Stefan Španiček 18.06.17

Vjerujemo da nema korisnika Jabučnjaka koji ne koristi neki od mobilnih uređaja, a većina nas je bila u situaciji u inozemstvu u kojoj iPhone postaje neophodan "uređaj za sve" kojim ne samo komuniciramo s domovinom, već se snalazimo u stranoj zemlji. Do sada smo to uvijek činili u stalnom strahu od neplaniranih troškova i visokih računa koje su mnogi dobili nehotičnim korištenjem data usluge van granica zemlje. Zadnjih dana se u medijima često spominje ukidanje roaming naknade za korištenje komunikacijskih usluga u inozemstvu. Što je zapravo roaming i kakve promjene su se dogodile?

Što je roaming?

Roaming je usluga koja u suradnji s inozemnim mobilnim operaterima, nude domaći mobilni operateri koja vam omogućuje korištenje vašeg telefona u inozemstvu. U Hrvatskoj svi mobilni operateri nude ovu uslugu i vjerojatno znate za nju, ali je uvijek izbjegavate. Vjerojatno zato jer se bojite prenapuhanih računa kada zaboravite isključiti mobilni internet dok šaljte selfije na Facebook s vrha skijaške staze ili zovete nekoga na putu, pa zaboravite da ste prešli granicu i koristite roaming. Sada možete odahnuti, roaminga od 15. lipnja 2017. više nema. Počinje se primjenjivati roaming uredba RLAH (“u roamingu kao kod kuće”, eng. Roam Like at Home).

Na koje zemlje se odnosi RLAH?

Ovo se odnosi na roaming u zemljama EU/EEA, a to su: Austrija, Belgija, Bugarska, Cipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Njemačka, Grčka, Mađarska, Island, Irska, Italija, Latvija, Lihtenštajn, Litva, Luksemburg, Malta, Nizozemska, Norveška, Poljska, Portugal, Rumunjska, Slovačka, Slovenija, Španjolska, Švedska i Ujedinjeno Kraljevstvo.

Što nam RLAH donosi?

Od sada na dalje za korištenje govornih i SMS usluga u roamingu ne postoje prometna ograničenja, odnosno te usluge plaćate na identičan način kao u matičnoj zemlji. Drugim riječima, ako u tarifi imate 1000 minuta razgovora i 1000 SMS poruka - u roamingu ih također imate. Znači li to da je stvarno točno da nećemo plaćati nikakve dodatne troškove kad putujemo i koristimo svoj pametan telefon unutar EU? Da!

A što je s mobilnim internetom?

Mobilni internet također je pokriven vašim domaćim paketom, tako da pozive, SMS i mobilni internet bez problema možete koristiti u zemljama EU/EEA, ali, postoji kvaka. Ako u matičnoj zemlji imate povoljan paket mobilnog interneta, ili pak neograničen mobilni internet, mobilni operater može uvesti sigurnosno ograničenje na korištenje. U ovom slučaju, operater Vas mora obavijestiti o ograničenju i trenutku kada ga dosegnete. Sigurnosni limit bit će osmišljen tako da pokrije sve vaše potrebe, ali prekoračenjem slijedi mogućnost nastavka korištenja uz nadoplatu. Ovo ograničenje ovisi od operatera do operatera pa postoji mogućnost da Vas neće zahvatiti.

Kolika je cijena dolaznog poziva?

Te cijene više nema, RLAH uredbom cijene dolaznih poziva pod roamingom su ukinute!

Što je s međunarodnim pozivima?

Imajte na umu da pozivi koje upućujete u matičnoj zemlji prema ovim zemljama nisu uključene u roaming uredbu te operater i dalje formira cijene ovakvih poziva ("međunarodni pozivi").

Kako aktivirati novu roaming opciju?

Od 15. lipnja na dalje vrijedi nova RLAH uredba i nije ju potrebno samostalno aktivirati.

Koliko dugo mogu koristiti novi roaming u inozemstvu?

Ako ste većinom vremena van matične zemlje gdje plaćate usluge mobilni operater može nas kontakirati i zatražiti detalje korištenja roaminga na dulje vrijeme. Općenito se ovo odnosi na razdbolja na više od 4 mjeseca. U ovom slučaju, ipak je bolje koristiti usluge zemlje u kojoj se nalazite jer vrijede sva ova pravila u cijeloj EU. RLAH uredba koncipirana je na povremeno korištenje mreže kako bi olakšalo putovanjei mogućnost komunikacije diljem zemljama EU/EEA.

