Odabir boja za korice
(1 korsinik/a gleda/ju temu) (1) Gost

Odabir boja za korice


03.09.2019 | 00:53
Pripremam korice za deset mojih izabranih knjiga za djecu. Želio bih da svaka boja zadnje korice i hrbata bude drukčija, jer na prvoj korici dolaze ilustracija u boji.
Na koji način i s kojom opcijom u InDesignu CS6 biram boje?
Je li to paleta Swatches?
Šta ako tamo nemam dovoljno boja koje želim?
Da li će te boje biti vjerne?
Zašto su boje na nekim mojim ranijim knjigama izblijedile, mada nisu bile direktno izložene suncu?
Želio bih biti siguran da sam dobro odabrao različite boje i da one budu postojane.

Takođe i kako najbolje istaći naslov knjige?
03.09.2019 | 12:23
Da, termin Swatches se odnosi na paletu boja koje želiš koristiti.

Većina grafičkih programa uglavnom ima paletu boja uvijek vidljivu na rubu ekrana (i pojedine boje se mogu dodavati ili uklanjati), i koja sadrži ograničeni broj boja (koji se eventualno može privremeno povećati pritiskom na ikonu u obliku strelice, koja se obično nalazi odmah do uzoraka boja. Ali ako ti to nije dovoljno, uvijek možeš dodati nove nijanse promjenom parametara koji određuju boju ovisno o odabranom sustavu prikaza boja (RGB, CMYK...) i sačuvati ih u paleti (ili kreirati svoju paletu samo sa bojama koje ti trebaju u nekoj knjizi).

Vjernost boja ovisi o tome koliko je dobro kalibriran monitor na kojem gledaš knjigu u digitalnom obliku, sa tiskarskim strojem na kojem je ta knjiga otisnuta, i koliki raspon boja taj monitor može prikazati (tiskarski strojevi mogu prikazati puno veći broj nijansi nego monitori). A koliko će boje biti vjerne, ne možeš znati dok ne napraviš probni otisak. Jedna od mogućnosti je i korištenje nekog sustava podudaranja boja, kao npr. Pantone gdje imaš mogućnost točno vidjeti kako će boja izgledati na tiskanom materijalu, jer postoje tiskani katalozi sa bojama i njihovim nazivima, tako da ćeš odabirom boje točno određenog imena na kompjuteru, u otisnutoj knjizi dobiti istu boju kao na katalogu (iako će ta boja na ekranu vjerojatno izgledati drugačije, pogotovo ako isti nije kalibriran).
U svakom slučaju, najbolje je konzultirati se sa tiskarom po tom pitanju, i to prije nego što kreneš sa dsmim slaganjem knjige, jer bi mogao dio posla raditi uzalud.

Boje mogu izblijediti zbog raznih razloga (kemijski sastav boje, izloženost jakoj svjetlosti, i sl.) a to što knjige nisu bile direktno izložene suncu ne znači puno, UV zrake su svuda oko nas, a čak i vidljiva svjetlost utječe na izblijeđivanje (direktna izloženost suncu samo ubrzava proces izbljeđivanja zbog velike količine zraka). Jedini način da boje budu postojane, je taj da odabereš one boje koje su provjereno postojane (tu opet ovisiš o iskustvima drugih ljudi).
03.09.2019 | 12:49
Hvala na odgovoru. Priprema korice, pa vidim na monitoru da bi mi ovih šest boja u paleti Swatches donekle odgovarale, ali mi se ipak čine prejakim. Nedostaju mi još četiri. Shvatio sam da ću morati sam određivati nijanse. E, sada, kako će to izgledati kada se odštampa, ne znam.
Monitor je onakav kakv sam dobio (iMac 27"), ništa dalje nisam mijenjao.
Razgovaraću sa štamparijom i tražiti probne otiske, pa mijenjati ako mi se ne bude svidjelo.
To što su neke korice potpuno izblijedile i promijenile boju me posebno nervira.
Evo jedne korice koju sam pripremio, bez naziva i imena autora.


m@xym kaže:
Da, termin Swatches se odnosi na paletu boja koje želiš koristiti.

Većina grafičkih programa uglavnom ima paletu boja uvijek vidljivu na rubu ekrana (i pojedine boje se mogu dodavati ili uklanjati), i koja sadrži ograničeni broj boja (koji se eventualno može privremeno povećati pritiskom na ikonu u obliku strelice, koja se obično nalazi odmah do uzoraka boja. Ali ako ti to nije dovoljno, uvijek možeš dodati nove nijanse promjenom parametara koji određuju boju ovisno o odabranom sustavu prikaza boja (RGB, CMYK...) i sačuvati ih u paleti (ili kreirati svoju paletu samo sa bojama koje ti trebaju u nekoj knjizi).

