Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple proizvodi prodani u EU imaju min 2 god. gar!


18.12.2019 | 17:24
kupus kaže:
ali prodavatelj daje 24 mjeseca za moguce materijalne nedostatke


Misliš još 12 mjeseci nakon prve godine od Applea?
  • kupus
  • Posjetitelj
18.12.2019 | 17:45
Ne, imas pravo ili na jamstvo u roku 12mj (apple) ili se pozvati na "materijalni nedostatak" u roku 24mj od kupnje.

teoretski bi se mogao pozvati na "materijalni nedostatak" i prvi mjesec nakon kupnje, no buduci da je to vise zezanja, lakse je iskoristiti pravo na jamstvo.

Barem tako ja čitam gore linkano, slobodno se jos netko javi sa svojim tumacenjem.
10.11.2020 | 12:49
Pozdrav, podižem temu jer trebam savjet za sličan problem.

Radi se o iPhoneu XS kupljenom u A1 poslovnici u studenom 2018. Prošli tjedan pojavila mi se zelena crta na ekranu i odnijela sam ga direktno u ovlašteni servisni centar od A1 (Agramservis). Mobitel je bez ikakvog problema predan i proslijeđen pod garancijom na dijagnostiku i popravak. Tu slijedi preokret, u subotu ujutro šalju mi ponudu za popravak u iznosu od 2375,00 HRK uz napomenu kako garancija za uređaje kupljene na firmu vrijedi samo godinu dana. Odmah zovem A1 gdje mi njihova djelatnica govori kako je i ona iznenađena te da će zvati nadređenog, nadređeni javlja kako je garancija Applea samo godinu dana, no ona mi govori da cijelu situaciju opišem u mailu i pošaljem službi za korisnike (poslala, i čekam odgovor). U međuvremenu sam odgovorila servisu kako ne razumijem u čemu je problem i da mi potkrijepe svoju tvrdnju valjanim dokumentom što naravno nisu napravili već su obrazložili da im Apple neće pokriti cijenu popravka jer garancija uređaja koji je kupljen na tvrtku vrijedi godinu dana. Ima li itko neki koristan savjet ili sličnu situaciju u kojoj su se pronašli? Ako sam dobro shvatila, nakon godinu dana davatelj jamstva u mojem slučaju postaje A1 kojeg nitko ni ne spominje. Također, čitala sam kako artikli kupljeni na firmu znaju imati samo godinu dana jamstva, ali radi se o bušilicama i sličnoj potrošnoj opremi za koju ima smisla da se više troši ako ju koristi firma.
10.11.2020 | 13:56
Lažu te, žele iskamčiti novac. Ako garancija ne vrijedi 2 godine, već samo godinu dana, to su ti trebali odmah reći, jasno i glasno, prilikom preuzimanja uređaja na servis i pregleda dokumentacije, tj. računa.

O A1 ne želim trošiti riječi, supruga je nakon 15 god. "vjernosti" prema tom operateru zatržila zamjenu klasične SIM kartice u nanoSIM, i to su joj htjeli naplatiti 60 kn + PDV. Fuj i pljuc! Na kraju smo sve otkantali i prešli na Tele2.
10.11.2020 | 15:32
Koliko ja znam, Zakon o zaštiti potrošača (u što spada i obaveza 2-godišnjeg jamstva po principu - 1. godinu jamstva daje proizvođač, a 2. godinu jamstva daje trgovac) odnosi se isključivo samo na fizičke, ali ne i na pravne osobe, što "u prijevodu" znači da za sve proizvode (mobitele, kompjutere, televizije) kupljene "na firmu" vrijedi samo jedna godina garancije.

Neki ovlašteni servisi će iskoristiti svaku moguću priliku da naplate popravak (čak i kada je on pod garancijom), ali ako je uređaj kupljen "na firmu", a istekla je godina dana od kupnje, onda je istekla i garancija na taj uređaj.
10.11.2020 | 16:10
@nera 53 - ako je tako kao što m@xym tvrdi, onda potraži ponudu u vezi popravka u ostalim servisima, pa izaberi onaj za koji se smatra da odradi fer pisao, za fer cijenu.
10.11.2020 | 16:18
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.
10.11.2020 | 16:47
Direktiva ne obavezuje proizvođača, nego trgovca. I odnosi se samo na potrošače. Dakle na fizičke osobe.
10.11.2020 | 17:31
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Krivo. Apple si to moze objesiti macku za rep.
Sto god kupac (fizicka osoba) potpise stiti je ZAKON.
Sutre Apple moze donjeti odluku da je garancija za RH 1 mjesec.
Bas zbog agresije kompanija izvan EU, ista je donjela zakone.
Kako je gore napisano, TRGOVAC MORA osigurati dodatnu godinu kako god zna i umije. Da li ce se osigurati ili ce dici cijenu, kupcu je svejedno.
Ima takvih primjera dosta.
Placanje globa zbog geografskog ogranicenja unutar EU recimo.
10.11.2020 | 17:53
Imaju dvogodišnje jamstvo, kako se čini, za ove zemlje:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...ion-row-english.html
I za EU:
www.apple.com/legal/warranty/products/wa...on-emea-english.html
(da bi se vidjela EU, samo se treba gore kliknuti na "february 3rd 2016", to su valjda datumi stupanja tih uredbi na snagu)
E sada, zašto to u HR ne pali, pojma nemam. Ovo je službena  stranica koliko sam vidio.
10.11.2020 | 18:26
Ne pali jer su trgovci takvi kakvi jesu. Ide njima na štetu. To ih košta. Zakon je jasan po tom pitanju. Uredba je uvučena u zakon i treba je se pridržavati.
10.11.2020 | 18:42
Ipak griješim.
Krivo sam pokazao.
Treba se malo poigrati, na stranici koju sam gore linkao pronaći hardware, pa što te od hardwarea zanima (odabrao sam računala), i onda ti izlista zemlje da među njima odabereš onu koja te zanima u vezi garancije. Stisnuo sam "Hrvatska" i dobio ovo:
www.apple.com/legal/warranty/products/em...rranty-croatian.html
EDIT:
Isprika, gore zapravo nigdje izričito ne piše EU, već European countries od kojih ne imenuje niti jednu. Tek ovi nekoliko zemalja tipa UAE ima tu foru sa dvogodišnjim jamstvom.
10.11.2020 | 19:46
Da, evo A1 je u međuvremenu odgovorio da su proslijedili moj upit na reklamacije pa da će mi se javiti ta služba. Ne očekujem previše, ali taman smo pred raskidom ugovora pa ću ih možda nekako uspjeti ucijeniti, vidjet ćemo. Ako ne, svakako ću se obratiti drugim servisima da vidim kakve su cijene. Caka je samo u tome što sad moram zadržati mobitel što dulje kod njih na servisu jer ako mi ga vrate, a A1 mi nekim čudom odobri dvogodišnju garanciju, garancija mi više neće vrijediti jer je istekla u subotu (a mobitel je predan na servis prošli tjedan, u "dvogodišnjoj" garanciji).