Općenito je pravilo da ako provodite više vremena doma nego u inozemstvu možete koristiti roaming usluge po domaćim cijenama.

Dobro je znati

Ukoliko želite koristiti samo govorne i SMS usluge, na raspolaganju vam je mogućnost ukidanja podatkovnog prometa u roamingu kod Vašeg operatera. Ako živite u blizini granica zemalja koje nisu u EU, preporučljivo je da na mobilnom uređaju odaberete postavku “ručni odabir mreže” i postavite je na mrežu vašeg operatera.

 

Komentari  

Anonimac
18-06-2017 | 12:57
Neš mi nije jasno....

"....Imajte na umu da pozivi koje upućujete u matičnoj zemlji prema ovim zemljama nisu uključene u roaming uredbu te operater i dalje formira cijene ovakvih poziva ("međunarodni pozivi")...."

Što to znači? Ako sam ja u roamingu u npr. Sloveniji i zovem ženu u HR onda mi je kao da sam u HR i sve super. Ali ako mene žena zove iz HR u SLO onda je skuplje... ili je stvar u tome da zove HR broj u roamingu onda je OK kao da smo doma?
Ako sam ja u SLO i s HR broja zovem frennda na njegov HR broj u npr. Njemačkoj.... to je onda menunarodni poziv???
Citiraj
smayoo
+1 18-06-2017 | 13:16
Stefanjos, hvala! :)
Citiraj
stefanjos
+1 18-06-2017 | 13:32
Anonimac je rekao:
Neš mi nije jasno....

"....Imajte na umu da pozivi koje upućujete u matičnoj zemlji prema ovim zemljama nisu uključene u roaming uredbu te operater i dalje formira cijene ovakvih poziva ("međunarodni pozivi")...."

Što to znači? Ako sam ja u roamingu u npr. Sloveniji i zovem ženu u HR onda mi je kao da sam u HR i sve super. Ali ako mene žena zove iz HR u SLO onda je skuplje... ili je stvar u tome da zove HR broj u roamingu onda je OK kao da smo doma?
Ako sam ja u SLO i s HR broja zovem frennda na njegov HR broj u npr. Njemačkoj.... to je onda menunarodni poziv???



Ako vi zovete nju iz slovenije sa vaseg HR broja i ako ona zove vas na vas HR broj isto je kao da ste u HR oboje. Tako da, sve je OK u roamingu. Ako ona zove slovenski broj, onda joj moze biti skuplje (tj. operater odreduje tu cijenu kao sto je i do sada)

A odgovor na drugo pitanje drugo pitanje. Ne, to nije medunarodni poziv. Medunarodni poziv je kada ste u HR i zovete na van prema bilo kojoj zemlji, znaci kada zovete neki broj koji nije HR i niste u roamingu!

:)
Citiraj
smayoo
+2 18-06-2017 | 13:47
U osnovi - bez obzira gdje unutar EU bio, ako zoveš u HR mreže (prefiks +385), to te košta isto kao da si doma, te ako tebe bilo tko zove (iz HR ili neznamodakle), to tebe košta isto kao da si doma, dakle ništa. Ali ako onda s tog svog HR broja nazoveš neki lokalni broj tamo gdje jesi, to je za tebe međunarodni poziv (iako možda zoveš u birtiju preko ceste) pa će te na njemu ogulit ko mačku. :-)
Citiraj
stefanjos
18-06-2017 | 13:50
smayoo je rekao:
U osnovi - bez obzira gdje unutar EU bio, ako zoveš u HR mreže (prefiks +385), to te košta isto kao da si doma, te ako tebe bilo tko zove (iz HR ili neznamodakle), to tebe košta isto kao da si doma, dakle ništa. Ali ako onda s tog svog HR broja nazoveš neki lokalni broj tamo gdje jesi, to je za tebe međunarodni poziv (iako možda zoveš u birtiju preko ceste) pa će te na njemu ogulit ko mačku. :-)


Eto, smayoo je ipak precizniji s riječima nego ja! :)

