Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


19.12.2020 | 15:08
Djuro genijalac kaže:
A nismo. Sve pokriva jamstvo pa je zasad stav BMK koji prevladava. Ali složit ćeš se da je malo čudno, kaj ne? Dvije različite kone i jedan ioniq. To su ujedno i jedina tri kvara koja smo dosad imali na električnim vozilima ovog karaktera da je zahvaćen visokonaponski pogonski sustav...

I ne znam čija je punionica.


Na ovo mi je promaklo odgovoriti.

Kad kažeš "visokonaponski sustav", to je - što? Istosmjerna strana (baterijski stringovi od parsto volta) ili iza invertera prema pogonskim motorima (ne znam kakav napon, pretpostavljam trofazni 480Vac)?

I kako je uopće izvedeno punjenje - treba istosmjerni punjač ili radi i na izmjenični priključak?

Ako je oboje, je li preko iste priključnice, ili su dvije različite?

I kakav je to punjač kod Macole? Istosmjerni "brzi" ili izmjenični "spori"?

Naime, ako je netko vodio računa da to bude izvedeno pouzdano i kvalitetno, ta tri strujna kruga (punjenje, istosmjerni između baterija i invertera/punjača i izmjenični između invertera i motora) bi trebala biti međusobno galvanski odvojena. To bi značilo da bi se eventualan defekt punjača trebao ispoljiti samo na tom strujnom krugu (punjenja).
19.12.2020 | 15:16
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Ono što sam ja gledao (japanci, uglavnom, jer EU i USA proizvođači ni danas ne znaju to napraviti kako treba, rade samo usr... copy-paste kuruze), nema nijednog hibrida koji bateriju puni benzinskim agregatom (to bi bilo potpuna glupost i pišanje na elementarni smisao cijele promjene koncepta)


Nije istina. Postoje i takva rješenja. Tzv. range extenderi. Motor radi u stacionarnom režimu (kao brodski) čime ga se može optimirati na tu jednu brzinu vrtnje i nema potrebe za varijabilnim razvodima ventila i slično. Motor postaje izuzetno jednostavan i može biti jako efikasan i čist. Dapače, Audi tjera ideju do ekstrema razmatranjem wankela za istu ulogu, jer je on izuzetno malih dimenzija.
Tehnički su to zapravo električna vozila, jer ne postoji mehanička veza između ICE i kotača.


Evo, to što sam ja imao prilike vidjeti i čuti, nije tako riješeno. U svakom slučaju, onda to ne bih ni zvao "hibridom" jer je to elektromobil koji struju dobiva iz benzinskog agregata.
19.12.2020 | 16:53
smayoo kaže:

Kad kažeš "visokonaponski sustav", to je - što? Istosmjerna strana (baterijski stringovi od parsto volta) ili iza invertera prema pogonskim motorima (ne znam kakav napon, pretpostavljam trofazni 480Vac)?


Sve što radi s naponom višim od 12V ima narančaste kablove u autu i smatra se visokonaponskim sustavom. Jasno da su baterije istosmjerne.

smayoo kaže:

I kako je uopće izvedeno punjenje - treba istosmjerni punjač ili radi i na izmjenični priključak?

Ako je oboje, je li preko iste priključnice, ili su dvije različite?


Auto možeš puniti na tri načina. Prvi je tzv, trickle charger koji se isporučuje s vozilom. To je standardna utičnica 1 faza, 220 V.
Potom imaš izmjenični trofazni.
I na kraju i brzi istosmjerni.
DVije su različite priključnice; jedna je za AC, druga je za DC. Različite su, standardizirane, da se ne bi pomiješalo AC i DC. Trickle charger ima priključnicu koja se spaja na AC.

smayoo kaže:

I kakav je to punjač kod Macole? Istosmjerni "brzi" ili izmjenični "spori"?


Brzi, DC. Niko ne bude na odmorištu stajal satima, ako baš ne mora, ne?

smayoo kaže:

Naime, ako je netko vodio računa da to bude izvedeno pouzdano i kvalitetno, ta tri strujna kruga (punjenje, istosmjerni između baterija i invertera/punjača i izmjenični između invertera i motora) bi trebala biti međusobno galvanski odvojena. To bi značilo da bi se eventualan defekt punjača trebao ispoljiti samo na tom strujnom krugu (punjenja).

