Kategorija
Davor Pasarić , 12. Lipanj 2012
WWDC 2012 novosti

Apple je jučer na Worldwide Developers Conference događanju predstavio niz novosti. Većina Mac korisnika je oduševljena novim hardverom i softverom, ali uži krug profesionalaca koji je očekivao nove "radne konje", tj. jake stolne strojeve je ostao razočaran minimalnim promjenama i novom odgađanju neke nove Mac Pro serije. Zvijezda predstave svakako je novi MacBook Pro s Retina ekranom i novim brzinskim rekordima, zaista ima sjajne karakteristike. Nije pretjerano reći da je to vjerojatno najbolje konstruiran prijenosnik ikada! Važna stvar su i najave novog OS X Mountain Lion operativnog sustava i novog mobilnog iOS 6 sustava. Što ste vi našli za sebe? Jeste li u oduševljenoj ili razočaranoj skupini? :)

Komentara (57)Add Comment
bassland
bassland
12. Lipanj, 2012
Jako dobra progresija u iOS6, gdje se njegova puna primjena očekuje sa iPhoneom 5, ali i ovako je jako dobar. Ono što je izostalo a očekivao sam jesu modifikacije u notification centru jer je i dalje dug put do postavki i upravljanja raznoraznim funkcijama.
No, puno je više dobrih stvari i posebno veseli da će ići sve do 3gs iPhone-a što znači da je "lagan":)
Bilo je i vrijeme da se riješe šugavih google mapsa, bili su strpljivi al su zato odradili fantastičan posao (turn by turn, overfly, 3d, detektor nesreća i zastoja u prometu)
Siri odrasta, jedino se nadam da nećemo dugo čekat kad će i slavenske jezike naučiti.
Planinska maca se slizala sa iOS6 i idemo ka unificiranom sustavu gdje će mobilni od stolnog razlikovat do hardveraju (pitanje je do kada).
O novim prenosnim pilama ne bih, nek si konkurencija čupa glavu, meni je sve jasno:)
smayoo
smayoo
12. Lipanj, 2012
Da bi netko bio razočaran, mora imati visoka očekivanja koja onda ne budu ispunjena. S obzirom da nisam ništa dobra očekivao, nisam se ni razočarao. B-) Apple nastavlja putem transformacije iz opreme za profesionalce u skupu konzumnu robu za slobodno vrijeme i zabavu...
User
User
12. Lipanj, 2012
Mountain Lion - blago razočaranje. Kupuju vrijeme dodavanjem iOS sitnica, dok realna poboljšanja za normalan computing nisam vidio još od SL-a. Valjda će barem popravit neke loše odluke iz Liona.
iOS 6 - Mape fenomenalne, ostalo OK.
MacBook Air - logičan upgrade.
MacBook Pro - logičan upgrade.
Next-Gen MBP - GENIJALAN. Ovo se kupuje ako bude para i ako ne bude problema s Windowsima.
Mac Pro - teški fail. Navodno se radi na kompletnom redizajnu, ali mogli su onda barem to najavit umjesto da minorni upgrade bace u sjenu WWDC-a. Po meni trenutno stanje s tim strojem nije ništa manje neizvjesno nego prije.
Siri - pružit će mi malo zabave ako je puste na iPad 2, ali ništa više od toga :)
vicko
vicko
12. Lipanj, 2012
Južina je pa ću se strpit sa kometarima da ne pretjeram ;)
Ady
Ady
12. Lipanj, 2012
A šta je sa glasinama da će Mac Pro biti isključen skroz?
Lično sam čekao novi iMac 27 (u šta čisto sumnjam da će ove ili iduće godine biti sa retina zaslonom), no ništa ni od toga, prema glasinama tek 2013 (kao i Mac Pro). Po meni je to veliki minus, ne znam da li je sladak okus enormnih količina profita ali zapostaviti profesionalce je loš potez.
0
mileni
12. Lipanj, 2012
Sve sto je smayo napisao, ali sam ipak trunku razocaran. Ocekivao sam novog iMaca kojeg bih vjerojatno kupio nakon sto doticni neko vrijeme provede na trzistu.

