Davor Pasarić 12.09.18

Apple je danas predstavio tri nova iPhone modela i novi Apple Watch četvrte generacije. Da, znalo se da će ovo biti "iPhone event", ali nekako sam se pritajeno nadao da će ipak u drugom dijelu objaviti makar rutinsko ažuriranje postojećeg hardvera - ili da će nas kasnije dočekati "silent update", tj. tiho ažuriranje stolnih Macintosh računala - iMaca i Mac minija. Neslužbeno se govorilo da su spremni i novi iPad tableti nalik iPhone X hardveru, ali ništa niti od toga. Ostaje pričekati iduće događanje koje će valjda konačno biti Mac-centrično.

iPhone X
Apple Keynote je održan u Steve Jobs Theatre dvorani u novom Apple kompleksu

Ne znam imam li snage opet pisati samo o iPhoneima i zato ću reći samo ono bitno i to na telegrafski sažet način. Tri su nova modela, ovisno o tome koliko ste bogati. Imaju prilično nespretna imena: iPhone Xs, iPhone Xs Max i iPhone Xr. I da, tu je i novi sat, Apple Watch Series 4. Svi oni imaju veće ekrane i brže procesore.

Ključna novost je Appleov A12 Bionic procesor koji ima izuzetno dojmljive karakteristike: prvi procesor izrađen u 7nm tehnologiji, sadrži 6.9 milijardi tranzistora, šest procesorski jezgri, četiri GPU jezgre, osam "neuralnih" jezgri i u stanju je obraditi 5 trilijuna(!) operacija u sekundi. Uz to može adresirati 512GB memorijskog prostora. Koliko pratim razvoj mikroprocesora, čini mi se da je ovo bez konkurencije u svijetu mobilnih procesora. U biti, samo taj čudesni mikroprocesor bi bio dovoljna tema za zanimljivu prezentaciju, a mi to danas razmaženo uzmamo "zdravo za gotovo", preletimo preko brojki i karakteristika, a onda pričamo o animiranim emoji điđama.

Hardverska novost koja će razveseliti manju grupu korisnika je mogućnost korištenja dva SIM-a (Dual SIM: nano-SIM i eSIM) u jednom telefonu, tj. dva telefonska broja, npr. službeni i privatni - ili dva broja različitih operatera. Ostaje pitanje zašto Apple to implementira tek danas, 2018. godine, kada je to mogućnost koju mnogi mobiteli imaju već godinama.

iPhone X
Nova iPhone generacija donosi i neke nove boje kućišta, dobro su odabrane

No, izuzev evolucijskog procesa na koji smo već oguglali, jedinu pravu inovaciju u smislu funkcionalnosti donosi novi Apple Watch koji sada u sebi ima i EKG hardver! I čini se da nije igračka, dobili su i FDA odobrenje, a radi se o američkoj agenciji nadležnoj za nadzor hrane i lijekova. Nikada nam ne zatrebalo, ali ako pomogne i samo jednom čovjeku koji ima srčane tegobe, vrijedi.

iPhone X
Kakvo zdravstvo imamo u Hrvatskoj, dobro je preventivno imati osobni EKG na satu! ;)

A kada smo već kod evolucije, imam osjećaj da bismo se u nekim stvarima mogli vratiti i malo nazad; zašto Apple ne bi predstavio i jedan "iPhone Xs Fat" model? Bilo bi sasvim u redu da je debljne starijih modela serije 4 ili 5, ali da u sebi ima dovoljno veliku bateriju da korisnik nema paranoju ostanka "bez soka" u kritičnom trenutku. Siguran sam da bi takav iPhone "debeljko" imao svoje tržište i vjerne kupce.

Je li vas nešto posebno dojmilo ili razočaralo danas?

 

Komentari  

Anonimac
12-09-2018 | 22:45
Sat je napokon za mene upotrebljiv. Rasprave o bateriji me ne zanimaju, jer za sve ono čemu ovaj sat može služiti cijeli dan je ok. Medicinsko, sportski, sat/telefon integriran u iOS/macOS sustav i sada s povećanim ekranom napokon upotrebljiv i za nas s većim prstima. iPhonei su očekivani, bar za nas koji pratimo Apple vijesti i tu nije bilo iznenađenja. Skidam kapu za Apple CPU/GPU specifikacije koje niti jedna mobilna platforma nije još skinula s trona i to ako gledamo prošlogodišnje modele, a sad su otišli još dalje. Svi koji imaju iP8 ili iPX neće vidjeti neki skok u performansama, ali ostatak ekipe i te kako hoće. Činjenica je da su performansama ovo najjači i to brutalno najjači mobiteli na tržištu, koliko je to nekome važno o tom po tom :-)
E sad problemi. Potpuno je bilo očekivano da neće predstaviti nove Macove, jer su neke već kroz ovu godinu predstavili, neke nisu provjereno dovršili, a možda do kraja godine izbace novi MacBook, iMac i MacMini. Ako je vjerovati glasinama izbacit će sigurno novi iPad Pro s većim ekranom i FaceID tehnologijom, a hoće li biti poseban event za to ostaje nam vidjeti. Možda će upakirati neki mali event za iPade i Macove, ali ne bi me začudilo ako to i ne predstave. Činjenica je da s nekim stvarima kasne, poput AirPower punjača koji sad već kasni preko godinu dana od prvog prikaza i njihove najave. Uz to kasne i s novim bluetooth slušalicama, AirPods 2.

