Davor Pasarić 21.11.14

Proljetos smo testirali zadnju iMac 27" seriju. Novi modeli su se odlično pokazali u upotrebi; evolucijom su izgubili gotovo sve mane i postali zlatni standard za stolno kućno računalo. Apple je sada novim 5K Retina modelom odlučio opet stvari pomaknuti naprijed i ovaj put je konkurenciji visoko podigao ljestvicu! Novi iMac odlikuje se 5K (da 5K, ne 4K!) monitorom rezolucije 5120 x 2880 piksela u tzv. Retina rezoluciji jer su točkice toliko malene da ih ljudsko oko ne može razabrati. Vrijedi li novi iMac 5K svoje cijene?

iMac 5K Retina
Na prvi pogled novi iMac 5K ne razlikuje se od prošle iMac serije... barem dok se ne zagledate u monitor!

Predsjednički sažetak

Ovaj put se moram ispričati čitateljima jer ovaj prikaz će biti kratak; ne zato jer se o ovom divnom stroju nema što reći, nego zato jer sam preko glave u obavezama, pa sam ograničenog vremena. Ipak, smatram da je bolje da brzo javim ono najbitnije, nego da čekate tjednima na široki prikaz. Zato će ovaj test biti u "president brief" obliku - samo ono zaista bitno i različito od prethodnih modela.

iMac 5K Retina
Osobna karta iMaca 5K: zadnji OS, brz četverojezgreni procesor, gomila memorije i Radeon R9!

Retina na radnom stolu

Priznajem, nisam bio velik zagovornik Retina ekrana. Moje razmišljanje je bilo da su oni odlični za male uređaje koji se drže blizu glave, poput mobitela i tableta, ali nisam vidio smisao da se koriste na računalima gdje je ekran često odmaknut od očiju 50 i više centimetara. Osobno nisam mogao vidjeti tu razliku ako se potpuno ne približim monitoru. No, kolega mi je rekao: "Da, u pravu si, ne vidi se razlika odmah, ali probaj raditi na Retina ekranu sat vremena, pa se zatim vrati na običan!" - i zaista, izgleda da se oči priviknu i počnu primjećivati razliku; nakon par sati rada moj obični monitor izgledao mi je mutno u usporedbi s Retinom.

iMac 5K Retina
Ako niste sami izračunali 5120 x 2880 je 14.745.600 piksela!

Vjerujte mi da sam vidio monitora i monitora, ali ništa nije usporedivo s ovim 5K ekranom. Stvar je toliko dobra da uopće izgubiš volju raditi usporedbe i testove, jednostavno na prvu se vidi da je to klasa za sebe! Uz vrhunski prikaz i do sada neviđenu oštrinu, važno je spomenuti da je refleksivnost sjajnog sloja toliko smanjena da se iMac može bez problema koristiti i za profesionalne grafičke i fotografske poslove.

Izgled za naslovnicu, a mišići?

Osnovni četverojezgreni i5 procesor radi na 3.5GHz i dovoljno je brz za većinu zadataka, ali nije baš neko čudo od performansi ako ga stavimo u kontekst prošle iMac serije! Ha!? Kako sada to? U mjerenju sirove snage procesora dosegao je 56,7 gigaflopsa, a to je tek kao jači iMac i7 model na 2.93GHz iz 2010. godine! Da ne bude zabune, to su izvrsne performanse, ali dojam je da nisu mnogo brinuli o samom procesoru za osnovni model. Tako ovaj najnoviji Mac ima razinu ulaznog Mac Pro modela iz 2009. godine, a nije niti blizu stare hi-end Mac Pro garde iz 2007. godine koja podatke obrađuje s iznad 80 gigaflopsa.

iMac 5K Retina
Solidan rezultat, ali ništa neviđeno u iMac svijetu; top model iz 2010. bio je jednako brz kao ulazni 5K iMac sada!