Ali tu nije lova, lova je u iOS-u i iGadgetima.
Mac pro dolazi iduce godine, vec je potvrdjeno. Mislim na "pravi" upgrade, ne na ovo sto su sada predstavili.
I drago mi je da su napokon dodali HDMI prikljucak, mada i tu kasne pola desetljeca.
dpasaric
dpasaric
12. Lipanj, 2012
Stigle cijene za nove Macove, vjerojatno vas prvo zanima MacBook Pro Retina top model?

Preporučena cijena je 24,589 kn (PDV uključen), ulazni 15" Retina model je 19,389 kn, non-Retina 15" modeli su 16,419 i 19,389 kn. 13" su 10,949 i 13,199 kn, Airovi od 9,079 do 13,199 kn, a evo i cijene za staro-novi Mac Pro: Quad-core Xeon 3.2GHz/6GB/1TB 22,269 kn, 12-core Xeon 2.4GHz/12GB/1TB 32,979 kn.
papittovenga
papittovenga
12. Lipanj, 2012
Bu-ha-ha-ha.... cijene kod nas su smiješne.... Macbook Pro retina (jači) je u USA 17400kn + povratna aviokarta 6500kn.... još ti ostane za kavu i McDonalds :D :D
Tito
Tito
12. Lipanj, 2012
24000 kn? stvarno su pretjerali, mac pro 32000kn :D
Ady
Ady
12. Lipanj, 2012
Postoji stalno opcija Švica + povrat poreza na slovenskoj granici, ali opet je skupo.
dpasaric
dpasaric
12. Lipanj, 2012
Meni se jako sviđa novi MacBook Pro, ali mogli su mu ostaviti Ethernet. Također, za sebe bih birao radije onaj bez Retina ekrana. Ja i dalje taj dio ne kužim osim na iPhoneu gdje mi još ima smisla. OK, da su grafički čipovi toliko napredovali da im je svejedno vrte li 1600 ili dvostruko, ali ovako dok se više griju i više troše bateriju, zaista ne vidim da je potrebno imati toliku rezoluciju tek prestiža radi. Ja ako ne nabijem monitor u facu ne vidim razliku... No, zato mi je onaj novi ventilator strava! :)

Super mi je nova Maps aplikacija, super mi je integracija Photo bibloteke između iPhotoa i Aperturea.

Ono s Mac Pro neću komentirati jer ću napisati nešto ružno. Toliko sam jadan da idem gazdi sada poslati mail! :)

Mislio sam da ćemo vidjeti i novi iMac, ali ok, možda bi bilo previše toga odjednom...
tomislav.c
tomislav.c
12. Lipanj, 2012
Za MacBook Pro 17" Retina sam siguran da će kad tad izaći, ali što mislite da li će biti MB Pro Retina 13"? Nekak bi to bio jako sličan stroj Air-u 13".


@Davore, slažem se u vezi etherneta i retine, zbilja ne vidim neku potrebu za tako velikim rezolucijama.
Riba
Riba
12. Lipanj, 2012
Nekad nisu vidjeli potrebu za više od 640 KB.
dpasaric
dpasaric
12. Lipanj, 2012
@Riba - vidiš li ti razliku Retina VS normalni ako ne nabiješ nos u ekran? Ja ne! No, jasno vidim razliku između Maca s 4, 8 ili 16 GB RAM-a npr.
Riba
Riba
12. Lipanj, 2012
Mislim da prije vidim razliku u displayu nego u količini RAMa.
dpasaric
dpasaric
12. Lipanj, 2012
Daaaa, i ja kažem da je monitor No. 1 stvar svakog računala. No, bitna je veličina, kontrast, boja... naravno i rezolucija do neke razumne granice koju ljudsko oko vidi, ali ovo meni nema smisla, barem dok ne postane "besplatno". Evo gledam u moj monitor koji nije gust kao onaj na npr. 27" iMacu i jedva mogu vidjeti pixele, a da ih baš mogu odvojeno vidjeti moram nabiti glavu u ekran. Čemu to?
dpasaric
dpasaric
12. Lipanj, 2012
YESSSS!!! Konačno! :) Cooku je dosadilo naše kukanje i rafalni napadi mailovima zbog zanemarenog Mac Pro. Potpuno atipično za Apple koji o takvim stvarima uvijek šuti, najavio je "really great" stvar za 2013! :)

