Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


21.11.2020 | 14:42
smayoo kaže:
Ima već Tesla superchargera u Hrvatskoj lopatom.


Kojom lopatom? Nema ih ni za JNA ašovčić

Koliko je meni poznato u ZG je samo jedna lokacija sa šest superchargera u Rugvici (na Apios benzinskoj). Pa kaj svakih 450 km (u idealnim uvjetima) trebam otići u Rugvicu koja mi je eto baš usput
Kako je u ostatku Hrvatske nemam pojma no da je bolje vjerojatno nije.

EDIT. Zanimljivo da je ulazni model Serije3 u Hrvatskoj jeftiniji nekih 25.000 kn nego u Austriji
21.11.2020 | 15:44
Kažu da su se Superchargeri počeli naplaćivati u nekim zemljama i da kada na kraju onda sve skupa zbrojiš ispadne da je najskuplje voziti se na struju. Bit će zanimljivo gledati te kalkuacije.
21.11.2020 | 16:54
To je baš jedan argument s podlogom.
"Kažu". Tko kaže, gdje kaže i što točno kaže?
Tesla kaže "free and unlimited charging" for new Tesla car buyers, until ownership transfer.
Dakle, kupiš novog Teslu i puniš strujom besplatno na njihovim superchargerima sve dok ga ne prodaš. Jamstvo na bateriju je 8 godina ili 240.000 km.

Uzmi neki probni scenarij. Evo moj. Kupiš novi Tesla X na leasing od 6 godina. Dakle 6 godina se vlasnik ne mijenja. U 6 godina napravim cca tih 240.000 km. Kad bi tankao isključivo na Superchargerima (trenutno je to neizvedivo jer sam u Rijeci, ali neće još dugo biti), to bi bilo čistih 240.000 km besplatno. Ako to usporedim s onim što trenutno plaćam za gorivo (Subaru XV 1.6 atmosferski benzinac AWD, cca 7,5 l/100km), uz pretpostavku da je cijena goriva kroz tih 6 godina u prosjeku 9,5 kn (vjerojatno je to preniska procjena, s obzirom na rok), računaj 2400*7,5*9,5=170.000.

Prebij to na 6*12 mjeseci, to je u prosjeku 2375 kn mjesečno uštede.

Dakle, za toliki iznos umanji ratu leasinga za Teslu X, da bi došao na ekvivalent onog što plaćaš, da kupuješ konvencionalni auto.

Sad odaberi neki auto veličine i opremljenosti Tesle X, vidi koliko te dođe leasing na 6 godina i dodaj na to njegov trošak za gorivo, za 240.000 km kroz 6 godina leasinga, pa usporedi.

Onda bi još mogli pričati o trošku servisa. Ovdje je službena uputa o redovnom servisu za Teslu:
www.tesla.com/hr_HR/support/car-maintenance?redirect=no
Dakle, nema propisanog redovnog servisa, niti pripadajućeg troška. Pribroji uštedi 16 redovnih servisa (svakih 15.000km) kroz 6 godina po cijeni od - koliko? - 1000 kn? I, naravno, sve one dodatne servise koje "skupiš" u 240.000 km. Distribucija (2 puta), turbina (2 puta?), injektori?, kvačila (2-3 puta, ako je klasični mjenjač) ili ulje (ako je automatik, 4 puta), itd...

"Kažu da je najskuplje voziti na struju". Fkt, ajde...

Ali, bitnije od toga je:

Ja mislim da zapravo vrlo malo ljudi ima životni ritam takav da im supercharger (pod pretpostavkom da voze električni auto) treba češće od nekoliko puta godišnje. Naravno, ako je to ozbiljno složen elektro auto, kao Tesla, a ne ova polurješenja opterećena razvojnim timovima koji ne znaju promijeniti način razmišljanja.

Ako imaš auto s dovozom od 500 km, razmisli kad si zadnji puta prošao više od 500 km u jednom danu. Ja prije 4 godine, dok smo radili nadzor u Osijeku. Za normalno funkcioniranje ne treba ti supercharger, nego treba riješena infrastruktura da možeš auto spojiti na obični punjač pred zgradom u kojoj živiš. I onda možeš isto što i ja - kad dođem popodne doma s terena, uvezem auto u garažu ili dvorište svoje kuće i spojim punjač. Obični, spori. I do jutra je baterija puna.
21.11.2020 | 18:03
smayoo kaže:
To je baš jedan argument s podlogom.
"Kažu". Tko kaže, gdje kaže i što točno kaže?