Gnjavim vas ovim tehničkim podacima jer sam dobio pitanje je li ovaj iMac dobra zamjena za Mac Pro? Dobra je zamjena ako sirova snaga procesora nije ono najbitnije. Ako ćete ga koristiti za sirovi 3D rendering i softver ne podržava OpenCL, onda je isplativije uzeti neki Mac s jačim procesorom, dakle i7 ili Xeon.

Prijelaz na fuziju

SSD memorija se kao opcija u iMacu nudi već duže vrijeme - kao samostalna zamjena za tvrdi disk ili u kombinaciji s klasičnim mehaničkim tvrdim diskom kada se oni spajaju u jedinistvenu cjelinu (volume) koji Apple naziva "Fusion Drive". Radi se o inteligentnom načinu pohrane gdje se na principu tieringa podaci koji često trebaju zapisuju na brži medij, a oni drugi na sporiji. Ako vas tema detaljnije zanima pisali smo već o tome u prijašnjim iMac testovima.

iMac 5K Retina
Razlika u brzini čitanja i zapisa je drastična u odnosu na klasičan iMac

Novi 5K iMac je prvi koji standardno nudi Fusion Drive od 1TB kao medij za pohranu, a naravno moguće je naručiti i razne druge konfiguracije sve do 3TB prostora. Razlika u brzini između klasičnog tvrdog diska i Fusion Drive pohrane je drastična. Preduhitrit ću pitanje potencijalnih Mac Pro kupaca je li iMacov Fusion Drive usporediv sa SSD-om koji se koristi kod "Crnog valjka" - nije! Veliki Jabučnjak Mac Pro prikaz čeka na objavu, ali toliko vam mogu otkriti, dakle iMac je super-brz, ali Mac Pro je ipak svijet za sebe po tom pitanju.

iMac 5K Retina
iMac 5K je računalo najboljeg odnosa cijena/dobiveno za kreativne profesionalce, a kao kućni stroj je bajka! :)

Prošla iMac serija definirala je zlatni standard za vrhunsko kućno računalo i nije imala pravu konkurenciju u PC svijetu. Novi 5K Retina iMac sada je tu granicu pomakao daleko naprijed jer se za cijenu kvalitetnog 4K monitora za PC nudi do sada neviđen 5K monitor, a cijelo računalo je tu bonus, gotovo kao da ga Apple daje "na poklon". Iako je iMac 5K svojom cijenom od gotovo 22 tisuće kuna vrlo skup stroj, odnos cijene i dobivenog je bez konkurencije. Može li ovaj iMac zamijeniti Mac Pro "Crni valjak" za kreativne profesionalce? Može u većini toga. Vrijedi li razlika u cijeni razlike u mogućnostima? Za taj dio ćete morati pričekati veliki Mac Pro test koji je u pripremi! :)

iMac 27" 3.5 GHz (Late 2014) pro et contra

Za:
  • do sada neviđen, vrhunski 5K monitor
  • fantastičan odnos cijene i dobivenog
  • izuzetno brza grafika u toj klasi računala
  • brz Fusion Drive je standardna oprema
  • vrhunska izrada i dizajn
  • RAM jednostavno i jefitno proširiv do 32 GB
  • nečujan rad
Protiv:
  • osnovni i5 procesor na razini i7 procesora iz 2010. godine
  • mala tipkovnica nije idealna za svakoga
  • Apple Remote nije podržan
 

Komentari  

gogh
+1 22-11-2014 | 14:06
Zanimljivo. To sam cekao. :) Kolika je, po tvom misljenju, razlika u brzini izmedju ovog i najjaceg 4GHz modela? Ili kad izbrojis sve te nadoplate za taj CTO model mozda stvarno radije krenuti u smjeru nekog rabljenog PRO modela. Hm, vec vidim da cu imati (slatkih) briga za sljedece racunalo.
Citiraj
petros
22-11-2014 | 15:38
Jao majčice kakva pila! 8) Da li je bilo prilike testirati neke igre na tom R9? Rade li uopće igre u 5120 rezoluciji i kako to izgleda, da li je GPU dovoljno jak da to vuče?
Citiraj
Lihto
22-11-2014 | 17:18
Najviše me bode u oči što apple remote nije podržan.. najbolji daljinac općenito za multimediju i onda izbace podršku xD valjda će više izbacit neki novi sa BT :) trebalo bi se rastegnut na CTO i stavit i7 i 4gb grafu, to je nekih 24k kn u Italiji i umjesto fusiona uzet 256gb ssd, cijena je ista.
Citiraj
Vanjuška
23-11-2014 | 00:00
BTO Mac Pro 3.5GHz 6C Intel Xeon E5/32GB/512GB SSD/FirePro D500 3GB - 28.342+PDV

