Apple ID - Registracija
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple ID - Registracija


31.07.2018 | 20:57
smayoo kaže:
Točno, ali zapravo ne mora nitko doći do tvog mobitela. Dovoljno je da zna tvoj broj. Netko ozbiljno zlonamjeran žrtvovat će parsto $ koliko na crnom tržištu košta "klonirana" SIM kartica. Ta tzv. mjera zaštite (two-factor autentification) je zapravo samo jednu stepenicu "jača" od običnog statičkog passworda.


Ne bas, ovo sto si napisa se odnosi na 2-step verification. Two Factor Authentification je Appleova varijanta toga sa recimo 'jos jednom stepenicom gore'. TFA ne salje kod na SMS nego kao push notifikaciju na uredaj(e) koji je prethodno registriran s tim AppleID-om i postavljen kao trusted device (podrzani uredjaji su svi sa iOS 9 i novije, ili MacOS X 10.11 i novije). Istina, trusted phone number je i dalje tu za dodati bar prvi trusted device i kao nekakva backup opcija, ali kad si dodao bar jedan trusted device (ali ja bi osobno preporucio minimum 2 ili 3) mozes i maknuti taj trusted phone number i oslanjati se iskljucivo na trusted devices za ta drugi korak autentifikacije.
  • iMo
  • Korisnik
  • 15
31.07.2018 | 21:28
smayoo kaže:
Aj nacrtaj neki veseli pa si to stavi za avatar. Ovaj mi je žalostiv neki, knedla mi u grlu stoji kad ga vidim...


Evo zamjene, da ne utječem negativno na okruženje...


77755E5F-F77F-4108-859A-66AEFEF1909B.jpeg
  • iMo
  • Korisnik
  • 15
31.07.2018 | 21:35
smayoo kaže:
@m@xym, dozvoli da te ispravim, odnosno dopunim jer nije sve što si napisao baš posve tako...

m@xym kaže:
Pa i šifra za Skype se može hakirati, doći do nje socijalnim inžinjeringom ili slično, ali da bi netko nepoznat i zlonamjeran došao do tvoga mobitela mora ti ga fizički ukrasti.


Točno, ali zapravo ne mora nitko doći do tvog mobitela. Dovoljno je da zna tvoj broj. Netko ozbiljno zlonamjeran žrtvovat će parsto $ koliko na crnom tržištu košta "klonirana" SIM kartica. Ta tzv. mjera zaštite (two-factor autentification) je zapravo samo jednu stepenicu "jača" od običnog statičkog passworda.

Ako ti netko ukrade mobitel i odjseče prst,


Odrezani prst ne funkcionira na čitaču otiska prsta jer je kapacitivni, a dielektrička svojstva ljudskog tkiva vrlo brzo se drastično mijenjaju (radi se o minutama) jednom kad tkivo počne odumirati (kad ga odvojiš od tijela).

BTW Odgovaranje na inozemne pozive ti ne može naštetiti (financijski)


U nekim jako specifičnim slučajevima zapravo i može, ako tvoj javni telekom operater nije poduzeo korake da zaštiti vlastitu mrežu od takvih napada. Što se vraćanja poziva tiče, nije nitko nasjeo na to da nazove natrag neki broj tko zna kojoj zemlji. Ljudi su vraćali "propuštene" (kompjuter naziva brojeve nasumce i kad dobije digitalni (nečujni) signal da je poziv spojen - prekida - a primatelj poziva ne čuje da mu je telefon uopće zvonio, nego samo vidi propušten poziv) pozive na 060 brojeve (jer nisu skužili da je 060 broj, jer je bio prikazan u obliku "+385601234567" gdje im se javljao govorni automat s porukom "Dobili ste firmu tu i tu, molimo pričekajte do javljanja operatera" i svakom naivcu koji je nazvao naplatili neku nebuloznu svotu po minuti.


