Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


20.03.2019 | 20:41
Takve simptome ima i on. Predložit ću mu takvu opciju, pa nek promisli. Hvala
20.03.2019 | 22:53
E, sad... Problem koji imam ja trenutno...
Ford Galaxy, 2010, 2.2TDCI 170 KS, 349.000 km

Imam intermitentnu 100% ponovljivu grešku motora koja se javlja uvijek u točno istim uvjetima i nestaje (bez reseta kroz OBD2) u točno istim uvjetima.

Greška je P2297, lambda sonda (cilindar 1, prvi senzor, ako ih je više, ali nisam siguran ima li motor više od jedne lambda sonde ili je to jedina).
Greška se javlja uvijek pri kočenju motorom, bilo da auto usporava kad ubacim u nižu brzinu i ne diram papučicu gasa, bilo da auto lagano ubrzava jer ide nizbrdo (i ja opet ne diram gas), uvijek pri okretajima preko 2000 - i uvijek potpuno nestane sama od sebe (nema je u popisu grešaka) nakon što auto neko vrijeme vozi pod opterećenjem (gas pritisnut, uzbrdo i/ili ubrzava, okretaji ispod 2000). Kako vrijeme odmiče, javlja se sve češće i prisutna je sve dulje.

Radi toga mi se čini da je najvjerojatniji uzrok - prolem s tlakom zraka ili goriva u situaciji kad turaža motora poraste, a papučica gasa uopće nije pritisnuta. To jest, da problem nije u samoj lambda sondi, niti u žicama, konektoru i sl. Točna greška je - signal lambda sonde ispod minimalne vrijednosti, to bi značilo da je PREVIŠE kisika.

Izvadak izlista DTC (Forscan 2.2.3 beta softver i ELM OBD II USB interface)

===PCM DTC P2297:21-2F===
Code: P2297 - O2 Sensor Out of Range During Deceleration Bank 1, Sensor 1

Additional Fault Symptom:
 - Signal Amplitude Less Than Minimum

Status: 
 - DTC Present at Time of Request
 - Malfunction Indicator Lamp is Off for this DTC

Module: Powertrain Control Module


Ovo je prvo pojavljivanje problema, 18. siječnja 2019.

 Freeze Frame :
-GLOBTIM: -2680056 min - Global real time
-TOTDIST: 340559.0 km - Total Distance
-MAINECUV: 14.25 Volt - Main ECU voltage supply
-ESTSERUN: No  - Engine status - engine running
-ESTSECRK: No  - Engine status - engine in crank
-INCARTMP: 28 °C - In car temperature
-OUTTMP: 4 °C - External Temperature From Sensor


Ovo je posljednje (današnje) pojavljivanje greške (kad se javila, stao sam odmah sa strane i spojio sam OBD i laptop bez gašenja motora):

-GLOBTIM: -2592319 min - Global real time
-TOTDIST: 349000.0 km - Total Distance
-MAINECUV: 14.00 Volt - Main ECU voltage supply
-ESTSERUN: No  - Engine status - engine running
-ESTSECRK: No  - Engine status - engine in crank
-INCARTMP: 25 °C - In car temperature
-OUTTMP: 15 °C - External Temperature From Sensor
===END PCM DTC P2297:21-2F===


Ako je netko doživio ili čuo za sličan problem, volio bih čuti iskustva. Djuro, ako imaš nekog kome ovo možeš proslijediti uz moju molbu za mišljenje i savjet, unaprijed zahvaljujem!
21.03.2019 | 00:10
JOHN kaže:
Takve simptome ima i on. Predložit ću mu takvu opciju, pa nek promisli. Hvala


Samo ti njemu javi da cimne Purića ili Pinjušića pa vidi kolko kod njih dođu reparirane dizne. Oni ih odmah ugrade i daju garanciju na to, najmanje zezancije oko svega.
21.03.2019 | 06:50
@Smayoo- troši li ulja? Kako se inače ponaša, jesi li ga kad morao resetirati? Troši li više nego što bi trebao?
To je dizelaš i ima 350000 km! Sad je vrijeme za penziju. Razmišljaj o novom.
21.03.2019 | 07:16
Starost lambda sonde?
21.03.2019 | 08:16
energyman kaže:
JOHN kaže:
Takve simptome ima i on. Predložit ću mu takvu opciju, pa nek promisli. Hvala


Samo ti njemu javi da cimne Purića ili Pinjušića pa vidi kolko kod njih dođu reparirane dizne. Oni ih odmah ugrade i daju garanciju na to, najmanje zezancije oko svega.


