Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!


18.12.2019 | 17:24
kupus kaže:
ali prodavatelj daje 24 mjeseca za moguce materijalne nedostatke


Misliš još 12 mjeseci nakon prve godine od Applea?
  • kupus
  • Posjetitelj
18.12.2019 | 17:45
Ne, imas pravo ili na jamstvo u roku 12mj (apple) ili se pozvati na "materijalni nedostatak" u roku 24mj od kupnje.

teoretski bi se mogao pozvati na "materijalni nedostatak" i prvi mjesec nakon kupnje, no buduci da je to vise zezanja, lakse je iskoristiti pravo na jamstvo.

Barem tako ja čitam gore linkano, slobodno se jos netko javi sa svojim tumacenjem.
10.11.2020 | 12:49
Pozdrav, podižem temu jer trebam savjet za sličan problem.

Radi se o iPhoneu XS kupljenom u A1 poslovnici u studenom 2018. Prošli tjedan pojavila mi se zelena crta na ekranu i odnijela sam ga direktno u ovlašteni servisni centar od A1 (Agramservis). Mobitel je bez ikakvog problema predan i proslijeđen pod garancijom na dijagnostiku i popravak. Tu slijedi preokret, u subotu ujutro šalju mi ponudu za popravak u iznosu od 2375,00 HRK uz napomenu kako garancija za uređaje kupljene na firmu vrijedi samo godinu dana. Odmah zovem A1 gdje mi njihova djelatnica govori kako je i ona iznenađena te da će zvati nadređenog, nadređeni javlja kako je garancija Applea samo godinu dana, no ona mi govori da cijelu situaciju opišem u mailu i pošaljem službi za korisnike (poslala, i čekam odgovor). U međuvremenu sam odgovorila servisu kako ne razumijem u čemu je problem i da mi potkrijepe svoju tvrdnju valjanim dokumentom što naravno nisu napravili već su obrazložili da im Apple neće pokriti cijenu popravka jer garancija uređaja koji je kupljen na tvrtku vrijedi godinu dana. Ima li itko neki koristan savjet ili sličnu situaciju u kojoj su se pronašli? Ako sam dobro shvatila, nakon godinu dana davatelj jamstva u mojem slučaju postaje A1 kojeg nitko ni ne spominje. Također, čitala sam kako artikli kupljeni na firmu znaju imati samo godinu dana jamstva, ali radi se o bušilicama i sličnoj potrošnoj opremi za koju ima smisla da se više troši ako ju koristi firma.
10.11.2020 | 13:56
Lažu te, žele iskamčiti novac. Ako garancija ne vrijedi 2 godine, već samo godinu dana, to su ti trebali odmah reći, jasno i glasno, prilikom preuzimanja uređaja na servis i pregleda dokumentacije, tj. računa.

O A1 ne želim trošiti riječi, supruga je nakon 15 god. "vjernosti" prema tom operateru zatržila zamjenu klasične SIM kartice u nanoSIM, i to su joj htjeli naplatiti 60 kn + PDV. Fuj i pljuc! Na kraju smo sve otkantali i prešli na Tele2.
10.11.2020 | 15:32
Koliko ja znam, Zakon o zaštiti potrošača (u što spada i obaveza 2-godišnjeg jamstva po principu - 1. godinu jamstva daje proizvođač, a 2. godinu jamstva daje trgovac) odnosi se isključivo samo na fizičke, ali ne i na pravne osobe, što "u prijevodu" znači da za sve proizvode (mobitele, kompjutere, televizije) kupljene "na firmu" vrijedi samo jedna godina garancije.