U dogovoru sa jabučnjak redakcijom, izostavili smo moj video uradak o ovoj temi jer smo zaključili da zajedno s člankom ne pridonosi razgovoru, ali ukoliko nekoga zanima, može pogledati na sljedećem linku!
https://www.youtube.com/watch?v=AzMVI0EJFjo
Citiraj
smayoo
19-06-2017 | 19:30
Jučer sam bio u Sloveniji. Na ulasku sam dobio poruku od svog operatera:

Dobrodosao u Sloveniju.Cijen e u roamingu jednake su nacionalnim cijenama usluga uz mogucnost naplate naknade za podatkovni promet prema politici pravedne uporabe.Besplat no pogledaj cijene,politiku pravedne uporabe i iznose dodatnih roaming naknada na http://roaming.bonbon.hr/ ili nazovi +385970366366.Z a pristup hitnim sluzbama nazovi besplatno 112.Sretan put

Pak sam htio posjetiti navedenu stranicu http://roaming.bonbon.hr i...

Vezi je isteklo vrijeme

Predugo čekanje pri povezivanju s roaming.bonbon. hr.

Ova je stranica privremeno nedostupna ili prezauzeta. Pokušajte ponovno za nekoliko trenutaka.




Koja je to šaka jada... :/
Citiraj
stefanjos
19-06-2017 | 19:36
smayoo je rekao:
Jučer sam bio u Sloveniji. Na ulasku sam dobio poruku od svog operatera:

Dobrodosao u Sloveniju.Cijene u roamingu jednake su nacionalnim cijenama usluga uz mogucnost naplate naknade za podatkovni promet prema politici pravedne uporabe.Besplatno pogledaj cijene,politiku pravedne uporabe i iznose dodatnih roaming naknada na http://roaming.bonbon.hr/ ili nazovi +385970366366.Za pristup hitnim sluzbama nazovi besplatno 112.Sretan put

Pak sam htio posjetiti navedenu stranicu http://roaming.bonbon.hr i...

Vezi je isteklo vrijeme

Predugo čekanje pri povezivanju s roaming.bonbon.hr.

Ova je stranica privremeno nedostupna ili prezauzeta. Pokušajte ponovno za nekoliko trenutaka.




Koja je to šaka jada... :/




A joj! Sumnjao sam da ce zloupotrebiti koristenje mobilnog interneta. Po uredbi je jasno naznaceno da ce biti dovoljno za osobne potrebe, ocito su to tako bezveze napisali kako bi lihvari odmah nakon 1MB naplacivali. Mislim, cim nisu razjasnili. :/
Citiraj
ping
20-06-2017 | 21:57
Je li međunarodni poziv ako se nalazim u Sloveniji i sa svog mobitela (HR) zovem kolegu u njegov ured u Ljubljani?
Citiraj
stefanjos
21-06-2017 | 11:47
ping je rekao:
Je li međunarodni poziv ako se nalazim u Sloveniji i sa svog mobitela (HR) zovem kolegu u njegov ured u Ljubljani?



Ne, upravo je gore napisano, međunarodni brojevi su brojevi iz HR prema vani. A ako zoveš kolegu u sloveniji sa svog HR broja, i ako u paketu npr. imas 500min, ti koristis te minute kao da u hrvatskoj zoves drugi mobitel.

:)
Citiraj
vicko
21-06-2017 | 12:28
stefanjos je rekao:
ping je rekao:
Je li međunarodni poziv ako se nalazim u Sloveniji i sa svog mobitela (HR) zovem kolegu u njegov ured u Ljubljani?



Ne, upravo je gore napisano, međunarodni brojevi su brojevi iz HR prema vani. A ako zoveš kolegu u sloveniji sa svog HR broja, i ako u paketu npr. imas 500min, ti koristis te minute kao da u hrvatskoj zoves drugi mobitel.

