STEM u hrvatskim školama - indiegogo kampanja
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

STEM u hrvatskim školama - indiegogo kampanja


19.01.2017 | 23:21
Kako pratim Bakićev blog, naiđoh na hvalevrijedan projekt pa ga shaream ovdje s nadom da ćemo skupiti što više love za kampanju.

www.indiegogo.com/projects/bbc-micro-bit...ucation/x/11504086#/
20.01.2017 | 04:45
Odličan projekt. ja sam podržao. Tužno je jedino što na ovaj način moramo financirati nešto tšo bi država trebala činiti, s druge strane barem na taj način očigledno ide.

Uplaćene iznose za ovu kampanju bi svi trebali dobiti natrag od države kao povrat poreza.
20.01.2017 | 07:01
Tuzni je jedino sto ne moze uspjeti ni u bogatijim drzavama. Nema tu veze novac. Profesori, ucitelji i nastavnici su pouipismeni i lijeni (cast izuzetcima).
Kako ja mogu djetetu objasniti nesto sto ni ja ne znam a profesoru se zivo fucka, a to pita i iz toga pisu test. Usput, memam novaca za instrukcije.
I obrazovnom sustavu koji je danas profesoru smetaju i trebalo bi ih maknuti.
Bit problema nije u kurikulu ili hrperini zakina i propisa vec u covjeku. Kad shvate da profesore treba platiti i natjerati na rad, tada se skolstvo bude genulo iz mrtve tocke.
Ivakvi projektici su maleno svijetlo u velikom mraku.
20.01.2017 | 07:33
Naravno da je problem uvijek u covjeku.
20.01.2017 | 09:37
Nenad Bakić je car. Iznimno ga cijenim. Čovjek uvijek pogađa u srž problema i ne ustručava se reći ni ono što nitko ne voli čuti.
Ova inicijativa okuplja nastavnike koji nisu ni polupismeni, ni lijeni. Slažem se da ih ima previše koji jesu lijeni i nezainteresirani za svoj posao, ali, nakon 6 godina na čelu vijeća roditelja u našoj osnovnoj školi, uvjereno i kategorički svjedočim da je najmanje 50% problema kod polupismenih, indolentnih i lijenih roditelja koji smatraju da je jedino bitna ocjena, a ne stvarno znanje ili sposobnost.
20.01.2017 | 09:47
zabac kaže:
Kako ja mogu djetetu objasniti nesto sto ni ja ne znam a profesoru se zivo fucka, a to pita i iz toga pisu test. Usput, memam novaca za instrukcije.


Na primjeru matematike - roditelj koji ne zna matematiku na razini 6. razreda osnovne škole dovoljno da pomogne svom djetetu, to je iz indolencije i lijenosti. I iskustvo govori da će se masa takvih roditelja radije odreći hrane da plate instrukcije, nego pokazati toliko volje da savladaju to trivijalno gradivo i pomognu svom djetetu.
20.01.2017 | 13:21
A što s djecom nezposlenih ili roditelja koji nemaju neke škole?
Točno je što si napisao, važna je ocjena a ne znanje. Ne zato jer to podržavam, već je to obrazac ponašanja.
Djecu loše nauče, daju/poklone ocjene, dolaze u srednju školu gdje opet znanje nije nešto na cijeni, već samo matura, kako bi eventualno upisali fakultet. Kad završe nekako fakultet, vraćaju se u školu (neki) i opet ispočetka. Negativna selekcija.

Da li učeniku petog razreda treba znati što je estuarij (nemojte pitati Google)?

Je li znate da većina djece u osnovnoj školu ne znaju napraviti kolut naprijed? Za kolut natrag ne treba ni govoriti!

Kurikul treba spaliti do temelja i napraviti potpuno novi.
20.01.2017 | 14:49
zabac kaže:
A što s djecom nezposlenih ili roditelja koji nemaju neke škole?


Kakve škole trebaš imati za savladati gradivo osnovne škole? Trebaš imati osnovnu školu. Trivium, što bi rekli stari Rimljani. Zato se i kaže da je nešto - trivijalno. Jer je na razini osnovne škole.

