U rujnu 1984. britanski Acornsoft objavio je igru Davida Brabena i Iana Bella naziva “Elite”. To je 3D igra svemirske borbe i trgovine koja je stvorila žanr svemirskih simulacija. Napisana je prvo samo za BBC B i Acorn Electron 8-bitna računala. U to vrijeme bila je toliko tehnički napredna i konceptualno avangardna da su mnogi kupovali BBC B računalo samo kako bi mogli igrati Elite. Muzej informatike PEEK&POKE čuva i BBC B računalo i original igre. Kasnije je konvertirana i za druga popularna računala tog vremena, a 1993. izašao je i nastavak “Frontier: Elite II” za tadašnja 16-bitna računala: Atari ST, Amigu i PC DOS. Danas, tri desetljeća kasnije, dočekali smo njenu 64-bitnu reinkaranciju za suvremena računala. Rijetko se na Jabučnjaku osvrćemo na igre, ali ova zaslužuje našu pozornost.

Elite Dangerous
Već preko tri desetljeća elitni svemirski piloti prepoznaju se po ovoj zlatnoj ptici

Load Commander Y/N?

Imao sam velika očekivanja, a snimke igre i recenzije koje sam pročitao mnogo su obećavale: vrhunska grafika, isti onaj stil i način igre kao kod originala. Jedva sam dočekao instalaciju. Taj dio na Macu nije napravljen na razini kakvu npr. imaju Blizzardove igre. Ako kupite igru u kutiji, na mediju je samo PC instalacijski program, a Mac igru morate preuzeti putem servisa Steam koji mnogi hvale, ali meni nije "legao" jer preferiram najjednostavniju moguću instalaciju. Idući neophodni korak je instalacija "MonoFramework-MDK" biblioteke da bi se igra mogla pokrenuti. Očigledno postoji neko pravno ograničenje zašto ta biblioteka nije mogla biti uključena u glavni instalacijski program. Kako se to izvodi samo jednom, to nije problem, ali ne može se reći da je elegantno.

Elite Dangerous
Konceptualna slika iz razvojne faze: legendarni Faulcon DeLacy Cobra Mk. III svemirski transporter i borac

Commander Jameson ready!

Kao i kod većine 3D igara prva stvar koju korisnik ide postaviti je optimalan grafički prikaz. Pročitao sam dosta recenzija Windows izdanja i svi hvale brzinu i detalje ako se koristi noviji grafički hardver. Moj testni Mac Pro natprosječno je opremljen: 8 jezgri, nepotrebno mnogo RAM-a, SSD i ono najvažnije - u stroju je high end Radeon HD 7970 s 3 GB video memorije. Procesor na toj kartici je zapravo jednak onome koji koristi novi Mac Pro s D700 karticama. Dakle, ne može bolje u kontekstu Maca. Očekivao sam da na starom Cinema 30" monitoru mogu "razvaliti" postavke do kraja i da će ostati i viška snage jer se radi o 2560 x 1600 rezoluciji koja je znatno manja od rezolucije koju npr. koristi 5K iMac, ali ostao sam razočaran, kretanje u 360 stupnjeva kada si u blizini nekog planeta uopće nije glatko. Očigledno optimizacija za OpenGL još uvijek nije na razini koju ima DirectX.

Elite Dangerous
Originalni tiskani oglas za Elitu davne 1985. godine

Elite Dangerous
Slikovit razvoj računala kroz razvoj Elite: 8-bitno izdanje, zatim 16-bitno i na kraju suvremeno 64-bitno

Možda se vremenom pojavi podrška za novi Appleov grafički protokol naziva "Metal", pa se hardver koji imamo počne koristiti kako treba. Kako bi test bio potpun, odlučio sam Elite Dangerous instalirati i na jedan sasvim prosječan Mac, odabrao sam "late 2003" iMac 27" s 3.2 GHz i5 procesorom i NVIDIA GeForce GT755M grafikom s 1 GB video memorije. Zanimljivo, ali na njemu se Elite ponašao gotovo jednako dobro (loše) kao i na znatno snažnijoj konfiguraciji. Englezi bi rekli "go figure". Trivia je da programska kuća Frontier Developments koristi svoj vlastiti grafički podsustav naziva "Cobra engine". Primjetio sam i da stvari sada rade brže nego u prvoj verziji koju sam testirao; trude se optimizirati programski kod i igra je sve bolja i bolja.

