Kategorija
Davor Pasarić , 26. Srpanj 2012
Prihvaćenost iPada u našim krajevima

Nakon objave treće generacije iPada bili smo znatiželjeni kako o njemu razmišljaju korisnici Jabučnjaka i koliko vas ga namjerava kupiti. Dobili smo odgovor od gotovo 400 naših korisnika, pa evo rezultata uz kratak komentar. Najveći broj (četvrtina korisnika) želi novi iPad i kupili bi ga odmah, ali im je jednostavno preskup. To je potpuno razumljivo za državu u kojoj ovaj popularni gadget stoji koliko i mjesečna plaća. Malo tko može izdvojiti svoja mjesečna primanja za to zadovoljstvo. Iduća skupina (17%) ide u kupovinu u inozemstvo čime se može nešto uštedjeti. Entuzijasti i tehnološki pioniri, njih 16.75%, već ga je nabavilo za vrijeme trajanja ankete, a 14.72% korisnika uopće ne zanimaju tableti. Dio vas (12.69%) ipak će naći načina za kupnju u Hrvatskoj, a oko 11% korisnika će sada kupiti stari iPad 2 koji se i dalje smatra vrhunskim uređajem. Tek 3.55% naših korisnika namjerava kupiti neki non-Apple tablet.

Komentara (18)Add Comment
smayoo
smayoo
26. Srpanj, 2012
Sve unutar očekivanja, reklo bi se...
dpasaric
dpasaric
26. Srpanj, 2012
Očekivano, da, ali meni je depresivno gledati ogromne brojke prodaje iPada na zapadu jer tamo ljudi bez nekog većeg napora mogu to priuštiti svojoj djeci ili starim roditeljima koji bi na internet. Kod nas, penzioner bi morao doslovno gladovati cijele godine da bi uštedio za iPad. :(
smayoo
smayoo
26. Srpanj, 2012
Meni nije to depresivno. Postoje neusporedivo jači razlozi za depresivnost. Penzioneri gladuju jer u ovoj zemlji ne radi dovoljno ljudi da zarade sebi plaću i njima penziju. I to je to. As simple as that. :-/
dpasaric
dpasaric
26. Srpanj, 2012
Ah, to ne radim jer onda spirala zla ode preduboko. Pokušavam plivati na površini toga. Baš sam neki dan komentirao kako je došlo izvješće suvlasnika zgrade i kako desetak penzionira više ne može plaćati pričuvu, pa je protiv njih pokrenuta ovrha nad imovinom. Dakle, u konačnici lete na ulicu. Vrlo ružna strana kapitalizma. Naravno da je onda u usporedbi s takvim problemima imanje iPada smiješan problem.
smayoo
smayoo
26. Srpanj, 2012
Ne slažem se. Nije *to* ružna strana kapitalizma. Ako moraju plaćati pričuvu, to je zato što su vlasnici tih stanova. Ako su vlasnici, mogu ih prodati i kupiti se nešto što si mogu priuštiiti (manji stan, preseliti u neki jeftiniji kraj...). Ružna strana kapitalizma je to da na svakog kojem ništa ne fali ide 9-10 onih koji žive u bijedi. Ne u njegovom susjedstvu, nego na drugoj strani planete, tako da se ne osjeća nelagodno dok mrlja prstima masnim od pečene piletine po svom novom iPadu. :-/
Goan25
Goan25
26. Srpanj, 2012
Kapitalizam i čino to da se oni sele u " neki jeftiniji kraj" koji na kraju bude negdje na drugoj strani planete ljudske duše i morala, dok pohlepa i nezasitnost gaze sve pred sobom dok nakraju i sami sebe ne unište pod teretom vlastite proždrljivosti, no dok to ne dođe mnogi će patiti i u patnji nestajati.
dpasaric
dpasaric
26. Srpanj, 2012
Poanta je da su sada takvi slučajevi "normalni" i ovom logikom "nisu ružni", a da toga u samoupravnom socijalizmu nije bilo uz sve nedostatke tog sustava. Nisu penzići koji su odradili svoj radni vijek u gradu morali prodavati svoj stan u kojem su cijeli život da bi sa 70 godina selili u Gospić ili negdje gdje je "jeftiniji kraj". Danas je rad sve više obezvrijeđen i oni koji žive ili su živjeli samo od njega bivaju iskorišteni i odbačeni. Naravno, sve to se danas događa i dijelom u kontekstu globalne nepravde koju si spomenuo.
cariblanco
cariblanco
26. Srpanj, 2012
@smayoo ti sto žive u "bijedi" je naše mjerilo gledanja stvari.Bio sam na dosta mjesta po svijetu gdje živi ta "bijeda" i vidio masu razdraganih lica od djece i staraca i veselog života.Nisam bio turistički da ne znam o čemu pričam nego na mjesec ili dva i mogu odgovorno tvrditi da njih ne pucaju takve stvari na način kako mi mislimo da im treba pomoći.Oni imaju svoj film i žive kako žive.Kad pogledaš uvjete u kojim žive te obitelji,od stambenih do higijenskih i inih drugih,dobiješ želju to pokazati nekom našem razmaženom koji se žali na sve i svašta.Neću ići preduboku u raspravu,ali su sigurno sretniji od bogatih kapitalista :)
smayoo
smayoo
26. Srpanj, 2012
Pusti ti te filozofije. Bio sam i ja u tim krajevima i znam da su ti ljudi u prosjeku sretniji od nas, ali to ne znači da ne žive u bijedi, nego samo znači da ne znaju za bolje. Pitaj one čija djeca će cijeli život robovski odrađivati dugove koje njihovi roditelji nisu mogli otplatiti. Ili one koji u 21. stoljeću umiru od bolesti koje smo mi zaboravili da uopće postoje. Ili one čiji su roditelji politički zatvorenici pa robovski proizvode neke fine Nike, Paul Shark, Gucci ili Apple proizvode u nekom gulagu i nadaju se smrti da ih izbavi od toga. A imaju 11 godina. Kao moj sin. Ili one koji ne idu u školu jer nema nijedne 100 km ukrug pa i nemaju druge šanse u životu, nego da budu nadničari kao njihovi roditelji. Tako da mi možemo živjeti naše udobne živote i biti nesretni što si ne možemo priuštiti novi iPad.

