Automobili (i sve oko toga...)
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Automobili (i sve oko toga...)


28.08.2018 | 11:24
Ima 160k. Ne znam kad su mijenjani, ležajevi su ok. Moj meho kad je pregledavao auto nije ništa oko toga napomenuo kad ga je digo na dizalicu. Samo je bila napomena da kuplung visoko hvata
28.08.2018 | 11:29
A što Meho kaže da je problem?
28.08.2018 | 11:33
Čekam da me primi sad koji dan
28.08.2018 | 13:11
Ležajevi poloosovine, spone. Osjetiš li išta na volanu kao prazni hod ili slično? Lupa li nešto kad skrećeš ili daš puni einšlag?
Jer:

da su gume bilo bi premanentno.
da su kočnice bilo bi samo pri kočenju.

Ovako sve ukazuje na prednju osovinu i sve šta s tim ima veze, svi ležajevi (osim na točkovima).
28.08.2018 | 13:31
Ma ništa se ne osjeti, precizan volan, nema slobodnog hoda, ništa ne lupa.

Gume su na velikim brzinama počele drmati prije nego što se počelo dešavati ovo sa kočnicama.
28.08.2018 | 14:15
To si odjednom primjetio ili je to nešto što se događa nekoliko mjeseci?
Bez obzira na sve, prvo promijeni gume, taman da i nije u njima. To je zlo za pogotovo mokru cestu. Razbit češ nekoga i sebe. Meni osobno smrdi na gume, a ako nisu gume onda vjerojatno diskovi. Ako diskovi nisu mijenjani cca 60-70 tis onda su sigurno potrošeni, tanki i vjerojatno izvitopereni.
28.08.2018 | 16:26
Promjeni odmah gume i njih izbaci iz jednadžbe jer nemaš što čekati do iduće sezone.

... a kad budeš mijenjao diskove i pločice (tak i tak ti je auto na dizalici) neka ti odmah zamjene selen blokove onima sa Cupre (puni selen blokovi) jer nisu neki novci, a auto nećeš na volanu poslije prepoznati ).
28.08.2018 | 18:38
@ Bertone, misliš na poliuretanske od powerflexa?
28.08.2018 | 19:04
Prvo kugle pogledaj. 99 posto su one krive. Prema opisu je to - to.
Nakon njih selene. Ali, moj bet su kugle
28.08.2018 | 19:10
Nedavno sam imao identičan problem (rekao bih, po opisu). Baš sam se s Đurom i bio savjetovao oko njega. Đuro, na kraju sam ti bio pokazao račun od majstora, ti si stručniji pa reci ljudima što je to bilo? Kugle? Mislim da mi je majstor rekao "jabučice"? Je li to - to?

Ugl, jelo je prednje gume s unutarnje strane i to brutalno, a trap se nije dao naštelati. Tj, oni bi ga naštelali, ali ne bi dugo trajalo. Isto nakon promjene guma činilo se da je bolje jedno 15000 km, a onda je opet došlo isto...
29.08.2018 | 17:43
Jes, to su kugle. Ili ti po negleski, ball joints. To su kuglasti zglobovi koji povezuju rame i glavčinu koja se rotira oko tog zgloba kad skrećeš u zavoje. Evo, ovo je primjer jedne tipične kugle na slici koja se učvršćuje na rame.
SBFRearBallJoint.jpg
29.08.2018 | 18:22
jzelko kaže:
@ Bertone, misliš na poliuretanske od powerflexa?


Da li VW grupacija za prvu ugradnju koristi Powerflex nemam pojma (vjerojatno ne), ali da, radi se o poliuretanskim selenima, PU selenima ili narodski punim selen blokovima.


Selen.png



Djuro genijalac kaže:
Prvo kugle pogledaj. 99 posto su one krive. Prema opisu je to - to.
Nakon njih selene. Ali, moj bet su kugle


Da, mogu biti i kugle prema opisu ... no da bude zanimljivije kad već tipuješ na kugle, ostati ću pri selen blokovima pa tko izgubi plaća rundu u Zlatnom Medvjedu ili negdje drugdje na Sljemenu (da usput malo i provozamo aute po normalnoj cesti )
29.08.2018 | 18:34
A ako budu diskovi?
Kad smo sve nabrojali, mislim da će to biti jedan veliki servis koji nije zgorega obavit!
29.08.2018 | 18:37
Onda tebi plaćamo rundu
30.08.2018 | 05:39
Bertone kaže:
jzelko kaže:
@ Bertone, misliš na poliuretanske od powerflexa?


