Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!


18.12.2019 | 16:24
kupus kaže:
ali prodavatelj daje 24 mjeseca za moguce materijalne nedostatke


Misliš još 12 mjeseci nakon prve godine od Applea?
18.12.2019 | 16:45
Ne, imas pravo ili na jamstvo u roku 12mj (apple) ili se pozvati na "materijalni nedostatak" u roku 24mj od kupnje.

teoretski bi se mogao pozvati na "materijalni nedostatak" i prvi mjesec nakon kupnje, no buduci da je to vise zezanja, lakse je iskoristiti pravo na jamstvo.

Barem tako ja čitam gore linkano, slobodno se jos netko javi sa svojim tumacenjem.
10.11.2020 | 11:49
Pozdrav, podižem temu jer trebam savjet za sličan problem.

Radi se o iPhoneu XS kupljenom u A1 poslovnici u studenom 2018. Prošli tjedan pojavila mi se zelena crta na ekranu i odnijela sam ga direktno u ovlašteni servisni centar od A1 (Agramservis). Mobitel je bez ikakvog problema predan i proslijeđen pod garancijom na dijagnostiku i popravak. Tu slijedi preokret, u subotu ujutro šalju mi ponudu za popravak u iznosu od 2375,00 HRK uz napomenu kako garancija za uređaje kupljene na firmu vrijedi samo godinu dana. Odmah zovem A1 gdje mi njihova djelatnica govori kako je i ona iznenađena te da će zvati nadređenog, nadređeni javlja kako je garancija Applea samo godinu dana, no ona mi govori da cijelu situaciju opišem u mailu i pošaljem službi za korisnike (poslala, i čekam odgovor). U međuvremenu sam odgovorila servisu kako ne razumijem u čemu je problem i da mi potkrijepe svoju tvrdnju valjanim dokumentom što naravno nisu napravili već su obrazložili da im Apple neće pokriti cijenu popravka jer garancija uređaja koji je kupljen na tvrtku vrijedi godinu dana. Ima li itko neki koristan savjet ili sličnu situaciju u kojoj su se pronašli? Ako sam dobro shvatila, nakon godinu dana davatelj jamstva u mojem slučaju postaje A1 kojeg nitko ni ne spominje. Također, čitala sam kako artikli kupljeni na firmu znaju imati samo godinu dana jamstva, ali radi se o bušilicama i sličnoj potrošnoj opremi za koju ima smisla da se više troši ako ju koristi firma.
10.11.2020 | 12:56
Lažu te, žele iskamčiti novac. Ako garancija ne vrijedi 2 godine, već samo godinu dana, to su ti trebali odmah reći, jasno i glasno, prilikom preuzimanja uređaja na servis i pregleda dokumentacije, tj. računa.

O A1 ne želim trošiti riječi, supruga je nakon 15 god. "vjernosti" prema tom operateru zatržila zamjenu klasične SIM kartice u nanoSIM, i to su joj htjeli naplatiti 60 kn + PDV. Fuj i pljuc! Na kraju smo sve otkantali i prešli na Tele2.
10.11.2020 | 14:32
Koliko ja znam, Zakon o zaštiti potrošača (u što spada i obaveza 2-godišnjeg jamstva po principu - 1. godinu jamstva daje proizvođač, a 2. godinu jamstva daje trgovac) odnosi se isključivo samo na fizičke, ali ne i na pravne osobe, što "u prijevodu" znači da za sve proizvode (mobitele, kompjutere, televizije) kupljene "na firmu" vrijedi samo jedna godina garancije.