Elite Dangerous
Razina detalja do koje se išlo kod dizajniranja svemirskih brodova je nevjerojatna

Elite Dangerous
Kapitalni brodovi intrigiraju svojom konstrukcijom

Power diverted to engines!

Nešto čemu sam se izuzetno veselio je podrška za fantastičan Oculus hardver. Radi se o headsetu koji zahvaljujući žiroskopu i zasebnom ekranu za svako oko omogućuje korisniku potpuno uranjanje u virtualni svijet u punih 360 stupnjeva. Kompaniju Oculus je prošle godine u ožujku otkupio Facebook za preko dvije milijarde dolara! To je prilično dobro jamstvo da ta tehnologija ima budućnost i da će je koristiti sve više igara, ali i ozbiljnih simulacija.

Elite Dangerous
Igrač s Oculus Rift hardverom na glavi biva potpuno uronjen u virtualni svemir

Elite Dangerous
Nažalost, nemoguće je prenijeti dojam koji pruža Oculus jer 2D slika s oba oka izgleda mutno i dvostruko

No, ostao sam razočaran kada sam saznao da sustav Oculus, koji inače lijepo radi na Macu, nije podržan u "Elite: Dangerous". Objektivno gledajući, to jest i razumljivo - jer se još uvijek radi o hardveru u beta fazi i prvo komercijalno izdanje se očekuje tek 2016. godine. Vjerojatno bi omjer utrošenog vremena i koristi bio malen za relativno malobrojnu skupinu Mac korisnika koji već sada koriste Oculus. Kako nisam imao želudac za instalaciju Windowsa na Mac radi toga, to je razlog zašto nisam isprobao Elite + Oculus kombinaciju za ovaj prikaz. Žao mi je jer svi koji su to isprobali kažu da je to najbolja igra s podrškom za Oculus do sada.

Elite Dangerous
Oni koji od Oculusa dobiju vrtoglavicu uvijek mogu kupiti više monitora ili projektora i složiti svoj komandni most!

Coriolis, sweet Coriolis

Dosta o tehnikalijama! Započnimo igru! Svijet u kojem se možemo kretati čini virtualna galaksija od čak 400 milijardi(!) sustava koji se proceduralno generiraju. Zaista dojmljivo. Naravno, postoje sustavi i koji su "stvarni", tj. koji su uneseni na galaktičku mapu točno kao što su pozicionirani u našem stvarnom Mliječnom putu.

Elite Dangerous
Mliječni put na dlanu! Vjerojatno niti jedna igra do sada nije igraču dozvolila toliku slobodu kretanja.

Da stvar bude zanimljivija oni igrači koji prvi istraže neki sustav i pošalju informacije u centralnu bazu bivaju nagrađeni tako da se njihovo ime veže uz taj sustav. Koliko je stvar ozbiljna govori i detalj da postoji zasebna Universal Cartographics web stranica samo za taj sustav.

Elite Dangerous
Danas koristimo Apple ili Google Maps, a u Eliti je to "Universal Cartographics"

Elite Dangerous
Nastanjivi svijetovi obično imaju neki oblik društvenog uređenja, od anarhije do parlamentarne demokracije

Frame shift drive activated!

Očekivano, grafika je vrhunska; svemirski brodovi izvedeni su smisleno i s mnogo detalja, a još uvijek su prepoznatljivi i svi stari klasici iz originalne igre, ali sada ih možemo doživjeti gotovo kao stvarne. Teksture oplate svemirskih brodova i orbitalnih stanica izuzetno su detaljne i uvjerljive. Rekao bih da je igra u grafičkim finesama nadmašila čak i EVE Online koji je u tom smislu do sada glasio kao vrhunska svemirska simulacija bez premca. Dio koji mi se odmah više svidio u odnosu na EVE Online je sam kokpit svemirskog broda, način pristupa svim sustavima i interaktivna galaktička mapa. Zvuk je također vrhunski odrađen; zvučni efekti su uvjerljivi, prepoznatljivi, prikladni i korisni, teško da je moglo bolje.