Ako uzmemo u obzir mnoge softwareske sigurnosne rupe koje ne pokrpavaju mjesecima, a mnoge ostavljaju otvorenim na starim OS X i iOS verzijama zauvijek, pa sve više aplikacija na njihovom App Storeu koje prikupljaju i šalju podatke bez privole korisnika na razne AD servere, pa konstanta kašnjenja kako u proizvodima tako i u servisima i OS-ovima, pa uz sve to pribrojimo prilično loše stanje u PRO segmentu. Očito neke stvari u Appleu ne funkcioniraju, a bojim se da to nije nešto što se lako rješava u već sada jednoj ogromnoj kompaniji i da će krenut prema dolje ko i Microsoft prije 20ak/15ak godina, samo što Apple nema toliku zajednicu korisnika (Windows čini 90% tržišta računala) koja bi zaustavila taj pad kada jednom krene put ka dolje.
Citiraj
Anonimac
12-09-2018 | 22:48
Da li su cijene iste kao i za prijašnje modele? Kakve će biti u Hrvatskoj?
Citiraj
dpasaric
+1 12-09-2018 | 23:06
Cijene su tu-negdje i očekivane, najviše novog hardvera za najmanje para nudi iPhone Xr, a on će kod nas biti oko 6.000 kn. Stariji modeli 7 i 8 ostaju u ponudi po povoljnijim cijenama, a top modeli su opet u klasi 10k kuna.

Kome se ne gleda cijeli Keynote, ovo je super sažetak vrlo dinamično i duhovito montiran:

https://youtu.be/iol8n3m88SA
Citiraj
Anonimac
12-09-2018 | 23:13
Ovisi o modelu, ali cijene će biti iste dok ne zagrebeš po Plus, odnosno Max modelu po novom.
iPhone XS oko 10000 HRK za 64GB, 11500 HRK za 256 GB i ko 13000 HRK za 512 GB
iPhone XS Max oko 11500 HRK za 64 GB, 13000 HRK za 256 GB i 14500 HRK za 512 GB.
iPhone Xr oko 7000 HRK za 64 GB, 7500 za 128 GB i 8500 HRK za 256 GB

Uz ove nove prodavat će i dalje iPhone 8 i 8 Plus (64 GB i 256 GB modele) i 7 i 7 Plus (32 GB i 1280GB modele)

A evo i nekih vijesti za AirPower od Grubera: "AirPower must be well and truly fucked. No one at Apple will say a word about it, even off the record. And as a result they didn’t even mention inductive charging during the event, even though the XS and XR both charge faster than the X."

P.S. Ova XS serija je fakat skupa, ali 14500 HRK stvarno zvuči brutalno previše :-) :-)
Citiraj
Bertone
+2 12-09-2018 | 23:25
Čitam sad malo okolo naokolo o tom A12 Bionic procesoru i kako ga hvale (iako ga nitko vjerojatno nije isprobao u IRL okruženju), i razmišljam si zašto ga ne ugrade šasiju veličine 13" MBA i naprave jedan fini lagani pasivno hlađeni laptop sa dvodnevnom ili trodnevnom autonomijom rada na bateriji.

