Izdavanje e-računa na Macu
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Izdavanje e-računa na Macu


06.08.2019 | 09:04
Daddo kaže:

Davore, shvaćam u potpunosti tvoju frustraciju, no ništa nije uvjetovano FINA-om. Imaš više od jednog servisa (čini mi se 5 ili 6, iskopat ću link kasnije pa ti ga ostaviti tu) preko kojeg možeš dostavljati eRačune Naručiteljima koji su obveznici javne nabave.
(


Kako trenutno stvari stoje ova gornja konstatacija nije točna. Sa stopostotnom sigurnošću mogu tvrditi kako KBC Split, Rijeka, KB Dubrava primaju isključivo e-račun preko FINA-e i ne samo kada je u pitanju javna nabava velike ili male vrijednosti, već i za izvršene usluge servisa koje idu preko narudžbenice. Kako smo u 7. mjesecu isključivo radili isporuku potrošnog materijala i servise u navedenim ustanovama jer nije bilo isporuka po natječajima, dobili smo poziv kako prihvaćaju samo e-račun od FINA-e.

zabac kaže:
Najlakse je pljuvati po tudjem poslu. Uvijek ima problema. Naravno, korisnici su nepogrijesivi?


Naravno, uvijek ima problema i kod krajnjeg korisnika. Ipak, ovaj puta bih rekao kako je veća krivnja na strani državne uprave i resornih ministarstava koji nas, barem u našem slučaju, nisu na vrijeme izvijestili tko smije, od koga i kakve račune primati. Čisto sumnjam da je neki klinički bolnički centar donio samostalnu odluku.
06.08.2019 | 09:20
ping kaže:
Daddo kaže:

Davore, shvaćam u potpunosti tvoju frustraciju, no ništa nije uvjetovano FINA-om. Imaš više od jednog servisa (čini mi se 5 ili 6, iskopat ću link kasnije pa ti ga ostaviti tu) preko kojeg možeš dostavljati eRačune Naručiteljima koji su obveznici javne nabave.
(


Kako trenutno stvari stoje ova gornja konstatacija nije točna. Sa stopostotnom sigurnošću mogu tvrditi kako KBC Split, Rijeka, KB Dubrava primaju isključivo e-račun preko FINA-e i ne samo kada je u pitanju javna nabava velike ili male vrijednosti, već i za izvršene usluge servisa koje idu preko narudžbenice. Kako smo u 7. mjesecu isključivo radili isporuku potrošnog materijala i servise u navedenim ustanovama jer nije bilo isporuka po natječajima, dobili smo poziv kako prihvaćaju samo e-račun od FINA-e.


Podebljano i podcrtano su dvije različite stvari. Svi obveznici javne nabave za primanje eRačuna koriste usluge FINA-e. Ti kao izdavatelj možeš odabrati bilo koji servis za slanje eRačuna. Ono što je problem i što buni, ne samo tebe nego i druge isporučitelje je da servisi međusobno ne koriste istu XML shemu i zato pobrojane ustanove "prihvaćaju samo eRačun od FINA-e". jer je manje zafrkancije "natjerati" isporučitelja da promijeni providera nego uskladiti sve providere sa jednim XML-om (koji se neprestano dorađuje kako se pojavljuju problemi sa ERP-ovima).
06.08.2019 | 10:05
Naravno da je bitno, Žabac. Razumijem da tebi nije bitno. Tebi se fućka odakle dolazi novac za režijske i operativne troškove, a kamoli za tvoju plaću. On je svaki mjesec tu. A u firmama koje financiraju cijeli taj sustav taj se novac mora svaki mjesec i zaraditi, i naplatiti.

Mi smo slali račune i prije 1.7. Imali smo jedan problem. I jedan poslije 1.7. Ovaj što smo imali poslije, nismo ni mogli imati prije jer nismo tom naručitelju prije imali za što slati račun.