Vjernost boja ovisi o tome koliko je dobro kalibriran monitor na kojem gledaš knjigu u digitalnom obliku, sa tiskarskim strojem na kojem je ta knjiga otisnuta, i koliki raspon boja taj monitor može prikazati (tiskarski strojevi mogu prikazati puno veći broj nijansi nego monitori). A koliko će boje biti vjerne, ne možeš znati dok ne napraviš probni otisak. Jedna od mogućnosti je i korištenje nekog sustava podudaranja boja, kao npr. Pantone gdje imaš mogućnost točno vidjeti kako će boja izgledati na tiskanom materijalu, jer postoje tiskani katalozi sa bojama i njihovim nazivima, tako da ćeš odabirom boje točno određenog imena na kompjuteru, u otisnutoj knjizi dobiti istu boju kao na katalogu (iako će ta boja na ekranu vjerojatno izgledati drugačije, pogotovo ako isti nije kalibriran).
U svakom slučaju, najbolje je konzultirati se sa tiskarom po tom pitanju, i to prije nego što kreneš sa dsmim slaganjem knjige, jer bi mogao dio posla raditi uzalud.

Boje mogu izblijediti zbog raznih razloga (kemijski sastav boje, izloženost jakoj svjetlosti, i sl.) a to što knjige nisu bile direktno izložene suncu ne znači puno, UV zrake su svuda oko nas, a čak i vidljiva svjetlost utječe na izblijeđivanje (direktna izloženost suncu samo ubrzava proces izbljeđivanja zbog velike količine zraka). Jedini način da boje budu postojane, je taj da odabereš one boje koje su provjereno postojane (tu opet ovisiš o iskustvima drugih ljudi).
Prilozi:
03.09.2019 | 13:02
Laki kaže:
Na koji način i s kojom opcijom u InDesignu CS6 biram boje?
Je li to paleta Swatches?


Da

Šta ako tamo nemam dovoljno boja koje želim?


U paleti sam dodaješ boje, tako da ne postoji mogućnost da nema boje iz CMYK palete koju ne možeš koristiti.

Da li će te boje biti vjerne?


Vjernost boja je relativan pojam. Ovisi o tvom oku i usklađenosti standarda: tiskarskih standara (offseta, digitalnog tiska, itd.) i RGB prikaza boje na tvom računalu (odnosa monitora i grafičke kartice). To podrazumijeva odgovora na pitanja: koje boje koristi tiskara koja ti tiska, na kojem stroju i kakav je strojar, koliki raspon boja može prikazati tvoj monitor sa tvojom grafičkom - da li je i kako je kalibriran (iako grafička kartica odavno nije više usko grlo).

Ovdje bi ispravio @m@xym: RGB prikazuje širi spektar od CMYK-a.(link)

Zašto su boje na nekim mojim ranijim knjigama izblijedile, mada nisu bile direktno izložene suncu?


Ovo prvenstveno ovisi o kvaliteti boja koje su korištene (da li su offsetne boje i kojeg proizvođača ili su boje za neki žnj digitalni strojčić / printer)
03.09.2019 | 13:11
Pokušaću da te boje koje mi odgovaraju dobijem kada pod Swatch kliknem na određenu boju i pod Swatch Options i Color Mode: CMYK dobijem nijansu koja mi se najviše sviđa. Jesam li u pravu?

Air kaže:
Laki kaže:
Na koji način i s kojom opcijom u InDesignu CS6 biram boje?
Je li to paleta Swatches?


Da

Šta ako tamo nemam dovoljno boja koje želim?


U paleti sam dodaješ boje, tako da ne postoji mogućnost da nema boje iz CMYK palete koju ne možeš koristiti.

Da li će te boje biti vjerne?


Vjernost boja je relativan pojam. Ovisi o tvom oku i usklađenosti standarda: tiskarskih standara (offseta, digitalnog tiska, itd.) i RGB prikaza boje na tvom računalu (odnosa monitora i grafičke kartice). To podrazumijeva odgovora na pitanja: koje boje koristi tiskara koja ti tiska, na kojem stroju i kakav je strojar, koliki raspon boja može prikazati tvoj monitor sa tvojom grafičkom - da li je i kako je kalibriran (iako grafička kartica odavno nije više usko grlo).

Ovdje bi ispravio @m@xym: RGB prikazuje širi spektar od CMYK-a.(link)

Zašto su boje na nekim mojim ranijim knjigama izblijedile, mada nisu bile direktno izložene suncu?


Ovo prvenstveno ovisi o kvaliteti boja koje su korištene (da li su offsetne boje i kojeg proizvođača ili su boje za neki žnj digitalni strojčić / printer)
03.09.2019 | 15:26
Laki kaže:
Pokušaću da te boje koje mi odgovaraju dobijem kada pod Swatch kliknem na određenu boju i pod Swatch Options i Color Mode: CMYK dobijem nijansu koja mi se najviše sviđa. Jesam li u pravu?


Na taj način ćeš doći do "neke" boje. Da li je ta boja koju ćeš u konačnici dobiti na otisnutom materijalu ovisi o paremetrima koje sam naveo.

Primjerice, to što navodiš kako je boja izbljedila a nije bila direktno izložena suncu upućuje na nekvalitetnu boju / digitalni printer na kojem je otisnuto.

Trebao bi ovladati navedenim parametrima i njihovim odnosima kako bi znao što ćeš dobiti. U protivnom si na vrlo tankom ledu.
04.09.2019 | 15:58
@Laki

Što se tiče vjernosti prikaza boja, trebaš shvatiti jednu stvar.

