Stefan Španiček 13.09.18

Okupili smo se pod sloganom "Gather Round" i vidjeli nešto vrijedno spomena: novi sat, čak tri nova mobitela i objavljeni datumi izlaska ažuriranog softvera. I ove godine Apple nastavlja evoluciju postojećih proizvoda. Za sada smo dobili bolji sat i bolji iPhone, ali to je i očekivano jer se novi Macovi obično ne pojavljuju u rujnu, tako da nova računala očekujemo kasnije, u listopadu. O tom - potom.

iPhone X
Apple Watch serija četvrte generacije

Apple Watch Series 4 možemo proglasiti pobjednikom ovog keynotea čisto iz razloga njegove ovogodišnje evolucije hardvera. Novi i veći display, mnogo brži Apple S4 chipset te prvi komad potrošačke elektronike koji u sebi sadrži funkciju obavljanja EKG-a. Nisam očekivao dodatak ovog senzora, ali drago mi je da je tu. Baza ovog sata oduvijek je trebala biti fitnes i zdravlje, a izgleda da lijepo nastavljamo u tom smjeru. Još kad bi samo našli način mjerenja srčanog tlaka, no vjerujem da će i za to naći rješenje u bliskoj budućnosti. Treba napomenuti kako je otvorenost EKG-a zapanjujuća kako se radi o Appleu. Odmah ravno iz Health.app moguće je eksportati PDF koji se može poslati doktoru, ili obližnjoj fotokopirnici kako bi isprintali za ove naše dinosaure, oprostite, doktore!

Malo zaobljeniji rubovi i nove boje krase ovogodišnji Apple Watch koji srećom zadržava isti sistem konektora remenja kao i njegovi prethodnici. Ovo me osobno nije čudilo, premda je velika većina internetskih znalaca govorilo točno suprotno. Ali eto, drago mi je da sam makar sam sebi bio u pravu. Brži chipset nije na odmet, a ovaj put se nadam da je stvarno tako. Series 2 sam uzeo kao nadogradnju na originalni, ali nikad nije ispunjavao zadatak išta bolje nego originalni, tek je trojka tu počela napredovati, nadam se da je Series 4 jednak skok kao s dvojke na trojku. Još nam preostaje da hrvatski operateri počnu podržavati cellular modele i na konju smo.

Na rujansko predstavljanje novih modela iPhonea smo navikli, a ove godine dobivamo čak tri nova modela. iPhone Xs, iPhone Xs Max i iPhone Xr. Molio bih ovom prilikom da mi netko ukaže zašto je to iPhone Xr, jer eto, promiče mi očita nomenklatura. Što stariji, to gluplji :P Noviteti kod Xs i Xs Max su bolji ekrani, brži Face ID te navodno, mnogo bolji sistem kamera. Siguran sam da će i nova zlatno-crna kombinacija plijeniti poglede uglednih arapskih biznismena i lokalnih samoprozvanih Instagram modela tzv. "instagramuša". Šalu na stranu, ljepuškasta kombinacija za koju vjerujem da će biti pomame.

iPhone X
iPhone X evoluirao je u dva iPhone Xs modela

Modeli Xs i Xs Max me nisu pretjerano iznenadili. Dobili smo “s” verziju prošlogodišnjeg modela, a to nije ništa loše. Uz masovno povećanje ekrana na Max modelu, korisnici će biti zadovoljni i dugotrajnijom baterijom, no ne i još jednim skokom cijene za Max model. Tako je - kako je i ovim cijenama morat ćemo se pomiriti. Nažalost ovakav tehnološki napredak (općenito govoreći) je šteta ne dijeliti masama (po prihvatljivijoj cijeni), već je rezerviran za one dubljeg džepa i radikalnijeg rasipanja budžeta. iPhone Xs cijena počinje s 999$, a Xs Max modelu je početna cijena 1099$. Ove godine i prvi put s nadogradnjom memorijskog prostora do 512GB.

A12 Bionic chip je nov mozak svih modela ove godine. Kada su predstavili iPhone Xr cijelo vrijeme sam bio pod dojmom da će njega zadesiti prošlogodišnji A11 chipset. Ugodno sam iznenađen ovim potezom i ima smisla da i korisnici “jeftinijeg” modela ne budu toliko zakinuti. Uz sve spomenute poboljšane performanse, do 50% bržeg grafičkog procesiranja i 15% ubrzanja procesorske snage, a sve uz višu energetsku efikasnost, stvarno bi bila šteta ne iskoristiti prvi sedam-nanometarski mobilni chipset na svijetu. Višak A11 chipova sigurno će naći svoje mjesto u budućim Homepodovima ili nekakvom ekonomičnom iPadu za školstvo.

iPhone X
Appleov A12 mobilni mikroprocesor pravo je tehnološko čudo

iPhone Xr ponovni je polu-pokušaj stvaranja pristupačnijeg mobitela. Početna cijena ovoga modela je 749$. Ne vjerujem da će biti taj koji će pomiriti svijet s nemogućnošću posjedovanja iOS uređaja najnovije generacije. Ovim danom smo izgubili i iPhone SE, voljeni model koji bi i dalje trebao imati svoje mjesto - ne samo zbog pristupačne cijene, već i zbog pogođene veličine ekrana. Ne vole svi velik i glomazan ekran. Appleov iPhone SE bila je zadnja nada ljubiteljima 4” ekrana. Sada je i ona zgažena, a ti korisnici će se morati okrenuti konkurenciji ili za sličnu cijenu uzeti iPhone 7. Iz iskustva znam da to neće pasati korisnicima SE-a jer im je ekran veći od SE-a jednostavno prevelik.