Pinjušić za reparaciju traži 9500 preko ovlaštenog servisa, pri čemu je demontaža i montaža od servisa!
21.03.2019 | 10:25
tino1 kaže:
@Smayoo- troši li ulja? Kako se inače ponaša, jesi li ga kad morao resetirati? Troši li više nego što bi trebao?
To je dizelaš i ima 350000 km! Sad je vrijeme za penziju. Razmišljaj o novom.


Nije to VW I što ti znači "to je dizelaš"? Naravno da je dizelaš. Dizelaš svakako ima bolje izglede da izdrži puno kilometara, nego benzinac.

Auto je vrlo uredno i redovno održavan, ne troši ulje, ne dimi, sasvim lako prolazi eko test, nema ništa bitno veću potrošnju nego prvog dana i 100% je tehnički ispravan, ne samo pred tehnički pregled, nego cijelo vrijeme. Ne razumijem što znači "jesam li ga morao resetirati". Nije to mobitel, nego auto. Čemu koristi resetiranje?

To je auto izbora maltene svih njemačkih taksista koji imaju taksije sa 7 sjedala i viđao sam ih urednih i ispravnih sa po više od 600.000 km.

Razmišljam o novom, dakako, ali imam prioritetnije izdatke. Potrudio bih se da mi izdrži još godinu dana ili koji mjesec dulje, to jest nekih 50 do 70.000 km. Zato i ne zanemarujem grešku koju je inače teško dijagnosticirati i onda je radije svi a priori otpisuju kao "nevažnu".
21.03.2019 | 10:32
zabac kaže:
Starost lambda sonde?


Imao sam prije auto s dosta km i godina, na kojem je lambda sonda jednostavno otišla, javila se greška koja to kaže i ona je bila trajno prisutna dok nisam zamijenio lambda sondu. Ovdje greška nije stalno prisutna, dakle lambda sonda nije krepala od starosti.
Greška je intermitentna, ali ne stohastički (da dolazi i nestaje bez vidljivog razloga) pa da posumnjam na loš kontakt konektora ili oštećene žice.
Greška se javlja uvijek u TOČNO ISTOM režimu rada motora (0% papučica gasa, auto ubrzava nizbrdo pa turaža raste, preko 2000, ili pak sam ubacio u nižu brzinu pa je turaža skočila na cca 3000 i lagano pada dok auto usporava) i nestaje uvijek u TOČNO ISTOM režimu rada motora (turaža ispod 2000, gas pritisnut, motor pod opterećenjem ubrzava ili ide uzbrdo istom brzinom). Zato imam razloga vjerovati da problem nije uopće u sondi, nego u dobavi zraka (prije nego goriva jer bi dobava goriva ako je papučica gasa 0% trebala biti doslovce 0).
Ali zanima me ima li ovdje konkretnih iskustava s takvim simptomima.
21.03.2019 | 11:29
Ne znam baš da bi dizelaš više mogao od benzinca? Veći radni talk nije za zanemariti. Uglavnom im prvo propuše dihtung glave. Ali ima ih i sa puno kilometara. Moj stari golf je prošao 430000 kad sam ga prodao!
Ja se nebi brinuo toliko, sigurno je neki senzorćić. Vozi ga dok se ne pokaže nešto konkretno.
21.03.2019 | 12:37
smayoo kaže:
Nije to VW I što ti znači "to je dizelaš"? Naravno da je dizelaš. Dizelaš svakako ima bolje izglede da izdrži puno kilometara, nego benzinac.