U Australiji naplaćuju.

thedriven.io/2020/10/22/tesla-lifts-supe...ustralia-to-52c-kwh/
21.11.2020 | 18:29
Ok, ovo što si izračunao je bilo iz perspektive onoga tko može takav auto kupiti nov, ali ako uvijek kupuješ polovne aute kao ja, onda ti Tesla naplaćuje punjač, a navodno i skupi kupljeni autopilot se ne prenosi na novog vlasnika(!?). To nisu baš neke pogodnosti, dapače, čini mi se to bezobrazno.

E sada, ono gdje dajem najveći plus Tesli i sličnima je servisiranje, to zaista priznajem da je velika ušteda u odnosu na klasične aute. A opet, ako ga kupiš polovnog baterija je već skoro mrtva, znači to je ogroman trošak. Sudeći po tome polovni elektromobili bi mogli značajno gubiti na vrijednosti jer im je baterija najskuplji dio, nije li?

Tvoje računice su dobre za prosječnog građanina koji auto održava u službenom servisu, a opet, tko je entuzijast taj će proći za pola od toga iznosa ili čak i manje.

Punjenje elektromobila doma je gotovo nemoguće za svakoga tko ne živi u vlastitoj kući s dvorištem, a čak i oni koji imaju garažu u nizu su problem jer rijetko koja garaža ima vlastito brojilo, recimo kod nas je 30 garaža na jednom brojilu. Zamisli veselje susjeda da im počnem puniti Teslu u garaži.
21.11.2020 | 19:12
Staviš kontrolno brojilo i platiš što si potrošio. U čemu je problem? Kontrolno brojilo košta 400 kn.

Naravno da je potrebno forsirati infrastrukturu. Za 10 godina ćemo biti u situaciji da će elektromobili biti mainstream u prometu pa će do tad isto tako i većini stanovništva biti moguće punjenje na ulici, tamo gdje stanuju.

Moja je procjena, na bazi toga što litijske baterije danas u prosjeku "daju" je da se može očekivati dovoz od 700.000 - 800.000 km prije nego baterije dotraju za zamjenu (naravno, govorimo o LiFePO ili LiPo baterijama, ne o zastarjelim i opasnim Li-ion koje trenutno koriste mainstream auto proizvođači.

To je jedna posve nova razina i tehnički koncept. Jednostavno - ljudi koji se ne žele odvojiti od mehaničarskog načina razmišljanja, sami sebe osuđuju da ih vrijeme pregazi.

Entuzijasti i sportska vožnja iz hobija je nešto drugo. Kako sam već jednom napisao, isto kao što postoje ljudi koji u slobodno vrijeme idu na jahanje.
22.11.2020 | 13:22
Matematika još ne pije vodu barem kad u računici uspoređuješ svoj Subaru i povoljniju verziju Tesle, recimo Tesla 3. Tvoj Subaru, srednje opremljenji je oko 240 000 kn, a Tesla 3 oko 525 000kn. U zraku ti visi oko 100 000kn a to baš ne može sve otići na servise i dijelove. I treba si postaviti pitanje da li je na leasing pametno imati auto kojemu je isteklo tvorničko jamstvo? Po meni ne, a onda u tom slučaju nema silnih troškova zamjene dijelova koji su pokriveni jamstvom. A kad se gleda leasing za vozila tvrtke, ima li uopće smisla kupovati luksuzna vozila koja su skuplja od 150 ili 200 tisuća kuna. Nekome ima nekome nema.