Da radim nešto za zdravstvo i da mi ne žele primiti e-račun jer im nije po volji, ja bi predao cijelu stvar na ovrhu, pa da vidimo.
06.08.2019 | 13:34
Daddo kaže:

Podebljano i podcrtano su dvije različite stvari. Svi obveznici javne nabave za primanje eRačuna koriste usluge FINA-e. Ti kao izdavatelj možeš odabrati bilo koji servis za slanje eRačuna. Ono što je problem i što buni, ne samo tebe nego i druge isporučitelje je da servisi međusobno ne koriste istu XML shemu i zato pobrojane ustanove "prihvaćaju samo eRačun od FINA-e". jer je manje zafrkancije "natjerati" isporučitelja da promijeni providera nego uskladiti sve providere sa jednim XML-om (koji se neprestano dorađuje kako se pojavljuju problemi sa ERP-ovima).


Napisao si kako se provideri trebaju uskladiti sa XML-om. To bi onda trebao biti standard koji vrijedi za sve jednako. Kako za isporučitelje tako i za primatelje računa.

Smayoo je napisao kako bi predao cijelu stvar na ovrhu. Nažalost, u zadnjih godinu dana ova moja država me je nekoliko puta čvrgnula, koksala, nabila vritanjak i pokazala gdje mi je mjesto. Nemamo mi snage zato.
06.08.2019 | 19:04
Pa mogli ste vi svojim dobavljačima postaviti raniji rok, tko vam je to branio? Mogli ste im reći - mi nakon npr. 1.2. ili 1.3. više ne primamo papirnate račune.

Ja sam tek shvatio (toliko o javnom informiranju) negdje 15.4. da je taj zakon na snazi.
  • Air
  • Korisnik
  • 13
09.08.2019 | 07:49
Pratim ovu temu jer imam potrebu izdavanja e-računa, ali niš' ne kužim.
Nadao sam se da ću danas kada dobijem USB stick od FINA-e uspjeti posložiti mozaik. Ali uzalud.

Jutros sam dobio sam USB stick od FINA-e, pretpostavljam da je na njemu potrebni Certifikat (nju smo odabrali jer bolnicama moramo izdati račun. Od nje smo dobili Certifikat na "kriptografskom uređaju" - pretpostavljam da je to taj USB stick).

Radi se od desetak računa godišnje.

Nemamo PC računalo.

Kada sam ubacio USB stick komp ga ne vidi (10.13.6).
Prethodno sam dobio link za skidanje "Gemalto" aplikacija za PC, što meni ništa ne vrijedi.
Jutros sam bio u FINA ne bili od njih dobio upute za izdavanje e-računa preko OSX-a ali od njih nikakve pomoći.

Vidim samo da sam u nekoj "mračnoj" ulici.

Ima li netko uputu za izlazak iz mraka?

Hvala!
09.08.2019 | 09:55
To što vam kupac prima e-račune samo preko Fina servisa ne uvjetuje vas da ga koristite. Odkažite Fina-i i idite preko Moj E-račun web aplikacije. Imali su problema ali (za) sada sve funkcionira.
09.08.2019 | 10:01
zabac kaže:
Koliko znam, prolongirano je za 6 mjeseci.


Otkud ti informacija? Gledam službene izvore i ne nalazim ništa (neku odluku Vlade, uredbu, nešto slično...).
09.08.2019 | 12:09
Aha, to... Ja sam mislio da kažeš da je SADA netko odgodio za 6 mjeseci dalje.

Ja sam zaključio (istražujući malo i "povezujući točkice") da su knjigovođe i knjigovodstveni servisi bili o svemu informirani još prošle godine i svima su nuđeni seminari na temu novog načina izdavanja i primanja računa još u 2018, pa opet u siječnju i veljači 2019.

Ja sam o cijeloj stvari doznao iz reklamnog letka Hrvatske Pošte (koja također nudi tu uslugu) u travnju. Na pitanja koja sam imao, moj knjigovodstveni servis je davao evazivne odgovore. Kad sam se informirao sâm i smislio što ćemo dalje, moj KS je izrazi stav otprilike "fućka nam se, mi ćemo po starom, to se nas ne tiče". Što je razlog što ću im otkazati ugovor kad nađem neki drugi, koji nema takav odnos.