Nisam tu baš verziran, jer iskreno, nisam si baš ni dal previše truda da to detaljno proučim, ali ako hoćeš, mogu ti saznati.
Ima glavni strujni osigurač koji odvaja baterije od svega. On je zveknul u jednom slučaju.
U drugom je jedan modul (od šest njih, slal sam ti slike) zveknul.

I u trećem je sklop s relejima koji regulira punjenje/pražnjenje batrije krepal.

Zgodno je kako ti u korisničkom priručniku samo na jednom mjestu, u tekstu, ovlaš, spomene da se ne preporuča stalno puniti auto na brzim DC punjačima, jer to može skratiti vijek baterije.
19.12.2020 | 17:19
Djuro genijalac kaže:
Nego, evo malo veselja i vedrine...



Hvala
19.12.2020 | 17:44
smayoo kaže:
JOHN kaže:
Pa ako netko želi preko 300KS, mislim da to onda kao ni sada nije realno izvlačit iz 1000cm3. Mislim izvedivo je, do prvih problema. Ako postavljamo granice ovisno o projektnoj brzini, smayoo tvoja kupovina Subarua nije približno u skladu s bilo kakvom računskom logikom. Za tvoje potrebe, a da se pridržavaš propisa, ne treba ti ništa više od 50-ak KS.
Razumno je samo imati onoliko koliko je dovoljno da zadovoljiš propise.


Ovo ti je sada usporedba koja ne služi diskusiji, nego samo da nagaziš ad hominem. Guštaš u tome. Ne brini, meni je to OK, na taj način puno više govoriš o sebi, nego o meni.

Smayoo vjeruj mi da ništa ne guštam niti ne gazim, nego samo skrećem pozornost da je relativna stvar kome je što dovoljno, povotovo kad su u pitanju vozila. Ne znam zašto se vrijeđaš. Meni je recimo nekad dovoljno 100KS, a ponekad poželim i 500KS. Da mi budžet dozvoljava, uvijek bi odabrao 500KS ispod haube. Da li to ima veze sa zdravim razumom.....siguran sam da nema. Mojoj punici je više nego dosta 75KS, a meni je to noćna mora. Oboje stignemo do cilja, no ona nešto kasnije s manje potrošnje i štete za okoliš! Tako da....sve je to relativno
19.12.2020 | 18:07
Ja ozbiljno razmišljam o kupovini plug in hibrida, no tek u zadnjih godinu dana su se počeli pojavljivati auti s tom opcijom, a da mi karoserijom i izgledom odgovaraju.
Za grad mi ne treba benzin i neke posebne performanse. Želim se po gradu voziti na struju, a da pritom nisam opterećen kilometražom(može uskočiti benzin). Dnevno napravim 15km ako idem samo do ureda i nazad, tako da bi se tu elektromotor dobro snašao. Kratke relacije ionako nikad nisu bile dobre za tradicionalne motore.
19.12.2020 | 18:22
Riba kaže:
JOHN kaže:
Pa ako netko želi preko 300KS, mislim da to onda kao ni sada nije realno izvlačit iz 1000cm3.


Evo mi imamo automobil od 300 KS i to ne treba nikome.

Jedini scemarij gdje vidim potencijalnu korist od toga je da mi moze spasiti glavu ako se treba brzo izvuci iz nezgodne situacije. Srecom, takvih ovdje ne nedostaje.