Elite Dangerous
Ulazak u hangar svemirske stanice poseban je doživljaj

Elite Dangerous
Orbitalne stanice su i trgovinska čvorišta, stara dobra logika "kupi jefitno i prodaj skupo" važi i u svemiru

"Elite: Dangerous" je MMORPG i svi igrači igraju na jednom serveru, u jednom svemiru, ali sam prostor je instanciran tako da se svaki igrač nađe u grupi od najviše pedesetak igrača. Iako se tako gubi dio realističnosti simulacije, na taj način se mnogo dobiva u smislu performansi same igre i u smislu izbjegavanja konceptualnih problema; zamislite npr. situaciju s par desetaka tisuća igrača dok se svi pokušavaju istovremeno spustiti na neku od prometnijih orbitalnih stanica. No, kako bi se sačuvao užitak igranja s prijateljima, igra uz "solo" i "open play" način igre, omogućuje i formiranje vlastitih grupa, pa se tako može igrati u grupi s prijateljima koje sami odaberete. Za ljubitelje čiste arkadne akcije postoji i "CQC Championship" koji predstavlja svojevrsnu arenu za bitku u "Close Quarters Combat" stilu.

Elite Dangerous
Duel u asteroidnom polju, refleksi i osjećaj za prostor su presudni

Elite Dangerous
Dojmljivi kozmički "krajobrazi" su često sami po sebi dovoljna nagrada igračima

Osobno mi je igranje starih "single player" izdanja Elite bilo dovoljno zabavno i zato sam za početak imao skromnu želju: s osnovnim svemirskim brodom kupiti na burzi nešto utržive robe, potražiti sustav u blizini gdje tu robu mogu skuplje prodati i tako postaviti skromnu trgovačku rutu. Uz malo strpljenja tako bih zaradio dovoljno da kupim ono osnovno od opreme što bi mi u negostoljubivom svemiru olakšalo život i omogućilo odlazak u neke ozbiljnije avanture i manje sigurne zvjezdane sustave.

Elite Dangerous
Imperijalni teretnjak iz Gutamaya brodogradilišta izgleda fanatastično u novom izdanju

Elite Dangerous
Svaki svemirski brod ima svoj do detalja osmišljen kokpit

Sjećam se kako sam kao klinac 1985. na ZX Spectrumu to odradio bez problema. Kasnije, 1993. godine, s užitkom sam igrao nastavak "Frontier: Elite II" koji je radio pod DOS-om i imao dosta bubica, ali bio je zaista igrljiv. Sada, 2015. godine, uz svo iskustvo i gomile svemirskih simulacija koje sam u međuvremenu isprobao, to mi nije uspjelo. Kako je to moguće, gdje sam zapeo?

Elite Dangerous
Imperijalni kliper čeka red na lansiranje, u hangarima svemirskih postaja gužva je redovita

Request docking permission!

Put između dva zvjezdana sustava izveden je grubo, otprilike kao da Flash Gordon ručno nabada putanje, ubrzanja i usporavanja, pa sve to čini upravljanje svemirskim brodom frustrirajućim; znao sam izgubiti po četvrt sata da bih manevriranjem došao u blizinu orbitalne stanice u poziciju iz koje mogu krenuti u pristajanje. To je nešto što mislim da autopilot mora odraditi jednostavno i s minimalnim uplitanjem pilota. No, tada počinje drugi dio muke; samo spuštanje na orbitalnu stanicu bez docking računala mukotrpan je postupak koji uglavnom završi napadom policije koja neprecizna početnička ateriranja tumači kao agresivan akt. Užitak u tom trenu u igri: nula. Nejasno mi je zašto su toliko otežali taj dio? Zašto se od svemirskog pilota naprednog svemirskog broda očekuje da ručno obavlja proceduru koju su čak i astronauti Apolla 11 imali automatiziranu putem računala? U originalnoj 8-bitnoj Eliti sekvenca ulaska u orbitalnu stanicu je završavala prolaskom kroz otvor stanice, a sada je tu još i komplikacija s traženjem propisanog parkirnog mjesta i preciznim manevriranjem do njega.

Elite Dangerous
Niti jedna svemirska simulacija ne pruža toliko uvjerljiv dojam da ste zaista "tamo gore"

Elite Dangerous
Nema tog hardvera koji bi u svemirskim uvjetima ostao netaknut; letjelice su često izgrebane i pohabane

Docking request denied!

Čitao sam po forumima da postoje dva tabora: oni koji zagovaraju "sirovu" igru u kojoj pilot mora sve sam, i drugi, u koje se očigledno i ja ubrajam, koji žele da simulacija bude relativno realna, a realno bi bilo da toliko napredan komad tehnologije poput svemirskog broda ima način da autopilotom rutinski odradi put između dvije orbitalne stanice i sigurno prizemlji letjelicu. Tko baš uživa u tome da to stalno radi ručno, neka isključi računalnu pomoć! Istina, docking računalo postoji kao skupa dodatna oprema, ali trud potreban da dođem do njega bio je prevelik, jednostavno to mi je bio "dealbreaker" za nastavak dalje igre.