Da li VW grupacija za prvu ugradnju koristi Powerflex nemam pojma (vjerojatno ne), ali da, radi se o poliuretanskim selenima, PU selenima ili narodski punim selen blokovima.


Selen.png



Djuro genijalac kaže:
Prvo kugle pogledaj. 99 posto su one krive. Prema opisu je to - to.
Nakon njih selene. Ali, moj bet su kugle


Da, mogu biti i kugle prema opisu ... no da bude zanimljivije kad već tipuješ na kugle, ostati ću pri selen blokovima pa tko izgubi plaća rundu u Zlatnom Medvjedu ili negdje drugdje na Sljemenu (da usput malo i provozamo aute po normalnoj cesti )


Kaj se tiče cuge, uopće nije problem, kaj se mene tiče, ali moram te ispraviti kaj se tiče selena. Koliko je meni poznato, nitko ne koristi poliuretanske selene kao tvorničku ugradnju, već koriste gumene selene. Dopuštam da griješim, ali još nisam vidio NI JEDAN auto sa OEM poliuretanskim selenima (za sve ostale, to su oni koji su lijepe šarene boje pa ih ima u crvenoj, narančastoj, žutoj, ljubičastoj, crnoj i plavoj boji).
Uobičajeno se koriste gumeni seleni s dvije čelične čašice; većoj koja se uprešava u element ovjesa, za nju je naljepljeno gumeno srce u kojem je čelična piksa kroz koju ide vijak. Selen je zapravo iskrivljen kolokvijalni izraz za silent block koji otkriva njegovu primarnu namjenu: da izolira buku podvozja od karoserije i smanji prijenos vibracija. Guma je ta koja prenosi sile, ali ih dobro prigušuje (na isti način su izvedeni nosači motora osim glavnog koji je hidrualični i ovjes ispuha koji također visi na gumenim nosačima).
PU seleni su sastavljeni pa ih nije potrebno uprešavati, već se mogu ugraditi ručno pa je i to dio razloga njihove popularnosti u DIY zajednici. Gotovo uvijek se sastoje od dvije polovice i čelične pikse kroz koju ide vijak.
PU seleni se izvode u različitim stupnjevima tvrdoće; najčešće je to 60-ak po Shoreu (rijetki su koji nude mekše oko 40 Shorea što bi bilo usporedivo s gumom). To je tvrđe od gume i zato je upravljanje preciznije, ali se na unutrašnjost jače prenose vibracije koje su posljedica neravnina na cesti te je takva vožnja i bučnija. Pobornici PU selena uvijek ističu kako je nakon njihove ugradnje auto postao precizniji na upravljaču, bolje leži u zavoju (eliminirane su zračnosti u ovjesu, sve je bolje utegnuto) pri čemu uglavnom ignoriraju činjenicu da su zamijenili ISTROŠENE gumene selene. Da su stavili nove gumene selene dobre kvalitete doživjeli bi isti ili vrlo sličan napredak.
PU selene prije ugradnje treba podmazati posebnom vrstom masti ili s vremenom počnu cviliti, ali generalno su otporniji na trošenje od gumenih selena i vrhunski proizvođači tipa Powerflex daju za njih doživotno jamstvo. Jedina je caka da su najčešće skupi ko kuga pa dolaze u obzir na autima s primitivnijim ovjesom tipa VW koji ima otraga polukrutu osovinu s dva glavna i eventualno još dva selena za stabilizator.
No, na multilink ovjesima koji imaju nerijetko do 20-ak selena po osovini to postane tako skupo da je najčešće neisplativo za svakodnevno korištenje.
Ovo je, primjerice, NEPOTPUNI set selena za hondu civic 6. generacije (1995-2000) koji košta cca 200 eura.

seleni-PU.jpg


A ovo je klasični gumeni selen. Uoči da je njegova izvedba asimetrična pa je bitan položaj kod ugradnje. U ovom konkretnom slučaju je to strelica koja treba gledati prema naprijed (kad se gleda auto s boka) nakon ugradnje u most.

selen-gumeni.jpg


Klasični selen ima vanjsku čeličnu košuljicu koja s rukavcem na ovjesu tvori stezni dosjed pa je za ugradnju potrebna (barem) 20 tonska preša ili specijalni alati za ugradnju tipa posebnih radapcigera
30.08.2018 | 05:55
Svaka čast!
30.08.2018 | 07:05
Kad već spominjemo selen blokove, mene fascinira kako je engleski izraz 'silent' narod uspio "pretvoriti" u 'selen'.