O predstavljenim telefonima nemam što pametno za reći ili misliti jer mi je telefon nužno zlo za brzu glasovnu komunikaciju, a sat... pa sat ili mehanički ili nikakav :)
Citiraj
Defou
12-09-2018 | 23:41
@dpasaric iPhone Xr ti je 8,3mm debljine. Deblji od iPhone 5 modela.
Citiraj
dpasaric
12-09-2018 | 23:57
@defou, da onda je negdje kao 5c, pa to je super ako je tako, na slikama izgleda tanje, nisam niti gledao brojke u tablici. Možda su onda konačno u njega spakirali dovoljno veliku bateriju. Što se mene tiče onda može biti i deblji! :)
Citiraj
Riba
13-09-2018 | 06:29
Za one koje zanima sat i telefom, vijesti su dobre. Za nas ostale, cekamo dalje. :)
Citiraj
stefanjos
13-09-2018 | 07:24
korisnik sam iPhonea 7 i watcha serije 2. seriju 4 bi volio mozda i uzeti, ali sadasnja kombinacija radi tako dobro da nemam sto uzimati novi. no cetvorka mi je bas aman taman, samo bi stvarno volio cellular model, koji nazalost kod nas ne radi :(
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 08:00
Možda će krajem godine ažurirati iPad, no kako se čini, Apple polako napušta desktop segment. Jednostavno im ne nosi dovoljnu zaradu, a izgleda da se u posljednje vrijeme sve bazira na zgrtanju novca. Bilo kako bilo, trebamo se polako privikavati na iPad, željeli mi to ili ne. Mislim da je Mac mini vječno zakopan sa 2014. godinom :(

Predstavljeni uređaji su fenomenalni, konačno svi modeli iPhonea imaju ekran od ruba do ruba, a fotografiranje je napokon prilagođeno i za potpune amatere, dok će oni koji se razumiju u fotografiju iz ovoga znati izvuči maksimum. Puno snage u uređaju koji stane u džep. Nevjerojatno! A grafičke mogućnosti su u rangu igračih konzola (Blades demo).
Citiraj
Tito
13-09-2018 | 08:37
Zanimljivo mi je ovo s hvaljennjem fotografija na iphoneu... Vrhunske fotografije, bokeh, HDR, fotografiranje za amatere, bla bla... Sve drzi vodu dok se ne spomene cijena... a ona je mrvicu visa od vrhunskog DSLR aparata, koji daje mrvicu bolje slike od iphonea.
Nekak si mislim da bi moj iduci mobitel mogao biti P20...
Citiraj
Anonimac
13-09-2018 | 09:00
https://novac.jutarnji.hr/aktualno/novi-iphone-i-iwatch-nisu-odusevili-ulagace-dionica-applea-pala-za-12-posto/7821828/
Citiraj
bumbar
13-09-2018 | 09:10
Razočarenje, cijene stalno pumpaju a trebale bi ili se malo smanjivati jer je konkurencija sve jača ili ostati iste. Dodavanje novih X-ica je samo marketing, nikakva pristupačnost za više publike. Inovacije su sve manje i manje. Za cijenu novog Max modela trebali su staviti kameru od hasselblada 2/3 ili 1inch (kao što je Dji u mavic pro i zoom) jer se može za tu cijenu! Kad ce vise novi Mac Pro?????
Citiraj
zok
+1 13-09-2018 | 09:33
Ja sam malo razočaran a Appleovim objavama zadnjih godina. Već nekoliko godina zapravo ništa inovativno ne izbacuju. Nadogradnja GPU-a i CPU-a ali u osnovi nema noviteta kakvih je bilo prije 10tak godina. Gledano ovako sa strane čini mi se da ih polako ali sigurno prelazi Samsung dok im Huawei puše za vratom. To je što se tiče mobitela. Apple watch je Samsung odavno pregazio a vjerujem čak i Garmin. Računala su im zastarjela i zapravo osim MacBook pro ništa se posebno nije desilo. iMac se nije mijenjao ništa, Mac mini nije se mijenjao godinama, o Mac pro kantici da i ne govorimo. Sve u svemu... nažalost ništa!
Citiraj
drazenp1706
+1 13-09-2018 | 10:20
@zok - upravo tako, od odlaska Steve Jobsa kompanija nije izbacila ni jednu jedinu revolucionarnu ili inovativnu stvar. Jedino što su napravili je konfuzija i pomutnja sa konektorima, dodatno su zakomplicirali međusobno spajanje čak i vlastitih uređaja. Svake godine na iPhone dodaju jači procesor, bolju kameru i pokoju sitnicu koja je možda bitna adolescentima. Mišljenja sam da su zauvijek napustili desktop segment (nadam se da se varam), te će još jedno vrijeme (možda par godina) održavati liniju prijenosnika i to je to. Prema sinoć prezentiranom, iPhone im je No.1, sve ostalo je manje bitno, ili čak nebitno.
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 10:23
Da rezimiram svoje, od nekoć renomirane tvrtke koja je proizvodila predivna i pouzdana računala, Apple se danas polako pretvara u tvrtku koja proizvodi isključivo telefone i pokoji prijenosni gadget.
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 10:30
A pumpanje cijena @bumbar bi ih moglo itekako stajati. Jeste li vidjeli onu svemirsku zgradurinu, sav onaj silni mramor i staklo. To vrijedi bilijune, no isto tako to treba i održavati, a to košta, i to jako, jako puno. Usput, toliko beskrupulozno nabijanje cijena je smijanje kupcima u lice. I još nešto, jeste li primijetili koliko je prisutno azijata u reklamnim porukama, čak je i ona ženska za marketing azijatkinja. Ima tu i jako puno Pakistanaca - šta se to događa sa Appleom?
Citiraj
Anonimac
13-09-2018 | 13:11
pa sto mislite tko će kupit telefone ako ne kina i japan
Citiraj
Anonimac
+1 13-09-2018 | 15:25
Žalosno je je da je najduhovitiji i nazanimljiviji dio keynotea bio Mission Impossible intro na početku... a i mala je zgodna... :-)