Svaki roditelj koji ima čak i samo osnovnu školu, ali i volju da pomogne svom djetetu u osnovnoj školi, to može. Ali ih je ogromna većina indolentna. Sjede u fotelji, prate rezultate na teletekstu i gledaju u svoj listić od kladionice. I svi su im drugi krivi što im djeca izrastaju u repliku njih samih.

Dolazio je mojoj supruzi jedan dečko, srednjoškolac. Prometna škola, trogodišnja, za vozača, a morao je iz matematike učiti logaritme, trigonometriju i kojekakve piz... koje jednom profesionalnom vozaču nikad neće trebati. E, to je pravi primjer gluposti ovog sustava. A ne osnovna škola. Sve ono što mu je u njegovoj struci od matematike trebalo, naučio je dobro, bez instrukcija, a pomagala mu je njegova majka, koja ima samo osnovnu školu, i još je Albanka pa ima donekle i jezičnih problema s tekstom u knjigama. Nije joj palo na pamet da traži okolo instrukcije da ga netko drugi nauči razlomke, račun smjese i sličnost trokuta.

Osim vrlo teške bolesti i egzistencijalno kritične životne situacije (a takvih je primjera vrlo malo), nema opravdanja za roditelje koji do te mjere nemaju volje da se bave vlastitom djecom da im u osnovnoj školi treba plaćeni instruktor. To bi trebalo biti kazneno djelo.

Točno je što si napisao, važna je ocjena a ne znanje. Ne zato jer to podržavam, već je to obrazac ponašanja.


Točno. To je obrazac ponašanja kojeg je nametnula plitka i prizemna masovna mediokritetska kultura i njen nakaradni sustav vrijednosti. I to nisu skrivili nastavnici u školama (čak ni oni koji su lijeni i nezainteresirani), nego društvo u cjelini, a roditelji na prvom mjestu.

Da li učeniku petog razreda treba znati što je estuarij (nemojte pitati Google)?


Ne treba mi Google. Estuarij je lijevkasti tip ušća rijeke u more, dubok u sredini. Npr. Temza, Loire ili Amazona imaju estuarij. Za razliku od delte, koja je plavni, često močvarni tip ušća gdje rijeka utječe u more kroz veliki broj rukavaca. Npr. Dunav, Po, Nil...

Treba li učeniku petog razreda znati razlomke? Treba li mu znati engleski? Treba li mu znati priče iz Starog zavjeta? A razliku između jednodomnih i dvodomnih biljaka? Ili činjenicu da je prije 500 godina bila normalna praksa spaliti ženu na lomači ako je slučajno preživjela kugu ili koleru, a prije 100 zatvoriti je u samostan ako se nije htjela udati za ženika kojeg joj je otac odabrao?

Pazi... Zapravo učeniku petog razreda ne treba NIŠTA znati. Zar ne? Sve što djeca u osnovnoj školi uče je potencijalno beskorisno. Pa onda najbolje da ne uče ništa. Je li tako?
20.01.2017 | 16:04
Tu se ne slazem. Trebaju znati ali dosta reducirano. Hrvatski i matematika, a kasnije i fizika su br. 1, idu strani jezici, zatim tjelesna, likovna i donekle glazbena kultura, mozda i tehnicki, ostali predmeti po 1 sata tjedno.
Kad je tebi trebalo da prepoznas estuarij?
Profesor geografije to ionako savladava na fakultetu.
20.01.2017 | 16:18
Ja ću samo reći, ko nastavnik matematike i u osnovnoj i u srednjoj školi, da što manje od djece tražimo to ćemo manje i dobiti.

Argumentacija: "šta će to meni trebati u životu?" je potpuno pogrešna i na takva pitanja uredno odgovaram: "trebat će ti točno onoliko koliko budeš htio/htjela" jer ako se namjeravaš u životu zadovoljiti poslom blagajnice ili fizičkog radnika, onda ti realno ne treba skoro pa ništa. Ako pak poželiš raditi neke složenije poslove, koje manje ljudi zna raditi sukladno čemu su ti isti poslovi bolje plaćeni, trebat će ti još i više od onoga što ti škola nudi.