Eto, baš mi je drago da nisam bio potpuno u krivu, a posebice mi je drago čuti ono beskorisnosti odrezana prsta

I opet hvala svima koji su doprinijeli u temeljitoj obradi ove teme, a ja već imam drugih pitanja zbog kojih moram otvoriti novu temu...
01.08.2018 | 06:53
smayoo

Hvala na ispravci, samo par pitanja jer mi neke stvari baš i nisu najjasnije.

smayoo kaže:
Točno, ali zapravo ne mora nitko doći do tvog mobitela. Dovoljno je da zna tvoj broj. Netko ozbiljno zlonamjeran žrtvovat će parsto $ koliko na crnom tržištu košta "klonirana" SIM kartica. Ta tzv. mjera zaštite (two-factor autentification) je zapravo samo jednu stepenicu "jača" od običnog statičkog passworda.


Zar kloniranje SIM kartice ne podrazumijeva fizičko kopiranje enkriptiranih ključeva sa originalne SIM kartice na blank SIM karticu?

Koliko ja znam, ispravi me ako griješim, telekom provideri vezuju svoje telefonske brojeve za određene SIM kartice (preko serijskog broja SIM kartice).

Što znači da, ako npr. dobijem na poslu novi telefon sa drugačijim tipom (veličinom) SIM karice, ne moram rezati staru karticu da je prilagodim novom mobitelu, nego je dovoljno uzeti bilo koju blank SIM karticu istog providera, i javiti njihovoj službi za korisnike serijski broj nove kartice, nakon čega oni promijene podatak u bazi i nakon određenog vremena se aktivira nova kartica sa 'starim' telefonskim brojem.

Ovo sam radio ne jednom, nego više puta, u vrijeme kad je većina mobitela počela dolaziti sa micro- i nano- SIM karticama, dok su prethodno svi mobiteli bili sa, tada, standardnim mini-SIM karticama.

Kako je moguće 'uvjeriti' telekom operatera da je 'klonirana' kartica prava, ako oni nemaju njezin serijski broj u svojoj bazi?

smayoo kaže:
U nekim jako specifičnim slučajevima zapravo i može, ako tvoj javni telekom operater nije poduzeo korake da zaštiti vlastitu mrežu od takvih napada. Što se vraćanja poziva tiče, nije nitko nasjeo na to da nazove natrag neki broj tko zna kojoj zemlji. Ljudi su vraćali "propuštene" (kompjuter naziva brojeve nasumce i kad dobije digitalni (nečujni) signal da je poziv spojen - prekida - a primatelj poziva ne čuje da mu je telefon uopće zvonio, nego samo vidi propušten poziv) pozive na 060 brojeve (jer nisu skužili da je 060 broj, jer je bio prikazan u obliku "+385601234567" gdje im se javljao govorni automat s porukom "Dobili ste firmu tu i tu, molimo pričekajte do javljanja operatera" i svakom naivcu koji je nazvao naplatili neku nebuloznu svotu po minuti.


Ako sam dobro shvatio ovo što si napisao, i to se opet svodi na činjenicu da ti kao korisnik moraš uzvratiti poziv da bi nasjeo na prevaru i ostao bez novaca na računu (zbog astronomske cijene poziva).

Jasno mi je kako to funkcionira, ti dobiješ poziv koji ne zvoni (jer se prekida neposredno nakon uspješne uspostave veze), i samo vidiš 'propušteni broj', koji ja naoko ne izgleda sumnjivo, ali se zapravo radi o pozivu na brojeve sa znatno višom tarifom (a bilo je i prije poziva iz inozemstva, također sa brojeve na kojima su tarife astronomske).

I samo ako sam nazoveš taj broj, doći ćeš u probleme, ali ako se javiš na dolazni poziv iz inozemstva, novci ti ne mogu biti skinuti sa računa (još nisam čuo za slučaj da je netko pritiskom na virtualnu tipku 'Answer' inicirao odlazni poziv sa svog mobitela).

