Apple ID - Registracija
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Apple ID - Registracija


31.07.2018 | 22:57
smayoo kaže:
Točno, ali zapravo ne mora nitko doći do tvog mobitela. Dovoljno je da zna tvoj broj. Netko ozbiljno zlonamjeran žrtvovat će parsto $ koliko na crnom tržištu košta "klonirana" SIM kartica. Ta tzv. mjera zaštite (two-factor autentification) je zapravo samo jednu stepenicu "jača" od običnog statičkog passworda.


Ne bas, ovo sto si napisa se odnosi na 2-step verification. Two Factor Authentification je Appleova varijanta toga sa recimo 'jos jednom stepenicom gore'. TFA ne salje kod na SMS nego kao push notifikaciju na uredaj(e) koji je prethodno registriran s tim AppleID-om i postavljen kao trusted device (podrzani uredjaji su svi sa iOS 9 i novije, ili MacOS X 10.11 i novije). Istina, trusted phone number je i dalje tu za dodati bar prvi trusted device i kao nekakva backup opcija, ali kad si dodao bar jedan trusted device (ali ja bi osobno preporucio minimum 2 ili 3) mozes i maknuti taj trusted phone number i oslanjati se iskljucivo na trusted devices za ta drugi korak autentifikacije.
31.07.2018 | 23:28
smayoo kaže:
Aj nacrtaj neki veseli pa si to stavi za avatar. Ovaj mi je žalostiv neki, knedla mi u grlu stoji kad ga vidim...


Evo zamjene, da ne utječem negativno na okruženje...


77755E5F-F77F-4108-859A-66AEFEF1909B.jpeg
31.07.2018 | 23:35
smayoo kaže:
@m@xym, dozvoli da te ispravim, odnosno dopunim jer nije sve što si napisao baš posve tako...

m@xym kaže:
Pa i šifra za Skype se može hakirati, doći do nje socijalnim inžinjeringom ili slično, ali da bi netko nepoznat i zlonamjeran došao do tvoga mobitela mora ti ga fizički ukrasti.


Točno, ali zapravo ne mora nitko doći do tvog mobitela. Dovoljno je da zna tvoj broj. Netko ozbiljno zlonamjeran žrtvovat će parsto $ koliko na crnom tržištu košta "klonirana" SIM kartica. Ta tzv. mjera zaštite (two-factor autentification) je zapravo samo jednu stepenicu "jača" od običnog statičkog passworda.

Ako ti netko ukrade mobitel i odjseče prst,


Odrezani prst ne funkcionira na čitaču otiska prsta jer je kapacitivni, a dielektrička svojstva ljudskog tkiva vrlo brzo se drastično mijenjaju (radi se o minutama) jednom kad tkivo počne odumirati (kad ga odvojiš od tijela).

BTW Odgovaranje na inozemne pozive ti ne može naštetiti (financijski)


U nekim jako specifičnim slučajevima zapravo i može, ako tvoj javni telekom operater nije poduzeo korake da zaštiti vlastitu mrežu od takvih napada. Što se vraćanja poziva tiče, nije nitko nasjeo na to da nazove natrag neki broj tko zna kojoj zemlji. Ljudi su vraćali "propuštene" (kompjuter naziva brojeve nasumce i kad dobije digitalni (nečujni) signal da je poziv spojen - prekida - a primatelj poziva ne čuje da mu je telefon uopće zvonio, nego samo vidi propušten poziv) pozive na 060 brojeve (jer nisu skužili da je 060 broj, jer je bio prikazan u obliku "+385601234567" gdje im se javljao govorni automat s porukom "Dobili ste firmu tu i tu, molimo pričekajte do javljanja operatera" i svakom naivcu koji je nazvao naplatili neku nebuloznu svotu po minuti.