Ostalo tipično za post Jobs Apple... dosadno i puno neutemeljene samohvale.
Ma koji vražji Mac Pro... dajte zaboravite to već jednom....
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 16:34
Stolna računala su otkantali zauvijek, to je definitivno, 4 godine je prošlo, a ne osvježiti barem malo Mac mini liniju znači samo jedno. Ako i predstave išta novo u desktop segmentu, u što čisto sumnjam, ne vjerujem da će se moći išta mijenjati, čak ni hard. Koristi dok radi, kad riknu - kupi novo, izgleda da se sve svodi na to.
Citiraj
drazenp1706
13-09-2018 | 17:55
https://www.bug.hr/mobiteli/top-5-najodvratnijih-detalja-koje-je-apple-zaboravio-objaviti-predstavljajuci-5854
Citiraj
konjina
+1 14-09-2018 | 09:13
A sta bi vi htjeli da apple izmisli, koju inovaciju da stavi na mobitel? Da omoguce teleportaciju na iphonu? Svi seru nista novo, dosadan event sve ocekivano... ja neznam sto je to sto na novim iphonima nije uredu, i sto je to sto nemaju sto konkurencija ima? I jos nesto, iphone nije preskup prijatelju nego ti nemas novaca. Jel ti rolex preskup sat? Vjerojatno jest ali ne ides okolo i pricas kako rolex kosta xx novaca i da su bezobrazni. Nemoj onda ni o mobitelu tako vec si kupi VIVAX i boli te kifla
P.S. Ni ja trenutno nemam novaca da si priustim najnoviji iphone ali vjerujte da ce se cak i u RH dobro prodavati
Citiraj
iAnte
14-09-2018 | 10:20
Trenutno imam 7 plus koji radi super i jedino što bi me natjeralo na upgrade je dual sim. Stvarno mrzim nositi dva mobitela. Kad vidim cijene u HR razmislit ću o XR. Ali pretpostavljam da će te cijene biti takve da ću na kraju kupiti Nokiu koja je trenutno odlična po stvarno niskim cijenama.
Rade li te e-sim kartice kod nas uopće?
Citiraj
zok
14-09-2018 | 10:24
iAnte ako i ne rade e-sim kartice, morat će to riješiti!
Citiraj
Anonimac
14-09-2018 | 11:23
https://www.hrvatskitelekom.hr/dodatne-usluge/esim
Citiraj
Anonimac
14-09-2018 | 11:46
konjina je rekao:
A sta bi vi htjeli da apple izmisli, koju inovaciju da stavi na mobitel? Da omoguce teleportaciju na iphonu? Svi seru nista novo, dosadan event sve ocekivano... ja neznam sto je to sto na novim iphonima nije uredu, i sto je to sto nemaju sto konkurencija ima?


Pa recimo da od trilijuna dolara koje imaju potrose par milijuna na razvoj baterije koja pri normalnoj upotrebi traje 5-6 dana. To bi bila revolucija. Ili da nekeko uklope i solarno punjenje unutar displaya. To su daleko vaznije stvari od otkljucavanja s Face ID, true color displaya (film se nece kolorirat na iphoneu) i animiranih govana za adoloescente.

Konkurencija ima pravi fizicki dual sim bez eSim kerefeka i to na entry level modelima vec 5-6 godina.

Konkurencija ima u velikoj vecini i jack za slusalice. Sumnjam da ce proizvodjaci slusalica proizvodit iskljucivo lightning port sluske samo za apple. Mozda ako prijedju na usb-c. Obican 3.5 mm jack prenosi i digitalni i analogni signal.

Konkurencija ima i modele koji su po performansama skoro pa jednaki flagship modelima samo u plasticnom kucistu. (pocophone f1) Sta koristi sampanj zlatna boja u savrseno oblikovanom aluminiju kad 99% korisnika ima iphone u zastitnoj maski?

Konkurencija ima standardni usb-c, dakle bez potrebe za skupim adapterima i kablovima.