Prodajna točka na koju Apple cilja kod iPhone Xr modela su, po prvi put, različite boje aluminijskih modela. Moram priznati da me žuta s crnom prednjicom jako veseli. Plava mi je također zapela za oko, no tišti me nedostatak zelene. Mislim da bi lijepo pasala uz novi komplement boja. Možda dogodine. Niža cijena Xr modela ponajviše je zasluga novog LCD ekrana - “Liquid Retina” kako Apple kaže. KOd "Liquid Retina" ekrana su uspjeli ugurati piksele sve do ruba stakla tako da sliči na svoju skuplju OLED braću. Iako je to, izolirano gledano, hvalevrijedan potez, ne podržavam ga; prošlogodišnjim preskakanjem modela 9 i imenovanjem novog modela skokom na "X", promoviralo se da je iPhone X model budućnosti. Tada je X model predstavio novi izgled ekrana, novi izgled kamere i ekran kojemu je crna zaista crna. Ovim potezom negirali su svoju tvrdnju stavljajući ekran koja je uvijek bila perjanica “brojčanih” modela i time obezvrijedili marketing iza imena X. Pandan ovom potezu je uporno neizostavljanje tvrdih diskova u suvremenim iMac računalima. Pobogu, prijeđite na SSD. Možemo slobodno spomenuti i dotrajali ekran na MacBook Airu koji je odavno trebao biti Retina, pa hajde makar i IPS display. Apple očito voli vizionirati budućnost, a držati se prahistorijskih dijelova kako bi ipak i zaradio koji dolar.

iPhone X
iPhone Xr je ekonomični iPhone X i nudi se u šest boja

Kad smo kod budućnosti, izostavljen je PROŠLOGODIŠNJI novitet AirPower i AirPods s bežičnim punjenem. Ne vidim razloga zašto je ovaj proizvod zapeo u vremenu, ali vrijeme je da se oglase. Vrlo je čudno da nije ovom prilikom izašao na tržište. Očigledno je da su se prevarili oko svoje tvrdnje da će istovremeno moći puniti tri uređaja, pa se sada prave glupi i šute. E Apple, Apple...

iPhone X
A gdje je nestao Apple AirPower?

Kao mali desert na kraju stigla je i novost oko softvera Homepoda. Odkad ga imam, nije mi jasno zašto ne mogu direktno s njega obaviti poziv. Do sada se poziv trebao prebaciti s iPhonea nakon što je započet, a sada će se moći narediti Siri da obavi poziv direktno. Mala stvar koja me na kraju prezentacije obradovala. Ažuriranje novog softvera moći ćete obaviti 17. rujna za iOS i watchOS uređaje, a macOS Mojave očekujte 24. ovog mjeseca.

Do čitanja!

 

Komentari  

drazenp1706
13-09-2018 | 18:02
Treba dodati i ovo: https://www.bug.hr/mobiteli/top-5-najodvratnijih-detalja-koje-je-apple-zaboravio-objaviti-predstavljajuci-5854
Citiraj
Riba
+1 13-09-2018 | 18:47
*najodvratnijih * detalja? Ozbiljno? Kakav clickbait naslov.
Citiraj
dpasaric
+1 13-09-2018 | 19:53
Komercijalni mediji se pretvaraju hrpu gnojiva.
Citiraj
stefanjos
13-09-2018 | 21:46
Ovaj linkan članak je jedno veliko govno :)
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 22:24
Zbog čega bi bio g...o? Zar nisu mogli u kutiju barem staviti adapter za slušalice, a ne da zarađuju dodatno. Ne pljujem po Appleu, no nikada neću zaboraviti svoj prvi iMac G3, dolazio je sa, pazi sad, PREKRATKIM kabelom od miša, tako da si morao prvo uštekati tipkovnicu u računalo, a miša u USB port na tipkovnici. Miš u računalo nikako, kabel je bio jednostavno PREKRATAK. Znači štedjeli su na desetak cm žice! Uvijek negdje zakinu, uz iPad primjerice ne idu slušalice te na iPadu ne postoji original aplikacija Kalkulator. Ne volim kad mi to rade...
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 22:33
Osobno mi adapter za slušalice ne treba, jer ne slušam glazbu u pokretu, ali zašto zakidati one kojima to pričinjava zadovoljstvo. Pa stavi ljudima taj adapter u kutiju, nek' uživaju odmah kad kupe i raspakiraju svoj novi uređaj.

Zašto ukidaju prvi X? Neka ga ostave i rasprodaju po nižoj cijeni, evo, možda bih ga i ja prvi kupio za kakvu razumnu cifru.

