Davor Pasarić 12.09.13

Apple je jučer predstavio dva nova iPhone modela: iPhone 5c i iPhone 5s. Prvi je put izvedena jasna podjela na dva ekonomska razreda ovog pametnog telefona. Je li to prvi slučaj da Apple razdvaja funkcionalno sličan hardver na skupine kupaca koje se prije svega razlikuju po ekonomskoj snazi? Iako to Apple rijetko radi, imali smo takve slučajeve u prošlosti. Najbolji primjer su luksuzni Twentieth Anniversary Macintosh (poznat kao "Spartacus") koji je 1997. godine stajao deset tisuća dolara i dizajnerska ikona - Power Mac G4 Cube koji je prvi put prikazan 2000. godine. Oba računala osim svoje specifične forme i fantastičnog dizajna nisu imala neku kritičnu tehnološku prednosti u usporedbi s jeftinijim modelima u ponudi. Povijest se sada ponovila s iPhoneom koji je u svojem najskupljem izdanju funkcionalno vrlo sličan ulaznom modelu.

iPhone 5c
Novi iPhone 5c raspoloživ je u pet sočnih boja. Za Jabučnjak biramo zeleni! ;)

Hoćemo iPhone za siromašne!

Apple zajednica već dugo priželjkuje i "navija" za jedan iPhone model u ekonomskoj klasi. Radi se o gomili korisnika koji uživaju u funkcionalnostima iPhonea, ali ipak nisu toliki entuzijasti da moraju imati apsolutno "zadnji krik" tehnologije. Njih nije briga ima li njihov iPhone skupo kućište i je li on statusni simbol. Takve korisnike zanima funkcionalnost, praktičnost i izdržljivost uređaja, a cijena im čini razliku. Do sada je Apple takvim kupcima nudio starije generacije uređaja po povoljnijim cijenama i to je bio prihvatljiv kompromis. Iako su pametni mobiteli hardver koji možda i najbrže zastarijeva, Apple se u toj igri držao bolje od konkurencije; životni vijek jednog iPhonea u smislu podrške za nove verzije operativnog sustava je do sada bio tri do četiri godine. Novom taktikom u kojoj stariji modeli više nisu u ponudi sada se korisnicima nudi jeftinija i skuplja opcija zadnje generacije uređaja. To je svakako potez koji dugoročno ide u korist kupaca. Ukratko, "stari" iPhone 5 više ne postoji u Appleovoj matrici proizvoda! Ipak, na prezentaciji je rečeno da će kod mnogih operatera u ponudi ostati stari iPhone 4s kao solucija za one žele iPhone za najmanju moguću cijenu. To ima logike jer se radi o uređaju koji je i danas vrhunskih performansi zahvaljujući još uvijek odličnom procesoru A5. Apple preporučuje da operateri nude stari iPhone 4s za 0 kuna u sklopu ugovora. No, ako ga se kupuje otključanog, cijena nije značajno jeftinija od novog modela 5c, a to će kod nas vjerojatno značiti stotinjak eura razlike. Čini se da je onda 5c logičniji izbor u smislu cijena/dobivena tehnologija. Kakav je pak odnos isplativosti u usporedbi sa skupljim 5s modelom pitanje je načina na koji se iPhone koristi. Nekome će dodatna brzina i nove opcije biti korisne, a drugima bacanje novca.

iPhone 5c
Nova iPhone generacija koristit će iOS 7 vrlo minimalističkog dizajna

Skromno odjeven atleta

No, dosta razmatranja isplativosti, pogledajmo što se krije ispod nove plastične haube iPhonea 5c! Jezgra uređaja je odličan procesor A6, a Retina ekran nam je poznat iz dosadašnje "petice" (1136 x 640 piksela uz gustoću od 326 točkica po inču). Kamera koristi senzor od 8 megapiksela s lećom od pet elemenata. Moguće je i full-HD video snimanje. Prednja FaceTime kamera podržava 720p rezoluciju, a naravno tu je i podrška za sve brze LTE mreže. No, sve u svemu, nemamo revolucionarne pomake, sve su to sitna evolucijska usavršavanja, ali vjerujem da to i nije bila namjera; ideja je bila pružiti maksimum moderne tehnologije u razumnoj klasi cijene. Apple je to uspio. No, jesmo li priželjkivali još nižu cijenu? Naravno da jesmo, pogotovo u slučaju kada uređaj nije vezan uz ugovor i određenog operatera. Zaključak je da iPhone 5c nije jeftin uređaj, ali šire gledano nije niti skup za sve ono što nudi - pogotovo kada se ne uspoređuju samo gole tehničke karakteristike već cijelo korisničko iskustvo koje nudi Appleov ekosustav. Novi iPhone 5c nudi se u pet boja i može se birati između kapaciteta od 16 ili 32 GB memorije.