Konkurencija ima specificne heavy duty modele za specifican krug korisnika (CAT).

Konkurencija ima Android koji je u svojoj virgin formi (android one) jednako dobar i pouzdan kao i iOS, mozda cak i bolji.
Citiraj
konjina
+1 14-09-2018 | 16:33
Znao sam da ce neki biser spomenuti bateriju. Pa da, logicno je da apple ne zeli razviti bateriju koja traje 5-6 dana. Ili su je vec mozda razvili ali je ne zele staviti u uredjaje pa je drze u tvornici i svaki dan se dive istoj. Pa taj covijek ili ta kompanija koja razvije bateriju tih mogucnosti bi vjerojatno u kratko vrijeme postala najbogatija kompanija u povijesti, zar zbilja mislis da apple ne radi na tome ? Kao uostalom i xy drugih kompanija.
E sim je bolje rijesenje a druga stvar je sto kod nas jos neko vrijeme nece bit podrzan, ali ovo nije nedostatak na novom iphone zar ne?
Neznam na koju konkurenciju mislis ali nakon apple su polako svi odustali od audio jacka,cak i
pixel 2 nema jacka
Samo mi objasni sto tebe briga dali apple ima plasticni telefon, nemas novaca za iphone -kupis plasticni samsung rijesena stvar, to nikako nije nedostatak appla jer oni nemaju obvezu da tebi naprave telefon kakav ti zelis
Isto vrijedi i za ovu tvoju zelju za heavy duty telefon
Pa kad ti je android bolji od ios sto onda uopce pljujes po iosu, za tebe dileme nema, kupis android phone i bas te briga
Citiraj
Defou
14-09-2018 | 17:11
Anonimac je rekao:


Konkurencija ima pravi fizicki dual sim bez eSim kerefeka i to na entry level modelima vec 5-6 godina.

Konkurencija ima u velikoj vecini i jack za slusalice. Sumnjam da ce proizvodjaci slusalica proizvodit iskljucivo lightning port sluske samo za apple. Mozda ako prijedju na usb-c. Obican 3.5 mm jack prenosi i digitalni i analogni signal.

Konkurencija ima i modele koji su po performansama skoro pa jednaki flagship modelima samo u plasticnom kucistu. (pocophone f1) Sta koristi sampanj zlatna boja u savrseno oblikovanom aluminiju kad 99% korisnika ima iphone u zastitnoj maski?

Konkurencija ima standardni usb-c, dakle bez potrebe za skupim adapterima i kablovima.

Konkurencija ima specificne heavy duty modele za specifican krug korisnika (CAT).

Konkurencija ima Android koji je u svojoj virgin formi (android one) jednako dobar i pouzdan kao i iOS, mozda cak i bolji.



Da je Apple kao konkurencija ne bi bio Apple. Mogu se zaustaviti i samo na ovoj recenici, ali necu...

Dual sim fizicki zahtjeva duplo vise fizickog prostora nego single sim, jel tako? Najbolje da ugrade 4TB HDD u telefon. Da vidis kako bi se konkurencija usrala.

Jebao vas jack za slusalice. Dosadni ste sa tim vec.

Plasticno kuciste????

Konkurencija ima Android. :D
Citiraj
papittovenga
14-09-2018 | 22:08
Bertone je rekao:
a sat... pa sat ili mehanički ili nikakav :)


Potpisujem!
Citiraj
papittovenga
14-09-2018 | 22:10
konjina je rekao:
A sta bi vi htjeli da apple izmisli, koju inovaciju da stavi na mobitel? Da omoguce teleportaciju na iphonu? Svi seru nista novo, dosadan event sve ocekivano... ja neznam sto je to sto na novim iphonima nije uredu, i sto je to sto nemaju sto konkurencija ima? I jos nesto, iphone nije preskup prijatelju nego ti nemas novaca. Jel ti rolex preskup sat? Vjerojatno jest ali ne ides okolo i pricas kako rolex kosta xx novaca i da su bezobrazni. Nemoj onda ni o mobitelu tako vec si kupi VIVAX i boli te kifla
P.S. Ni ja trenutno nemam novaca da si priustim najnoviji iphone ali vjerujte da ce se cak i u RH dobro prodavati


