Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


22.03.2019 | 06:03
Kod dizela nema dovoljno podtlaka za servo kočnice, jer podtlak ne nastaje položajem zaklopke u usisnom kanalu ko kod benzinca, nego se kontrolira sa od einspritz pumpe ubrizganim gorivom. Zato dizeli imaju podtlačnu komoru serva spojenu na vakuum pumpu koju pogoni motor.
22.03.2019 | 07:35
smayoo kaže:


Stani malo. Kako radi atmosferski diesel četverotaktni motor? Ako nema potlaka u cilindru ni u kojem trenutku ciklusa, kako zrak uđe u cilindar?

Diesel motor s direktnim ubrizgavanjem (koliko sam ja upućen, ako griješim, molim te, ispravi me) i ručnim mjenjačem ima režim kad se gorivo uopće ne ubrizgava ako vozač ne dodiruje papučicu gasa (visoka kinetička energija i nizak stupanj prijenosa = visoka turaža bez gasa). U takvom režimu turbopunjač ne radi jer nema dimnog plina da ga pokrene, zar ne? A onda zrak ulazi u cilindre isto kao u atmosferskom diesel motoru, zar ne? A to je... kako?

Koliko ja kužim termodinamiku (opet, nisam superstručnjak za to područje pa me ispravi ako griješim), u nekom trenutku ciklusa, određenog potlaka mora biti da bi zrak ušao u cilindre i onda kad turbopunjač ne radi. Ili...?


Oprosti, nisam bio precizan dovoljno. Govorio sam o usisnoj grani.
Turbo stalno radi. Vjeruj mi. Nikad ne stane. Radi samo slabije ili jače. Čim se motor vrti, on pumpa zrak. I ako ni ne ubrizgaš gorivo u ovom slučaju kako si ti ispravno primjetio (vozilo gura motor) još uvijek usisavaš zrak, tlačiš ga i onda ga puštaš van kad se otvore ispušni ventili. Upravo na račun tog kompresijskog rada motor i koči (pored mehaničkih gubitaka, ali oni sami nisu dovoljni da zakoče vozilo). Kod kamiona/autobusa se u usisnu granu ubacuje leptir upravo s tom svrhom (retarder) da gušiš zrak na ulazu u motor pa da kompresijski rad bude veći -> ergo efekat kočenja je jači, a ne trošiš kočnice.
Dakle, u trenutku usisa sasvim sigurno imaš potlak u cilindru, jer inače zrak ne bi ušao u njega (osim kod motora s izuzetno jakim prednabijanjem gdje je pretlak u usisnoj grani toliki da zrak jedva čeka da uleti u cilindar čim bude prilika), ali u cilindru nemaš lambda sondu. Ona je na ispušnoj strani. Na usisnoj grani imaš MAP senzor (zenzor apsolutnog tlaka), IAT (senzor temperature ulaznog zraka) i vjerojatno i MAF (senzor masenog protoka zraka).

Budući da je ispuh stalno u nekom pretlaku (inače iz njega ne bi izlazili ispušni plinovi prema atmosferi, nego bi bilo obratno) meni se čini najvjerojatnije da je lambda dala svoje...
22.03.2019 | 08:58
tino1 kaže:
Kod dizela nema dovoljno podtlaka za servo kočnice, jer podtlak ne nastaje položajem zaklopke u usisnom kanalu ko kod benzinca, nego se kontrolira sa od einspritz pumpe ubrizganim gorivom. Zato dizeli imaju podtlačnu komoru serva spojenu na vakuum pumpu koju pogoni motor.


Točno tako!
  • LongVillage
  • Posjetitelj
23.03.2019 | 10:50
Djuro genijalac kaže:
Oprosti, molim te, kaj je 'žutan'?