Eto, baš mi je drago da nisam bio potpuno u krivu, a posebice mi je drago čuti ono beskorisnosti odrezana prsta

I opet hvala svima koji su doprinijeli u temeljitoj obradi ove teme, a ja već imam drugih pitanja zbog kojih moram otvoriti novu temu...
01.08.2018 | 08:53
smayoo

Hvala na ispravci, samo par pitanja jer mi neke stvari baš i nisu najjasnije.

smayoo kaže:
Točno, ali zapravo ne mora nitko doći do tvog mobitela. Dovoljno je da zna tvoj broj. Netko ozbiljno zlonamjeran žrtvovat će parsto $ koliko na crnom tržištu košta "klonirana" SIM kartica. Ta tzv. mjera zaštite (two-factor autentification) je zapravo samo jednu stepenicu "jača" od običnog statičkog passworda.


Zar kloniranje SIM kartice ne podrazumijeva fizičko kopiranje enkriptiranih ključeva sa originalne SIM kartice na blank SIM karticu?

Koliko ja znam, ispravi me ako griješim, telekom provideri vezuju svoje telefonske brojeve za određene SIM kartice (preko serijskog broja SIM kartice).

Što znači da, ako npr. dobijem na poslu novi telefon sa drugačijim tipom (veličinom) SIM karice, ne moram rezati staru karticu da je prilagodim novom mobitelu, nego je dovoljno uzeti bilo koju blank SIM karticu istog providera, i javiti njihovoj službi za korisnike serijski broj nove kartice, nakon čega oni promijene podatak u bazi i nakon određenog vremena se aktivira nova kartica sa 'starim' telefonskim brojem.

Ovo sam radio ne jednom, nego više puta, u vrijeme kad je većina mobitela počela dolaziti sa micro- i nano- SIM karticama, dok su prethodno svi mobiteli bili sa, tada, standardnim mini-SIM karticama.

Kako je moguće 'uvjeriti' telekom operatera da je 'klonirana' kartica prava, ako oni nemaju njezin serijski broj u svojoj bazi?

smayoo kaže:
U nekim jako specifičnim slučajevima zapravo i može, ako tvoj javni telekom operater nije poduzeo korake da zaštiti vlastitu mrežu od takvih napada. Što se vraćanja poziva tiče, nije nitko nasjeo na to da nazove natrag neki broj tko zna kojoj zemlji. Ljudi su vraćali "propuštene" (kompjuter naziva brojeve nasumce i kad dobije digitalni (nečujni) signal da je poziv spojen - prekida - a primatelj poziva ne čuje da mu je telefon uopće zvonio, nego samo vidi propušten poziv) pozive na 060 brojeve (jer nisu skužili da je 060 broj, jer je bio prikazan u obliku "+385601234567" gdje im se javljao govorni automat s porukom "Dobili ste firmu tu i tu, molimo pričekajte do javljanja operatera" i svakom naivcu koji je nazvao naplatili neku nebuloznu svotu po minuti.


Ako sam dobro shvatio ovo što si napisao, i to se opet svodi na činjenicu da ti kao korisnik moraš uzvratiti poziv da bi nasjeo na prevaru i ostao bez novaca na računu (zbog astronomske cijene poziva).

Jasno mi je kako to funkcionira, ti dobiješ poziv koji ne zvoni (jer se prekida neposredno nakon uspješne uspostave veze), i samo vidiš 'propušteni broj', koji ja naoko ne izgleda sumnjivo, ali se zapravo radi o pozivu na brojeve sa znatno višom tarifom (a bilo je i prije poziva iz inozemstva, također sa brojeve na kojima su tarife astronomske).

I samo ako sam nazoveš taj broj, doći ćeš u probleme, ali ako se javiš na dolazni poziv iz inozemstva, novci ti ne mogu biti skinuti sa računa (još nisam čuo za slučaj da je netko pritiskom na virtualnu tipku 'Answer' inicirao odlazni poziv sa svog mobitela).

