Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


02.10.2019 | 19:38
I kak bi na njega ugradil gumu? To ima klizne kontakte, kolko kila namotaja? Da ne spominjem da ti to silno kvari dinamička vozna svojstva (em polarni moment tromosti kotača, em je to masa u neprigušenom gibanju koja ide gore-dolje kak su neravnine na cesti), ali stavr puca kod vulkanizera: ko bu to skinul i onda na to gumu namontiral (kako, ako to čudo nema rupu tj. šupljinu da ju prihvati montirka)?

Mitsubishi je eksperimentiral s motorima u glavčinama, ali se od toga odustalo zbog gore navedenih razloga (primarno masa u neprigušenom gibanju, vozna svojstva su bila očajna)
02.10.2019 | 20:34
Bertone kaže:
I kolika je razlika između Merc-Varte i neMerc-Varte?

Merc. VARTA 3125kn, a non MERC. VARTA 1300kn.
Znači pod cijenu Mercedesovig uzmem dva akumulatora i odvedem obitelj na ručak(2plate za dvoje mješanog, dvije pive i dvije cole).

Sad trenutno kuham sekundarni.
A28F5559-6042-4CBA-B723-423B34F3AF1B.jpeg


A ovaj sekundarni u Merc FIAMM varijanti dođe 1875kn, a u non Merc. FIAMM varijanti 380kn. Tu ih dakle kupim gotovo 5 komada pod cijenu jednog njihovog.
02.10.2019 | 20:43
zabac kaže:
dpasaric kaže:
Samo komentar za FIAMM, meni je izdržao čak 7 godina, a nije bio posebno skup, neka srednja klasa.


Ti nisi mjerilo jer kod tebe i baterija na iP izdrži toliko.


Evo konkretno: FIAMM je kupljen 08. 08. 2012. za samo 375 kn u CIAK-u, 60 Ah, stavio sam novi 20. 03. 2019., ovaj put neki CIAK-ov vlastiti brend isto 60 Ah, 350 kn. Prije tog FIAMM-a sam imao Toplu od 70 Ah, plaćenu 450 kn, ona je bila kupljena 26. 01. 2004. - dakle, još bolja od FIAMM-a, preko 8 i pol godina! Dakle, Smayotova teorija talijansko-talijansko pada u vodu, Slovenci rasturaju!
03.10.2019 | 12:03
JOHN kaže:

Merc. VARTA 3125kn, a non MERC. VARTA 1300kn....
A ovaj sekundarni u Merc FIAMM varijanti dođe 1875kn, a u non Merc. FIAMM varijanti 380kn...


Jbt, za dva merc akua kupiš rabljeni i registrirani auto
03.10.2019 | 13:21
Upravo to, mi smo kolegi bili kupili ispravnu registriranu Alfu 145 za 3.900 kn. I vozio ju je gotovo dvije godine s nikakvim održavanjem i onda je dao u otpad i dobio nazad 1.000 kn.
03.10.2019 | 15:34
Jedno brzinsko, pretpostavljam da automatski mjenjači imaju spojku? Kako to izgleda? Pogađate, opet je iskočio nekakav usrani warning za mjenjač (sjeme za zatrlo onome tko ga je izmislio), odradili su dijagnostiku na transmission control unitu koji je, pogađate, zamijenjen prošle godine i sve je u redu tako da zbog simptoma vjeruju da treba promijeniti spojku. Spomenuta je nebulozna cifra pa sam uzeo na sebe da nabavim taj čudesni dio ali imam malo problema naći o čemu se točno radi. Audi A7 2011, 3.0TFSI.
03.10.2019 | 16:30
Radi se o Audiju, stari moj. Bolje i ti prijeđi na Alfe, ako si već odabrao u arapskim zemljama ne voziti japanski auto...
03.10.2019 | 17:48
Ja naravno vozim japanski auto, ovo je od gospođe.
03.10.2019 | 18:39
E tebe sam čekao. Mislim da je pogon na sva 4 kotača, ali čekam gospođu da se vrati pa ću provjeriti po VINu. Aaaa, stari prijatelj torque converter....onoga tko je to izmislio bih u tamnicu bacio na par godina. Možemo nastaviti mailom da ne inkomodiramo gledateljstvo ovom snažnom ljudskom dramom u nastajanju.