Auto iz "žutih" zemalja, znači daleki istok (Japan, Koreja, Kina...)...
23.03.2019 | 11:20
Stvarno nije da provociram, ali uskoro će onda svi auti imati taj nadimak.
Pa indijski TATA je kupio Jaguar ako se ne varam.
To kada sam pročitao nisam mogao vjerovati.
Još luđe od vijesti da je BMW kupio RollsRoyce. Šta bi Churchill na to rekao?
23.03.2019 | 12:15
LongVillage kaže:
Djuro genijalac kaže:
Oprosti, molim te, kaj je 'žutan'?


Auto iz "žutih" zemalja, znači daleki istok (Japan, Koreja, Kina...)...


Oprosti mi na pitanju (ako te na neki način uvrijedi), ali - koliko je tebi godina?
Naime, možda je problem u tome što sam ja mislio da komuniciram s odraslom osobom...
23.03.2019 | 12:33
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:


Stani malo. Kako radi atmosferski diesel četverotaktni motor? Ako nema potlaka u cilindru ni u kojem trenutku ciklusa, kako zrak uđe u cilindar?

Diesel motor s direktnim ubrizgavanjem (koliko sam ja upućen, ako griješim, molim te, ispravi me) i ručnim mjenjačem ima režim kad se gorivo uopće ne ubrizgava ako vozač ne dodiruje papučicu gasa (visoka kinetička energija i nizak stupanj prijenosa = visoka turaža bez gasa). U takvom režimu turbopunjač ne radi jer nema dimnog plina da ga pokrene, zar ne? A onda zrak ulazi u cilindre isto kao u atmosferskom diesel motoru, zar ne? A to je... kako?

Koliko ja kužim termodinamiku (opet, nisam superstručnjak za to područje pa me ispravi ako griješim), u nekom trenutku ciklusa, određenog potlaka mora biti da bi zrak ušao u cilindre i onda kad turbopunjač ne radi. Ili...?


Oprosti, nisam bio precizan dovoljno. Govorio sam o usisnoj grani.


Opet ne kužim. Što si govorio o usisnoj grani? Da ima ili da nema potlaka? Ali - i kakve to veze ima? U nekom trenutku ciklusa zrak uđe u cilindre i bez turbine (kao što bi ušao na atmosferskom diesel motoru - kako bi inače ulazio zrak u cilindre na atmosferskom dieselu?).

Turbo stalno radi. Vjeruj mi. Nikad ne stane. Radi samo slabije ili jače. Čim se motor vrti, on pumpa zrak.


Turbina, da bi se okretala, treba maseni protok pogonskog medija, a taj pogonski medij mora biti određene, dovoljno velike entalpije. U slučaju turbopunjača diesel motora, to je ispušni plin motora. Entalpija ispušnog plina je značajno veća od onog što treba turbini za pogon pa na izlazu turbine još preostane dovoljno za ispravan ispuh, bez kondenzacije. Slažemo li se?

Ako da, možemo li se složiti da, kad se voziš po npr. 7% nizbrdici u 4. brzini, auto lagano ubrzava, gorivo se UOPĆE ne ubrizgava u cilindre, a u ispušnu granu dospijeva samo vrući zrak (koji jest vruć, ali je i dalje na nekih 20-30% temperature ispušnog plina koji nastaje kad imaš u cilindrima stvarno sagorijevanje smjese goriva i zraka) koji nema dovoljnu entalpiju da pokreće turbinu.

I ako ni ne ubrizgaš gorivo u ovom slučaju kako si ti ispravno primjetio (vozilo gura motor) još uvijek usisavaš zrak, tlačiš ga i onda ga puštaš van kad se otvore ispušni ventili.


Točno tako. Međutim, količina zraka je puno manja. Osim ako imaš rupu ili loše brtvljenje na zračnom traktu, kroz koju direktno ulazi vanjski zrak, mimo svih filtara, turbine, itd. i drastično povećava masu zraka u cilindrima. Kako lambda sonda kakva se ugrađuje u aute nije ona superskupa elektrokemijska cirkonijeva sonda, niti zastarjela elektrokatalitička, ona zapravo ne mjeri ZAISTA postotak (tj. pretičak zraka) na ispuhu, nego reagira na maseni protok kisika u struji ispušnog plina pa u takvoj ekscesnoj situaciji "izmjeri" nemoguću koncentraciju, jer je njena karakteristika linearna samo za usko područje očekivanih vrijednosti.