Brzi punjač, pa stavi ga u kutiju, neka korisnici osjete pogodnosti brzog punjenja. Ovo mi sve više nalikuje na ove nove igre, kupiš pošteno original igru (primjer na PS4; jer ga imamo kod kuće), e onda daj, 30 kn dodatni auti, pa 60 kn dodatne staze, pa 15 kn neka nova prvenstva, pa kad je dosta plaćanja? Ne dam!!!
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 22:41
Možda za koju godinu otkantam sve, i iPhone i iPad i računalo i napravim migraciju na jedan ovakav Xs Max iPhone. Na početku sam migracije nekih dokumenata i prilagođavanja/ traženja načina da mi na iUređajima sve proradi kako treba, i kad to bude gotovo, to će biti to. Jer ovo je stvarno zvijer! Moćna!
Citiraj
dpasaric
+1 14-09-2018 | 08:29
@Dražen - Apple je postao škrta kompanija, nisu uvijek bili takvi, ne branim ih u ovome što sada rade, dapače, mislim da je bezobrazno prodati prijenosnik od 30.000 kn i ne priložiti unutra barem jedan USB adapter u periodu dok se svijet još nije adaptirao na novi standard.

No, moram te ispraviti oko kabela za miš - uopće nije poanta u uštedi na kabelu, nisu na tome štedjeli, nego je to stvar njihove brige za dizajn i upotrebljivost. Predug kabel, ako se miš spaja na tipkovnicu, grozno izgleda i često je nepraktičan jer smeta i ružno se savija. U tome ih potpuno razumijem i to je bio jedini razlog zašto je miš bio takav. Kada bi kupio taj miš zasebno, kao dodatan, uvijek je dolazio s dugim kabelom. To je Appleova filozofija.
Citiraj
drazenp1706
14-09-2018 | 08:37
Kasnije su počeli davati normalne miševe, mislim da su išli oni prozirni optički Pro Mouse, ali tek pojavom G4 računala. Ti su bili nepoderivi!
Citiraj
Anonimac
14-09-2018 | 09:55
Apple ima ugovore o licenciranju Litening standarda, zato ih jos uvijek ne mijenja za USB-C. Treba ostaviti nešto tržišta i 3rd party proizvodacima.
Nema smisla da proizvode racunala, smartphone i svu mogucu periferiju za njih. Opekli su se vec na printerima. Ljudi bi svasta, a nemaju para...

Sto se tice misa najmanji problem je kraci kabel, zbog dizajna su uvijek zrtvovali ergonomiju i moje zapesce. Zato sam i kupio MX Master.
Citiraj
zok
14-09-2018 | 10:22
Istina Dražen, Apple se sve više pretvara u VW u elektronici. Sve smo skuplji i skuplji a kako smo skuplji ujedno smo i škrtaviji. Alan Ford ali na žalost u zbilji. Čak su jedini koji daju godinu dana garancije dok svi proizvođači mobitela daju 2 godine uz mogućnost produljenog jamstva.
Citiraj
drazenp1706
14-09-2018 | 10:31
Ah, godinu dana garancije je kod njih standard. Ali uređaji im dugo traju i izdržljivi su + softverska podrška na nivou. Supruga ima novi Samsung A6, to su ažuriranja svaki dan, ali svaki dan neki update. Užas!
Citiraj
drazenp1706
14-09-2018 | 10:39
Nego, vratimo se na temu. Mene se najviše dojmio XsMax, to je ustvari phablet, on bi uredno mogao zamijeniti iPad mini, još da mu u budućnosti dodaju mogućnost Apple pencila to bi tada bio ultimativni prijenosni uređaj. Nekako sam se zapalio za baš taj model.
Citiraj
dpasaric
14-09-2018 | 14:54
Meni je sve preko veličine starog SE modela preveliko i baš mi je žao što su ga ukinili. Možda ga sada budem mogao dobaviti polovnog po nekoj cijeni za obične smrtnike. Baš su mogli zadržati jedan totalno low-end telefon, ono za siromašne, kao što je nekada bio iPhone 5c. Dan danas ga koristim i odličan mi je.
Citiraj
drazenp1706
14-09-2018 | 16:49
Koristim SE i prezadovoljan sam, imam i iPad 6, no kad bi imao Xs Max on bi mi zamijenio obadvoje. A SE je praktički nov, star svega 3 mjeseca, uzet u novom ciklusu pretplate. Derem ga dok ide...
Citiraj
Kloba
15-09-2018 | 12:25
Općenito me je prošlo to iPhone ludilo, svake dvije godine novi uređaj iako mi realno ne treba. Apple watch 4. generacije postaje OK i sada počinje pravo predstavljanje noviteta svake godine na njemu. Mada, što se EKG-a tiče, evo tekst sa BUG-a o liječniku koji je opisao svoj osvrt na Apple watch EKG mode:
https://www.bug.hr/pametni-satovi/lijecnik-pojasnio-ekg-funkciju-novog-apple-watcha-5875
Citiraj
dpasaric
15-09-2018 | 16:59
Mislim da nitko i ne bi koristio Apple Watch kao ozbiljan EKG uređaj, to je domena liječnika i profesionalnih uređaja, ali da može poslužiti kao rano upozorenje da možda nešto nije u redu i da treba posjetiti liječnika - to da, pa ga tako i treba gledati.
Citiraj
Vanjuška
16-09-2018 | 13:10
drazenp1706 je rekao:
Zbog čega bi bio g...o? Zar nisu mogli u kutiju barem staviti adapter za slušalice, a ne da zarađuju dodatno.