Osobno smatram da bi bilo normalno da je tok informacija išao u suprotnom smjeru (da je moj KS meni dao informaciju o promjeni, i to barem 3-6 mjeseci ranije), da ne kažem da su mogli to ponuditi kao uslugu, da sve ide preko njih (za dodatnu cijenu) i ja bih to prihvatio.

Volio bih čuti od drugih poduzetnika ovdje - kakav je odnos njihovih knjigovođa prema ovome i kakvu su podršku u tom smislu dobili?
09.08.2019 | 13:47
Mi smo od našeg bili obavješteni početkom godine, poslali su nam negdje u 5. mjesecu i neki seminar koji nismo pogledali do kraja jer je previše dug i zbunjujući.

Ono što meni nije jasno kod našeg knjigovodstvenog servisa je to da ne žele nikako drugačije unositi podatke nego ručno. Imamo više mogućnosti exporta podataka iz ERP-a ali oni ne žele nego pješke.
09.08.2019 | 17:34
vicko kaže:
Mi smo od našeg bili obavješteni početkom godine, poslali su nam negdje u 5. mjesecu i neki seminar koji nismo pogledali do kraja jer je previše dug i zbunjujući.

Ono što meni nije jasno kod našeg knjigovodstvenog servisa je to da ne žele nikako drugačije unositi podatke nego ručno. Imamo više mogućnosti exporta podataka iz ERP-a ali oni ne žele nego pješke.


Ovo unošenje ručno je meni jasno. Jednostavno, obzirom da svaki Naručitelj traži "različite" stvari u XML-u ne možeš iz ERP-a izvući format koji bez "ručne" intervencije može do Naručitelja a da ga isti prihvati "automatski" odnosno da ti kao Isporučitelj ne čekaš lovu i ne moraš za istu uslugu slati 3-4 računa dok ne pogodiš ispravan (podesiš svoj ERP za tog Naručitelja, pa ti se promijeni Naručitelj koji traži nešto drugo pa ti opet isto za drugog...).

Ako daš svom KS samo podatke, onda oni biraju servis i imaju šprance za eračun prema Naručiteljima raznim i samo tvoje podatke ubace u šprancu.
09.08.2019 | 17:50
Mi tih nekoliko e-računa mjesečno napravimo preko web aplikacije Kreiraj E-račun od tvrtke Moj E-račun. Naš KS unosi (knjiži) sve račune (oko 200 mjesečno) ručno a mogli bi dobiti jedan file (eventualno dva) mjesečno i sve riješiti u par klikova.
28.08.2019 | 12:36
Problemi nastaju kod gradova koji imaju vise ureda jer se svi vode pod istim OIB-om.
Treba od njih dobiti nekakve udentifikatore jer eracun onda cuci negdje i ne dolazi tamo kamo treba.
U Gradu Zagrebu je takvih 8 ureda za sada.
28.08.2019 | 18:55
To je problem vaše pogrešne organizacije. 1 OIB = 1 likvidatura računa. Točka.
28.08.2019 | 19:10
Ne nije, kome dolazi eracun? Ne moze u centralni sustav generalno je rarazvrstavanje komplicirano.
Treba tocno napiknuri ured kome dolazi eracun.
Nije trivijalno jer se sjlapa ugovo/narudzbenica na Grad Zagreb.
28.08.2019 | 19:27
Jedan OIB, jedan pravni subjekt, jedna likvidatura računa. Točka.
Što ste vi nešto posebno od svih drugih?
Bilo koja od velikih banaka ima stotine poslovnica pa se svejedno svi računi šalju na istu adresu. Bilo koja druga velika firma isto tako.
Ako vam je komplicirano "napiknuti ured" (ma zamisli... ), odredite nomenklaturni sustav i uputite svoje poslovne suradnike što je nužno navesti na računu za pravilno razvrstavanje. Na primjer, može se koristiti PNB uplatitelja. Možete uvesti označavanje narudžbenica i ugovora tako da se iz broja naruždbenice/ugovora vidi kojem uredu pripada.
Ima tamo dovoljno zaposlenih, neka rade svi svoj posao, kao što ti radiš svoj, umjesto da prebacuju svoj posao na dobavljače.
29.08.2019 | 12:44
Točno, ali obrada računa je distribuirana po Uredima.
"Napikavanje" rati softver, a ne čovjek. Ako krivo ode, onda to treba ručno čistiti, a kako je enorman broj računa, to traje.