+1
Citiraj
Anonimac
16-09-2018 | 09:41
Izgleda da je smayoo u konjini dobio naslijednika u pameti i duhovitosti.
Sve zna, sve razumije. :-)))
Citiraj
rusty
16-09-2018 | 13:44
Pa osobno se slažem sa Konjinom. Svi nešto seru i tako je nakon svakog eventa. Nemaš para? Odjebi i kupi nešto drugo. Preskupo ti je i konkurecija već to ima godinama? Opet, odjebi i koristi. Ne kužim ove komentare. Jedino što bi bilo lijepo vidjeti je jedan event vezan za desktop ili čak non iOS platformu, sve ovo ostalo je već viđeno i očekivano (pogotovo uz curenje slika i informacija danas).
Citiraj
Sin
16-09-2018 | 14:19
Anonimac je rekao:
Izgleda da je smayoo u konjini dobio naslijednika u pameti i duhovitosti.
Sve zna, sve razumije. :-)))


Anonimac, nije u redu vrijeđati kolegu Konjinu usporedbom sa svakakvim trivijalnim stvorenjima ;)

Sto se cijena novih iPhone uređaja tiče ne mislim da će biti problema sa dobrom prodajom / rastom prodaje na dosadašnjim tržištima ( uključujući i naše), ali bi Apple mogla zasvrbiti Kina u 2018/2019 koja se sa svojih parsto milijuna potencionalnih korisnika baš ne ufa u piljevinu skrojenu u skandinavskom stilu, smrdnjive dizel poluproizvode sada već DE (polu)autoindus trije, pa i Apple šminku od Mobilnih uređaja,....viš e na link-u:

https://www.bloomberg.com/news/articles/2018-09-13/sorry-apple-ikea-chinese-shoppers-don-t-love-you-anymore
Citiraj
Anonimac
16-09-2018 | 16:58
@rusty
Pa covjece nije stvar imas li para ili nemas ( ja osobno imam) vec se radi o tome da jedna hipsterska kompanija puna bogatasa s viskom slobodnog vremena jebe cijeli svijet i vrijedja inteligenciju korisnika sa svojim sranjima. Ja sam eto odnedavno presao na windows stroj jer mi je dosadilo cekati fantomski mac pro po ko zna kojim paprenim cijenama.

Apple vise nije sto je bio i nazalost ide prema kvalitativnom i idejnom dnu.
Citiraj
konjina
17-09-2018 | 07:36
Daj mi molim te reci kako to te Apple vrijedja kad vise ne koristis njihov proizvod???
Ocito ti imas viska vremena pa te vrijedja sto apple ne izbacuje novi Pro i iphone ti je skup a nemas ga namjeru kupit.
Covjece sta te boli k... sto apple radi, zivi svoj zivot, nisi dionicar , njihovi potezi ne utjecu na tebe ima i vaznijih stvari

Cuj to, apple jebe cjeli svijet, kao da nas oni hrane
Citiraj
Anonimac
17-09-2018 | 10:48
@konjina
a sta ti znas sta ja koristim? kao komp mac vise ne koristim, ali ipad i stari iphone 6 da...
Zvucis kao da si ti njihov dionicar.... sto bi se moglo rec za vecinu jabucnjakovaca. Nema toga sto apple krivo radi...

Kao netko tko im je ipak kroz godine dao dosta love i stvorio neki eko sustav koji nije bilo lako za promijeniti, imam pravo rec sto otome mislim i tko si ti (ili bilo tko) da mi to predbacuje?

Ali nema veze, polako ali sigurno pocinje mi bit svejedno. Apple je ionako izasao iz workstation biznisa odavno, bahatost i manjak inovacije ljudi naveliko uvidjaju (osim jel, fanboyeva) tako da jos malo i progutat ce oni sami sebe...

Zalio mi se frend neki dan, stisli ga rokovi za nesto, riknula maticna ploca u iMacu 5k, popravak ko nova nvidia rtx i traje tjedan dana. Sta oni u servisu rade s podacima na ssdu kojeg nije moguce izvadit iz stroja nitko ne zna, ali je dovoljno alarmantno. Jos jedan povratnik na PC na vidiku :-)))
Citiraj
dpasaric
+1 18-09-2018 | 20:27
Mislim da Apple nigdje ne dobije više kritike nego na Jabučnjaku, kako na formu, tako i u prikazima.
Citiraj
dpasaric
19-09-2018 | 11:25
Objavljene su cijene za Hrvatsku:

- iPhone Xs 64GB stoji 7.703 kn + PDV, 256GB verzija je 8.855 kn + PDV, a 512GB verzija je 10.367 kn + PDV
- iPhone Xs Max 64GB stoji 8.423 kn + PDV, 256GB verzija je 9.567 kn + PDV, a 512GB verzija je 11.071 kn + PDV

Za iPhone Xr još nisu definirane cijene.
Citiraj
Bertone
+1 19-09-2018 | 13:24
dpasaric je rekao:
Mislim da Apple nigdje ne dobije više kritike nego na Jabučnjaku, kako na formu, tako i u prikazima.