iPhone 5c
Novi izgled zaštitnih ovitaka za iPhone 5c asocira na svevremenski dizajn Bauhaus škole

The siren and the ecstasy, she's the one in front of me... New gold dream!

Što onda nudi iPhone 5s u visokoj klasi kada je već dvostruko skuplji? Rekao bih ništa ključno za većinu korisnika. Prije svega tu je novi procesor A7 koji ima nevjerojatne performanse za jedan mobilni procesor i koji je prvi 64-bitni procesor u toj klasi. Da, došao je i taj dan da u džepu nosamo 64-bitni procesore, a prije desetak godina to je bio hardver koji je tražio tekuće hlađenje u kakvoj stolnoj radnoj stanici. Kada sam već to spomenuo, vrijedi reći da je procesorska snaga novog procesora A7 veća(!) od snage najskuplje Power Mac G5 radne stanice od prije sedam-osam godina!

iPhone 5s
"My precious!" - oni kojima je iPhone statusni simbol konačno su došli na svoje!

James Bond tehnologija za mase

Inovacija po kojoj će iPhone 5s ostati zapamćen je "Touch ID" senzor otisaka prstiju. Na takav način izbjegava se zaključavanje uređaja putem lozinke. To je naravno podgrijalo još uvijek svježu NSA paranoju, ali mi koji oduvijek živimo u državi u kojoj je sasvim normalno da policija uzima otiske prstiju pri izradi osobnih dokumenata to i nije neki razlog za brigu. Također, Apple jamči da je sken otiska prsta pohranjen isključivo u samom uređaju i da njemu softveri više razine nemaju pristup. Sam senzor lukavo je ugrađen u "home" tipku. Inovacija je i koprocesor pokreta M7 koji brine o obradi podataka koje generiraju akcelerometar, žiroskop i kompas. Takav sustav značajno rasterećuje centralni procesor A7 i na taj način se štedi energija. Novi iPhone 5s raspoloživ je u tri boje: srebrna, "svemirski" tamnosiva i zlatna. Kapaciteti na raspolaganju su 16, 32 i 64 GB.

iPhone 5s
Nema više upisivanja lozinke! Novi iPhone 5s prepoznaje vlasnika temeljem otiska prsta!

Kupiti ili ne?

Ako ste vlasnik iPhonea 4, 4s ili 5 nema značajnog razloga da mijenjate ionako dobar uređaj. Ako ste vlasnik originalnog iPhonea iz 2007. godine, a mnogi takvi još uredno rade (npr. moj otac ga koristi), ili nešto mlađeg 3G modela (dižem ruku!) onda je vjerojatno došlo vrijeme za unapređenje. Vlasnici iPhonea 3GS mogu još neko vrijeme ostati u međuprostoru ako ih ne ponese pionirski duh prelaska na najnoviji iOS 7 - koji na njihovom modelu više nije podržan.

