05.08.2019 | 18:03
dpasaric kaže:
Izgleda da je država uvjetovala da mnoga od tih tijela rade isključivo putem FINA-e i onda se događa da drugi pružatelji usluga e-računa (koji isto to trenutno rade loše, s gomilom problema i ergonomski na razini 90-tih) moraju u konačnici naš račun napravljen u njihovom sustavu slati na jedan jedinstveni FINA-in email za e-račune(!) (u što ja još uvijek ne vjerujem jer to bi bio pravi Alan Ford, ali tako su mi objasnili) i onda tamo neka teta Slavica u FINA-i ručno razvrstava tisuće i tisuće računa i šalje ih na prava mjesta?!?
Uglavnom, problem trenutno je što klijenti po par dana uopće ne dobiju naš račun, a mi u statusu samo vidimo "u stanju je zaprimanja". Hej, u 21. stoljeću da zaprimanje može trajati više od par sekundi?
Uglavnom ovo sada nema veze s nekim "boljitkom" i "računom 21. stoljeća", ovo je u praksi nazadak i još jedan reket državi.
Davore, shvaćam u potpunosti tvoju frustraciju, no ništa nije uvjetovano FINA-om. Imaš više od jednog servisa (čini mi se 5 ili 6, iskopat ću link kasnije pa ti ga ostaviti tu) preko kojeg možeš dostavljati eRačune Naručiteljima koji su obveznici javne nabave.
Zašto stvari traju koliko traju?
Prvo: Jer niti su obveznici izdavanja (dalje OI) eračuna se kvalitetno pripremili na slanje računa, niti su to napravili Naručitelji (pravovremenim uputama svojim dobavljačima).
Drugo: "mali" Izdavatelji biraju servise koji su za njih povoljniji a koji nemaju dovoljno dobro implementiranu XML shemu za slanje eRačuna. Ovo direktno za sobom povlači da takav račun "čuči" u sustavu u statusu "čeka zaprimanje" i neka Štefica(tm) iz računovodstva naručitelja mora ga ručno "odobriti" u status "zaprimljen". Zašto? Najčešće zato jer se OI prilikom izdavanja svojih računa za robe i usluge ne pozovu na sklopljeni ugovor ili narudžbenicu, odnosno istu ne navedu ispravno.
Treće: jako, jako mali se prave blesavi pa na svoje otpremnice pišu "račun-otpremnica" i takvima onda moraš za svaku isporučenu robu ili uslugu pisat mail da im to što su isporučili neće biti plaćeno tako dugo dok ne dostave eRačun, da im ta otpremnica nije i račun.
Četvrto: veliki sustavi su tromi, pa ti onda dobavljač prvih 100, 200 ili 300 računa isporuči "pogrešno" i napravi problem sebi i tebi, tebi jer mu moraš pisat jedan mail i odbit 100 računa, sebi, jer mora sve te račune kod sebe stornirati, popraviti i poslati ispravne (s drugim brojevima). A to onda "ubije" sustav razmjene. Konkretno, eto nama eRačuni se iz sustava spuštaju u ERP idući dan i automatski vežu uz ugovore ili narudžbenice, tamo gdje je to moguće. Tamo gdje nije, netko to štrika ručno, odnosno odbija račune i "ručno" šalje mail dobavljaču u kojem objašnjava zašto je račun odbijen.
Peto: Znaš i sam koja je stopa informatičke pismenosti u RH, jednako kao što nisu održane radionice za vas koji račune dostavljate, tako ih nije bilo ni za one koji ih zaprimaju... i onda i jedni i drugi učimo u hodu i "svađamo" se. Sreća pa je valuta 30, 60, 90 dana pa sve stignemo
Da je sve skupa izvedeno kako treba ja ne bih danas proveo dan radno objašnjavajući kolegama na daljinski kako će i što raditi bez da sam i sam 100% siguran da je to što radimo ispravno, a ne možemo si dopustiti da nas dobavljači čekaju ili da "gomilamo" račune.
Kad to sve skupa zaživi kako treba, zaista ćeš dobiti obavijest o svakoj promjeni statusa računa i znat ćeš točno kad će ti usluga ili roba biti plaćena... a do tad... jbg