Ma na Jabučnjaku svi dobiju najviše kritika... ne samo Apple :D
Citiraj
Sin
19-09-2018 | 23:15
dpasaric je rekao:
Objavljene su cijene za Hrvatsku:

- iPhone Xs 64GB stoji 7.703 kn + PDV, 256GB verzija je 8.855 kn + PDV, a 512GB verzija je 10.367 kn + PDV
- iPhone Xs Max 64GB stoji 8.423 kn + PDV, 256GB verzija je 9.567 kn + PDV, a 512GB verzija je 11.071 kn + PDV

Za iPhone Xr još nisu definirane cijene.


Pa nije ni puno ako je do sada bila cijena u dolarima i dodaj nulu za kn ( pogotovo iz perspektive vecih poslovnih korisnika )
Citiraj
JOHN
21-09-2018 | 16:10
Mislim da bi se glupo osječao kad bi nekome, iz nekog razloga, morao reći da sam platio mobitel 15000kn.:-)
Citiraj
Yonkis
21-09-2018 | 21:30
Što znači da ta osoba kojoj moraš reći koliko si platio mobitel i nije osoba kojoj moraš reći razlog.
Jedno je ako doma nemaš ni jednu lampu na stropu, samo ti vire žice i žarulja na njoj, nemaš ni zavjese ni rolete, nemaš ni ogledalo u stanu a imaš iPhone od 10.000kn i više, eeeee onda baš nešto nije u redu :) Ali je oke, ako je na rate! To može!
Citiraj
Anonimac
22-09-2018 | 10:06
Dobar je taj eSIM, samo da li ce ga uvesti svi operateri i da li ce biti dostupan za prepaid tarife bez pretplate.
Citiraj
Sigurnosni kod
Osvježi