Pa vjerujem da vam ne treba, ali sam siguran da postoji dobra količina ljudi kojima iz nekog razloga treba. Često vozim Hilux od 126KS, a ponekad kad je pod opterećenjem poželim da ima duplo više snage i momenta. Sve u svemu, ovakav kakav je, a odličan je, uvijek me sigurno dovede do cilja.
19.12.2020 | 20:39
Vozim od 1990. godine (sve kaj mi je došlo pod ruke sa četiri i više kotača) i do sada mi je u životu, u osobnom autu, trebalo samo dva puta više od 100 KS i/ili 400 Nm okretnog momenta i imao sam ih u tome trenutku i zato još uvijek imam priliku disati tako da priče da je bedasto imati 300 KS i/ili 400+ Nm okretnog momenta ne drže vodu
19.12.2020 | 20:54
Znači, tebi je 400 Nm spasilo glavu!? Ovo postaje sve uvrnutije
A što bi tek bilo da si imao novu RS6-icu? Meni bi takav baš bio po mjeri. I još da ima extra elektromotor od kojih 200ks i baterije za 100km.....mljac
youtu.be/gKT-x1wJpTY
20.12.2020 | 00:58
Da, moment mi je dao dvije sekunde da se maknem i ne poberem budalu, odnosno on mene... i da bude jasnije nisam vozio k´o divljak jer po ZG obilaznici uvijek vozim oko 100 km/h (max 110), nisu bila ni "sporcka kola" (kako neki vele), bio je obični tvornički E91 (trojka, karavan za one koji ne znaju), ali je imamo ne ekoloških šest cilindara, 3000 cm3 i 400 Nm (na raspolaganju odmah malo iznad ler gasa).

Na pitanje što bi bilo da je u igri bila RS6ca, bilo bi isto jer ni nju ne bi vozio po obilaznici brže od 100 km/h
20.12.2020 | 11:38
Imao bi bolji odaziv na gasu!
23.12.2020 | 16:53
Smayoo, imam pouzdani i provjereni podatak: Audi e-tron puni svoju bateriju linearno. 75 kWh se na 50 kW priključku puni točno vuru i pol. I, barem, kako auto javlja, cijelo vrijeme se puni punim gasom i linearno.
S druge strane, Renault zoe dođe relativno brzo do 80 posto ili i preko toga, ali onda ove posljednji postoci traju neproporcionalno dugo. Citiram: 'nikad tome kraja'.
Što iz toga možemo zaključiti glede električnog dijela ispravljača, baterije i svega ostalog?
Da audi bude prije ubil svoju bateriju ili nekaj drugo/treće?
23.12.2020 | 17:13
Djuro, gledam ovaj video koji si stavio sa Audijem i borom, pa skužim reklame za HB na prednjim branicima. Nije li u automobilizmu antipušačka kampanja prvo započela? Kako ovaj to ima 2020.?
Mislim, nebitno - ali ušao mi je taj detalj u oko.
23.12.2020 | 17:45
Kloba kaže:
Djuro, gledam ovaj video koji si stavio sa Audijem i borom, pa skužim reklame za HB na prednjim branicima. Nije li u automobilizmu antipušačka kampanja prvo započela? Kako ovaj to ima 2020.?
Mislim, nebitno - ali ušao mi je taj detalj u oko.


To je audi grupe B iz 1985..... To je poanta priče

Ako se ne varam, počeli su 2016. s lancijom 037 (isto grupa B, jedini auto u povijesti koji je porazio 4WD auto na putu od naslova; veliki Walter Röhrl za upravljačem 037 je 1983. osvojio naslov prvaka baš protiv audija quattro)



2017.


Pozvan u pomoć prijatelj s deltom integrale da pomogne

2018.

Subaru Impreza s kojom je Colin McRae bil svjetski prvak 1995. (auto je korišten na 1997. Safari reliju).

2019.


Reciklaža prethodnih videa
23.12.2020 | 17:53
Djuro genijalac kaže:
Smayoo, imam pouzdani i provjereni podatak: Audi e-tron puni svoju bateriju linearno. 75 kWh se na 50 kW priključku puni točno vuru i pol. I, barem, kako auto javlja, cijelo vrijeme se puni punim gasom i linearno.
S druge strane, Renault zoe dođe relativno brzo do 80 posto ili i preko toga, ali onda ove posljednji postoci traju neproporcionalno dugo. Citiram: 'nikad tome kraja'.
Što iz toga možemo zaključiti glede električnog dijela ispravljača, baterije i svega ostalog?
Da audi bude prije ubil svoju bateriju ili nekaj drugo/treće?


Ne nužno. Možda su samo na Audiju linearizirali progress indicator.