Elite Dangerous
Moguće je personalizirati svemirski brod dodatnim teksturama, ali to se zasebno (skupo) naplaćuje

Elite Dangerous
Atmosfera u simulaciji ostavlja pravi SF dojam

Harmless, Competent, Dangerous, Deadly, Elite!

Kod EVE Online glavni problem je izuzetno strma krivulja učenja igre, tzv. "steep learning curve" i jedva sam dočekao "Elite: Dangerous" kao alternativnu svemirsku simulaciju kojoj neću morati posvetiti pola života da se zabavim. Zaželio sam se uživanja u maštanju kako s lakoćom upravljam vlastitim svemirskim brodom, kako kontroliram niz uređaja, kako dograđujem raspoloživu tehnologiju i istražujem nove zvjezdane sustave. Znao sam što mogu očekivati i znao sam da sve to već poznajem, očekivao sam da ću bez problema uroniti u novo izdanje i prepustiti se svemirskim pustolovinama bez mnogo muke, ali to se nije dogodilo.

Elite Dangerous
Kolekcionarsko blago: 30 godina stara "zlatna" značka koju su dobivali piloti koji bi dostigli status "ELITE"

Žao mi je što je toliko toga dobrog zasjenjeno prisiljavanjem igrača na "srednjevjekovni" način upravljanja svemirskim brodom. Frontier Developments bi taj problem mogao vrlo lako ispraviti tako da se na početku igre može odabrati dva tipa broda: jedan brži i bolje naoružan, ali bez automatizirane navigacije - i drugi, sporiji i slabije naoružan, ali s inteligetnim autopilotom i docking računalom tako da početak igračkog iskustva ne bude toliko naporan i dosadno frustrirajuć. Veseli me i ideja o spuštanju na planete, ali upravo to je i najavljeno za buduće proširenje igre naziva "Elite Dangerous: Horizons". Željno ga očekujem, a nadam se da će David Braben poslušati neke od kritika korisnika i pronaći prikladan kompromis kako bi u ovoj fantastičnoj simulaciji uživao što veći broj igrača.

Elite Dangerous
Ovako to izgleda kada imate zaista dobru grafičku karticu

Target locked!

"Elite: Dangerous" je kompleksna igra i nije za svakoga. Igrati se može, upravo kao i original, na niz načina i bez određenog pravila, igra je višeslojna, ali otvorena. U 80-tim godinama je mašta morala dopuniti i doslikati gotovo sve: boje, teksture, kompleksnije objekte, zvukove, detalje... Danas sve to imamo simulirano u stvarnom vremenu na vizualnoj razini boljoj od ranih znanstveno-fantastičnih filmova. Izbor mogućnosti kako ćemo se igrati je znatno veći, ali opet ne pretjeran u smislu da od nas traži još jedan život da bismo savladali sve što nudi. U tom smislu "Elite: Dangerous" je odlično uravnotežen. Ovo je igra za svakog pravog ljubitelja svemirskih simulacija i rekao bih da vrijedi novca čak i ako je nećete ozbiljnije igrati, to je jednostavno komad softvera koji svaki ozbiljni geek i gamer moraju imati u kolekciji kao softverski klasik.

Elite Dangerous
Avanturama nema kraja; dok savladate ovu simulaciju, Frontier Developments već priprema prvo proširenje!

Minimalna potrebna konfiguracija traži OS X 10.10.3, četverojezgreni i5 procesor, 4 GB radne memorije i grafički procesor klase NVIDIA GT 650M s 1 GB video memorije. Preporučena konfiguracija je 3.4 GHz četverojezgreni i7 procesor, 8 GB RAM-a i grafika u klasi NVIDIA GTX 775M ili AMD Radeon R9 M290X.

Za:
  • najbolja svemirska simulacija na Macu
  • sačuvan duh 8-bitnog originala
  • kompleksan, ali otvoren način igre
  • vrhunska grafika
  • vrhunski zvuk
  • MMO mogućnosti
  • arkadni mod
  • stalna unapređenja igre
  • podrška za Oculus
  • prihvatljiva cijena
Protiv:
  • inteligentan autopilot i docking računalo morali bi biti osnovna oprema
  • slabo korištenje resursa jačih Macova
  • govorne naredbe rade samo na Windowsima
  • podrška za Oculus radi samo na Windowsima
  • personaliziranje brodova se naplaćuje
  • "prljava" instalacija
 

Komentari  

smayoo
+1 27-10-2015 | 05:25
Hvala za prikaz, Davore! Vratio si me u djetinjstvo u ovaj rani jutarnji sat. :-)
Igru nećemo kupiti jer nemamo Mac na kojem bi radila osim mog MBP, a da je instaliram na svoje radno računalo, ne znam tko bi onda više zaradio novac za režije... :D
Citiraj
Josip R.
27-10-2015 | 09:43
wow ove igre stvaraju sve veće ovisnike i no lifere!