 

Komentari  

Goldy
12-09-2013 | 04:33
Zakljucak je itekako realan, medjutim pitanje je kako ce se ponasati u smislu brzine iP4/S kad na njih sjedne iOS7. Ali opet vjerujem da ce i u toj kombinaciji dozivljaj biti odlican kao i do sada.
Citiraj
ico00
12-09-2013 | 08:12
Ocekivali smo jedan socijalni model a dobili dva skupa. Steta.
Potajno sam se nadao da ce predataviti nekakav 4s u plastici sa izbacenim bepotrebnim stvarima za povoljnu cijenu.
Ovo sa besplatnim 4s uz dvogodisnji ugovor mi se cini kao sci-fi. Bas sam njega htio uzeti uz dvogodisnji ugovor u vipu i tarifu 150kn i cijena mu je tricavih 3400kn.
Citiraj
smayoo
12-09-2013 | 08:50
Ugradili fingerprint scanner u home tipku koja je upravo najčešće rikavajući dio iPhonea, tako da je (a) bude skuplje zamijeniti i (b) da onemoguće prodaju zamjenskih tipaka. Vješto. B-)
Citiraj
lutherush
12-09-2013 | 08:57
Čisto me zanima dal se budu naši operateri držali preporuke ua 4s 0kn pa ugovornoj obvezi.
Citiraj
Soffoklo
12-09-2013 | 09:09
Sve ovo je samo dokaz koliki utjecaj na sve oko nas, kako na ljude, tako i na kompanije imaju mediji i tzv. analitičari.
Apple nikad nije rekao ili najavio da će predstaviti jeftini model, ali nikad. Sav taj hype pod koji sam i sam pomalo pao stvorili su mediji i analitičari.
Sad imamo umjetno izazvanu podjelu na kao jeftini/plastič ni i skupi/aluminijs ki model.
Ako pogledamo 2011. godinu ili 2012. godinu vidjet ćemo da je sve ostalo apsolutno isto što se politike cijena tiče, ali i što se ponuđenih uređaja tiče.
S je kao i uvijek bio i ostao nadogradnja prošlog ne S modela. Ovaj put je to vrlo solidna nadogradnja bez obzira na ugrađeni senzor otiska prsta.
C je ono što je izazvalo najveću pomutnju, jer su mediji kao i analitičari zaključili da će to biti jeftin model, jer je od plastike. Iako je od plastike bio i 3G i 3GS, a nisu bili niti jeftini, niti loši.
Apple je do sada uvijek ponudio novi model po staroj ili nešto većoj cijeni, prošli model bi dobio nižu cijenu za 100$ i pretprošli model s kapacitetom od 8 GB bi bio zadržan kao najjeftiniji model u ponudi.
To se desilo i sada, ali s razlikom što je Apple odlučio stari/prošli model upakirati u drugačije kućište, ovaj put plastično i obojeno koje po kvaliteti ako je vjerovati recenzijama ne zaostaje ni malo po kvaliteti izrade i upotrebe.

E sad zašto većina nas pada na te medijske priče, a mediji padaju na analitičarske i obrnuto (vrijedi za sve grane gospodarstva) i uporno pušimo njihove šuplje analize koje diktiraju svjetsku ekonomiju ostaje za neku drugu priču.
Citiraj
Anonimac
12-09-2013 | 10:26
Ja sam iskreno ostao razocaran. Prvo radi izostavljanja novih macbookova, ali i iPada. Ni spomenuti nisu.

Drugo, Appleu stvarno treba jedan jeftiniji model. Kao i Soffoklo, isto sam pao pod medije i analiticare. Ali ovog puta smatram da su u pravu. Ne sumnjam u uspjeh iP5c, ali... Ali definitivno ne vidim nikakav smisao istoga. Barem ne po cijeni od 600€. Za te novce mozes kupiti takodjer otkljucan flagship iz suparnickog tabora. Nisam ocekivao vecu dijagonalu, ali ocekujem da dogodine ponude barem dvije razlicite velicine uredjaja. Ukoliko to ne ucine, prebacujem se na Android definitivno.

Jednostavno preko svog iPhonea ne mogu citati knjige. Mislim, mogu, ali je ziva patnja. Jedan uredjaj od nekih 4,7 meni bi odlicno dosao. Ali sumnjam da ce ga Apple uskoro ponuditi. Unazad par godina imamo samo reciklazu postojeceg stanja, nista krucijalno se ne mijenja. Osim (ponovnog) uvodjenja plastike kricavih boja i presmijesnih supljicastih maskica bolesno visoke cijene (39$ za masku, heeej?).