Razlog zašto je punjenje inače nelinearno je taj što se baterija više grije kad se puni (pre)velikom strujom dok je skoro puna. Ali možda Audi puni intermitentno, kao i Tesla (Nijemci su i inače poznati kao osrednji inženjeri, ali vrlo solidni kopirači tuđih inovacija).
23.12.2020 | 18:07
Ok, hvala. Možda audi ima vodeno hlađenje baterije kao i kona? Ne znam te detalje, pa nagađam. Zapravo, ajde, nemam uopće pojam koja je razlika u cijeni punjenja intermitentnom tehnikom i klasičnog drukanja linearno? Imam blagu ideju o komplikaciji da se baterija hladi vodom, ali ne znam što je efikasnije/jeftinije?

Ono, jel jeftinije napraviti vodeno hlađenje i primitivan sistem punjenja ili obratno? Bolji isstem punjenja pa ti onda možda vodeno hlađenje ni ne treba?
23.12.2020 | 18:24
Djuro genijalac kaže:
To je audi grupe B iz 1985..... To je poanta priče

Sada mi je jasno. A i tebi koliko se kužim u aute.
23.12.2020 | 18:26
Ne mislim da se aktivnim hlađenjem baterijskih članaka može učiniti nešto da se ubrza punjenje baterija. Samo efikasnije trošiš struju , ali baterija se jednakom brzinom puni.
Jednostavno, kako raste količina naboja u bateriji, tako (da se slikovito izrazim) "struja teže pronalazi slobodne čestice za ionizaciju". Suvišak struje se troši zagrijavanjem (jer nekako mora). Ako ti bateriju hladiš, odvest ćeš tu toplinu pa će baterija manje patiti, ali nećeš je uspjeti brže napuniti.

Intermitentno punjenje znači da se nakon (kratkog, mjereno u minutama) perioda intenzivnog punjenja ostavlja jednako kratak period "odmora" u kojem se naboji (ionizirane čestice) "poslože" (sve ove izraze shvati slikovito, ne doslovno fizikalno) pa se u idućem periodu punjenja efikasnost punjenja ne smanjuje nego ostaje približno ista. Opet slikovito - točiš pivo pa se ono zapjeni, moraš pričekati da se pjena slegne da bi dotočio do vrha čaše.
23.12.2020 | 18:28
Ima glavni strujni osigurač koji odvaja baterije od svega. On je zveknul u jednom slučaju.
U drugom je jedan modul (od šest njih, slal sam ti slike) zveknul.

I u trećem je sklop s relejima koji regulira punjenje/pražnjenje batrije krepal.



To je konzistentno. Moglo bi zaista biti da je ispravljač u punjaču neispravan i da povremeno ili stalno "prska" špice napona.
24.12.2020 | 14:36
jbt. ova tema puna Tesli, Muskova i Rimaca
24.12.2020 | 14:59
Nisam shvatio smisao te rečenice.
24.12.2020 | 15:20
smayoo kaže:
Nisam shvatio smisao te rečenice.


pa koliko tko zna o elektricnim autima da imate dijelove vjerovatno bi vec sastavili jedan
24.12.2020 | 17:15
To je najmanji problem

Treba ti parsto kila baterija, nešto upravljačke elektronike, i motor. To zbilja nije kunst; u rangu velike vešmašine
24.12.2020 | 18:02

I općenito, električna rješenja su neusporedivo jednostavnija od strojarskih (mehaničkih). Sjećam se svojedobno kad sam sa studentima bio u Krašu pa smo gledali strojeve i rješenja automatizacije, imali u tada dvije linije za punjenje bombonijera (ako se dobro sjećam). Stara je bila kompletno mehanički riješena (ključni problem stroja je što ima veliki broj operacija koje moraju biti vrlo precizno sinkronizirane), na način da je imala jedan ogroman motor, nekakvu monstruoznu kardansku osovinu s nizom zglobova preko kojih se osnovni pokret prenosio na pojedine aktuatore. Nova linija je imala 30-ak malih elektromotora koji su bili sinkronizirani preko CAN BUS sabirnice.
Stara je linija trošila nekoliko puta više energije i trebala je četiri redovna servisa godišnje (cca svakih 2000 sati rada), uz redovni godišnji remont. K tome je zauzimala više prostora, imala je manji proizvodni kapacitet i nešto neznatno više zastoja u radu.