Komentiraj

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 sat, 27 minuta
  • konjina: Yonkis apple je objavio jer su morali kod pustanja na kinesko trziste ali da,ne objavljuju ako ne moraju
  • energyman: Upravo sam gledao video vezano za Shortcuts app koja se može povezati sa Siri. Stvarno se brutalne stvari mogu kombinirati. Mislim da je vrijeme da upgradeam iOS :D [link]
  • Yonkis: Konjina, da, zna se nakon teardowna. Kažem da Apple to ne objavljuje.
  • m_linc: Prodajem DJI Mavic Pro ako koga zanima ili mjenjam za macbook pro u rangu cijene 6000 kn - 0915805230
  • drazenp1706: Frend mi radi u američkoj ambasadi, ima iPhone 6 plus, uglavnom, ulazi tako da ga pokaže na ulazu, neki uređaj ga skenira i on ima slobodan ulaz.
  • erseticmatej: Pozz ekipa...nemojte se ljutit ak je glupo pitanje...ali eto nisam se jos susreo sa NFC-om, mislim nisam uhvatio vremena za proucavanje njega i njegovog algoritma i ostale karakteristike...al eto zanima me mozda jedno glupo pitanje...jel postoji aplikacija koja skenira recimo karticu od nekog ulaza i onda mogu slobodno prislonit mobitel da otkljucam...hvala
  • konjina: Zna se kapacitet , max model malo manje od 3200 mah, xs 2700 a xr 2800 , neznam tocno ali tu je njegdje
  • Yonkis: Jel možda želi da se ne brinemo o bateriji i kako je koristimo, kako je čuvati? Pa ipak cijeli mobitel ovisi o bateriji, Ako jednog dana na poleđinu iPhonea/iPada ugrade solarne ćelije, onda će svima biti lakše.
  • Yonkis: Zašto je Apple tako tajnovit po pitanju svojih baterija? Ne objavljuju kapacitet, pa throttlegate, "ova baterija drži sat i pol duže od "prijašnjimodel", sada u iOS 12 je ne moguće saznati što je Screen Off i kako mjeri, Zašto?
  • stefanjos: isti "problem" imam, ali to koliko je original nisam 100% siguran. vise sam uvjeren da je jako dobra kopija originala, ili su izvuceni iz kineskih modela pa preprodaju po ebayu
  • energyman: Ajde mi reci jel i na tvojem orginalu isto postoji problem da kad spremiš stanicu ime ne ostaje u onoj kućici nego je samo frekvencija. Tek kad odabereš, onda RDS normalno prikazuje ime? To me jako živcira, kako nisu mogli implementirati RT i AF.
  • stefanjos: Yonkis. Ugradjen je radio iz pola 2017. Nikome nije zabranjeno ugraditi ai. Ovo je radio od vw koji podrzava carplay a ima odmah u sebi bluetooth. Energyman da rcd330b.
  • energyman: Samo jako
  • Daddo: nego veliš, treba ubiti?
  • energyman: Been der dan det
  • energyman: Ništa :)
  • Yonkis: A što bi dobio da ih lijepo, civilizirano i pristojno zamoliš?
  • energyman: Ubiti ne bi dobio takvu ponudu da ne nazovem svaki put customer retention centar i ehbem mamu, pa mi velikodušno ponude popuste
  • Yonkis: Ha, za firmu..
  • energyman: Stigla ponuda iz Vipa za firmu. Tarifa L (180kn/mj - 40gb, 5k minuta i poruka) -> iPhone Xs 64Gb - cijena uređaja: 4299kn (ili 180kn/mj) -> iPhone Xs max 64Gb - cijena uređaja: 4799kn (ili 200kn/mj)
  • energyman: @stefanjos jel RCD330 plus ili neki drugi ?
  • Yonkis: Stefanjos, stvarno? Polo iz 2013 to ima? Wow, nisam znao.. Fantastično.. jel to puna oprema? Btw, jel netko zna kako se tumače one Screen On/Off u Battery? I jel netko složio sebi nekakav Shortcuts :)
  • stefanjos: Yonkis. Polo 2013. Ali sam ugradio novi radio koji podrzava car ply. I meni su prozori na palentu (od iza) :D
  • Yonkis: Društvo, jel mi može netko objasniti u Settings/Battery ono Screen on/off, ne razumijem te brojke?
  • energyman: Evo i cijene iPhonea u HR. iPhone Xs 64Gb 10135kn, Xs max 11083kn
  • Josip R.: Ok pronašao sam na dnu je sad u slikama. [link]
  • Josip R.: Sad se vidi u settings ali ne mogu pristuoit folderu kao prije da označim što da obriše za uvijek.
  • Josip R.: Pozz ekipa, pitanjce, u slikama više ne vidim "recently delited"?
  • Yonkis: @Stella, probaj preko iTunesa. Jesi to probala?
  • Yonkis: Koje vi to aute vozite da imate CarPlay? Moj nema ni elektronsko podizanje bočnih stakala :)
  • stefanjos: ne jos, dolazi update. sad cu i ja do auta isprobat google maps u autu :D
  • energyman: @borisone jel radi i Waze? Ako je tako kupujem odmah novi auto radio i selim na dvanajsticu.
  • Stella: Jesam. I dalje isto :/
  • Borisone: Napokon Google Maps na Apple CarPlay-u!
  • zkap: Postavke - Općenito - iPhone memorija i obriši iOS12 pa se vrati na update i skini ga ponovno.
  • Stella: S iPhonea. Kad idem na verifying update onda to izbaci, nebi mi dao da je memorija puna
  • Yonkis: Stella, radiš li update OTA (na samom iPhoneu) ili preko iTunesa? Jer i frendici na 6ici javlja neki error ali mi nije dala detalje, pa pitam.
  • CortoMaltese: Stella... provjeri storage, ako je full onda moras maknuti nešto
  • CortoMaltese: iphone 6plus...
  • CortoMaltese: kako stari stoje trenutno baterija se bolje drži, iphone 6 , baterija je na 80% maxCap
  • Stella: Meni javlja error kad ocu updateati :/
  • mario.zg: i ima li kakve razlike u trajanju baterije na ios12?
  • Daddo: hoćeš od UX, stabilnosti, autonomije ili kvalitete kamere, u svemu je znatno lošija od 5 godina starog "telefona"
  • Daddo: službena Nokia sa novim Oreom košta MPC jednako kao i SE i po specifikacijama bi morala pojesti isti, a drek je da ne može bit veći. :(
  • rusty: slažem se, samo kažem... i dalje.. to više nije telefon kako god da okreneš a pogotovo po cijeni
  • Daddo: rusty, većina su idioti i poluidioti. No to nije čudo preveliko. Yonkis, "dumb" phone sa monokromatskim ekranom je bila nokia 6210 i 6310. Uređaj sa 6" ekranom NIJE telefon.
  • Yonkis: Daddo, uvijek možeš kupiti onaj dumb phone, sa gumbićima i malim monokromatskim ekranom (makar je i to već teško naći) pa ti telefoniraj :) a doma se spoji na internet pa surfaj itd.. you catch my drift?
  • rusty: slažem se, ali 2007. telefon kao telefon je prestao postojati, tako da osim što u svom imenu ima riječ phone... to je vjerojatno za većinu danas sve osim telefona
  • Daddo: meni žao što su ubili dimenzije SE-a, jer primarna namjena telefona je - telefoniranje. :D
  • rusty: kome treba novi iphone kada ti i stari radi kao nov!. Živio iOS12 :D

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.76 Seconds

Provided by iJoomla SEO