Da si recimo usporedio sa C klasom ili bilo kojim drugim autom koji može doći preko 350000kn, onda sve to ima smisla.
22.11.2020 | 15:20
Naveo sam leasing kao primjer jer se leasingom financira nabava auta u istoj dinamici kao što je ušteda na gorivu.
Ne vidim kakve veze ima način financiranja s jamstvenim rokom. Zašto ne bi na leasing financirao auto i nakon što mu je isteklo jamstvo?
Nije mi bilo cilj dokazati da je jeftinije voziti Teslu od Subarua, nego sam naveo potrošnju auta koju znam. C klasu ne znam i nemam pojma koliko troši. Poanta mi je bila pokazati kako postoji scenarij korištenja u kojem dobro složen elektromobil jest bolji izbor od klasičnog, već danas.
Za dvije godine će takvih scenarija biti bitno više nego danas, a za 5 će takvih scenarija biti preko 50%. Za 10 godina će aute s motorom s unutarnjim izgaranjem voziti samo hobisti i entuzijasti.
22.11.2020 | 15:49
Mene užasno zanima kak stvari budu stajale s rabljenima. To je ključno. Po ovom što zasad vidim, bojim se da rabljeni neće biti na vrijednosti, tj. da budem skroz precizan, ako Tesla ima američke fore po kojima jamstvo nije prenosivo na drugog vlasnika, onda će vrijednost tog auta biti dramatično niska. S jedne strane ga to čini dostupnijim, s druge, ako bude problema s baterijama, a Tesla je notorna u svojem stavu da nitko osim njih ne smije popravljati njihove presvete aute, onda će auto vrijediti po kili tj. ništa...
Kako će se baterije ponašati i koliko će trajati odredit će budućnost elektroautomobila dugoročno
22.11.2020 | 18:00
@Djuro genijalac: www.njuskalo.hr/auti/tesla-model-85d-oglas-32729669

Netko prodaje Teslu 5 godina staru za 45000 EUR (radi lakše računice neka je 7 kn euro, to je 315 tisuća kuna). Vozilo ima 140 000 km i jamstvo do 2023e na bateriju. Vodim se Smayinim kilometrima - 100 000 km za 315 000 kn. 3,15kn / km.

I dalje, ja to ne bi. Bez “servisne” knjižice. A za 2 godine koliko će vrijediti to vozilo kad istekne jamstvo?
22.11.2020 | 18:05
Naravno da nitko drugi ne smije popravljati njihove aute kad nitko drugi nije osposobljen za to. Tesla nalikuje mainstream autima utoliko što ima karoseriju, 4 kotača, volan i sjedala. Već smo o tome diskutirali, zar ne?

Možeš se duriti koliko hoćeš, no, da mi ne želiš možda reći da bi npr. Hyundai priznao jamstvo na npr. turbinu kad bi doznali da je netko tko nije "ovlašteni servis" promijenio ulje na redovnom servisu? A tu itekako ne možeš reći da se radi o zahvatu kojeg ne zna svatko napraviti.

Ali - ne kužim logiku - zašto bi vrijednost rabljene Tesle bila dramatično niska ako jedino prvi vlasnik ima pravo na jamstvo? Zato što će svaki prvi vlasnik brže-bolje prodavati par godina starog Teslu da bi kupio novi? Oni koji imaju puno novca, vjerojatno i hoće. I to je u svakom slučaju dobro, zar nije? Ako nije dobro, ne znam, objasni mi zašto nije dobro?

Na primjer, da ja kupim 3g starog polovnog Teslu za 25% cijene, pa čak i da mi se ne priznaje jamstvo na baterije *I* da ispadne da stvarno baterije imaju neki feler pa krepavaju čak i prije isteka jamstva, i dalje sam ga platio jeftino pa za razliku mogu financirati zamjenu baterija.

A to je sve samo niz pretpostavki:

1. ako Tesla ne priznaje jamstvo drugom vlasniku (nisam siguran ni smiju li provoditi takvu praksu na EU tržištu)

2. ako bude problema s baterijama (usuđujem se reći da u ovom času na planeti nema baš puno firmi koje o litijskim baterijama znaju više od Tesle, to ne jamči da neće imati nikakvih problema, ali mislim da imaju daleko najbolje izglede da ispeglaju i usavrše tu tehnologiju)

3. ako u dogledno vrijeme ne bude dovoljno servisa (naravno da će ih biti, to je zakon tržišta - tako isto prije 15-20 godina nije bilo mogućnosti after-market izrade elektroničkog ključa za auto, a danas to napraviš na placu između štanda s mandarinama i mljekarnice)
22.11.2020 | 18:37
Mala anegdota iz ne tako davne prošlosti. Sjećam se da u me starci negdje 1975. godine vodili na višednevno putovanje Mađarskom i da se stari jako nervirao (i bio zabrinut) kad je nakon pete benzinske saznao da tek na osmoj koja nam je bila na trasi putovanja imaju benzin, a mi već o-ho-ho na rezervi,... benzinskih je dakle bilo, ali su imali samo mješavinu u ponudi no tada nije bilo interneta pa nitko nije razbijao glavu time
22.11.2020 | 18:48
smayoo kaže:
Naveo sam leasing kao primjer jer se leasingom financira nabava auta u istoj dinamici kao što je ušteda na gorivu.
Ne vidim kakve veze ima način financiranja s jamstvenim rokom. Zašto ne bi na leasing financirao auto i nakon što mu je isteklo jamstvo?
Nije mi bilo cilj dokazati da je jeftinije voziti Teslu od Subarua, nego sam naveo potrošnju auta koju znam. C klasu ne znam i nemam pojma koliko troši. Poanta mi je bila pokazati kako postoji scenarij korištenja u kojem dobro složen elektromobil jest bolji izbor od klasičnog, već danas.
Za dvije godine će takvih scenarija biti bitno više nego danas, a za 5 će takvih scenarija biti preko 50%. Za 10 godina će aute s motorom s unutarnjim izgaranjem voziti samo hobisti i entuzijasti.