Ono što zaista jest "kunst" je - prepoznati važnost svih struka, uskladiti suprotstavljene stavove i pristupe, zatomiti predrasude i potrebu da se svoju struku glorificira, a tuđu minorizira - i doći do zaista optimalnog rješenja.

Ja se osobno cijeli svoj radni vijek borim s ljudima koji se boje struje i ne vjeruju računalima pa forsiraju (u industriji i građevinarstvu prvenstveno) rješenja koja su skuplja, nekvalitetnija, manje pouzdana i dugoročno neodrživa zato što ne znaju prevladati svoj iracionalni strah od nečeg što ne razumiju. Isto tako znam i svoje kolege koji bezuvjetno i a priori odbacuju rješenja koja zahtijevaju više mehanike, nego što je u domeni njihovog razumijevanja (pa npr. forsiraju elektromotorni pogon tamo gdje je pneumatski ili hidraulički neusporedivo bolji izbor).
24.12.2020 | 20:04
neka struje i automatizacije... svugdje

no moj je auto na fosilno gorivo, te i drugi koji planiram kupiti je isto na fosilno gorivo. i sa rucnim mjenjacem.

A sto se tice elektricnih auta. Imao sam ih prilike dosta susresti. te u principu i jesu jednostavna. Ne daj boze da ih krenes rastavljat.

ko da su ih djeca sastavljala .... od inzinjerskih rijesenja do kvalitete rada.

Kad auta dodu do te mjere da ce se iznajmljivati za potrebe trgovine. a to znaci da ce na poziv doci sam do adrese... do tada vise volim ove tupave aute koji zagaduju.
24.12.2020 | 20:24
A koje si to elektro aute vidio i koliko stare?
24.12.2020 | 22:19
Renault Leaf il kako se zove. pokoji i3. Tesli vise nego sto ima registriranih auta u HR.

te masu hibrida tipa serije 3, 5. tu i tamo neki Golf.

Te kojekakva dostavna vozila na kojima nigdje nije istaknuta nikakva marka vozila. vec uglavnom samo ime firme.

Sva ta vozila imaju jednu zajednicku manu. Super su dok su nova odnosno do 2 godien starosti...

nakon toga odnosno garantnoga roka dovidenja. Ama bas niti jedan vlasnik ga ne posjeduje ako vozilo nema garantni rok.
24.12.2020 | 22:46
Vidio si Tesli više nego što ima registriranih auta u HR? Gdje? Radiš u Tesli?

Daj malo preciznije. Što si to točno vidio na Tesli što izgleda "kao da su djeca sastavljala"? Ja sam ih vidio dva uživo, jedan vozio, oba sada skoro 5 godina stara i to je vrlo solidna kvaliteta izrade. Prekjučer sam vidio sva tri koja se trenutno može vidjeti u Avenue Mallu i to izgleda još jako puno bolje nego prije.

Oba vlasnika koje ja poznajem još uvijek voze te Tesle koji sad imaju skoro 5 godina, vrlo su zadovoljni i nisu imali nikakvih bitnih problema (bilo je dječjih bolesti, koje su riješene).

Također, osobno poznajem čovjeka koji vozi Renaultov električni Kangoo kojeg je kupio na aukciji, od Francuske pošte. Odavno nema jamstva. Auto nije nigdje na razini Tesle, ali on je zadovoljan i služi mu njegovoj svrsi vrlo dobro.

Tako da "ama baš nijedan vlasnik" ti evidentno nije točno.
24.12.2020 | 23:40
zivim i radim u Hamburgu. IT djelatnost.

no citava mi je familija osim mene i starog u Auto industriji.

zet radi za firmu koja preureduje linije sastavljanja u BMWu i Audiu.. tako da sam BMWa 3 novoga vidio prije nego ga je prvi kupac narucio odnosno prvi Youtuber recenzirao il neki novinar pogledao.

ukratko svako elektricno vozilo je za gradsku voznju, no recimo moj stari ima gradevisnku firmu u HR i on u istom danu potegne od Sl Broda do Zadra i nazad.