Apsolutno je nemoguće predvidjeti što će neko dijete postati u životu i stoga bi bilo krajnje neodgovorno svesti školu na igraonicu pa da nastavnici djecu čuvaju tek tako da nisu na ulici. Ono što svakako podržavam jest reorganizacija sustava na način da se vrednuje kritičko mišljenje i pristup problemu iz više smjerova a.k.a. thinking outside the box.

Šta mi znači da petaš zna zbrojiti 4-5 brojeva, ako ne zna zbrojiti mjesečne račune za komunalije? Šta mi znači da sedmaš zna definiciju postotka, ako ne može u dućanu izračunati što to znači sniženje od 30%? Da se mene pita, izbacio bih sve zadatke koji nisu "s riječima". Samo i jedino njih bi ostavio. Pročitaj tekst, uoči bitno, postavi problem, napadni problem, riješi problem.
20.01.2017 | 18:12
Ajmo ovako:
Što je čovjek/žena samo sa srednjom školom?
Kako on/ona može kvalitetno konkurirati na tržištu rada?
Da li je meni doro poznavanje geografije pomoglo da završim ETF?
Više geografu koristi matematika umjesto srednjoškolske geografije nego matematičaru srednjoškolska geografija.

Odgovorite:

Kako treba baciti jaje na beton da se ne razbije?
20.01.2017 | 18:34
Aj što ste se raspričali umjesto da odriješite kesu.
20.01.2017 | 18:59
Taj dio je odavno obavljen, što se mene tiče.
Da sad ne quotam cijeli post samo da bi ispod napisao da se slažem, slažem se s cijelim John_ST-ovim postom.

Žabac, tvoj je pogled sasvim subjektivan (vezano za to što jest, a što nije potrebno učiti). Ti smatraš da su matematika i hrvatski važni, a kasnije fizika. Matematika je svakako najviše zastupljena u satnici, mislim da oko toga nema spora. A u vezi hrvatskog bi ti se mnogi usprotivili i ustvrdili da je satnica materinjeg jezika prevelika u odnosu na potrebu za tim znanjem u životu. Jer - realno - danas svi masovno iskazuju popriličnu nepismenost, pa i, vrlo često, novinari u najzastupljenijim medijima. Očito je poznavanje vlastitog jezika precijenjeno jer, ne samo da smo i dalje svi živi i zdravi, nego i nikome posao ne pati radi toga što je nepismen. Moj sin je na najboljem putu da ode odavde čim maturira i da se vraća turistički, ako i tako. Što će njemu hrvatski?

Ja bi se mogao žaliti da u osnovnoj školi manjka praktične nastave. Domaćinstva i tehničkog odgoja (ovog prvog nema više uopće, a ovo drugo je svedeno na takvu parodiju da bi bilo bolje i to ukinuti), a o tome da je informatika još uvijek izborni predmet, da i ne počinjemo. Ljudi koji rade u turizmu bi ti mahom rekli da treba PUNO PUNO više stranih jezika, povijesti i zemljopisa. A turizam je naša najjača privredna grana (jedina zdrava, usudio bih se reći). Medicinari bi rekli da je previše matematike (jer to što njima treba matematike nauči se do 6. osnovne), a da treba više biologije i kemije. Profesionalni sportaši bi rekli da je sve to bez veze i nepotrebno i da treba samo 30 sati tjedno tjelesnog. I tako dalje...
20.01.2017 | 19:38
Riba kaže:
Odličan projekt. ja sam podržao. Tužno je jedino što na ovaj način moramo financirati nešto tšo bi država trebala činiti, s druge strane barem na taj način očigledno ide.

Uplaćene iznose za ovu kampanju bi svi trebali dobiti natrag od države kao povrat poreza.


Ovo je super ideja! Treba progurati ideju kod nekog novinara da od toga napravi priču i prijedlog za Sabor!
20.01.2017 | 21:25
Novinr neka napravi priču makar bio polupismen.

Danci imaju 9 sti danskoga tjedno i mislim da su ponosni na to. Kod nas bi valjda trebalo srpski uvesti.

@smayo, i baš zato što biolog misli da treba imati puno sati biologije naše je školstvo u komi.

