n00b moli za pomoć
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

n00b moli za pomoć


14.07.2011 | 18:44
Prilikom samog starta učenja C++ odmah mi se stvorila konfuzija:unsure: oko proceduralnog i strukturnog programiranja.Volio bih ako bi netko bio voljan opisati mi razliku između ta dva pojma.Hvala unaprijed.
14.07.2011 | 19:03
Joj, ovo je najbolje praviti se da znaš što to znači, a u stvari ignorirati sve što razglaba na ovu temu.

To je bilo relevantno u staro doba kad su jezici poput klasičnog asemblera i klasičnog basica promicali način pisanja programa koji nije proceduralan a tijek izvođenja se kontrolirao naredbom GOTO (odnosno JUMP). Iz nekog razloga postojala je gomila ljudi koja u tome nije vidjela nikakav problem, ali takvi su nastavili programirati u klasičnom Basicu sve dok nisu izumrli (čitaj: prešli na neki drugi posao).

Danas je to više manje nevažno. Izuzev par skript jezika, svi ostali organiziraju source code u funkcije, metode ili procedure, tijek se kontrolira pomoću naredbi if, while, do..while, switch i slično tako da sada realno postoji podjela na objektne i proceduralne jezike, te eventualno drugi tip podjele: statically typed vs dynamically typed jezici.
14.07.2011 | 19:51
Hvala na tekstu.Usmjerilo me na malo istraživanje i sada me zanima da li sam dobro shvatio.Znači prije toga(proceduralnog programiranja) nisu postojale if-then else konstrukcije kao ni petlje?

Eh da pravi problem je bio to što nisam znao koje su podjele u programiranju odnosno svugdje sam naišao na različite podjele.Zanima me da li je ovo dobra podjela?

1. Imperativni (proceduralni) programski jezici (C, Pascal, Modula-2, Basic, Fortran,..)
2. Objektno orijentirani programski jezici (C++, Java, C#, Eiffel, Objective C, Smaltalk,
Modula-3, ..)
3. Funkcionalni programski jezici (Lisp, Sheme, ML, Haskel..)
4. Logički programski jezici (Prolog)
5. Jezici specijalne namjene: pretraživanje baza podataka (SQL), vizuelno programiranje
(Delphi, Visual Basic), uređivanje teksta (Perl, TeX, HTML), matematički proračuni (Matlab).
14.07.2011 | 20:47
Nema "dobre" podjele. Ima samo različitih podjela po različitim kriterijima - i ova tvoja je jedna od njih.

IgorD te lijepo upozorio da ignoriraš sve što se razglaba na tu temu - jer alternativa je da proučiš cijelo gradivo i shvatiš da se i najobjektivnije objektivno programiranje, iz perspektive računala koje taj kod u konačnici izvršava, svodi na istu onu logiku od koje programeri godinama pokušavaju pobjeći (uključno s korištenjem GOTO naredbe). Razlog za to je u prirodi samog računala, odnosno načina na koji obrađuje podatke.

Strukturno programiranje (s početka priče) je programiranje u kojem se tijek programa sastoji od osnovnih konstrukcija predvidive logičke strukture: sekvenci (slijed naredbi koje se izvršavaju jedna za drugom), odluka (nekakav if-then-else) i iteracija (petlje).

Proceduralno programiranje u sebi sadrži paradigmu strukturnog programiranja - poštuje ideju korištenja spomenutih logičkih konstrukcija. Ali, dijelom i zbog čitljivosti koda, pojedine "grupe naredbi" odvaja u procedure koje se potom pozivaju kao "jedna naredba".

Dakle, odgovor na tvoje pitanje jesu li prije proceduralnog programiranja postojale if-then-else konstrukcije i petlje, glasi: jesu. Došle su s paradigmom strukturnog programiranja.
14.07.2011 | 22:41
Ja ipak mislim da navedena podjela nije dobra, jer nije konzistentna. Osobito mi je zabavno ono o jezicima specijalne namjene za vizualno programiranje (Delphi, Visual Basic) Ta mi podjela djeluje kao da ju je napisao netko tko je proveo manje od 10 sati svog života efektivno programirajući u ikojem jeziku.

Razliku između strukturiranog i proceduralnog programiranja ne može se dati jer je strukturirano programiranje podskup proceduralnog programiranja. A neki strukturirani jezici su ujedno i objektni. Što ne znači da nisu proceduralni. Jesu, itekako. Objektna organizacija kôda samo je stvar forme. Suštinske razlike nema (kao što reče Đipi).
14.07.2011 | 23:11
Objektna organizacija kôda samo je stvar forme.

Kako to misliš? Pa nije poanta objektnog programiranja u "organizaciji koda". Odnosno je, manjim dijelom (u smislu preglednosti, ali to je nebitno u kontekstu) - većim je u načinu njegovog korištenja (kad objektu X kažemo da napravi Y i ne zamaramo se razmišljanjem KAKO će to napraviti).
14.07.2011 | 23:52
Zapravo su svi današnji jezici relativno dobri. Strašno je bilo u ono doba kad su programski jezici iskonski ovisili o GOTO naredbi a sve varijable su bile globalne. To funkcionira kod kraćih programa i čak je i fora što ne moraš deklarirati varijable već su one jednostavno tu. Stavio u nju tekst ili broj, njoj svejedno.

E, a onda su ljudi počeli pisati programe koji su malo kompleksniji, pa su počeli mijenjati programe koje su napisali prije desetak godina i to je onda postao čisti horror. Tako su krenuli razvijati drukčije paradigme i drukčije programske jezike.