Neki ovlašteni servisi će iskoristiti svaku moguću priliku da naplate popravak (čak i kada je on pod garancijom), ali ako je uređaj kupljen "na firmu", a istekla je godina dana od kupnje, onda je istekla i garancija na taj uređaj.
10.11.2020 | 16:10
@nera 53 - ako je tako kao što m@xym tvrdi, onda potraži ponudu u vezi popravka u ostalim servisima, pa izaberi onaj za koji se smatra da odradi fer pisao, za fer cijenu.
10.11.2020 | 16:18
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.
10.11.2020 | 16:47
Direktiva ne obavezuje proizvođača, nego trgovca. I odnosi se samo na potrošače. Dakle na fizičke osobe.
10.11.2020 | 17:31
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Krivo. Apple si to moze objesiti macku za rep.
Sto god kupac (fizicka osoba) potpise stiti je ZAKON.
Sutre Apple moze donjeti odluku da je garancija za RH 1 mjesec.
Bas zbog agresije kompanija izvan EU, ista je donjela zakone.
Kako je gore napisano, TRGOVAC MORA osigurati dodatnu godinu kako god zna i umije. Da li ce se osigurati ili ce dici cijenu, kupcu je svejedno.
Ima takvih primjera dosta.
Placanje globa zbog geografskog ogranicenja unutar EU recimo.
10.11.2020 | 17:53
Imaju dvogodišnje jamstvo, kako se čini, za ove zemlje:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...ion-row-english.html
I za EU:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...on-emea-english.html
(da bi se vidjela EU, samo se treba gore kliknuti na "february 3rd 2016", to su valjda datumi stupanja tih uredbi na snagu)
E sada, zašto to u HR ne pali, pojma nemam. Ovo je službena  stranica koliko sam vidio.
10.11.2020 | 18:26
Ne pali jer su trgovci takvi kakvi jesu. Ide njima na štetu. To ih košta. Zakon je jasan po tom pitanju. Uredba je uvučena u zakon i treba je se pridržavati.
10.11.2020 | 18:42
Ipak griješim.
Krivo sam pokazao.
Treba se malo poigrati, na stranici koju sam gore linkao pronaći hardware, pa što te od hardwarea zanima (odabrao sam računala), i onda ti izlista zemlje da među njima odabereš onu koja te zanima u vezi garancije. Stisnuo sam "Hrvatska" i dobio ovo:
www.apple.com/legal/warranty/products/em...rranty-croatian.html
EDIT:
Isprika, gore zapravo nigdje izričito ne piše EU, već European countries od kojih ne imenuje niti jednu. Tek ovi nekoliko zemalja tipa UAE ima tu foru sa dvogodišnjim jamstvom.
10.11.2020 | 19:46
Da, evo A1 je u međuvremenu odgovorio da su proslijedili moj upit na reklamacije pa da će mi se javiti ta služba. Ne očekujem previše, ali taman smo pred raskidom ugovora pa ću ih možda nekako uspjeti ucijeniti, vidjet ćemo. Ako ne, svakako ću se obratiti drugim servisima da vidim kakve su cijene. Caka je samo u tome što sad moram zadržati mobitel što dulje kod njih na servisu jer ako mi ga vrate, a A1 mi nekim čudom odobri dvogodišnju garanciju, garancija mi više neće vrijediti jer je istekla u subotu (a mobitel je predan na servis prošli tjedan, u "dvogodišnjoj" garanciji).

Također, upregnula sam i prijatelje da malo prokopaju zakon i nismo nigdje uspjeli pronaći taj podatak da garancija za pravne osobe vrijedi samo godinu dana, zato i inzistiram od A1 i servisa da mi napismeno to pošalju. Zna li netko gdje u Zakonu (i u kojemu?) stoji ta informacija o trajanju jamstva za pravne osobe? Budući da pravnu osobu Zakon o zaštiti potrošača ne štiti...
  • kupus
  • Posjetitelj
10.11.2020 | 20:55
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Kad si vidio da korisnik potpisuje uvjete?

Čak i ne baš omiljeni iStyle priznaje 2 godine garancije. Bio je na post na redditu gdje se javio njihov djelatnik pa rekao to isto. Linkao bi ti ga sad, ali je u medjuvremenu obrisan.

AppleCare je Appleov proizvod, i on pruža internacionalno* jamstvo 3 godine (ili kolko vec), za razliku od trgovca koji pruža jamstvo samo kod sebe u trgovini. I to je to.

Evo čak i Apple na svojim stranicama priznaje 2 godine garancije, specifično za Hrvatsku

www.apple.com/hr/legal/statutory-warranty/
10.11.2020 | 21:00
Ne znam točno o o kojim zakonskim odredbama se radi, ali u pitanju su Zakon o obveznim odnosima, Zakon o zaštiti potrošača i Direktiva EU.

Inače, ovo jednogodišnje jamstvo se zove komercijalno jamstvo (obično traje 1 godinu ali ima i primjera od 2, 3, 4 i 5 godina), i daje ga proizvođač, a ovo dvogodišnje jamstvo se zove pravno jamstvo, daje ga trgovac i direktivom je određeno trajanje od 2 godine.
12.01.2025 | 18:53
Pozdrav,

ima li netko iskustvo s time?
Želim kupiti iPhone 15 preko oglasa, pa me zanima je li istina onda ovo? Znači 1 godina preko Apple-a, onda druga godina mogu promijeniti iPhone ako nešto ne štima kod prodavača (za to vjerojatno mi treba račun)? I to ide i korektno je?