BTO iMac 27" QC i7 4.0GHz Retina 5K/16GB/3TB Fusion/AMD M295X 4GB/CR KB - 21.534 + PDV
(ovome još dodam 16 GB rama za neku siću i to je to).

Još uvijek se dvoumim...
Citiraj
dpasaric
23-11-2014 | 22:57
http://www.barefeats.com/imac5k2.html

@petros - Tu je Barefeatsov test igara pri različitim rezolucijama. Nisam imao vremena isprobati igre, mada i ne vidim nekog razloga da bi se igre vrtile u takvim rezolucijama. Možda bi bilo fora vidjeti neku staru vektorsku u takvoj rezoluciji, ali takve igre su danas "retro". Recimo BattleGirl bi mogao biti super! :)

@Vanjuška - cijena/dobiveno je debelo na strani iMaca. A opet, ima nešto privlačno u Mac Pro jer je "high-end" beštija. Mislim da 32GB RAM-a u Mac Pro realno nije potrebno osim za par izuzetaka, ali to je zaista rijetkost. Važniji je 1TB SSD. Grafičke su na njemu još uvijek neiskorištene. Izuzev FCP i dijelom Premierea, taj dio hardvera se ne korsiti, dakle plaća se neka trenutno jalova pričuva. i5 prema Xeonu je slab, ali top model s i7 je već opasno blizu. Prije je argument za Mac Pro bio slobodan izbor dobrog monitora, a sada je to ovaj iMac poništio odličnom cijenom za cijeli komplet. Nije laka odluka.
Citiraj
ico00
24-11-2014 | 15:44
Sa svojim primjerkom se druzim dva tjedna i odusevljenje ekranom ne prestaje.
Kad bi se ovaj osnovni model isao nabrijavat dostigao bi bez problema osnovni pro sa solidnim monitorom pa mislim da je ova basic varijanta nekako best buy. Ja sam si dodatno narucio jos 8gb rama pa bumo vidli kak bu sljakalo s tim mini upgradeom.
Citiraj
Korky
25-11-2014 | 08:39
Bolesno - in a sick, SICK way. :D
Citiraj
HardcoreMAC
25-11-2014 | 09:03
Come je malo RAM-a i slab grafička može se naručiti sa 64 MB RAM-a i 6 GB na grafičkima...
Citiraj
zabac
25-11-2014 | 15:15
Da se nismo malo razmazili?
Ima mobitel koji je za red veličine (i više) jači od mog prvog PC-a.
Citiraj
Hexen
-4 25-11-2014 | 17:47
Kolika budala moras bit za bacit 25000kn na jebeni desktop koji samo lijepo izgleda. Nije pitanje vec konstatacija.
Citiraj
Anonimac
-5 25-11-2014 | 21:35
Isto kao sto moras bit budala da kupis auto, stan, kucu, koji je skuplji od nekog prosjeka...
Citiraj
dpasaric
+2 25-11-2014 | 22:11
@Hexen - Postoje profesionalci i amateri entuzijasti koji žele 4K monitor, obično su to fotografi. Takav monitor stoji upravo tih 20-tak tisuća kuna. U ovoj priči Apple ih je sve nadmašio, ne samo da nudi bolji 5K monitor za taj novac, već u toj cijeni dolazi i odlično računalo. Onome kome je to preskupo ima izbor - uvijek može kupiti znatno jeftiniji non-Retina iMac.
Citiraj
smayoo
+2 25-11-2014 | 22:23
Ne moraš (nužno) biti budala. Možeš biti i lovator kome je 25 kKn isto što i meni 250 kn. Ili 25. Ili 2,5. :o)
Citiraj
HardcoreMAC
+1 26-11-2014 | 08:05
iMac svakako vrijedi shoji cijene.
Za Hexena i Anonimca - neck "bace" i diva milijuna eura, pa voze Bentley-a RR-a, da ne govorim o Bugatti-u i sl.
No pitanje je: jesi li se i ti vozio/ koristio njima?
Trebaš probati, pa onda pričati.
Citiraj
HardcoreMAC
26-11-2014 | 08:12
@ dpasarić
U verziji sa 12 core-om je memorija proširiva do 64 GB.
Pa tko voli - nek izvoli...:-)
Citiraj
Hexen
-5 26-11-2014 | 08:26
@hardcoreKmek: Usporedjujes kruske i jabuke. Nisi kompetentan.