BTW jedna interesantna vinjeta, jednom sam radio kompletnu reparaciju mjenjača i to kod ZF-a, dobio sam garanciju godinu dana, izdahnuo je opet nakon dvije.
03.10.2019 | 19:42
Riba kaže:
E tebe sam čekao. Mislim da je pogon na sva 4 kotača, ali čekam gospođu da se vrati pa ću provjeriti po VINu. Aaaa, stari prijatelj torque converter....onoga tko je to izmislio bih u tamnicu bacio na par godina. Možemo nastaviti mailom da ne inkomodiramo gledateljstvo ovom snažnom ljudskom dramom u nastajanju.

BTW jedna interesantna vinjeta, jednom sam radio kompletnu reparaciju mjenjača i to kod ZF-a, dobio sam garanciju godinu dana, izdahnuo je opet nakon dvije.


Da njega nema, ne bi bilo moguće kretanje. To je u biti vrlo jednostavan i robustan dio; to kaj je krepalo nakon dvije godine znači da je posao bio traljavo&loše napravljen (nije zamijenjeno sito za ulje, eventualno crijevo ako je u njemu bilo špene itd...)
NIJE NORMALNO da to tak krepava. To bi trebalo trajati vječno. Tam kod vas ima pijeska, jel on ulazi nekak u te mjenjače pa ih uništi?
Ili je tak vruće da se ulje furt pregrijava pa sve ode k vragu?

Iskreno, Smayoo ti je dal dobar savjet: go Japanese....
03.10.2019 | 20:35
Završila saga oko SS, nakon gotovo pola godine prijavljivanja čudnog rada SS. Zamijenio prvo glavni akumulator, pa ništa(zato što uopče nije bilo problema s njime). Otišao kupit taj sekundarni, jutros ga ugradio, a SS proradio kao da nikad nije ni bilo problema. Znači dijagnostika(pad napona u glavnom akumulatoru), jedno veliko ništa, šlamperaj. A trivijalno da nije mogli biti trivijalnije. Rekao bih posao na razini zamjene neispravne žarulje. Danas sam im svašta rekao što ih ide, od traljave dijagnostike do stvaranja nepotrebnih troškova. Akumulatori su ukodirani i rad je nenaplaćen u ime isprike, ako se uopće išta trebalo ukodirat. Uglavnom, toliko o stručnjacima.
Danas moraš biti pravnik, doktor, električar, vodoinstalater i Bog te pito što još, uprotivnom si jebo ježa. Zaključno, sva sreća da je problem bio samo do akumulatora. Da je bilo nešto ozbiljnije, mislim da bi to bio jedan veliki cirkus.
05.10.2019 | 20:13
Djuro genijalac kaže:
Žabac, zbilja ti od srca zahvaljujem na trudu. Vrijedne informacije, ali nadam se nepotrebne. Naime, nakon malo istraživanja sam otkril da su neki auti početkom stoljeća (2001 i sl.) koji su rađeni za europsko tržište pojeftinjavani na način da se iz njih vadi ABS (corsa C, peugeot 206, neke mazde) iako su u originalu konstruirani s ABS modulom koji isporučuje signal brzine za brzinomjer. Ti su auti onda imali samo jedan ABS senzor na prednjem kotaču i dodatni modul u kućištu releja koji je hvatao taj signal ABS senzora i onda ga prepravljao u pravokutni signal 12V za brzinomjer.

Evo, ako nekom to znači nešto, kataloški broj GM-ovog modula: GM 09185826

Modul ima pet konektora: na dva ide signal od senzora (nebitno koji na koji), napajanje 12V, masa i peti je izlaz pravokutni 12V koji je i isprocesurian pa daje 15 pikova za okret kotača (iako davač ima 29 zuba).

U svakom slučaju, ovo sve stoji ovdje, jako puno korisnih linkova, ako ova priča s corsinim modulom ne upali, onda se vraćam na ovo.


Čisto da zaključim ovo, jer ste se jako potrudili oko upita pa je red da znate ishod priče.


