Izdavanje e-računa na Macu
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Izdavanje e-računa na Macu


05.08.2019 | 21:45
Smayoo... XML je traljavo napravljen. Naručitelji nisu skoro pa do početka obveze imali uopće specificiran XML u kojem su bili definirani OBAVEZNI podaci, testna okruženja sa kojima su radili servisi su bila sklepana eto da svi provjere da li mogu slati, a ne i da li su poslani svi potrebni podaci. U tom smislu je priprema trebala biti bolja:

1. Unaprijed definirana i objašnjena sva polja XML strukture
2. XML struktura javno dostupna u stilu RFC dokumenata i definiran točno jednoznačan način dostave dokumenta u sustav eRačuna
3. Testiranje dostave sa svih i prema svim servisima.
4. Direktna komunikacija između mene kao Naručitelja i tebe kao dobavljača, gdje dogovorimo točno na primjeru XML-a što mi dostavljaš mimo "obveznih" podataka kako bi maksimalno ubrzali stvar, da moj ERP automatski ti račune "zaprimi" i upari i ti znaš da ćeš za recimo 61 dan isporučeno dobiti i plaćeno. Za to bih ti trebao dostaviti "specimen" račun, sa svim potrebnim podacima. Ali ja ga nemam, jer ne postoji XML iz točke 2.
5. Implementacija IDENTIČNE XML strukture na sve servise koji su u ponudi.

Problem je kao što žabac veli što se sve to događa ljeti, jer su manjeviše ljudi po godišnjima i onda ti svaka ta neispravnost traje dok se ispravi, jer se ispravlja i na strani ERP-ova primatelja i na strani servisa, a feedback je spor...
05.08.2019 | 22:14
Sve su to naše uobičajene bolesti: nedostatak pripreme i discipline u provođenju zakona. Svaki put kad se donese zakon s rokom stupanja na snagu, nitko ne čini ništa da se propisano dogodi u zadanom roku, nego svi čekaju zadnji čas da se počnu buniti protiv provedbe jer nas iskustvo uči da vlast gotovo uvijek odustane od ranije izglasanog roka, a nekad i od zakona u cijelosti (sjetimo se zabrane pušenja u kafićima, zabrane rada nedjeljom, razdjelnika troškova centralnog grijanja...)
05.08.2019 | 22:28
Mi nemamo sustav za ništa što u sebi nosi e predznak. eGrađani, eMatica, eOI, eRačun... you name it... sve je to sklepano da unutar "državnih tijela" ne radi kako bi trebalo, a kamoli na van...

I onda imaš dvije opcije... ili kao fizička osoba skroz se baciti u "ilegalu" i otići off the grid... ili hrabro veslati u nadi da ćeš potaknuti promjene i svojim dosađivanjem izboriti da možeš bar eOI u potpunosti koristiti na Macu, jer nije da imaš izbora NE koristiti eOI.

Kao pravna osoba... mhm.... rad s državom... mhm.
06.08.2019 | 05:53
Najlakse je pljuvati po tudjem poslu.
Uvijek ima problema.
Naravno, korisnici su nepogrijesivi?
06.08.2019 | 09:04
Daddo kaže:

Davore, shvaćam u potpunosti tvoju frustraciju, no ništa nije uvjetovano FINA-om. Imaš više od jednog servisa (čini mi se 5 ili 6, iskopat ću link kasnije pa ti ga ostaviti tu) preko kojeg možeš dostavljati eRačune Naručiteljima koji su obveznici javne nabave.
(


Kako trenutno stvari stoje ova gornja konstatacija nije točna. Sa stopostotnom sigurnošću mogu tvrditi kako KBC Split, Rijeka, KB Dubrava primaju isključivo e-račun preko FINA-e i ne samo kada je u pitanju javna nabava velike ili male vrijednosti, već i za izvršene usluge servisa koje idu preko narudžbenice. Kako smo u 7. mjesecu isključivo radili isporuku potrošnog materijala i servise u navedenim ustanovama jer nije bilo isporuka po natječajima, dobili smo poziv kako prihvaćaju samo e-račun od FINA-e.

zabac kaže:
Najlakse je pljuvati po tudjem poslu. Uvijek ima problema. Naravno, korisnici su nepogrijesivi?