To znaći da ni hrvatski nema smisla jer "..danas svi masovno iskazuju popriličnu nepismenost.." (badava uće), živjeti se može jer "...ne samo da smo i dalje svi živi i zdravi, nego i nikome posao ne pati radi toga što je nepismen..." (za zemlju radnika i seljaka i nije potrebno drugačije). Neki su predlagali ukidanje pisanih slova!!
Polupismen narod, neobrazovan narod, pogodan je za manipulacije (što e dešava), a i kroz medije se vidi na što se sve narod da najebati. Zgodan mi je Solomon Asch i konformizam: Nevjerovanje laži.
Žašto je tome tako, ne znam, ali to dobro opisuje teorija pet majmuna (srbi bi rekli: "Ne talasaj.")

Ako se odreknemo hrvatskog jezika, možemo se komotno odreći i Hrvatske i sve to pokloniti nekome!
20.01.2017 | 21:29
Živio u kanalizaciji mali crv…
Živio i pojma nije imao da neki žive i drugačije…
Jednog dana, nađe on neke stare novine…
Počne čitati, čitati, čitati…
Pa, zaprepašteno upita tatu:
– ”Tata, je li točno da ima crva koji žive u jabukama…?!”
-“Točno je, sine…”, odgovara tata…
-“A, je li točno da neki crvi žive i u mesu…?”
-“I to je točno, pile tatino…”
-“A, ima ih i u salami…!”
-“Ima djete moje, ima…”
-“Pa, zašto mi onda živimo u ovim govnima…?!”
-“Zato sine, što je ovo naša domovina…!”
20.01.2017 | 21:38
smayoo kaže:
Taj dio je odavno obavljen, što se mene tiče.
Domaćinstva i tehničkog odgoja (ovog prvog nema više uopće, a ovo drugo je svedeno na takvu parodiju da bi bilo bolje i to ukinuti), a o tome da je informatika još uvijek izborni predmet, da i ne počinjemo.



Domaćinstvo bi svakkao trebalo uvesti, i to u praktičnoj primjeni. Sramota je koliko ljudi nezna skuhat jaje. A kamoli malo ozbiljniju večeru. A svi se nešto prave pametni, a neznaju se ni nahranit.

Tu informatiku skroz treba promijeniti, ne samo da je samo izborni, nego se na izbornom predmetu samo igrice igraju. To pod hitno treba promijeniti, jer velika većina mojih vršnjaka (da, mojih vršnjaka) ne zna izgooglat neki problem i sam ga riješiti.
21.01.2017 | 00:09
zabac kaže:
@smayo, i baš zato što biolog misli da treba imati puno sati biologije naše je školstvo u komi.


Nisam ja napisao "biolog misli", nego "medicinar misli". Ako smatraš da je medicina nebitna i da se djeci u osnovnoj školi ne treba približiti biologiju i kemiju u dovoljnoj mjeri da oni koji su za to talentirani i zainteresirani to u sebi prepoznaju, samo zato što TEBE ne zanima biologija i kemija, ti si onda, dragi kolega, u posvemašnjoj zabludi oko toga što je i čemu služi osnovna škola.

To znaći da ni hrvatski nema smisla jer "..danas svi masovno iskazuju popriličnu nepismenost.." (badava uće),


Nadam se da mi se nećeš sad uvrijediti, ali, kad smo već kod hrvatskog, nije "znaći", nego "znači" i nije "uće", nego "uče".

živjeti se može jer "...ne samo da smo i dalje svi živi i zdravi, nego i nikome posao ne pati radi toga što je nepismen..." (za zemlju radnika i seljaka i nije potrebno drugačije).


Gle, evo i ti imaš malo problema s pravopisom (koje danas kompjuter ionako sam rješava, samo ako mu to zadaš) pa to ne znači da ne valjaš kao inženjer, zar ne?

Neki su predlagali ukidanje pisanih slova!!


Pa ajde, kad si već to potegao, daj da čujem koja je stvarna FUNKCIONALNA vrijednost pisanih slova u današnje vrijeme? Na stranu sad tradiciju i kulturu. Daj da čujem koja je FUNKCIONALNA vrijednost.