Ja sam u jednom cugu doslovno bez pisanja vozio od Sl Broda do Wuerzburga gdje sam zivio i radio. znaci nekih 1400 km bez zaustavljanja i tankanja.

(toliko o onoj voznji da nitko ne vozi 800 km odjednom).

Znam i danas potegnut Hamburg - Frankfut. sve sa jednim rezervarom goriva (kad nema guzvi)

Privatno vozim F30, kojeg sad pegla supruga, ja cu vjerovatno na F87 odnosno M2 il WRX Sti ako sve bude po planu do ljeta.

Tesli je ovdje pun k... svaka je sa interierom bijela odnosno boja sampanjca. sto je jedna od najvecih gluposti auto industrije no 100 ljudi 100 cudi.

Prosjecan vozac tesle je identican prosjecnom korisniku "racunala" koji misli da je strucnjak jer je pored Facebooka svladao i internet banking.

nisam neki strucnjak za sve nazive dijelova il "branika" no pogledajte youtube kako se tesla sastavlja il recimo "tesla Teardown" pa ce vam bit jasno.

Znaci ovdje se uglavnom vozikaju po gradu tu i tamo ces naci nekoga padobranca koji je zalutao na dulji put (obilaznice ne racunam). No doduse i u De se dosta popravila zastupljenost punionica. No dok sve to ne bude standard kao sto je USB.... nema od tih elektricnih auta nista.

Trenutno se u Hamburgu pravi rafineria vodika, te ce se vjerovatno elektricna auta klat sa autima na vodik.... kao recimo plazma i LCD svojevremeno.


Sto se tice kvarova. nema ih jer sva su auta na leasing, pa nikoga ne zanimaju. odnosno vlasnik ih se rijesi prije nego auto napravi 30000 km. Tako da se u njemu nema sta ni pokvarit. Ako se kvar desi kao kod svakoga novog vozila ili na leasing vozilo se pokupi od vlasnika te mu se ostavi zamjensko. to nije do telse vec je kod svih tako. inace ovdje je leasing do recimo 2 ili 3 godine te se auto vraca ne kao u HR da je auto na kraju tvoj.

Dapace Tesla se niti ne prodaje kao "normalan" auto u salonu negdje van grada il gdje ima mjesta za isti. Vec su im saloni u smisli Apple proizvoda... znaci u centru grada sa 2-3 vozila. puca se na odredenu klientelu. (prodavaci su im uglavnom atraktivni studenti uz mozda pokojeg iskusnog tesla prodavaca, al ako zapnes u temu oni znaju klafrat samo svoje sto su naucili) dok su im servisi u vukojebinama za koje nitko ne zna gdje su. osim ako ne zivis pored njega .

Radnicima je zabranjeno "strogo" pricati sta se desava i kako se sta radi. Iako je to doduse TABU tema opcenimo u DE.

O elektricnim autima se moze pricat tek mozda za jedno 10-15 godina na zapadu odnosno jedno 30 u "nasim" krajevima.

Za auto industriju je Tesla mozda inovator, ali sto se tice kvalitete izrade okvira vozila mi je isto kao i kad mi netko tko je kupiou Aldiu Medio lapotp od 250 € i onda ga poredi sa nekim laptopom od 1300€+ eura i govori to je isto.

Inace nisam bas nekakav romanopisac, pogotovo ovakvih malo ospeznijih tema inace uvijek imam nekoga kome diktiram a on pise
25.12.2020 | 00:07
Robert_84 kaže:
(toliko o onoj voznji da nitko ne vozi 800 km odjednom).


Gdje si pročitao da "nitko" ne vozi toliko? Djuro je napisao da električni auti nisu za takva putovanja, a ja sam ga pitao koji postotak ljudi radi takva putovanja. On je napisao da on zna dosta takvih ljudi, a ja sam napisao da ne znam nijednog.

Probaj čitati pažljivije i pisati koherentnije.

Tesli je ovdje pun k... svaka je sa interierom bijela odnosno boja sampanjca. sto je jedna od najvecih gluposti auto industrije no 100 ljudi 100 cudi.