Valjda su im selen i petrusin bliži od Simon-a i Garfunkel-a...
30.08.2018 | 07:08
Kako ono kaže natpis na majici koju ima moj frend iz Švedske:

English
is important
but
Engineering
is importanter


30.08.2018 | 07:32
Imamo mi dosta tih posuđenica. U Dalmaciji sam ulovio najviše talijanizama (prigioni - pržun, aeroplano - reoplan itd), središnja Hrvatska germanizama (štenge, šajba i da ne nabrajam dalje). Ovo za Dalmaciju pretpostavljam da vrijedi i za Istru i Kvarner također, no to je to od mene jer je off topic.
30.08.2018 | 07:46
@Gjuro... i kako ti čovjek nakon ovakvog posta ne bi dao jedan "palac gore"

Sve što si napisao stoji no energyman vozi Seat Leona kod kojeg ne moraš prodati bubreg za zamjenu selena pa sam zato napisao da to nije skupo, odnosno da seleni za Cupru nisu puno skuplji od onih za obične modele (koliko je meni poznato Seat je na Cupru tvornički stavljao poliuretanske selene).

Što se pak tiče razlike na preciznosti ovjesa osjeti se i kad su skoro novi. Ja sam na svojoj stavljao pune (za Cupru) kad je auto imao godinu dana i manje od 15 000 km i definitivno se tvornički ugrađeni za to vrijeme nisu stigli istrošiti.
30.08.2018 | 09:22
Dobro ste se raspisali

Dakle pala je odluka. Mijenjam prednje i stražnje diskove i pločice. Sve servise koje zovem pokušavaju mi uvaliti neki šrot tipa Comline, fejk Brembo, TQ (vele mi: "to vam je Zimmerman znate").
Dobio ponudu za komplet ATE garnituru na 1400kn i sad ko za peh nemrem nigdje naći nekoga da mi ugradi to. Imate li preporuku nekoga na zapadnom dijelu ZG, još bolje Trešnjevka a da je spreman to odraditi.
Grozim se ovih novonastalih servisa koji obećavaju čuda na webu a nisu u stanju dobro očistiti glavčinu da disk sjedne kako spada pa da mi prodrma nakon 1000km.

Našao sam neki servis koji bi odradio, traže 550kn što je donekle ok, no znam da vjerojatno uvijek ima negdje nešto bolje.
Preporuke tu ili na PM molim

Nakon što zamijenim kočnice i pregledam ovjes, uzet ću gume i raditi geometriju.
Gledao sam Uniroyal RainSport 3, čine se kao OK omjer uloženo-dobiveno. Ali opet me vuku i PremiumContact 5 ili neke slične.
30.08.2018 | 09:41
Za servis cimni Tomislava Samardžiju (TAS Autoservis, oni su na Jarunu), on i brat (Danijel) imaju i servis i dućan pa vidi kod njih i ponudu za diskove/kočione pločice.

Što se tiče guma, osobno sam ugodno iznenađen Savom UHP2 u odnosu držanje po mokrom samo ne znam koliko traju (ako ti je to bitno)... naravno ako se rade u tebi potrebnoj dimenziji.
Što se tiče Uniroyal RS3 nisam ih nikad imao, ali par ljudi koje poznajem kažu da su zadovoljni gumom.
30.08.2018 | 11:30
Evo veli TAS 2150kn sa izmjenom. To mi je ok, jer je najjeftinija ponuda 100kn jeftinija a ako nešto prdne nemam garanciju.
Nakon toga su na redu gume. Ne znam dal da prodajem svoje 16" i kupim 17" pa i niskoprofilne gume, jer nemam upisane nikakve niže od 55. Jedino na 17" smijem 225/45 što izgleda brutalno. Pošto je u planu kasnije ugraditi Eibach opruge, bio bi red maknuti ove balonke
30.08.2018 | 11:55
Ostavi si 16" za zimski set i ako te baš svrbe novci kupi dodatni 17" za ljetne.

U TAS-u si dobio tu ponudu za koje diskove/pločice?
30.08.2018 | 12:26
Trenutno imam 16" ljetne i 16" čeličane zimske.
Poslao sam zahtjev u Porsche Croatia da vidim jesu li homologirane veličine na koje ciljam.
ATE power diskovi i pločice.

EDIT: nema u Tokićevom distrikatu cijena selena od Cupre
30.08.2018 | 12:44
225/45r17 jesu

Ja bih sa današnjom pameću gume ostavio kakve jesu jer nemaš auto od 200+ KS. Gume visine 45, pogotovo ako imaš tvrđi i niži ovjes su dobre samo za sigurnost pješaka (pogotovo djece) dok se voziš po gradu jer ležeće policajce prelaziš u prvoj i polako (što je valjda i cilj ležećih policajaca)
30.08.2018 | 12:47
Za zamjenu otići u Auto Silvio, Sv. Nedelja. Uvijek zadovoljan
Za dijelove, Lageros. Ja sam uzimao uvijek TRW diskove i disk ploćice.
30.08.2018 | 13:13
Bertone kaže:
Ja bih sa današnjom pameću gume ostavio kakve jesu jer nemaš auto od 200+ KS.