Boja koju vidiš na ekranu monitora ne mora nužno isto tako izgledati na papiru otisnute knjige, iako se radi o 'istoj' boji, tj. istom odnosu osnovnih boja (CMYK). Ona će izgledati približno isto samo i isključivo ako su boje na ekranu monitora i boje na tiskarskom stroju ispravno kalibrirane.

Kalibracije boja nije trivijalan zadatak i u pravilu traži dosta znanja, iskustva i nešto dodatne opreme (kalibrator tj. kolorimetar). Sa kalibracijom svih uređaja koje koristiš (skener, monitor, printer, tiskarski stroj) u principu kreiraš zasebne kolor profile za svaki uređaj kojima postižeš to da npr. CMYK boja C:65 M:20 Y:0 K:5 izgleda isto i na monitoru, i na printeru, i u tisku, i istu boju na ekranu dobiješ kada je skeniraš, iako je ta boja definirana različitim odnosom CMYK (odnosno RBG za monitor) za svaki uređaj (prema specifikaciji iz kolor profila).

Ako radiš sa malim brojem boja, onda je najlakši način da napraviš probni otisak svih boja koje ćeš koristiti, na jednom papiru, i onda prema izgledu boja na papiru, izmijeniš odnose osnovnih boja tako da što više sliče onome što ti želiš (npr. pojačaš žutu, ili smanjiš plavu i sl.). Zatim isprintaš novi primjerak (sa izmijenjenim bojama) i vidiš da li su to nijanse koje te zadovoljavaju, ako to još nije to, ponavljaš postupak do na papiru ne dobiješ one boje koje si zamislio.

Na taj način ćeš postići to da će boje na papiru izgledati upravo onako kako ti želiš, iako će na ekranu iMac-a te boje izgledati drugačije.

P.S. Kada citiraš neki komentar, običaj je pisati svoj odgovor ispod citata (tako da čitatelj prije tvog odgovora zna na što se točno odgovor odnosi), a ne iznad kako ti radiš.
04.09.2019 | 17:08
Treba imati tonkartu s postavkama CMYK sa strane i tako odabrati boju ako već monitor nije kalibriran.
Ako i je kalibriran, boja je ovisna o dobu dana i osvjetljenju.
Sad sve to treba uglazbiti sa štamprijom.
24.09.2019 | 03:06
Opći uvod u tematiku je moguće razumijeti čak i ovlaš pogledom na Wikipediju: en.wikipedia.org/wiki/Color_management

No, kako ne bi dijelio niškoristi savjete dati ću nekoliko konkretnih uz odgovarajuća pitanja:

1. U kojoj tehnici će se tiskati i s koliko boja? Na kakvom papiru?...
Za tradicionalne tehnike (npr. offset) uz korištenje spot boja i profiliran stroj za CMYK rezultat je izrazito predvidljiv. Za spot boje nema lijevo ili desno jer se točno zna rezultat, a uz korištenje profila (čak i kad monitor nije kalibriran...) je najmanju ruku vrlo jasan odnos boja, ako ne nužno i konačni rezultat (vidi pod točku 2 kako ovo riješiti). Tiskar bi morao voditi računa da je stroj unutar operativnih parametara (uporabom spektrofotometra se provjeravaju klinovi).

U digitalnom tisku je stvar mrvu drugačija, ali danas svaki ozbiljan tiskar ima profilirane strojeve i reprodukcija spot boja je vrlo vjerna u oko 75% Pantone palete uz osnovni procesni gamut (CMYK) za materijale koje koriste (vrste papira). Ostatak se riješava proširenim gamutom ili ako je aplikacija beskompromisna (npr. Coca-Cola kampanja) pravim spot bojama. Za procesne boje je stvar ista kao u tradicionalnim tehnikama, uz dodanu ljepotu manipulacije na samom stroju krivuljama (ne preporučljivo ukoliko je stroj profiliran).

2. Nudi li tiskar hi-res prepress proof s npr. Epsona? Ukoliko ne, izbjegavati takvog tiskara jer je upravo to ono što bi oni trebali garantirati kao konačni rezultat. Takvi inkjet printeri imaju veći gamut od samih tiskarskih strojeva i kao takvi vjerno mogu otisnuti ono što će biti konačni rezultat, a ujedno su i "ugovor" s tiskarom.
Ukoliko monitor nije kalibriran, ali "donekle" vjerno pokazuje boje, uz takav otisak moguće je lako odraditi konačnu korekciju prije samog tiska i imati predvidljiv rezultat u 99% slučajeva. Naravno, zašto ne odraditi još jednu rundu uz prepress proof?

Postoji toliko raznih faktora koji utječu na vjernost i predvidljivost tiska, tako da ne znajući tko, kako i zašto tiska je svaki odgovor teorijsko lamatanje u mraku.

