Tomislav Ribičić 29.06.16

Sredinom devedesetih Apple se otisnuo u kratkotrajnu avanturu ulaskom na tržište igraćih konzola sa svojim Pippin projektom. Pippin nije dugo živio a presudio mu je Jobs koji je nakon povratka u Apple ukinuo program Mac klonova među koje je spadao i Pippin. Apple nije proizvodio Pippin, već je proizvodnja bila povjerena partnerima (od kojih je najveći bio Bandai). Nikad prije, a posebno kasnije nakon tog iskustva, Apple nije pokazao veći interes za industriju igara, ali svjesno ili nesvjesno pokrenuli su pravi boom industrije mobilnih igara predstavljenjem iPhonea i iPada.

Dolaskom četvrte verzije Apple TVa i pripadajuće trgovine aplikacija, Apple je opet stidljivo zakoračio u svijet igranja u dnevnoj sobi.

Jedan od izazova jest mogu li se igre prilagođene mobilnim uređajima i kontrolama prilagođenim ekranima osjetljivim na dodir uspješno prebaciti na veliki ekran? Apple je tome doskočio dodavanjem trackpada na Apple Remote i smjelo su odustali od rasporeda uobičajenog kod klasičnih igraćih kontrolera. Gotovo da jasno kažu da su igre za njih i dalje sporedna stvar kojom pristupaju sa velikim oprezom.

Istina je vjerojatno da Apple ne želi ulaziti na nemilosrdno tržište igraćih konzola kojim vladaju XBOX i Playstation, ali vidi svoje mjesto među casual igračima (na koje je ciljao i Nintendo ali bez podrške potencijalne biblioteke naslova sa Apple Storea). Kao i u slučaju Pippina, ovdje su igre samo dodatna mogućnost na uređaju koji je u prvom redu (multi)media player.

Pitanje je, dakle, može li Apple TV 4 u svom trenutnom obliku ponuditi igraći doživljaj u dnevnom boravku koji će korisnici i prihvatiti?

Osobno sam skeptičan prema Apple remoteu kao upravljaču pogodnom za igranje i gotovo nikad ne upražnjavam igranje na mobilnim uređajima. S druge strane veliki sam ljubitelj nezahtjevnih klasičnih 2D (ili pseudo 3D) pucačina, i u XBOX danima XBOX Arcade mi je bio njegov najomiljeniji dio - zato i nije čudo da mi je na Apple TV Storeu pažnju privukao Sky Force.

Sky Force se uglavnom drži već oprobanih recepata poznatih iz klasika poput Xeviousa, 1942, Sidewindera i sličnih uradaka; leteći neprijatelji se spuštaju u već utvrđenim formacijama, uz povremeno pojavljivanje statičnih ili mobilnih opasnosti na tlu. Unatoč tome Sky Force nudi nekoliko novosti koje pomažu da vas drži zainteresiranim duže vrijeme. Svaki od nivoa ima nekoliko razina težine a na svakom od njih možete osvojiti zvijezdicu za jedan od uspješno obavljenih zadataka (poput sakupljanja svih pilota na zemlji, uništavanja svih neprijatelja na levelu ili dolaska do cilja bez ijednog primljenog metka). Uz to, piloti koje spašavate povremeno imaju uz sebe "karticu" koja vam trajno daje dodatne bonuse i koje s vremenom možete sve sakupiti.

Jedan od nivoa je poseban po tome što ga je moguće završiti bez ijednog ispaljenog metka (prisilno!), ali isto tako je moguće eliminirati sve protivnike. Reći nešto više bio bi spoiler. :). Dizajn tj. pozadine nivoa su uglavnom identične sa iznimkom posljednjeg, a najvjerojatniji razlog je ograničenje na veličinu aplikacije gdje nije bilo moguće ugurati dodatne teksture. Bossovi na kraju nivoa su zato veliki, raznovrsni i naoružani do zuba.

Moj strah vezan uz Apple Remote u ovom slučaju nije bio opravdan. Trackpad je responsivan i vaša letjelica besprijekorno prati kretanje prsta. Osjetljivost je idealno pogođena. Ono što nedostaje svakom hard core ljubitelju pucačina je ručna kontrola paljbe. Sky Force je jednostavno taj dio potpuno eliminirao i kontrola paljbe uopće ne postoji već je zamijenjena autofireom. Zgodno bi bilo da se taj dio moze isključiti u slučaju da se koristi punokrvni kontroler. Specijalna oružja se aktiviraju pritiskom na trackpad gdje se igra pauzira i možete odabrati neko od specijalnih oružje koje želite aktivirati. U svakom slučaju ne vidim na koji način bi se kontrole mogle popraviti sa dostupnim remoteom.