Ukratko, Apple nastavlja musti svoj zlatni rudnik. I ocito ce to ciniti do samog kraja, do onog trenutka kad ne bude imao vise izbora nego poceti stvarno uvoditi promjene. FingerPrint senzor to definitivno nije. Ovaj Smayoo je napisao ono sto je meni palo na pamet cim sam vidio taj dio keynotea. Dio na iPhoneu koji crkava ko lud posluzio im je za fingerprint senzor. Odlicno. Jos skuplji popravak.

Iskreno, totalno sam razocaran i ostajem na iP4. Sljedece godine isti cu mijenjati. Kako stvari stoje to definitivno nece biti Apple uredjaj.

P.S.
Zna li tao kad ce otprilike predstaviti macove na Haswellu?
Citiraj
dpasaric
12-09-2013 | 11:14
@Soffoklo - jako dobar komentar si dao, a u mislim da je Apple u toj igri čak sračunato igrao na to da se ono "c" može protumačiti kao "color" i kao "cheap", pa da će taj hype o jefitnom modelu dići dosta prašine, a upravo to se i dogodilo! No, ovo što si ti sada naveo itekako stoji - Apple nikada nije rekao da će predstaviti jeftiniji model i svi modeli do sada, bili oni plastični ili ne, držali su svoju cijenu i nisu koristili "low-price-tag" kao mjeru protiv konkurencije. Ovo je tek podjela na bogate i one malo manje bogate! ;-)
Citiraj
Kloba
12-09-2013 | 11:19
dpasaric, OK tekst - samo si malo copy-paste-al s engleskih recenzija. Zadnji pasus od riječi do riječi ili MacRumors ili The Cult of Mac... U današnjem novinarstvu, tko bi ti zamjerio...
Smayoo, ovo s home tipkom me oduševilo, dobar zaključak sktoz
Citiraj
dpasaric
12-09-2013 | 11:27
@Kloba - AAAAA!!!!!!!!! :-)))))))) Potpuno si u krivu, ali hvala na komplimentu! To znači da je Jabučnjak zaista na svjetskoj razini! Thanks a lot!

Dakle, ja sam toliko umoran i neispavan zadnjih dana (radili smo PEEK&POKE izložbu u Zagrebu zbog premijere filma JOBS) da sam ovo pisao s kašnjenjem i uopće nisam stigao čitati što pišu drugi. Sve napisano je *isključivo* moj dojam nakon pogledanog Keynotea i informacija koje sam našao na samom Apple webu.

Iako nisam profesionalni novinar, prepisivanje nije moja razina niti moj stil. Uostalom, dovoljno sam dugo u svemu ovome da imam svoje mišljenje o temi. Ne znam zapravo u kojem očaju bi mi tako nešto palo na pamet kada sam Apple profesionalac godinama, a Jabučnjak vrlo brižno okopavam još i duže. Zar zaista misliš da bih ja imao potrebu prepisivati o nekoj Apple temi?! :D Da je neka PC priča u pitanju, ajde, onda bih te još i shvatio...

Također, ako si ikada slagao neki tekst, prikaz, kritiku, maturalni rad, diplomski ili tek sastavak iz hrvatskog, onda ćeš znati da je daleko lakše i brže nešto napisati sam, nego li od nekoga prepisivati, pa tuđe misli "maskirati" u svoje.
Citiraj
Kloba
12-09-2013 | 11:40
Ma nemoj se ljutit, samo se za.ebavam... :-)
Ali zaista ti je zaključak isti kao i svima, pa Mossbergu.
Ajde, pa znaš da te svako malo pohvalim, morao sam radi osjećaja neutralnosti (prividnog makar:-))
Pogledao jOBS, nije ni do koljena Pirates of the Silicon Valley, i Kutcher me živcira skidajući njegov hod. Noah Wyle ga je pet puta bolje odglumio. Tvoje mišljenje?
Citiraj
dpasaric
12-09-2013 | 13:06
I bolje ti je da se zezaš! :-) Nisam čitao Mossberga niti išta, za viked ću to sustići, ali neš' ti zaključka mudrog, pa to je sve toliko logično i očigledno, ne moraš biti vrlo duboko u ovim vodama da to zaključiš.