Vjerojatno zato što imaju neusporedivo kompliciranije pismo od nas, Kinezi su morali odustati od poučavanja djece kaligrafiji (krasopisu) ako su uopće željeli razmišljati o stopi pismenosti većoj od 20%. Mi koristimo latinično pismo pa nismo ni blizu takvog problema, ali u današnje vrijeme stvarna funkcionalna vrijednost pisanih slova jako brzo nestaje. Među mojim studentima nema više od 5% onih koji imaju čitak, izrađen rukopis. Naravno, jer skoro više uopće niti ne pišu olovkom po papiru. Preko 90% svih bilježaka tipkaju. Jer je brže i jer im tehnologija to omogućava.

Da se razumijemo - meni OSOBNO, pisanje rukom je i dalje bitan dio profesionalnog rada i života. Ali činjenica je da je to vještina kojoj se vrijednost u današnjem društvu ubrzano topi. Za 20 godina će to biti podjednako zastarjelo kao da danas vidiš nekog da koristi pero, tintarnicu i bugačicu. I ima one crne navlake za podlaktice, da ne zamrlja bijele rukave od košulje.

Polupismen narod, neobrazovan narod, pogodan je za manipulacije (što e dešava), a i kroz medije se vidi na što se sve narod da najebati.


S tim se potpuno slažem. Ali od vlastite gluposti te nitko ne može spasiti. Taj polupismeni neobrazovani narod to *ŽELI*. Njima je tako *LIJEPO* i oni ne žele da ih (ili njihovu djecu) educiraš. Oni samo žele da im djeca dobiju petice koje nisu zaslužene jer misle da se do boljeg posla i puno novaca dolazi tako da dobiješ papir na kojem piše da si bacc.ing. suhomesnatih proizvoda i francuske književnosti, diplomirao na Veleučilištu u Špišić Bukovici.

Ako se odreknemo hrvatskog jezika, možemo se komotno odreći i Hrvatske i sve to pokloniti nekome!


Pobrkao si glagolska vremena i redoslijed radnji. Hrvatske smo se VEĆ odrekli i sve smo to VEĆ poklonili. Odnosno budzašto prodali.

A ovo s crvima - to si sam sebi replicirao valjda?
21.01.2017 | 06:18
Na istu stvar gledamo s dva razlićita kuta. Meni Hrvatska ipak nešto znači.
21.01.2017 | 06:21
zabac kaže:
Ako se odreknemo hrvatskog jezika, možemo se komotno odreći i Hrvatske i sve to pokloniti nekome!


Nismo li to već odavno učinili, jezik je ostao samo kao atavizam iz prošlosti?
21.01.2017 | 06:29
Dok je želja za materjalim veća od želje za vlastitim identitetom, tada se država može prodati za mali novac.
Ovdje je ipak nekome stalo do Hrvatske.
21.01.2017 | 06:45
zabac kaže:
Ovdje je ipak nekome stalo do Hrvatske.


Nisam htio da mi dijete skida svece s neba jer sam mu uništio budućnost zato jer je meni stalo do Hrvatske. Ova rasprava i tako nikamo ne vodi, svatko od nas ima svoje stavove koji su nastali na vlastitim iskustvima, i pre stari smo (ili je prekasno) da bi ih sada značajno mijenjali.

Dok sam bio mladi idealist stalo mi je do Hrvatske kao države, ali *vrlo brzo* sam naučio lekciju, i sada mi je stalo do sjajnih ljudi koje poznajem i koji tamo žive i do atraktivnih građevinskih parcela na administrativnom području Hrvatske države. U konačnici, to je sve opipljivo što čini neku državu, ostalo su samo pojavnosti nečijih privatnih interesa.

Over & out.
21.01.2017 | 06:59
Točno, ali se pomiriti s time kao smo: "Nismo li to već odavno učinili, jezik je ostao samo kao atavizam iz prošlosti?".
Ja poštujem volju svakoga da radi sa sobom što mu je volja. Da ode iz Hrvatske, radi i zarađuje gdje god želi i koliko želi, ali se ne bi trebao pomiriti s time i odreći se jezika, kulture, obićaja.
21.01.2017 | 10:29
John_ST je sve lijepo napisao. Ja također radim u srednjoj školi (prof. informatike). Bio sam na Bakićevom predavanju na DORS/CLUC konferenciji kada je prezentirao inicijativu i ovo sada je super!