Kad je motor pod normalnim opterećenjem i turbopunjač dobavlja zrak regularno, stlačen, ista ta rupa ili loše brtvljenje postaje zanemariva jer se kroz nju gubi zanemarivi dio zraka (dok se rupa ne proširi) umjesto da se dodatno usisava značajna količina dodatnog zraka.

ali u cilindru nemaš lambda sondu. Ona je na ispušnoj strani.


Naravno, ali onaj zrak koji je na usisu ušao u cilindar, kasnije u ciklusu izlazi u ispuh, zar ne?

Budući da je ispuh stalno u nekom pretlaku (inače iz njega ne bi izlazili ispušni plinovi prema atmosferi, nego bi bilo obratno) meni se čini najvjerojatnije da je lambda dala svoje...


Aha... Ti si shvatio da ja mislim da je rupa na ispušnoj strani pa da lambda sonda tamo očitava "falši" zrak? Ne, naravno, nisam tako mislio...

Ne kažem da nije lambda dala svoje. Možda ipak jest. Ali senzor koji je dao svoje ne ponaša se tako. Imam s time velikog iskustva.
23.03.2019 | 19:11
LongVillage kaže:
Djuro genijalac kaže:
Oprosti, molim te, kaj je 'žutan'?


Auto iz "žutih" zemalja, znači daleki istok (Japan, Koreja, Kina...)...


Čovjek vozi Ford Galaxy. I to je napisao u prvom postu na temu.... :-facepalm

A da sad ne ulazimo u to da su najbolji, najdugovječniji i najpouzdaniji auti u povijesti čovječanstva svi odreda došli iz Japana....
23.03.2019 | 19:24
smayoo kaže:

Točno tako. Međutim, količina zraka je puno manja.


Ako govorimo o usisnom dizelu, onda nije, nego je stalno ista. Dieselov proces radi s konstantnim punjenjem cilindra (jer nema zaklopke u usisnoj grani).
Kod prednabijanog motora je to malo kompliciranije, jer ti turbo (kolokvijalno nazvano, jasno da se radi o kompresoru) tjera zrak u cilindar. Moraš uzeti u obzir i to da imaš promjenjivu geometriju turbine koja se prilagođava masenom protoku (dakle sad je u igri broj okretaja, stupanj punjenja cilindra po ciklusu je i dalje, akademski rečeno, isti) pa se brže zavrti pri niskom gasu tj. manjem broju okretaja motora.
U svakom slučaju, turbina ima neku inerciju, i čim se motor vrti, i ona se vrti.
Kod WRC auta se u stage modu turborupa eliminira na način da se dio stlačenog zraka odvodi mimo motora i ravno na turbinu da ona zadrži brzinu vrtnje kad vozač makne nogu s gasa. Nekad se to radilo ubacivanjem dodatnog goriva u ispušnu cijev (pa je to izgledalo spektakularno, jer je iz auspuha rigala vatra i pucalo je pa se to u slengu zvalo bang-bang), ali je to uništavalo katalizatore pa je to zabranjeno raditi isključivo na taj način.
Elem, i kad se voziš bez gasa, tebi se turbo vrti i to nezanemarivom brzinom; cijena koju za to plaćaš je tlak na ispušnoj strani koji je povišen.
U svakom slučaju, ako je i lambda na izdisaju, na 350.000 km joj nije za zamjeriti. Mene više brine kak ju bude neko odvrnul, ako je doista ona za zamjenu....
Sad mi još pada na pamet slavni EGR. On odvodi dio ispušnih plinova natrag na usis, ako je na njemu rupa, kad je protok i tlak plinova na minimumu, moglo bi se događati da on povuče nešto zraka što onda lambda registrira? Čim daš gas, porasao je tlak na ispuhu i sad kroz tu rupu ne ulazi zrak, nego izlazi dio plinova i onda ti lambda ne javlja suvišak kisika...?
24.03.2019 | 10:23
E, pa to! To me zanimalo!
Naravno da nije za zamjerit ni lambda sondi, ni egr ventilu ako su neispravni nakon 350.000. Samo ne želim nasumično mijenjanje dijelova dok se ne nađe uzrok.
24.03.2019 | 10:46
Zamjena lambde i nije tako strašno ali EGR baš nikako nije jeftin. Eto moj brat neki dan mijenjao na Superbu pa ga ispalo 3500kn. Jedan poznanik kod Tiguana u ovlaštenom oko 6000kn.
Nebi li serviser trebao preuzet nekakvu odgovornost oko dijagnostike? Meni te nasumične izmjene baš nisu nikad bile drage. Lako je tako biti serviser.
24.03.2019 | 13:29
Da je problem u EGR ventilu zar onda ne bi trebalo doći do gušenja motora kad mu stisneš gas?
24.03.2019 | 14:15
Ako je zaštopan, da. Ali njegov nije zaštopan, nego možda ima rupu....
24.03.2019 | 14:27
Meni uopće nije jasno kako si ljudi dozvole takve stvari, troškove po 3.500 kn ili 6.000(!!!) kuna za nekakav EGR na totalno obilčnim autima tipa Škode ili VW-a. Jučer mi je prijatelj rekao da je mijenjao DPF sustav na Mazdi 6, 28.000 kn?!? Hallooooo, mislim, ne znam, ludi su svi skupa!