Pa iskreno, baš zato jer nije VW - čovjek ti dobro veli, jer Japanac sigurno nije i neće odvoziti više kao diesel od VW-a... imao sam Passata, izvozio i Golfova, nagledao se i tuđih makina sa 500-600.000 km koje odrađuje bez greške. Jasno, o razlici cijene održavanja tog tvog žutana i VW-a ne treba, zadnjeg Passata sa 480.000 km sam odradio polugeneralku za manje do 3000 kuna sa dijelovima, kod tebe će majstor uzeti toliko da mu veliš dobar dan i jer si se drznuo ući u servis... Nijemci imaju te diesele jer su 7-ziceri i jer im je mnogima adekvatni Mercedes preskup, a konkurencija je i kod njih na tragu masovne konkurencije kao i kod nas gdje cijene padaju u besmisao. Jasno, takove aute sa tom namjenom nemaju privat osobe, nego tvrtke za taksi koje kao flotu imaju posebne ugovore za servisiranje i gdje redovit servois sa svojim cijenama nije upitan. Zato na popisu popularnih modela u svijetu fizičkih osoba ta tvoja u Njemačkoj nije valjda ni među prvih 50 najprodavanijih...

Diesel nema šanse odraditi više km od paralelnog benzinca (kako je rekao i Tino), no definitivno ako i odradi, cijena te priče je astronomska naspram benzinca, koji nema niti jedno od skupih sranja koje imaju dieseli - nikakvih Bosch-pumpi (reparacije su 6.500-10.000 kuna), grijača, dizni commonraila itd itd... svi dijelovi su kod diesela skuplji jer su jači i pojačani, za pokretanje teškog motora i grijanje grijača treba jači akumulator, jači amortizeri i opruge zbog težine, jači anlaser, zamjena dizni je cca 250 eura po komadu plus ruke, dok ja zamijenim svjećice sa rukama za manje do 200 kuna (i to sa najboljim svjećicama - Bosch Iridium LPG sa 4 elektrode, a ne Bosna svjećicama, to je toliko jeftino da se ne isplati raditi kompromise, što kod diesela jako rijetko kome da si može dozvoliti takvo razmišljanje), održavanje diesela je generalno skuplje od benzinca, auto je teži čime stradavaju svi dijelovi ovjesa, ogibljenja, auto je sporiji, a čim se imalo provozaš ili imaš stil vožnje da se malo poganjaš, ubrzo će početi dimiti (propali ga - vidim da nije tvoj stil vožnje stiskanje gasa, ti se voziš kao curica da ti auto što duže traje), diesel jednostavno nije stvoren za brzinu i natjeravanje, već za rad kojeg odrađuje momentom.

Ako diesel i odradi brdo kilometara, ulaganja da bi on to mogao su morala biti najmanje 5x veća nego paralelnog benzinca, i kada bismo i to ugradili u cijenu imanja tog auta, ne znam tko bi diesele više i kupovao... na žalost, ljudi o tome znaju premalo i ne razmišljaju o važnim stvarima, od najmanje desetak parametara o kojima čovjek treba misliti kada kupuje auto, naši ljudi misle o najviše dva, glava im je začepljena mislima o superštednji još iz vremena Golfa jedinice i lijevanja lož-ulja u njega - šteta što ništa od toga danas više ne igra igru i nije moguće...

Naravno, diesel nema alternativu, diesel košta koliko i benzin - koji ima alternativu u plinu koji je 2,2x jeftinije gorivo, omogućujući da vozim puno kapacitetniji, luksuzniji i jači auto za istu ili i manju cijenu godiva od nekakvog "dvije klase ispod" diesela. U biti, u zemljama u kojima ljudi imaju novca za tankanje, diesel odavno ne znači ništa (npr. u Švicarskoj je diesel odavno najskuplje gorivo), a prodaja diesela je debelo ispod prodaje benzinaca, baš zbog svih problema i skupoće koju nosi wannabe "niska" potrošnja...
21.03.2019 | 12:47
Opa!
Čekaj da čovjek pročita, pa kad uslijedi "Imperija uzvraća udarac".
Postaje zanimljivo...
21.03.2019 | 12:54
Ma ne. Nemam vremena za ovakve diskusije. Idi pitaj bilo koga tko radi 40.000 ili više od toga godišnje vozi li se na plin, benzin ili diesel i što se bolje isplati.
Imam konkretan problem/pitanje i zanima me ima li netko tko mi može nešto konkretno reći o tom specifičnom problemu. Na ove birtijske diskusije se možemo vratiti kad bude više vremena.
21.03.2019 | 14:00
Reko sam ti već, vozi dok nešto ne počne klapati ili lupetati tako glasno da sigurno znaš odakle je. Ali neće, jer je to neki senzor koji je jednostavno prestar i daje krive ili nikakve parametre.
I ajde da se svađamo malo.
21.03.2019 | 14:33
@smayoo, ja bih to riješio ili probao riješiti tako da odem na tester. Spoje komp na auto i simuliraju uvjete kod kojih se to događa. Ispričavam se,ako nisam u kontinuitetu pa si to obavio. Možda se ne bi locirao kvar, ali bi se bliže odredio, smanjio krug. Ispravi me ako si to obavio !
21.03.2019 | 18:02
tino1 kaže:
Ne znam baš da bi dizelaš više mogao od benzinca? Veći radni talk nije za zanemariti.