Naravno, uvijek ima problema i kod krajnjeg korisnika. Ipak, ovaj puta bih rekao kako je veća krivnja na strani državne uprave i resornih ministarstava koji nas, barem u našem slučaju, nisu na vrijeme izvijestili tko smije, od koga i kakve račune primati. Čisto sumnjam da je neki klinički bolnički centar donio samostalnu odluku.
06.08.2019 | 09:20
ping kaže:
Daddo kaže:

Davore, shvaćam u potpunosti tvoju frustraciju, no ništa nije uvjetovano FINA-om. Imaš više od jednog servisa (čini mi se 5 ili 6, iskopat ću link kasnije pa ti ga ostaviti tu) preko kojeg možeš dostavljati eRačune Naručiteljima koji su obveznici javne nabave.
(


Kako trenutno stvari stoje ova gornja konstatacija nije točna. Sa stopostotnom sigurnošću mogu tvrditi kako KBC Split, Rijeka, KB Dubrava primaju isključivo e-račun preko FINA-e i ne samo kada je u pitanju javna nabava velike ili male vrijednosti, već i za izvršene usluge servisa koje idu preko narudžbenice. Kako smo u 7. mjesecu isključivo radili isporuku potrošnog materijala i servise u navedenim ustanovama jer nije bilo isporuka po natječajima, dobili smo poziv kako prihvaćaju samo e-račun od FINA-e.


Podebljano i podcrtano su dvije različite stvari. Svi obveznici javne nabave za primanje eRačuna koriste usluge FINA-e. Ti kao izdavatelj možeš odabrati bilo koji servis za slanje eRačuna. Ono što je problem i što buni, ne samo tebe nego i druge isporučitelje je da servisi međusobno ne koriste istu XML shemu i zato pobrojane ustanove "prihvaćaju samo eRačun od FINA-e". jer je manje zafrkancije "natjerati" isporučitelja da promijeni providera nego uskladiti sve providere sa jednim XML-om (koji se neprestano dorađuje kako se pojavljuju problemi sa ERP-ovima).
06.08.2019 | 09:32
Kak to da je problem iskocio 1.7. i eskalirao so kraja 7. mjeseca?
Sa li je netko pokusao slati eRacun iza nove godine?
Jasno je bilo kako javni narucitelj mora prihvatiti eRacun m, a iza1.7. je i obvezan.
Tko je javni narucitelj? Svi na proracunu, drzavne firme i lokalna samouprava i uprava, drzavna uprava. Zar su ro trebali objavljivati?
To sto su se pojavili pruzatelji usluga eRacuna i koji nisu uskladjeni, to je drugi par cipela.
Bitno da su jeftiniji od FINA-e!!
06.08.2019 | 10:05
Naravno da je bitno, Žabac. Razumijem da tebi nije bitno. Tebi se fućka odakle dolazi novac za režijske i operativne troškove, a kamoli za tvoju plaću. On je svaki mjesec tu. A u firmama koje financiraju cijeli taj sustav taj se novac mora svaki mjesec i zaraditi, i naplatiti.

Mi smo slali račune i prije 1.7. Imali smo jedan problem. I jedan poslije 1.7. Ovaj što smo imali poslije, nismo ni mogli imati prije jer nismo tom naručitelju prije imali za što slati račun.

Da radim nešto za zdravstvo i da mi ne žele primiti e-račun jer im nije po volji, ja bi predao cijelu stvar na ovrhu, pa da vidimo.
06.08.2019 | 13:34
Daddo kaže:

Podebljano i podcrtano su dvije različite stvari. Svi obveznici javne nabave za primanje eRačuna koriste usluge FINA-e. Ti kao izdavatelj možeš odabrati bilo koji servis za slanje eRačuna. Ono što je problem i što buni, ne samo tebe nego i druge isporučitelje je da servisi međusobno ne koriste istu XML shemu i zato pobrojane ustanove "prihvaćaju samo eRačun od FINA-e". jer je manje zafrkancije "natjerati" isporučitelja da promijeni providera nego uskladiti sve providere sa jednim XML-om (koji se neprestano dorađuje kako se pojavljuju problemi sa ERP-ovima).


Napisao si kako se provideri trebaju uskladiti sa XML-om. To bi onda trebao biti standard koji vrijedi za sve jednako. Kako za isporučitelje tako i za primatelje računa.

Smayoo je napisao kako bi predao cijelu stvar na ovrhu. Nažalost, u zadnjih godinu dana ova moja država me je nekoliko puta čvrgnula, koksala, nabila vritanjak i pokazala gdje mi je mjesto. Nemamo mi snage zato.
06.08.2019 | 13:49
smayoo kaže:
Naravno da je bitno, Žabac. Razumijem da tebi nije bitno. Tebi se fućka odakle dolazi novac za režijske i operativne troškove, a kamoli za tvoju plaću. On je svaki mjesec tu. A u firmama koje financiraju cijeli taj sustav taj se novac mora svaki mjesec i zaraditi, i naplatiti.