Od prije cca pola mjeseca mrvicu mu fali do 200 KS. Već vidim da bi i kuplung mogao lagano na zamjenu

Ma slažem se naravno, ovo su samo želje. Čitam po forumima kako ekipa ne može voziti po gradu normalno.

Ugl probam rezervirati termin zamjene kočnica sad za vikend.

Btw od lagerosa sam dobio ovu ponudu za 1495kn sve ATE, Tokić sa distributerskim popustima mi ispada +- 50kn. Uz sve to onda moram tražiti nekog da mi ugrađuje i svi će se kasnije ograđivati ako danas sutra nekaj ne bude dobro, tako da rađe odem u servis nek ugrađuju "svoje" dijelove i odgovaraju za sve.
30.08.2018 | 13:32
energyman kaže:
Bertone kaže:
Ja bih sa današnjom pameću gume ostavio kakve jesu jer nemaš auto od 200+ KS.


Od prije cca pola mjeseca mrvicu mu fali do 200 KS. Već vidim da bi i kuplung mogao lagano na zamjenu

Ma slažem se naravno, ovo su samo želje. Čitam po forumima kako ekipa ne može voziti po gradu normalno.

Ugl probam rezervirati termin zamjene kočnica sad za vikend.

Btw od lagerosa sam dobio ovu ponudu za 1495kn sve ATE, Tokić sa distributerskim popustima mi ispada +- 50kn. Uz sve to onda moram tražiti nekog da mi ugrađuje i svi će se kasnije ograđivati ako danas sutra nekaj ne bude dobro, tako da rađe odem u servis nek ugrađuju "svoje" dijelove i odgovaraju za sve.

Razumijem te. Da ne ispadne da ih reklamiram, ali za Lageros svaka riječ hvale. Znam ih oko 10g. Kupovao potrošne dijelove za dosta svojih i tuđih vozila. Sve bez reklamacije, uvijek u roku. Direktor Nizek se uvijek osobno nudio da mi dostavi dijelove, čovjek zaista ugodan i susretljiv.
30.08.2018 | 13:32
Tako to krene, još samo ovo... i ovo... i ovo...

Ma možeš se voziti po gradu normalno... samo moraš dobro isplanirati put sa što manje ležećih policajaca, 15-20 metara prije ležećeg već lagano početi pikati kočnicu da ovaj iza tebe zna da ćeš skoro stati i naravno ne živcirati se kad vozač iza tebe trubi i spominje ti bližu i dalju rodbinu

PS. Ček malo, digao si auto na cca 200 KS, a da nisi prije riješio ovjes i kočnice??