A ti misliš da inženjeri kod razvoja novog motora ne znaju koliki će biti tlak u cilindru, nego se iznenade nakon što im korisnici s autima od preko 250.000 km spominju majku?
21.03.2019 | 18:09
smayoo kaže:
E, sad... Problem koji imam ja trenutno...
Ford Galaxy, 2010, 2.2TDCI 170 KS, 349.000 km

Djuro, ako imaš nekog kome ovo možeš proslijediti uz moju molbu za mišljenje i savjet, unaprijed zahvaljujem!


Raspitam se, Smayoo
21.03.2019 | 18:22
LongVillage kaže:
smayoo kaže:
Nije to VW I što ti znači "to je dizelaš"? Naravno da je dizelaš. Dizelaš svakako ima bolje izglede da izdrži puno kilometara, nego benzinac.


Pa iskreno, baš zato jer nije VW - čovjek ti dobro veli, jer Japanac sigurno nije i neće odvoziti više kao diesel od VW-a... imao sam Passata, izvozio i Golfova, nagledao se i tuđih makina sa 500-600.000 km koje odrađuje bez greške. Jasno, o razlici cijene održavanja tog tvog žutana


Oprosti, molim te, kaj je 'žutan'?
21.03.2019 | 18:59
Vjerojatno je pretpostavio da sam auto kupio polovni od taksista iz Njemačke (jer sam spomenuo njemačke taksije) pa se taj izraz odnosi na karakterističnu beige ("žućkastu") boju njemačkih taksija. Nagađam. Ali nije ni bitno.
LongVillage, kao i uvijek, brišem uvredljive i svađalačke postove. Drži se načela civilizirane komunikacije i neće ti ništa biti obrisano.
21.03.2019 | 19:19
jzelko kaže:
@smayoo, ja bih to riješio ili probao riješiti tako da odem na tester. Spoje komp na auto i simuliraju uvjete kod kojih se to događa. Ispričavam se,ako nisam u kontinuitetu pa si to obavio. Možda se ne bi locirao kvar, ali bi se bliže odredio, smanjio krug. Ispravi me ako si to obavio !


Sorry, @jzelko, promakao mi je tvoj post.

Gdje uopće ima takav tester, ako ima?
U biti nije neki problem "uhvatiti" kad se javlja ta greška. Ja imam OBD II interface i Forscan softver. Zgodan je, ima i snimanje odabranih signala u realnom vremenu, to mi je već pomoglo jednom kad je bilo vrijeme za servisirati turbinu. Prije nego dođem do toga, provjeravam ima li već takvih iskustava, da ne otkrivam toplu vodu. Idući tjedan mi je vrijeme za redovni servis pa ću reći majstoru neka vizualno prekontrolira ima li možda neka pukotina kroz koju bi motor vukao "falši zrak" mimo zračnog trakta kad je jači potlak u motoru, jer mi to nekako tako "smrdi", a i samu lambda sondu.
Ako on ništa ne nađe i ako ne nađem ja neke relevantne informacije po netu, onda ću se upustiti u snimanje signala zraka i goriva i proučavanje eventualnih anomalija jer za to moram imati nekog drugog za volanom dok ja čvrčkam po softveru...
21.03.2019 | 19:46
tino1 kaže:
Reko sam ti već, vozi dok nešto ne počne klapati ili lupetati tako glasno da sigurno znaš odakle je. Ali neće, jer je to neki senzor koji je jednostavno prestar i daje krive ili nikakve parametre.
I ajde da se svađamo malo.