Za film - da, slažem se, Pirati su meni bolji film i Noah je bio bolji Jobs, ali Kutcher nije tako loš kako sam mislio. Hod je dobro skinuo, ali ga je malo prenagaslio. I dikciju je dosta dobro skinuo. Sve u svemu, išao sam pogledati film s vrlo niskim očekivanjima, a na kraju nije bilo loše. Mislim da treba pogledati oba filma za potpuniju sliku o tom vremenu, a dobro bi došli i drugi dokumentarci koji na tu temu (super je onaj koji detaljnije priča NeXT dio).
Citiraj
Kloba
12-09-2013 | 13:38
o kojem točnije pričaš dokumentarcu?
Imamo "The Cult of Mac", "Welcome to Macintosh", pa nakon smrti "One Last Thing", "Steve Jobs: iChanged the World", pa BBCjev "Steve Jobs – Billion Dollar Hippy"
Jel ima to možda još neki?
Citiraj
dpasaric
12-09-2013 | 21:11
http://www.youtube.com/watch?v=WHsHKzYOV2E

Ima! I odličan je: "Steve Jobs - Keeper of the Vision". Nije dugačak, dokumentarac od svega dvadesetak minuta, svakako vrijedi pogledati prije odlaska u kino. I super je što su to dokumentarne snimke. I tu se vidi kakav je bio zaista uživo među svojim ljudima i kada nije na pozornic. I odmah se vidi da nije bio onako cool i opak kako su ga u filmu prikazali.
Citiraj
petros
13-09-2013 | 01:07
Hvala na informacijama! Meni je dobro čuti kako misle oni koji su dugo iPhone korisnici. Ja sam zapeo u vremenu (studentski i fin. problemi) sa starom Nokijom koja je skroz obična (ali baterija traje danima) i iPod touch kojeg koristim za igre, mail i internet i dobar mi je. Da imam penez spojio bih to u jedno jednim šarenim iPhoneom 5c. Za mene bi bio super plavi ili žuti. Zanima me da li se zna kada će ti telefoni doći kod nas i da li će zbilja to biti 100$ uz ugovor?
Citiraj
drlovric
13-09-2013 | 09:20
Slazem se da je 39$ za cover je pljacka ziva. Daj jos 20-30 onda pa kupi neki sa dodatnom baterijom.

Kaze moj prijatelj: Sva sreca da maska ima rupe, posto li bi bila da ih nema :D
Citiraj
Goldy
13-09-2013 | 18:39
Jel netko mozda zna koju je verziju sigurno kupiti da radi kod nas i u EU zamljama ili mozda ima neki link gdje se to moze utvrditi?

Na Apple stranicama stoji nekoliko verzija:
(http://www.apple.com/iphone-5c/specs)

Model A1532 (GSM)*: UMTS/HSPA+/DC-H SDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13, 17, 19, 20, 25)

Model A1532 (CDMA)*: CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1700/2100, 1900, 2100 MHz); UMTS/HSPA+/DC-H SDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13, 17, 19, 20, 25)

Model A1456*: CDMA EV-DO Rev. A and Rev. B (800, 1700/2100, 1900, 2100 MHz); UMTS/HSPA+/DC-H SDPA (850, 900, 1700/2100, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 2, 3, 4, 5, 8, 13, 17, 18, 19, 20, 25, 26)

Model A1507*: UMTS/HSPA+/DC-H SDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); LTE (Bands 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20)

Model A1529*: UMTS/HSPA+/DC-H SDPA (850, 900, 1900, 2100 MHz); GSM/EDGE (850, 900, 1800, 1900 MHz); FDD-LTE (Bands 1, 2, 3, 5, 7, 8, 20); TD-LTE (Bands 38, 39, 40)