Postoji ID Poslovne jedinice i Šifra poslovne jedinice. To se upiše u formu za eRačun.


slika_2019-08-29.jpg


Sve glasi na Grad Zagreb, unutarnje ustrojstvo se ne vidi prema van. Zato i je problem i rješiv je.
29.08.2019 | 13:36
U kojem je softveru ta forma koju si screenshotao?
29.08.2019 | 14:08
smayoo kaže:
U kojem je softveru ta forma koju si screenshotao?


Uputa od Fine.


Prilog/zi uputa.pdf nije/su pronađen/i

29.08.2019 | 14:14
Mislim da ne možeš priložiti PDF. Samo ZIP i JPG.
Odnosi li se ta uputa od FINA-e na ono što treba odraditi netko kod javnog naručitelja kad unosi podatke vezano za vlastitu organizaciju, ili je to uputa kako se ispunjava e-račun od strane dobavljača?
Pitam zato jer tih polja i podataka nema za unijeti kad kreiram E-račun.
29.08.2019 | 15:12
Nisam isao u dubinu. T u je link na PDF.
Te identifikatore saljemo dobavljacima.
Da li oni onda odabiru ili trebaju kreirati, ne znam.

www.fina.hr/documents/52450/166170/Koris...ac-2300-feb77cefc071
29.08.2019 | 15:36
smayoo kaže:
Mislim da ne možeš priložiti PDF. Samo ZIP i JPG.
Odnosi li se ta uputa od FINA-e na ono što treba odraditi netko kod javnog naručitelja kad unosi podatke vezano za vlastitu organizaciju, ili je to uputa kako se ispunjava e-račun od strane dobavljača?
Pitam zato jer tih polja i podataka nema za unijeti kad kreiram E-račun.


Shemu definira Naručitelj i to onda unosi u sustav. Dobavljači kod kreiranja računa navode podatke iz sheme po uputi Naručitelja.

Naravno da Naručitelji nisu imali te podatke prije 01.07.2019. niti je FINA imala XML koji je to imao podržano, niti se ITKO tome na vrijeme prilagodio (jer nitko nije znao što i kako), pa je (za)sad svima kaos. I svi još to doživljavaju kao WIP... zato i postoji mogućnost dodavanja popratnih dokumenata gdje se priloži i "sken papirnatog računa" gdje stoji recimo mjesto isporuke (koje inače nije obavezan element eRačuna).
29.08.2019 | 15:40
Žabac, dakle, to je uputa za tvoje kolegice i kolege koji te podatke trebaju unijeti u Fina-in sustav. Ne može to unositi vaš dobavljač.
29.08.2019 | 17:47
Je, a ti kad odabireš kod kreiranja eRačuna, što odabereš jer postoji više indikatora?

Vjerojatno niti ne unosi, ali odabire iz ponude.
Evo ti OIB Grada Zagreba 61817894937 i probaj izdati račun na Gradski ured za obrazovanje.

Puno gradova i opčina ima riznicu koja je jednostavnija za plačanje, mi je nemamo.

Inaće ne bi upozoriji da pošaljemo gobavljačima naputak.
To ovako izgleda:


image001.jpg
29.08.2019 | 18:38
screenshot2.jpg



Da, dobije se lista za izabrati, zato što je netko iz Grada to sve upisao u sustav. Ispričavam se, ja sam te shvatio da očekujete da izdavatelj računa to ručno upisuje.