Jer do sada sam tražio sam phone koji je star do 12 mjeseci baš radi garancije, jer sam mislio da ima samo 12 mjeseci i nakon toga ništa...
12.01.2025 | 19:42
Nemam osobna iskustva, samo ti skrećem pažnju da ta druga godina vrijedi samo ako je kupac fizička osoba (potrošač), a ne vrijedi ako je prvi kupac novog uređaja bila pravna osoba (firma).
12.01.2025 | 19:58
A ok, znači mora imati račun, pa na njemu ne smije biti na firmi, ok.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 2 sati
  • dpasaric: Cijene su ti iste kao u Švicarskoj, kada to prihvatiš, sve bude jednostavnije! :)
  • ping: @drlovric Geneva?
  • ping: A
  • drlovric: Jucer sam stigao a vec sam blago sokiran hrvatskim cijenama. Neke stvari vrijedjaju inteligenciju, ali valjda se brzo naviknem :)
  • smayoo: O, brate, kakav pacijent.. :)
  • dpasaric: Joj on je inače lud tip, ali ovo je skroz fora! :)
  • drlovric: Kakva bolest od videa :) [link]
  • dpasaric: Novi mega-članak na naslovnici! Nije za svakoga, ali za one koji to vole bit će poslastica! :)
  • zoranowsky: Također!
  • vicko: Pridružujem se čestitkama!
  • smayoo: Čestitam svima Dan antifašističke borbe!
  • roPeD: Pokrenuo temu u Softver forumu
  • smayoo: Piši u forum i probaj biti jasniji
  • roPeD: Lijepo molim
  • roPeD: Jel bi netko znao prebaciti onaj nas stari Mini Rijecnik da ga mozemo koristiti sa novim operativnim sustavima i M chipovima
  • roPeD: Pozdrav svima
  • drlovric: Zasto instalirate bete na aktivne uredjaje koje koristite svaki dan :/ Mozda je bolje da ti je bankarstvo prestalo raditi, nego da radi nesto sto ne znas :)
  • ZeljkoB: iOS18 dev beta kad je izasao nije polomio nista, ali 17ica je ubila ZABA app...
  • dpasaric: Meni to zvuči kao logična prva stvar koja će se polomiti.
  • ZeljkoB: Je li tko probao iOS26, a da mu ZABA app i dalje radi OK?
  • hal9000: Sretan rođendan i dobrodošao u klub!
  • drpongrac23: Hvala svima!
  • ping: Sretan rođendan
  • dpasaric: Sretan ti! :)
  • zoranowsky: Sretan ročkas!
  • Yonkis: Sretno ti rođendanovo!
  • smayoo: Sretan ti rođendan! :)
  • drpongrac23: Danas sam ušao u 5-u DEKADU ŽIVOTA!!! Živjeli svi!!!
  • hal9000: [link]
  • Riba: Odnio vrag prisu!
  • hal9000: Za 30-ak godina većina nas ni neće više biti živo pa koga briga za responsive site! :D
  • Borisone: Ma nije to, nego se sada početna stranica učita u tren oka. Treba bar 3-4 sekunde da bi bilo moderno.
  • Riba: Uostalom, nije Jabucnjak neresponsivan nego je vama ekran premalen! :-D
  • dpasaric: I nisi boomer, ti si gen X! :)
  • dpasaric: Zašto bi itko išao na ovaj tip weba s mobitela? :)
  • Riba: Hoce, vec je u pripremi godinama ali je implementacija malo zapela...plus sto ne pomaze sto ja boomer nikada ne idem na jabucnjak sa mobilnog uredjaja. :)
  • CoffeePod: Jabucnjak*
  • CoffeePod: Hoce li Jabuvnjak ikad dobit reponsive sajt?
  • cariblanco: Danas smo u Osijeku, možda shebali turističku sezonu :D
  • dpasaric: Slijedi uskoro osvrt na naslovnici...
  • Air: ...a Applevom slučaju iako te fore drugi telefoni imaju već godinama, ali kad to Apple napravi mi bi se trebali diviti tome kao toploj vodi.
  • Air: Meni Keynote izgleda kao kad Trum hvali samo sebe i svoje odluke kao ono baš najbolje, iako ga je cijeli Svijet popljuvao...
  • drlovric: Na Mac, Spotlight je odlican, kao i boja foldera (konacno) :)
  • drlovric: iPad je odlicno profitirao. Ako sve ovo ne zakljucaju za najnovije modele only :)
  • Riba: Keynote mi je kao neka epizoda Teletubbiesa.
  • Riba: Gledam taj WWDC i razmisljam kako su teme o umiranju mozda privlacnije. :-D
  • dpasaric: Idemo mi na ljepše teme, WWDC je za sat vremena! :)
  • dpasaric: Sve pet, ali nije li zanimljiva statsitika da je od zadnjih 30-ak (toliko pratimo na jednoj internoj grupi objave u medijima) sportaša, umjetnika i ostalih poznaith osoba koje su iznenada umrle, uzorak cijepljenih 100%. A znamo da je kod nas situacija bila cca 50:50, znači nešto lomi statistiku. Evo, samo to primjećujem.
  • smayoo: To što nije u javnosti poznato što je prethodilo njegovoj smrti, ne znači da nije prethodilo ništa čega bi ta smrt bila logičan i sasvim vjerojatan ishod. Moj pokojni stari je umro u 59. godini i svima koji ga nisu jako dobro znali je to bilo "iznenada". Nas koji smo mu bili bliski nije baš *iznenadilo*, iako nam je bilo teško i bolno.
  • Riba: Obrati paznju na nepoznate osobe poput mog oca koji ne uzima lijekove kako je propisano, odbija ici na kontrole, jedva je izvukao zivu glavu nakon srcanog udara pred par godina i jos hoda naokoo unatoc tome sto se cak i cijepio. Znanost bi se trebala na takve slucajeve usredotociti. :)

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

dpasaric, Ender, imenso, jmirakul, m@xym, Riba, robee, Anonimci (389)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.13 Seconds

Provided by iJoomla SEO