Slažem se da su mogli još jednu godinu ostaviti adapter, no ako se ne varam, adapter je dolazio sa 7micom, a zatim sa 8icom i Xom. Dvije godine su ga davali besplatno, očito su zaključili da je dosta.

Drugo, slušalice su ti u kutiji, koje se utaknu na lighting, dakle, ništa u biti ne gubiš osim ako koristiš neke lijeve.


Citat:
iMac G3, dolazio je sa, pazi sad, PREKRATKIM kabelom od miša
Nisi u pravu. To je tako oduvijek bilo zamišljeno, miš ide u tipkovnicu, kabel mu je kratak i ne smeta - uvijek sam pizdio na third party miševe sa 2m kabla koji su smetali i gužvali se i nije mi bilo jasno za PCjaši već jednom ne počnu stavljati konektor na tipkovnice da olakšaju to sranje.
Miš s predugim kablom je jednostavno pizdarija :D

Citat:
na iPadu ne postoji original aplikacija Kalkulator
Zašto bi bila, zaključili su da ne znaju kako je prilagoditi veličini ekrana pa su to ostavili third party devsima. I to je ok...

Za brži punjač se slažem, to je svinjarija.
Citiraj
Robert_84
16-09-2018 | 13:43
te cijene i novotarije Applea su smijesne,
no nitko nije dosad spomenuo ono sto se meni cini vaznim faktorom kod Applea, a to je sigurnost podataka..., tu ulazu dosta.
Iako im se svasta prebacuje, u dosta firmi ih koriste radi zastite podataka
ne znam sa cime bi mogao ovo poredit, al no isto tako netko moze reci da nije vozio auto dok ne kupi A8 ili BMW 7..... no uvijek nove.... tako je i sa obvim uredajima... samo sto si ipak netko moze priustit mob od 1000€.

Doduse ni Samsung ne bi bio bas jeftin da Samsung ne subfinancira uredaje... gdje mu onda polove cijenu.... Apple to jednostavno ne radi... vec zele imat cistu zaradu. Slicna je situacija i sa Nintendom i njihovim konzolama. Recimo novi Switch je hardwarski snazan kao prosijecan smartphone..... a kosta kao ps4 ili XboxOne..... a o tome koliko dodataka za konzolu treba i raznih kontrolera.... tada ulazi u cijenovni rang i dobrog PCa..... a sa druge strane imaju 3DS dosta slicnu konzolu.... gdje opet guraju i nju.... pa tko voli nek izvoli...
Citiraj
dpasaric
16-09-2018 | 15:59
@Robert - Pričati o sigurnosti i privatnosti podataka nije uzbudljivo niti je to nešto što se vidi. Običnim korisnicima je to gotovo pa nebitno (svega je par ljudi koji znam da zaista brinu o tome na osobnoj razini), ali da, zato je to tvrtkama presudno, pogotovo većim. To je ogromno tržište. No, Apple je i sam kriv što o tom dijelu ne priča više na keynotima, možda bi tako i mnogi osobni korisnici počeli razmišljati o tom dijelu.