Međutim, i dalje smatram da je neprimjereno da nemate to riješeno kako spada. Puno je poslovnih subjekata kudikamo većih od vas koji imaju centralnu likvidaturu.
29.08.2019 | 19:15
Centralna likvidatura postoji u Uredu za financije.
Ovo je samo radi kontrole racuna.
Kada dijde situacija, prvo je mi skontroliramo nakon naszora i dajemo dalje opet nekome u Uredu koji onda radi naloge po financijskim pozicijama kojih ima more u financijskom planu. Ja se s time ne oprercujem od kuda se bude platilo.
Mene jos jedino zanima, na to nemam odgovor, da li se moze ljepiti i kakav privitak?
Recimo Excel dokument koji je prilog situaciji, dnevnik, gradj. knjiga, obracunski nacrti, otpremnice.
Centralni sustav je Grad razvio i preko njega hendlamo s dokumentima, ali u njega treba od nekud dojti.

Mozda sam krivo napisao, nisam pcekivao da itko upisuje od ponuditela, vec da odabire kakosi pokazao.

Zbunjujuce je jer je investitor uvijek u glavi Grad Zagreb.
Cak su i papirnati racuni lutali jer su dolazili na Trg Stjepana Radica 1, ne nama u Ilicu.
29.08.2019 | 20:16
Postoji mogućnost dodavanja privitka uz račun. Nisam pokušao priheftati ništa osim PDFa i ne znam koliko velik privitak može najviše biti (to što sam probao imalo je manje od 1MB)
29.08.2019 | 22:06
To je dobra vijest. Sada nam (doduše rijetko) dolaze e-računi ali privitak ide papirnato.
Mora se sve još uhodati, ali se nadam kako bude za koji mjesec sva sjelo i kako se budemo lagano oslobodili silnih papira.
Natjećaji već jedno vrijeme idu digitalno ali je prokletsvo da svako malo nešto moramo printati.
Najveći je problem loša informatička pismenost.

Još jedno pitanje, privitak može biti samo jedan ili ih se može više staviti?
29.08.2019 | 22:13
Moram najprije cijeli račun kreirati i inicirati slanje prije nego dobijem opciju dodavanja privitaka pa ne mogu to sad provjeriti, ali za koji dan ću slati još računa pa onda provjerim. Ovako napamet, rekao bih da samo jedan, ali možda može biti ZIP
29.08.2019 | 22:27
Nije ništa hitno.
Ja to ne mogu provjeriti jer nama dolazi e-račun kroz sustav Centrix2 (Omega software) tako da nemam opće doticaj s rješenima Fine (naši dobivaju to prko Fine).
  • Stranica:
  • 1
  • 2
  • 3