Pa ako je tvrtka zdrava(likvidna) i razmišlja dugoročno zdravo onda u voznom parku ne bi trebala imati vozila kojima je istekao jamstveni rok. Onaj tko na leasing dugoročno(3+ godina) uzme vozilo bez jamstva meni osobno nema smisla. Odnosno, može se postaviti pitanje jel ima firmu radi auta ili zbog posla
22.11.2020 | 19:05
smayoo kaže:

Možeš se duriti koliko hoćeš, no, da mi ne želiš možda reći da bi npr. Hyundai priznao jamstvo na npr. turbinu kad bi doznali da je netko tko nije "ovlašteni servis" promijenio ulje na redovnom servisu? A tu itekako ne možeš reći da se radi o zahvatu kojeg ne zna svatko napraviti.

Jasno da bi, ako stranka pokaže i dokaže da je servis odrađen onako kako treba biti. Postoji i regulacija u EU na tu temu. Prouči malo BER (Block Exemption Regulation). Tu se bavi zamjenskim dijelovima i nezavisnim servisima te razbija monopol proizvođača u servisiranju vozila.

en.wikipedia.org/wiki/Block_Exemption_Regulation

ec.europa.eu/competition/state_aid/legislation/block.html
22.11.2020 | 19:37
Dečki, gledam malo ovu stranicu tesle.

Nije li jedan od ključnih argumenata za Teslu bilo besplatno punjenje auta na njihovim punionicama?

1111.jpg



Ovdje piše da se punjenje plaća? Ili sam nešto propustio tj. neshvatio?
22.11.2020 | 20:30
Da, propustio si.
Za Tesla vozila prodana prije 2018. godine vrijedilo je da svaki auto zauvijek (dok god je u funkciji) dolazi s pravom neograničenog besplatnog punjenja.
2018. su ukinuli tu ponudu, a 2019. su ponovno uveli ponudu za modele S i X, i to samo za prvog vlasnika (ne zauvijek).
22.11.2020 | 21:15
smayoo kaže:
Da, propustio si.
Za Tesla vozila prodana prije 2018. godine vrijedilo je da svaki auto zauvijek (dok god je u funkciji) dolazi s pravom neograničenog besplatnog punjenja.
2018. su ukinuli tu ponudu, a 2019. su ponovno uveli ponudu za modele S i X, i to samo za prvog vlasnika (ne zauvijek).


Ah, ok. Hvala.
23.11.2020 | 15:58
smayoo kaže:
Za dvije godine će takvih scenarija biti bitno više nego danas, a za 5 će takvih scenarija biti preko 50%. Za 10 godina će aute s motorom s unutarnjim izgaranjem voziti samo hobisti i entuzijasti.


youtu.be/bakfmgH7S4k
23.11.2020 | 16:50
Dok ne riješe neke "sitnice", fosilno gorivo će biti pogonsko gorivo.
23.11.2020 | 17:01
Ma hajde. "Neke sitnice" oko fosilnih goriva su se rješavale i 50, a neke i više godina, pa su svejedno fosilna goriva istisnula životinjske zaprege i parne strojeve puno prije toga. Pogledaj samo prosječnu udaljenost između dvaju pumpnih stanica u omjeru s prosječnim dovozom. Danas imaš benzinsku pumpu u prosjeku svakih 30-ak km (u gradovima i puno gušće), a auti imaju dovoz i preko 1000 km. Prije 30 godina je to bilo 60-ak km uz dovoz do 500 km. A prije 50 godina...?
23.11.2020 | 18:05
I evo konačno istine. Polestar je progovorio i priznao da električni auti nisu čisti...

thenextweb.com/shift/2020/11/19/electric...-is-honest-about-it/

I sad dolazimo do onog što ja tvrdim cijelo vrijeme: mi bacamo u smeće savršeno ispravne aute koji su stari, ali služe svrsi i koji su već 'odradili' svoj utjecaj na okoliš u smislu proizvodnje materijala, a potom i same izrade auta i bijesno se potiče kupnja novih pod izlikom da su štedljiviji. Samo njihova emisija CO2 bi trebala puste godine da dostigne samo inicijalni 'trošak' CO2 za izradu novog auta (bio on ICE iili EV, iako je EV po tom pitanju puno gori od ICE auta).