Ukratko, ukoliko pripremu radi netko tko ne zna ništa o profilima i nema svoj proofing stroj, tada se treba osloniti na tiskara i to onog koji nudi probni otisak ili prepress proof. Rezultat će biti itekako zadovoljavajući.
24.09.2019 | 10:54
hlade kaže:
Opći uvod u tematiku je moguće razumijeti čak i ovlaš pogledom na Wikipediju: en.wikipedia.org/wiki/Color_management


Hlade, Laki ne zna baš engleski pa je dobro da si ipak odlučio konkretno pomoći.
24.09.2019 | 14:57
Kao što su prethodnici dobro saželi, priča o bojama, kalibraciji, proofingu i slično je jako širok pojam i jako puno faktora ovisi o kvaliteti otiska. Imam neki osjećaj da se ovdje ne radi o nekim velikim tiražama te da to sve ide u digitalni print, a tu je najlakše dobiti nekakav probni otisak kojeg će svaka iole normalna tiskara učiniti i bez da to mi tražimo od njih radi neke svoje provjere. I inače za nekoga bez iskustva u cijelom tom procesu, najbolja je solucija kontaktirati direktno ljude u tiskari, sigurno će pomoći kako savjetom tako i svime ostalim jer ipak oni najbolje poznavaju svoje strojeve i njihove mogućnosti.
Ono što bih iz Lakijevog primjera kojeg je uploadao promijenio je to da ton nije jednoličan, ovisno o tisku može imati problema, bolje ići na neku teksturiranu verziju s odabranom bojom, ne mora, ali manje je problema, naročito ako se radi o digitali
24.09.2019 | 16:40
imenso kaže:
Kao što su prethodnici dobro saželi, priča o bojama, kalibraciji, proofingu i slično je jako širok pojam i jako puno faktora ovisi o kvaliteti otiska. Imam neki osjećaj da se ovdje ne radi o nekim velikim tiražama te da to sve ide u digitalni print, a tu je najlakše dobiti nekakav probni otisak kojeg će svaka iole normalna tiskara učiniti i bez da to mi tražimo od njih radi neke svoje provjere. I inače za nekoga bez iskustva u cijelom tom procesu, najbolja je solucija kontaktirati direktno ljude u tiskari, sigurno će pomoći kako savjetom tako i svime ostalim jer ipak oni najbolje poznavaju svoje strojeve i njihove mogućnosti.
Ono što bih iz Lakijevog primjera kojeg je uploadao promijenio je to da ton nije jednoličan, ovisno o tisku može imati problema, bolje ići na neku teksturiranu verziju s odabranom bojom, ne mora, ali manje je problema, naročito ako se radi o digitali


Knjige će iću u ofsetu. Knjižni blok je 100 gramski bijeli papir. Korica, ili presvlaka na korici, će biti od boljeg papira koji će valjda dati i vjernije boje. Samno treba da izaberem različite boje za svaku dječju knjigu na hrptu (rikni) i zadnjoj korici kao i neki dobar font za ime, prezime i naslov knjige. Ovo će mi biti najveći problem, jer treba da se naslov jasno vidi, ističe. Zato sada muku mučim da nađem odgovarajući font za naslove. Hvala svima koji se trude oko mene, jer, kako smayo reče - ne znam engleski. Snalazim se ipak nekako. Sve knjige koje sam do sada pripremio su ispale solidno. Drugi ih hvale, a ja sam uvijek pomalo nezadovoljan.
24.09.2019 | 18:08
Ovo bi ti svaki grafičar u štampariji trebao imati.
Ovisi o papiru na koji se štampa.
Odi do njih i izaberi boju. Tada točno znaš kakva će boja biti i na papiru.
Ovo nemoj kupovati jer nije jeftino.

71romO5D6CL._SL1000_.jpg
24.09.2019 | 18:11
zabac kaže:
Ovo bi ti svaki grafičar u štampariji trebao imati.
Ovisi o papiru na koji se štampa.
Odi do njih i izaberi boju. Tada točno znaš kakva će boja biti i na papiru.
Ovo nemoj kupovati jer nije jeftino.

71romO5D6CL._SL1000_.jpg


Hajde da kupim i da imam uvijek. Gdje mogu to kupiti?

Da li na svakoj od ovih boja pišu oznake za CMYK?
24.09.2019 | 18:24
Ima svugdje po internetu ali ih ima cijelo more i koštaju od 100-350$.
Badava ti je kupovati, već odi u štampariju. Nemoj trošiti novac.
Boja ovisi o papiru koji se koristi, a papira ima cijelo more.
Ovaj set je jedan od mnogih (to je prvo skočilo na tražilici).
Tu ih imaš: www.pantone.com
Ja ti ne mogu preporučiti koji bi kupio.
24.09.2019 | 18:44
Laki kaže:
zabac kaže:
Ovo bi ti svaki grafičar u štampariji trebao imati.
Ovisi o papiru na koji se štampa.
Odi do njih i izaberi boju. Tada točno znaš kakva će boja biti i na papiru.
Ovo nemoj kupovati jer nije jeftino.

71romO5D6CL._SL1000_.jpg


Hajde da kupim i da imam uvijek. Gdje mogu to kupiti?

Da li na svakoj od ovih boja pišu oznake za CMYK?


Definitivno ne bacaj novac na to.

Mi smo to kupili jer radimo neke proizvode sa našim pakovanjem i nikada nismo uspjeli dobiti boju kao na tim ton kartama. Pogotovo kod toniranja b2 araka su odstupanja drastična jer tiskar želi staviti manje boje da brže odradi posao pa dođe sve blijedo. Kada se žališ da to nije taj Pantone onda izvuku iz ladice neki stari koji su valjda držali na suncu i kažu da po njihovoj ton karti je to u redu .