Unaprijed hvala na odgovorima.
01.08.2018 | 09:24
Postoji funkcija javne tk mreže "reverse charges" ili "collect call" koja znači da troškove snosi primatelj poziva. On bi se, naravno, morao s time prethodno suglasiti, ali u mreži s digitalnom signalizacijom zlonamjernici su koristili činjenicu da većina mobitela nema implementiranu tu funkcionalnost (da korisnika obavijesti da je poziv "collect") pa pozvani tipkanjem na Answer prihvaća poziv na svoj račun, a da toga nije ni bio svjestan.

Što se kloniranja SIM kartice tiče - SIM kartica ima flashan broj pretplatnika. Postupak kojeg ti opisuješ je "workaround" gdje se drugi pretplatnički broj u centralu upisuje kao dio group hunt grupe pa se nadalje uvijek predstavlja po svom vodećem broju. Ali to je praksa koja je u tim okolnostima bila jednostavnija. A ne jedina moguća.
01.08.2018 | 10:34
smayoo

Hvala na odgovorima.

Ovo za 'collect call' sam vidio jedino u američkim filmovima, i to onim starijim, u centralama gdje postoji živi operater od kojeg onda tražiš 'collect call' poziv, pa on poziva drugu stranu, obavještava je da će se troškovi poziva teretiti na njegov računi i pita ga da li želi prihvatiti poziv.

U svakom slučaju, kada bi se to dogodilo kod nas, troškove bi onda svakako trebao snositi tele operater jer se nije zaštitio od takve gluposti.
01.08.2018 | 14:54
Evo, ja jutros dobio poziv. Bacio pogled na mob i piše "otok Ascension". Zazvonio jednom ili dva puta i prekinulo. Provjerio na guglu broj i je bio sa otoka. Obrisao poziv. Već mi je bilo par puta neki lijevi broj, ali sam ga obrisao, i to u godinu dana. Dobro je provjeriti broj prije javljanja.
02.08.2018 | 07:17
m@xym kaže:
smayoo

Hvala na odgovorima.

Ovo za 'collect call' sam vidio jedino u američkim filmovima, i to onim starijim, u centralama gdje postoji živi operater od kojeg onda tražiš 'collect call' poziv, pa on poziva drugu stranu, obavještava je da će se troškovi poziva teretiti na njegov računi i pita ga da li želi prihvatiti poziv.

U svakom slučaju, kada bi se to dogodilo kod nas, troškove bi onda svakako trebao snositi tele operater jer se nije zaštitio od takve gluposti.


Kako bi se teleoperater trebao "zaštititi" od komercijalne funkcije koja je normalno ponuđena na korištenje? Samo zato što je ti ne koristiš i ne vidiš njenu svrhu, ne znači da ona nema svrhu i korist.

Na primjer, nama je sin trenutno u Kini. Da mu se bilo što dogodi (financijski, logistički, zdravstveno...), da mu treba pomoć, najlogičnija je stvar da zna i može nazvati "collect" i tražiti pomoć.

To što danas više ne treba poziv ići preko ručnog posrednika (živog operater, kako ti kažeš) je normalan tehnički napredak. To što proizvođači smartphone aplikacije za voice telefoniranje (jer su indolentni, lijeni i škrti) nisu u cijelosti implementirali digitalni signalizacijski protokol (pa primatelju poziva mobitel ne napiše da je dolazni poziv "collect") - ne može biti krivnja teleoperatera, niti teleoperater treba snositi te troškove.