Tu je cijela analitika od strane proizvođača električnih automobila. www.polestar.com/dato-assets/11286/16001...olestarlcafinala.pdf
23.11.2020 | 18:16
Ja ću prvom prilikom kupiti EV. U njima ne vidim ništa loše, osim trenutno visoke cijene i nedostatka punionica. Kad ovo prvo srede na normalne okvire i još ako se budu mogla povlačit sredstva iz fondova......ja ću se sigurno pronaći. Al da mene vozi auto, to sigurno ne.
23.11.2020 | 18:22
Djuro, daj, čovječe, već si i sam sebi dosadio.
Treći put. TREĆI PUT u ovom threadu nabacuješ istu lopticu. Što se promijenilo u odnosu na ovu istu raspravu prošle godine?
Ako stavljaš na teret elektromobila cijeli lanac proizvodnje energije "ab ovo", onda to isto učini i za konvencionalne automobile.

Već sam ti rekao, i argumentirao, i nikad na te argumente nisi odgovorio, kako cjelokupni lanac fosilnog goriva, od naftne bušotine, do automobila na cesti ne prelazi kumulativnu efikasnost od 5%.

Kako god okreneš. Kako GOD okreneš, elektromobil je bez muke UVIJEK zaleniji od najefikasnijeg fosilnog. Točka.

I tekst koji citiraš to isto kaže. Ali ti si se poradovao odmah na naslov reagirati.
23.11.2020 | 19:58
smayoo kaže:
Djuro, daj, čovječe, već si i sam sebi dosadio.
Treći put. TREĆI PUT u ovom threadu nabacuješ istu lopticu. Što se promijenilo u odnosu na ovu istu raspravu prošle godine?
Ako stavljaš na teret elektromobila cijeli lanac proizvodnje energije "ab ovo", onda to isto učini i za konvencionalne automobile.

Već sam ti rekao, i argumentirao, i nikad na te argumente nisi odgovorio, kako cjelokupni lanac fosilnog goriva, od naftne bušotine, do automobila na cesti ne prelazi kumulativnu efikasnost od 5%.

Kako god okreneš. Kako GOD okreneš, elektromobil je bez muke UVIJEK zaleniji od najefikasnijeg fosilnog. Točka.

I tekst koji citiraš to isto kaže. Ali ti si se poradovao odmah na naslov reagirati.


Volim kak se pališ na guranje

Svaki put, bez greške
23.11.2020 | 20:38
Bertone kaže:
smayoo kaže:
Ima već Tesla superchargera u Hrvatskoj lopatom.


Kojom lopatom? Nema ih ni za JNA ašovčić

Koliko je meni poznato u ZG je samo jedna lokacija sa šest superchargera u Rugvici (na Apios benzinskoj). Pa kaj svakih 450 km (u idealnim uvjetima) trebam otići u Rugvicu koja mi je eto baš usput
Kako je u ostatku Hrvatske nemam pojma no da je bolje vjerojatno nije.


Supercharger je potreban nekom tko je u proputovanju. Tko nije na putu i nije mu sila brzo puniti, može puniti na bilo kojem punjaču, preko noći, ili preko radnog vremena, a tko ima svoju kuću ili svoju garažu, može i tamo.
23.11.2020 | 20:39
Djuro genijalac kaže:
Volim kak se pališ na guranje

Svaki put, bez greške


23.11.2020 | 21:29
smayoo kaže:
Bertone kaže:
smayoo kaže:
Ima već Tesla superchargera u Hrvatskoj lopatom.


Kojom lopatom? Nema ih ni za JNA ašovčić

Koliko je meni poznato u ZG je samo jedna lokacija sa šest superchargera u Rugvici (na Apios benzinskoj). Pa kaj svakih 450 km (u idealnim uvjetima) trebam otići u Rugvicu koja mi je eto baš usput
Kako je u ostatku Hrvatske nemam pojma no da je bolje vjerojatno nije.