Imam s regulacijom izgaranja jako puno profesionalnog iskustva. Regulacija izgaranja na današnjim motorima s unutarnjim izgaranjem je preko 80% zapravo posve ista kao i regulacija izgaranja na toplovodnim ili parnim kotlovima, i to bez obzira na gorivo. Razlike su samo u dimenzijama elemenata i ponekad u načinu izvedbe aktuatora.
Prestar, odnosno neispravan senzor (lambda sonda, u ovom slučaju) ne ponaša se ovako. Greška ili ostane trajno prisutna, ili, ako je intermitentna radi oštećene žice ili lošeg kontakta na konektoru, onda je potpuno stohastički intermitentna. Ovakva 100% ponovljivost pojavljivanja i nestajanja greške baš smrdi na neki problem u dobavi zraka ili goriva. A da je problem u dobavi goriva, to bi se osjetilo na snazi kad je motor pod opterećenjem, ili bi se odrazilo na potrošnji, ili bi auto dimio i smrdio gadno...
21.03.2019 | 20:08
Znam kako lambda sonda ima vijek trajanja i ovisi koliko je čisto izgaranje u motoru i kako nema pravila koliko se kilometara prođe s autom.
21.03.2019 | 20:16
Meni je lani jedan sarajlija sa laptopom na kojem je bio instaliran Subaruov softver za Forestera, preko OBDII priključka pregledao i detektirao kvar lambda senzora 1 a usput vidjeli i ostalo od elektronike. Uglavnom je bilo sve osim te sonde prema tvorničkim normama. Zato pretpostavljam da i ostale firme/proizvođaći imaju takve programe za svoja vozila. Čak je i prijatelj iz slovenije (mehaničar) rekao da ide on a i sin na obuku kod čakovca, kod nekog našeg stručnjaka za auto dijagnostičke programe. rekao je i da ih još uvijek malo ima s tom opremom i znanjem. Mogu se raspitati ako želiš?
21.03.2019 | 20:17
zabac kaže:
Znam kako lambda sonda ima vijek trajanja i ovisi koliko je čisto izgaranje u motoru i kako nema pravila koliko se kilometara prođe s autom.

Da to sam i ja čuo !
21.03.2019 | 20:22
Nije problem nabaviti OBD2 modul koji se spaja BT-om na mobitel i nije orpblem skinuti dijagnostički program, već je problem interpretirati podatke.
Poznanik je imao za Nissan X-Trail ODB modul koji mu se spajao na nekakav android radio (kupio u Chipoteci) i radio mu dijagnostiku, detektirao kod greške i pokazao točno koji mu je senzor otišao (sam ga je zamjenio).
21.03.2019 | 20:24
smayoo kaže:
ima li možda neka pukotina kroz koju bi motor vukao "falši zrak" mimo zračnog trakta kad je jači potlak u motoru, jer mi to nekako tako "smrdi", a i samu lambda sondu.


Samo blaga digresija. Dizel nema zaklopku na usisu i nema potlaka. Zato i troši manje goriva (između ostalog) od Otto motora, jer je manji kompresijski rad. Dizelov proces radi s konstantnim stupnjem punjenja cilindra (usisni, turbo ipak mijenja kako kompresor tlači, ali uvijek govoirmo o pretlaku), a režim rada motora određuje količina ubrizganog goriva u već stlačeni zrak. Zato je lambda uvijek veći od 1 (suvišak zraka). Benzinski (Ottov) motor radi sa stalnim pretičkom zraka (lambda) koji je stalno oko 1, a radni režim motora se mijenja variranjem količine zraka (smjese) koja se usisava u cilindar preko usisne klapne koja stvara potlak pri djelomičnom opterećenju....
Zato ti servo kočnice radi samo spajanjem na usisnu granu (beskonačni rezervoar vakuuma) kod benzinaca, a kod dizela moraš imati vakuum pumpu (isto vrijedi i za benzince s izravnim ubrizgavanjem koji nemaju zaklopku gasa)....
21.03.2019 | 20:45
A što je s onima koji imaju elektromotor za servo?
21.03.2019 | 21:34
zabac kaže:
A što je s onima koji imaju elektromotor za servo?