I onda još zadrta germanofilska ekipa dođe sa šprehom "Alfe su skupe za održavanje"... Jedna od najvećih vrijednosti Alfi je snažna zajednica, baš kao i mi ovdje s Macovima, sve se može riješiti, uvijek netko zna što i kako, uvijek netko ima baš taj rezervni dio za par kuna itd... i to ima svoju vrijednost, npr. moj trošak EGR i DPF priče je sve skupa bio 1.900 kn za trajni mir i benefit bolje mape.
24.03.2019 | 17:43
Svađalački i uvredljivi postovi obrisani, kao i reakcije na njih.
24.03.2019 | 20:13
dpasaric kaže:
trošak EGR i DPF priče je sve skupa bio 1.900 kn za trajni mir i benefit bolje mape.


Si i ti okljaštren?
24.03.2019 | 20:27
Najiskrenije ne razumijem ljude koji se nabacuju nekim nesuvislim i neprovjerenim cijenama za autodijelove kojima se u sekundi može doznati cijena. Dakle, kao što sam ja našao cijenu EGR ventila za svoj auto (za slučaj da mi zatreba), tako može naći svatko za svoj.
www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Fur-LAND-ROVE...b:g:7aQAAOSwAx9cWTRc

EDIT:
A evo i lambda sonde, ako je u njoj problem...
www.ebay.de/itm/Lambdasonde-fur-Gemischa...2:g:SqUAAOSw4zdcNubV
24.03.2019 | 21:01
dpasaric kaže:
Meni uopće nije jasno kako si ljudi dozvole takve stvari, troškove po 3.500 kn ili 6.000(!!!) kuna za nekakav EGR na totalno obilčnim autima tipa Škode ili VW-a. Jučer mi je prijatelj rekao da je mijenjao DPF sustav na Mazdi 6, 28.000 kn?!? Hallooooo, mislim, ne znam, ludi su svi skupa!

I onda još zadrta germanofilska ekipa dođe sa šprehom "Alfe su skupe za održavanje"... Jedna od najvećih vrijednosti Alfi je snažna zajednica, baš kao i mi ovdje s Macovima, sve se može riješiti, uvijek netko zna što i kako, uvijek netko ima baš taj rezervni dio za par kuna itd... i to ima svoju vrijednost, npr. moj trošak EGR i DPF priče je sve skupa bio 1.900 kn za trajni mir i benefit bolje mape.