Usporedba s dosadnim njemačkim tenkovima nije baš prikladna, ali razumijem što si želio reći. :) Ekipa kojoj novac nije problem ne razmišlja previše, malo tko od njih će kupiti jefitniji Android "jer je fleksibilniji i može ga modificirati za razliku od zatvorenog iOS ekosustava". Briga njih za to. Androide kupuju mladi radi eksperimentiran ja, ilegalnih instalacija i slično - i oni koji zapravo žele iPhone, ali nemaju para za jednog. > ;-)
Citiraj
Anonimac
+1 17-09-2018 | 17:17
Pozdrav svima!
Samo da kratko komentiram Apple Watch S4 i njegovu funkciju EKG-a sa stanovišta liječnika. Dakle, nije smisao smartwatsha da ti postavi dijagnozu infarkta miokarda. Niti blokove lijeve ili desne grane, hipertrofiju lijeve klijetke i sl. Radi se o pretpostavljam samo 1. standardnom odvodu (desna-lijeva ruka), iako je za ritam bolji 2. standardni. Ali kako su i sami rekli, sa sigurnošću može prepoznati fibrilaciju atrija a to je relativno česta srčana aritmija koja je značajan čimbenik rizika za moždani udar ali i druge kardioembolijsk e incidentne.
Mnogima od nas ponekad "preskače" srce zar ne? Uglavnom su to "ekstrasistole" koje nisu tako opasne. E pa ponekad se radi o fibrilaciji atrija, paroksizmalnoj ako dolazi naglo i prolazi (takva je pogotovo opasna) ili permanentnoj (perzistentnoj, stalnoj, kako hoćete) koja je isto tako opasna...isto Apple Watch S4 može vjeojratno vidjeti i već spomenute ES i slične poremećaje ritma.
Što se tiče uređaja koji mogu postaviti dijagnozu drugih poremećaja, vjerujte, ne postoji niti jedan EKG bez obzira na broj odvoda (12 kanala je danas standard) koji sam sa sigurnošću postavlja dijagnozu (uglavnom moderniji uređaju gore na nalazu sami odprintaju "svoje mišljenje", odnosno upozorenje na moguće poremećaje) već je potrebno zannje i iskustvo.
Meni osobno bilo bi jako drago imati uređaj i s jednim standardnim odvodom koji mogu express pogledati...da mirno zaspim navečer kada se okrenem na lijevo pa hertz počne preskakati...
Citiraj
smayoo
+1 17-09-2018 | 18:05
Ja smatram da je situacija tehnološki zrela da Apple ponudi desktop dock za svoje flagship mobitele. Dakle, najjači iPhone je procesorom i memorijom jači od Macbooka, zar ne? Ono što trebamo je - fuzija iOS/macOS i dodatni komad hardvera. Možda samo dock s priključcima za napajanje, HDMI i USB, a možda stolni monitor od 24 ili 27", s ugrađenim USB hubom (možda i ethernet i thunderbolt portovima) i slotom za uštekati iPhone bočno ili ispod, u stopu, ili tako nešto.
Kad uštekaš iPhone u dock, na njemu i dalje imaš iOS touch zaslon i aplikacije, a na monitoru imaš klasični miš+tipkovnica desktop macOS korisnički interface s osnovnim office aplikacijama i desktop GUI-jima za Safari, Mail, Messages itd.
Ako te netko nazove, prikaz poziva ostaje na zaslonu mobitela, možeš pričati handsfree (zvučnik-mikrof on na monitoru) ili preko bluetooth slušalice, ili preko žičane slušalice, ili, ako baš nema druge, odštekaš privremeno iPHone iz docka. Kad ga vratiš natrag, desktop okruženje ti je kakvo si ostavio.
Citiraj
Anonimac
18-09-2018 | 10:45
Koristio i Apple računalo (Macbook) i Iphone 4. U počecima je Apple jeo malu djecu s Iphone uređajima. Više to nije slučaj i Samsung ga je stigao i prestigao (neću spominjati ostalu konkurenciju) Priče o stabilnosti IOS-a u odnosu na Android su suvišne. Razlike su smiješno male, ako ih uopće ima. Imam Galaxy S7 već skoro 3 godine i mobitel radi bez greške. Brz i stabilan, nikad zamrznuo ili pokazao bilo kakvo drugo nebulozno ponašanje i nakon najnovijeg updatea (Oreo). Većina korisnika nisu power tweakeri niti ih zanimaju neke dublje opcije i veće mogućnosti prilagodbe Androida u odnosu na IOS. Činjenica je da za manje novca dobiju dobar mobitel s približno jednako dobrim operativnim sustavom (po nekima boljim - stvar ukusa).

Nažalost po odlasku Jobsa kompanija je izgubila ono nešto. Nije to više to, žive na staroj slavi i cijede to što mogu dok ide.

Početkom 90-ih Sony je bio kralj za televizore, njihovi trinitron modeli su bili top of the pops, Samsung je bio smiješni plastični poluproizvod od TV-a, a tek LG? Sada su navedene dvije kompanije proizvođači najjačih televizora.

BTW Sjeća li se tko JVC-a i njihovih videorekordera?

Samo mijena stalna jest...
Citiraj
smayoo
18-09-2018 | 14:50
Na dnevnoj bazi susrećem korisnike Android telefona koji mi (ničimi izazvani! - mene osobno uopće te usporedbe ne zanimaju) pričaju ovakve slične priče. Obično ih zamolim da probam malo kako radi njihov telefon. Tipično se radi o flagship Samsung modelima. Nisam još nijedan probao na kojem obični touch radi pouzdano. Ono - pikneš prstom na to mjesto i on uhvati i odradi. Odmah, od prve, svaki put. Na 10 pokušaja oni najbolji zajebu dvaput. Ne znam zašto je to tako jebeno teško postići, ali, osim iPhonea, još nijedan telefon nisam probao da tako radi. A nisam nikakav posebni iPhone fan. Štoviše, tvrdim da u nekim stvarima još uvijek nije iPhone sustigao Sony Ericsson P1 i Symbian od prije 10 godina.

Slično, zapravo, kao što svako toliko slušam od nekih ljudi kako Windowsi nisu uopće loš OS i kako su davno prošli ti problemi, a novi windowsi su med i mlijeko. :)

Ali, s jednim se slažem - svaka roba ima svog kupca. Tko voli Android - neka uživa u Androidu. :)
Citiraj
smayoo
18-09-2018 | 14:55
Anonimac je rekao:
Početkom 90-ih Sony je bio kralj za televizore, njihovi trinitron modeli su bili top of the pops, Samsung je bio smiješni plastični poluproizvod od TV-a, a tek LG? Sada su navedene dvije kompanije proizvođači najjačih televizora.


Ja imam Samsung TV iz 1986. godine. Ne samo da nije "smiješan plastični poluproizvod", nego je 10 godina stariji od Sony Trinitrona kojeg smo nekad davno imali, koji je krepao nakon nekih 7-8 godina, a čiča Samsung iz 1986 i dalje radi, dakle nadživio ga je za još jedno 15.