Pretpostavljam da je prva GSM za nas, ali sto su ove druge?
Citiraj
Goldy
13-09-2013 | 18:49
Evo nekog linka, vec me lovi glavobolja:

http://www.apple.com/iphone/LTE

http://support.apple.com/kb/HT3939
Citiraj
dpasaric
13-09-2013 | 23:48
Da, cover cijenu nisam komentirao, rekao bih da više zarade imaju na tom coveru nego na samom telefonu! :-) Takav ovitak vjerojatno u proizvodnji dođe ispod dolara, znači radi se o mega ekstra profitu... ali zapadnjaci kojima par desetina dolara ne znače ništa će ga kupovati jer nemaju vremena i živaca eksperimentirat i s kvalitetom third-party ovitaka. Ovaj je papren, ali barem znaju da će biti ok. Ja ga naravno ne bih nikada kupio, volim telefon "gol". Moj je pet godina bez ikakve zaštite i uopće ne izgleda pohabano.
Citiraj
Anonimac
14-09-2013 | 02:26
A koji je onda bolji 4S ili 5C???
Citiraj
Goldy
14-09-2013 | 03:19
Zavisi sto koga veseli :-)
http://www.apple.com/iphone/compare
Citiraj
Kloba
14-09-2013 | 06:01
Anonimac, pa jesi li ti gledao taj Keynote ili nisi?
U svakom slučaju bolji je iPhone 5S.
Iako i iPhone 5C ima kameru od 8 megapixela, ta je u principu identična kameri na iPhone-u 5. Model 5S ima bolju kameru, 1.5µ pixela
ƒ/2.2 aperture (parametar otvorenosti/zat vorenosti leće objektiva koji kontrolira količinu svijetla koja dopire do prijamnog elementa video kamere, točnije CCD čipa - za one koji ne znaju).
Dalje, iPhone 5C ima LED flash, isto kao i iPhone 5 ili 4S, dok su na iPhone-u 5S ugradili "True Tone" flash, koji navodno omogućava puno bolje slikanje u interijeru. I još dvije stvari koje samo model 5S ima: auto stabilizacija slike (iako su nešto slično ugradili i u 4S i 5 model, al ova je valjda bolja) i burst mode(kamera telefona navodno može ispucati 8 slika u sekundi) - znači više ne bi smjelo biti mutnih lopti slikate li objekt u pokretu.
I, što se senzora tiče - osim žiroskopa, Accelerometer-a , Proximity sensora i
Ambient light sensora, dodan je i taj peti - fingerprint senzor.
I kako onda možeš pitat koji je bolji?
Evo ti link pa se uvjeri sam:
http://www.apple.com/iphone/compare/
Citiraj
Kloba
14-09-2013 | 06:14
I da, zaboravih najbitniju stvar, iPhone 5c ima A6 čip, a 5S A7 CPU i M7 motion coprocessor...
Citiraj
lukarak
14-09-2013 | 07:23
Pitao je za 4S i 5C, a ne 5S.5C je u dlaku identican 5ici. Dvojezgreni swift vs dvojezgreni A9 i PVR 543MP3 na 266 MHz vs 543MP2 na 200 MHz.

Inace, ne radi apple to bas tako rijetko. 5C je 5Su ono sto je bio Macbook white bio MBPu 13, sto je iBook 12 bio PBu 12
Citiraj
Kloba
14-09-2013 | 08:36
Stvarno. Sorry anonimac, hvala lukarak
Citiraj
dpasaric
14-09-2013 | 09:01
@Anonimac - novi iPhone 5c je svakako bolji od starog 4s - osim možda za nekoga tko voli metalno kućište i kraći ekran, ali s druge strane, razlika u cijeni sada može biti takva da 4s bude daleko bolji izbor gledajući samo novac. I ja sam znatiželjan što će T-Com i VIP ponuditi po tom pitanju kod nas.
Citiraj
zabac
15-09-2013 | 20:38
Pa i iPod je rastavljen s jednog modela na četri modela! Mislim kako to nije novo kod Apple-a.
Citiraj
dpasaric
15-09-2013 | 21:39
iPodi su funkcionalno različiti, Shuffle, Nano, Touch i Classic, baš su razlike velike, a razlika između 5c i 5s je uglavnom šminka. Da, naravno da je 5s brži i ima još par fora, ali to ništa ne radi veliku razliku u funkcionalnosti . Dimenzije, ekran, sve bitne aplikacije i funkcije su zapravo jednake.
Citiraj
Anonimac
17-09-2013 | 18:42
Što se tiče home tipke - problem se javljao samo kod iPhonea 4 - nisam čuo ni za jedan slučaj sa 4S ili 5icom...