Supercharger je potreban nekom tko je u proputovanju. Tko nije na putu i nije mu sila brzo puniti, može puniti na bilo kojem punjaču, preko noći, ili preko radnog vremena, a tko ima svoju kuću ili svoju garažu, može i tamo.


@smayoo, može pitanje, jer znam da si te struke - na stranu što si za supercharger u pravu, "obično" punjenje doma ili vani Tesla ne subvencionira, dakle košta te ta struja. Mene više zanima na temelju čega optimistična prognoza da će u idućih 5 godina ili 10 broj EV na cestama postati toliko velik, i na koji način misliš da će se postojeći elektroenergetski sustav prilagoditi povećanoj potrošnji u električnim mrežama diljem svijeta? Da ne pričam o distribuciji, nego samo o količini energije koju će biti potrebno proizvesti u relativno kratkom roku, koncentrirano na određenim područjima.

Ne moraš detaljno, nego čisto onako vizionarski... koji će dalekovodi i kojim putem dopremiti energiju za to? Ili misliš da ćemo male elektrane imat u prtljažnicima a samo kupit module s atomima koji će se u sigurnim i kontroliranim uvjetima cijepat kako bi dobili i uskladištili struju za pogon tih masovno proizvedenih vozila?

Uopće ne ulazim u trošak, ekologiju, iskoristivost klasičnih motora naspram ovih koji dolaze... nego samo... kako misliš da bismo mogli osigurati struju koju će oni "točiti"?

Nije provokacija ni navlačenje vode na mlin fosilaca..
23.11.2020 | 23:51
Već danas, i već u jednoj maloj zaostaloj Hrvatskoj imaš bitan suvišak propusnosti elektroenergetske mreže u gradovima i općinama, kao i na čvorištima autocesta, radi zamjene nekadašnjih natrijevih i metalhalogenih svjetiljki javne rasvjete LED svjetiljkama.

Kad kažem - bitan - to je od trostruko, do petorostruko.

U Hrvatskoj je razvoj i "jačanje" distribucijske mreže na srednjem naponu (10 i 20 kV) čak i lakše nego u razvijenijim članicama unije jer u Hrvatskoj još na jako puno mjesta (čak i u 4 najveća grada) ima dvostruke rezerve u propusnosti EE mreže prijelazom s 10 na 20 kV koji još nije realiziran.

U tri od četiri najveća Hrvatska grada postoje točke visokog napona praktički u širem centru grada (jedino u Splitu nema), a visokonaponska prijenosna mreža (110, 220 i 440 kV) još uvijek nije dosegnula opterećenja iz 80-ih godina. Nažalost . Ali u ovom konkretnom slučaju, to postaje prednost Hrvatske pred znatno naprednijim članicama Unije.

Naravno, naprednije članice Unije ne trebaju te prednosti jer već 10 godina planski razvijaju i grade prijenosnu i distribucijsku EE mrežu takvu da podrži nove potrebe

Plan 20/2020 (najmanje 20% energije iz obnovljivih izvora energije do 2020. godine je dostignut i premašen) i ide dalje, naravno. Vjetar pretežno na Sjevernom moru i duž atlantske obale, sunce pretežno na Mediteranu. Hidroelektrane u Skandinaviji (i u HR je 2/3 instalirane snage vlastite proizvodnje u hidroelektranama).

Tko želi, nađe način, tko ne želi, traži izgovore.
24.11.2020 | 15:02
smayoo kaže:

Supercharger je potreban nekom tko je u proputovanju. Tko nije na putu i nije mu sila brzo puniti, može puniti na bilo kojem punjaču, preko noći, ili preko radnog vremena, a tko ima svoju kuću ili svoju garažu, može i tamo.


U pravu si i nisi.

Zaboravi Teslu koja može preći jednim punjenjem 500+ km, ja budućnost EV-a vidim u manjim gradskim/prigradskim autima kapaciteta baterije ne većeg za do 100-150 km i tu je brzo punjenje itekako potrebno.
Ok je imati domet od 500+ km ali to za sobom povlači masu od preko dvije tone koju stalno vučeš sa sobom, a realno ti ne treba. Za grad se može složiti EV od debelo ispod jedne tone sa dometom od 100-150 km i dopunjavati bi ga trebao bilo gdje na brzom punjaču, a ne ovisiti o jednom ili dva mjesta, a za ostalo se nadati da će se stići dovoljno napuniti kod kuće, na poslu ili gdje već.