Davore, EGR i DPF nisu ni izbliza isti sustavi. Dapače, ako je auto Euro3, onda ni nema DPF. DPF se sastoji od katalizatora koji je skup ko kuga (na to dodaj uobičajene marže ovlaštenih servisa nabava x 3 do 4 i to je tih 28.000 kn), dodatnih senzora temperature i diferencijalnog tlaka, a kod nekih motora i petog injektora koji ubrizgava gorivo izravno u ispušnu granu kako bi započeo regeneraciju.
EGR ima kod starijih motora samo taj ventil koji skreće dio ispušnih plinova prema usisnoj grani, kod novijih sustava (više Euro vrijednosti) je tu i hladnjak.
Tako da se još jednom dokazuje prvo pravilo strojarstva: čega nema, to se ne kvari

Da ne spominjem Euro6 motore koji još imaju i ovu petljanciju s ureom, pa spremnik toga, pa tankanje, pa ako ostaneš bez toga, nakon što ugasiš motor više ga ne možeš pokrenuti itd....
24.03.2019 | 21:04
Pa dobro, što je sada i AdBlue neki veliki problem? Kako dolijevaš tekućinu za šajbu, tako dolijevaš i AdBlue. WTF? I taj spremnik nije baš tako mali da ti se svaki čas prazni. AdBlue spremnik drži količinu za 4-5 tankanja, zar ne?
24.03.2019 | 21:08
smayoo kaže:
Pa dobro, što je sada i AdBlue neki veliki problem? Kako dolijevaš tekućinu za šajbu, tako dolijevaš i AdBlue. WTF? I taj spremnik nije baš tako mali da ti se svaki čas prazni. AdBlue spremnik drži količinu za 4-5 tankanja, zar ne?


Ma je, spremnik je cca 12-15 litara. Recimo da to potraje trećinu servisnog intervala, ali je dodatna komplikacija i još jedan sustav koji se može pokvariti. A budući da ima korisnika koji zovu mobilno jamstvo jer je auto stao da bi se ustanovilo da su ostali bez goriva...

Dalje izvuci zaključke sam
24.03.2019 | 21:10
smayoo kaže:
Najiskrenije ne razumijem ljude koji se nabacuju nekim nesuvislim i neprovjerenim cijenama za autodijelove kojima se u sekundi može doznati cijena. Dakle, kao što sam ja našao cijenu EGR ventila za svoj auto (za slučaj da mi zatreba), tako može naći svatko za svoj.
www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Fur-LAND-ROVE...b:g:7aQAAOSwAx9cWTRc

EDIT:
A evo i lambda sonde, ako je u njoj problem...
www.ebay.de/itm/Lambdasonde-fur-Gemischa...2:g:SqUAAOSw4zdcNubV


U Intercarsu te EGR ventil od Pierburga (poznati proizvođač, prva ugradnja u njemačkoj auto industriji, ne kinez) košta cca 1100 kn (PDV uključen).

Lambda sonda: NGK 620 kn, Bosch 590 kn...
24.03.2019 | 21:20
Koja je godina taj Galaxy?
24.03.2019 | 22:12
2010
24.03.2019 | 22:13
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
Najiskrenije ne razumijem ljude koji se nabacuju nekim nesuvislim i neprovjerenim cijenama za autodijelove kojima se u sekundi može doznati cijena. Dakle, kao što sam ja našao cijenu EGR ventila za svoj auto (za slučaj da mi zatreba), tako može naći svatko za svoj.
www.ebay.de/itm/AGR-Ventil-Fur-LAND-ROVE...b:g:7aQAAOSwAx9cWTRc

EDIT:
A evo i lambda sonde, ako je u njoj problem...
www.ebay.de/itm/Lambdasonde-fur-Gemischa...2:g:SqUAAOSw4zdcNubV


U Intercarsu te EGR ventil od Pierburga (poznati proizvođač, prva ugradnja u njemačkoj auto industriji, ne kinez) košta cca 1100 kn (PDV uključen).

Lambda sonda: NGK 620 kn, Bosch 590 kn...