IMG_1070.jpg


Honda na dizalici radi i vrti kotače. Daje signal iz ABS senzora koji je spojen preko onog Opelovog operacionog pojačala.
Taj signal kondicionira gore spomenuta Dakota i imam dvije krajnosti. Jedna je množenje signala s 4 pa puma ide 230 km/h, a druga je dijeljenje s 4 pa ide 30 km/h iako joj motor ne radi i stoji na mjestu.


IMG_1082.jpg


IMG_1084.jpg


Hvala još jednom svima na doprinosu i idejama, zahvaljujem na utrošenom vremenu, struji i internetu.

Ovaj Opelov modul ima ulazni otpor od 1 MOhma (trunak manje) pa vjerujem da on, ako se spoji u paralelu na jedan ABS senzor prednjeg kotača, neće utjecati na rad ABS-a, posebno zato jer ima svoje napajanje?

Hvala još jednom,
05.10.2019 | 20:45
Čekaj, nisam sad na kraju skužio. To onda radi ili ne? Brzinu mjeri točno?
05.10.2019 | 20:51
Radi. Brzinu koju prikazuje mogu podešavati. Nisam se sad trudil točno podesiti, nego sam metnul faktore 4 i 0,25 (dijeljenje s 4). Točan faktor konverzije je 0,204.

No, to nije sad bitno, glavno da je proradilo i da sustav detektira signal odmah od starta, a ne tek nakon 25 km/h ili slično.
05.10.2019 | 20:57
Mraq! Baš mi je drago!
05.10.2019 | 21:16
Fala. A ovo pitanje o ulaznom otporu i tome? Jesam u pravu da 1 MOhm je dovoljno da nema 'bježanja' signala na stranu pa da ABS modul poludi zbog toga?
05.10.2019 | 21:40
1 MΩ je jako veliki ulazni otpor mjernog kruga. Ne bi nikako trebao narušiti onaj drugi mjerni krug, pogotovo što je jako mali napon signala. Jedino ti se može dogoditi da ti signal bude čupav ako skupi nekog šuma. Dio toga će ti "popiti" sama kazaljka jer ona (ako je mehanička) ima svoju vlastitu tromost, a ostatak ćeš možda vidjeti kao blago "drhtanje" kazaljke pri manjim brzinama. Kao na starim FAP kamionima, samo iz drugog razloga.
06.10.2019 | 06:37
Ako ti radi onda je OK. Izlazni otpori su redovito mali tako da ovaj 1 MOhm ne bude remetio rad senzora.
Koliko sam shvatio, to sve u autima je dosta robusno napravljeno pa valjda i taj senzor koji trpi ako mu se malo od signala oduzme.
11.10.2019 | 15:15
Eto, novonastala situacija.

Zafira Tourer C iz 2014. sa 1.6 CDTI motorom od 100kW.
Prije nekoliko tjedana se počeo pojavljivati ovaj zvuk iz videa na hladnom startu. Nestane kada se motor zagrije/nakon nekoliko kilometara. Kontantan je prilikom turiranja. To zveckanje ili što je već se povećava tj. ubrzava sa gasom.
Volan kočnica i kuplung nemaju utjecaj, zvuk je idalje tu.
Auto ima oko 170kkm.

E sad svi kažu to je lanac. Ne bi li se lanac trebao čuti samo prilikom paljenja par sekundi? Ovi zvukovi mi se predugo nakon paljenja čuju. Pritisak ulja je odavno nabijen. Velim zvuk nestane kad se motor dobro zagrije i oonda ponovno pri paljenju nema nikakvog zvuka.


youtu.be/kcxh9vkZnAc
11.10.2019 | 18:21
Kad si zadnji put promijenio filter i ulje?

EDIT:
Usput, postoji urbana legenda što se tiče 1.6 CDTI motora, a ona glasi da trebaš tri puta dati kontakt i isključiti ga i kod četvrtog pokrenuti motor,.. nakon toga navodno nema zveckanja pa te ništa ne košta probati
11.10.2019 | 20:23
Promijenjeno prije manje od 10k.
Da to sam i ja čitao, budem probao kad se dokopam auta.
Zvao sam usput razne servise da pitam za promjenu lanca, cijene se kreću od 9-20kkn.
12.10.2019 | 06:13
energyman kaže:
cijene se kreću od 9-20kkn.


ouch!
12.10.2019 | 15:33
Dijete kaže:
energyman kaže:
cijene se kreću od 9-20kkn.


ouch!