Naravno, zbog takve "uvrnute" logike (kao što je tvoja) i hrpe (neutemeljenih) reklamacija, teleoperateri su na kraju blokirali automatsko spajanje "collect" poziva. Posljedica je da sada ne možeš više ostvariti "collect" poziv u Hrvatsku iz zemalja gdje su ukinuti ručni posrednici (npr. iz Skandinavije, Australije ili Japana).
02.08.2018 | 18:25
smayoo kaže:

Kako bi se teleoperater trebao "zaštititi" od komercijalne funkcije koja je normalno ponuđena na korištenje? Samo zato što je ti ne koristiš i ne vidiš njenu svrhu, ne znači da ona nema svrhu i korist.
...
To što proizvođači smartphone aplikacije za voice telefoniranje (jer su indolentni, lijeni i škrti) nisu u cijelosti implementirali digitalni signalizacijski protokol (pa primatelju poziva mobitel ne napiše da je dolazni poziv "collect") - ne može biti krivnja teleoperatera, niti teleoperater treba snositi te troškove.
...
Naravno, zbog takve "uvrnute" logike (kao što je tvoja) i hrpe (neutemeljenih) reklamacija, teleoperateri su na kraju blokirali automatsko spajanje "collect" poziva.


Teleoperater bi, po mojoj 'uvrnutoj' logici, prije svega trebao zaštiti svog korisnika (potrošača) od nepredviđenih troškova.

Kada netko poziva tebe, ne očekuješ da si ti taj koji treba platiti poziv.

Ako teleoperater nema mogućnosti upozoriti te da se radi o collect pozivu, kako ti možeš znati da poziv neće biti naplaćen tebi?!
Jedino ako prema broju dolaznog poziva znaš da taj koji te zove evenutalno koristi takvu uslugu (kao u slučaju tvoga sina).

Znajući u kakvom okruženju živim, ne bi me čudilo kad bi određeni sloj ljudi pozivao susjede, prijatelje i neprijatelje koristeći tu uslugu samo iz čiste zlobe.

Komercijalna funkcija koja je normalno ponuđena na korištenje bi trebala imati tehnički implementiran način za obavještavanje korisnika da će mu poziv biti naplaćen prije nego se taj poziv i ostvari.
02.08.2018 | 18:56
Već sam ti napisao. Tehnički način za obavještavanje korisnika je na razini mreže implementiran. Digitalna mreža ima digitalnu signalizaciju. Paralelno s dolaznim pozivom, telefon primatelja prima signal o statusu poziva (npr. da je "collect", da je "unsolicited", tj. reklamno-prodajne naravi, da je preusmjeren, tj. da te je pozivatelj zvao na neki drugi broj, a taj je preusmjeren na ovaj, itd.). Teleoperater je tehnički učinio sve da upozori primatelja poziva da je poziv "collect".
Prije 10, pa i prije 20 godina su svi ozbiljniji mobiteli imali implementiran prihvat te signalizacije. Npr. Motorole (čak i one stare "cigle") bi pri dolaznom pozivu najprije prikazale prateći signal odgovarajućim tekstom (npr. "Incoming collect call"), trebalo je pritisnuti OK, i onda bi prikazalo caller ID ako je bio dostupan i pritiskom na zelenu slušalicu bi se javilo na poziv. Nokie bi umjesto caller ID napisale "Collect call" i moglo se odmah javiti zelenom tipkom, a pritiskom na menu tipku bi se prikazalo caller id prije javljanja. Itd.
Prijelazom na smartphoneove, gotovo nijedan proizvođač se nije potrudio implementirati tu signalizaciju u svoje voice call aplikacije. Iznimka je, koliko je meni poznato, npr. Xiaomi.
02.08.2018 | 19:13
smayoo,

Jasno mi je da su teleoperateri tu u 'neubranom grožđu', ali krajnjeg korisnika ne interesira 'tko je kriv' i logično je da će se žaliti teleoperateru (iako on objektivno gledano nije krivac), pa je i sasvim logično da se teleoperater zaštiti (od pritužbi svojih korisnika) onemogućavanjem funkcije koja ga može dovesti u sukob sa svojim korisnicima.