Ono što ja vidim kao idealno rješenje je pokrivenost brzim punjačima trgovačkih centara, kina, kazališta, sportskih objekata i sl. (koje gotovo svakodnevno posjećujemo), pa nakon svakog zaustavljanja/parkiranja u zoni takvih objekata, za 15 minuta - pola sata, uz plaćanje parkinga odmah platiš i struju, i uvijek imaš maksimalno dopunjenu bateriju.
24.11.2020 | 15:15
Nico Rosbeg kupuje Rimac druge generacije. I koliko izgleda, zadivljen je...

A tek ovaj video mi je uspio objasniti zašto Rimac dobija sve automobile na 400 metara. Nisam ovo znao. Vi znalci vjerojatno jeste, bez daljnjega.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 12 sati, 42 minuta
  • cariblanco: Nema gorčine, nego ima neki poseban okus, koji se javio 5-6 sekundi kad popiješ koji srk te kave. Moram samo naći takvu kavu, a da je u zrnu, jer doma imam kućni aparat za kavu.
  • cariblanco: Probao sam kavu i stvarno nije kao niti jedna koju sam pio, a pio sam mnoge kave, kad kavu obožavam. Inače ja to nisam kupio, nego mi poklonio lokalni čovjek s kojim radimo. Kila te kave je oko 200E. Kad krenem doma budem si uzeo jednu kilu.
  • Kloba: [link]
  • Kloba: ..pije iz aparata koji košta ko kuća valjda
  • Kloba: cairblanco, isprika, tek sada vidim Nescafe vrečicu kraj kuhala i nakon detaljnog pregleda slike, skužio sam da nisi otvarao. Bila bi šteta, zaista. Ja sam za tu kavu skužio u onom filmu kada Jack Nicolson i Morgan Freeman umiru u bolnici od svako svoje boleštine, ovaj prvi ima love ko država, drugi je radnik - i onda slože bucket list i deru po svijetu. Ta kava je u bolnici i Nicolson je p
  • Kloba: Tko nije skužio, cairblanco se pohvalio da je kupio kavu čija šalica navodno stoji oko 250 kuna. Pruža razne arome, a fora je da ju prvo mora pojesti neka vrsta azijske mačke. I onda probaviti. Tek onda se smatra da je zrno kave - spremno. [link]
  • Kloba: Nije valjda da najskuplju kavu na svijetu kuhaš uovom američkom uredskom sranju? Pa to se treba staviti u one male kafemate kućne proizvodnje, koji koštaju kao ovi za kafiće. Ako si je probao, kakva je okusa? Jel stvarno najbolja i pruža li te silne arome koje te natjeraju da zaboraviš da si upravo popio - govance? ;)
  • cariblanco: [link]
  • ZeljkoB: iOS 15 Beta radi super, public1 je bila problematicna, aktualna public 3 je OK
  • catalina: Je li itko instalirao iOS 15 Beta verziju?
  • dpasaric: Instalirano! Business as usual! :)
  • Beli: Nevjerovatno kako glatko radi 6s nakon toliko godina i s 14.7. Cekam 13-icu, ali ovo je stvarno krasan uredaj i dimenzijom i dugotrajnoscu. Svaka cast Apple.
  • Grga52: iOS 14.7 instaliran
  • Beli: thnx.Riješeno...
  • Beli: Eqipa, kazu da je izasao iOS 14.7, a ja vidim samo 14.6. Vidi li tko update na 14.7?
  • Soffoklo: Dobro da  ulaže u filmski sadržaj, jer kako ih je krenulo uskoro će se bavit samo time :-) - [link]
  • Kloba: Svejedno, pročitat ću i hvala još jednom
  • Kloba: poljska...
  • Kloba: Ma, mi smo po ovome razvijena ekonomija. OK. Nismo ni nerazvijena, ali nismo napravili napredak kao što su to napravile Polja, Mađarska, Češka, Finska...
  • Kloba: E hvala ti, @lucija. Pročitat ću! :)
  • lucija: Evo UN klasificira kao developed economies (npr. HR i DE), economies in transition (npr. Ukrajina i Armenija) te developing su ono sto bi rekli zemlje treceg svijeta. [link]
  • lucija: Mada zemlja u razvoju moze biti i Srbija i Indija, a razlika je znacajna. Tak
  • lucija: @Kloba - to je istina, tada su Svicarska i Finska bile zemlje treceg svijeta. Danas najcesce ima drukcije konotacije, PC naziv bi bio developing country.