@dpasaric: Pricas o profesionalcima kojima je struka kojom se bave izvor prihoda,koju ce isplatit sa vremenom i logicno je da zelje mozda bolju masinu kojom ce obavit isti posao mozda bolje,sto je upitno, mozda preciznije. Radili su isto i na najobicnijim low end kompjuterima do prije nekoliko godina i rezultat je bio isti. Al dobro, 100 ljudi 100 cudi. Prosjecan korisnik koji kupuje tako skup komp radi zadavoljavanja tastine, lijepog izgleda, d**anja na vecoj rezi koristeci isti za jednostavne radnje koje moze obavit i na ipad-u je debil.
Svaki proizvod nadje svog kupca (citaj budalu).
Citiraj
ico00
+1 26-11-2014 | 09:06
Ovaj Hexen od svega zaključi da iMac samo lijepo izgleda. I onda druge naziva budalama. Tragikomedija.
Citiraj
Tito
26-11-2014 | 09:06
Hexsen, moram priznati da raspravljas na zavidnoj razini. Ne poznajem te, ali iz tvojih postova mogu zakljuciti da si pravi stručnjak.
Citiraj
Hexen
26-11-2014 | 09:23
Mudar covjek se ne obazire na zablje kreketanje. Zijev.
Citiraj
smayoo
+2 26-11-2014 | 13:27
Ajde pa ne moraš sad biti baš tako oštar prema sebi... Nije baš da krekećeš. Više laješ. :)
Citiraj
florijan
26-11-2014 | 14:40
hexen, a što ak ti dođe BSA na mjesto prebivanja. oni love upravo profile trolastog usmjerenja. ne vjeruješ? mjesečno, cca 150 postupaka inspekcije u gradu zagrebu. za druge gradove i naselja ne znam. privatnih korisnika. i šlus
Citiraj
Hexen
-1 26-11-2014 | 17:46
@Flogayan: Sreca po tebe pa mi boraviste nije u RH. Nek onda kupe povratnu putnu kartu do middle east-a i za mene. Zbog cega? Zbog tipa koji kaze da je debil onaj koji kupi komp od 25000kn za surfanje i gledanje pornjave.LOL. Gluplji si od sebe. :D Jel ti malo neugodno?!
Citiraj
Riba
+3 26-11-2014 | 17:58
Hajmo malo smanjiti sa dijeljenjem epiteta, punoljetni smo.
Citiraj
Jedro
+3 26-11-2014 | 19:27
Odličan članak, ali, od kada sam pročitao, počinjem sve izrazitije primjećivati piksele na svom iMacu middle 2011 :)
Citiraj
zabac
27-11-2014 | 07:45
Hexen je rekao:
Mudar covjek se ne obazire na zablje kreketanje. Zijev.