Zamislite što bi se sve moglo napraviti kada bi još lovu koja ide MS-u preusmjerili u neke korisnije stvari.

Inače, za zanimanje ekonomist je stručni tim (većinom ekonomisti) prije nekoliko godina u sklopu promjene kurikuluma zanimanja odlučio skresati informatiku u korist nekih drugih stručnih predmeta (poslovne komunikacije i sl.). Prije promjena imali smo informatiku od 1.-3. razreda i izbornu kroz sve 4 godine školovanja. Sada imamo samo u redovnu informatiku u prvom i drugom razredu.
A ekonomista već ima na lopate...

Spomenuti ću i to da su nas prebacili u strukovne predmete pa bi se ja eto trebao ići usavršavati na seminare za ekonomiste
Uglavnom nonsense.

Ukoliko učenik upiše vjeronauk kao izborni predmet (nemam ništa protiv toga, tko voli,...) kroz školovanje će imati duplo više sati vjeronauka nego informatike
02.10.2018 | 22:23
Godinu i pol nakon, koji su dojmovi? Jel projekt uspio? Pogotovo me zanima mišljenje ekipe kaj radi u školi.
02.10.2018 | 23:07
U školama imaš manjinu ekipe koja ovo rado i zainteresirano gura i podržava i većinu koja indolentno ignorira i ne pada im na pamet da se uče nečem novom. Jer nisu oni u školama zato da našu djecu nešto nauče, nego zato da dobiju plaću i dočekaju penziju.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 13 minuta
  • accom: O muziki nemam pojma, surfanje je o.k., gaming - isto nemam pojma. :)
  • Krehacro: Dj-ing...Netflix,surfanje i neki gaming :)
  • accom: @Krehacro: meni ne uspjeva koliko bih željeo. Ali je iPad super alat, i sve više mi je neophodan (ajde, navika). Najviše ovisi o tome, što želiš radit.
  • lucija: Dosta ih je uspjesno preslo na iPad.
  • lucija: Nisam no ima na YouTubeu dosta recenzija ljudi koji jesu.
  • Krehacro: Planiram preci sa MacBook air na iPad da koristim kao svoj primarni uredjaj...jel netko to još pokušao i kako mu ide :)?
  • smayoo: Pa zar još to nisi riješio?
  • smayoo: :D
  • mbp2009: Doslovno sam ju ja otvorio hahaha
  • smayoo: @mbp2009, imaš točno tu temu u forumu od prije par mjeseci
  • smayoo: Natrijeve baterije postoje u tzv. REDOX izvedbi već 30 godina, prvenstveno za stacionarne sustave, ali nisu bile pogodne za mobilne jer su bitno manje gustoće pohrane od litijevih, a i veće mase, jer su tekućinske. Velika im je prednost to što su ekološki neutralne, jednostavne za proizvesti i požarno nerizične.
  • m@xym: @Zdravac, OD otkrića nečega u laboratoriju do dolaska na tržište (ako se to upće dogodi) prođe između 5 i 10 godina
  • drlovric: O da. Jako veliko dan. Ljudi nisu svjesni bitnosti ali vrijeme ce polazati.
  • Zdravac: @drlovric, jesu, baš je lijepo danas pratiti HRT4 i live prijenos! :)
  • Zdravac: jel senzacionalizam ili ima nešto u ovoj tehnologiji da bi uskoro moglo i u praksu?
  • Zdravac: [link]
  • drlovric: Stigli Rafali ❤️????
  • mbp2009: Ekipa, treba mi preporuka za neki usb-c dongle za M1. Potreban je ulaz za SD karticu, HDMI ili DP (TB2), barem 2 Usb-a i ako je moguće jedan usb-c
  • smayoo: Funkcionalna zamjena je push notifikacija koja preko 5G ide po generičkom protokolu, samo aplikacija na mobitelu mora to podržavati
  • smayoo: Upozorili su me ljudi koji rade u toj branši, radi nekih telemetrijskih rješenja gdje nadzorni sustav SMSom šalje obavijesti korisniku