Ma to je neki bezobrazluk. Što kaže manual, na koliko se mijenja lanac, koliko znam to su neke velike km u pitanju, nije kao remen 100k.
12.10.2019 | 17:01
dpasaric kaže:
Dijete kaže:
energyman kaže:
cijene se kreću od 9-20kkn.


ouch!


Ma to je neki bezobrazluk. Što kaže manual, na koliko se mijenja lanac, koliko znam to su neke velike km u pitanju, nije kao remen 100k.


Davore, Lanac bi trebao biti Wartungsfrei ili maintenance free, ali se s vremenom rastegne na nekim autima i onda ga treba mijenjati. Pitaj vlasnike BMW-a o zamjenama lanaca... Ironično je da lanac lakše preskoči, a i pukne od remena
12.10.2019 | 22:29
Ali ne valjda na tako malim kilometrima? Doduše, po mom iskustvu, od Opela se sve može očekivati...
13.10.2019 | 11:35
smayoo kaže:
Ali ne valjda na tako malim kilometrima? Doduše, po mom iskustvu, od Opela se sve može očekivati...


Da, npr. notorni Opelov M32 mjenjač koji je ima premalen zupčanik šeste što vremenom uzrokuje niz problema. I onda, na opću žalost Alfista, Talijani odaberu taj mjenjač za 159/Breru umjesto onih super pozudanih koje su imali u 156/147/GT... i onda kasnije čitam da ga je kasnije koristio čak i Lotus, kao svi su pali na to što je mjenjač lagan. Nije njemački inženjering uvijek tako dobar kako se obično misli.
13.10.2019 | 14:29
smayoo kaže:
Ali ne valjda na tako malim kilometrima? Doduše, po mom iskustvu, od Opela se sve može očekivati...


Kaj nije tino1 prije par mjeseci pisao da mu je na Fabiji 1.2 TSI sa 110 000 km (ako se dobro sjećam) preskočio lanac?

Usput www.facebook.com/498990160151472/posts/2686429778074155/
13.10.2019 | 23:45
Jednom davno imao sam slican simtom na Golfu II Priskocio mi remen al je auto palilo uz slican zvuk. Ispostavilo se da se iskrivio ventil. Dok je auto bio hladan ventil je bio hladan a kad bi se ugrijao radio bi normalno. Mora sam radit generalku na motoru.
14.10.2019 | 08:44
Naručen na servis u srijedu pa ćemo vidjeti.
16.10.2019 | 19:02
Danas je auto bio kod mojeg majstora koji mi je i do sada servisirao opela. Skinuo dole šta se skinut dalo i zaključak da se mijenja lanac/razvod.
Problem je kako doći do dijelova pošto ih prodaje samo Opel. Cijena za ruke je 2.5kkn. Samo ne znam jel mogu negdje mimo Opela nabaviti dijelove razvoda koji mi trebaju