Mi smo slali račune i prije 1.7. Imali smo jedan problem. I jedan poslije 1.7. Ovaj što smo imali poslije, nismo ni mogli imati prije jer nismo tom naručitelju prije imali za što slati račun.

Da radim nešto za zdravstvo i da mi ne žele primiti e-račun jer im nije po volji, ja bi predao cijelu stvar na ovrhu, pa da vidimo.


E tu se varas. Ne fucka mi se jer nisam pizda koja ne zeli pomoci obrtnicima. Ne drzim racun vise od 1 dana ako nije potrebno (usrao u zbrajanju ili naplacuje nesto sto nije napravio). Isti ili drugi dan dobiva potpisanu situaciju za cesiju.
To je od mene, a dalje nije u mojoj domeni. Da smo dobili koji eRacun prije, valjda bi i prije shvatili gdje kod nas steka ali se to nije desilo.
Desilo se nesto jos gore, aplikacija koja je radila za "papirnate racune" ugasena je i sad se trebaju svi racuni skenirati (za sto mi nije jasna svrha) i onda idu na placanje.
Sreca u nesreci je da je placanje do 60 dana pa se bude popeglalo. Dio ljudi je na godisnjem a netko si je zamislio put tog racuna i ako nekoga nema onda racun stoji (rok je 8 dana). Naravno, ja ne mogu preko nekog kompa se logirati i prekontrolirati i "kliknuti" da je OK vec to moram iskljucivo s racunala u uredu i to ne bas sa svakog (logirati se moram uvijek).
Zato je to trebalo napraviti s recimo 1.2.2019. Kako bi se uhodali svi zajedno.
Nije samo kod nas problem i zdravstno ima problema recimo.
06.08.2019 | 19:04
Pa mogli ste vi svojim dobavljačima postaviti raniji rok, tko vam je to branio? Mogli ste im reći - mi nakon npr. 1.2. ili 1.3. više ne primamo papirnate račune.

Ja sam tek shvatio (toliko o javnom informiranju) negdje 15.4. da je taj zakon na snazi.
06.08.2019 | 19:08
Koliko znam, prolongirano je za 6 mjeseci. Ne mozemo nekog natjerati da izda eRacun. Mi ga foemalno primamo od nove godine.
Pai ovdje se provlaci ideja kako izbjeci nesto sto je neizbjezno, izdavanje eRacuna u svom poslovanju.
  • Air
  • Korisnik
  • 9
09.08.2019 | 07:49
Pratim ovu temu jer imam potrebu izdavanja e-računa, ali niš' ne kužim.
Nadao sam se da ću danas kada dobijem USB stick od FINA-e uspjeti posložiti mozaik. Ali uzalud.

Jutros sam dobio sam USB stick od FINA-e, pretpostavljam da je na njemu potrebni Certifikat (nju smo odabrali jer bolnicama moramo izdati račun. Od nje smo dobili Certifikat na "kriptografskom uređaju" - pretpostavljam da je to taj USB stick).

Radi se od desetak računa godišnje.

Nemamo PC računalo.

Kada sam ubacio USB stick komp ga ne vidi (10.13.6).
Prethodno sam dobio link za skidanje "Gemalto" aplikacija za PC, što meni ništa ne vrijedi.
Jutros sam bio u FINA ne bili od njih dobio upute za izdavanje e-računa preko OSX-a ali od njih nikakve pomoći.

Vidim samo da sam u nekoj "mračnoj" ulici.

Ima li netko uputu za izlazak iz mraka?

Hvala!
09.08.2019 | 09:55
To što vam kupac prima e-račune samo preko Fina servisa ne uvjetuje vas da ga koristite. Odkažite Fina-i i idite preko Moj E-račun web aplikacije. Imali su problema ali (za) sada sve funkcionira.
09.08.2019 | 10:01
zabac kaže:
Koliko znam, prolongirano je za 6 mjeseci.


Otkud ti informacija? Gledam službene izvore i ne nalazim ništa (neku odluku Vlade, uredbu, nešto slično...).
09.08.2019 | 11:36
E sad, znam da su moji pricali da je pocetak prihvacanja racuna bio 1.7.2018. s primjenom od nove godine. Zatim je to pomaknuto na 1.1.2019. s primjenom od 1.7.2019.
Znamda je panika bila (sad je isto).
Da li su se to moji zeljeli pripremiti, ne znam. Ja nisam na placanjima, prenosim ono sto cujem.
09.08.2019 | 12:09
Aha, to... Ja sam mislio da kažeš da je SADA netko odgodio za 6 mjeseci dalje.