ŠTO! To je išlo opet mene?
Citiraj
zabac
27-11-2014 | 07:47
Mislim kako svi znate zašto pas liže jaja?
Citiraj
smayoo
27-11-2014 | 08:09
Iz istog razloga iz kojeg političari kradu. :)
Citiraj
dpasaric
+1 27-11-2014 | 09:41
Morate probati raditi na tom stroju, osjećaj pred tim monitorom je takav da se brzo zaboravi cijena čak i ako nisi profesionalac koji će to koristiti za posao. Mislim da onaj tko ima taj novac neće požaliti ako ga kupi, makar kao čisti hedonizam.
Citiraj
smayoo
-1 27-11-2014 | 16:24
Prvi sam taj koji uvijek kaže da svatko ima svoje veselje i svatko od nas troši na neku stvar svotu novca koja je drugim za tu istu svrhu - neshvatljivo velika. Isto vrijedi i ovdje. No, osobno, da i imam posve neograničen izvor novca koji samo curi i prelijeva se na sve strane, opet mi neka unutarnja inženjerska vrijednosna prosudba ne bi dozvolila da potrošim toliko novca na nešto što bi služilo samo kućnoj zabavi.
Citiraj
zabac
-1 27-11-2014 | 19:22
smayoo je rekao:
Prvi sam taj koji uvijek kaže da svatko ima svoje veselje i svatko od nas troši na neku stvar svotu novca koja je drugim za tu istu svrhu - neshvatljivo velika. Isto vrijedi i ovdje. No, osobno, da i imam posve neograničen izvor novca koji samo curi i prelijeva se na sve strane, opet mi neka unutarnja inženjerska vrijednosna prosudba ne bi dozvolila da potrošim toliko novca na nešto što bi služilo samo kućnoj zabavi.



O, ja bi trošio! I to prekomjerno. Par komada bi stavio u kuću koje nemam.
Citiraj
drlovric
+1 06-12-2014 | 09:14
Ista situacija je bila sa rMBP prije vise od 2 godine. Subject-matter experts poput Hexena su vjerojatno i prve kupce rMBP nazivali budalama.

Cim sam vidio tak ekran, morao sam imati taj comp. Kraj price. Milion pitanja/komenta ra sam tada dobio. Tipa:

Sta ce ti comp bez dvd?
Ne mozes bateriju zamijeniti?
Nemas ni mreznu karticu
Pixeli se ionako ne vide kad se odmaknes.
Nemoj biti early adopter, to je budalastina
Cekaj da pojeftine
Igre ce ti radit isporo
SW nece biti optimiziran za te hi-res ekrane

Pa evo nakon 2 godine, ne mozes vise niti kupiti Apple laptop da nema Retina screen. Isto ce biti i sa iMac. To je taj trend, uzmi ili ostavi.

A nazivati nekoga idiotom, budalom i debilom jer moze priustiti nesto sto tebi ne vrijedi te novce, je na nivou pecinskog covjeka :/

Nisam ga jos vidio uzivo, ali za tjedan dana sam u Dubai, i jedva cekam da vidim svu tu raskos piksela :)
Citiraj
Anonimac
05-01-2015 | 21:10
Vozim Ferrarija a ljudi koji ga nemaju pricaju kakvo je to sranje,a nisu biti niti blizu njega,nesto vam nije jasno?
Citiraj
Sigurnosni kod
Osvježi