Također, upregnula sam i prijatelje da malo prokopaju zakon i nismo nigdje uspjeli pronaći taj podatak da garancija za pravne osobe vrijedi samo godinu dana, zato i inzistiram od A1 i servisa da mi napismeno to pošalju. Zna li netko gdje u Zakonu (i u kojemu?) stoji ta informacija o trajanju jamstva za pravne osobe? Budući da pravnu osobu Zakon o zaštiti potrošača ne štiti...
  • kupus
  • Posjetitelj
10.11.2020 | 20:55
dpasaric kaže:
Obrazac jamstvenog lista koji je nama proslijedio Appleov principal za ovu regiju (Apcom) jasno daje do znanja da je jamstvo 12 mjeseci i traži se da korisnik prilikom preuzimanja uređaja potpiše da prihvaća takve jamstvene uvjete.

Tko ne želi prihvatiti takve uvjete može pokušati kupiti negdje drugdje u EU s tim navodnim jamstvom od dvije godine, ali koliko ja znam - to se još nije dogodilo nigdje, niti u USA i niti u EU.

Zato Apple i prodaje svoje Apple Care koji nudi produženo jamstvo. Da je negdje ostvarivo to jamstvo od dvije godine, Apple Care gotovo da ne bi imao nikakvog smisla.

Apple očigledno ima pravni način da tako funkcionira u EU bez obzira na te direktive.


Kad si vidio da korisnik potpisuje uvjete?

Čak i ne baš omiljeni iStyle priznaje 2 godine garancije. Bio je na post na redditu gdje se javio njihov djelatnik pa rekao to isto. Linkao bi ti ga sad, ali je u medjuvremenu obrisan.

AppleCare je Appleov proizvod, i on pruža internacionalno* jamstvo 3 godine (ili kolko vec), za razliku od trgovca koji pruža jamstvo samo kod sebe u trgovini. I to je to.

Evo čak i Apple na svojim stranicama priznaje 2 godine garancije, specifično za Hrvatsku

www.apple.com/hr/legal/statutory-warranty/
10.11.2020 | 21:00
Ne znam točno o o kojim zakonskim odredbama se radi, ali u pitanju su Zakon o obveznim odnosima, Zakon o zaštiti potrošača i Direktiva EU.

Inače, ovo jednogodišnje jamstvo se zove komercijalno jamstvo (obično traje 1 godinu ali ima i primjera od 2, 3, 4 i 5 godina), i daje ga proizvođač, a ovo dvogodišnje jamstvo se zove pravno jamstvo, daje ga trgovac i direktivom je određeno trajanje od 2 godine.
12.01.2025 | 18:53
Pozdrav,

ima li netko iskustvo s time?
Želim kupiti iPhone 15 preko oglasa, pa me zanima je li istina onda ovo? Znači 1 godina preko Apple-a, onda druga godina mogu promijeniti iPhone ako nešto ne štima kod prodavača (za to vjerojatno mi treba račun)? I to ide i korektno je?

Jer do sada sam tražio sam phone koji je star do 12 mjeseci baš radi garancije, jer sam mislio da ima samo 12 mjeseci i nakon toga ništa...
12.01.2025 | 19:42
Nemam osobna iskustva, samo ti skrećem pažnju da ta druga godina vrijedi samo ako je kupac fizička osoba (potrošač), a ne vrijedi ako je prvi kupac novog uređaja bila pravna osoba (firma).
12.01.2025 | 19:58
A ok, znači mora imati račun, pa na njemu ne smije biti na firmi, ok.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 4 sati
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Riba, tino1, Anonimci (564)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.11 Seconds

Provided by iJoomla SEO