Za biti siguran da je to kako si zamislio moraš biti tamo kada se tiska. Jedino onda možeš biti 95% siguran u rezultat. Nije 100% jer se boja kod sušenja zna potamniti ili posvjetliti (ovisi o papiru).
24.09.2019 | 18:49
vicko kaže:
Laki kaže:
zabac kaže:
Ovo bi ti svaki grafičar u štampariji trebao imati.
Ovisi o papiru na koji se štampa.
Odi do njih i izaberi boju. Tada točno znaš kakva će boja biti i na papiru.
Ovo nemoj kupovati jer nije jeftino.

71romO5D6CL._SL1000_.jpg


Hajde da kupim i da imam uvijek. Gdje mogu to kupiti?

Da li na svakoj od ovih boja pišu oznake za CMYK?


Definitivno ne bacaj novac na to.

Mi smo to kupili jer radimo neke proizvode sa našim pakovanjem i nikada nismo uspjeli dobiti boju kao na tim ton kartama. Pogotovo kod toniranja b2 araka su odstupanja drastična jer tiskar želi staviti manje boje da brže odradi posao pa dođe sve blijedo. Kada se žališ da to nije taj Pantone onda izvuku iz ladice neki stari koji su valjda držali na suncu i kažu da po njihovoj ton karti je to u redu .

Za biti siguran da je to kako si zamislio moraš biti tamo kada se tiska. Jedino onda možeš biti 95% siguran u rezultat. Nije 100% jer se boja kod sušenja zna potamniti ili posvjetliti (ovisi o papiru).


Slažem se i nije baš jevtino.

Pomoći ćete mi mnogo ako mi nešto više kažete, svi skupa ovdje, kako izabrati pravi font koji se ističe na korici. Koju boju odabrati, da li staviti rub oko slova itd.
Prilozi:
24.09.2019 | 22:02
"kako izabrati 'pravi' font", "koju boju odabrati", "da li staviti rub oko slova" je stvar umjetničke slobode autora, i postoji mali milion kombinacija (jednog, drugo, trećeg i možda nečeg četvrtog), pa je to besmisleno pitati nas na forumu.
Sjedi za kompjuter, otipkaj naslov knjige, iskopiraj ga nekoliko puta, pa se poigraj sa raznim kombinacijama fontova, boja, outline-a, i slično.
25.09.2019 | 10:36
Laki, ti si autor knjiga, ilustrator ili dizajner?
Ako si autor, zasto ne nades nekog dizajnera da ti rjesi naslovnicu... vidim da si u poprilicnim problemima.
25.09.2019 | 10:40
Meni isto nije jasno zasto to ustupis nekome da ti uradi. Toliko freelancera koji ce to lijepo odraditi za male pare.

Ovako se izmucis, izgubis puno vremena i uvijek ce se vidjeti da je to napravio amater ili totalni pocetnik.
25.09.2019 | 12:49
Tito kaže:
Laki, ti si autor knjiga, ilustrator ili dizajner?
Ako si autor, zasto ne nades nekog dizajnera da ti rjesi naslovnicu... vidim da si u poprilicnim problemima.


Ja sam autor i napravim to mnogo bolje od ”stručnjaka”. Težim da to bude savršeno, zato i moja pitanja. Sve moje dosadašnje knjige koje sam pripremio izgledaju odlično.
25.09.2019 | 12:51
Tito kaže:
Laki, ti si autor knjiga, ilustrator ili dizajner?
Ako si autor, zasto ne nades nekog dizajnera da ti rjesi naslovnicu... vidim da si u poprilicnim problemima.


Ja sam i autor i sam svoj dizajner i to uradim odlično. Težim pefekcionizmu, zato i pitam. Nemam popriličnih problema.
25.09.2019 | 14:00
Laki kaže:


Ja sam i autor i sam svoj dizajner i to uradim odlično. Težim pefekcionizmu, zato i pitam. Nemam popriličnih problema.


Ispricavam se, stekao sam dojam da si zapeo...
25.09.2019 | 14:02
Tito kaže:
Laki kaže:


Ja sam i autor i sam svoj dizajner i to uradim odlično. Težim pefekcionizmu, zato i pitam. Nemam popriličnih problema.


Ispricavam se, dobio sam dojam da si zapeo...


Ma ne, Tito, nego više ljudi više zna. Od svih vas koji se javite ponešto novo naučim. Naš Jabučnjak je lijepo mjesto.
25.09.2019 | 14:25
Tito kaže:
vidim da si u poprilicnim problemima.


Laki kaže:
Ja sam i autor i sam svoj dizajner i to uradim odlično. Težim pefekcionizmu, zato i pitam. Nemam popriličnih problema.


Kada bi smo bili zločesti, rekli bi smo ti da ti nemaš popriličnih problema, samo ne znaš:
- kako zamijeniti određena slova u InDesign-u
- kolika mora biti rezolucija slike da bi ispala kvalitetno u tisku
- kako odabrati boje za tisak da izgledaju upravo onako kako ti želiš
- da li slova na ilustraciji izgledaju bolje ako se rade u Photoshop-u ili InDesign-u
- kako izabrati pravi font koji se ističe na korici, koju boju odabrati, da li staviti rub oko slova itd.