Unaprijed hvala na odgovorima.
01.08.2018 | 11:24
Postoji funkcija javne tk mreže "reverse charges" ili "collect call" koja znači da troškove snosi primatelj poziva. On bi se, naravno, morao s time prethodno suglasiti, ali u mreži s digitalnom signalizacijom zlonamjernici su koristili činjenicu da većina mobitela nema implementiranu tu funkcionalnost (da korisnika obavijesti da je poziv "collect") pa pozvani tipkanjem na Answer prihvaća poziv na svoj račun, a da toga nije ni bio svjestan.

Što se kloniranja SIM kartice tiče - SIM kartica ima flashan broj pretplatnika. Postupak kojeg ti opisuješ je "workaround" gdje se drugi pretplatnički broj u centralu upisuje kao dio group hunt grupe pa se nadalje uvijek predstavlja po svom vodećem broju. Ali to je praksa koja je u tim okolnostima bila jednostavnija. A ne jedina moguća.
01.08.2018 | 12:34
smayoo

Hvala na odgovorima.

Ovo za 'collect call' sam vidio jedino u američkim filmovima, i to onim starijim, u centralama gdje postoji živi operater od kojeg onda tražiš 'collect call' poziv, pa on poziva drugu stranu, obavještava je da će se troškovi poziva teretiti na njegov računi i pita ga da li želi prihvatiti poziv.

U svakom slučaju, kada bi se to dogodilo kod nas, troškove bi onda svakako trebao snositi tele operater jer se nije zaštitio od takve gluposti.
01.08.2018 | 16:54
Evo, ja jutros dobio poziv. Bacio pogled na mob i piše "otok Ascension". Zazvonio jednom ili dva puta i prekinulo. Provjerio na guglu broj i je bio sa otoka. Obrisao poziv. Već mi je bilo par puta neki lijevi broj, ali sam ga obrisao, i to u godinu dana. Dobro je provjeriti broj prije javljanja.
02.08.2018 | 09:17
m@xym kaže:
smayoo

Hvala na odgovorima.

Ovo za 'collect call' sam vidio jedino u američkim filmovima, i to onim starijim, u centralama gdje postoji živi operater od kojeg onda tražiš 'collect call' poziv, pa on poziva drugu stranu, obavještava je da će se troškovi poziva teretiti na njegov računi i pita ga da li želi prihvatiti poziv.

U svakom slučaju, kada bi se to dogodilo kod nas, troškove bi onda svakako trebao snositi tele operater jer se nije zaštitio od takve gluposti.


Kako bi se teleoperater trebao "zaštititi" od komercijalne funkcije koja je normalno ponuđena na korištenje? Samo zato što je ti ne koristiš i ne vidiš njenu svrhu, ne znači da ona nema svrhu i korist.

Na primjer, nama je sin trenutno u Kini. Da mu se bilo što dogodi (financijski, logistički, zdravstveno...), da mu treba pomoć, najlogičnija je stvar da zna i može nazvati "collect" i tražiti pomoć.

To što danas više ne treba poziv ići preko ručnog posrednika (živog operater, kako ti kažeš) je normalan tehnički napredak. To što proizvođači smartphone aplikacije za voice telefoniranje (jer su indolentni, lijeni i škrti) nisu u cijelosti implementirali digitalni signalizacijski protokol (pa primatelju poziva mobitel ne napiše da je dolazni poziv "collect") - ne može biti krivnja teleoperatera, niti teleoperater treba snositi te troškove.