Nekad sam bio zagrižen za slične igre ali u određenoj dobi postane lagano dosadno kao crtići. hahaha

Ako bum još nešto igrao onda je to novi Star Wars BF jer sam fan SW. Tu i tamo upalim GTA5 vikendom i BF4 ali sve manje.

Koliko got su zabavne te igre toliko su i gubljenje vremena.
Citiraj
hal9000
27-10-2015 | 11:21
došao sam do statusa deadly (jedan ispod elite) još na amigi. i koliko god da sam igrao, nikad nisam dosegao status elite. dan-danas zaigram OOLITE na mac-u.
Citiraj
petros
27-10-2015 | 23:13
Nisam nikada igrao Elite! :( Bio sam beba kada je izašao, a kasnije je bio onaj Frontier koji sam isto preskočio kao premlad, tako da sam o svemu tome samo čitao i to uglavnom kroz prikaze drugih svemirskih simulacija koje su onda spominjale Elite kao prapočetak. Screenshoti izgledaju mrak, ali moj prastari iMac 24" ne zadovoljava uvjete za igru. :( Bilo bi skroz fora da naprave iPad verziju, mislim da bi tehnički bilo moguće, makar i samo na ovim zadnjim modelima.
Citiraj
IgorD
28-10-2015 | 12:59
Ja se ne igram uopće na kompu, već negdje 10-15 godina nisam ni jednu igru pokrenuo niti je imam. Samo mi joši to fali za moje osjetljive oči.

Ali tamo krajem osamdesetih sam sate i sate provodio uz Tetris i Elite. Jedine dvije igre koje su mi tada bile zanimljive.
Citiraj
nnt3ndo
28-10-2015 | 13:20
Svaka cast, sa gustom procitano :) iako licno volim platformere i Nintendovu kreativnost. Nikad nisam bio fan MMORPG-a. A i tesko nadjem vremena za odvojit za nesto na duge staze. Diablo 3 stoji vec 2 godine instaliran i to je to. Za sada mi drustvo pravi 3DS XL, tu lomim prste u carskim prostorijama :D
Citiraj
Riba
28-10-2015 | 17:00
IgorD je rekao:
Ali tamo krajem osamdesetih sam sate i sate provodio uz Tetris i Elite. Jedine dvije igre koje su mi tada bile zanimljive.


A "Samantha Fox Strip Poker", ništa?
Citiraj
smayoo
28-10-2015 | 21:56
:D :D :D
Citiraj
dpasaric
28-10-2015 | 22:11
Elitu sam zaista mnogo igrao na ZX Spectrumu, bio sam vrlo uporan i nisam stao dok nisam osvojio značku. Za to je bilo potrebna gomila bitaka sa zloglasnim Thargoidima, a njih nije bilo baš lako susresti, a kada bi došli, to bi bila opća panika, imali su izuzetno jake štitove. :)

Kasnije sam imao Elitu na Atariju ST, ali ono što me opet vratilo u stara vremena je bio "Frontier: Elite 2" koji je bio vrlo dobro pogođena igra za to doba i tadašnje 16-bitnike.