  • Kloba: Ovo je pitanje više, ne konstatacija. I nikakvo glorificiranje ikakve prošlosti. Samo me zanima što točno definira zemlju da se klasificira kao zemlja trećeg svijeta. To mi je uvijek bilo malo nejasno...
  • Kloba: zemlja trećeg svijeta. Ili griješim?
  • Kloba: Kada smo kod te kovanice "treći svijet", gledao sam neku emisiju i tip koji je u datom trenutku pričao je govorio o dva pola u doba hladnoga rata, zapadni i istočni, dok su zemlje trećeg svijeta (ako sam ja dobro shvatio) bile one koje se nisu izjasnile ni za jedan pol. Što će reći, to sam tako ja zaključio, zemlje Nesvrstanih. Po tome je i Juga, ako sam u pravu za sve prije navedeno, bila
  • cariblanco: Je to ti je tak, takva je većina zamalja "trećeg svijeta"
  • Kloba: Čovječe, ovo sa donje strane kanala je slum. Ne možeš vjerovati da takve straćare postoje u istom gradu sa onim zgradama čije slike si mi poslao. Koje suprotnosti, jbt...
  • cariblanco: Danas sam trebao ići na site, ali smo saznali da trolje ljudi na centrali ima coronu. Država je skoro zaključana, sve radi kraće, djeca nejdu u školu i svi vani nose maske...baš sam se lijepo usosio :D
  • cariblanco: Jakarta je ogroman grad nebodera i prizemnica, uglavnom straćara.Oko hotela je ograda i onda kućice s limenim krovovima,nakon dva negativna testa sam otišao u drugi hotel u Purwakarta. Hotel je ok, ali sve ostalo okolo je jako loše
  • cariblanco: [link]
  • cariblanco: Indonesia's
  • lucija: Na sto lici zemlja? Bila na Baliju i to je ipak zemlja treceg svijeta pa me zanima kak je u ostatku drzave?
  • cariblanco: Stanje je dost ozbiljno s tom šugom od corone, pa tako i vani svi nose maske :(
  • cariblanco: A te detalje neznam, samo znam da od zemlje neću vidjeti ništa. Vjerojatno i u drugom hotelu ne bumo smjeli van iz hotela, osim na posao.
  • Kloba: Njima je Mecca jugozapadno ako ne griješim
  • Kloba: Oni su jedni od rijetkih, to vjerujem da i znaš, koji se ne mole istočno
  • Kloba: Baš te briga, ti radiš svoje, pobireš lovu i stavljaš plus na još jednu viđenu zemlju. Ma super, @cairblanco
  • cariblanco: Da jedan dio zemlje ima šerijatske zakone
  • cariblanco: evo danas obavio i drugi test, ako bude ok sutra idem u drugi hotel. Kad gledam njihov dnevnik i vijesti, koje ne kužim, ali je stalno policija u vijestima :D
  • BigMac: Aperture je gladan rama kao malo koja aplikacija
  • BigMac: skok s 16GB na 48 GB rama, lipo je :)
  • Kloba: Koja ti je to zemlja već, čovječe? 52? Ali oni su navodno full striktni, šibanja javna i to. Indonezija, jbg...
  • Kloba: A na ove bogomolje se navikneš, ali za to ti treba par mjeseci. Oni ti zapravo zovu ljude na molitvu tako. U ritmu muuuziiikeeeee see deeeruuuuuuu. Čuo si. ;)
  • Kloba: Stvarno dobar posao imaš. Svala čast. A tih par dana u toj sobi, ja se ne bi bunio i da je dva tjedna. :)
  • Kloba: Jesam. Super su i soba, i TV, i krevet i mrzim te :D
  • Kloba: Jsa
  • cariblanco: Kloba si dobio mail i slike ?
  • Kloba: U 12 godina od kockice do suradnje sa tvrtkom starom 110 godina, a njegov je zadatak poslati istu tvrtku u 21. stoljeće. Nije mala stvar - kako god okreneš - nije
  • Kloba: Zapravo bi bilo najbolje pogledati oba videa, što ti je ukupno sat vremena jer What's next traje 24 minute. I onda sve znaš šta su pustili van plus ova dvojica iskomentirali. I vlasničku strukturu, i što to znači za Hrvatsku, i koliko je ovo rijekta pojva u auto industriji

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

rusty, Anonimci (347)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.85 Seconds

Provided by iJoomla SEO