Da je veliki broj korisnika zainteresiran za ovu funkciju, to bi se vjerojatno riješilo na razini EU, a ovako, mali broj korisnika je izvukao 'deblji kraj'.
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 dana, 5 sati
  • rusty: @dario15 - tako je
  • dario15: Hvala za info rusty. Ali to je samo win verzija, čini mi se?
  • rusty: Civ6 je free do 28. - [link]
  • Soffoklo: Windowsi lagano sve više ugrađuju Linux u svoj OS, a time pomalo dodaju i štih macOS-a. Za početak Windows Terminal - [link]
  • zvone: Neke preporuke?
  • zvone: Vidio sam par ali nisu mi dovoljno detaljni.
  • Djuro genijalac: @zvone: imaš nekoliko threadova koji se DETALJNO bave tom tematikom...
  • zvone: Ako mi nekton moze pomoci molim da mi se javi na zvone@me.com jer nisam cesto na vikalici,
  • zvone: Cuo sam svasta, od toga da se mora flashati ROM i u toku instalacije mijenjati graficka i slicno.
  • zvone: Pozdrav. Ima li ovdje netko tko bi mi pomogao instalirati sto noviji OSX na MAcPro 3,1?
  • Riba: Ne znam, ja koristim Aquamail na Androidu i sjajan je. :)
  • drlovric: Vama stvanro valja Apple Mail klijent? :O Meni je i Outlook miljama ispred Apple Mail.
  • drlovric: Ma salim se. Sta cu tuzit Apple, kad god mi je sta trebalo izadju mi u susret :)
  • Riba: Zasto bi onda tuzio Apple u slucaju da koristis njihov email client kada te ocigleno nije briga za sigurnost? :)
  • drlovric: Ma zibo se evo nasikira gaje ih drzi. Ionako koristim Gmail account. Kad imaju jedni nek imaju i drugi :)
  • stefanjos: filip zg, sada gledam oglas, reko si sivi, a ti stavio crni hahah, uzeo bi ga da si rekao pravu boju, a vidim da je sada prodan :(
  • smayoo: Da, to je taj. :) Ali pravo pitanje je - ZAŠTO to radi? :D
  • Riba: Spark? To je onaj koji drzi rvoje credentiale i mailove na njihovim serverima? :)
  • drlovric: I ja bi ih tuzio da ne koristim Spark. Apple nikada nije znao napraviti mail client. Ni mis. Ni dobar daljinski :)
  • Soffoklo: Ako je ovo istina, Apple ce s 900 milja uredjaja sirom svijeta fasovati jednu finu tuzbu: [link]
  • FiFi: @drlovric Hvala. Pokušat ću :)
  • FilipZg: Platio ga 300 eura, a tražim 1300 kuna
  • stefanjos: eeh, moj je crni, koliko cepa?
  • FilipZg: Imam originalno pakiranje, a i račun vjerojatno negdje na mailu od njemačkog dućana
  • FilipZg: Sivi je HomePod
  • stefanjos: imam jedan a volio bi drugi upogoniti za stereo
  • stefanjos: koje je boje?
  • FilipZg: Ljudi, jel ima netko da bi kupio HomePod? Budem ju sutra stave na oglasnik. Kupljena oko ovog Božića.
  • stefanjos: stvarno za e novce dodaj jos 200 eura i uzmi SE trosit 300 eura na iphone 7 sada nije bas pamtetno, moje 2 lipe
  • dodoonn: Kupujem Iphone 7 vakumirani, maks do 2100kn hitnooo
  • bumbar: next mi je see izbrisalo sa desktop (osim jednog folder) i stabile sistemsku pozadinu os sierre???
  • zoranowsky: I ja!
  • stefanjos: pridruzujem se cetitkama
  • smayoo: Čestitam svima međunarodni Dan pobjede nad fašizmom i Dan Europe! :)
  • drlovric: Kupi na Ebay americkom. Ne bi smjeli to radiit ali 80% prodavaca ce ti slikati i poslait aktivacijski kod mailom. Ja sam naletio na neke koji inzistiraju da paket fizicki posalju, pa samonda slao prijateljima koji otvore pa mi posalju taj isti kod. Def najjeftinija opcija, pogotovo kada su snizenja.