Nemam problem sa zamjenskim dijelovima (u smislu da nisu "original"), ali imam problem s Intercarsom. No informacija mi je svakako vrijedna, hvala!
24.03.2019 | 23:41
Djuro genijalac kaže:
Davore, EGR i DPF nisu ni izbliza isti sustavi.


Znam ja to vrlo dobro, pa imao sam aute kroz sve te geneacije, samo sam referirao na cijene koje su ljudi ovdje naveli i nije mi jasno odakle ih izvlače. Za moj račun sve to ima smisla do negdje Euro 3 norme, ovo iza toga su pretjerivanja i suludi overengineering koji prije ili kasnije se pokvari.
25.03.2019 | 07:28
Iz servisne ponude ovlaštenog servisa
25.03.2019 | 09:24
Smayoo,

Velidu stručnjaki: sve upućuje na djelomično (ne)ispravan EGR. Nisam verziran za dizele, ali može li Forscan izvrtiti neki dijagnostički test EGR-a? Pretpostavka je da EGR radi, ali ne kako bi trebao, a ova lambda zapravo služi na autu ovog godišta samo zato da fino poštelava EGR ventil. I sad, ako ona kaže EGR-u otvori se 30 posto, a on zine 40 onda lambda ne dobije ono što očekuje i onda se javi greška.
To je onako, na prvu, uz pretpostavku da ti nigdje na ispuhu nije neka rupa kroz koju bi se u ovim uvjetima nikakvog opterećenja mogao prošvercati zrak da ti sruši lambdu do kraja i sonda ispadne izvan mjernog područja...

Eto, nadam se da to pomaže uz standardni disclaimer trenera: nemrem daljinski popraviti auto isto kak ni zubar nemre popraviti zub preko telefona....
25.03.2019 | 09:54
Naravno. Hvala ti na pomoći svakako!

dpasaric kaže:
suludi overengineering koji prije ili kasnije se pokvari


Davore, i ja se slažem s takvom konstatacijom. Ali - više je stvar u birokraciji, nego u tehnici.
Tješim se, to je ionako sve tehnologija na zalazu. Za 10 godina će se vlasnici električnih automobila čuditi vlasnicima klasičnih: "Što? JOŠ si na fosilnom autu? Stvarno?" , a za 20 godina će objavljivati dokumentarne reportaže o zadnjim "fosilcima" kao što danas ima reportaža o zaljubljenicima u jedrenje latinskim jedrom...
25.03.2019 | 10:35
Znači po tebi je sad pet do dvanaest da se kupi E46 330i sa ZF GS6-37BZ getribom jer će za 10-15 godina biti ko suho zlato
  • LongVillage
  • Posjetitelj
25.03.2019 | 10:40
smayoo kaže:
Svađalački i uvredljivi postovi obrisani, kao i reakcije na njih.


Nekako je to uvijek samo moj, jer drugi i nisu izbrisani. Privatna prćija dana u ruke onome tko to doslovno shvaća, a to si ti... jadno.
Moderatori: Bertone