"Our pro customers are really important to us...don't worry as we're working on something really great for later next year."

I kasnije je glasnogovornik Applea Pogueu potvrdio stvar:

"An Apple spokesman just told me that new models and new designs of the Mac Pro, as well as the iMac desktop, are in the works and will likely be released in 2013. That confirms what New York Times columnist David Pogue said yesterday, citing an unnamed Apple executive, about Apple’s commitment to its desktop computers."

Dakle, sve je pod kontrolom, samo treba malo strpljenja. Sviđa mi se dio da rade novi dizajn za Mac Pro, bilo je i vrijeme, ovu karoseriju furaju duže nego Porsche svoj 911. ;)
Riba
Riba
13. Lipanj, 2012
"ali ovo meni nema smisla, barem dok ne postane "besplatno". Evo gledam u moj monitor koji nije gust kao onaj na npr. 27" iMacu i jedva mogu vidjeti pixele, a da ih baš mogu odvojeno vidjeti moram nabiti glavu u ekran. Čemu to?"

Ni ja ne bi platio velike pare za to ali mi je potpuno jasno cemu to - iz istog razloga zasto i printeri odavno imaju vise od 300 dpi. Problem je sto to sve skupa nece doci do izrazaja dok ne dodje skalabilni GUI, ali vec za cisti tekst ce biti velika razlika. Meni dovoljno.
dpasaric
dpasaric
13. Lipanj, 2012
No, pa to je to - super primjer si dao ovo s printerom. Čemu to? Kada smo nedavno kupovali printer ja sam navijao za 300dpi jer zaista ne vidim razliku. OK, razumijem visoki DPI za neke posebne i luksuzne publikacije na vrhunskom papiru, to je ok, ali za većinu toga nema smisla. Retina ekran mi je kao da jumbo plakate tiskaš u 300 dpi! :) Da, vidi se razlika kada priđeš plakatu, ali hej - oni se gledaju iz daljine!
Riba
Riba
13. Lipanj, 2012
Izvrsno, samo sto se ekran i papir gledaju s iste udaljenosti, posebno na laptopu. Dakle i tiskani tekst na 72/96 bi ti bio dobar?
dpasaric
dpasaric
13. Lipanj, 2012
Nije isti medij, ekran emitira svjetlost, oko ga različito doživljava. No, mislim da bi za mnogo toga i 100 dpi (koliko imaju Cineme koje koristimo zadnjih 8 godina) bilo čisto prihvatljivo. Moja razumna granica je 100 dpi za ekran koji se gleda s normalne udaljenosti (dakle može više ako je iPhone ili nešto sto držiš bliže), a za tisak mi je 300 više nego fino.

Ovo sve skupa je kao supercar nadmetanje koje je nakon razumne granice postaje bez smisla. Imamo Ferrari koji ide 300, ali ne, mi ćemo ponuditi Veyron koji ide preko 400. I pri tome će se ekstra grijati i trošiti. Čemu? Gdje? Za koga?
IgorD
IgorD
13. Lipanj, 2012
Izgleda da su sitnije točkice bolje za oči: http://www.mdsupport.org/library/cvs.html
smayoo
smayoo
13. Lipanj, 2012
Da, to je točno. U okvirima usporedbe kao na prvoj ilustraciji. Oči manje pate kad gledaš u današnje monitore, nego nekad kad smo na Iskra Delta Partnerima buljili u zelene točkice promjera milimetar svaka. Priča o retina displayu s tim nema blage veze.
DrAle
DrAle
13. Lipanj, 2012
Ono što me razočaralo nije usko vezano uz Mac (ili pak je?). Radi se o napuštanju iPada jedinice kojem neće biti pružena podrška u obliku iOS 6 :( I to nakon samo dvije godine!