Ja sam zaključio (istražujući malo i "povezujući točkice") da su knjigovođe i knjigovodstveni servisi bili o svemu informirani još prošle godine i svima su nuđeni seminari na temu novog načina izdavanja i primanja računa još u 2018, pa opet u siječnju i veljači 2019.

Ja sam o cijeloj stvari doznao iz reklamnog letka Hrvatske Pošte (koja također nudi tu uslugu) u travnju. Na pitanja koja sam imao, moj knjigovodstveni servis je davao evazivne odgovore. Kad sam se informirao sâm i smislio što ćemo dalje, moj KS je izrazi stav otprilike "fućka nam se, mi ćemo po starom, to se nas ne tiče". Što je razlog što ću im otkazati ugovor kad nađem neki drugi, koji nema takav odnos.

Osobno smatram da bi bilo normalno da je tok informacija išao u suprotnom smjeru (da je moj KS meni dao informaciju o promjeni, i to barem 3-6 mjeseci ranije), da ne kažem da su mogli to ponuditi kao uslugu, da sve ide preko njih (za dodatnu cijenu) i ja bih to prihvatio.

Volio bih čuti od drugih poduzetnika ovdje - kakav je odnos njihovih knjigovođa prema ovome i kakvu su podršku u tom smislu dobili?
09.08.2019 | 13:47
Mi smo od našeg bili obavješteni početkom godine, poslali su nam negdje u 5. mjesecu i neki seminar koji nismo pogledali do kraja jer je previše dug i zbunjujući.

Ono što meni nije jasno kod našeg knjigovodstvenog servisa je to da ne žele nikako drugačije unositi podatke nego ručno. Imamo više mogućnosti exporta podataka iz ERP-a ali oni ne žele nego pješke.
09.08.2019 | 17:34
vicko kaže:
Mi smo od našeg bili obavješteni početkom godine, poslali su nam negdje u 5. mjesecu i neki seminar koji nismo pogledali do kraja jer je previše dug i zbunjujući.

Ono što meni nije jasno kod našeg knjigovodstvenog servisa je to da ne žele nikako drugačije unositi podatke nego ručno. Imamo više mogućnosti exporta podataka iz ERP-a ali oni ne žele nego pješke.


Ovo unošenje ručno je meni jasno. Jednostavno, obzirom da svaki Naručitelj traži "različite" stvari u XML-u ne možeš iz ERP-a izvući format koji bez "ručne" intervencije može do Naručitelja a da ga isti prihvati "automatski" odnosno da ti kao Isporučitelj ne čekaš lovu i ne moraš za istu uslugu slati 3-4 računa dok ne pogodiš ispravan (podesiš svoj ERP za tog Naručitelja, pa ti se promijeni Naručitelj koji traži nešto drugo pa ti opet isto za drugog...).