Ali percepcija kupaca uvijek kasni brutalno. Osamdesetih su tu kod nas pojam kvalitetnog TV-a ljudima bili Grunding i Telefunken, a Sony je bio japansko smeće. A to "japansko smeće" iz 80ih je već tada bilo kilometar bolje od svih Grundinga, Telefunkena, Philipsa itd. A u devedesetima je već lagano tonulo, dok su kod nas ljudi napaljeno štedjeli da si kupe Trinitron. :D
Citiraj
Yonkis
19-09-2018 | 09:26
Nekako imam osjećaj da su se prije 30 godina stvari radile da traju i služe, naravno, bili su to malo skuplji modeli zbog internih djelova koji su bili kvalitetniji od onih puno pristupačnijih narodu. Želim reći da je tako i danas ali se vijek trajanja (pouzdanosti) jako smanjila, sve je nekako planned obsolescence :(
Citiraj
Kloba
21-09-2018 | 06:57
Evo link na vlog prosječnog Apple korisnika koji prvi puta nije oduševljen Keynoteom.
https://www.youtube.com/watch?v=cCheVbD6oCI&t=1s
Moram reći da sam se našao u toj kategoriji. OK. Imamo novi telefon. Taj telefon ima 15% brži CPU od prošlog, predstavljen je u bojama (zlatna) kojw me nikada nisu oduševljavale - a cijene im rastu u nebo.
CIJENE NOVIH IPHONEA U HRVATSKOJ
MODEL/CIJENA
iPhone Xs Max 512 GB/14.567,37 kn
iPhone Xs Max 256 GB/12.588,42 kn
iPhone Xs Max 64 GB/ 11.083,16 kn
iPhone Xs 512 GB/13.641,05 kn
iPhone Xs 256 GB/11.651,58 kn
iPhone Xs 64 GB/ 10.135,79 kn
Jedino što vrijedi (po meni, naravno) izdvojiti sa ovoga Keynotea je Apple watch series 4. I to je točno kako smo neki od nas i najavljivali, trebaju pustiti bar četiri generacije van da se proizvod počne doimati onim kako ga reklamiraju.
By the way, pričao sam s nekim tipom kojemu kćer radi za Apple u Cupertinu, veli da se oni šeću sa modelima 6 unutar zgrade. Koliko je to istina, nemam pojma.
Citiraj
Yonkis
21-09-2018 | 08:04
Kloba, a sad zamisli kolike će cijene biti sljedeće godine.. idemo u 15kkn teritorij, sigurno. Definitivno iPhone postaje statusni simbol. A ne bi trebao.
Citiraj
Kloba
21-09-2018 | 08:20
Yonkis, nekako imam osjećaj da je to "Double edged sword", ako me shvaćaš. Po naški, moglo bi im se sve to obiti o glavu. Evo, zar ovo nije prvi keynote na kojem je predstavljena nova generacija iPhonea a da cijene dionica Applea nisu narasle, već su i pale za 1.5%? I ove spike sa XR kao jeftinijim mobitelom, on stoji oko 700 $, pa ostali proizvođači svoje perjanice prodaju po toj cijeni. Od Galaxya, Googlea, nadalje. Previše su se olakomili za tim parama.
Citiraj
Yonkis
21-09-2018 | 13:51
Moje mišljenje: Apple je "Here's to the crazy ones, the misfits, the rebels, the troublemakers, the round pegs in the square holes... the ones who see things differently -- they're not fond of rules...", iliti drugačiji od ostalih pa njihovi budget modeli startaju, po novome, od 749$. Neki smatraju da im je budget trebalo biti oko 600$ ali ne, oni su poznati po svojoj kvaliteti i neće se spuštati na razinu 500-600$ i da se njihov budget phone mingla i uspoređuje u tom cjenovnom rangu. A onda pak, za cca 250$ više možeš dobiti njihov "premium" phone. To što su pale dionice će oni nadnoknaditi sa prodajom, ne brini. Možda će se prodavati manje ali po skupljoj cijeni.
Citiraj
Air
21-09-2018 | 17:38
Premium u potrošnoj elektronici nije isto što i premium npr. u auto industriji. Opet naglašavam da velika većina (uvjeren sam da je to preko 90 posto) kupaca iPhonea ne kuži prednosti iPhone-a u odnosu na ostale premium mobitele - a to znači da su ga kupili samo zato što je razvikan, zato što je IN. Njima premium po kojem je iPhone drugačiji od ostalih ne znači ništa. Iz tog razloga svi oni vrlo lako mogu preći na drugu platformu a to bi za Apple bila smola u koju su se sami uvalili. Tada bi i App store automatski smanjio dobit. Sve to može vrlo brzo (cca godinu -dvije) vrtoglavo krenuti prema dole jer su im sva jaja u jednoj košari (zapostavili su sve ostalo).
Citiraj
stefanjos
21-09-2018 | 17:52
Air je rekao:
Premium u potrošnoj elektronici nije isto što i premium npr. u auto industriji. Opet naglašavam da velika većina (uvjeren sam da je to preko 90 posto) kupaca iPhonea ne kuži prednosti iPhone-a u odnosu na ostale premium mobitele - a to znači da su ga kupili samo zato što je razvikan, zato što je IN. Njima premium po kojem je iPhone drugačiji od ostalih ne znači ništa. Iz tog razloga svi oni vrlo lako mogu preći na drugu platformu a to bi za Apple bila smola u koju su se sami uvalili. Tada bi i App store automatski smanjio dobit. Sve to može vrlo brzo (cca godinu -dvije) vrtoglavo krenuti prema dole jer su im sva jaja u jednoj košari (zapostavili su sve ostalo).