Srećom, ja ga neću napustiti jer sve što je radio i prvog dana uredno radi i dan danas.
dpasaric
dpasaric
13. Lipanj, 2012
@DrAle - da, vidio sam to i ne sviđa mi se. To je slično kao što nisu dali neke opcije na starije iPhone modele, a objektivni hardverski razlog ne postoji, samo tržišni i njihov ekstra troška na brigu o podršci za starije modele. Prebrzo to ide. Jednog dana će se sve više poštovati kompanije koje proizvode dugotrajne vrijednosti. Upravo na tome je Apple i stekao slavu - radio je strojeve koji su bili "in" i po desetljeće bez problema. Odmak od toga mi se ne sviđa.
dpasaric
dpasaric
13. Lipanj, 2012
@Riba - a tu si Mačore! :) Otvorilo mi se zašto si tako blagonaklon prema Retini! :) Neka, neka, slažem se, super je to! Najbolje! Treba to kupiti! Retina FTW! :)
miki2
miki2
13. Lipanj, 2012
Samo usput, navodno profesionalni fotografi poludili za novim MacBook Pro s Retina ekranom.
Mislim da je to apple-ov probni balon (zato je samo jedan a ne cijela linija) i izgleda da će biti više nego uspješan i odrediti novi smjer prvenstveno za profesionalce.
tomislav.c
tomislav.c
13. Lipanj, 2012
Ova retina me sad više zbunila. :/ Već duže razmišljem u nabavci 27" 2560x1440 monitora što bi mi trenutno bila veća (ali opravdana) investicija, a sad se lagano kreće u drugom smjeru s nabrijavanjem pixela. Ne želim sad nešto skupo platiti a što će za godinu, dvije biti out. Sad ti budi pametan.
dpasaric
dpasaric
13. Lipanj, 2012
Retine će u konačnici prevladati, ali rekao bih prije svega zbog drugih dobrih karakteristika - odličnog kontrasta i boje, a ne toliko radi rezolucije koju primjetiš tek iz velike blizine.
Defou
Defou
13. Lipanj, 2012
Ja bih samo dodao da etherent konektor fizicki ne stane u novi macbook pro jer je debel skoro pa kao cijeli laptop. Najdeblji konektor na ovom mom prastarom macbook pro 3,1.