U međuvremenu sam probao još svega, uglavnom manje-više sve što se nudilo od svemirskih simulacija, bilo je tu zaista super pokušaja, npr. Homeworld, ali kasnije su svi čekali "igru nad igrama", EVE Online, koji je u prvom naletu za Mac bio zaista grozno sirovo složen, ali vremenom su ga ispolirali u vrhunsku igru. No, problem s EVE je što je jednostavno prekompleksan i traži previše vremena, nije moguće neko usputno igranje, a krivulja učenja je vrlo strma. Baš zato sam s velikim iščekivanjem dočekao "Elite: Dangerous". Jesam li zaista toliko zahrđao da me manjak docking kompjutera obeshrabrio - ili su oni zaista tu zaribali i pretjerali? Mislim da nisam sam, po forumima ima masu žalbi na taj dio, dakle nisam jedini za koga je to frustrirajuće. S druge strane, igra je zbilja predivna, tako bih volio igrati je, samo pustite me da letim okolo, trgujem i istražujem! :)
Citiraj
smayoo
+1 28-10-2015 | 22:56
Davore, vjerojatno su taj docking tako zagovnali baš zato da nas stare konje odvrate od igranja. :D Da ja sad to počnem igrati, bajbaj posao, bajbaj prihodi. Ja bi igrao Elitu, a djecu bi poslao da prose pred dućanom. :D
Citiraj
jmirakul
29-10-2015 | 16:04
Super prikaz. Elitu sam igrao na Comodoreu 64 za vrijeme studentskih dana tamo negdje u drugoj polovici 80tih. Neznam do kud sam bio dosao ali se sjecam da je trosila dosta vremena. Danas to igrati? Nema sansi. I ovako provodim silne sate za compom. Samo mi fali jos takva super igra (barem tako iz prikaza izgleda) koju bi sigurno pokrenuo na 55" TV-u i surround sound sistemu.
Citiraj
Anonimac
-1 29-10-2015 | 16:39
Ja neznam valjda sam od onih malobrojnih kojem su igrice uglavnom dosadne.

U zadnjih 25 godina ako sam odigrao 5-6 igrica, a zadnjih 10 tak mislim ni jednu. Uvjek mi je to bilo gubljenje vremena i blejanje u monitor, rađe sam se zabavljao sa fizičkim igrama vani
Citiraj
Sank
30-10-2015 | 07:09
Ja sam Elitu igrao na starom Amstrad PCju koji je sad u PEEK&POKE muzeju. Ta verzija za PC je bila velika nekih 60-tak kilobajta i samo zbog nje sam bio kupio analogni joystick bez kojeg je bilo teško pristajati na orbitalnu stanicu barem dok nisam dovoljno zaradio da kupim autopilota.

Hvala Davore na ovom prikazu. Mislim da bih si mogao priuštiti povratak u Elitu :-)
Citiraj
dpasaric
30-10-2015 | 14:53
@Anonimac - fizičke igre vani su super, ali kada si u Rijeci gdje van ljeta uglavnom pada kiša, onda su ovakva virtualna utočišta ponekad baš super stvar. Ja se i dan danas volim igrati, uglavnom se to svede na Starcraft i Warcraft, ali ova Elite bi mi mogla biti baš super, samo da ne mrcvari toliko s tim dockingom.

@Sank - ma možda je dio problema i u tome što nemam analogni joystick, ja sam probao s Magic Mouseom (loše) i onda s Magic Trackpadom (malo bolje), ali vidim po netu da svi to igraju sa specijalizirani m analognim upravljačima - i to jedan za lijevu, jedan za desnu ruku.
Citiraj
IgorD
31-10-2015 | 02:13
Riba je rekao:
IgorD je rekao:
Ali tamo krajem osamdesetih sam sate i sate provodio uz Tetris i Elite. Jedine dvije igre koje su mi tada bile zanimljive.


A "Samantha Fox Strip Poker", ništa?


Skoro da me sram priznati da za to nisam nikad ni čuo. Jel to bilo za Atarija ili Amigu? Nisam nikad imao te fensi kompove u boji. Moji PCiji su imali c/b monitore i tek sam devedesetih kupio prvi Mac sa ekranom u boji.
Citiraj
smayoo
31-10-2015 | 10:51
Jaooooooo, Igore.... Da PC... :D :D :D :D Imao si PC, i to u osamdesetima? Zašto, pobogu? Zar si ubio nekog pa su te kaznili? ;)

Evo link, da vidiš koje je to čudo od igre bilo... :D
https://www.youtube.com/watch?v=ZfoVR0JpVrU
Citiraj
Sank
01-11-2015 | 05:55
@dpasaric - joystick je definitivno must have za ovakvu igru. Taj kojeg sam imao tada na Amstradu imao je svoju karticu za ubacit u slot. Danas imam neki USB od Logitecha, ali mislim da nije kompatibilan sa Macom, kao ni volan također od Logitecha. To je i jedini razlog zašto sam zadržao jedan PC u kući nakon prelaska na Macove.

Na žalost još uvijek je teško naći igraću periferiju kompatibilnu s Macovima i iskreno se nadam da će se to u budućnosti promjeniti. No, ako neko zna za neki volan i joystick koji su kompatibilni sa Macovima molio bih ga da javi.
Citiraj
dpasaric
01-11-2015 | 19:55
@Sank, koliko znam PS3 analogni kontroleri lijepo rade s Macom, a vjerojatno ih ima još mnogo koji su podržani.