Neki ovlašteni servisi će iskoristiti svaku moguću priliku da naplate popravak (čak i kada je on pod garancijom), ali ako je uređaj kupljen "na firmu", a istekla je godina dana od kupnje, onda je istekla i garancija na taj uređaj.
10.11.2020 | 15:10
@nera 53 - ako je tako kao što m@xym tvrdi, onda potraži ponudu u vezi popravka u ostalim servisima, pa izaberi onaj za koji se smatra da odradi fer pisao, za fer cijenu.
10.11.2020 | 15:18
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.
10.11.2020 | 15:47
Direktiva ne obavezuje proizvođača, nego trgovca. I odnosi se samo na potrošače. Dakle na fizičke osobe.
10.11.2020 | 16:31
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Krivo. Apple si to moze objesiti macku za rep.
Sto god kupac (fizicka osoba) potpise stiti je ZAKON.
Sutre Apple moze donjeti odluku da je garancija za RH 1 mjesec.
Bas zbog agresije kompanija izvan EU, ista je donjela zakone.
Kako je gore napisano, TRGOVAC MORA osigurati dodatnu godinu kako god zna i umije. Da li ce se osigurati ili ce dici cijenu, kupcu je svejedno.
Ima takvih primjera dosta.
Placanje globa zbog geografskog ogranicenja unutar EU recimo.
10.11.2020 | 16:53
Imaju dvogodišnje jamstvo, kako se čini, za ove zemlje:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...ion-row-english.html
I za EU:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...on-emea-english.html
(da bi se vidjela EU, samo se treba gore kliknuti na "february 3rd 2016", to su valjda datumi stupanja tih uredbi na snagu)
E sada, zašto to u HR ne pali, pojma nemam. Ovo je službena  stranica koliko sam vidio.
10.11.2020 | 17:26
Ne pali jer su trgovci takvi kakvi jesu. Ide njima na štetu. To ih košta. Zakon je jasan po tom pitanju. Uredba je uvučena u zakon i treba je se pridržavati.
10.11.2020 | 17:42
Ipak griješim.
Krivo sam pokazao.
Treba se malo poigrati, na stranici koju sam gore linkao pronaći hardware, pa što te od hardwarea zanima (odabrao sam računala), i onda ti izlista zemlje da među njima odabereš onu koja te zanima u vezi garancije. Stisnuo sam "Hrvatska" i dobio ovo:
www.apple.com/legal/warranty/products/em...rranty-croatian.html
EDIT:
Isprika, gore zapravo nigdje izričito ne piše EU, već European countries od kojih ne imenuje niti jednu. Tek ovi nekoliko zemalja tipa UAE ima tu foru sa dvogodišnjim jamstvom.
10.11.2020 | 18:46
Da, evo A1 je u međuvremenu odgovorio da su proslijedili moj upit na reklamacije pa da će mi se javiti ta služba. Ne očekujem previše, ali taman smo pred raskidom ugovora pa ću ih možda nekako uspjeti ucijeniti, vidjet ćemo. Ako ne, svakako ću se obratiti drugim servisima da vidim kakve su cijene. Caka je samo u tome što sad moram zadržati mobitel što dulje kod njih na servisu jer ako mi ga vrate, a A1 mi nekim čudom odobri dvogodišnju garanciju, garancija mi više neće vrijediti jer je istekla u subotu (a mobitel je predan na servis prošli tjedan, u "dvogodišnjoj" garanciji).

Također, upregnula sam i prijatelje da malo prokopaju zakon i nismo nigdje uspjeli pronaći taj podatak da garancija za pravne osobe vrijedi samo godinu dana, zato i inzistiram od A1 i servisa da mi napismeno to pošalju. Zna li netko gdje u Zakonu (i u kojemu?) stoji ta informacija o trajanju jamstva za pravne osobe? Budući da pravnu osobu Zakon o zaštiti potrošača ne štiti...
10.11.2020 | 19:55
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Kad si vidio da korisnik potpisuje uvjete?

Čak i ne baš omiljeni iStyle priznaje 2 godine garancije. Bio je na post na redditu gdje se javio njihov djelatnik pa rekao to isto. Linkao bi ti ga sad, ali je u medjuvremenu obrisan.

AppleCare je Appleov proizvod, i on pruža internacionalno* jamstvo 3 godine (ili kolko vec), za razliku od trgovca koji pruža jamstvo samo kod sebe u trgovini. I to je to.

Evo čak i Apple na svojim stranicama priznaje 2 godine garancije, specifično za Hrvatsku

www.apple.com/hr/legal/statutory-warranty/
10.11.2020 | 20:00
Ne znam točno o o kojim zakonskim odredbama se radi, ali u pitanju su Zakon o obveznim odnosima, Zakon o zaštiti potrošača i Direktiva EU.