Dok za grafičku izvedbu nema primjedbi, zvučne efekte treba posebno pohvaliti jer se savršeno uklapaju u stil igre i nisu prenepadni.

Među ostalim stvarima koje treba spomenuti, tu je očekivana "trgovina" gdje možete unaprijediti vaša oružja, kao i lokalna i globalna top lista, pa i vikend izazov u obliku beskrajnog nivoa na kojem se natječete sa ostalim igračima.

Za razliku od mnogh drugih aplikacija, kupovinom Sky Forcea na iPhoneu necete automatski dobiti i Apple TV verziju i obratno. iPhone verzija koristi "freemium" model, dok Apple TV verzija kosta 3.99 USD. Ovo donekle ima smisla jer je doživljaj na mobilnom i velikom ekranom bitno različit. Štoviše, tip igre poput Sky Force do punog izražaja dolazi tek na velikom ekranu.

Ako ste ljubitelj ovakvih igara ovo je investicija koja će vam se isplatiti. Za kraj mali teaser: nedavno je izašao i "Sky Force Reloaded" koji još nije dostupan na Apple TVu ali sa nestrpljenjem ga očekujem. :)

P.S. Evo i pomoć za one koji se i dalje pitaju što je SHMUP.

 

Komentari  

Djipi
30-06-2016 | 10:27
Potpisujem preporuku svim ljubiteljima "letiš, letiš, letiš, a dok letiš pucaš, pucaš, pucaš" igara. :)

Nisam probao Apple TV verziju, ali zato uživam u Sky Force Reloaded. Počeo sam je igrati na ajfonu, dogurao dosta daleko, a onda se zapitao kako se ponaša na iPadu Pro i to - s olovkom. Naime, zna biti gužva na ekranu pa, koji god mod upravljanja odabrao, na ajfonu si zaklanjam prstom preveliki dio ekrana i ginem jer ne vidim metak, a Slavko mi ništa ne dovikuje. Izbjegavam igranje na Prou (čisto subjektivni razlozi), ali ovo se pokazalo punim pogotkom - olovka je za ovu igru savršen kontroler. Obavezno probajte ako imate priliku. Vrijedi spomenuti i da se status igre uredno (OK, nekad malo manje uredno, ali dođe na svoje s malo kašnjenja) synca između iĐiđa, preko iClouda.

Na Steamu je trenutno ljetna rasprodaja pa nisam mogao odoliti ni Sky Force Anniversary verziji (s aktualnih 50% popusta košta 4,99€). Osim cijene privukao me prvenstveno co-op mod, ali za sad se pokazuje kao fail. Naime, drugi igrač može igrati samo preko gamepada, a gamepad (PS3) - ne radi. Odnosno kind-of radi - može se kretati, ali "A" tipka za pucanje je mapirana na PS tipku (!). Dodatni apsurd je što igranje na gamepadu po definiciji znači isključen auto-fire, bez mogućnosti uključenja. U teoriji držanje PS tipke bi trebalo imati funkciju auto-firea, ali u praksi ima samo funkciju smrzavanja kontrolera pa je sve skupa mission aborted dok to ne poprave. Ako igrate u single modu obavezno probajte upravljanje mišem, upotrebljivije je (jer je "analognije") od tipkovnice.

Dok ne proradi gamepad vraćam se na iPad Pro i olovku, a Sky Force ću proglasiti dosljednim nasljednikom dosadašnje trilogije mojih shoot'em up favorita: Deluxe Galaga i Project X na Amigi te Super Stardust HD na PS3.
Citiraj
dpasaric
30-06-2016 | 12:30
Ovo je prvi put da sam sreo konkretan razlog zašto bih poželio kupiti Apple TV! :) Izgleda odlično!
Citiraj
ping
+1 01-07-2016 | 08:24
Radi lakšeg igranja odmah sa nadogradio svoj ATV4 sa Nimbus Wireless controller
Citiraj
Korky
+1 02-07-2016 | 21:16
Yay! Radi na iP4 (Reloaded ne :( ), mada malko trza. Hvata me nostalgija - Amiga i Banshee.
Citiraj
drlovric
+1 30-07-2016 | 18:18
Ja imam Reloaded na iPhone 6 i na iPad Air. Odlicno radi na oba stroja. Rezultati se siknroniziraju, tako da malo igram na jednom malo na drugom.