  • ZeljkoB: smayoo, odakle ti ova informacija za SMS?
  • smayoo: SMS poruke su phase-out. Znači, neki ih operateri više ne nude, niti omogućavaju njihovo slanje. Određen je neki krajnji rok, nakon kojeg više nijedan operater u EU nije dužan osigurati propagiranje SMS poruka. Probaj ručno promijeniti operatera (pretpostavljam da si u roamingu)
  • Matija klc: Ekipa, pomoc. Nalazim se u Rumunjskoj. Primam poruke normalno, no ne mogu poslati poruku. Pricam o obicnoj. Sve drugo radi najnormalnije. Sta napraviti?
  • MoschuS: Ma svugdje ali sve neka mala mjesta ili sela po Hr ili Slo
  • JOHN: Jesu to oni iz Imotski?
  • MoschuS: Ako netko kupuje rabljeno racunalo pripazite se prevaranata na Njuskalu i Bolhi. Otkrio sam ih par, slicni oglasi i kada ih kontaktirate salju iste/slicne racune i serijske brojeve kao potvrdu i onda odjednom obrisu oglas, naprave novi account i pokusavaju dalje uloviti nekoga.
  • Zdravac: :) Na kraju će ispasti da nas ima dosta koji vozimo motore!
  • rkrosl: prodao triumpha, kupio triumpha
  • JOHN: Honda CB650R
  • FiFi: Skoro sam ga jednom zamijenio za Bandita 1200 , ali sam ipak odustao.
  • Zdravac: ...ili Suzuki Bandit :)
  • Zdravac: E, taj motor je nekad bio moj san, da nije uletila yamaha, sigurno bih toga sad vozio :)
  • FiFi: Honda CB900F2 Hornet, 2002. Evo radim servis i nadam se registraciji prvi put nakon tri godine stajanje (djeca ti promijene raspored vožnje)
  • Riba: Problem je sto "sezona" u Irskoj trtaje tjedan dana. :-D Moram vidjeti ima li kakav nacin da ga registriram u Hr.
  • Zdravac: @ZeljkoB Odličan motor, takvi motori su baš po mom guštu! Lijep i ugodan za voziti.
  • Zdravac: @Riba Pa što čekaš, daj, zamjeni ulje, filtere i svječice, napuni bateriju, i lagano pranje. To će biti dovoljno, siguran sam! :)
  • Zdravac: Ajd, super, nisam jedini! Sad ide sezona, i gušt! Polako plan za moto trip na more...
  • ZeljkoB: Honda NC750X, ali sve manje vremena imam za voznje.....
  • Riba: Imam ja BMW 650CS, mozda ga reaktiviram nakon 10 godina stajanja u garazi. A imam i Vespu iz 1959, ta malo duze stoji. :)
  • Zdravac: Evo, ja ću prvi: YAMAHA XJ900 S Diversion, classic iz 1998., ide ko švicarski sat, čista mehanika, pouzdano do bola! :)
  • Zdravac: Jel imamo ovdje kolega ili kolegica, da voze motor? Ako da, koji?
  • zoranowsky: @air, u biti isti je pricnip, samo si sam sebi target :)
  • Air: Polako, polaku, kuda žurba, daj mi prvo link na to kako pročitati vlastite misli :)
  • smayoo: Za one koji ne znaju čitati misli - [link] :D
  • Borisone: Za one koji ne znaju čitati misli, koja je konfiguracija?
  • VanjusOS: pozdrav, treba li netko Mac mini M2, nekorišteno?
  • kupus: Ima takvih naravno. Iz mog skromnog iskustva takvi su u manjini.
  • smayoo: većina online trgovaca odbija slati na poste restante pa čak i na poštanski pretinac
  • kupus: zasto na osobnu adresu*
  • kupus: Zasto na adresu? Naruci na adresu postanskog ureda, tamo ce te cekat

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Ender, Gjuroo, JOHN, m@xym, Maxxy, Riba, smayoo, Anonimci (481)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 1.28 Seconds

Provided by iJoomla SEO