Ne vjerujem da je ovako visok ovaj postotak. Začudilo me puno cura za koje se čini da su ga kupile radi statusa, ali kada ih pitam zašto baš iPhone, one odgovore zbog iOS-a (jer je jednostavniji i ne moraju brinuti za gluposti) i kamere.
Citiraj
Air
21-09-2018 | 18:22
Ja imam nešto drugačija iskustva, mnogi koje poznajem ne znaju za mnoge prednosti iPhone-a a već imaju listu stvari koje ih smataju. Dvije frendice su imale višestruke probleme sa mikrofonom, reklamiraju ga i ponovo dobiju telefon sa istim problemom. Rekord je frendica iz Slovenije je 3x mijenjala telefon (u garanciji) i opet ima problem sa mikrofonom.
Citiraj
Air
21-09-2018 | 18:42
Uzmimo da sa profulao postotak, vjerujem da ćemo se složiti da je taj postotak minimalno 50 posto. Treba uzeti u obzir cijeli svijet gdje mnogi uzimaju iPhone jer imaju dovoljno para (više nego prosječni Hrvati), a ako ne znaju cijeniti prednosti iPhone-a tada su oni "laka" roba za konkurenciju i sve se svodi na biti ili ne biti IN.
Citiraj
drazenp1706
21-09-2018 | 19:03
Imao sam iPhone 3G, 3GS, iPhone 4, trenutno imam 5s (u ladici, pospremljen), te SE kojeg aktivno koristim. Nikada, ali nikada nisam imao ni najmanjih problema sa nijednim od tih uređaja. Jedino me iznevjerio iMac, prva serija sa Intelima, otišao mu je DVD pogon, zatim i ekran. iMac G3 koji mi je bio prvi Apple proizvod radi i dan-danas kod nećakinje, imaju gore recepte za kolače?!? Ali eto, radi. Trenutno uz SE imam iPad 6, a uskoro će i novi Mini. iPhone X generacije će pričekati još koju godinu, a tada će mi on najvjerojatnije biti zamjena za sve.
Citiraj
lucija
22-09-2018 | 14:39
Robert_84 je rekao:
te cijene i novotarije Applea su smijesne,
no nitko nije dosad spomenuo ono sto se meni cini vaznim faktorom kod Applea, a to je sigurnost podataka..., tu ulazu dosta.
Iako im se svasta prebacuje, u dosta firmi ih koriste radi zastite podataka


To je istina, radim u korporaciji i svi poslovni mobiteli su iPhoneovi i na mail jedino može ići na privatan iPhone, Android nikako.
Citiraj
Sigurnosni kod
Osvježi