Eto. Valjda je to razlog sto ga nema...
BigMac
BigMac
14. Lipanj, 2012
Dok retine ekrani budu "mainstream" proći je još nekoliko godina. Mogu zamisliti retinu na 27" ili 30" iMac-u :)
Koja bi to rezolucija bila :)
Jer prava je šteta raditi sa slikama rezolucije npr. 6000x4000 na ekranu rezolucije 1920x1200 :)
smayoo
smayoo
14. Lipanj, 2012
Ne. To je izgovor. Jer, kao što su izmislili Mini Display Port da uštede prostor na šasiji, tako su mogli izmisliti i Mini Ethernet port. Jer ionako nije RJ45 jedini tip konektora za Ethernet. Samo što bi onda umjesto skupog thunderbolt adaptera morali prodavati jeftini konektorski adapter za ethernet (samo dva konektora s malo žice) kojeg bi svatko u tren oka prekopirao pa ne bi mogli derati na tome. A ovako još mogu glumiti da Thunderbolt ima neku veliku svrhu.
Vanjuška
Vanjuška
14. Lipanj, 2012
E moj Smayoo, kako ti znaš biti slijep na budućnost :) Mark my words, Thunderbolt itekako ima svrhu, a i sam ćeš se uvjeriti uskoro u mogućnosti, osim ako prije ne pređeš na Windowse 8 zbog Mac App Storea... :)
Defou
Defou
14. Lipanj, 2012
Izmislili su ga jer nije postojao thunderbolt. Zasto sada izmisljati i dodavati novi konektor kada moze preko thunderbolta ? + vjerujem da vecina korisnika nikada ili rijetko kada spaja laptop kabelom na internet... Ja sam jedan od njih.
smayoo
smayoo
14. Lipanj, 2012
Vidiš kako je to fora. A ja vjerujem da većina korisnika uvijek ili kad god može spaja laptop kabelom na internet (tj. poslovnu uredsku mrežu)... Ja sam jedan od njih. ;-)
Defou
Defou
14. Lipanj, 2012
Blago tebi
0
mileni
14. Lipanj, 2012
Ista stvar. Bez etherneta ne mogu. A kupovati dodatne prikljucke i iste nositi sa sobom da bih dobio jednu osnovnu stvar - nema smisla. Novi MBP je sve samo ne PRO uredjaj, ali ajde, ionako nisam mislio uzimati isti pa valjda nemam pravo ni kritizirati :)
IgorD
IgorD
14. Lipanj, 2012
Ah, evo i link za usporedbu rezolucije: http://imgur.com/gE0JF
petros
petros
15. Lipanj, 2012
Mene zanima taj retina monitor za igre. Da li to ima smisla i što bi se dobilo? Ako Apple priča da je to sada super i Blizzard je odmah prilagodio Diablo za njega, valjda ima neki razlog zašto je to super? Samo kako to grafička može izdržati to mi baš i nije jasno. Kada netko proba neka javi!
scarface32
scarface32
15. Lipanj, 2012
juce sam na temi rekao da sam vidio taj macbookpro sa retina ekranom. pregledao slike na njemu i ja nisam primjetio nikakvu razliku. Dapace. a sto se tice thunderbolta, ne znam koja mu je svrha. imam imac sa tim portom, i bas prije nekoliko dana gledao koliko kostaju vanjski HD-i sa tim prikljuckom. Uzas koliko je to skupo.Mozes kupiti tri HD-a sa po 2TB za jedan thunderportov sa 1TB. Smayoo je shvatio, da je appple sad kompanija samo za mlacenje love. Uzimaju dok ih je krenulo. Sto kazu, dok je ovaca bit ce i vune( i sam sam ovca ali se trudim da ne budem vise).
0
Anonimac
17. Lipanj, 2012
Visoke rezolucije na novom iMac-u i monitoru koji će vjerojatno izaći sa novim Mac Pro je zapravo namjenjen za 4K digital cinema, i rezolucije će vjerojatno biti 4096x2160 ili 4096x2304. To se priprema već duže, jel za sada osim jako skupih varijanti od eizo monitora koji koštaju $35.000 za monitoring videa u 4k rezoluciji nema, a kamere koje snimaju 4k rezoluciju su već na tržištu Red Epic i Scarlet, Sony F65, Canon i JVC ove godine izbacuju svoje 4K kamere itd. Čak i novi FCP X podržava tu rezoluciju. Kod nas 4K neće još dugo zaživjet ali u Japanu već imaju mogućnost gledanja sadržaja u 4K rezoluciji. Jako je bitno kod "finishing-a" imati mogućnost vidjeti svaki pixel (kod "color Gradinga" i sl.) Isto tako naglašavaju da kod novih MacBook Pro mašine možete imati 1920x1080 video na 100% i još vam ostaje dovoljno mjesta za "timeline" i druge alate. Znači novi iMac će vjerojatno biti 4K ready, ako ne ove godine sljedeće sigurno.
MacSlavko
MacSlavko
18. Lipanj, 2012
Ja mislim da je taj Retina zaslon jako važno poboljšanje jer je monitor ono preko čega korisnik najviše komunicira s uređajem i čudno mi je da se ovdje govori kako se ta razlika u duplo većoj kvaliteti slike ne primjeti, osim ako se "nabije nos u monitor"...