Komentiraj

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 12 sati, 6 minuta
  • robee: ja sam od svega odustao i prodao :) sada koristim logitech bez problema...nemam nekih funkc kao kod Applea i ne radi mi sve posto je win ali radi bolje nego Apple
  • Daddo: na mom Miniju 2014 je tako od El Capitana preko Sierre do High Sierre. Tipkovnica radi problem. Miš ne.
  • Performita: @Daddo, to ću i učiniti! @Soffoklo resetirala, nije pomoglo, Hvala vam u svakom slučaju...
  • Soffoklo: Na žalost nema veze s tipkovnicom nego s macOS-om. Meni se dešava i s tipkovnicom i s mišom i s trackpadom. Ponekad sve radi bez problema, ponekad samo neki od navedenih imaju problema i tako iz dana u dan. Probaj restartat BT modul.
  • Daddo: ajd probaj još direktno lightningom je upiknut u USB port računala, onda se ponaša kao žičana (puni se i radi istovremeno) pa par ciklusa punjenja prođi s njom...
  • Performita: Pogasila sam sve, palo mi je to na pamet... I dalje je jako često gubila, doslovce svako par minuta. (Tipkovnica nije ni mjesec dana stara :(
  • Daddo: imaš još BT uređaja u blizini? (to isto hoće smetat)
  • Performita: Primijetila sam da gubi konekciju kad brzo tipkam :o
  • Performita: Problem je veći od toga... Idem je napuniti (ima 50%) ne znam što drugo
  • Daddo: turn off - turn back on... pali meni... najčešće se događa kad Mini ide iz standbya u on...
  • Performita: Hello ekipa, jel netko dohakao ovom gubljenju konekcije Apple magic tipkovnice randomly?
  • Yonkis: Deal!
  • Daddo: moj je plan idući tjedan isprobati praktičnu korisnost watcha druge generacije za moje potrebe. Omron također mogu provjeriti. PM-am te s rezultatima svojih "istraživanja".
  • Yonkis: Zanima me jel se u onom Health app to bilježi, neki logovi, za osobno praćenje, ne znam da li naše zdravstvene ustanove to prihvaćaju. Meni bi trebalo nešto sofisticiranije, granulacija krvi, uzima se Martafarin pa tražim nešto u tom smjeru. Ali neki inside info je dobrodošao. :)
  • Daddo: Yonkis provjerit ću ti ja, otac koristi Omronov tlakomjer koji ima nekakav svoj app za iOS... što te konkretno zanima?
  • Yonkis: Jel netko posjeduje neki medical/biometrijski uređaj koji je kompatibilan sa iPhoneom/iOSom, npr toplomjer, vaga i sl, pa da se ti podaci bilježe preko neke app u iPhone?
  • zabac: Barometar, kakav god bio, NE biljezi male promjene. Motra se vise od 3 m popeti/spustiti da ovaj shvati promjenu tlaka.
  • Soffoklo: [link] :-)
  • Yonkis: Pa nije "vježba" ići niz stepenice :)
  • Soffoklo: Hmmm, biti će da si u pravu. Samo uspinjanje koliko vidim kod sebe. Čudno.
  • Yonkis: Soffoklo, ne bih se složio.. živim na prvom katu i ujutro nema "stepenica" tek kad dođem na posao i uspnem se 1 kat, to bilježi. I onda odem na kat više po kavu, i to broji kao 1 kat, ali nema spuštanja natrag na radno mjesto. Išao u bolnicu u posjet na 4 kat i tu je točan. Samo 4 kata vidim, ne 8.
  • Soffoklo: iPhoneova osnovna Health aplikacija (ja ga zovem zdravstveni karton) broji i uspinjanje i spuštanje, cca 1 kat = 3 metra visine pomoću ugrađenog barometra i zna biti ovisan o vremenskim prilikama :-)
  • Yonkis: Pitanje: Zar iPhone broji samo popnute katove, zelim reći da broji samo uspinjanje, ne i spuštanje (Flights CLIMBED)?
  • Soffoklo: Slažem se, isto se može reći za MagSafe.
  • robee: Sve to stoji, imaju kvalitetu, dizajn, no nema smisla ogoliti uredjaje do te mjede da ne budu funkocionalni. Spdif je stvarno nesto sto koristi a ne vidi se, ne smeta. Bezicno? Nekada radi a nekada ne sa Denon AV.
  • Soffoklo: Apple često zna prestati ugrađivati neke stvari samo tako. Zašto? Mislim da oni teže uređaju koji neće imati konektora i fizičkih kontrola, a sve dok ne dođu do tog cilja nadrapat ćemo mi koji im se nađemo na putu.