Kakve to veze ima s kvalitetom izrade?

Prosjecan vozac tesle je identican prosjecnom korisniku "racunala" koji misli da je strucnjak jer je pored Facebooka svladao i internet banking.


I njih si, pretpostavljam, upoznao više, nego što je stanovnika Hrvatske. Mislim, s obzirom da si Tesla vidio više nego što je auta registriranih u Hrvatskoj.

nisam neki strucnjak za sve nazive dijelova il "branika" no pogledajte youtube kako se tesla sastavlja il recimo "tesla Teardown" pa ce vam bit jasno.


Otkud sad youtube teardown? Ustvrdio si da je Tesla nekvalitetan auto "kao da su ga djeca slagala" i da si vidio više od 1.724.900 komada. A sad odjednom - pogledaj youtube teardown?

Trenutno se u Hamburgu pravi rafineria vodika, te ce se vjerovatno elektricna auta klat sa autima na vodik.... kao recimo plazma i LCD svojevremeno.


Vodik se ne proizvodi u rafinerijama, ali nema to veze.
Auto koji ide na vodik je opet električni auto jer vodikova goriva ćelija proizvodi struju.

O vodiku se priča još malo pa 30 godina. Djuro ga je nedavno isto spominjao. U sve te godine stiglo se do prototipa. Nekoliko puta. I uvijek se odustalo, jer je vodik preopasan i nije nikad nađeno rješenje takvo da bude dovoljno sigurno za masovno rukovanje.

Ako se nekad taj problem i riješi, neće tu biti klanja. Radi se samo o drugačijem spremniku energije.

inace ovdje je leasing do recimo 2 ili 3 godine te se auto vraca ne kao u HR da je auto na kraju tvoj.


Nema to veze s HR i DE, nego s tipom leasinga. Jedan se zove operativni (gdje na kraju auto vraćaš), a drugi financijski.

(prodavaci su im uglavnom atraktivni studenti uz mozda pokojeg iskusnog tesla prodavaca, al ako zapnes u temu oni znaju klafrat samo svoje sto su naucili)


Zar su inače prodavači ičeg drugačiji?

dok su im servisi u vukojebinama za koje nitko ne zna gdje su. osim ako ne zivis pored njega .


Vjerojatno zato što nisu potrebni.

Radnicima je zabranjeno "strogo" pricati sta se desava i kako se sta radi. Iako je to doduse TABU tema opcenimo u DE.


Pa kako onda ti to sve znaš. Netko od tvoje obitelji radi za Teslu i prekršio je tu strogu zabranu da ti sve ispriča?