Nemoj nas krivo shvatiti, samo ti pokušavamo dati dobronamjeran savjet.

Ne sumnjam u to da si perfekcionist, ali trebaš shvatiti da profesionalci postoje upravo zato što ne možemo svi mi baš sve poslove na svijetu odraditi onako kvalitetno i brzo kako to mogu oni koji se samo time bave. Naravno, svako od nas može, ako ima dovoljno volje i slobodnog vremena, naučiti raditi bilo koji posao na nekom zadovoljavajućem nivou, pa i iznad toga ako je nadaren za to, ali sve to košta i vremena, i truda i nešto novaca, a sve to profesionalac obavi za puno manje vremena i za razumnu cijenu.

Svi ovi problemi koje si izložio ovdje na forumu, ne predstavljaju nešto što je teško riješiti, i što se ne da naučiti. Ali za njihovo rješavanje treba imati znanje, koje se stječe učenjem, i iskustvom, a i jedno i drugo traži dosta vremena.

Ako nemaš vremena na bacanje, poslušaj kolegu Tita, i angažiraj nekog profesionalca koji će sve to riješiti bez problema i puno brže i kvalitetnije od tebe. Ostati će ti puno više vremena na raspolaganju za ono što znaš raditi bolje od većine ostalih.

Ako ti vrijeme nije problem, onda nastavit postavljati pitanja i učiti, a mi ćemo ti pomoći onoliko koliko možemo.
25.09.2019 | 16:58
m@xym kaže:
Tito kaže:
vidim da si u poprilicnim problemima.


Laki kaže:
Ja sam i autor i sam svoj dizajner i to uradim odlično. Težim pefekcionizmu, zato i pitam. Nemam popriličnih problema.


Kada bi smo bili zločesti, rekli bi smo ti da ti nemaš popriličnih problema, samo ne znaš:
- kako zamijeniti određena slova u InDesign-u
- kolika mora biti rezolucija slike da bi ispala kvalitetno u tisku
- kako odabrati boje za tisak da izgledaju upravo onako kako ti želiš
- da li slova na ilustraciji izgledaju bolje ako se rade u Photoshop-u ili InDesign-u
- kako izabrati pravi font koji se ističe na korici, koju boju odabrati, da li staviti rub oko slova itd.

Nemoj nas krivo shvatiti, samo ti pokušavamo dati dobronamjeran savjet.

Ne sumnjam u to da si perfekcionist, ali trebaš shvatiti da profesionalci postoje upravo zato što ne možemo svi mi baš sve poslove na svijetu odraditi onako kvalitetno i brzo kako to mogu oni koji se samo time bave. Naravno, svako od nas može, ako ima dovoljno volje i slobodnog vremena, naučiti raditi bilo koji posao na nekom zadovoljavajućem nivou, pa i iznad toga ako je nadaren za to, ali sve to košta i vremena, i truda i nešto novaca, a sve to profesionalac obavi za puno manje vremena i za razumnu cijenu.

Svi ovi problemi koje si izložio ovdje na forumu, ne predstavljaju nešto što je teško riješiti, i što se ne da naučiti. Ali za njihovo rješavanje treba imati znanje, koje se stječe učenjem, i iskustvom, a i jedno i drugo traži dosta vremena.

Ako nemaš vremena na bacanje, poslušaj kolegu Tita, i angažiraj nekog profesionalca koji će sve to riješiti bez problema i puno brže i kvalitetnije od tebe. Ostati će ti puno više vremena na raspolaganju za ono što znaš raditi bolje od većine ostalih.

Ako ti vrijeme nije problem, onda nastavit postavljati pitanja i učiti, a mi ćemo ti pomoći onoliko koliko možemo.


Da, pomalo ste zločesti, ali samo malčice.
- Znam zamijeniti određena slova u InDesignu, njihovu boju, veličinu itd. Poigrati se sa fontovima.
- Rezolucija slike treba biti 300 dpi, prođe i manja, ali sa lošijim rezultatima.
- Ne znam izabrati boje da izgledaju baš onako kako ja to želim, ali to ne znaju mnogi.
- Slova bolje izgledaju ako se u ilustraciji unesu iz InDesigna, nego u Photishopu, mada je razliku teško primijetiti. Koristim InDesign.
- E, ovo poslednje, kako izabrati font, boju u odnosu na ilustraciju... etc. malo ko zna. Pogledajte samo neku web stranicu neke izdavačke kuće, pa ćete vidjeti svašta.

Svaki dobronamjeran savjet prihvatam rado.

Nemojte mi govoriti o profesionalcima u grafičkoj pripremi. I tu sam vidio svašta. Nisu me nimalo oduševili.

Za mojih 70 godina sam stekao neko iskustvo, možda nedovoljno, ali treba imati na umu da sam s pisaće mašine prešao na računar kada su se pojavili Appleovi računari, tamo negdje oko 1993. kada sam kupio prvi. Nisam znao ništa o njima.

Najvažnije je bilo da donkle savladam Word, InDesign, Photoshop i Ilustrator.