A možeš probati i Joystick Mapper, s tim appom navodno može raditi baš bilo koji gamepad ili joystick!

http://joystickmapper.com
Citiraj
Law
01-11-2015 | 23:12
Ooo ovo moram probati, nadam se da se neću razočarati. Igrao sam Elite i na Zx Spectrumu i kasnije na Amigi 500.
Satima sam to mogao igrati... Nedavno sam se ponovno počeo igrati na kompu, nakon dugooog niza godina :).
Za duge zimske dane dok bura dere, ovo bi mogli ubiti vrijeme dosade.
Citiraj
Sigurnosni kod
Osvježi

Komentiraj

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 22 minuta
  • JOHN: .....ispravak,..... al neka su one ipak ograničene
  • JOHN: Da nebi bilo nesporazuma, ja obožavam određene vrste vozila, pogotovo ona koja imaju raznorazne dodatne opcije(asistencije). Pružaju određeni dodatni komfor, al neka su one ipak određene, makar se i te ponašaju dosta mušićavo u čudnim okolnostima.
  • zabac: [link]
  • Beli: [link]
  • JOHN: A o mušićavim problemima sw i hw, bolje ni ne spominjat. Danas nisu sposobni složit sw i hw za mobitel i perilicu rublja, a kamoli će za takve naprednije sustave o vozilima koja danas i bez toga na neshvatljiv način crknu nasred ceste jer je otkazao neki od senzora za rad motora.
  • JOHN: :-)
  • JOHN: I onda kad mi još netko spomene HR, mislim si da je neko tamo puko ko kokica ili je neš drugo posrijedi
  • JOHN: Ali mislim da nema potrebe braniti fanatike koji neznaju malo prikočit, nego pošto poto guraju nešto za što nisu stvoreni uvijeti
  • JOHN: A mislim da i na jubaču ima dosta ispada oko takvih vozila čiji se kreatori čude ko pura dreku. Velim, IT djeca se zaigrala. Mislim, odnosno, shvaćam tvoj stav da moraš branit svoju struku
  • JOHN: (silovanim) elementima dijelova krivina, pa o promjeni uvjeta na cestama, percipiranju loše situacije. Ta nije ti to računalna igra., da napraviš reload. Po meni za takvo nešto treba stvorit hebenu podlogu da ima smisla. Sve ostalo je prodaja magluštine i tragičnih ishoda. Što se mene tiče, slobodno otvori temu i pusti maštu na volju
  • JOHN: Nema veze kakve su ulice i signalizacija. To me čudi za tebe. Aj ti fino sjedni za malo bolji auto koji ima drugi ili treći stupanj autonom. pa mi reci koliko na banalnom primjeru koliko je ispravno očitao vertikalnu signalizaciju. Vozim trenutno jedan takav auto i znam u čemu su problemi. To je samo banalna stvar(koja može biti jako opasna), a da ne pričam o cestama/ulicama s vrlo lošim(si
  • smayoo: Gle, na vikalici mi se ne da. Ako hoćeš da ozbiljno i argumentirano pišemo o tome, možemo otvoriti temu na forumu. Ovdje ti samo mogu reći da griješiš jer gledaš na stvari iz pozicije svoje struke, a ne moje (koja je tu relevantna). Tehnički, autonomna vozila su posve izvediva (bez muke) i uopće nema veze kakve su ulice i signalizacija.
  • JOHN: Kako bi ja rekao, djeca za računalima bi se opet igrala. :-)
  • JOHN: Ja mislim da itekako ima. I upitno je zašto se ustvari snima. Projekt autonomnih vozila u HR. Dal da se smijem ili da plačem?
  • JOHN: Smayoo, kako misliš da nema nikakve veze
  • cariblanco: prvi ja, zato sam i kupio vuru da moram svaki dan na trčanje, hodanje ili bicikliranje...sad nemam izgovora da sam ljen :D
  • cariblanco: btw. da je bar prioritet za tolike građane, svi bi se rješili pretilnosti :)
  • cariblanco: da vidio sam simulaciju negdje, dobro je to zamišljeno
  • smayoo: Rotor se neće samo obnavljati, nego rekonstruirati. U planu je denivelacija da najprometniji smjer izdvoje iz njega (slično kao rotor kod CC One West)
  • smayoo: Je, pa da. To je sigurno apsolutni prioritet za jedno 750.000 Zagrepčana. Kao i fontane... :D