:)


Mislim da je smayoo bio precizniji sa onim guljenjem mačke u ovom slučaju. To je međunarodni poziv a ne lokalni jer sa HR broja zoveš SLO broj:

smayoo je rekao:
U osnovi - bez obzira gdje unutar EU bio, ako zoveš u HR mreže (prefiks +385), to te košta isto kao da si doma, te ako tebe bilo tko zove (iz HR ili neznamodakle), to tebe košta isto kao da si doma, dakle ništa. Ali ako onda s tog svog HR broja nazoveš neki lokalni broj tamo gdje jesi, to je za tebe međunarodni poziv (iako možda zoveš u birtiju preko ceste) pa će te na njemu ogulit ko mačku.
Citiraj
stefanjos
21-06-2017 | 12:32
vicko je rekao:
stefanjos je rekao:
ping je rekao:
Je li međunarodni poziv ako se nalazim u Sloveniji i sa svog mobitela (HR) zovem kolegu u njegov ured u Ljubljani?



Ne, upravo je gore napisano, međunarodni brojevi su brojevi iz HR prema vani. A ako zoveš kolegu u sloveniji sa svog HR broja, i ako u paketu npr. imas 500min, ti koristis te minute kao da u hrvatskoj zoves drugi mobitel.

:)


Mislim da je smayoo bio precizniji sa onim guljenjem mačke u ovom slučaju. To je međunarodni poziv a ne lokalni jer sa HR broja zoveš SLO broj:

smayoo je rekao:
U osnovi - bez obzira gdje unutar EU bio, ako zoveš u HR mreže (prefiks +385), to te košta isto kao da si doma, te ako tebe bilo tko zove (iz HR ili neznamodakle), to tebe košta isto kao da si doma, dakle ništa. Ali ako onda s tog svog HR broja nazoveš neki lokalni broj tamo gdje jesi, to je za tebe međunarodni poziv (iako možda zoveš u birtiju preko ceste) pa će te na njemu ogulit ko mačku.




Promakao mi je zadnji dio Smayinog odg, nije istina. Zvao sam HAKOM prilikom pisanja ovoga, i opet sam ga dns zvao da potvrdim, moja greška sorry!. Danas su mi opet potvrdili da ukoliko zovem slovenski broj sa HR broja u sloveniji, koristim minute u paketu kao sto sam i prvi put napisao ali me igra riječima zabunila.
Citiraj
vicko
21-06-2017 | 12:46
Znači da je povoljnije zvati npr. SLO broj sa HR broja iz SLO nego iz HR?! Ne vjerujem da su ovo postavili da bude za korisnika povoljnije od "u romingu kao kod kuće" načela. Mislim da će se to znati točno tek sa prvim računima za 6. mjesec.
Citiraj
stefanjos
21-06-2017 | 12:48
Tako je napisano na stranicama HAKOM-a i u pravilniku RLAH-a. Te dva telefonska poziva koja su potvrdila.

Zato im je caka da još postoje medunarodni pozivi i limit na podatkovni promet.
Citiraj
dpasaric
24-06-2017 | 22:37
Kako u toj priči stoje 0800 brojevi? Znam da je s njima bilo problema i da se uopće nisu mogli nazivati van "native" zemlje, a kako sada stvari stoje u roamingu, dakle konkretno pitanje: mogu li u Italiji nazvati talijanski 0800 broj s mojeg broja?
Citiraj
stefanjos
26-06-2017 | 16:56
dpasaric je rekao:
Kako u toj priči stoje 0800 brojevi? Znam da je s njima bilo problema i da se uopće nisu mogli nazivati van "native" zemlje, a kako sada stvari stoje u roamingu, dakle konkretno pitanje: mogu li u Italiji nazvati talijanski 0800 broj s mojeg broja?


Dobro pitanje, probat ću saznati!
Citiraj
tino1
+1 28-06-2017 | 18:10
Žmigo prejak si. Maistor ceremonije.
Citiraj
Anonimac
07-07-2017 | 11:46
Meni ovdje i dalje ništa nije jasno. Stvarno su zakoplicirali
Citiraj
Anonimac
10-07-2017 | 13:44
Što ti nije jasno?

Svi pozivi iz matične zemlje u bilo koju drugu zemlju (unutar ili izvan EU) su međunardoni pozivi i plaćaju se prema odgovarajućim tarifama (pozivi su znatno skuplji od poziva unutar zemlje).

Svi pozivi koje obavljamo kad smo izvan matične zemlje (dakle spadaju u roaming), a nalazimo se unutar EU+ovih par zemalja, tretiraju se kao domaći pozivi prema ostalim mrežama (dakle ako paket sa određenim brojem minuta za pozive prema ostalim mrežama unutar RH, minute potrošene u roamingu će se oduzimati od tog paketa).