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 34 minuta
  • john_st: Ma jok
  • Borisone: Provjeravao si zato jer prodaješ Mini 2020? Da li je i5 ili i7 ?
  • john_st: Novi mac mini iz 2020. cijene na 400 eura haha
  • Bertone: @ping, postoji to kod nas već godinama no koliko je isplativo prosudi sam [link]
  • drlovric: @ping: Uvijek ces vise dobiti u oglasima od onoga sto ti Apple plati.
  • ping: Postoji li nada kako će se i kod nas u nekoj bližoj budućnoti moći napraviti trade-in staroga za novi model mac?
  • dpasaric: U komentarima zadnjeg članka sam se osvrnuo na novi iMac i koliko njegova objava utječe na odabir novog stolnog Maca u smislu cijena/dobiveno. Slobodno se priključite pitanjima ili komentarima!
  • smayoo: Čestitam svima Dan Oluje! :)
  • Tomislav32: icolada mail je tomislav32.tw@gmail.com
  • Gjuroo: to Pro?
  • dpasaric: Stigao novi iMac. Ništa revolucionarno, samo očekivane evolucijske promjene. I dalje je na Intelu. Znam da vas zanima cijena top modela - oko 68.000 kn! Smiling face with open mouth and smiling eyes Doplata za antiglare nano-staklo monitora? 500 €.
  • icolada: Tomislav32 moze broj ili mail da se cujemo?
  • smayoo: Koji je bio loša ideja od početka
  • Borisone: Napokon su ubili Fusion Drive.
  • Borisone: iMac refresh. More of the same for more money.
  • Tomislav32: imam ja
  • icolada: kupujem moze i cijeli komp ili neispravni
  • icolada: Ima netko kuciste od powermaca g5?
  • Soffoklo: Kad vidiš ovakvu vijest pitaš se imaš li original nekog uređaja u ovom slučaju iPhonea: [link]
  • FiFi: Našao sam. Pobrkao sam lončiće. Problem je bio s Win formatiranim ExFAT u OS X-u. Prilikom formatiranja nije dobro podešen GUID partition type pa ga OS X ne prepoznaje kako treba. Riješio sam ga kroz Win diskpart
  • FiFi: Ne mogu se sada sjetiti o čemu se točno radilo, ali nije išlo glatko.
  • FiFi: formatira USB flash nekim dodatnim parametrima koji ga onda ispravno podese. Kroz Disk Utility nije išlo
  • FiFi: @smayoo Tako je. Sve ja to znam, ali to nije bio slučaj. Sjećam se da postoji fix gdje se u Terminalu
  • iLeo: TNX
  • Borisone: iPad 5 [link]
  • iLeo: Koji iPad je noviji? iPad 5 ili iPad Air 2
  • smayoo: treba paziti na partition scheme. Ljudi često na Macu naprave erase, odaberu exfat, ali umjesto MBR ostave default GUID particijsku shemu i onda to na starijim windowsima ne radi
  • FiFi: ExFAT je daleko od univerzalnog. Kada na OSX formatiram flash drive Windows ga uglavnom ne prepoznaje, dok obrnuto funkcionira.
  • kupus: ako se ne varam, windows10 ima podrsku i za macos journaled/unjournaled
  • jura22: Statisticki gledano i nije. Samo neki operativni sistemi poznaju ExFAT. Malo je poznato da procesora ima visestruko vise od racunala i kao takvi imaju svoj OS.
  • cariblanco: ExFAT svaki sitem pozna, tak da je on skoro must have ;)
  • BigMac: Riba thx!
  • Riba: ExFAT
  • BigMac: Ekipa, kako formatirati usb stick, da ga windows prepozna
  • smayoo: Kad je to VNC slovio kao "vrlo" nesiguran protokol? U vrijeme dok je MS Remote Desktop mogao provaliti petogodišnji klinac sa sladoledom, VNC se mogao probiti jedino "man-in-the-middle" metodom.
  • ^SuperUnknown^: VNC mi malo smrducka s obzirom da je slovio kao vrlo nesiguran protokol. Ne znam je li se stogod promijenilo, davno sam koristio VNC :)
  • Dijete: budu budu, u ios17
  • songoku: I jos uvijek nisu sredili jedan bug koji sam im prijavio jos u beti 1
  • big_mac: Ios 14 beta 3 jako fluidno,brze ali su maknuli 3d touch na xs
  • smayoo: Možeš ako složiš port forwarding na kućnom internet routeru
  • Dijete: Mene je Teamviewer 2 puta zblokao u kriticnom trenutku kad sam trebao pristupit svom kompu doma... pod sumnjom da koristim za “posao”... koristio sam free verziju... sa Anydesk do sad nikakviih problema.... koristim ga 6 mjeseci.. nemam iskiustva sa realvnc, nisam ni znao da mozes pristupit van lokalme mreze...
  • Josip R.: Na kraju uletio ispod cijene kao rabljeni, i jako malo korišten.
  • Josip R.: Evo da se malo pohvalim konačno nabavio MacBook Pro 16 za posao. :)
  • smayoo: Nesiguran i ždere resurse
  • JOHN: A što ne štima s TeamViewer?
  • lastavica: Jel moguce u HR kupiti i koristiti apple care ? (MBP 16";)
  • rusty: ERSTE debitne kartice od danas u sutavu ApplePay
  • smayoo: I od mene preporuka za VNC
  • Dijete: [link]
  • energyman: [link]

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.86 Seconds

Provided by iJoomla SEO