Ovo sa objektnim i neobjektnim jezicima je ipak relativno. Prvi C++ i Objective-C kompajleri su zapravo bili čisti C kompajleri koji bi najprije na nivou preprocesora pretvorili C++/Obj-C u čisti C i onda ga dalje kompajlirali. Ili drugim riječima, metode u klasama su zapravo function pointeri natrpani u strukture koje sad zovemo klase.

Igor
15.07.2011 | 09:14
Djipi kaže:
Objektna organizacija kôda samo je stvar forme.

Kako to misliš?


Evo upravo tako kako je napisao IgorD

Pa nije poanta objektnog programiranja u "organizaciji koda". Odnosno je, manjim dijelom (u smislu preglednosti, ali to je nebitno u kontekstu) - većim je u načinu njegovog korištenja (kad objektu X kažemo da napravi Y i ne zamaramo se razmišljanjem KAKO će to napraviti).


Da, AKO nisi ti taj koji mora napisati tzv. "metode", kreator i destruktor objekta. Ako pak jesi, onda je to isti mačak, malo drugačije zapakiran. Također, i prije izmišljotine zvane "objektno programiranje" postojale su biblioteke funkcija koje je netko drugi napisao, a ti si ih mogao koristiti. Uostalom, reci mi što je

#include <stdio.h>


ako ne to? Netko drugi je napisao biblioteku funkcija zvanu stdio.h, a ja sam je samo referencirao i nadalje je koristim, i ne zamaram se KAKO će se napraviti npr. princ funkcija.

"Objektno" programiranje je samo formalizirana metodologija managementa (a ne programiranja) koja služi tome da se veći programerski zadatak razlomi na što manje komade (objekte) i podijeli većem razvojnom timu, i to s prvenstvenom svrhom da:

a) firma koja upošljava taj tim može uz što manje problema i troška dio svog razvoja outsourcati, a da se pri tom ne mora bojati da će njihov outsource oteti njihov know-how

b) firma koja radi kao outsource za drugu firmu može uz što manje problema i troška zaštiti svoj know-how

c) firma koja financira taj razvoj može minimizirati rizik gubitka ključnog resursa (čitaj: programera) s obzirom da podjelom posla na male module više niti jedan programer nije ključan za razvojni projekt

d) posljedično od c: da firma poslodavac može lakše i efikasnije ucjenjivati programere s obzirom da oni sami, odnosno njihovo znanje više nisu kritični resurs, odnosno da može umjesto punokrvnih programera zapošljavati polupriučene brljače kôda

I tako nastade bloatware...
15.07.2011 | 13:15
"Objektno" programiranje je samo formalizirana metodologija managementa (a ne programiranja) koja služi tome da se veći programerski zadatak razlomi na što manje komade (objekte) i podijeli većem razvojnom timu, i to s prvenstvenom svrhom da...

Sve nabrojeno se uklapa u razloge ZA korištenje objektnog programiranja, ali ipak je banaliziranje zaključiti da je "samo" ta, ekonomska komponenta, jedina prednost OOP-a. Ima ih puno više, na sreću.

Osim toga, za ovo od A do D ti ne treba OOP - kompajliraj i proslijedi dalje kompajlirano, za linkanje - bit ćeš na istom po pitanju svega navedenog.

I tako nastade bloatware...

Pa nije OOP taj koji ga uzrokuje. OK, u praksi se često čini da je, ali koncepti koji stoje iza OOPa itekako potiskuju svaku redundanciju. To što se redundancija uvlači na sve moguće načine nazad u aplikacije, to je već druga priča: od bundlanja aplikacija s aktualnim libraryima (da bi se osigurao fallback nakon što OS naglo skrene u nekom novom smjeru) ili, ako se već to i radi, zato što se, recimo, preskoči code-stripping "da se nešto ne pogubi po putu".

Mene više brine bloatware u smislu napuhavanja samih aplikacija sadržajem - ono kad tekst editor nakon nekoliko generacija počne kuhati kavu jer im se učinilo zgodno dodati tu opciju.
03.08.2011 | 13:01
Ma pazi ti izraza: "formalizirana metodologija managementa". I filozofiranje u ostatku rečenice. Baš me zanima da li je autor te rečenice ikada napisao koju liniju objektnog koda...
03.08.2011 | 15:02
Naravno da jesam. I podosta više nego "koju". Imaš li neki konkretan razog da me ovako bez argumenata vrijeđaš, ili si jednostavno danas nervozan? Prvi komad objektnog kôda sam napisao tamo negdje 1990 (Borland Pascal, verzije se više ne sjećam), a prvi koji sam naplatio - par godina kasnije.

Što se "filozofiranja" tiče, ako uputiš konkretnu i argumentiranu kritiku usmjerenu na nešto određeno, mogu sasvim razložno i konkretno, i potpuno praktičarski obrazložiti bilo koji dio tog "filozofiranja", ako te to uopće zanima. Iako mi se prije čini da nisi ni pročitao (pažljivo) pa te onda ni obrazloženja ne bi zanimala, nego si više zainteresiran ovako pljuckati iz visine.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 3 sati, 59 minuta
  • ZoPaj: ha ha, nisu li usbC isforsirali upravo radi štednji na punjačima:)
  • dpasaric: I bez punjača... :(
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P
  • drpongrac23: @Bertone - evo vidiš, baš suprotno. MS Office na PC-u radi daleko brže i uglađenije nego na Mac-u. Baš si fulao od prve :)
  • Yonkis: jer jabučnjak nije optimiziran ;/
  • ping: Zašto na iPadu ne mogu skrolat u vikalici?

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Air, dpasaric, Ender, Riba, temeljnik, zoranowsky, Anonimci (586)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.10 Seconds

Provided by iJoomla SEO