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 4 sati, 19 minuta
  • cariblanco: Mož i meni, samo ja neći mini :)
  • stefanjos: kad bude netko imao vakumirani iphone 12 mini 128 gb, neka mi se javi u pm :)
  • surf: halo kako stojite sa kriptom?
  • name: Tražim g5 dual, ili bar g5, ima ko kaj?
  • dpasaric: Novi prikaz hardvera na Jabučnjaku! :)
  • dpasaric: Da, da, vidjeli, bilo je i vrijeme!
  • lucija: [link] - zanimljiv clanak o remakeanju digitalnog avijeta od strane Bernesea Leea
  • lucija: [link]
  • Gjuroo: Koristi li netko Adobe Dimension? Treba mi mala pomoć.
  • Air: i ja vjerujem :)
  • Air: naravno da ih ima.
  • Dijete: :) Ja vjerujem da ima ljudi kojima 5000kn ne cini veliku razliku...
  • Air: Prvo, pogledao sam na austrijskim stranicama i tamo je isti odnos. Dakle upravu ste. Drugo, 5000 kn nije mala razlika.
  • Piko: da li je novi bolji ovisi o potrebama .... netko treba intel x86 kompatibilnost (win, Linux) pa mu novi nije bolji :)
  • Dijete: to nije bilo pitanje, pitanje je bilo da li ovo ima negdje drugdje :D - svugdje je tako.. :D i ne bih ulazio je li neusporedivo bolji... vjerujem da ima ljudi kojima je vaznije da im soft radi i da imaju 4TB porta pa ta razlika od 5000kn ne igra veliku ulogu...
  • Air: Poanta je da je stari model skuplji a novi neusporedivo bolji.
  • Dijete: Potrazi si tu ak imas viska vremena [link]
  • Dijete: Ima
  • Air: MBP 13 M1 8C CPU / 8C GPU / 512 GB Redovna cijena: 14.809,47
  • Air: MBP 13 2020 i5 2 gHz / 4 Core / 512 GB Redovna cijena: 19.577,89
  • Air: Da li ovog ima negdje drugdje osim u HR?
  • gladhr2: [link] idemo znalciiii :)
  • Zdravac: Nakratko svratio; Sretna Nova svim dragim forumašima!
  • Kloba: Ajde pozz
  • JOHN: Moram se isključiti zbog posla. jednom drugom prilikom ćemo o tome
  • Kloba: Ima od toga 20 godina
  • Kloba: I to je radio za državnu firmu, upravo zbog ovoga što si napisao, starih i netočnih podataka
  • Kloba: Znam otprilike, on je to radio da se zna šta je čije ako me razumiješ, što je u čijem vlasništvu (ako sam ga ja dobro shvatio uopće)
  • JOHN: geodeti se bave snimanjem terena i objektata, položajno i visiniski. Rade ajmo reči karte sa slojnicama(visinama terena)
  • Kloba: A kao najrazvijenija država na svijetu
  • Kloba: Pa vidi šta je ovaj kripl Trump izveo jučer s twitterom, napad na Kapitol nakon 200 godina
  • Kloba: Kada se u bilo čemu pokrenu takve teme o HR, ja e samo ponadam da smo jako mlada demokracija i da zapravo ima cajta da napravimo nešto od sebe. samo da smo se kasno sjetili u odnosu na vrijeme i geopolitiku, jesmo
  • Kloba: Ja znam da mi je susjed, koji je završio Geodeziju, i čiji je mlađi brat završio srednju geodetsku pa je išao po ulicama s onim aparatima za mjerenje, rekao da imamo podatke iz Kraljevine SHS bolje nego iz Juge o vlasništvu. Druga tema, ali isto ide u prilog ovome što pričaš
  • JOHN: Bit svega je d ahrvatskja jako malo radi po pitanju istraživanja tla, seizmici. Ne izdvajaju se sredstva za to. Oslanjamo se na stara i nedovoljna istraživanja
  • Kloba: Profa
  • Kloba: E da, taj lik je bio sa PMF-a
  • JOHN: O potresima se uči na pmfu(najdetaljnije), građevini, rgn-u, geotehnici. Arhitekti nemaju pojma o tome, oni se samo trebaju pobrinuti da imaju suradnike koji će i te stvari riješiti u sklopu svojih projekata
  • Kloba: Da, znaš kako je netko to dobro opisao, kada Zemlja odluči napraviti (zamisli onaj pokert dlanom kada čistiš rukom rame od mrvica pa se dva tri puta potepeš rukom po ramenu) to i zatrese se, odnosmo mi ko mravi kao da nas nikada nije ni bilo...
  • JOHN: uh ima još puno stvari o kojima bi se trebalo pričati. Prije bilo kakvog projektiranja, pa taman i z akokošinjac kako ja znam simbolično reči, potrebno je ispitati tlo. Tek što dobiješ potrebne parametre o tlu, možeš se baviti projektiranjem. Tlo nije beton ili čelik gdje se znaju njegove karakteristike. Tlo je živo i u interakciji je sa temeljim agrađevino 24h dnevno.
  • Kloba: Mislim, ne znam zaista - ne bi li akademici trebali biti vrh struke svakog područja?
  • Kloba: I tko to mijenja? Akademija - resorni sektor HAZU?
  • Kloba: A gdje se to uči? Na građevini ili arhitekturi?
  • Kloba: (o čemu je čovjek pričao)
  • Kloba: Da, to je to
  • Kloba: Hvala
  • Kloba: a ha
  • JOHN: gravitacijsko ubrzanje
  • Kloba: glupo pitanje, šta je g tu?
  • Kloba: Vidiš kako znaš care
  • Kloba: E to

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.06 Seconds

Provided by iJoomla SEO