Imam vremena na pretek, jes sam penzioner. Baš bih volio da se sretnem s nekim dobrim profesionalcem, da vidim njegov rad.

Hvala vam na tome što želite da mi pomognete. Zbog toga sam se i obratio i pitao. Valjda ovo mjesto i jeste za to.

Pozdrav.
25.09.2019 | 18:24
Edward Murphy je, između svega ostalog što mu se pripisuje, navodno, rekao i: "If you want to do it good, do it yourself."
Ako vremena imaš više nego novca, naravno da ti je uvijek bolje naučiti se pa napraviti sam, ali ipak, probaj ne donositi grube sudove o profesionalcima u bilo kojoj struci. Nažalost, osobito kod nas, ima puno foliranata koji se predstavljaju kao profesionalci u nekom poslu kojim se bave diletantski. Ali to ne znači da nema itekako dobrih profesionalaca koji bi svaki tvoj rad sigurno učinili boljim. Međutim, pitanje je uklapaju li se oni u tvoj budžet.
25.09.2019 | 21:34
Laki kaže:

Nemojte mi govoriti o profesionalcima u grafičkoj pripremi. I tu sam vidio svašta. Nisu me nimalo oduševili.


Uz dužno poštovanje, sa tako skromnim znanjem o grafičkoj pripremi koje si prezentirao na ovom forumu, daleko si od toga da možeš mjerodavno suditi koliko je tko dobar ili loš profesionalac u grafičkoj pripremi.
  • Dijete
  • Posjetitelj
26.09.2019 | 11:28
[quote="m@xym" post=180022]Laki kaže:


Uz dužno poštovanje, sa tako skromnim znanjem o grafičkoj pripremi koje si prezentirao na ovom forumu, daleko si od toga da možeš mjerodavno suditi koliko je tko dobar ili loš profesionalac u grafičkoj pripremi.


Tu se ne slazem... netko tko ne zna pjevat i falsa na veliko, vrlo cesto zna propoznat kad netko drugi falsa...

26.09.2019 | 12:15
m@xym kaže:
Laki kaže:

Nemojte mi govoriti o profesionalcima u grafičkoj pripremi. I tu sam vidio svašta. Nisu me nimalo oduševili.


Uz dužno poštovanje, sa tako skromnim znanjem o grafičkoj pripremi koje si prezentirao na ovom forumu, daleko si od toga da možeš mjerodavno suditi koliko je tko dobar ili loš profesionalac u grafičkoj pripremi.


Znam dovoljno da prelomim i pripremim knjigu za štampu. Kod rješenja korice, uvijek može i bolje. Davno, dok smo knjige štampali livajući redove u olovu u Rijeci je živiio Ivo Marendić koji je bio izvrstan za taj posao. Sada je malo takvih stručnjaka.
Moderatori: Bertone
  • Stranica:
  • 1
  • 2