  • cariblanco: Mene rotor ne brine, mene zanima bajk magistrala do Slovenije ;)
  • Kloba: To je navodno jedan od prioriteta ove gradske vlasti, što se prometa u Zagrebu tiče
  • Kloba: Kada smo kod prometa, jel Zagrepčani ovdje misle da će bandić održati obećanje i obnoviti rotor?
  • smayoo: JOHN, vidim, opet razmišlja kao pravi građevinac... :D Kvaliteta kolnika, nogostupa, vertikalne i horizontalne signalizacije nema bogzna što puno veze s autonomnom vožnjom. Skoro pa bi se moglo reći da nema - ništa veze... :D
  • m@xym: a mislim da bi i ovo sa službenim vozačima bilo sranje... :D :D :D
  • m@xym: lijepa naša bi stvarno bila izazov za autonomne automobile, po zagrebu se svake godine mijenjaju smjerovi jednosmernih cesta, i preokreće promet, a kod nas u Du, svi važmiji zahvati se rade neprosredno prije ljeta, tako da su turistima GPS karte uglavnom neažurne
  • JOHN: U biti cijeli zeleni val. :-)
  • stefanjos: cak i bi da napravim usporedbu s apple watchom, ali logistika iza toga je prekomplicirana.
  • JOHN: Zamisli, da ti neki stranac bane u Klaićevu i želi se parkirat s desne strane. Tu bi uzeo stolicu i kokice pa da malo popratim taj kaos
  • JOHN: Čestitam i ja. Lijepo ime
  • JOHN: Ajd u tu krajnost nisam išao. Mislio sam više na uređenje horizontalne i vert signalizacije, nepreglednih križanja, nepropisnih oznaka radova na cesti, konstantnih građenja i milijin drugih prepreka koje nam Bandinjo postavlja.:-)
  • Dijete: Cestitke za curku!
  • cariblanco: Misliš, kako će toliko vozača službenih vozila, otjerati na cestu :D
  • JOHN: Kad tad se strane mogu okrenut, a mi šeramo info ko budale. Ako netko ikad u ovoj državi uspije realizirat projekt autonomnih vozila, izuzev autoceste, ja režem glavu.:-)
  • cariblanco: Kaj bi stvarno htio ili se zezaš ? pa nije to novi model koliko je meni poznato
  • stefanjos: taman
  • cariblanco: I još mi malo nabildaš kilometara :)
  • stefanjos: fora! posalji mi na recenziju :P
  • cariblanco: vivoactive hr ;)
  • cariblanco: Onaj koji smayoo stavlja pod noge stola :D
  • stefanjos: haha, koji?
  • cariblanco: Eo sad NATO može znati kako hodam i jel zanosim u stranu...kupio si "pametni" sat :)
  • cariblanco: Zorane, čestitke na Magdi :)
  • stefanjos: imas pravo za NATO, ta ratna industrija je dvosjekli mac, donosi jako dobre tehnologije, a svi znamo drugu ruznu stranu
  • stefanjos: pa jer je cash nazadan sam po sebi, nositi nesto sto ionako vodi kompjutorski sistem, bolje da te sve silne kompjutere i koristimo. zato je nazadno.
  • m@xym: A ovo što NATO traži, sigurno nije zbog ekonomskog napretka, nego zbgo boljeg snalaženja u slučaju rata
  • m@xym: stefanjos, zašto bi plaćanje cash-om bilo nazafno, a plaćanje karticom bilo napredno? To samo dokazuje da te u Njemačkoj nitko neće ubiti ako imaš 50 EUR-a u džepu, od napredne SAD u kojoj će te zbog 50 USD u džepu bez problema skratiti za glavu.
  • stefanjos: zasto je ovo lose? ako ce pridonijeti razvoju autnomnih vozila? uopce ne razumijem zabrinutost. i nije njemacka neko mjerilo velicanstva, oni jos uvijek sve u cashu placaju po trgovinama, toliko o naprednosti te drzave
  • JOHN: A NATO-u eventualno dati jedan koridor za prolaz, a to bi bila autocesta i točka.
  • JOHN: Neznam kakvog ste mišljenja, al ako nekog zanima kako izgleda neka uloca ili zgrada, slobodno može doći i nasnimavat ju. Neke baze podataka ipak nebi trebale biti javne. Malo mi je to too much. Hebeni sindrom busanja nečim od čega mi nemamo baš neke koristi

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li neku od Apple novosti?

Page Speed 0.61 Seconds

Provided by iJoomla SEO