Npr. Ako imaš HR mobitel i nalaziš se u Italiji, poziv prema bilo kojem broju u Italiji, poziv prema bilo kojem broju u nekoj drugoj zemlji EU, i poziv prema bilo kojem HR broju tretira se jednako i minute se oduzimaju od gore spomenutog paketa.

Ne može biti jednostavnije od toga.
Citiraj
john_st
01-08-2017 | 12:03
Evo ja mogu potvrdit šta se interneta tiče. Bio sam 18 dana na putu i trošio internet iz svog paketa. Odbilo mi je sve skupa možda kunu-dvije. Ne znam doduše temeljem čega, ali eto...
Citiraj
Anonimac
02-08-2017 | 15:46
VIVA EU
Citiraj
Sigurnosni kod
Osvježi

Komentiraj

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 8 minuta
  • m_linc: Prodajem DJI Mavic Pro ako koga zanima ili mjenjam za macbook pro u rangu cijene 6000 kn - 0915805230
  • drazenp1706: Frend mi radi u američkoj ambasadi, ima iPhone 6 plus, uglavnom, ulazi tako da ga pokaže na ulazu, neki uređaj ga skenira i on ima slobodan ulaz.
  • erseticmatej: Pozz ekipa...nemojte se ljutit ak je glupo pitanje...ali eto nisam se jos susreo sa NFC-om, mislim nisam uhvatio vremena za proucavanje njega i njegovog algoritma i ostale karakteristike...al eto zanima me mozda jedno glupo pitanje...jel postoji aplikacija koja skenira recimo karticu od nekog ulaza i onda mogu slobodno prislonit mobitel da otkljucam...hvala
  • konjina: Zna se kapacitet , max model malo manje od 3200 mah, xs 2700 a xr 2800 , neznam tocno ali tu je njegdje
  • Yonkis: Jel možda želi da se ne brinemo o bateriji i kako je koristimo, kako je čuvati? Pa ipak cijeli mobitel ovisi o bateriji, Ako jednog dana na poleđinu iPhonea/iPada ugrade solarne ćelije, onda će svima biti lakše.
  • Yonkis: Zašto je Apple tako tajnovit po pitanju svojih baterija? Ne objavljuju kapacitet, pa throttlegate, "ova baterija drži sat i pol duže od "prijašnjimodel", sada u iOS 12 je ne moguće saznati što je Screen Off i kako mjeri, Zašto?
  • stefanjos: isti "problem" imam, ali to koliko je original nisam 100% siguran. vise sam uvjeren da je jako dobra kopija originala, ili su izvuceni iz kineskih modela pa preprodaju po ebayu
  • energyman: Ajde mi reci jel i na tvojem orginalu isto postoji problem da kad spremiš stanicu ime ne ostaje u onoj kućici nego je samo frekvencija. Tek kad odabereš, onda RDS normalno prikazuje ime? To me jako živcira, kako nisu mogli implementirati RT i AF.
  • stefanjos: Yonkis. Ugradjen je radio iz pola 2017. Nikome nije zabranjeno ugraditi ai. Ovo je radio od vw koji podrzava carplay a ima odmah u sebi bluetooth. Energyman da rcd330b.
  • energyman: Samo jako
  • Daddo: nego veliš, treba ubiti?
  • energyman: Been der dan det
  • energyman: Ništa :)
  • Yonkis: A što bi dobio da ih lijepo, civilizirano i pristojno zamoliš?
  • energyman: Ubiti ne bi dobio takvu ponudu da ne nazovem svaki put customer retention centar i ehbem mamu, pa mi velikodušno ponude popuste
  • Yonkis: Ha, za firmu..
  • energyman: Stigla ponuda iz Vipa za firmu. Tarifa L (180kn/mj - 40gb, 5k minuta i poruka) -> iPhone Xs 64Gb - cijena uređaja: 4299kn (ili 180kn/mj) -> iPhone Xs max 64Gb - cijena uređaja: 4799kn (ili 200kn/mj)
  • energyman: @stefanjos jel RCD330 plus ili neki drugi ?
  • Yonkis: Stefanjos, stvarno? Polo iz 2013 to ima? Wow, nisam znao.. Fantastično.. jel to puna oprema? Btw, jel netko zna kako se tumače one Screen On/Off u Battery? I jel netko složio sebi nekakav Shortcuts :)