Moj vid je "izoštrio" iPhone 4S i sad kad god uzmem u ruke neki Non-Retina uređaj ne mogu ne vidjeti "kockice" piksela na svim kosim crtama (npr. ova zagrada, slovo A itd.). Imam iPad 2 i zadovoljan sam sa svime, osim s njegovim kamerama i kvalitetom zaslona. Obje stvari su popravljene na New iPad i sad taj val ide dalje, na prijenosnike, a vjerujem i na druge uređaje (iMac, Cinema Display...?).

Neki dan sam imao prilike raditi na novom iPadu i odmah me je "opalila" ta Crystal-Clear Picture! To se i očekuje od uređaja te cijene, kvalitete i ostalih njegovih mogućnosti.

Back to MBP; radim na prvoj generaciji 15,4" Unibody-a i mogu reći da bih rado tih par sati na dan gledao u duplo oštriju sliku i ne bih morao zalijepiti nos na njega da to primjetim. Npr. u Safariju se s normalne radne udaljenosti jasno vide kockice u gornjem lijevom kutu na onim strijelicama za Naprijed i Nazad. Jednako tako i kod čitanja kakvog Worda, PDFa ili sl... O "ozbiljnom" video ili grafičkom radu na tom stroju da i ne govorim...

Drago mi je da sada postoji Apple prijnosnik s maksimalnom kvalitetom slike na zaslonu, jedino što je za mene, kao Home-usera, preskup. OK, to je i zbog SSDa i drugih poboljšanja koja su unutra, no svejedno je daleko izvan dosega :-(

No, ne mogu reći da se to ne primjeti, ili da nije potrebno. Quite contrary!

Retina rulez :-)

Goldy
Goldy
18. Lipanj, 2012
Mozda je bolje gledati WWDC svake dvije godine, pa je manje razocarenje :)
dpasaric
dpasaric
22. Lipanj, 2012
Veseli me da postoje korisnici koji vide tu razliku.
HardcoreMAC
HardcoreMAC
26. Lipanj, 2012
Razočaran, jer se, navodno, neće više proizvoditi 17" MBPRO....
dpasaric
dpasaric
26. Lipanj, 2012
Nisam čuo za takav trač. MacBook Pro 17" je vrlo popularan model i mnogi fotografi i glazbenici su uvijek birali upravo 17". Mislim da je to samo pitanje dostupnosti 17" retina ekrana. Vjerojatno su još preskupi, ako su uopće i izvedeni kao prototipovi, Retina ekrani su još uvijek novost.
idavid4
idavid4
12. Srpanj, 2012
koliko vas koristi iOS6beta??
dpasaric
dpasaric
12. Srpanj, 2012
Mogu reći za nas u Kreativnom - nitko, a nije se niti netko drugi pohvalio ovdje koliko sam vidio. Zašto pitaš?
idavid4
idavid4
12. Srpanj, 2012
zanima me kako vam radi ako imate?? ova beta2 je vrlo buggy… izgleda niko neće testirat bete…ߙ
cariblanco
cariblanco
12. Srpanj, 2012
Ja imam na new-iPad iOS 6 beta 1,nemam baš previše aplikacija jel ih sve moraš kupiti:D Tu i tam se zna desiti da neka aplikacija zašteka i pojavi se početni ekran.Uglavnom ne prečesto ali se desi.
idavid4
idavid4
12. Srpanj, 2012
ma to za appe mi je jasno, nije kompitabilno za iOS 6… safari jedva kad radi,brithness sam mnenja na minimum… i svake toliko vremena resetira se sam od sebe… neznam šta se čeka sa beto3?;))
Defou
Defou
16. Srpanj, 2012
svaki app se zaglavi na trenutak ako trazis pristup slikama, bluetooth connection popup je zbrejkan dok trazi ostale uredjaje kada nadje sve bude ok dalje, kada se hoces spojiti na wifi hotspot koji trazi login taj login se nikada ne pojavi i samim time neces ga moci koristiti. to ej to sto sam za sada primjetio i sjetio.
idavid4
idavid4
16. Srpanj, 2012
danas iOS 6beta3?? vrjeme je več…:)
idavid4
idavid4
16. Srpanj, 2012
eto je beta3 !! preko OTA
Defou
Defou
17. Srpanj, 2012
Izgleda da su kod 3. verzije iOS 6 beta sredjene sve ove greske koje sam nabrojao gore.
Defou
Defou
26. Srpanj, 2012
Ne znam gdje bih pa cu tu....