Inače, ovo jednogodišnje jamstvo se zove komercijalno jamstvo (obično traje 1 godinu ali ima i primjera od 2, 3, 4 i 5 godina), i daje ga proizvođač, a ovo dvogodišnje jamstvo se zove pravno jamstvo, daje ga trgovac i direktivom je određeno trajanje od 2 godine.
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 6 sati, 23 minuta
  • JOHN: Ne znam gdje tražiti. Probat ću još jedan iz sancta domenice. Original Samsung.
  • JOHN: U odnosu na original je bio nešto tanji
  • smayoo: Prije bih rekao da je neispravan taj konkretni kabel, nego da svaki takav ne valja. Traži neki deblji, jer taj ima zaštitni ekran protiv smetnji.
  • JOHN: Danas sam ga vratio i tražim alternativu
  • JOHN: Ovaj koji sam kupio ne radi [link]
  • JOHN: Imam prenosivi SSD Samsung T5 koji ima USB-C konektor i vrlo kratki USB-C M-M kabel. Neki dan sam iskeširao 140kn za kabel dužine 1m i ne prepoznaje ssd. A s original kabelom uredno radi. Koji kabel kupiti a da cijela priča funkcionira?
  • Parangal1307: Isto optika A1 ,Big Sur ,Iphone mejeri brzinu do 295 mgb , MBP 2019 16 inh šteka nakon instalacije
  • ping: Kod mene ne. Big Sur, A1 optika.
  • Parangal1307: nakon instalacije Big Sur ,problem sa brzinom interneta ,ima li netko slično ili neka saznanja ?
  • ZeljkoB: [link]
  • ZeljkoB: Koristi li tko
  • Borostef: Jedino su to trebali javno i reći :)
  • Borostef: A Apple je da to izbjegne odlučio rađe malo usporiti telefone kod kojih je baterija slabija kod izvršavanja takvih zadataka
  • Borostef: To je dio cijele te priče - skandala... Kad iphoneu baterija padne ispod nekog postotka neki zahtjevniji zadatak može srušiti sistem jer tel nema otkud povući dovoljno energije
  • Borostef: [link]
  • Air: Odakle ta tvrdnja da će se telefon srušiti ako mu je oslabila baterija?
  • Borostef: Umjesto da se telefon sruši kod zahtjevnijih zadataka nakon što mu oslabi baterija, oni su odlučili da će se malo usporiti.
  • Borostef: Stvarno nemam neku potrebu braniti Apple ali ako je to najgora prevara koju su napravili i nije baš neka.
  • Air: Ali poanta Applove namjere i djela prevariti svoje korisnik / kupce ostaje :(
  • Air: i nepismeno i štošta drugo..
  • Air: Što kod njih nije tendenciozno napisano :)
  • smayoo: Istina je, naravno. Ali ne možeš reći da nije tendenciozno napisano
  • Air: Kakve ima veze što je 24sata za ovakvu vijest? Misliš da je neistina?
  • Bertone: Ne samo da su se ubili, nego uz vjerojatno dobru maržu za sebe čiste EU skladišta od modela kojeg tamo vjerojatno više nitko ne kupuje.
  • Djuro genijalac: [link]
  • Djuro genijalac: Ubili se od Crnog petka...
  • Borisone: 24sata :-)
  • Air: Za one koij još vjeruju u dobre namjere Apple-a [link]
  • smayoo: Inače, MN jest, naravno, Bosanac (u najboljem smislu te riječi :) ), ali gimnaziju je završio u Rijeci. :)
  • smayoo: Meni je ipak bio najjači u "Letu iznad kukavičjeg gnijezda" u Gavelli (davne neke 1992. ili 3. ne sjećam se više), i kao Leone Glembay, naravno, u Vrdoljakovom filmu
  • Kloba: Rak. Koliko god mi ga je žao, neka se što manje mučio ako je već tako morao otići. Osobno mi je bio najdraži kao osnivač Hajduka u Malom Mistu. Niti jedn Bosanac tako dobro Spliću odglumio nije.
  • smayoo: RIP :(
  • Bertone: Otišao Mustafa Nadarević :(
  • smayoo: Svaka sličnost sa stvarnim događajima je slučajna. :)
  • Bertone: Ma daj, jel ti to o Covidu? :D
  • smayoo: Johnny Mnemonic na Doma TV. Dugo nisam gledao. Radnja se događa 2021. :)
  • Djuro genijalac: [link]
  • Djuro genijalac: Piši samo :-)
  • smayoo: Oho... ovo si moram zapisati... :)
  • Djuro genijalac: Ako si na putu pa prolalaziš kroz Karlovac, preporučam Behara. Ćevapi su famozni, a somun je vjerojatno najbolji na svijetu
  • smayoo: Ništa nova od tada, nažalost. :)
  • arhitekt: Smayoo :) mislim da je bilo prije po godine :-) al sad trazim nove kandidate :-)
  • smayoo: nisi li to isto pitao nedavno? :)
  • arhitekt: di su dobri čevapi tu u Rijeci? :)
  • Daddo: Smayoo bi ti rekao - piši u forum. Cloudflare možda nije tvoja krivica.
  • Borostef: Ako mi još jednom izbaci da tražim vlakove, autobuse ili slično ubit ću nekog :)
  • Borostef: jel netko zna kako se riješiti onog cloudflarea koji mi uporno iskače na nekim websiteovima? Riječ je o Macu i svim browserima. Promijenio sam DNS u google, restartao router, ispraznio cache ali i dalje gnjavi
  • smayoo: Ovisno o tome koliko je star MBP, preko te veze hoće ili neće prenijeti i zvuk. 2008 neće, 2012 hoće, na primjer
  • smayoo: Može, trebaš MDP na HDMI adapter
  • grof: Joooj, pa ovo je još živo! :)) Pozdrav starima i novima, a usput pitanje - Da li se Macbook Pro 15 može preko minidisplay porta spojiti na hdmi na android tv-u? Pa da se igram Xcom na velikom ekranu? :D

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Dijete, drlovric, petar, rusty, vlucic, Anonimci (356)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.71 Seconds

Provided by iJoomla SEO