne bih ulazio je li neusporedivo bolji... vjerujem da ima ljudi kojima je vaznije da im soft radi i da imaju 4TB porta pa ta razlika od 5000kn ne igra veliku ulogu...
  • Air: Poanta je da je stari model skuplji a novi neusporedivo bolji.
  • Dijete: Potrazi si tu ak imas viska vremena [link]
  • Dijete: Ima
  • Air: MBP 13 M1 8C CPU / 8C GPU / 512 GB Redovna cijena: 14.809,47
  • Air: MBP 13 2020 i5 2 gHz / 4 Core / 512 GB Redovna cijena: 19.577,89
  • Air: Da li ovog ima negdje drugdje osim u HR?
  • gladhr2: [link] idemo znalciiii :)
  • Zdravac: Nakratko svratio; Sretna Nova svim dragim forumašima!
  • Kloba: Ajde pozz
  • JOHN: Moram se isključiti zbog posla. jednom drugom prilikom ćemo o tome
  • Kloba: Ima od toga 20 godina
  • Kloba: I to je radio za državnu firmu, upravo zbog ovoga što si napisao, starih i netočnih podataka
  • Kloba: Znam otprilike, on je to radio da se zna šta je čije ako me razumiješ, što je u čijem vlasništvu (ako sam ga ja dobro shvatio uopće)
  • JOHN: geodeti se bave snimanjem terena i objektata, položajno i visiniski. Rade ajmo reči karte sa slojnicama(visinama terena)
  • Kloba: A kao najrazvijenija država na svijetu
  • Kloba: Pa vidi šta je ovaj kripl Trump izveo jučer s twitterom, napad na Kapitol nakon 200 godina
  • Kloba: Kada se u bilo čemu pokrenu takve teme o HR, ja e samo ponadam da smo jako mlada demokracija i da zapravo ima cajta da napravimo nešto od sebe. samo da smo se kasno sjetili u odnosu na vrijeme i geopolitiku, jesmo
  • Kloba: Ja znam da mi je susjed, koji je završio Geodeziju, i čiji je mlađi brat završio srednju geodetsku pa je išao po ulicama s onim aparatima za mjerenje, rekao da imamo podatke iz Kraljevine SHS bolje nego iz Juge o vlasništvu. Druga tema, ali isto ide u prilog ovome što pričaš
  • JOHN: Bit svega je d ahrvatskja jako malo radi po pitanju istraživanja tla, seizmici. Ne izdvajaju se sredstva za to. Oslanjamo se na stara i nedovoljna istraživanja
  • Kloba: Profa
  • Kloba: E da, taj lik je bio sa PMF-a
  • JOHN: O potresima se uči na pmfu(najdetaljnije), građevini, rgn-u, geotehnici. Arhitekti nemaju pojma o tome, oni se samo trebaju pobrinuti da imaju suradnike koji će i te stvari riješiti u sklopu svojih projekata
  • Kloba: Da, znaš kako je netko to dobro opisao, kada Zemlja odluči napraviti (zamisli onaj pokert dlanom kada čistiš rukom rame od mrvica pa se dva tri puta potepeš rukom po ramenu) to i zatrese se, odnosmo mi ko mravi kao da nas nikada nije ni bilo...
  • JOHN: uh ima još puno stvari o kojima bi se trebalo pričati. Prije bilo kakvog projektiranja, pa taman i z akokošinjac kako ja znam simbolično reči, potrebno je ispitati tlo. Tek što dobiješ potrebne parametre o tlu, možeš se baviti projektiranjem. Tlo nije beton ili čelik gdje se znaju njegove karakteristike. Tlo je živo i u interakciji je sa temeljim agrađevino 24h dnevno.
  • Kloba: Mislim, ne znam zaista - ne bi li akademici trebali biti vrh struke svakog područja?
  • Kloba: I tko to mijenja? Akademija - resorni sektor HAZU?
  • Kloba: A gdje se to uči? Na građevini ili arhitekturi?
  • Kloba: (o čemu je čovjek pričao)
  • Kloba: Da, to je to
  • Kloba: Hvala
  • Kloba: a ha
  • JOHN: gravitacijsko ubrzanje
  • Kloba: glupo pitanje, šta je g tu?
  • Kloba: Vidiš kako znaš care
  • Kloba: E to

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Dijete, drlovric, zoranowsky, Anonimci (246)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.92 Seconds

Provided by iJoomla SEO