Pa piše da se radi o servu kočnica. Ne volanu.
21.03.2019 | 23:36
Djuro genijalac kaže:
smayoo kaže:
ima li možda neka pukotina kroz koju bi motor vukao "falši zrak" mimo zračnog trakta kad je jači potlak u motoru, jer mi to nekako tako "smrdi", a i samu lambda sondu.


Samo blaga digresija. Dizel nema zaklopku na usisu i nema potlaka. Zato i troši manje goriva (između ostalog) od Otto motora, jer je manji kompresijski rad. Dizelov proces radi s konstantnim stupnjem punjenja cilindra (usisni, turbo ipak mijenja kako kompresor tlači, ali uvijek govoirmo o pretlaku), a režim rada motora određuje količina ubrizganog goriva u već stlačeni zrak. Zato je lambda uvijek veći od 1 (suvišak zraka).


Stani malo. Kako radi atmosferski diesel četverotaktni motor? Ako nema potlaka u cilindru ni u kojem trenutku ciklusa, kako zrak uđe u cilindar?

Diesel motor s direktnim ubrizgavanjem (koliko sam ja upućen, ako griješim, molim te, ispravi me) i ručnim mjenjačem ima režim kad se gorivo uopće ne ubrizgava ako vozač ne dodiruje papučicu gasa (visoka kinetička energija i nizak stupanj prijenosa = visoka turaža bez gasa). U takvom režimu turbopunjač ne radi jer nema dimnog plina da ga pokrene, zar ne? A onda zrak ulazi u cilindre isto kao u atmosferskom diesel motoru, zar ne? A to je... kako?

Koliko ja kužim termodinamiku (opet, nisam superstručnjak za to područje pa me ispravi ako griješim), u nekom trenutku ciklusa, određenog potlaka mora biti da bi zrak ušao u cilindre i onda kad turbopunjač ne radi. Ili...?
21.03.2019 | 23:40
@smayoo, da nije kod tebe neki ovakav slučaj?
21.03.2019 | 23:59
Nije. Nisam bio u Vranju otkad vozim ovaj auto.