Zaboli me prst jako brzo, pa onda koristim touch olovku. Puno bolje i zgodnije rjesenje :)
Citiraj
Dijete
+1 08-08-2016 | 09:41
pas mater... navukli ste me.. Raspberry pi je sad plex server, ATV je konzola i Netflix player...
Citiraj
Sigurnosni kod
Osvježi

Komentiraj

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 2 sati, 19 minuta
  • JOHN: .....ispravak,..... al neka su one ipak ograničene
  • JOHN: Da nebi bilo nesporazuma, ja obožavam određene vrste vozila, pogotovo ona koja imaju raznorazne dodatne opcije(asistencije). Pružaju određeni dodatni komfor, al neka su one ipak određene, makar se i te ponašaju dosta mušićavo u čudnim okolnostima.
  • zabac: [link]
  • Beli: [link]
  • JOHN: A o mušićavim problemima sw i hw, bolje ni ne spominjat. Danas nisu sposobni složit sw i hw za mobitel i perilicu rublja, a kamoli će za takve naprednije sustave o vozilima koja danas i bez toga na neshvatljiv način crknu nasred ceste jer je otkazao neki od senzora za rad motora.
  • JOHN: :-)
  • JOHN: I onda kad mi još netko spomene HR, mislim si da je neko tamo puko ko kokica ili je neš drugo posrijedi
  • JOHN: Ali mislim da nema potrebe braniti fanatike koji neznaju malo prikočit, nego pošto poto guraju nešto za što nisu stvoreni uvijeti
  • JOHN: A mislim da i na jubaču ima dosta ispada oko takvih vozila čiji se kreatori čude ko pura dreku. Velim, IT djeca se zaigrala. Mislim, odnosno, shvaćam tvoj stav da moraš branit svoju struku
  • JOHN: (silovanim) elementima dijelova krivina, pa o promjeni uvjeta na cestama, percipiranju loše situacije. Ta nije ti to računalna igra., da napraviš reload. Po meni za takvo nešto treba stvorit hebenu podlogu da ima smisla. Sve ostalo je prodaja magluštine i tragičnih ishoda. Što se mene tiče, slobodno otvori temu i pusti maštu na volju
  • JOHN: Nema veze kakve su ulice i signalizacija. To me čudi za tebe. Aj ti fino sjedni za malo bolji auto koji ima drugi ili treći stupanj autonom. pa mi reci koliko na banalnom primjeru koliko je ispravno očitao vertikalnu signalizaciju. Vozim trenutno jedan takav auto i znam u čemu su problemi. To je samo banalna stvar(koja može biti jako opasna), a da ne pričam o cestama/ulicama s vrlo lošim(si
  • smayoo: Gle, na vikalici mi se ne da. Ako hoćeš da ozbiljno i argumentirano pišemo o tome, možemo otvoriti temu na forumu. Ovdje ti samo mogu reći da griješiš jer gledaš na stvari iz pozicije svoje struke, a ne moje (koja je tu relevantna). Tehnički, autonomna vozila su posve izvediva (bez muke) i uopće nema veze kakve su ulice i signalizacija.
  • JOHN: Kako bi ja rekao, djeca za računalima bi se opet igrala. :-)
  • JOHN: Ja mislim da itekako ima. I upitno je zašto se ustvari snima. Projekt autonomnih vozila u HR. Dal da se smijem ili da plačem?
  • JOHN: Smayoo, kako misliš da nema nikakve veze
  • cariblanco: prvi ja, zato sam i kupio vuru da moram svaki dan na trčanje, hodanje ili bicikliranje...sad nemam izgovora da sam ljen :D
  • cariblanco: btw. da je bar prioritet za tolike građane, svi bi se rješili pretilnosti :)
  • cariblanco: da vidio sam simulaciju negdje, dobro je to zamišljeno
  • smayoo: Rotor se neće samo obnavljati, nego rekonstruirati. U planu je denivelacija da najprometniji smjer izdvoje iz njega (slično kao rotor kod CC One West)
  • smayoo: Je, pa da. To je sigurno apsolutni prioritet za jedno 750.000 Zagrepčana. Kao i fontane... :D
  • cariblanco: Mene rotor ne brine, mene zanima bajk magistrala do Slovenije ;)