  • stefanjos: Yonkis. Polo 2013. Ali sam ugradio novi radio koji podrzava car ply. I meni su prozori na palentu (od iza) :D
  • Yonkis: Društvo, jel mi može netko objasniti u Settings/Battery ono Screen on/off, ne razumijem te brojke?
  • energyman: Evo i cijene iPhonea u HR. iPhone Xs 64Gb 10135kn, Xs max 11083kn
  • Josip R.: Ok pronašao sam na dnu je sad u slikama. [link]
  • Josip R.: Sad se vidi u settings ali ne mogu pristuoit folderu kao prije da označim što da obriše za uvijek.
  • Josip R.: Pozz ekipa, pitanjce, u slikama više ne vidim "recently delited"?
  • Yonkis: @Stella, probaj preko iTunesa. Jesi to probala?
  • Yonkis: Koje vi to aute vozite da imate CarPlay? Moj nema ni elektronsko podizanje bočnih stakala :)
  • stefanjos: ne jos, dolazi update. sad cu i ja do auta isprobat google maps u autu :D
  • energyman: @borisone jel radi i Waze? Ako je tako kupujem odmah novi auto radio i selim na dvanajsticu.
  • Stella: Jesam. I dalje isto :/
  • Borisone: Napokon Google Maps na Apple CarPlay-u!
  • zkap: Postavke - Općenito - iPhone memorija i obriši iOS12 pa se vrati na update i skini ga ponovno.
  • Stella: S iPhonea. Kad idem na verifying update onda to izbaci, nebi mi dao da je memorija puna
  • Yonkis: Stella, radiš li update OTA (na samom iPhoneu) ili preko iTunesa? Jer i frendici na 6ici javlja neki error ali mi nije dala detalje, pa pitam.
  • CortoMaltese: Stella... provjeri storage, ako je full onda moras maknuti nešto
  • CortoMaltese: iphone 6plus...
  • CortoMaltese: kako stari stoje trenutno baterija se bolje drži, iphone 6 , baterija je na 80% maxCap
  • Stella: Meni javlja error kad ocu updateati :/
  • mario.zg: i ima li kakve razlike u trajanju baterije na ios12?
  • Daddo: hoćeš od UX, stabilnosti, autonomije ili kvalitete kamere, u svemu je znatno lošija od 5 godina starog "telefona"
  • Daddo: službena Nokia sa novim Oreom košta MPC jednako kao i SE i po specifikacijama bi morala pojesti isti, a drek je da ne može bit veći. :(
  • rusty: slažem se, samo kažem... i dalje.. to više nije telefon kako god da okreneš a pogotovo po cijeni
  • Daddo: rusty, većina su idioti i poluidioti. No to nije čudo preveliko. Yonkis, "dumb" phone sa monokromatskim ekranom je bila nokia 6210 i 6310. Uređaj sa 6" ekranom NIJE telefon.
  • Yonkis: Daddo, uvijek možeš kupiti onaj dumb phone, sa gumbićima i malim monokromatskim ekranom (makar je i to već teško naći) pa ti telefoniraj :) a doma se spoji na internet pa surfaj itd.. you catch my drift?
  • rusty: slažem se, ali 2007. telefon kao telefon je prestao postojati, tako da osim što u svom imenu ima riječ phone... to je vjerojatno za većinu danas sve osim telefona
  • Daddo: meni žao što su ubili dimenzije SE-a, jer primarna namjena telefona je - telefoniranje. :D
  • rusty: kome treba novi iphone kada ti i stari radi kao nov!. Živio iOS12 :D
  • Yonkis: @Stella, maheri nego što. Pa zato je Apple vrijedan bilijun $
  • Stella: Kakvi su to maheri
  • Moonlike: Za vlasnike X nema niti jedan adut da idu na XS osim ako hoce veci ekran pa odu na Max. Za vlasnike starijih modela (8 i dolje) ima smisla da idu na XS jer je u istom cjenovnom razredu ko i X. Da su ostavili X i sputili mu cijenu prodaja CS bi bila jako upitna. Vrlo pametan potez

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.83 Seconds

Provided by iJoomla SEO