Komentiraj

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 18 minuta
  • konjina: Yonkis apple je objavio jer su morali kod pustanja na kinesko trziste ali da,ne objavljuju ako ne moraju
  • energyman: Upravo sam gledao video vezano za Shortcuts app koja se može povezati sa Siri. Stvarno se brutalne stvari mogu kombinirati. Mislim da je vrijeme da upgradeam iOS :D [link]
  • Yonkis: Konjina, da, zna se nakon teardowna. Kažem da Apple to ne objavljuje.
  • m_linc: Prodajem DJI Mavic Pro ako koga zanima ili mjenjam za macbook pro u rangu cijene 6000 kn - 0915805230
  • drazenp1706: Frend mi radi u američkoj ambasadi, ima iPhone 6 plus, uglavnom, ulazi tako da ga pokaže na ulazu, neki uređaj ga skenira i on ima slobodan ulaz.
  • erseticmatej: Pozz ekipa...nemojte se ljutit ak je glupo pitanje...ali eto nisam se jos susreo sa NFC-om, mislim nisam uhvatio vremena za proucavanje njega i njegovog algoritma i ostale karakteristike...al eto zanima me mozda jedno glupo pitanje...jel postoji aplikacija koja skenira recimo karticu od nekog ulaza i onda mogu slobodno prislonit mobitel da otkljucam...hvala
  • konjina: Zna se kapacitet , max model malo manje od 3200 mah, xs 2700 a xr 2800 , neznam tocno ali tu je njegdje
  • Yonkis: Jel možda želi da se ne brinemo o bateriji i kako je koristimo, kako je čuvati? Pa ipak cijeli mobitel ovisi o bateriji, Ako jednog dana na poleđinu iPhonea/iPada ugrade solarne ćelije, onda će svima biti lakše.
  • Yonkis: Zašto je Apple tako tajnovit po pitanju svojih baterija? Ne objavljuju kapacitet, pa throttlegate, "ova baterija drži sat i pol duže od "prijašnjimodel", sada u iOS 12 je ne moguće saznati što je Screen Off i kako mjeri, Zašto?
  • stefanjos: isti "problem" imam, ali to koliko je original nisam 100% siguran. vise sam uvjeren da je jako dobra kopija originala, ili su izvuceni iz kineskih modela pa preprodaju po ebayu
  • energyman: Ajde mi reci jel i na tvojem orginalu isto postoji problem da kad spremiš stanicu ime ne ostaje u onoj kućici nego je samo frekvencija. Tek kad odabereš, onda RDS normalno prikazuje ime? To me jako živcira, kako nisu mogli implementirati RT i AF.
  • stefanjos: Yonkis. Ugradjen je radio iz pola 2017. Nikome nije zabranjeno ugraditi ai. Ovo je radio od vw koji podrzava carplay a ima odmah u sebi bluetooth. Energyman da rcd330b.
  • energyman: Samo jako
  • Daddo: nego veliš, treba ubiti?
  • energyman: Been der dan det
  • energyman: Ništa :)
  • Yonkis: A što bi dobio da ih lijepo, civilizirano i pristojno zamoliš?
  • energyman: Ubiti ne bi dobio takvu ponudu da ne nazovem svaki put customer retention centar i ehbem mamu, pa mi velikodušno ponude popuste
  • Yonkis: Ha, za firmu..
  • energyman: Stigla ponuda iz Vipa za firmu. Tarifa L (180kn/mj - 40gb, 5k minuta i poruka) -> iPhone Xs 64Gb - cijena uređaja: 4299kn (ili 180kn/mj) -> iPhone Xs max 64Gb - cijena uređaja: 4799kn (ili 200kn/mj)
  • energyman: @stefanjos jel RCD330 plus ili neki drugi ?
  • Yonkis: Stefanjos, stvarno? Polo iz 2013 to ima? Wow, nisam znao.. Fantastično.. jel to puna oprema? Btw, jel netko zna kako se tumače one Screen On/Off u Battery? I jel netko složio sebi nekakav Shortcuts :)
  • stefanjos: Yonkis. Polo 2013. Ali sam ugradio novi radio koji podrzava car ply. I meni su prozori na palentu (od iza) :D
  • Yonkis: Društvo, jel mi može netko objasniti u Settings/Battery ono Screen on/off, ne razumijem te brojke?
  • energyman: Evo i cijene iPhonea u HR. iPhone Xs 64Gb 10135kn, Xs max 11083kn
  • Josip R.: Ok pronašao sam na dnu je sad u slikama. [link]
  • Josip R.: Sad se vidi u settings ali ne mogu pristuoit folderu kao prije da označim što da obriše za uvijek.
  • Josip R.: Pozz ekipa, pitanjce, u slikama više ne vidim "recently delited"?
  • Yonkis: @Stella, probaj preko iTunesa. Jesi to probala?
  • Yonkis: Koje vi to aute vozite da imate CarPlay? Moj nema ni elektronsko podizanje bočnih stakala :)
  • stefanjos: ne jos, dolazi update. sad cu i ja do auta isprobat google maps u autu :D
  • energyman: @borisone jel radi i Waze? Ako je tako kupujem odmah novi auto radio i selim na dvanajsticu.
  • Stella: Jesam. I dalje isto :/
  • Borisone: Napokon Google Maps na Apple CarPlay-u!
  • zkap: Postavke - Općenito - iPhone memorija i obriši iOS12 pa se vrati na update i skini ga ponovno.
  • Stella: S iPhonea. Kad idem na verifying update onda to izbaci, nebi mi dao da je memorija puna
  • Yonkis: Stella, radiš li update OTA (na samom iPhoneu) ili preko iTunesa? Jer i frendici na 6ici javlja neki error ali mi nije dala detalje, pa pitam.
  • CortoMaltese: Stella... provjeri storage, ako je full onda moras maknuti nešto
  • CortoMaltese: iphone 6plus...
  • CortoMaltese: kako stari stoje trenutno baterija se bolje drži, iphone 6 , baterija je na 80% maxCap
  • Stella: Meni javlja error kad ocu updateati :/
  • mario.zg: i ima li kakve razlike u trajanju baterije na ios12?
  • Daddo: hoćeš od UX, stabilnosti, autonomije ili kvalitete kamere, u svemu je znatno lošija od 5 godina starog "telefona"
  • Daddo: službena Nokia sa novim Oreom košta MPC jednako kao i SE i po specifikacijama bi morala pojesti isti, a drek je da ne može bit veći. :(
  • rusty: slažem se, samo kažem... i dalje.. to više nije telefon kako god da okreneš a pogotovo po cijeni
  • Daddo: rusty, većina su idioti i poluidioti. No to nije čudo preveliko. Yonkis, "dumb" phone sa monokromatskim ekranom je bila nokia 6210 i 6310. Uređaj sa 6" ekranom NIJE telefon.
  • Yonkis: Daddo, uvijek možeš kupiti onaj dumb phone, sa gumbićima i malim monokromatskim ekranom (makar je i to već teško naći) pa ti telefoniraj :) a doma se spoji na internet pa surfaj itd.. you catch my drift?
  • rusty: slažem se, ali 2007. telefon kao telefon je prestao postojati, tako da osim što u svom imenu ima riječ phone... to je vjerojatno za većinu danas sve osim telefona
  • Daddo: meni žao što su ubili dimenzije SE-a, jer primarna namjena telefona je - telefoniranje. :D
  • rusty: kome treba novi iphone kada ti i stari radi kao nov!. Živio iOS12 :D

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

drlovric, m@xym, marioart, nnnavi, rusty, Anonimci (1373)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.61 Seconds

Provided by iJoomla SEO