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 27 minuta
  • drpongra75: Ajde da spusti minija i monitor na 2.500 kn, to se odmah uzima
  • smayoo: Ne da nije puno, nego je jako malo. Ali u tekstu piše samo Mini i monitor, ništa više.
  • drpongra75: Za taj komplet nije puno, ako ide i Time Capsule DVD-R vanjski miš i tipkovnica.
  • kupus: za nevjerne tome, koliko i7 mini 2012 vrijedi
  • kupus: [link]
  • Marko: @rusty Hvala!
  • rusty: @Marko - imaš PM
  • drpongra75: Ako nema na službenim Apple stranicama, probaj potražiti na [link]
  • Marko: di bi se dalo to skinuti?
  • Marko: bok svi! ima ko macos 10.7 lion instalaciju? Imam jednog bijelog imaca za osposobiti.
  • big_mac: ok hvala probat cu.
  • drlovric: Nije JB al ostali su tragovi. Restore na tvornicke postavke, d bude kao nov, pa onda vrait podatke iz backupa. I radit ce.
  • big_mac: pa sam pretpostavio da uredaj vise nije jailbreakan.
  • big_mac: Zapravo nisam uklonio jailbreak nego sam apdejtao softver na 13.5.1 i cydia i sve ostalo je nestalo.
  • big_mac: Pozdrav nakon brisanja jailbreaka sa ajfona i dalje ne mogu koristiti keks pay aplikaciju.Javlja mi da je zbog moje sigurnosti korištenje onemogućeno.Sto mi je činiti? hvala
  • Dijete: Ma znam, zapeo mi za oko skroz... gledam da li nekako mogu opravdat cijenu za “akhm” music player za novo pojacalo :) :)
  • Riba: Ja ne dam sbojeg, najdrazi mac ikada :)
  • Dijete: Ja sam na Novom Zelandu, ali da obicno ono sto kosta u hrv kosta 1000kn, kod nas kosta 1000nzd (sto je oko 4200kn) :) i, jel kupio kod od vas tog od 1000kn :)
  • kupus: cube g4? bio je oglas na njuskalu za 1000kn, ne toliko davno.
  • Dijete: Neko prodaje Cube na Nz verziji EBaya... za 1100nzd.. srecom, nemam viska para trenutno
  • Riba: ??
  • Dijete: Cube na oglasniku u susjedstvu... pocetna cijena 4500kn... :(
  • Calsam: MacBook mi ne čita više od danas Kingstone USB stick. Disk Utility isto ne prepoznaje USB Stick. Neki besplatni program za recover podataka sa sticka ili da netko to može povoljno napraviti u Rijeci, hvala :)
  • drlovric: Ki fa whaaat? :) Sta vam je to? :)
  • smayoo: Ki fa meno nisam igrao... čovječe... skoro 30 godina... :D
  • Borisone: Ajde da na Jabučnjaku doživim i ki fa meno.
  • smayoo: 1000! Ja nudim 1000! :D
  • john_st: Ja ga pokupim za 2000 :D
  • stefanjos: 3000 kn vec ga danas navecer ja pokupim :P
  • energyman: Za koliko se da prodati iPhone 11 pro 64 u super stanju, kupljen 9/2019?
  • cariblanco: Možda je i dvije minute, nisam mjerio...samo znam da mi to išlo na živce
  • songoku: Samo malo mi je cudno sto kazes ponovi nakon 5 minuta, ako se ne varam repeat alarm interval bi triba biti 2 min
  • songoku: Tako je, ako ne zelis ponovni alarm stavi nikad
  • cariblanco: ty, znači kod ponovi alarme, odaberem nikad
  • songoku: @cariblanco Settings->Notifications->Messages->Repeat Alerts
  • smayoo: piši u forum
  • cariblanco: Dobijem sms na ajfon...zvučni signal, ne pogledam pokuru i dobijem još jedan zvučni signal, nakon 5 minuta, ali za istu poruku ? dali se to može reducirati, na samo jedan zvučni signal !!!
  • stefanjos: prvi glas
  • Parangal1307: Netko čuo ili ima problem sa novim MBP 2019 da se u stand-by poziciji isključuje ?
  • JOHN: Hvala i pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Svim hrvatskim građanima, i onima koji se tako osjećaju, čestitam Dan državnosti! :)
  • zoranowsky: Očito bi mac pro s kotačićima komotno mogao u topic Automobili :)
  • dpasaric: Smayoo, bez kotačića, ne možeš za 80.000 kn očekivati i kotačiće! :)
  • cariblanco: Moguće, jer obično ga punim navečer i ostane do jutra na punjaču
  • drlovric: Ja sam to skontao da ti nauci navike pa smanji struju punjenja, da bi se sacuvala dugovjecnost baterije.
  • Riba: To imam i ja na Sonyju, prati kada drzis mobitel na punjacu tako da ga napuni na 100% neposredno prije nego ga skines sa punjaca jer nije dobro da stoji na punjacu na 100%.
  • cariblanco: Znači sad ga punim i skoro je pun, a završetak će biti rano ujutro :D
  • cariblanco: Ponekad dok punim ajfon, dobijem obavijest...završetak punjenja će biti dovršeno u 4.30. A telefon je cijelo vrijeme na punjaču ??
  • zoranowsky: Ej bok chichak!
  • smayoo: JEEEEJ! S kotačićima ili bez? ;)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

drlovric, kupus, Riba, rusty, Anonimci (317)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.86 Seconds

Provided by iJoomla SEO