No još ima vremena :-)
Citiraj
anth0st
20-09-2013 | 02:17
"Kakav je pak odnos isplativosti u usporedbi sa skupljim 5s modelom pitanje je načina na koji se iPhone koristi."
"Naravno da je 5s brži i ima još par fora." " Također, Apple jamči da je sken otiska prsta pohranjen isključivo u samom uređaju i da njemu softveri više razine nemaju pristup."Sam senzor lukavo je ugrađen u "home" tipku." Vlasnici iPhonea 3GS mogu još neko vrijeme ostati u međuprostoru ako ih ne ponese pionirski duh prelaska na najnoviji iOS 7 - koji na njihovom modelu više nije podržan."Da, došao je i taj dan da u džepu nosamo 64-bitni procesore, a prije desetak godina to je bio hardver koji je tražio tekuće hlađenje u kakvoj stolnoj radnoj stanici."Zaklju čak je da iPhone 5c nije jeftin uređaj, ali šire gledano nije niti skup za sve ono što nudi - pogotovo kada se ne uspoređuju samo gole tehničke karakteristike već cijelo korisničko iskustvo koje nudi Appleov ekosustav."
Citiraj
Goldy
20-09-2013 | 05:05
Nadam se da ce uskoro netko napraviti sminkerske naljepnice koje ce blokirati rad TouchID-a :-) Istina da se isto ne mora koristiti, ali za svaki slucaj :-)
Citiraj
dpasaric
20-09-2013 | 09:42
@anth0st - to je pravi executive business brief! Hvala! :-)
Citiraj
dpasaric
23-09-2013 | 21:41
I tako... neki su predviđali katastrofalnu prodaju zbog kontroverznog fingerprint senzora na skupljem modelu i fijasko prodaje "jeftine plastičnjave" kod pristupačnijeg modela, a kao dokaz se koristio pad Apple dionica nakon predstavljanja novih modela. A što se dogodilo? Nikada bolja prodaja, 9 milijuna komada samo prvi tjedan...
Citiraj
Goldy
23-09-2013 | 22:58
Ocito da prvi dojam jako vara. Premda mi smeta EU cijena od 4500kn za iP5C, sto je bila cijena za iP4 prilikom izlaska, ali svejedno iOS7 i plasticno sarenilo nekako svakim danom djeluju sve bolje i bolje :-)
Citiraj
dpasaric
10-10-2013 | 00:22
http://www.apple.com/pr/library/2013/10/09iPhone-5s-iPhone-5c-Arrive-in-Italy-Russia-Spain-More-Than-25-Countries-on-Friday-October-25.html

Evo i službene obavijesti kada bi se novi modeli trebali pojaviti u Hrvatskoj!

"iPhone 5s and 5c will be available on Friday, October 25 in 25 Countries including Croatia and Slovenia."
Citiraj
Sigurnosni kod
Osvježi