  • robee: imac 2017 ga vise nema, macbook pro od 2015...mac mini 2014 ga ima ali novi ako se ikada pojavi vise nece. Razmisljao sam o novom imac 27 ili miniju
  • stefanjos: tek stigao, ali ugodna temperatura, sad je 1 ujutro, valjda cu brzo spavat, pricam tu s prijateljima vani smo u kratkim majicama, malo vjetra pa je hladnjikavo ali cisto ok s obzirom da brzo dolazi zima :)
  • Daddo: robee ne znam o kojem se novom Macu radi ali ako imaš 3.5mm jack on je na mom Miniju i D i A pa ti možda ne treba DAC?
  • robee: ne znam kakva je to hrabrost izbaciti nesto sto korisnicima treba a financijski nista ne predstavlja u proizvodnji. da bi spojio novi mac na av moram kupiti kvalitetn dac koji mi uopce ne treba posto mi av treba odraditi d/a i to je do sada islo preko optike
  • cariblanco: Stef, kako je u Australiji, toplo kao i doma ili?
  • icanic: za iste novce
  • icanic: Mislio sam reci da sam prodao koriteni iphone 7 i kupio NOVI galaxy s8 koji je po meni puno bolji uređaj.
  • icanic: ja sam isto nakon dugo godina iphona kupio android. Prodao koristeni iphone 7 i kupio galaxy s8. Mislim da android puno vise daje za manju cijenu a i ovo sto rade u zadnje vrijeme sa cijenama i uređajima nije normalno (mislim na apple). Po svemu sudeci ne vracem se tako skoro na apple opcenito.
  • Yonkis: @robee - treba hrabrosti za takvo što, a Apple je poznat da prednjači u takvim stvarima ;-)
  • robee: nego zasto je Apple izbacio spdif iz novih modela? :( meni je to prilicno korisno a vidim da ima dosta razacaranih korisnika
  • Yonkis: Evo spoja Androida i iPhonea, mislim da je ovo novi "level".. nečega: [link]
  • robee: nuzno zlo i sto se mene tice tu je kraj price. Niti jedan koji sam koristio nije radio kako treba. Svaki je trzav, jede bateriju, apk se ruse, sve nestabilno...steta koliko dobrog hw-a ima a sam android ga unisti
  • Daddo: no ovo nije priča o meni ionako. Moj osobni stav je da je android nužno zlo.
  • Daddo: svakodnevno službenim androidom napravim više poziva nego prosječan korisnik istog... u praksi testiram stabilnost, trajanje baterija i koješta... jednostavno ta dva koncepta su neusporediva.
  • Daddo: saint, tu raspravu smo već vodili... radim u ovlaštenom servisu smartphonea i tableta (baziranih na androidu).
  • saint: @Daddo Koristio si neki android ili samo prenosis nesto sto si negdje procitao?
  • Yonkis: Daddo: ne mora android koštati kao iPhone, ne mogu se iPhone i Androidi uspoređivati kad su svaki u svom svemiru. Doduše iPhone je u svom vlastitom svemiru a Androida ima kao i galaxija (hehehe samsung pun intended) i neka se međusobno bore za titulu najboljeg
  • Daddo: da bi android uređaj bio "dobar" (dobrota je relativna i ovisi o potrebama korisnika) on mora koštati gotovo jednako kao i iPhone i biti hardverski gotovo duplo snažniji za iste performanse. Oprostit ćeš ako smatram takvo što "suboptimalnim". O dugovječnosti android vs ios je uopće bespredmetno raspravljati.
  • saint: Android je dobar samo ga treba znati koristiti,na kraju krajeva kao i iPhone
  • stefanjos: Pozdrav iz Australije!
  • Daddo: da se uopće ne dotičem teme privatnosti podataka
  • Daddo: konkretno kukam na Android sam po sebi i politiku "aplikaciju piše tko hoće", "po sustavu brlja tko hoće"
  • drlovric: Ja nakon 10 gd iPhone, kupio Samsung S8 iz znatizelje. Svjeze. Lijepo. Dobro. Cool. Nez na sto konkretno kukate? Meni S8 radi ko grom :)
  • Yonkis: iOS 11.3.1 is out.. [link]

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Anketa

Kupujete li profesionalni Mac?

Page Speed 0.84 Seconds

Provided by iJoomla SEO