Tako biti deprimiran oko toga što si netko ne može priuštiti iPad je, u najmanju ruku... ne znam...
campo
campo
27. Srpanj, 2012
a ja sam mislio davore kad ode hdz da će cvijetati ruže kao u samoupravnom socijalizmu...ovo što se sada u svijetu događa nije posljedica kapitalizma jer je to sistem u kojem se najbolje živjelo od drugog svjetskog rata na ovamo. Ovo sada je inačica kapitalizma gdje je financijska i medijska moć nadjačala političku. tj vlade donose zakone koje pogoduju bnakama i velikim ulagačima,.to je razlog krize a ne kapitalizam. Nikako Davore da skužiš kako svijet funkcionira od početka (otimačina i pljačka velikih nad malima) ...a pitaj one što su bili na ispitivanjima kod udbe kakav je samoupravni socijalizam i one kojima je taj socijalizam pobio ukućane,...otiđi u trgovački centar pa vidi koliko se toga nepotrebnog kupuje zahvaljujuči manipulacijama marketinga (npr kult ljepote i tijela koji se stvorio da bi netko imao milijarde) . Mediji napadaju osnovne ljudske vrijednosti i moralne i etičke i to smatrate naprednim a onda se čudite kako sve propada...
Djuro genijalac
Djuro genijalac
27. Srpanj, 2012
I ode jednostavna anketa o iPadu u .............. PM




















P-političko
M-manipuliranje, mešetarenje......
dpasaric
dpasaric
27. Srpanj, 2012
Evo nećemo dalje, ljeto je! :)
smayoo
smayoo
27. Srpanj, 2012
I cvrči, cvrči, cvrčak
na čvoru crne smrče
svoj trohej zaglušljivi,
svoj zvučni, teški jamb.
Podne je.
Tišinom razlijeva se
sunčevi ditiramb.