Naravno, zbog takve "uvrnute" logike (kao što je tvoja) i hrpe (neutemeljenih) reklamacija, teleoperateri su na kraju blokirali automatsko spajanje "collect" poziva. Posljedica je da sada ne možeš više ostvariti "collect" poziv u Hrvatsku iz zemalja gdje su ukinuti ručni posrednici (npr. iz Skandinavije, Australije ili Japana).
02.08.2018 | 20:25
smayoo kaže:

Kako bi se teleoperater trebao "zaštititi" od komercijalne funkcije koja je normalno ponuđena na korištenje? Samo zato što je ti ne koristiš i ne vidiš njenu svrhu, ne znači da ona nema svrhu i korist.
...
To što proizvođači smartphone aplikacije za voice telefoniranje (jer su indolentni, lijeni i škrti) nisu u cijelosti implementirali digitalni signalizacijski protokol (pa primatelju poziva mobitel ne napiše da je dolazni poziv "collect") - ne može biti krivnja teleoperatera, niti teleoperater treba snositi te troškove.
...
Naravno, zbog takve "uvrnute" logike (kao što je tvoja) i hrpe (neutemeljenih) reklamacija, teleoperateri su na kraju blokirali automatsko spajanje "collect" poziva.


Teleoperater bi, po mojoj 'uvrnutoj' logici, prije svega trebao zaštiti svog korisnika (potrošača) od nepredviđenih troškova.

Kada netko poziva tebe, ne očekuješ da si ti taj koji treba platiti poziv.

Ako teleoperater nema mogućnosti upozoriti te da se radi o collect pozivu, kako ti možeš znati da poziv neće biti naplaćen tebi?!
Jedino ako prema broju dolaznog poziva znaš da taj koji te zove evenutalno koristi takvu uslugu (kao u slučaju tvoga sina).

Znajući u kakvom okruženju živim, ne bi me čudilo kad bi određeni sloj ljudi pozivao susjede, prijatelje i neprijatelje koristeći tu uslugu samo iz čiste zlobe.

Komercijalna funkcija koja je normalno ponuđena na korištenje bi trebala imati tehnički implementiran način za obavještavanje korisnika da će mu poziv biti naplaćen prije nego se taj poziv i ostvari.
02.08.2018 | 20:56
Već sam ti napisao. Tehnički način za obavještavanje korisnika je na razini mreže implementiran. Digitalna mreža ima digitalnu signalizaciju. Paralelno s dolaznim pozivom, telefon primatelja prima signal o statusu poziva (npr. da je "collect", da je "unsolicited", tj. reklamno-prodajne naravi, da je preusmjeren, tj. da te je pozivatelj zvao na neki drugi broj, a taj je preusmjeren na ovaj, itd.). Teleoperater je tehnički učinio sve da upozori primatelja poziva da je poziv "collect".
Prije 10, pa i prije 20 godina su svi ozbiljniji mobiteli imali implementiran prihvat te signalizacije. Npr. Motorole (čak i one stare "cigle") bi pri dolaznom pozivu najprije prikazale prateći signal odgovarajućim tekstom (npr. "Incoming collect call"), trebalo je pritisnuti OK, i onda bi prikazalo caller ID ako je bio dostupan i pritiskom na zelenu slušalicu bi se javilo na poziv. Nokie bi umjesto caller ID napisale "Collect call" i moglo se odmah javiti zelenom tipkom, a pritiskom na menu tipku bi se prikazalo caller id prije javljanja. Itd.
Prijelazom na smartphoneove, gotovo nijedan proizvođač se nije potrudio implementirati tu signalizaciju u svoje voice call aplikacije. Iznimka je, koliko je meni poznato, npr. Xiaomi.
02.08.2018 | 21:13
smayoo,

Jasno mi je da su teleoperateri tu u 'neubranom grožđu', ali krajnjeg korisnika ne interesira 'tko je kriv' i logično je da će se žaliti teleoperateru (iako on objektivno gledano nije krivac), pa je i sasvim logično da se teleoperater zaštiti (od pritužbi svojih korisnika) onemogućavanjem funkcije koja ga može dovesti u sukob sa svojim korisnicima.