Ako daš svom KS samo podatke, onda oni biraju servis i imaju šprance za eračun prema Naručiteljima raznim i samo tvoje podatke ubace u šprancu.
09.08.2019 | 17:50
Mi tih nekoliko e-računa mjesečno napravimo preko web aplikacije Kreiraj E-račun od tvrtke Moj E-račun. Naš KS unosi (knjiži) sve račune (oko 200 mjesečno) ručno a mogli bi dobiti jedan file (eventualno dva) mjesečno i sve riješiti u par klikova.
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 dana, 22 sati
  • JOHN: Upload slika preko iphone ne radi
  • zabac: Ne radi stabilno. Musicava aplikacija. Koji puta kad kliknes na sliku, ne mozes natrag.
  • JOHN: Mada se zna tu i tamo srušit nakon više listanja
  • JOHN: Na 12.3.1 radi normalno
  • m@xym: radi
  • marvin: Da li netko može provjeriti na iPhoneu da li mu radi aplikacija Njuškalo? Meni stalno vrti kružić i ne ulazi u nju.
  • abajo: iDefrag je bezveze, jer to na os x nema smisla, iPartition je odličan alat
  • zabac: Da li vrijede te aplikacije?
  • smayoo: To su one aplikacije iDefrag i iPartition koje su ljudi dali badava na download jer više ne rade na Mojave
  • Daddo: [link]
  • Daddo: kaže kernel panic nešto Coriolis Systems?
  • energyman: [link]
  • energyman: Moze li tko iz ovoga dekodirati koji kext/software mi je izazvao kernel panic i nemogucnost bootanja sustava?
  • stefanjos: tko je mene bio pitao za apple cinema display? nasao sam jedan za 2600kn pa nek se javi proyvani da proslijedim detalje
  • smayoo: :)
  • Daddo: Eid mubarak i tebi smayoo....
  • smayoo: Svima koji ga slave čestitam Kurban-bajram! :)
  • Daddo: sredstva su upravo to - sredstva. služe nekoj svrsi. Ali velim, mene ne čudi da su rekli ok evo vam i kartica. Ako je mogao I.T. što ne bi mogao Tim C.? :D
  • Riba: Sredstva plaćanja me ne fasciniraju, neovisno od koga dolaze.
  • Daddo: mislim, ako možedu kriptovalute bez kartica, a zašto ne bi jedna tvrtka sa stvarnim kapitalom napravit karticu i čitav sustav plaćanja?
  • smayoo: Zar je to neka veća glupost od raznih điđimiđi bankarskih kartica? Prozirnih, s nekakvim plutajućim ribicama, zlatnim, srebrnim, crnim... :)
  • Riba: Bože ja sam već zaboravio na tu glupost. :(
  • energyman: [link]
  • Riba: Koristis li originalni punjac? Meni na Androidu na nekim srot punjacima ne radi dobro touch screen dok se puno, mozda je do uzemljenja (?)
  • smayoo: Piši u forum
  • big_mac: ajfon 8 dok se puni otisak prsta ne otkljucava odmah nego treba cekat i ponovo stavljat prst na citat ili ne zeli otkljucat uredaj pa moram lozinku upisivat.Cim ga maknem sa punjaca sve ok radi iz prve.Ima neko slicno iskustvo?
  • zabac: BUG nije referenca. Poznato je kako ne vole Apple jer. Ih valjda ne financira. Nikad pozitivna inisu pisali, vise je bilo rezervirano. Zasto se tako ne osnose prema autima “za suplo manje se sobije brzi auto”.
  • Dijete: al ponavljam se...
  • Dijete: nadam se da novi Mac Pro, revizija 2 dolazi sa Apple Arm Cpu
  • Soffoklo: Novi Mac Pro koji još nije ni krenuo u prodaju već je zastario - [link]
  • smayoo: :D
  • Gjuroo: Ko? Hypo banka?
  • smayoo: Zanimljivo. Između redaka one hrpe PR bullshita čitam da su popušili ružan gubitak tržišta pa se sad grčevito bore protiv toga tzv. "rebrandingom" (čitaj: promijenili smo ime i ništa više i sad se nadamo da ćete to popušiti";) :)
  • ping: Filemaker se ponovno zove Claris.
  • zabac: Od sada jos je nekoliko firmi koje sakupljaju vase navike.
  • zabac: Ja sam primjerio kako keš nikad ne odbijaju. Bilo ili nebilo struje, interneta, dizela ili sunca, keš prolazi.
  • Yonkis: drlovric, zar se nismo za to borili (pod utjecajem Oluje sam)? /s
  • drlovric: Blago vama, sad cete jos lakse i brze moci trositi novce :)
  • erseticmatej: Takoder uspio preko pbz aplikacije, ali moze se direkt i iz waletta, napokon????????
  • big_mac: Uspio sam dodati preko pbz aplikacije
  • big_mac: Zasto ja i dalje imam samo opciju monese i revoult?
  • Yonkis: Evo, tko ima PBZ karticu može je dodati u ApplePay: [link]
  • smayoo: Ma šalio sam se... :)
  • zabac: Ako ne moze kupiti golo kuciste, neka kupi cijeli G5 i izvadi sve iz urtobe.
  • smayoo: Zar G5 ima visak u sebi? Zašto? Mora idealno okomito stajati? ;)
  • zabac: Kupi cijeli komp i izvadi visak.
  • smayoo: piši u forum, ili u oglasnik
  • icolada: bok, zanima me gdje se kod nas moze nabaviti kuciste od powermaca g5? planiram stavljati atx maticnu u njega
  • Daddo: ja vam uz smayine želje kojima se pridružujem želim i sretan dan hrvatskih branitelja.
  • smayoo: Svima želim sretan Dan pobjede i Domovinske zahvalnosti! :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.72 Seconds

Provided by iJoomla SEO