B-)
IgorD
IgorD
27. Srpanj, 2012
Oh, socijalne big business teme: The Big Short: Inside the Doomsday Machine - http://www.amazon.com/The-Big-...0393072231

Baš sam bio nešto bolestan i uzeo u ruke ovu knjigu koju sam kupio prije valjda godinui. Uglavnom, u tri dana sam je završio i ne samo da je vrlo zanimljiva nego i relativno jednostavno opisuje što se zapravo dogodilo prije 4-5 godina i zašto smo svi sad bez novaca. Ima na Amazonu dubljih recenzija, ali pojednostavljeno do krajnjih granica, naravno da je korjen svega pohlepa, ali je ona oduvijek bila prisutna na Wall Streetu.

Ono što je ovaj put bilo novo je bahata vjera u vlastite laži. Ima neka izreka iz mafijaških filmova da ne smiješ trošiti robu koju prodaješ, ovi su napravili upravo to. Genijalci su smislili kako podvaliti nekvalitetne vrijednosnice kao super-sigurne i stabilne i onda su kroz par godina nekako zaboravili o čemu se tu radi da su investirali gomilu zdravog novca u vlastitu podvalu. Radnja se vrti oko pet-šest likova koji su to uvidjeli na vrijeme i investirali suprotno od mainstreama.

Knjiga je dušu dala za plažu, bolesnički krevet i slične lokacije pošto ima oko 250 strana i čita se u komadu.

Što se iPada tiće, mislim da čak nisam znao što bih zaokružio tako da nisam ušao u statistiku. Koliko se sad mogu sjetiti, nije bilo moguće reči već imam iPad 2 pa nemam namjeru ništa novo kupovati.
Sank
Sank
27. Srpanj, 2012
Rezlutat ankete me nije iznenadio. Ipak, mislim da nema potrebe padati u depresiju zbog toga što svojom cijenom nije dostupan većini. iPadova uporabna vrijednost nije toliko velika da je nužan za sretan život, kao što to uostalom nije većina današnjih proizvoda.
Mislim da je naša civilizacija malo previše utonula u materijalna dobra i vrijednosti i zaboravila one druge za koje zapravo zaista vrijedi živjeti.
Pretjerana potrošnja ograničenih resursa izazvana ne stvarnom potrebom, već pohlepom obučenom u ruho profita ionako će uskoro našu civilizaciju dovesti na rub propasti kada će sve te dragunlije izgubiti u potpunosti na svojoj vrijednosti. No to tako mora biti, jer čovjek jedino uči kad ga pritišće nevolja i jad, a mi smo ipak prije svega došli ovdje nešto naučiti.
drlovric
drlovric
28. Srpanj, 2012
Kako ja obozavam ovo mjesto :)

Davor o iPad
Smayoo o globalnim problemima (pred kojima se obicno zatvaraju oci)
Campo, naravno, protiv svega sto ima crvene primjese

I svi se savrseno razumiju :)

Ja cu samo reci par rijeci iz svoje perspektive. S obzirom se nalazim u bazi gdje ljudi stvarno imaju nerealno visoka primanja (tipa, zaradis taj novi iPad za manje od dva dana) i gdje je neki takav gadget stvarno koristan (sta ces raditi po cijeli dan, ako neces malo surfati ili igrati igre ili gledati filmove na tabletu :P)

Kupuju ljudi i iPad (kazem, nije cijena u pitanju), ali velika vecina u zadnje vrijeme kupuje Android tablete (10" cap screen je oko 170$). Ne mora ga motati u folije, oklope, bumpere, cuvati, paziti, maziti, syncati sa iTunes...

Dobijes film na USB stick ili memory card, ukljucis i gledas covjece. Malo ti prostora, kupis 32GB microSD za 15$ i eto ti upgrade.