iOS 6 beta 3 ima sljedece greske. Na listi poziva "recent" fale recent pozivi i ne pamti ih (koliko sam primjetio 1 dan unazad).

Prijasnja greska kada ne bi nudio login na wi fi hotspotove je rijesena tako da svaki put kad skuzi wi fi nudi login (ne standardni nego onaj za hotspotove) :) iako ga nema tj. nije hotspot nego masa drugih wifija.
dpohl
dpohl
26. Srpanj, 2012
Jucer kupio i instalirao Mountain Lion. Radi fenomenalno, nakon svih problema koje sam imao s Lionom.
U odnosu na njega, doslovce - LETI! :-)

Smanji | Povećaj

security code
Upiši prikazane znakove:


busy
 

Novo na Jabučnjaku

Prijava

Vikalica™

Poruka primljena: pred 6 sati, 18 min
  • radar: dali je moguce da mi appletv chaptere u filmu razbacuje kao muziku na shuffle i kako to rijesiti, ili je do iVI Pro programa, tx
  • john_st: ja sam siguran da je Apple prekršio neki zakon da bi IRS to već davno promptno riješila, al prelukavi su to igrači. posebice me se dojmila ideja da umjesto isplate dividende na X dionica lijepo dignu kredit i kupe tih X dionica pri čemu im je kamata manja od iznosa dividende. formidable!!
  • scarface32: prati li iko ovo saslusanje u vezi ne placanja poreza?
  • smayoo: :roll: kakva morbidna ideja...
  • john_st: jaadan :( »Klikni!«
  • JCM: Ma super, dobro da je i tako kako je. SL zvuci sasvim dovoljno. Smayoo, zvucis pero lako, britko i jasno. Pozz svima :)
  • Defou: Ako zelis raditi development za iOS SL nije podrzan vec par verzija Xcode-a...
  • rusty: @JMC ja sam rekao SL zato jer si pitao što od to dvoje (SL ili ML) staviti na White iz 2009. Osobno ne bi išao sa Mlom na stroj star 4 godine pogotovo ako nije upgradan. Također slažem se sa navedenim, da ako po pitanju opcija nema toga što SL ne može i time zadovoljava potrebe zašto onda i ići na nešto turbo novo? Osobno sam na ML i nemam ništa protiv fuzije iOSa i OS X, ali to je moje osobno mišljenje. SL bi po meni bio puno bolji izbor za White seriju iz 2009
  • smayoo: Dobro, to je i zato što su Windows korisnici više prisiljeni kemijati inače, pa su tako iskemijali i (neslužbene) instalacije da omoguće XP na novijem hardveru (najprije je bila SATA podrška, onda dual core pa quad core procesori...). Da se Mac korisnicima hoće toliko kemijati (tj. onima kojima se hoće), imali bi hackintosh... 8)
  • drlovric: Sumnjam da ce ijedan OS ikada skinuti sa trona duzinu trajanja XP :) 12-13 godina ako se ne varam i jos se neda, i ako je Win 7 vise nego dobar OS. Mada si u pravu za 10.6. Ne vole svi korisnici to forsiranje iOS u OS X :/
  • smayoo: Da? Ne znam... Možda zato što imam 140 kg... :D
  • JCM: Smayo tvoje riijeci uvijek imaju tezinu :)