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 4 sati
  • dadavi: Desna se često ne uključuje
  • dadavi: Molim pomoć na forumu za aktivaciju airpods slusalica
  • Miro Spiro: Sretan Uskrs! :)
  • ping: Sretan Uskrs
  • LongVillage: Sretan Uskrs, puno blagoslova!
  • Borostef: Sretan Uskrs! :)
  • drazenp1706: Svim Jabučarima sretni uskršnji blagdani!
  • zoranowsky: Sretan Uskrs!
  • cariblanco: Sretan Uskrs jabučarima :)
  • Mate22: ?
  • Soffoklo: Tko to kaže, tko to laže... :-)
  • Mate22:
  • Kloba: Šta onda Vatikan ima, dođe mi da se pitam...
  • Kloba: Koliko vas vjeruje da je ono zaista "kruna" od trnja od pravog Isusa Krista?
  • rusty: taj vic sam u zadnja 3 dana čuo jedno 18x -.-
  • cariblanco: Pitali Quasimoda kako je počeo požar, al on se pravi grbav :D
  • Soffoklo: Da, najjači što se CPU-ova tiče i je 4.1 prebačen u 5.1
  • zabac: Je li najjači? To je 4.1 pretvoren u 5.1. Novci su svakako odlični.
  • Dijete: na NZ polovni takvi su oko 1500e...
  • drlovric: Ima li ikoga ovdje da igra DCS World simulacije? Primarno A-10C Warthog
  • Soffoklo: Ogoljen je samo s grafičkom, a to se da srediti za nekih 300€. Ostalo je top, najjači 12 jezgreni Xeoni, 64GB RAM-a i 1,5 TB SSD-a
  • smayoo: Taj konkretno baš i nije nešto ludo povoljan, s obzirom da je dosta ogoljen
  • Soffoklo: Vidim da su Mac Pro (5,1 i stariji) sve popularniji, pa ako je nekome usput ovo je odlična ponuda u Amsterdamu [link]
  • kupus: vrtili*
  • kupus: da se ne doxxam previse, radio sam u jednom takvom pa znam nekakva osnovna pravila. i da, vrti li su se windowsi ;)
  • kupus: Kao sto se i radi na sustavima gdje je sigurnost bitna, nevezano vrte li linux, osx, windowse ili nesto trece
  • kupus: @smayoo - to nije nesto sto nesto netko mozda moze, vec sigurno moze kad je otkriveno. Inace, kako bi bilo otkriveno? Da rezimiram, osx ima bugova i s njim nisi siguran. Ako hoces biti siguran, ne smijes vezati komp spojiti na internet, niti na njega spojiti vanjske medije.
  • Soffoklo: Nikakve :-) Općenito ljudi miješaju pojmove buga i malwarea i ne kuže da iskorištavanje nekog buga nije isto što i olakšana mogućnost zaraze malwareom zbog loše "dizajniranog" OS-a
  • smayoo: Kakve pak to fkn veze ima s virusima i općenito malwareom
  • Soffoklo: Je to s klincem je poznato. Našao je FaceTime bug pri pozivu s više od 2 sudionika mogao si čuti onog s druge strane bez da se javio. Apple mu je naknadno platio za otkriće tog buga.
  • smayoo: to su "vulnerabilities". Dakle, nešto što možda netko možda može, ako se sve zvijezde poklope, pokušati iskoristiti za neku zlu namjeru, a možda mu ne uspije.
  • kupus: ovo za klinca i ios posaljem za par dana, nisam bas pri internetu ovih dana. ako ti se da, vijest je bila prije cca mjesec dana na macrumorsu. ako ne, posaljem ja link za to kroz par dana
  • kupus: [link]
  • smayoo: piši u forum
  • Christian10: kako vi mjenjate ove ssd diskove na retinama...koristi li netko sintech adapter onaj ili bas bez adaptera diskove kupujete
  • smayoo: ?
  • smayoo: Kažem ti opet - "put your money where your mouth is". Ne prodaj maglu. Daj da vidimo konkretan link. Gdje je opisan konkretan security breach OSXa koji može bez gluposti korisnika napraviti štetu.
  • kupus: klinac 15-16 godina
  • kupus: @smayoo - ista stvar vrijedi i za apple, samo su oni ukinuli pare za otkrivanje bugova za macos. Bila je neka prica na macrumorsima nedavno, otkrio je bug u iosu i nije dobio isplatu od applea.
  • Beyorn: Mogu se prijaviti na iPhone ali na MBP 15" kaze cookies ili osvježi a cookies su dozvoljeni i osvježio sam xXx puta
  • zabac: Nad se vrte na Windowsima. :-)
  • Christian10: Sve je to ista firma hahah
  • Mate22: jadni mi sad
  • Mate22: smak svita hhhh
  • Mate22: Pa je i FB i Whats app i mnogo toga drugog... sve se je srušilo.
  • Christian10: Jel ovo pao instagram haha
  • zabac: OSX lezi na Unixu. Unix nije Windows. Unix je napravljen kako korisnik ne bi nista mogao sprckati. Ako korisnik zeli unistiti OSX, to moze napraviti ali treba imati i za to znanja. Kod Windowsa ne treba mati znanja za unistiti ih.
  • smayoo: Windowsima trebaju vječni security updatei jer im je sigurnosni koncept nepostojeći pa im dokoni šmrkavci od 15 godina nalaze sigurnosne propuste unedogled.
  • smayoo: I? Znaš za neki 10.6 - 10.10 sustav koji je "pao" zbog Apple nedostatka security updatea, a ne zbog gluposti korisnika? Ja ne znam. A ljudi me vuku za rukav na dnevnoj bazi
  • kupus: sori, zadnji security update za lion je bio 2013 ako se ne varam

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.93 Seconds

Provided by iJoomla SEO