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 48 minuta
  • smayoo: X-D
  • zoranowsky: LOL! :)
  • Gjuroo: :D
  • Ender: na eurosongu ima vise golotinje, al pornic ima bolju muziku :-)
  • Ender: koja je razlika izmedju eurosong-a i pornica?
  • Ender: evo sta kruzi po forumima sada.
  • JOHN: ……naravno uz par iznimki
  • JOHN: Markec je pobjednik bez obzira na brojke! Jako dobra promocija njega kao mladog umjetnika, tradicije, kraja i države od kuda dolazi. Za ostalo/e sam bez komentara. Bilo je tu svega i svačega :)
  • Ender: da ne budem pogresno shvacen, da sam rasista ili sta vec, ali jedan od malog broja normalnih nastupa.
  • Ender: cestitke iz srbije za uspeh i nastup!
  • smayoo: Slažem se!
  • Gjuroo: Saka čast malom na energiji koju je prenio na ljude. Napokon malo masovne pozitive.
  • Zdravac: U svakom slučaju, čestitam mu. Što se mene tiče, on je pobjednik!
  • Zdravac: čini mi se da sam sad u dokumentarcu vidio da Marko ima doma iMac (?), pa si mislim možda je član našeg foruma?
  • Gjuroo: Ma win-win. Kak se već veli, Lazanja je osvojio srca ljudi, a Oni nek si organiziraju Euroviziju u Švici. Ima se, može se :)
  • smayoo: Ja mislim da je HRT okolo lobirao da žiriji ne daju Marku previše bodova jer HRT nema kinte za organizirati natjecanje iduće godine :D
  • cariblanco: Da je Marko nosio suknju, bili bi pobjednici ;)
  • Gjuroo: Rim tim tagi dim!
  • Yonkis: Krehacro, pa ne zove se uzalud Pro.
  • Krehacro: Uh gledam sad usporedbu...pro bolji
  • drlovric: Ma samo Pro. Neka ide zivot :)
  • Krehacro: iPad air m2 ili iPad pro m2?
  • zoranowsky: Isto sam uzeo novog svojevremeno
  • zoranowsky: Išao sam ja pogledati health na svom 12.9 ii gen, ali nema health podatka, inače ok radi, nema problema.
  • drlovric: Pa da, uzeo sam ga cim je izasao. Ne znam sta bih ti rekao za bateriju. Nemam nekih problema, pojma nemam ni na koliko je health. Provjerim pa javim.
  • Yonkis: drlovric: a kakva ti je baterija na njemu, ako pretpostavimo da si ga kupio kad je bio "objavljen"?
  • drlovric: Ja imam iPad Pro (2nd gen). Niti najmanji razlog nemam za upgrade. Oni ubacuju najjace cipove, dok je najveci problem iPada u biti software :)
  • MAK: iPad Air plus Pencil Pro
  • smayoo: Svim Splićanima čestitam dan Sv. Duje! :)
  • cariblanco: kako nogomet može biti okrutan, zaslužili ste najmanje bod
  • cariblanco: Riječani, jeste li spremni za derbi, danas bi trebao biti praznik nogometa na Rujevici
  • smayoo: Možda je to popis po abecedi. ;)
  • cariblanco: Danas čitam VL i koja je najsigurnija zemlja u slučaju holokausta...1 Antartika 2 Argentina ;)
  • Yonkis: Evo, prodajem i neke slušalice, one za u uho. iPhone i sluške, 200€. I nije to sve, one more thing...
  • Mislav2222: ima i 2K 27inca dell monitor, u top stanju na prodaju :D
  • Yonkis: prodao bih iPhone 8 Plus, mijenjao mu bateriju prije cca godinu dana, moram provjeriti, pa ako ima zainteresiranih da ne pišem oglasnik.. Zapravo pišem anyway, valjda tamo netko lurka :)
  • mbp2009: Smayoo riješio sam, nego sad nije za mene, nego nekog drugog
  • accom: O muziki nemam pojma, surfanje je o.k., gaming - isto nemam pojma. :)
  • Krehacro: Dj-ing...Netflix,surfanje i neki gaming :)
  • accom: @Krehacro: meni ne uspjeva koliko bih željeo. Ali je iPad super alat, i sve više mi je neophodan (ajde, navika). Najviše ovisi o tome, što želiš radit.
  • lucija: Dosta ih je uspjesno preslo na iPad.
  • lucija: Nisam no ima na YouTubeu dosta recenzija ljudi koji jesu.
  • Krehacro: Planiram preci sa MacBook air na iPad da koristim kao svoj primarni uredjaj...jel netko to još pokušao i kako mu ide :)?
  • smayoo: Pa zar još to nisi riješio?
  • smayoo: :D
  • mbp2009: Doslovno sam ju ja otvorio hahaha
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

drlovric, Ender, jura22, Riba, Smet, tino1, zoranowsky, Anonimci (331)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.25 Seconds

Provided by iJoomla SEO