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 16 sati
  • surf: halo kako stojite sa kriptom?
  • name: Tražim g5 dual, ili bar g5, ima ko kaj?
  • dpasaric: Novi prikaz hardvera na Jabučnjaku! :)
  • dpasaric: Da, da, vidjeli, bilo je i vrijeme!
  • lucija: [link] - zanimljiv clanak o remakeanju digitalnog avijeta od strane Bernesea Leea
  • lucija: [link]
  • Gjuroo: Koristi li netko Adobe Dimension? Treba mi mala pomoć.
  • Air: i ja vjerujem :)
  • Air: naravno da ih ima.
  • Dijete: :) Ja vjerujem da ima ljudi kojima 5000kn ne cini veliku razliku...
  • Air: Prvo, pogledao sam na austrijskim stranicama i tamo je isti odnos. Dakle upravu ste. Drugo, 5000 kn nije mala razlika.
  • Piko: da li je novi bolji ovisi o potrebama .... netko treba intel x86 kompatibilnost (win, Linux) pa mu novi nije bolji :)
  • Dijete: to nije bilo pitanje, pitanje je bilo da li ovo ima negdje drugdje :D - svugdje je tako.. :D i ne bih ulazio je li neusporedivo bolji... vjerujem da ima ljudi kojima je vaznije da im soft radi i da imaju 4TB porta pa ta razlika od 5000kn ne igra veliku ulogu...
  • Air: Poanta je da je stari model skuplji a novi neusporedivo bolji.
  • Dijete: Potrazi si tu ak imas viska vremena [link]
  • Dijete: Ima
  • Air: MBP 13 M1 8C CPU / 8C GPU / 512 GB Redovna cijena: 14.809,47
  • Air: MBP 13 2020 i5 2 gHz / 4 Core / 512 GB Redovna cijena: 19.577,89
  • Air: Da li ovog ima negdje drugdje osim u HR?
  • gladhr2: [link] idemo znalciiii :)
  • Zdravac: Nakratko svratio; Sretna Nova svim dragim forumašima!
  • Kloba: Ajde pozz
  • JOHN: Moram se isključiti zbog posla. jednom drugom prilikom ćemo o tome
  • Kloba: Ima od toga 20 godina
  • Kloba: I to je radio za državnu firmu, upravo zbog ovoga što si napisao, starih i netočnih podataka
  • Kloba: Znam otprilike, on je to radio da se zna šta je čije ako me razumiješ, što je u čijem vlasništvu (ako sam ga ja dobro shvatio uopće)
  • JOHN: geodeti se bave snimanjem terena i objektata, položajno i visiniski. Rade ajmo reči karte sa slojnicama(visinama terena)
  • Kloba: A kao najrazvijenija država na svijetu
  • Kloba: Pa vidi šta je ovaj kripl Trump izveo jučer s twitterom, napad na Kapitol nakon 200 godina
  • Kloba: Kada se u bilo čemu pokrenu takve teme o HR, ja e samo ponadam da smo jako mlada demokracija i da zapravo ima cajta da napravimo nešto od sebe. samo da smo se kasno sjetili u odnosu na vrijeme i geopolitiku, jesmo
  • Kloba: Ja znam da mi je susjed, koji je završio Geodeziju, i čiji je mlađi brat završio srednju geodetsku pa je išao po ulicama s onim aparatima za mjerenje, rekao da imamo podatke iz Kraljevine SHS bolje nego iz Juge o vlasništvu. Druga tema, ali isto ide u prilog ovome što pričaš
  • JOHN: Bit svega je d ahrvatskja jako malo radi po pitanju istraživanja tla, seizmici. Ne izdvajaju se sredstva za to. Oslanjamo se na stara i nedovoljna istraživanja
  • Kloba: Profa
  • Kloba: E da, taj lik je bio sa PMF-a
  • JOHN: O potresima se uči na pmfu(najdetaljnije), građevini, rgn-u, geotehnici. Arhitekti nemaju pojma o tome, oni se samo trebaju pobrinuti da imaju suradnike koji će i te stvari riješiti u sklopu svojih projekata
  • Kloba: Da, znaš kako je netko to dobro opisao, kada Zemlja odluči napraviti (zamisli onaj pokert dlanom kada čistiš rukom rame od mrvica pa se dva tri puta potepeš rukom po ramenu) to i zatrese se, odnosmo mi ko mravi kao da nas nikada nije ni bilo...
  • JOHN: uh ima još puno stvari o kojima bi se trebalo pričati. Prije bilo kakvog projektiranja, pa taman i z akokošinjac kako ja znam simbolično reči, potrebno je ispitati tlo. Tek što dobiješ potrebne parametre o tlu, možeš se baviti projektiranjem. Tlo nije beton ili čelik gdje se znaju njegove karakteristike. Tlo je živo i u interakciji je sa temeljim agrađevino 24h dnevno.
  • Kloba: Mislim, ne znam zaista - ne bi li akademici trebali biti vrh struke svakog područja?
  • Kloba: I tko to mijenja? Akademija - resorni sektor HAZU?
  • Kloba: A gdje se to uči? Na građevini ili arhitekturi?
  • Kloba: (o čemu je čovjek pričao)
  • Kloba: Da, to je to
  • Kloba: Hvala
  • Kloba: a ha
  • JOHN: gravitacijsko ubrzanje
  • Kloba: glupo pitanje, šta je g tu?
  • Kloba: Vidiš kako znaš care
  • Kloba: E to
  • JOHN: Geodezija nema veze s projektiranjem.Vjerojatno je riječ o vršnom ubrzanju tla. Prilikom projektiranja na potresnu otpornost to je jako bitan ulazni parametar za proračun konstrukcija. On u zagrebu varira oko 0.25g, a u petrinji oko 0.15g. To će se sada sigurno mijenjati
  • Kloba: Uglavnom, za očekivanu maksimalnu jačinu potresa i gradnju koja se mora uskladiti da izdrži i više i jače od toga za ove mjerne jedinice koje sam naveo. I kako je 16 za Petrinju ispalo puno premalo, a to je do sada bilo napisano kao standard za to područje

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Heretic, temp, vlucic, Anonimci (247)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.82 Seconds

Provided by iJoomla SEO