Komentiraj

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 14 minuta
  • smayoo: Vjerojatno ti se otkačila antena od 3G/4G pa ima bitno lošiji signal nego je normalno i onda puno diže snagu transpondera
  • Smet: meni je ispao iz ruke i pao na pod i od tog momenta je počeo agresivno trošit bateriju,a zdravlje mi javlja 86%
  • smayoo: Nešto je bateriju potrošilo. Idi u settings pa vidi u reportu što je trošilo bateriju u tom razdoblju
  • Yonkis: Nema nikakve aktivnosti u tom razdoblju. Istina da ima aplikacija u pozadini (u multitasku), ali je Background App Refresh na OFF (ionako je na OFF). Manje više je sve bilo turned off.
  • smayoo: Ne baš. Jesi provjerio koje su aplikacije trošile bateriju?
  • Yonkis: 8 plus model (ne prihvaća znak “plusa”)
  • Yonkis: Jel očekivano da 25 mjeseci star 8 sa zdravljem baterije na 88%, od 21:00 - 06:30 u LowPowerModeu i Airplane modu, padne baterija sa 100% na 86%?
  • smayoo: To je jedno od 20 pitanja na koja nikad od njih nisam dobio odgovor. :)
  • erseticmatej: ekipa, jel epošta servis besplatan, mislim jasno je da imaju naknade za usluge unutar servis, a jel postoji kakva mjesecna naknada cisto za servis? :)
  • kupus: :D
  • kupus: to je on za sebe pitao, dosta mu je cekat hrvatsku tipkovnicu u Austriji
  • Kruno: Stize ono sto smo predugo cekali! !;)
  • Yonkis: “ Otvorio je pitanje na koje odgovor čekaju brojni Hrvati” - kaće bit Epl Mjuzik bit dostupan u Hrvata i zašto Ajfoni tako puno koštaju.
  • Gjuroo: Aha... vidim da je već objavljeno.
  • Gjuroo: Sam se vi smijte. Plenki je već u pregovorima: [link]
  • Yonkis: Mislim da bi za 01.04.2020 mogla niknut vijest da Apple otvara predstavništvo / Store na otoku Jabuka. Ili u Zagrebu na Jabukovcu.
  • Bertone: Jep, Apple u Varaždinu kao F1 u Bistri :D [link]
  • Zdravac: :woohoo:
  • Zdravac: Ali ne u ZG, nego u Varaždinu!
  • Zdravac: Samo se vi rugajte, za par mjeseci Apple otvara retail store u HR, kažem vam!
  • Zdravac: :)
  • Zdravac: B)
  • Bertone: @Zdravac, bum te tužio za duševne boli iz razloga što si linkao ove isprdke od HR novinarstva :)
  • smayoo: Jes, baš si je našao sugovornika na temu znanstenih istraživanja... :D
  • Zdravac: Appleov šef Tim Cook tražio susret s Plenkovićem u Davosu Pročitajte više na: [link] - 24sata.hr
  • Zdravac: Andrej i Tim u Davosu!
  • Zdravac: ?? :)
  • Zdravac: [link]
  • dpasaric: To ti je jako jeftino i dobra baza za dogradnje.
  • Zdravac: Stavio sam u oglasnik Mac mini late 2012, ako je netko zainteresiran možda...
  • drlovric: Apple Mac Pro 4,1 A1289 Xeon E5520 6GB 1TB MID 2010
  • drlovric: Koja je realna vrijednost Mac Pro 4.1? Jedan se prodajue u mom gradu za 250e. To mi se ne cini puno ko se zeli zezati s tim i nadogradjivati stroj...
  • FiFi: :-D
  • FiFi: Ako netko prodaje dva ispravna Intel Xeon X5482 procesora, zainteresiran sam
  • JOHN: On tako želi!:-)
  • Yonkis: Afterpulse: jel se smije znati razlog zašto?
  • Afterpulse: ima netko mac lap da uz kavu si jaiolbrekam ajfon hehe
  • JOHN: ihorvat, hvala na ponudi ali tražim nešto do max 1600-1700kn
  • Soffoklo: Why everyone is copying AirPods - [link]
  • ihorvat: Bit će ok cijena ak si iz ZG. 2500 bez slušalica :)
  • JOHN: Generalno tražim rabljeni zbog financija. Za prvi mobitel djetetu bio bi sasvim dovoljan i rabljeni
  • JOHN: Pa zainteresiran sam za iphone 8, samo ne za bilo koju cijenu. :-)
  • ihorvat: Bacite pogled u oglasnik, imam jednog zanimljivog bolesnika ????
  • ihorvat: John, imat ću ja možda novu osmicu zlatnu ako si zainteresiran :)
  • JOHN: Mislio sam na BigMac. Tek sam sad skužio da imamao BigMac i big_mac. Kaj se niste mogli dogovorit?:-)
  • JOHN: Big_mac poslao sam ti dodatne upite
  • JOHN: Mobitel je poželjno bijele ili one dvije varijante zlatne boje.
  • JOHN: Kupujem iphone 7 128Gb ili iphone 8 64Gb, pa ako netko razmišlja o prodaji neka mi se javi sa realnom cijenom. Mobitel mora biti u stanju 10/10
  • kupus: hvala momci! cekirat cu sve
  • Zdravac: (preko jednog drugog oglasnika)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.45 Seconds

Provided by iJoomla SEO