  • smayoo: 10.6 Snow Leopard je de facto postao Macov Windows XP - sve što je Apple napravio nakon toga je krenulo nizbrdo, tako da je puno korisnika ostalo na 10.6 iako su mogli dalje. Pa onda i developeri to uvažavaju. Ja sam na 10.6 i do sad nisam osjetio problem zbog toga. Jedna jedina aplikacija koja meni treba - nije dostupna na 10.6. A i taj mi nije nešto osobito važan.
  • JCM: To je tako ali kako ne znam previse o trajanju apple softvrea zanimalo me da li ce bar jos dvije godine trajati. Ne isplati se placati za nesto sto ce ubrzo biti beskorisno (npr ovaj white)
  • drlovric: JCM: Zar to nije dubina svakog racunala? I potrosacke elektronike opcenito :)
  • JCM: Da li to znaci da ima rok trajanja obzirom na software? Znam da ima (sve ima) ali da li ce se nakon nekog vremena (skorijeg?) baciti u smece jer nece biti kompatibilan sa hrpom stvari?
  • rusty: osobno ne bi išao preko SLa (10.6.4)
  • JCM: Još jedno pitanje: Da li se može i koji software se preporucuje za nadogradnju MB White 2009? Sada je na 10.5.8. Snow ili Mountain?
  • smayoo: U slučaju nužde, najmanje 20% manje ;)
  • john_st: ma ne prodajem ga, previše sam emotivno vezan za nj :) al čisto me zanima, u slučaju nužde, koliko mogu dobit za njega
  • Sin: @mario.zg: nedovoljno pojasnih: SSD je cca 650-700, a HD postojeći od 160 ili 250gb, prodam ili zamjenim uz nadoplatu za SSD razlika mi je bila 400-450 kn za upgrade ....
  • mario.zg: Može link do tih diskova SSD 128 za 400 kn?
  • Sin: @john_st: eh da... Slican unibody sam prije cca 1,5 god kupio za 3k i uredno prodao za 4k 6 mj. kasnije...bez SSDa; sada SSD 128 malo rabljeni idu po cca 400-450, znaci ako hoces prodati cijena bi bila cca 3.5-4 k, ili visa ako ti je hobi prodavati pola godine 8)
  • Sin: Solidna baza za procjenu, ali ako pratis cijene na njuskalu za Mac - ljudi obicno traze cca 20% iznad MacSell cijene, a stvarno se prodaju po cijeni 20-30% ISPOD MacSell cijene....tako da john_ st imas od cega poceti....
  • smayoo: john_st, moja se procjena uvijek bazira na cijeni koja se nudi za sličan model na E-bayu + troškovi dostave + PDV + 10% (ja bi bio spreman platiti 10% više za rabljeni Mac kupljen lokalno, nego što me košta neki koji kupujem preko E-baya). Tvoj nije tako jednostavno procijeniti radi SSD-a. Tj. takvih sličnih se baš ne nudi na E-bayu.
  • papittoveng: ovaj od JCMa plafon 2200kn
  • papittoveng: @john_st: 3000kn
  • florijan: @ john_st. evo ja ću ti. devet drniških pršuta
  • john_st: aj smayoo, kad si već u formi, procijeni moj stroj: MBP 13" 2.26 Intel C2Duo, 8GB RAMa, 120GB SSD, 250GB HDD, optika izvađena al spremljena, 10.6.8., 2009. godište
  • JCM: To je to. Thx!

Moraš biti prijavljen!

Prisutni jabučari

Anketa

Koji vas je novi Apple hardver najviše dojmio?

Apple novosti


0.9536