Za ovakve uvjete iPad je previse ogranicen. Jer ja nemam svugdje internet konekciju, nemam iCloud 24/7, ne zelim nositi i laptop samo da bi imao sa cega syncati iPad (a Appleovih 16/32GB je smijesno malo).

Zelim reci, ja osobno ga ovdje nemam (iako realno mogu si ga priustiti) iz gore navedenih ogranicavajucih razloga, a ne radi cijene.

Pogotovo tamo, sa tim cijenama, ljudi vagaju svaki feature. Sta meni nudi KONKRETNO iPad sto necu dobiti na 4 puta jeftinijem Android tabletu?

Popustili su na Macovima sa memory card utorom, popustice i ovdje samo dok uzmu jos koju milijardu :D
kole
kole
31. Srpanj, 2012
Eh da je samoupravnog socijalizma, sigurno bi udba pomocu iudba aplikacije (0.99$) pratila sve neprijatelje istog, pogotovo one sa ipadovima koji po cijeli dan pljuju po narodnoj vlasti.
A kad ih otkrije, zablokira im itunes account na X godina (zavisi o kolicini pljuvacine) te im nabije screen golog kamena i beznadja.
Ali tu se probudise vitezovi, uspavani od stoljeca sedmog, predvodjeni "cudnim covijekom cudna imena te usnica" i povedose boj protiv stevojobskoapleovske soldateske...
Oslobodise oni tako itunes accounte te vratise potlacenim ljudima dostojanstvo i slobodu da mogu imati svoj screen na svome ipadu :)

zabac
zabac
01. Rujan, 2012
Ja ga kupio jer mogu.

Smanji | Povećaj

security code
Upiši prikazane znakove:


busy
 

Novo na Jabučnjaku

Prijava

Vikalica™

Poruka primljena: pred 22 sati, 55 min
  • radar: dali je moguce da mi appletv chaptere u filmu razbacuje kao muziku na shuffle i kako to rijesiti, ili je do iVI Pro programa, tx
  • john_st: ja sam siguran da je Apple prekršio neki zakon da bi IRS to već davno promptno riješila, al prelukavi su to igrači. posebice me se dojmila ideja da umjesto isplate dividende na X dionica lijepo dignu kredit i kupe tih X dionica pri čemu im je kamata manja od iznosa dividende. formidable!!
  • scarface32: prati li iko ovo saslusanje u vezi ne placanja poreza?
  • smayoo: :roll: kakva morbidna ideja...
  • john_st: jaadan :( »Klikni!«
  • JCM: Ma super, dobro da je i tako kako je. SL zvuci sasvim dovoljno. Smayoo, zvucis pero lako, britko i jasno. Pozz svima :)
  • Defou: Ako zelis raditi development za iOS SL nije podrzan vec par verzija Xcode-a...
  • rusty: @JMC ja sam rekao SL zato jer si pitao što od to dvoje (SL ili ML) staviti na White iz 2009. Osobno ne bi išao sa Mlom na stroj star 4 godine pogotovo ako nije upgradan. Također slažem se sa navedenim, da ako po pitanju opcija nema toga što SL ne može i time zadovoljava potrebe zašto onda i ići na nešto turbo novo? Osobno sam na ML i nemam ništa protiv fuzije iOSa i OS X, ali to je moje osobno mišljenje. SL bi po meni bio puno bolji izbor za White seriju iz 2009
  • smayoo: Dobro, to je i zato što su Windows korisnici više prisiljeni kemijati inače, pa su tako iskemijali i (neslužbene) instalacije da omoguće XP na novijem hardveru (najprije je bila SATA podrška, onda dual core pa quad core procesori...). Da se Mac korisnicima hoće toliko kemijati (tj. onima kojima se hoće), imali bi hackintosh... 8)
  • drlovric: Sumnjam da ce ijedan OS ikada skinuti sa trona duzinu trajanja XP :) 12-13 godina ako se ne varam i jos se neda, i ako je Win 7 vise nego dobar OS. Mada si u pravu za 10.6. Ne vole svi korisnici to forsiranje iOS u OS X :/
  • smayoo: Da? Ne znam... Možda zato što imam 140 kg... :D
  • JCM: Smayo tvoje riijeci uvijek imaju tezinu :)
  • smayoo: 10.6 Snow Leopard je de facto postao Macov Windows XP - sve što je Apple napravio nakon toga je krenulo nizbrdo, tako da je puno korisnika ostalo na 10.6 iako su mogli dalje. Pa onda i developeri to uvažavaju. Ja sam na 10.6 i do sad nisam osjetio problem zbog toga. Jedna jedina aplikacija koja meni treba - nije dostupna na 10.6. A i taj mi nije nešto osobito važan.
  • JCM: To je tako ali kako ne znam previse o trajanju apple softvrea zanimalo me da li ce bar jos dvije godine trajati. Ne isplati se placati za nesto sto ce ubrzo biti beskorisno (npr ovaj white)
  • drlovric: JCM: Zar to nije dubina svakog racunala? I potrosacke elektronike opcenito :)
  • JCM: Da li to znaci da ima rok trajanja obzirom na software? Znam da ima (sve ima) ali da li ce se nakon nekog vremena (skorijeg?) baciti u smece jer nece biti kompatibilan sa hrpom stvari?
  • rusty: osobno ne bi išao preko SLa (10.6.4)
  • JCM: Još jedno pitanje: Da li se može i koji software se preporucuje za nadogradnju MB White 2009? Sada je na 10.5.8. Snow ili Mountain?
  • smayoo: U slučaju nužde, najmanje 20% manje ;)
  • john_st: ma ne prodajem ga, previše sam emotivno vezan za nj :) al čisto me zanima, u slučaju nužde, koliko mogu dobit za njega
  • Sin: @mario.zg: nedovoljno pojasnih: SSD je cca 650-700, a HD postojeći od 160 ili 250gb, prodam ili zamjenim uz nadoplatu za SSD razlika mi je bila 400-450 kn za upgrade ....
  • mario.zg: Može link do tih diskova SSD 128 za 400 kn?
  • Sin: @john_st: eh da... Slican unibody sam prije cca 1,5 god kupio za 3k i uredno prodao za 4k 6 mj. kasnije...bez SSDa; sada SSD 128 malo rabljeni idu po cca 400-450, znaci ako hoces prodati cijena bi bila cca 3.5-4 k, ili visa ako ti je hobi prodavati pola godine 8)
  • Sin: Solidna baza za procjenu, ali ako pratis cijene na njuskalu za Mac - ljudi obicno traze cca 20% iznad MacSell cijene, a stvarno se prodaju po cijeni 20-30% ISPOD MacSell cijene....tako da john_ st imas od cega poceti....
  • smayoo: john_st, moja se procjena uvijek bazira na cijeni koja se nudi za sličan model na E-bayu + troškovi dostave + PDV + 10% (ja bi bio spreman platiti 10% više za rabljeni Mac kupljen lokalno, nego što me košta neki koji kupujem preko E-baya). Tvoj nije tako jednostavno procijeniti radi SSD-a. Tj. takvih sličnih se baš ne nudi na E-bayu.
  • papittoveng: ovaj od JCMa plafon 2200kn
  • papittoveng: @john_st: 3000kn
  • florijan: @ john_st. evo ja ću ti. devet drniških pršuta
  • john_st: aj smayoo, kad si već u formi, procijeni moj stroj: MBP 13" 2.26 Intel C2Duo, 8GB RAMa, 120GB SSD, 250GB HDD, optika izvađena al spremljena, 10.6.8., 2009. godište
  • JCM: To je to. Thx!

Moraš biti prijavljen!

Prisutni jabučari

Prijavljeni: abajo, Alimen, ipetri68, Kloba, LukaSnow, rusty, Sank, therrlu, Tito
Anonimaca: 64

Anketa

Koji vas je novi Apple hardver najviše dojmio?

Apple novosti


0.5947