Da je veliki broj korisnika zainteresiran za ovu funkciju, to bi se vjerojatno riješilo na razini EU, a ovako, mali broj korisnika je izvukao 'deblji kraj'.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 1 dan, 10 sati
  • MacSin: OS stari do X je bio cool
  • MacSin: na poslu su svi na win lenovo aliu kad dodem doma je melem za oci ali kad treba nesto upgarde napravit tad je vec probelm
  • MacSin: OS je i dalje miljama od ostalih no sto se tice hardware to je vec diskutabilno
  • VanjusOS: neki mi javi se privatno, barem ako može kratko posuditi na probu
  • VanjusOS: ljudi, ima li možda netko viška Thunderbolt 2 to Thunderbolt 2 Cable
  • drpongrac23: Davno sam vozio "kockicu"
  • drpongrac23: @Yonkis - Kakav BMW - Uskoro kupujem za sebe Citrć Berlingo, jbg, godine...
  • drpongrac23: A zamjena ekrana preko 500 EUR!
  • drpongrac23: WTF?!? Ušle mi neke "bubice" u ekran na MBA M1. Totalni hit!!! 3 kom. BUBA ŠVABE!!!
  • Yonkis: Drpongrac23: a M5? Ne mislim na BMW.
  • drpongrac23: Preko 30 god. vjerni Apple korisnik - sada je vrijeme da zahvalim svima, ali Apple u mojim očima više nije što je nekad bio.
  • drpongrac23: Ovaj novi MacOS - bye, bye Apple!!! Ćesme od svega!
  • drpongrac23: PC za 400 EUR iz Pevexa žvače taj prastari MacPro za gablec :)
  • drpongrac23: U PC svijetu je DDR5 RAM polako standard - o čemu vi pričate?!?
  • BigMac: i ja kažem, prvo bolja pasta, nego zadnji put, i nižaa temperatura, očito prvi put nisam dobro stegao hladnjake, pa su procesori radili na nižem taktu :(
  • dpasaric: Odlično! :)
  • BigMac: Promjenio pastu na starom mac pro, osvježenje ....
  • smayoo: plus je sigurno problematičan, ali nije jedini
  • dpasaric: Više sam zaboravio koji su sve znakovi u pitanju, ali u tome je stvar.
  • dpasaric: I meni se često dogodi na nešto napišem i samo PUF!
  • dpasaric: Jura, na Vikalici se "progutaju" neki komentari jer postoje neki karakteri koje modul Vikalice ne podnosi i onda to sve samo ode u crnu rupu!
  • jura22: Mozda nezasitan?
  • VanjusOS: evo ja sam isprobao i radi! na A1 je moguće sa fizičke SIM prebaciti se na e-SIM na samom telefonu..
  • Borisone: Jer je gladan!
  • jura22: Zasto Jabucnjak guta komentare?
  • smayoo: :D
  • Borisone: Kako prebacuješ eSIM između moba za koji žena smije i za koji ne smije znat?
  • VanjusOS: ali bravo drlovric, nekad su najjednostavnija rješenje i najbolja!
  • VanjusOS: hahaha, problem je što imam službenu SIM karticu, pa ako mi se sjebe moram tražiti od firme da mi šalju novu...
  • drlovric: Pa probas i samo ce ti se kazati jbt. Sta je najgore sto se moze dogoditi? :)
  • VanjusOS: pitam da li je to itko isprobao?
  • VanjusOS: u iphoneu sa fizičkom sim karticom se pojavila opcija da se prebaci ta fizička sim u e-sim
  • VanjusOS: niste me shvatili, očito
  • miomika: na A1 ti samo pošalju na mail/sms ili putem aplikacije Moj A1 i to je to
  • rusty: Prije jedno 3 godine na Tmobile. u 22h navečer putem supporta jer se u protivnom trebalo ići u poslovnicu
  • VanjusOS: da li je netko isprobao funkciju konvertiranja SIM u e-SIM, i na kojoj mreži?
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, bah, moragd, Riba, tino1, Anonimci (549)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 0.80 Seconds

Provided by iJoomla SEO