  • Kloba: To je navodno jedan od prioriteta ove gradske vlasti, što se prometa u Zagrebu tiče
  • Kloba: Kada smo kod prometa, jel Zagrepčani ovdje misle da će bandić održati obećanje i obnoviti rotor?
  • smayoo: JOHN, vidim, opet razmišlja kao pravi građevinac... :D Kvaliteta kolnika, nogostupa, vertikalne i horizontalne signalizacije nema bogzna što puno veze s autonomnom vožnjom. Skoro pa bi se moglo reći da nema - ništa veze... :D
  • m@xym: a mislim da bi i ovo sa službenim vozačima bilo sranje... :D :D :D
  • m@xym: lijepa naša bi stvarno bila izazov za autonomne automobile, po zagrebu se svake godine mijenjaju smjerovi jednosmernih cesta, i preokreće promet, a kod nas u Du, svi važmiji zahvati se rade neprosredno prije ljeta, tako da su turistima GPS karte uglavnom neažurne
  • JOHN: U biti cijeli zeleni val. :-)
  • stefanjos: cak i bi da napravim usporedbu s apple watchom, ali logistika iza toga je prekomplicirana.
  • JOHN: Zamisli, da ti neki stranac bane u Klaićevu i želi se parkirat s desne strane. Tu bi uzeo stolicu i kokice pa da malo popratim taj kaos
  • JOHN: Čestitam i ja. Lijepo ime
  • JOHN: Ajd u tu krajnost nisam išao. Mislio sam više na uređenje horizontalne i vert signalizacije, nepreglednih križanja, nepropisnih oznaka radova na cesti, konstantnih građenja i milijin drugih prepreka koje nam Bandinjo postavlja.:-)
  • Dijete: Cestitke za curku!
  • cariblanco: Misliš, kako će toliko vozača službenih vozila, otjerati na cestu :D
  • JOHN: Kad tad se strane mogu okrenut, a mi šeramo info ko budale. Ako netko ikad u ovoj državi uspije realizirat projekt autonomnih vozila, izuzev autoceste, ja režem glavu.:-)
  • cariblanco: Kaj bi stvarno htio ili se zezaš ? pa nije to novi model koliko je meni poznato
  • stefanjos: taman
  • cariblanco: I još mi malo nabildaš kilometara :)
  • stefanjos: fora! posalji mi na recenziju :P
  • cariblanco: vivoactive hr ;)
  • cariblanco: Onaj koji smayoo stavlja pod noge stola :D
  • stefanjos: haha, koji?
  • cariblanco: Eo sad NATO može znati kako hodam i jel zanosim u stranu...kupio si "pametni" sat :)
  • cariblanco: Zorane, čestitke na Magdi :)
  • stefanjos: imas pravo za NATO, ta ratna industrija je dvosjekli mac, donosi jako dobre tehnologije, a svi znamo drugu ruznu stranu
  • stefanjos: pa jer je cash nazadan sam po sebi, nositi nesto sto ionako vodi kompjutorski sistem, bolje da te sve silne kompjutere i koristimo. zato je nazadno.
  • m@xym: A ovo što NATO traži, sigurno nije zbog ekonomskog napretka, nego zbgo boljeg snalaženja u slučaju rata
  • m@xym: stefanjos, zašto bi plaćanje cash-om bilo nazafno, a plaćanje karticom bilo napredno? To samo dokazuje da te u Njemačkoj nitko neće ubiti ako imaš 50 EUR-a u džepu, od napredne SAD u kojoj će te zbog 50 USD u džepu bez problema skratiti za glavu.
  • stefanjos: zasto je ovo lose? ako ce pridonijeti razvoju autnomnih vozila? uopce ne razumijem zabrinutost. i nije njemacka neko mjerilo velicanstva, oni jos uvijek sve u cashu placaju po trgovinama, toliko o naprednosti te drzave
  • JOHN: A NATO-u eventualno dati jedan koridor za prolaz, a to bi bila autocesta i točka.
  • JOHN: Neznam kakvog ste mišljenja, al ako nekog zanima kako izgleda neka uloca ili zgrada, slobodno može doći i nasnimavat ju. Neke baze podataka ipak nebi trebale biti javne. Malo mi je to too much. Hebeni sindrom busanja nečim od čega mi nemamo baš neke koristi

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li neku od Apple novosti?

Page Speed 3.81 Seconds

Provided by iJoomla SEO