Vikalica™

Zadnja poruka: pred 9 sati, 52 minuta
  • Borisone: Danas najavljeni novi iPad Pro, Vision Pro i MacBook Pro 14-inch. Sve s M5 procesorima (bez Pro i Max varijanti).
  • Air: Veliko priznanje Fedora našem Filipoviću - pozvao ga je na boksački meč.
  • Air: Taj pc laptop je imao cijenu cca 800 eura što nije malo
  • Air: Mislio sam da su se malo pomakli u tom smjeru, ali jok
  • Air: trackpad je... hm...
  • Bertone: Rekao sam ti da je kvaliteta izrade loša, ali sam CPU je brži od CPU-a iz MBP 2014/2015,... stavi na njega LinuxMint pa ćeš vidjeti da nije spor ;)
  • Air: Moj MBP 2014 je ferari / Bentley za usporedbu...
  • Air: Moj utisaK da sam ga platio 100-150 eura plakao bi što nisam dao još 150 za MBP 2014 - 2016 godište.
  • Air: Samo da javim, na kraju sam dobio laptop od frenda. Nije htio čuti za nikakve pare. Skro smo se posvađali ali eto pametniji popušta ;)
  • hal9000: Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno! [link]
  • hal9000: Kakva pizdarija: [link]
  • drpongrac23: Meni onaj sa uzorkom krzna leoparda
  • hal9000: @Bertone: Da, jedan od najdražih Wallpapera ikad.
  • Bertone: 5k [link] i 6k [link]
  • Bertone: ... kojeg rado koristim
  • Bertone: Na stranu sad brzina i ispeglenost OS-a ali mom oku je najljepši i najugodniji bio Mac OS X 10.4 Tiger, a nativni Aqua wallpaper mi je i dan danas jedan od nesmetajućih wallpapera.
  • Air: RIP otišao je i HALID...
  • drlovric: Ja nekako vjerujem da ovo nije bilo jos uvijek ni planirano, vec su to sfusali na brzinu da izadje prije vremena. Cisto da malo zamaskiraju AI blazamu. Da se pise o necemu drugome. NIkakvu konkretnu vrijednost korisnici nisu dobili ovom promjenom.
  • CoffeePod: @drlovric Malo je reć da su se za*ebali. Prezentacija na WWDC je izgledalja lijepo, ali to su bili cherry pickani trenutci, i sve je bilo uvećano. Liquid Glass ne funkcionira dobro na našim malim ekranima.
  • CoffeePod: @hal9000 Probao ga na M2 Airu od djevojke, jer se njoj svidio dizajn sučelja. Ukratko, laptop je vidno usporio sa animacijama, performanse su zagušene. Stvarno je istina da treba pričekati tek idući release kada se ovako velike promjene naprave. Što se mene tiče, svi xOS26 su i dalje Beta.
  • hal9000: @Yonkis: :D :D :D
  • drlovric: .1 bete vec doziraju transparentnost. Skontali su da su na puno mjesta pretjerali, pa se to sada mijenja sa frosty staklom :)
  • Yonkis: hal9000: pretvorio sam se u uho
  • hal9000: Novi dizajn novog MacOS-a je TRAGEDIJA!
  • CoffeePod: Samo se sjetim njegove izjave "We don't ship junk!"
  • CoffeePod: Mene iskreno zanima reakcija Jobs na Tahoe26 i novi iOS26. Znam da je samo volio "lickable" user interface ali ovo izgleda toliko cartoony i bloated da se izgubio premium look.
  • hal9000: Ako ne revolucionaran (a siguran sam da bi ih bilo), što god da je, bilo bi bez kompromisa i jednostavno radilo bez je*emti.
  • VanjusOS: sve nas zanima što bi bilo da je još poživio... da li bismo imali još koji revolucionarni proizvod? ja sam uvjeren da bismo imali i više od jednog..
  • hal9000: @VanjusOS: Ah, kad se sjetim Jobs-a i kako je dobro vodio Apple, dođe mi da sada zaplačem. Kako u zezanciji znam reći: "Steve Jobs, vrati se! Sve ti je oprošteno!"
  • VanjusOS: jučer bila godišnjica Jobsove smrti - zar nitko nije se sjetio toga?
  • dpasaric: Vidim da vam treba više ljubavi, pa nešto s puno pozitive... :)
  • dpasaric: Novi članak na naslovnici! :)
  • drlovric: Ako imamo nekog vlasnika pausalnog obrta, molim da mi se javi. Hvala.
  • Bertone: Sad sam zbunjen, toliko da sam išao googlati da li se što promijenilo oko pojma "tašt", ali kako nije, ne razumijem pitanje ili zašto si došao do takvog zaključka :/
  • drpongrac23: @Bertone- Zašto si pun taštine?!?!
  • Tito: Baš gleado prošli tjedan u Kinoteci
  • Yonkis: [link] ako niste gledali u kinu (Art Kinu) onda morate pogledati na HRT2, večeras, rekao bih da je must-see za sve koji su iz Rijeke
  • Bertone: I tako se od pitanja da li djetetu (za koje ne znamo koliko ima godina) isplati uzeti laptop, došli smo do čiji je ve*i :D
  • jura22: Naveo primjer. Postoje i editori za jednanzbe na macOS-u.
  • smayoo: Pages koristi standardni LaTeX za jednadžbe, kao i LibreOffice (LO ima još i neki legacy sistem od OpenOfficea), a MS Office koristi svoj neki vrlo nepraktičan sistem, oduvijek. Tko piše puno jednadžbi u svojim tekstovima, nauči se LaTeXu jako brzo i puno je brži i efikasniji nego s MSO, na bilo kojoj platformi.
  • jura22: Za unijeti jednandžbu u Pages treba naučiti prohgramirati.
  • jura22: MSO na macOS-u ne radi kao na WIN. Recimo Mail Merge je neupotrebljiv ako ima iole više slogova. Kao tekst procesor je OK, ali je i Pages isto OK.
  • drlovric: Ako bas hoces Air, instaliraj Parallels i opet vrti nativnu verziju Win Office paketa. Radi to dobro.
  • drlovric: Autori MS Office za Win i Mac nisu nikada otisli niti na team building, a kamoli radili skupa. Ta dva proizvoda nemaju zive veze jedan s drugim :)
  • Bertone: Kako to? Pa rekao si da MacOS bolje koristi hardverske resurse :P
  • drpongrac23: @Bertone - evo vidiš, baš suprotno. MS Office na PC-u radi daleko brže i uglađenije nego na Mac-u. Baš si fulao od prve :)
  • Yonkis: jer jabučnjak nije optimiziran ;/
  • ping: Zašto na iPadu ne mogu skrolat u vikalici?
  • Bertone: Imaš pravo, M$ Office na PC-u i W11 piše što korisnik stisne na tipkovnici, dok na MBP i MacOS-u isti taj office radi na misli korisnika :D
  • drpongrac23: Mješate RAM i takt CPU na PC-u i na Mac-u. Dva potpuno različita OS-a koji iskoristavaju resurse na potpuno drugačiji način. Mac je Mac, a PCje PC.

Za vikanje moraš biti prijavljen.

Prijava

Prisutni jabučari

grgaa, marioart, Riba, temeljnik, Anonimci (333)

Novo na Jabučnjaku

Teme

Poruke

Oglasi

Komentari

Anketa

Koji Mac koristite?

Page Speed 1.55 Seconds

Provided by iJoomla SEO