  • FiFi: Kupio bih Applecare za Macbook Pro 16" pa me zanima znate li gdje bi se najpovoljnije našlo
  • drlovric: U zivotu nisam imao nikada Apple racun na papiru. Nikada. Servis i AppleCare obavljeni uredno po serijskom broju. Mjesto servisa i kupovine nije cak niti isti kontinent, al koga briga :)
  • stefanjos: lako je njima pisati originalni raun kada apple u svim zemljama gdje posluje salje digitalni racun. jedini digitalni racun koji imam od svega sto imam je mbp jer je kupljen u americi. i da, racuna za homepod isto
  • Yonkis: nastavak sa stranice, sad vidim da nije sve stalo: "..Prilikom traženja servisa tvrtka Apple može od vas zatražiti da dostavite originalni račun za proizvod kako bi provjerila podobnost za servis obuhvaćen jamstvom čak i ako ste već registrirali proizvod. Vaše se jamstvo ne mijenja bez obzira na to jeste li se registrirali ili niste."
  • Yonkis: "iz bilo kojeg razloga upitna".. i što sad, bio mi je potres, kutija sa računima mi je uništena, pojeo pas, imao sam poplavu, viša sila, što onda traže policijsko izvješće da to potvrdim?
  • Yonkis: Račun za proizvod i, prema potrebi, AppleCare dokument s dokazom o jamstvenom pokriću pohranite na sigurno mjesto. Ako je podobnost vašeg proizvoda za pokrivenost servisom obuhvaćenim jamstvom ili AppleCare ugovorom o servisu iz bilo kojeg razloga upitna, možda ćete trebati dostaviti presliku tih dokumenata. Prilikom traženja servisa tvrtka Apple može od vas zatražiti da dostavite origina
  • Yonkis: evo sa apple stranice:
  • Yonkis: Znam da bi tako trebalo biti, po apple stranici je u jamstvu ali naši servisi su naši servisi, da sam u Švic mislim da ne bi bilo problema ali.. hrvacka.
  • stefanjos: ako je u roku od godine dana ide po serial, bar bi tako trebalo biti.
  • Yonkis: Da li u RH vrijedi jamstvo samo po S/N od iProducta? Prihvaća li to neki servis ili baš baš treba račun? A SLO, AUT, ITA, HUN ako naši ne prihvaćaju?
  • drlovric: Moje Airpods Pro ne zele da se nadograde. Donosi li novi FW kakva poboljsanja?
  • Christian10: Koliko vidim air 2020 ima problema s pregrijavanjem
  • stefanjos: istina songoku, mislio sam da su u ove sa osmom genracijom digli na 512gb, znao sam da je stariji ram, krivo sam skuzio post koji sam prije toga citao. gle ovaj sta je trenutno 1800$ mi izgleda kao super buy, samo steta sto nema opcije za grafickom dodatnom,
  • Soffoklo: "There are actually two new Macbook13Pro" - [link]
  • songoku: @stefanjos Pocinju sa 8GB RAMa i 256GB SSD, samo najskuplja 2 modela imaju 10th gen proc i DDR4 RAM

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Novo u Appleu

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Čekam novi modularni Mac Pro - 48.5%
Novac nije problem, kupujem iMac Pro - 0.7%
Kupujem Valjak, baš je lijep i tih! - 0%
Kupujem polovni Mac Pro tower - 11.8%
Nadogradit ću postojeći Mac Pro tower - 2.9%
Običan iMac 27" mi je dovoljan za posao - 5.9%
Skromnih sam potreba, Mac mini je zakon! - 7.4%
Radim na terenu, mora biti MacBook Pro - 3.7%
Ne diram ništa, stari Mac služi me odlično - 10.3%
Kupujem PC kantu i prelazim na Windowse! - 8.8%

Ukupno glasova: 136
Anketa je završena dana: 08 Svi 2018 - 12:17
Page Speed 0.72 Seconds

Provided by iJoomla SEO